Издирването на мъжа, който сам "се намери" в Стара планина, струва над 25 хиляди лева

Издирването на мъжа, който сам "се намери" в Стара планина, струва над 25 хиляди лева

© Юлия Лазарова



След четиридневно издирване на екипи от Планинската спасителна служба, военни и накрая - хеликоптер, изгубилият се в Стара планина турист Тодор Владимиров сам намери пътя си до хижа. Спасителната акция обаче е оценена на повече от 25 хиляди лева. Част от тях ще бъдат покрити от туристическата застраховка на Владимиров, но останалите самият той ще трябва да доплати, съобщава Би Ти Ви.


По груби сметки на Планинската служба поръчването на спасителна акция струва 90 лева, всеки ден в планината на екипите е около 700 лева. Летателен час на хеликоптера излиза около 8 хиляди лева. По данни на службата едва около половината туристи си правят застраховка и ако нямат, при инцидент сметката трябва да се плати от джоба им. Въпреки това поне 10-20% от издирвателните акции остават за сметка на службата.


За случая на изгубилия се 40-годишен турист коментира началникът на отряд планински спасители в Карлово Христо Стаматов: "Държанието му в началото е било доста арогантно. Kато познава района, да се качи в един от тези дни на билото, невинаги е било лошо времето, да си включи телефона и да се обади от телефона и да каже: "Жив съм, бивакувам си тук". И нищо повече. Това са три думи".


Оказало се, че човекът е пребивавал в съвсем различна посока от мястото, където екипите са били концентрирани да търсят, без никаква опасност.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 701 Неутрално

    "останалите самият той ще трябва да допати,"

    Ето това е една хубава новина,... Да се научи да си прави качествена застраховка и да не се прави на герой !!
    Щото след това други , които имат нужда ще страдат/.

  2. 2 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1242 Весело

    Вземи тоя адреналин мъжки

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  3. 3 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    Само да не каже някой, че издирваният трябва да плати тези пари! Фалитът на КТБ ни струва 4,5 млрд. лв. Далаверата "Белене" - 2,5 млрд. лв. Когато си ги приберете от виновните тогава ще си търсите и тези 25 хил. лв. от Тодор Владимиров!

  4. 4 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Неутрално

    май спасителите си направиха реклама на чужд гръб без някой да ги е канил

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  5. 5 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Е хубаво да не го търсят ли...това малко като с надбягването ,където "да бяга само първия".....

  6. 6 Профил на zzzzz
    zzzzz
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#4] от "Gouverneur général":
    Роднините му са ги карали, така че те са отговорни.

  7. 7 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 381 Весело

    Хубаво,че спаситечите са добре.Кой ги е карал да ходят да пият вино в планината....че и с въртолет....

  8. 8 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    [quote#4:"Gouverneur général"]
    май спасителите си направиха реклама на чужд гръб без някой да ги е канил [/quote]
    Що бе, женка му орева ортаклъка че трябвало да го спасим.

  9. 9 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1914 Весело

    драхти зора... на негово място хващам обратно гората

  10. 10 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Лежал си човека на една кълка в палатката, ял си ядки и си поркал бренди, а ахмаците си рискуват живота да го търсят и като си свършил пиенето се появил и се държал арогантно и воинствено с тях. Да си плаща масрафа и да побърза защото може да му се трупат лихви

  11. 11 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#6] от "zzzzz":

    Ако го е намерила спасителната служба...ДА...но,човека си е поркал коняче,мотал се из гората....и като свършили провизиите се запътил към хижата

  12. 12 Профил на antoni
    antoni
    Рейтинг: 286 Неутрално

    нещо не включвам
    ако беше мъртав по добре ли щеше да бъде??

    оставете човека на мира ,да се радваме че ежив

  13. 13 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1914 Весело

    [quote#10:"shileto"]ахмаците си рискуват живота да го търсят[/quote]
    баре да го бяха намерили преди да искат кинти... па то - ем сам ше си се намери, ем ше си и плати

  14. 14 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Човекът си е направил туристическа застраховка.
    Не е подавал сигнал за бедствие.
    Няма следи и няма достатъчно основания да се направи категоричен извод, че е изпаднал в такова.

    Не смятам, че дължи някому нещо.

  15. 15 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 274 Неутрално

    "Оказало се, че човекът е пребивавал в съвсем различна посока от мястото, където екипите са били концентрирани да търсят, без никаква опасност."

    "оказаха се..." най-честото оправдание за некадърността и провалите на почти всеки проект, или производствена дейност, по времето на соца.

    нещата не са се променили никак и до ден днешен...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  16. 16 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 381 Весело

    Най-странното е ,че самите роднини не знаят,че живеят с Беар Стаматов Гризли....и някой е забравил да му даде чая от Мента рано сутрин,малко преди да хване балкана

  17. 17 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    До коментар [#14] от "дръвник":

    Е те разходите вече са факт, от къде на къде всички да ги плащаме!?

  18. 18 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#3] от "Един препатил":
    Много не си прав. Всеки трябва да си плаща. И виновниците за ктб и белене, но и този човек, а и всеки, който дължи дори входна такса. Защото иначе повечето от тия които искат да оправят политическия пейзаж/ народът...../дължат неплатени сметки, дължат на приятели, не са си платили данъци, не са си платили мобилни телефони и т.н.

  19. 19 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    [quote#12:"antoni"]нещо не включвам
    ако беше мъртав по добре ли щеше да бъде?? [/quote]

    след 5 -дневно неуспешно издирване, наистина бедстващ човек със сигурност щеше да е мъртъв... и след като научихме наизуст ценоразписа на спасителите, следва въпроса колко спасени екстремно бедстващи имат записани като резултат... щото ако само ще изнасят трупове, следва да си сменят името

  20. 20 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Не може да не се отбележи, че ако спасителите баха намерили тялото му- сумата няма причина да е различна.
    Следователно роднини и приятели на следващите планинари, трябва да бъдат абсолютно откачили за да се обадят на тн ПСС,

  21. 21 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 343 Неутрално

    [quote#17:"svoboden"]Е те разходите вече са факт, от къде на къде всички да ги плащаме!?[/quote]
    Ние не трябва да плащаме нищо.
    Трябва да плати застрахователя.
    Човекът е проявил разум и отговорност и си е направил застраховка.
    Застрахователите не трябва да бъдат само инкасатори на нетна печалба.
    От друга страна на тях трябва да им се даде възможност да преценят, дали да инициират издирвателната операция, или не, което пък ги поставя в риск да им се наложи да платят голямо обезщетение при неблагоприятна развръзка.
    Близки, роднини или други лица, които поискат да се открие такава операция също трябва да носят отговорност при определени условия.

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    25 хил. лв. не са голяма сума.
    Изглежда разходите за човешки труд са ниски.

  23. 23 Профил на ppj03316395
    ppj03316395
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Загубил, значи, маркировката. Смотал се в палатката и оцелял няколко дена. После сам успял да стигне до хижа. Едвам-едвам. Народо казва - значи е виновен! Ама за кое? Че сам се е спасил? Да беше умрял, по-добре ли щяха да са похарчени тия 25 бона за издирване? Баси матрияла....

  24. 24 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тая работа доста мирише, кой знае къде е мачкал чаршафите с някоя чужда кака, докато разбере че го издирвт и се е наложило да притича до хижата.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  25. 25 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Ако беше умрял кой щеше да ги плати??
    Какъв е тоя хеликоптер който харчи 8000 лева на час??
    Да бяха наели тук за 650 евро - https://www.vta.bg/index.php?p=services_vip_2

  26. 26 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#21] от "дръвник": Зависи каква е застраховката и какво покрива.Предполагам хеликоптерът не е вклучен. В белите държави преди да пратят хеликоптер питат дали услугата ти е вкл. в застраховката или сам ще поемеш разходите. Дъщеря ми си счупи кракът на ски и един от първите въпроси беше мога ли да си позволя хеликоптер. Данъкоплатецът не е длъжен да плаща за безотговорните действия на хората.

  27. 27 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Сега видях, че кугара харчи около 350-400 кила на час, при цена на тон около 2000 лева с ддс и акциЗ.

    Армията дали плаща ддс и акциз и от какво е разликата от 800 лева до 8000 лева?

    Пилотите да не им е платено извънредно?
    И каква би била тази амортизация от 7000 лева на час?

  28. 28 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Има си евродиректива, според която непоръчана услуга не се заплаща. Макар че в случая и да е поръчана, пак не би трябвало да се заплаща, щото спасителите така и не са успели да я окажат.

  29. 29 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 496 Любопитно

    Защо не дрони, а хеликоптер? 8 000 / час????

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8623 Неутрално

    Човекът не е искал да го спасяват. Да плати този, деро е повикал помощ.

  31. 31 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Моля, не ме спасявайте защото ако не умра не мога да платя сметката.

  32. 32 Профил на Sandokan
    Sandokan
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Всичката ни работа такава, какво има да се приказва. Държава яка-ще плащаме простотиите на всеки, защото у нас всеки има право да прави каквото си поиска-в демокрация сме божем! А туй, че сме на последно място по всичко, карай да върви нали ни хвалят от Европата.

  33. 33 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "swinging_pigs": Ако го е намерила спасителната служба...ДА...но,човека си е поркал коняче,мотал се из гората....и като свършили провизиите се запътил към хижата.
    ====================================

    Тоест, искаш да кажеш, че никой не трябва да тръгне да търси никого, ако той сам не се обади на спасителите и не им поръча да го търсят, като преди това сключи договор, при какви условия колко ще им плати – ако успеят и ако не успеят да го намерят. А знаеш ли, че си прав? Нали казват, че всичко у нас е на пазарна основа? Няма договор – не го търсят. И край!

  34. 34 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#12] от "antoni": оставете човека на мира ,да се радваме че ежив
    ====================================

    И да плащаме по 25000 лева на всеки любител на силни усещания, за да си начеше крастата?

  35. 35 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#28] от "usero": Има си евродиректива, според която непоръчана услуга не се заплаща. Макар че в случая и да е поръчана, пак не би трябвало да се заплаща, щото спасителите така и не са успели да я окажат.
    ====================================

    Прав си. Но тогава държавата не трябва да дава ни лев за търсенето и спасяването на никого, докато той не сключи договор, че иска да го търсят, ако пропадне. С условия, как и какво точно ще се заплаща. И не с държавата, а с някаква частна фирма, на която точно това да е бизнесът. А на държавата изобщо не трябва да ѝ пука, дали някой се е загубил някъде или не.

  36. 36 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Моето лично мвевие е, че държавата изобщо не трябва да дава нито стотинка за спасяването на хора, които по собствена вина са попаднали в бедствено положение. И няма значение, дали това е любител на силни усещания, който рискува, за да си направи удоволствието да начеше егото си, или за наркоман, който не рискува, а направо съзнателно сам трови своя организъм, макар и да знае какви са последствията.

  37. 37 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2625 Весело

    Да си плаща за гяволъка...

    И другия път да си носи пощенски гълъб , като му се скапе джиесема !!!

  38. 38 Профил на vaskoangelov
    vaskoangelov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#36] от "glog":

    Не си прав. Човека оцеля само защото е имал опит, оборудване и късмет. Много често в подобна ситуация изпадат хора, които са неподготвени, неинформирани и т.н. Хора ги затрупват преспи в колите, други ги застигат природни бедствия и т.н.
    (ако щеш - Хитрино)

    Навсякъде по света такива организации (пожарникари, парамедици, планински спасители) са подсигурени със средства от държавата. Застраховките покриват някаква част от средствата, но са по-скоро бонус. А, и никъде не се налага министър-председателя да го играе бащица на нацията и да изпраща лично на хеликоптери или "военна" - всичко е разписано по ясни правила.

    У нас стандартната планинска у нас е с лимит ~1000лв, които стигат само за едно бързо "спасяване" от леснодостъпен район - т.е. ако нещо ви стане някъде на 30мин от курорта или близкото село. Всичко друго струва много повече, и понеже нито ясни правила има, нито пари, нито кой-знае каква организяция, всеки път стават тия циркове.

  39. 39 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Човека дори има туристическа застраховка.

    Жалко е, че държавата дели на загубени Умрели и Оживяли ..
    Ако беше пукнал, търсенето щеше да е безплатно, ама нали е оживял, хайде сега да плаща..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK