Софийският бул. "Дондуков" ще бъде подложен на основен ремонт

Йорданка Фандъкова представи пред медиите бюджета на общината за 2017 г.

© Юлия Лазарова

Йорданка Фандъкова представи пред медиите бюджета на общината за 2017 г.



Подмяна на трамвайните релси, уличната настилка и обновяване на тротоарите са дейностите, който ще бъдат изпълнени по столичния булевард "Дондуков" през 2017 г. Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на семинар за бюджета на Столична община.


Идеята за ремонт на булевард "Дондуков" беше обявена тази година, като възникнаха спорове дали настилката на улицата да бъде от павета, или да бъде заменена с асфалтова. Тогава на сайта на Столична община бе създадена анкета за гражданите, които да гласуват за един от трите предложени варианта - асфалт, павета или комбиниран.


Към момента гласуването показва, че гражданите искат асфалтът да замени паветата. Въпреки че има план ремонтът да започне тази година, общинският съвет все още не е взел решение за настилката.




Този въпрос не беше засегнат по време на официалната презентация за проекта. Цената за ремонта също не беше съобщена. Пред "Дневник" заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев обясни, че в бюджета са предвидени 9.7 милиона лв. Сумата е предвидената максимална стойност на ремонта, като е напълно възможно част от нея да бъде "икономисана".


Ако съдбата на настилката на "Дондуков" тепърва трябва да бъде решена, тази на паветата по булевард "Монтевидео" е ясна. През 2017 г. всички павета по булеварда ще бъдат заменени от асфалт като част от поредния мащабен ремонт на участъци от пътната мрежа в столицата.


Цялостното обновяване и ремонт на "Монтевидео" е един от осемте ремонта на улици и булеварди, за които Столичната община ще отдели 16 милиона лева.


Друг от проектите предвижда разширение на булевард "Тодор Каблешков" в отсечката от булевардите "Братя Бъкстон" до "Цар Борис III".


През 2017 г. ще започнат и отчуждителните процедури за изграждането на Източната скоростна тангента.


През 2016 Столичната община е похарчила 45.2 млн. лв. за ремонти на 26 обекта. С основната част от тях - 41 млн. лв., е ремонтирана първостепенната улична мрежа.


В бюджета за следващата година са заложени 68 млн. лв. за поддръжката на уличната мрежа в столицата. За сравнение - през 2016 г. сумата е малко над 95 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5685 Неутрално

    А "Цар Борис" кога с асфалт?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Приемам тази новина със смесени чувства. От една страна е хубаво каквото са решили да правят, но от друга често минавам от там с кола, което ще затрудни придвижването ми.

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5352 Любопитно

    Има ли статистика за времето от кмет Б.Борисов до сега при Йорданка Фандъкова дали има поне една година БЕЗ ремонт на булевард в София

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    асфалтът е канцерогенен но на мадам и сие не им пука за софиянци. паветата се продават устойчиво в чужбина. далаверата е многопластова и многомилионна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#3] от "pet_fire":

    има и една друга статистика- че всички техни ремонти после искат НОВИ ремонти и все по-ниско качество за все повече пари !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 536 Любопитно

    "Друг от проектите предвижда разширение на булевард "Тодор Каблешков" в отсечката от булевардите "Братя Бъкстон" до "Цар Борис III".

    Това го имат в програмата си за всяка Нова година

  7. 7 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 541 Неутрално

    От 2012-та този бул. Дондуков все го почват следващата година.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  8. 8 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 608 Неутрално

    "Друг от проектите предвижда разширение на булевард "Тодор Каблешков" в отсечката от булевардите "Братя Бъкстон" до "Цар Борис III"."

    Да не са свършили обжалванията? За този проект имаше пари още докато Бойко беше кмет, но се обжалва от един от собствениците по стария закон, което блокира изпълниението на проекта 8+ години.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#8] от "brutester":

    значи има основание.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Hasta La Vista antifascista OI!
    Hasta La Vista antifascista OI!
    Рейтинг: 594 Неутрално

    НЕЧИЙ ДВОРОВОРЕ ЩЕ БЪДАТ ОБЗАВЕДЕНИ С ПАВАЖА ОТ ДОНДУКОВ.

    Първо паважът е най-евтината за подръжка настилка - няма кръпки;
    второ от него няма смърдяща отровна миризма;
    трето за запрашеност и дума не може да става;
    четвърто той е вечен,
    пето при летните горещини не се затопля силно, както е при асфалта;
    шесто това е очарованието на града ни
    и като седмо ще попитам: германците по-големи ахмаци ли са от нас, че навремето изкупиха пловдивските павета за по две марки бройката?

    При всички случаи асфалтът е по-евтин от калдъръма и паветата. Ако обаче асфалтовите пътища в Рим заради трафика се нуждаят от ремонт и поправки на всеки 2 години, то калдъръмът дори когато става въпрос за площади от рода на "Свети Петър", има нужда от намеси на всеки 20 години.

    “Закълни се, че ревниво ще пазиш и ще внимаваш паважът в твоя регион да е добре и подредено положен и това нека да е твоето дело, с Божията помощ и помощта на Вси Светии, амин!” С тези думи през 1479 г. в Лондон се заклеват работниците, полагащи паважа на улиците. Това е времето, в което градът се прощава завинаги със средновековната кал

    1914 / 88
  11. 11 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 530 Весело

    Фандъкова закъснява ужасно за важна среща. Хваща първото такси пред общината и казва: Можеш ли да ме закараш до летището за 15 минути. Шофьорът се навива, но ако кметът е с превръзка на очите. Фандъкова, нямайки избор, се навива. 13 минути по-късно са пристигнали. Фандъкова недоумява: Как успя?! Кажи ми откъде мина? Шофьорът: В никакъв случая, че и там ще разкопаеш!

  12. 12 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7516 Неутрално

    "...в бюджета са предвидени 9.7 милиона лв. Сумата е предвидената максимална стойност на ремонта, като е напълно възможно част от нея да бъде "икономисана".

    Икономия в нечии джобове?

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  13. 13 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#10] от "Hasta La Vista antifascista OI!":

    Може би всичко, което казвате е вярно, но паважът има един недостатък - много друса. Разбива ходовата чат на автомобилите. Да не говорим за камъните в бъбреците.

    vesela
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#13] от "vesela":

    това просто не е вярно. може би и в Париж на Шан'з Елизе от тъпотия е покрито с павета ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Селенията ще измести паветата от Дондуков.

  16. 16 Профил на tamolin
    tamolin
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Комбинираният вариант е за предпочитане. Павета в джобовете за паркиране и покрай релсите на трамвая. Хем естетически издържано, хем възпиращо карането по тях. Иначе поне ограничители да сложат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK