Три са възможните причини за катастрофата в Хитрино според депутат

Настимир Ананиев

© Надежда Чипева, Капитал

Настимир Ананиев



Три са вероятните причини за влаковата катастрофа и последвалия взрив в Хитрино, съобщи пред "Нова телевизия" председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев (ДБГ). По думите му произшествието е настъпило или заради висока скорост при навлизане в гарата, или заради грешно подреждане на влаковата композиция, или заради неизправност в самия подвижен състав.


Разследването ще покаже кой какво е свършил или не е свършил, за да се стигне до тази трагедия, добави депутатът. Той коментира, че по сведения от транспортния министър в оставка Ивайло Московски фирмата собственик на композицията е изрядна, с дългогодишен опит и без проблеми с нейни влакове до момента.


Ананиве посочи, че е в непрекъсната връзка с министрите на вътрешните работи и на транспорта и увери, че ситуацията вече се овладява. Добави, че има готовност в понеделник да бъде свикано извънредно заседание на транспортната комисия, на което ресорният министър в оставка Ивайло Московски да запознае депутатите с рзвитието на проверката за катастрофата.




Междувременно започна и изтеглянето на цистерните с опасни вещества.


Ананиев коментира още, че ако произшествието се бе случило с 1-2 часа по-късно, със сигурност е щяло да има повече пострадали, тъй като в близост до жп гарата е автогарата, която традиционно е натоварна в сутрешните съботни часове, а самата влакова линия минава през центъра на селото, близо до магазини, заведения и административни сгради.


Според депутата има десетки населени места, през които преминават железопътни линии и е необходимо мерките за сигурност да се затегнат. "Управлението на БДЖ не е свързано с конкретния трагичен инцидент. Разбира се, реформа в БДЖ трябва да се направи, но това няма връзка с днешното произшествие", каза Настимир Ананиев.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    По думите му произшествието е настъпило или заради висока скорост при навлизане в гарата, или заради грешно подреждане на влаковата композиция, или заради неизправност в самия подвижен състав."Най смислените съждения досега.

  2. 2 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Моля за извинение за черния ми хумор, но от изкаването разбрах, че произшествието е настъпило по някаква причина или по някаква друга причина...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1958 Гневно

    "Управлението на БДЖ не е свързано с конкретния трагичен инцидент.
    ===============
    И от къде е сигурен ! ! !
    Ако са подали грешна сигнализация Ръководител движение и стрелочникът !

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  4. 4 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 747 Неутрално

    А може причина да бъде и проблем с релсовия път,неизпровност в сигнализацията и т.н.
    Най-добре е такива "експерти" да не говорят в този момент когато още се броят загиналите и пострадалите от катастфофата.

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#3] от "Танас":

    Те са от системата на НКЖИ.

  6. 6 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Най-смисленото обяснение специално за чикагото: Там релсите са износени и се трошат от умора на материала на самите тях и на крепежните им елементи. Парите за подмяна на релсовия път Бай Х, даде за магистрали, за да има да реже лентички на участици на всеки километър.

    мурзилка
  7. 7 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1026 Разстроено

    Усвояваме € пари, за да режем ленти и да хрантутим Пеевски! После вдигаме скоростта на влаковете по "обновените" ЖП участъци. И стават такива инциденти. По времето на БСП, управител на БДЖ:"наредил съм за ниска скорост на влаковете!Нека има закъснения, но да няма инциденти!"И инциденти тогава НЯМАШЕ!Сега има-УСВОЯВАНЕ на Евро пари,на всяка цена.За подмяна на ЖП инфраструктура-също.За да се режат ленти и да папка Пеевски.Следват по-високи скорости и инциденти като този! БНР-очевидец,участвал в спасяване на свои съселяни-"над 300 метра няма НИЩО! Всичко е ИЗРАВНЕНО! нито къщи, нито хората в тях!"-Причината късо съединение на контактната мрежа с дерайлирали вагони в пропан-бутан! Причина за дерайлирането-превишена скорост на стрелки

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#7] от "Евроатлантически вилает Булгаристан!":

    На обновените участъци, нещата(вече, най-после) са ммм, горе-долу в ред. Проверил съм го лично. Текат последните довършителни дейности. Обаче въпросните обновени участъци, са несъществен процент от НЖИ и този участък, на който е дерайлирала композицията, въобще не попада в тях.

    мурзилка
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10708 Неутрално

    Защо се държи като адвокат? Освен това на кого адвокатства?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#6] от "Маршалов":

    Не помниш ли, колко се противопоставиха БСП на промените в БДЖ, а парите са целеви. Не може да ги вземаш от Европа и да оправяш нереформирани структури.

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8849 Неутрално

    Релсовите пътища се обновяваха само в Южна България. В северна вече десетилетия не са виждали подобно нещо.

  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#10] от "cherezchur":

    Те структурите в управлението са едно на страна. Каручките не се движат върху тях, а върху релсите. Така че, да бяха взели парите и да оправят инфраструктурата, а чиновническият апарат винаги могат да се изтъркаля, по реда си, къде пенсиониране, къде съкращение, къде промяна на щата и т.н. Междувременно и преструктуриране за оптимизация на това да няма един работещ на терен индианец, с 10 вожда да топлят сладки местенца.

    мурзилка
  13. 13 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 725 Неутрално

    [quote#9:"penetrating"]Защо се държи като адвокат? Освен това на кого адвокатства? [/quote]
    Не знам на кого адвокатства този, но ми прави впечатление, че версията "брано железо" всячески се избягва.

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  14. 14 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#13] от "gemeto":

    Там индианците са несъществен процент и не смеят да си развяват байрака.

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK