Започва делото срещу новите цени на билетите в градския транспорт в София

Започва делото срещу новите цени на билетите в градския транспорт в София

© Георги Кожухаров



Половин година, след като поскъпнаха билетите за градския транспорт в София, решението за увеличението на цената влиза в съда. Административният съд заседава днес по това производство с опит то да започне.


Поскъпването от 1 лев на 1.60 лв. беше приета с гласовете на ГЕРБ и помощта на част от общинските съветници от Реформаторския блок. Увеличена бе стойността и на талона от десет билета - от 8 на 12 лева. Новите цени бяха въведени от 1 юни. Оттогава по-скъпо струва и на гратисчиите, ако бъдат "заловени", тъй като глобата стана двойна от 20 на 40 лв. За начините за по-евтино пътуване в столицата четете тук.


Срещу решението на Софийския общински съвет бяха подадени 42 жалби от граждани и организации, които бяха обединени в едно дело.


За правата на пътуващите с градски транспорт четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    И това дело ако се проточи 10 години,ще дойде ново поскъпване и сегашното поскъпване вече ще сме го забравили.

  2. 2 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Няма нужда от дело! Народът ще си каже думата! С решения от типа, нямаме 5 милиона за бан, но имаме 20 за съдиите, явно герб го правят за да върнат бсп на власт!

  3. 3 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 798 Любопитно

    До коментар [#2] от "ban":

    "явно герб го правят за да върнат бсп на власт!"

    Какво имаш против БСП да дойде на власт?

  4. 4 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#3] от "aralambi":

    Камъни.

  5. 5 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#3:"aralambi"]Какво имаш против БСП да дойде на власт? [/quote]

    Хаха, каза му го. Може просто да иска да живее зле
    Никой не коментира данните от началото на седмицата, че едва 9-10 области са достигнали нивото от 2008, а другите 8 години по-късно живеят по-зле

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    Интересно ми е,ако съдът реши да остане старата цена,какво ще направи общината?!Ще бракува билетите от 1,60?
    А понеже това беше "политическо решение",както обяви фандъкова,отлива на гласове за герб си е съвсем нормално.

  7. 7 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    До коментар [#3] от "aralambi":

    Хайде по сериозно.

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    До коментар [#2] от "ban":

    Да и като дойде БСП ще ви налива (в БАН) парите с лопата направо.

  9. 9 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 524 Любопитно

    кой е гласувал поскъпването на билетите - ГЕРБ и РБ!!!

  10. 10 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    Не съм адвокат на Фандъкова/общинския съвет, но не мога да разбера дали пишещите са минавали някой и друг път през града и ако да, да не би да ходят с тенекиени очила, та да не са забелязали новите автобуси, трамвай и тролеи.
    Ако ли пък са ги забелязали, може би си мислят, че това са дарения от известен или не добряк и нашата част от сделката е да ги трошим и пътуваме гратис, та затова не само не трябва да се вдига цената на билетите, а напротив, да се намалява и може би и да го направим безплатен - в края на краищата може да се поучим от един Мадуро например

  11. 11 Профил на bobinews
    bobinews
    Рейтинг: 258 Неутрално

    едва ли ще има някаква промяна.. и то след години проточване.
    Но пък ако случайно го отменят - какво правим? Ще връщат пари на пътниците ли?

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1458 Любопитно

    До коментар [#10] от "tsvetko_51":

    Ако не се крадеше безогледно и нагло от СКГТ съм сигурен, че хем щяхме да имаме нови превозни средства, хем цената на билета нямаше да е 1.60... По-лесно е обаче вместо да се пресекат корупционните практики, да се натовари крайния потребител, щото при нас винаги така се решават проблемите, без мисъл и без да се взаимства опитът на други големи градове по света...

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    Увеличението на билетчето беше част от "пакетната програма" със 141 милиона автобусни концесии за фирма-офшорка със 100 лева учредителен капитал.

    Няма какво друго да очакваме от общински съвет, съставен предимно от дребни криминали от ниските нива на групировките, изпратени вътре като техни "представители на акционера".

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на Светлозар Колев
    Светлозар Колев
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#3] от "aralambi":

    Та те не са преставали да са във властта.И какво-кражби,кражби,кражби.Ей това е БСП на власт.Тази партя трябваше да се разтури след 10.11.89. и нямаше да имаме тези проблеми.Тази партия,която направи концлагерите,изби кадърните хора в България след преврата извършен с помоща на окупатора СССР на 9.09.44.. няма място в България.

  15. 15 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#10] от "tsvetko_51":
    Защо мислиш, че с вдигането на цената ще се повишат и приходите според мен даже ще стане точно обратното. Хората като мен например които ползваха сравнително рядко градски транспорт (1-2 пъти в седмицата) сега вече не го ползват въобще, откакто вдигнаха цената на билета съм се возил само един път. От СКГТ се хвалиха че са повишени приходите само първия и втория месец (тези повишени приходи се наблюдаваха защото хората си купиха годишни карти) следващите месеци от СКГТ млъкнаха и вече не се хвалят, защото приходите намаляха но отчета за годината не могат да скрият и тогава ще се разбере че увеличението на билетите всъщност е довело до намаляване на приходите.
    Сега да обобщя УВЕЛИЧЕНИЕТО ВОДИ ДО: намалени приходи, увеличение на автомобилния трафик, повече задръствания и по-мръсен въздух. БРАВО НА СКГТ.

  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    До коментар [#15] от "nutun":

    Нямам въпросните данни и ако са верни, пораждат наистина разни въпроси.
    Но понеже знам цените в някои от другите градове в Европа и понеже виждам новите превозни средства, както и някои и руги подобрения в тази сфера, сравними с другите градове, не виждам как може да се случват такива неща, без някакво увеличение в постъпленията.
    Що се отнася до реалната ситуация у нас и дали наистина приходите са намалели, аз, като човек който използва редовно градския транспорт, нямам впечатление реалния брой на пътниците да е намалял и остава обяснението, че много от тези хора пътуват гратис, което при всяко положение не прави чест на никого, особено след като е преминал тинейджърската възраст, но може и да греша.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK