Пожарният кран ще бъде изваден от зоната за пушене на заведението на бул. "Витоша"

Пожарният кран ще бъде изваден от зоната за пушене на заведението на бул. "Витоша"

© Георги Кожухаров



Собственикът на заведение на бул. "Витоша", в чиято зона за пушене се оказа уличен пожарен кран, е предприел действия по премахването му. За момента е намален броя на масите и столовете, разположени на тротоара като ще бъдат премахнати стъклата около крана, а след Нова година той ще бъде преместен, за да може заведението да ползва "търговското петно", за което плаща наем. Така се е уговорил Юлиян Димитров от пицария "Уго" с фирмата, която е поставила крана.


След публикация на "Дневник" проверка са извършили и Столичният инспекторат, и пожарната.


При нея е констатирано




нарушение в заведението и на собственика е съставен акт, както и му е дадено разпореждане да осигури пожарната безопасност в обекта,


съобщиха от пожарната за "Дневник". Освен това били проверени още няколко заведения на същата улица и са съставени други два акта и е връчено едно писмено разпореждане. "По принцип пожарната инфраструктура се съгласува с нас", бе отговорът на въпроса дали общината е информирала пожарната при определяне на местата от тротоара, които заведения могат да използват срещу наем и където има кранове.


Столичният инспекторат също е установил, че пожарен кран попада в обхвата на преместваем търговски обект, който се намира на столични булевард "Витоша" 54, съобщиха от пресцентъра му.


Въпреки надписа градината на пицарията работеше четвъртък вечерта.

© Георги Кожухаров

Въпреки надписа градината на пицарията работеше четвъртък вечерта.


За поставяне на преместваеми обекти, каквито са по-голяма част от заведенията по бул. "Витоша", разрешение се


получава от главния архитект на общината, а контролът е от компетенциите на Дирекция "Общински строителен контрол",


разясняват от Столичния инспекторат. Неговите инспектори почти всеки ден извършвали проверки по бул. "Витоша", но правомощията им обхващали само подвижните съоръжения – маси, столове, щендери и др.


Пред "Дневник" в деня, след който "Спаси София" разпространи снимката


Юлиян Димитров каза, че кранът е попаднал в зоната за пушене, след като той вече е имал разрешение да слага столове и маси и е плащал наем.


По думите му кранът е сложен при ремонта на улицата преди две години, а той плаща за мястото на тротоара от 5 г., но до тази година не е имал "зимна градина", заградена със стъкла. Разрешението да покрие с тенти или навес пространството, по схемата, дадена от общината е от миналата година. В това петно фактически попаднало и крана. Затова Димитров предприел действия да изясни въпроса, но от фирмата, която е поставила крана му казали да подаде молба в Държавната агенция за градоустройство (ДАГ) за преместването му. По скицата за навесите кранът е попадал в петното, отредено за неговото заведение и въпреки, че не му пречел подал молба в ДАГ.


От там обаче казали, че дори да пусне молба за преместване на крана, те не знаели какво да правят, защото не е ясно дали стъклените конструкции са законни или не.


Димитров разказа, че от агенцията му заявили, че все още не е определен статута на тези навеси, защото човекът, който прави Наредбата бил в болнични.


"Единият главен архитект (Петър Диков, бившият главен архитект на София - бел.ред.) ми разреши да направи там цялата конструкция, следващият (Здравко Здравков - сегашният архитект на столицата - бел.ред.) казва, че нямам право на монтаж на тази конструкция, имал съм право на клетката, но нямам право да монтирам стъклените паравани", обясни той.



Димитров каза, че неговото заведение било последното, което е направило такава конструкция и допълни, че ако е искал да скрие крана, щял да сложи шкафче и никой да не го види. "Аз не съм си прибрал крана, аз не взимам вода от крана, защото водата в него е под огромно налягане". Пожарната можела във всеки един момент да стигне до него, тъй като заведението работило денонощно. "Ако ми бяха казали да го заобиколя, щях да го направи, както колегите ми са заобиколили саксиите. Това е най-малкият проблем. Не мога да заобикалям крана, при положение, че утре ще дойдат да кажат това (стъклената конструкция - бел.ред.) ти е незаконно", заяви бизнесменът.


Аз не казвам, че съм невинен, ок, ама нито съм убил човек, нито съм скрил крана.


Дори най-малкото при нужда - достижим е крана, не е скрит или отрязан. Този, който е снимал крана "си стоял на топличко, защото съм отоплил вътре и вика "егати цървула, тоя гепил крана на София", коментира той създалата се ситуация.


Димитров заяви, че е член на инициативен комитет за това как да изглежда пешеходната час на бул. "Витоша". Той е против поставянето на найлони на заведенията на столичната улица, а предпочита варианта - или да се остъкли всичко, или да се махне всичко. Оплака се, че срещу заведението липсва лампа, нямало навеси и тоалетни и хората влизали в заведението му по такива причини. Според него при ремонта на централната софийска улица не е помислено за човека, а само за бетона и цветята.


По думите на Димитров в схемата с местата на тези кранове не е записан този кран, който попада в терена, за който той плаща наем, за да постави маси и столове. Затова е нямал забележки към схемата. "Никой не знае по каква причина се е е появил", каза Димитров. Обясни, че в град с население над 100 хил. души, между крановете трябва да има разстояние от 100 метра. На 20 метра от заведението съществува кран, който е предвиден в схемата проект. А този е сложен на място, където е отредено за търговско петно.

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    ", а след Нова година той ще бъде преместен, за да може заведението да ползва "търговското петно", за което плаща наем."

    Добре, че в "търговското петно", за което плаща наем." не е попаднала и Хеопсовата пирамида, поглеж и нея преместили!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    [quote#0:"статията"] все още не е определен статута на тези навеси, защото човекът, който прави Наредбата бил в болнични. [/quote]
    Това е същността на управлението на всички нива.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  3. 3 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    щеше да е хубаво всички подобни конструкции да са в един стил, на една линия, с ясни изисквания за шумо и миризмо изолация, пък и като не са временни, да се спазва забраната за пушене

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  4. 4 Профил на bodomir
    bodomir
    Рейтинг: 221 Неутрално

    А преди да се напада собственика на заведението, защо никой не попита тези, които са му разрешили? Витошка прилича на покрит пазар и затова не са виновни тези, които са си монтирали аквариумите-те си правят бизнеса, а онези които им разрешават да го правят.

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    Както и друг път съм казвал администрацията на Баце със своята некомпетентност прониза пулсиращото сърце на София - бул. Витоша, спря колите,спря трамвая и го ремонтира с евтини плочки подобно на турско провинциално стъргало.За НДК и жълтите павета да не говорим.
    Този тип заведения които се пръкнаха не са нищо особено а отдаването под наем на половин улица за "зона за пушене" е по-скоро корупционна герберска практика от колкото някаква полза за обществото.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2761 Весело

    Спаси търговското петно,премести пожарната.

  7. 7 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1008 Гневно

    Нещо напоследък основно се занимаваме с пожарни кранове, има ли на спирката подслон, доктор на терминал 1, откраднати от касиерка 500 лева, светят ли лампите в Младост 4 на крайната улица и т.н. Съгласен съм, че тези "неуредици", както ги наричаше навремето Работническо дело създават известно неудобство, но това ли са темите на обществото? Това ли са темите на национални телевизии, вестници? Ако това са темите аз лично окончателно ще премина на световни медии, от тях поне понякога получавам по-точна информация какво се случва в България.

    agent
  8. 8 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Ще спя спокойно по празниците

  9. 9 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Апетитите на подобни кръчмари няма никога да секнат, което дори не е осъдително, но на архитектите из администрациите са факири в измислянето и създаването на подобни казуси. Но не и без да им бъде заплатено.

  10. 10 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 274 Любопитно

    За най-важното противопожарно съоръжение на Републиката вече разбрахме. А дали ще прегледат и железопътните релси?

  11. 11 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Абсурдистан... Всеки прави каквото му текне, кинтите са по-важни от сигурност, разпоредби, обществен интерес и каво ли не...

    Витошка е диагноза, онагледяване на тази болест. Превърна се в едно еФтино провинциално стъргало, където ново-софиянци отмарят в лаченки заведения. ДОбре е обаче да не си вдигат погледите, но вероятно са свикнали с олющени фасади...
    А най-добре ако си паркират и таралясника отпред, така де, пешеходната зона не е синя, може да спестят някое мирезно левче....
    Господ - ако го има - може от пожар да опази, ама от агресивна простотия - не!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  12. 12 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#3] от "fpyyh":

    Не, нормалното е да ги няма всички тези измислени ''зимни градини'' (както са ги нарекли в надписа от снимката).

  13. 13 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 549 Гневно

    До коментар [#2] от "Майндърбайндър": за да може да има тълкуване! А има ли тълкуване, само тарифата остава да се договори. Това е цялата философия на управниците в България.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  14. 14 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ronald Reagan":

    Занимаваме се, защото това са само симптомите на основната болест на обществото и държавата ни; те са само външният израз на проказата, която ни разяжда.

  15. 15 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    [quote#4:"bodomir"]А преди да се напада собственика на заведението, защо никой не попита тези, които са му разрешили?[/quote]

    Именно! Не разбирам защо общината ще може да се разпорежда както си иска (или според заплащането) с публичните пространства. Витошка беше превърната в пешеходна зона, в коятосега на практика няма място за пешеходците, защото то е заето от ''зимните градини'', които са всъщност ''парници за пушачи''.

  16. 16 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#15:"princess_x"]''парници за пушачи''. [/quote]

    От тези парници за пушачи идват основните пари за данъци. Пешеходците данък не плащат. Ако всички живееха като Св.Иван Рилски, улиците на София щяха да обраснат с дървета и храсти като склоновете на Рила.

    /не се чете/
  17. 17 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    от цялата работа разбрах че някаква си фирма, без каквато и да е връзка с община, планове и пр. обикаля и на своя глава бучи пожарни кранове където и скимне и най-вече - по местата, които порядъчните хора най-порядъчно са си заградили, покрили и остъклили понеже били плащали тротоарно право... което пък право позволявало да покриваш открити площи без разрешително за строеж, което по закон се изисква дори за остъкляване на тераса... собствена, хахаха

    браво Герб, браво Фандъкова, браво и на чичко Сотир за инспекцията на незаконното хахаха, строителство

  18. 18 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Аз през зимата в заведение в което няма обособени места за пушене, не влизам. И кой губи? Във всеки случай, не аз.

    /не се чете/
  19. 19 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#4] от "bodomir":

    Никой не им е разрешил да правят оранжерии по булеварда. Плащат "тротоарно право" за поставяне на маси и столове. Те обаче са съградили едни куптори и сега статута им според тях не бил изяснен. Друг е въпросът къде е контрола от Столичен инспекторат и ДАГ.

  20. 20 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ебем ти и държавата, ебем ти и медиите, ебем ти и чудото щом 3 дни откакто всуе народ се занимава с един пожарен кран пред някаква си кръчма!!!!

  21. 21 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Изключително некомпетентно. Да е сефте да се учудиш, ама то..

  22. 22 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1278 Весело

    [quote#18:"Тони Шнайдера"]Аз през зимата в заведение в което няма обособени места за пушене, не влизам. И кой губи? Във всеки случай, не аз.[/quote]

    Вярно е, братчед, ти печелиш, защото си спестяваш едно интензивно обгазяване в ''зоната''.

  23. 23 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 267 Неутрално

    докато си избираме провинциалисти за кмет - така ще е

  24. 24 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#22:"princess_x"]Вярно е, братчед, ти печелиш, защото си спестяваш едно интензивно обгазяване в ''зоната''. [/quote]

    Какво да ти кажа, права си. Има го и този момент. Въпреки че съм пушач, задимената атмосфера не ме кефи изобщо. По тази причина и не пуша в апартамента си. Имаме хубав вътрешен двор.

    /не се чете/
  25. 25 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 637 Неутрално

    [quote#7:"Ronald Reagan"]Това ли са темите на национални телевизии, вестници? [/quote]

    Ами да, това са темите, защото зад подобни на вид дребни проблеми, всъщност е скрита тоталната некомпетентност на общинската администрация и една "амазонска джунгла" от пътечки и пътища за корупция, държавен и общински рекет. Темата всъщност е много дълга - някой представя ли си как точно / и дано не се налага/ при пожар, на Витошка ще влезат пожарни коли и от колко метра ще се тегли вода, при струпване на десетки хиляди хора на улицата?

  26. 26 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1936 Весело

    [quote#18:"Тони Шнайдера"]в заведение в което няма обособени места за пушене, не влизам[/quote]
    в такъв случай, а и според думите на собственика на заведението, забраната за пушенето на закрито беше приета единствено, за да се създаде възможност правоверните партийци по общините да заобиколят ЗУТ и да щракат кючека в перманентна отпуска, не ли

  27. 27 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Съвсем типично "българско" решение на проблема - има кран , има проблем - няма кран , няма проблем ! Където има пари , законите мълчат !

  28. 28 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    [quote#26:"extraCACA"]забраната за пушенето на закрито беше приета единствено[/quote]

    ...за да се създаде нов извор на финансови постъпления към неизвестни бездънни джобове.

  29. 29 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#26] от "extraCACA":

    Точно така е. Спор няма.

    /не се чете/
  30. 30 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 277 Гневно

    да напомня, че за всичко това е виновна селската кифла фандъкова, която превърна Витошка от една от най-скъпите търговски улици в света в провинциална алея стил Слънчев бряг

  31. 31 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1008 Гневно

    На германеца дори няма да му хрумне да направи подобна простотия, не защото ще го глобят, а защото не е редно. Никаква общинска, държавна или частна администрация не може да промени манталитета на българина. А това вече е проблем на самите нас. Тези, които избираме са част от същия този "народ", не сме ги внесли втора ръка от чужбина нали? Колко пъти ги сменяме и резултат - 0.

    agent
  32. 32 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1936 Весело

    [quote#24:"Тони Шнайдера"]Въпреки че съм пушач, задимената атмосфера не ме кефи изобщо. По тази причина и не пуша в апартамента си. [/quote]

    и аз така, обаче двор немам... но, за сметка на това имам две големи открити тераси и в момента обмислям възможността да ги обява за локален тротоар и отдам под наем на майка ми хахахаха

  33. 33 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1936 Весело

    [quote#31:"Ronald Reagan"]Колко пъти ги сменяме и резултат - 0.[/quote]
    то па една смянааа - батмана с йордечка

  34. 34 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1008 Весело

    Така е! Ама група селски пръчки, могат само да изберат друга селска пръчка да ги води, колкото и тази истина да е неприятна за мен, теб и всички останали селски.... !

    agent
  35. 35 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    Да седи, че от много пушене може да се запалят

    Предразсъдъците са за ограничените.
  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3701 Неутрално

    Така де!
    Къде е тръгнала някаква си държава да се пречка на частния собственик и неговите интереси!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Парите на 1во място, безопасността някъде където се побере по-надолу в списъка..

  38. 38 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#23] от "zdravei":

    Да, Провансът е виновен за всичко. Провансът издава закони, разпоредби, разрешения за това и онова. Провансът, бежанците, ромите, Путин, Ердоган, Тръмп...

    Противопожарни кранове се местят, заради едно заведение, което днес го има, но след година- две- пет не се знае дали ще го има, дали там няма да се направи магазин, офис на фирма или нещо друго. И според претенциите на всеки един фирмаджия, ще се местят кранове, електрически стълбове или трафопост?! И пак според претенциите на фирмаджиите бяха променени почивните и празничните дни, не бяха увеличени миним. осиг. прагове и да не изброявам повече.

  39. 39 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    До коментар [#12] от "princess_x":

    би било нормално да няма такива заобикаляния заради пушенето, иначе не е лошо да има улица с ресторанти и заведения, архитектурно издържани, с подходящи разстояния за пешеходци, зелени площи, пейки и велоалеи - примери по света има. за съжаление Витошка е направена на парче, отгоре живеят хора, на които шумът пречи, всеки е с някакво "изключение" или "временно заграждение" докато не го хванат и става доста грозно, неудобно и неприятно

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  40. 40 Профил на marinyotov
    marinyotov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    "...аз не взимам вода от крана, защото водата в него е под огромно налягане" а не защото би било забранено или сметнато за монументална простотия.

  41. 41 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#18] от "Тони Шнайдера":

    А аз в заведение в което се пуши, дори и на обособено за целта място не влизам. Познай кой губи... не аз.
    Повечето такива заведения вонят и в "зоната" за непушачи. Като сложим и факта че за да стигнеш до там трябва да минеш през димна завеса... не мерси.

  42. 42 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тони Шнайдера":

    Как ви дойде наум, че пешеходците не плащат данъци? Плащам данък сгради, такса смет /по най-високата ставка/, ДОО, здравни осигуровки, ДФЛ и ДДС!

  43. 43 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#42:"ikar_01"]Как ви дойде наум, че пешеходците не плащат данъци? Плащам данък сгради, такса смет [/quote]

    Плащаш данъци в качеството си на гражданин, собственик на имот и пр. Но не и в качеството си на пешеходец. Това имах предвид. За да се шляеш по софийските улици, винетка не ти трябва. Нали?

    /не се чете/
  44. 44 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Тротоарното право се издава за период от 6 месеца, след това се издава ново.
    Това, че плаща от години не означава, че не трябва да му намалят площта и да освободят крана.
    Същото е и с всички завзели пейките!!!

  45. 45 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Има кран има проблем, няма кран няма проблем, так нада

  46. 46 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#16] от "Тони Шнайдера":

    Тогава да направят пушенето задължително, та да се напълни хазната!

  47. 47 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#39] от "fpyyh":

    Франция е пълна с ресторанти и кафенета, които имат редици с масички отпред на тротоара. Но не са заобиколени с найлон, както са го измислили нашите ''гении''.
    Цялото оформяне и използване на Витошка е пълен провал.
    Спомням си, когато в началото на 80те я бяха стегнали; бяха осъвременили витрините на всички магазини и заведения по нея, както и пътната настилка - тогава четох статия в някакво унгарско списание, в което я даваха за пример на добре уредена търговска улица. Наистина изглеждаше привлекателно, за тогавашните възможности.

  48. 48 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 430 Неутрално

    В САЩ тези са монтрани на ръба на тротоара в непосредствена близост до асфалта.

    А не на средата на тротоара както е показано на снимката. Всъщност тротоара е общинска собственост така че не може да се отдава под наем за търгоски цели. Но така е в белите държави, тука си е все още ориента.



  49. 49 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Господина нещо бърка понятията: "Отстъпено право на строеж" и "Поставяне на маси пред заведение"... или може би общинарите не правят разлика?

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  50. 50 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Селянията ни уреди с "главна".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK