Машинист твърди, че скоростта не била висока (допълнена)

Машинист твърди, че скоростта не била висока (допълнена)

© МВР, МВР



Владимир Петров - един от машинистите на влака, чието дерайлиране предизвика експлозия в село Хитрино заяви пред "Нова телевизия", че докато влакът е стигнал до гарата, не се е движил с превишена скорост.


Той си спомня за минутите преди и след инцидента. "Все още съм в шок", каза машинистът.


Владимир Петров разказа, че той е бил във втория локомотив. "Нямах поглед върху всичко, което се случва. Не съм участвал във взимането на решението за спиране. Знам, че имаше скъсване на вагоните, усетих придръпване", спомня си машинистът.




Според него са минали около 2-3 минути между излизането на композицията от релсите и последвалия взрив.


По-рано днес главният ревизор на железницата Бисер Минчев изказа хипотезата, че е вероятно причината за инцидента да е именно превишената скорост. Той увери, че екипът на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) проверяват всички версии.


Същата теза - за вероятна и дори основна причина за инцидента да е превишената скорост, разви и управителят на фирмата майка ("Булмаркет ДМ" - бел. ред.) на тази, превозвала товара - Станко Станков.


Вчера са свалени черните кутии от двата локомотива, които трябва да покажат с каква скорост се е движил влака.


"Основната версия, по която се работи, е човешка грешка и несъобразена скорост.


Не изключваме нито една версия", заяви пред БНР зам.главният прокурор и директор на Националната следствена служба Евгени Диков. Според него има много неизяснени неща като това дали има ограничение в броя на цистерните, когато се превозват опасни товари и допустимо ли е едновременно да се превозват пропан-бутан и пропилен. Неясноти имало и за т.нар. буферни вагони.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    Владимир Петров - един от машинистите на влака, чието дерайлиране предизвика експлозия в село Хитрино заяви пред "Нова телевизия", че докато влакът е стигнал до гарата, не се е движил с превишена скорост."Сигурно говори вярно,става въпрос за междугарието,ама след входния сигнал,това вече е друга работа.

  2. 2 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Черната кутия ще каже истината !!!

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7246 Неутрално

    Ако е вярно, че скоростта в района на гарата не е била висока, версията за саботаж става по-вероятна.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5237 Неутрално

    До коментар [#2] от "valtoro":

    За една от тях споменаха за над 30 км.ч. превишена скорост

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5892 Любопитно

    Работата взе да мирише все повече!!Създава се впечатление за нещо тъмно което не искат да кажат......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  6. 6 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Случвало ли ти се е да влизаш в отклонение със 70 км/ч ?

  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    [quote#6:"4ort"]Случвало ли ти се е да влизаш в отклонение със 70 км/ч ?[/quote]Как да го разбирам този въпрос!?

  8. 8 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    И друго се приказва: "Кражба на релси причинила трагедията в Хитрино?"

    http://frognews.bg/news_124708/Samo-vav-Frog-Krajba-na-relsi-prichinila-tragediiata-v-Hitrino/

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#8] от "baba_zozolana":

    Бабе, ако беше кражба на релси двата локомотива теглили влака щяха също да да на кълбета.

  10. 10 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#5:"Messerschmitt"]Създава се впечатление за нещо тъмно което не искат да кажат......[/quote]
    Можеш да навържеш нещата и така, ако ти харесва: Бунтът в Харманли. Терористична заплаха, която правителството така и не смогна да обясни. Взривът в Хитрино. Атентат в Истанбул. Атентат в Кайро. Неадекватното поведение на Карадайъ в ефир (едва сдържаше бяса си). Атентат в Могадишу.

  11. 11 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    Ами какво друго чакате да каже машиниста...да не е луд сам да си окачи въжето...за това има прокуратура за да докаже противното...

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    Московски не бил виждал цистерната и не бил специалист

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#9] от "442":

    Да сме живи да видим какво ще ни обяснят. В момента всеки приказва нещо. Да му мислят пострадалите и техните близки, а Бог да прости тези, които вече ги няма.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  14. 14 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Накрая ще излезе някаква типично нашенска мърлящина и неспазване на правила...това е гадното..

  15. 15 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    Снимките са хубаво нещо. Има предостатъчно и снимки и видео.
    На тях се вижда как композицията си е напълно в коловоза на гарата. Изцяло. В идеалната права. Стрелките са на друго място. Завоите са на друго място. Затова версията за превишената скорост много издиша. А че това ще ни пробутват е ясно като бял ден. Обаче е много съмнително. Въпросът не е в техниката на черните кутии, А В ТОВА КОЙ ГИ ЧЕТЕ И КАК ГИ ЧЕТЕ.
    Обаче машинистите са най-лесни за отстрел. Много други интереси искат машинистите да са винаги виновни.
    !!!
    !

  16. 16 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Тоя казал, оня казал!
    А какво казва тахошайбата?

    Да разлая троловете!!
  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    [quote#11:"BGman1 - Ronin"]Ами какво друго чакате да каже машиниста...да не е луд сам да си окачи въжето...за това има прокуратура за да докаже противното...[/quote]Ама какво фактически казва машиниста,той говори за движението на влака на междугарието,а не за движението на влака след навлизането в района на гарата.В междугарието може да не са превишавали скоростта но след входния сигнал тя да е била висока от необходимата за навлизане в отклонение.Това е машиниста на втория локомотив и затова казва,че Не съм участвал във взимането на решението за спиране.Обаче дали говори истината за скоростта ще каже записващото устройство,данните от което трябваше да са известни вече и да е приключила темата за скоростта на влака.

  18. 18 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    Когато влизаш със 70 км/ч можеш ли да прецениш дали скоросттс е висока???

  19. 19 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1042 Любопитно

    До коментар [#12] от "дерибеев":

    Нещо учудващо?
    Какво е "виждал" Лукарски, от това, за което отговаряше?
    Какво разбира от администрация, дялания камък на ГЕРБ - Фандъкова?

    Да разлая троловете!!
  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    [quote#19:"lone_wolf"]Нещо учудващо? [/quote]
    странно ми се видя , все пак е транспортен министър . вчера Борисов в ефир му забрани да говори

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5279 Неутрално

    Не била висока скоростта, разбира се!
    250 км/ч е висока скорост!
    Въпросът не е дали е била висока, а дали е била превишена!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  22. 22 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    Защо впрягате каруцата пред коня? Кой е отговорен за логистиката? При загубена битка разпитват генерала, а не войниците! КОЙ е генералът в този случай? КОЙ отговаря за логистиката?

    Мърфи е оптимист!
  23. 23 Профил на vrangel
    vrangel
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Добре де, всякакви версии за причините се прокарват, но никой някак абсурдно не споменава за възможността от диверсия. Не знам, дали е преднамерено или "за да не чуе дяволът". Ама все пак в страна като Норвегия Брейвик направи сума ти простотии, ония мангали натресоха самолети в сградите, няма и месец откакто руснаците се опитаха да правят атентати в Черна гора, а ние се смятаме за защитени, защото имаме много будки за дюнери и "берьозки". Все пак хибридната война може и да не е само кибер и виртуална, при нов президент и нов руски посланик.

  24. 25 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    [quote#20:"дерибеев"]все пак е транспортен министър . вчера Борисов в ефир му забрани да говори[/quote]


    До коментар [#20] от "дерибеев":

    Лукарски ли ?

  25. 26 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Версията за висока скорост издиша - участъкът е прав и позволява и по-висока скорост, освен това цистерните не са много наблъскани една в друга, което означава, че скоростта не е била много висока.

  26. 27 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#26] от "volarok":


    [quote#26:"volarok"]участъкът е прав и позволява и по-висока скорост[/quote]
    Не и когато трябва да отбиеш в друг коловоз и да спреш, за да премине пътнически влак.

  27. 28 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    [quote#27:"Добрин Велков"]Не и когато трябва да отбиеш в друг коловоз [/quote]Защо тогава не е дерейлирал локомотивът, а дерейлирането започва от средата на композицията?

  28. 29 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#28] от "volarok":

    Повреда в ходовата част на съответната цистерна/така нареченият "подвижен състав". Оттам и разкъсването на композицията.

  29. 30 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#7:"chicago514"]Как да го разбирам този въпрос!? [/quote]
    Няма как. Защото нямаш с какво.

  30. 31 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#28:"volarok"]Защо тогава не е дерейлирал локомотивът, а дерейлирането започва от средата на композицията? [/quote]
    Леко досадно е видеото, но донякъде показва същия ефект:
    https://www.youtube.com/watch?v=UV34AfV9aqc

  31. 32 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 559 Неутрално

    [quote#28:"volarok"]Защо тогава не е дерейлирал локомотивът, а дерейлирането започва от средата на композицията? [/quote]

    Все се чудя , какво ще стане ако стрелката малко закъснее с превключването и локомотива и първите вагони вече са минали ....

    Dum Spiro, Spero
  32. 33 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Истината за трагедията е някъде между причините и слествията,печалбите и загубите.Дали ще я разберем?

    5ar8
  33. 34 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#15] от "AzDebil":

    винаги най-ниското ниво в йерархията поема вината и го разкарват по съдилища до смърт - машинисти, шофьори , чистачки, а в Пловдив стигнаха дъното с клошар.

    Трагедията е страшна, а скандала огромен, подмятаната от самото начало версия за висока скорост и вина на машиниста не прави чест на властта.А и вече 48 часа не искат да разчетат кутията или все още я манипулират и съчиняват.

  34. 35 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Машинист твърди, че скоростта не била висока
    --------------------------------------

    Какво твърдят машинистите, министърът, минувачите няма значение - важни са показанията от записващото устройство.

  35. 36 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    [quote#29:"Добрин Велков"]Повреда в ходовата част на съответната цистерна[/quote]Тогава причината не е в скоростта.

  36. 37 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#29] от "Добрин Велков":

    Много вероятно.Сигурно ще се работи по тази версия.

    5ar8
  37. 38 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#28:"volarok"]Защо тогава не е дерейлирал локомотивът, [/quote]
    Защо първо не научиш как правилно се пише думата "дерайлирам", а след това да раздаваш акъл по влакови катастрофи?

  38. 39 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1155 Любопитно

    До коментар [#20] от "дерибеев":

    Дерибеев кой имаш предвид ?

  39. 40 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    [quote#38:"nenad"]а след това да раздаваш акъл по влакови катастрофи[/quote]Не раздавам акъл, а само питам. Ти имаш ли да кажеш нещо по същество или се правиш на даскалица?

  40. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    Ако няма манипулиране заради финансов интерес (фирма, застраховател, прокурори, политици) нещата ще излязат наяве. Въпросът е, при това състояние на държавата, кой ще им повярва?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 42 Профил на 13592
    13592
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Локомотивните машинисти не са самоубийци! Те много добре знаят какво става, когато се натъркалят цистерни. Даже скоростта да е била по-висока от изискваната, първо щяха да излязат от релсите локомотивите. Основният проблем е в скъсването на влака, а причина за това не е скоростта.

  42. 43 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#26:"volarok"]Версията за висока скорост издиша - участъкът е прав и позволява и по-висока скорост,[/quote]
    В гаровия район на Хитрино се влиза с ляв завой, в периметъра на гарата има една еска и после се излиза с нов ляв завой. Защо лъжеш?

  43. 44 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#42:"mariaik"]Локомотивните машинисти не са самоубийци! Те много добре знаят какво става, когато се натъркалят цистерни. [/quote]
    Малка поправка - горното важи само за будни и трезвени машинисти.

  44. 45 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#40:"volarok"]Ти имаш ли да кажеш нещо по същество [/quote]
    Вече го казах. И го повтарям - спри да лъжеш.

  45. 46 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#27:"Добрин Велков"]Не и когато трябва да отбиеш в друг коловоз и да спреш, за да премине пътнически влак.[/quote]
    Ти, като един истински експерт, моментално повярва, че участъкът е прав като по конец?

  46. 47 Профил на 13592
    13592
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В началото на всяка смяна има проверка за алкохол. Нормален човек не спи на работа.

  47. 48 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#44] от "nenad":


    [quote#44:"nenad"]трезвени машинисти.[/quote]
    Машинистите са проверени и преди и след инцидента. Не се прави на разбирач.

  48. 49 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#46] от "nenad":


    [quote#46:"nenad"]Ти, като един истински експерт, моментално повярва, че участъкът е прав като по конец? [/quote]
    Нали виждаш как си ме цитирал? Осмисляш ли какво казвам? Минава се през стрелка. Това е важното.

  49. 50 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    Много интересни неща могат да се видят на видеото на Крумов.
    Обърнете внимание на 0:38; 1:17; 1:23 .
    Вижда се ОТКЪСНАТ колоос заедно с лагерите на оста!!!!
    И то двете страни. Сякаш движещ се вагон сте го ударили в преграда точно на височината на колелата. Това е странно. Но само ако не се помисли за умора на материала. Или нещо много здраво на релсите. Обаче последното отпада. Не може и да е резултат от взрива. Между другото никъде не се вижда разкъсана цистерна. От къде е изтекъл този газ в голямо количество и за кратко време?
    И още нещо интересно за взрива. Обърнете внимание как е отнесена предимно северната част на селото. На юг от линията пораженията са минимални. /Да речем че е имало слаб южен вятър. Това може да се провери при метеоролозите/
    А, и обърнете внимание, сякаш дерайлирането става точно на прелеза. На най-гладкото място. А преди това има две стрелки. Но вагоните върху тях са на релсите в нормално положение.
    Това не е от превишена скорост.
    !

  50. 51 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#48:"Добрин Велков"]Машинистите са проверени и преди и след инцидента. Не се прави на разбирач.[/quote]
    Разбира се, имат и документ от Сънчо, че към момента на катастрофата са били будни? Чел ли си този документ?

  51. 52 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#49:"Добрин Велков"]Осмисляш ли какво казвам? Минава се през стрелка.[/quote]
    Умнико, как точно е минала композицията през стрелката ти / нито пък аз/ не знаеш. Така че отклонението след стрелката е чиста хипотеза. За разлика от физически наличния завой. С чието несъществуване ти експертно си се съгласил, мятайки се по стрелките.

  52. 53 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    [quote#43:"nenad"]В гаровия район на Хитрино се влиза с ляв завой, в периметъра на гарата има една еска и после се излиза с нов ляв завой. Защо лъжеш?[/quote]Значи скоростта не е била висока, така ли? Аз исках да кажа,че дори да е била висока (като относително понятие), пътят позволява такава скорост, но ти твърдиш, че районът не позволява висока скорост. Тогава версията за висока скорост отпада. Тук нямаме спор.

  53. 54 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#47:"mariaik"]Нормален човек не спи на работа.[/quote]
    Прав си. А ненормалните - те спят ли?

  54. 55 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Любопитно

    До коментар [#52] от "nenad":

    Цистерните са излезли след стрелката, не на завоя. Що мислиш, че си умен, не мога да разбера...

  55. 56 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#53:"volarok"]Значи скоростта не е била висока, така ли?[/quote]
    Не, това означава, че в района е имало ограничение на скоростта, съобразено с наличните завои. Ако се вярва на разследващите - максимумът там е закован на 40 км/ч. И отлично се знае от машинистите. Сега остава да се видят показанията на записващото устройство. От него ще стане ясно дали и с колко скоростта е надвишавала позволената. Ако всичко е било в нормата, т.е. - до 40 км/ч - значи причината не е в превишената скорост. Ако, обаче, композицията / средното тегло на товарна композиция е около и над 1000 ТОНА/ е влетяла в гаровия периметър със 70, при разрешени 40 ....дупе да им е яко на машинистите!

  56. 57 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#55:"Добрин Велков"]Цистерните са излезли след стрелката, не на завоя. Що мислиш, че си умен, не мога да разбера...[/quote]
    Стрелките са в завоя. Защо си толкова умен?

  57. 58 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#57] от "nenad":

    Стрелките са от източната страта, посока Каспичан. Две една след друга. От там коловозите стават четири. /На изхода, посока Русе завоят е ДЕСЕН!/ Композицията се движи във втория коловоз, гледано от страна на общината. След стрелките следва прав, къс участък и прелеза, след него правият участък продължава. Точно казано кривината е много малка. И точно там са се разпиляли няколкото вагона. Останалата по-голяма част от композицията стои нормално от прелеза на изток, дключителнои върху стрелките.
    Гледай картите. Гледай снимките. Гледай видеото.
    !

  58. 59 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Весело

    До коментар [#57] от "nenad":

    Та последно...
    На завои ли дерайлират вагони, или при преминаване през стрелки?

  59. 60 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#58:"AzDebil"]Точно казано кривината е много малка. И точно там са се разпиляли няколкото вагона. [/quote]
    Точно казано - малката кривина - това си е направо несъществуваща кривина, нали така? И, освен това, когато един вагон се заклати и тръгне да дерайлира - случката се случва за 0,0012431 секунди, т.е. на 30-40 см след началото на кривата - нали така?
    Хе, хе - колко много ви се иска да го нямаше това инфо за над 70 км/ч, при разрешени 40....Само не мога да разбера защо си чешете езиците във всички останали посоки, при положение, че дори собственикът на фирмата-превозвач каза нещо за над 30 км/ч вповече...
    Пак да кажа, гадаенето в този момент е напълно излишно. Ако след разчитането на записите на скоростта се потвърди първоначалната хипотеза за превишена скорост в тези граници - нещата са повече от ясни! Ако скоростта е била в нормите, причината очевидно е била в друго. Просто трябва да изчакаме резултатите от експертизата !

  60. 61 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    вероятно имаме обосновано предположение .. просто чакаме да обосноват предположението . Бургас 2.0

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  61. 62 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    [quote#60:"nenad"]Хе, хе - колко много ви се иска да го нямаше това инфо за над 70 км/ч, при разрешени 40.[/quote]
    все още го няма ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  62. 63 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#59:"Добрин Велков"]На завои ли дерайлират вагони, или при преминаване през стрелки?[/quote]
    И на завои, и на стрелки, и на прави участъци - достатъчно е да не са спазени правилата за движение на съответното място или да се прояви тежък механически проблем, взривяванията също вършат работа. Други въпроси, титане на мисълта?

  63. 64 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#62] от "дерибеев":

    Все си мисля, че ще е виновен единият от починалите - стрелочника.

  64. 65 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2058 Весело

    До коментар [#63] от "nenad":


    [quote#63:"nenad"]Други въпроси,[/quote]
    Не, убедих се в каквото ми трябваше...

  65. 66 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Защо всички приемат някакви версии не мога да разбера. Даже и някакви конспирации. Тук няма конспирация, причината е прозаична, както изглежда. Щом шефът на Булмаркет каза, че според един от машинистите композицията е навлязла с по-висока скорост от разрешената... Какво да разсъждаваме за стрелки, завои и прави участъци?!? Да видим сега как ще се обясни взрива. Вероятно цистерната е била неизправна. Саботажи и диверсии са невероятни. Ако беше така, някой щеше да е поел отговорност в случай на тероризъм. Състоянието на Ж.П. инфраструктурата е такова, че се чудя как по-често не стават такива инциденти, за съжаление.

  66. 67 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#60] от "nenad":

    Просто вземи и погледни как изглеждат нещата примерно с Google Earth. Влез в режима street view и застани на прелеза. Огледай се.
    За останалото - карти, снимки, видео.
    !

  67. 68 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#62:"дерибеев"]все още го няма .[/quote]
    Официално наистина го няма. Неофициално няколко души вече го казаха. Важи официалното, разбира се!

  68. 69 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#64:"Добрин Велков"]Все си мисля, че ще е виновен единият от починалите - стрелочника.[/quote]
    И като как при над 30 км/ч над разрешената скорост стрелочникът ще се окаже виновен, титане на мисълта?

  69. 70 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#67:"AzDebil"] Огледай се. [/quote]
    Преди да се огледам, би ли ми казал какво е средното разстояние на пълно дерайлиране от момента на разклащане на един 60 тонен вагон, движещ се със 70 км/ч? 1 метър? Метър и 20 см? 3 метра / уеуе, коуку мноууууууу!!!!/?
    Колко?

  70. 71 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    [quote#64:"Добрин Велков"]Все си мисля, че ще е виновен единият от починалите - стрелочника.[/quote]
    плахи опити се правят къде е композиран "пътния състав" . може и да трябва обосновано предположение . отново

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  71. 72 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Дори и причината да е, влакът да е дерайлирал, поради висока скорост, нещо друго не е било наред. Влак може да дерайлира заради хиляди други причини и при много различни обстоятелства. Може стрелка да се повреди и премести преди да е преминала композицията, може релси или траверси да не издържат и т.н. Обезопасяването на вагоните с такива опасни товари трябва да обхваща такива случаи. Ще си измият ръцете с машиниста, така както стана с изгорелия влак край Червен бряг и още други случаи ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  72. 73 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    [quote#69:"nenad"]И като как при над 30 км/ч над разрешената скорост стрелочникът ще се окаже виновен, титане на мисълта?[/quote]
    задачата на стрелочника е ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  73. 74 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#70] от "nenad":

    Е, хайде казвай, щом го знаеш.
    !

  74. 75 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#73:"дерибеев"]задачата на стрелочника е ?[/quote]
    Очевидно според теб - да намали скоростта на влизащата в гарата композиция? Или?

  75. 76 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#74:"AzDebil"]Е, хайде казвай, щом го знаеш. [/quote]
    Цъ, не знам! Ама ми е интересно ти защо си убеден, че е станало на няколко сантиметра след дебалансирането...
    Казвай - защо си убеден в това?

  76. 77 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#72:"крайно-десен лузър"]Дори и причината да е, влакът да е дерайлирал, поради висока скорост, нещо друго не е било наред.[/quote]
    Хахахахахахаххххххххххххххх - звучи като извадка от онзи протокол на съдебен лекар, в който черно на бяло пишеше " жертвата има нанесени от друг човек осем прободни рани в областта на врата, предизвикали огромна кръвозагуба, но най-вероятната причина за смъртта е любовна мъка"!

  77. 78 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    [quote#56:"nenad"]Ако, обаче, композицията / средното тегло на товарна композиция е около и над 1000 ТОНА/ е влетяла в гаровия периметър със 70, при разрешени 40[/quote]Ако са влезли със 70 в гарата и ако това е висока скорост за този път, композицията щеше да дерайлира още на левия завой преди гарата и то с локомотива, а не със средните вагони.

  78. 79 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#76] от "nenad":

    А, жалко. Иначе щеше да ти излезе тезата вярна.
    Впрочем, защо си сигурен, че след разклащането, вагонът не може да се върне в първоначалното стабилно състояние?
    Не ти се връзва ли нещо?
    Не е скоростта. НО става за измиване на ръце. Може дори нещо да се промени в черните кутии. Да не мислиш че производителите на вагони мрат от удоволствие да се обяви как основен носещ елемент от конструкцията се е счупил от преминаването на една българска стрелка? Да не говорим с какви скорости се преминават стрелките от същите вагони в Европа. Не са 40 km/h.
    !

  79. 80 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    [quote#75:"nenad"]Очевидно според теб - да намали скоростта на влизащата в гарата композиция? Или?[/quote]
    да не допусне риск от инцидент ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  80. 81 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#79:"AzDebil"]Впрочем, защо си сигурен, че след разклащането, вагонът не може да се върне в първоначалното стабилно състояние?
    Не ти се връзва ли нещо?
    Не е скоростта. [/quote]
    Деби, иди на лекар. Като започнеш с очен. Това ще ти помогне да разбереш, че композицията се е движила от Изток на Запад. Т.е. - завоят, който ти определи като "десен", е ляв. После иди на психолог, знаеш къде. Той ще ти обясни, че ако някой с влакова композиция от над 1500 тона влети с двойно по-висока скорост от разрешената в гаров район, то да се твърди, че не скоростта, а съвсем, ама съвсем сигурно други са причините за дерайлирането, е тревожен симптом. Сега те оставям да мъдриш поредната си конспиративна история

  81. 82 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#80:"дерибеев"]да не допусне риск от инцидент .[/quote]
    Ахаааа, поприхваща влака с ръце и намалява скоростта му до безопасна стойност!
    Сигурен ли си, че не бъркаш стрелочника в Хитрино с Батман? Батман не беше ли в Ню Йорк?

  82. 83 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#78:"volarok"]Ако са влезли със 70 в гарата и ако това е висока скорост за този път, композицията щеше да дерайлира още на левия завой преди гарата и то с локомотива, а не със средните вагони. [/quote]
    Ееееееексперт! Който не знае, че локомотивите са най-стабилната част от една влакова композиция при дерайлиране поради висока скорост - по-тежки са, имат по-голяма подресорна маса, разпределението на тежестта е по-хармонично, фактът, че теглят хиляди тонове също действа стабилизиращо...

  83. 84 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#79:"AzDebil"] Да не говорим с какви скорости се преминават стрелките от същите вагони в Европа. Не са 40 km/h. [/quote]
    Ъхъ. Сега очаквам да кажеш с колко се преминават стрелките в Европа. От същите вагони.
    С колко?

  84. 85 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#81] от "nenad":

    Чети внимателно и си оправи посоките. Може и с лекар.
    Каспичан е на изток. Аз ти пиша за ДЕСЕН завой в изхода към Русе. За разлика от теб. /чети си предните постове/
    Посъветвах те да използваш модерните технологии. Но... ти всъщност не вдяваш. А и липсата на аргументи компенсираш със съвети. Съветвам те да мислиш.
    !

  85. 86 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#84] от "nenad":

    Двойно!
    !

  86. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 88 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#84] от "nenad":

    Впрочем ограничението за скоростта в гаровите участъци не е толкова заради стрелките и отклоненията, а и поради общите притеснения за безопасност. Някога през гарите експресите и бързите влакове минаваха като на рали. Ама явно не си гледал влакове в детството. А си беше интересно да висиш на гарата в малкият град.
    !

  88. 89 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 458 Любопитно

    [quote#86:"AzDebil"]Двойно! [/quote]
    Отличен резултат!
    Доказателства, че в гарови райони с прелези, във виражи със стрелки, натоварени с избухлив газ цистерни обичайно прехвърчат с 80?

  89. 90 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    До коментар [#88] от "AzDebil":

    И аз така знам. След първия инцидент с пуснат по погрешка влак в отклонение и последвала трагедия (не си спомням града и годината) се въвеждат такива ограничения. То не че вече не са задължителни и поради състоянието на железния път. Но по принцип може и с по-голяма скорост. В Германия на нормални трасета (не високоскоростни) разрешената скорост за влизане в отклонение е 80 км. Дали има допълнително ограничение за специални състави не знам.

  90. 91 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    До коментар [#90] от "Paolo Di Canio":


    [quote#90:"Paolo Di Canio"]То не че вече не са задължителни и поради състоянието на железния път. [/quote]

    Така е. Това също е важно за съжаление. Сега ако засатанеш на една линия и погледнеш ще видиш как не само не са успоредни линиите, ами и периодично се извиват навътре и навън, а на всичкото отгоре не са в една равнина. Не могат да са идеални, НО някога когато като дете ги гледах тези разлики не бяха така фрапиращи. А сега са масови. Направо не е за вярване.
    !

  91. 92 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1743 Любопитно

    [quote#91:"AzDebil"]успоредни линиите[/quote]

    Поправка: "успоредни релсите".
    !

  92. 93 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#47] от "mariaik":

    ако проверката за алкохол е такава ,каквато в транспортните фирми за камиони ,тоест никаква , значи няма проверка за алкохол и наркотици за локомотивните машинисти ,познавам няколко такива ,всички са алкохолизирани и хипертоници от стреса , въпреки това им дават да се качват на локомотиви.

  93. 94 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    До коментар [#83] от "nenad":
    "Който не знае, че локомотивите са най-стабилната част от една влакова композиция при дерайлиране поради висока скорост"
    ..........................
    И така да е, защо композицията не е дерайлирала на далеч по-острия завой преди гарата, където също се е движела уж с висока скорост?

  94. 95 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#11] от "BGman1 - Ronin":

    Каква прокуратура, бе готин, българската прокуратура ако ти каже "добър ден" погледни нагоре да видиш лунатане грее ли...

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  95. 96 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#83] от "nenad":

    Ами аз не го знаех и не съм сигурен, че му вярвам - от всичко изброено най-вярно е вероятно това за ниското окачване.

    Иначе една цистерна пълна с течност не съм сигурен дали не е съизмерима на тегло с локомотив.

    Прочее, ако масата му е много по-висока, толкова по-висока ще бъде и съответната центробежна сила на завоя.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  96. 97 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Когато аз бях ученик в 8 клас решавахме задачи по физика за центробежни, центростремителни сили, за триене и сцепление на колелата с пътя, за посока на силите и сбор на векторите на силите. Една голяма част от днешните ученици завършили осми клас и по- нагоре си нямат и хал хабер от физика и наука. Освен от чалга, ядене, пиене и да дават газ, да дърпат ръчката на реостата и изпитват усещане за скорост, май от нищо друго не разбират. Простотията и чалгата с техните последици: морална разруха, наркомании, проституция, унищожават България!

  97. 98 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    За отоплението- крайно време е да открием газта и тя да стане достъпна на цена.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK