Блокадата при Карнобат: ТИР-овете били виновни, ама не съвсем

Блокадата при Карнобат: ТИР-овете били виновни, ама не съвсем

© Нарек Арзоян



"ТИР-овете продължават да нахалстват. Аз не знам каква е тази наглост. 50 лева глоба, плащат и тръгват. След 1 километър ще отидем пак да го теглим."


Бойко Борисов, 31 декември 2016, след блокадата на Карнобат


"Специално ДАИ искам да присъства навсякъде, да следят ТИР-овете, защото тези безобразия трябва да престанат. Московски да се свърже с превозвачите, да ги предупреди изрично и във всички екипи да се вкарат и ДАИ. Така че, това безобразие искам да го няма следващите дни."




Бойко Борисов, 4 януари 2017, на заседанието на правителството в оставка


Лошото време, несъобразителните граждани и нахалните товарни автомобили - така през обясненията на управляващите звучаха основните причини стотици хора да прекарат на пътя в автомобилите си часове наред точно преди посрещането на 2017 г. след силните снеговалежи в Югоизточна България. Блокадата на автомагистрала "Тракия" продължи от вечерта на 30 до следобеда на 31 декември 2016 г. От агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) съобщиха, че правят анализ на случилото се, но седмица по-късно още не са обявили заключенията му.


Въпреки че случилото от наличната публична информация е резултат от комбинация от фактори, е важно да се прецени има ли пропуски на институциите и какви, за да може да се предотвратят следващия път или да има по-добра реакция.


Обвиненията към ТИР-овете, че не са спазили изискването да не се движат и създали проблеми, естествено предизвика въпроси - кой контролира това, наложени ли са санкции и какви.


Проверка на "Дневник" показа, че има разминаване кога е започнала забраната за движението на тези автомобили и кога е станала катастрофата, а от асоциацията на превозвачите поставиха много въпроси за организацията на пътя в такива ситуации.


Какви са санкциите


От МВР обясниха за "Дневник", че исканата информация за наложени санкции на тежкотоварните автомобили, които са карали с превишена за условията скорост или не са се съобразили със забраната на АПИ да спрат да се движат в определени часове, е трудоемка. Освен това ведомството имало статистика за всички глобени превозни средства и няма отделно само за ТИР-овете, стана ясно от отговорите.


Предвидената в Закона за движение по пътищата санкция, за който "откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението" е лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв - в тази хипотеза попадат ограниченията за каране в определени часове. А ако шофьорите на ТИР-овете не се съобразят със знаците, които забраняват преминаването, глобата е 30 лева.


От изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (ИААА, бивша ДАИ) отклониха въпросите за санкциите и препратиха към МВР с аргумента, че те проверяват както леките, така и тежкотоварните автомобили. "ИААА подпомага екипите на МВР, ако те отправят искане за екип от агенцията", пише в изпратения отговор.


Кой контролира тежкотоварните автомобили


Оттам обясниха още, че АПИ издава заповедта, с която се регламентира времето, в което има забрана за движение на тежкотоварните превозни средства, a МВР - Пътна полиция следи дали се спазва. Директорът на директорът на "Поддържане на пътната инфраструктура" в агенциятата инж. Георги Златев коментира, цитиран от вестник "Сега", че когато по пътищата няма контролни органи за спазването на забраната, всеки шофьор трябвало сам да осъзнава необходимостта да я спазва. "На участъците със забрана има знаци, а и превозвачите добре знаят нормативната уредба."



Каква е вината на ТИР-овете


Усложнената ситуация на магистралата започва около 15.30 на 30 декември - тогава катастрофа затвори движението по магистрала "Тракия", малко по-късно два камиона аварираха по обходните маршрути и така до Бургас можеше да се стигне само през пътя за Средец.


Забраната на АПИ за движение на ТИР-овете влиза в сила в 16 часа, като тя не обхваща обиколния път през Петолъчката. За там агенцията е издала заповед за спиране на ТИР-овете от 18.30 часа, стана ясно от съобщения на институцията. Така всъщност е нямало как контролните органи да спират ТИР-овете веднага, защото забраната за движението им е била въведена след възникването на тежката ситуация по магистралата.


Областният управител на Бургас Вълчо Чолаков обяснява, цитиран от "24 часа", че когато е въведена забраната за движение на ТИР-ове, по трасето вече е имало 25 камиона, като тапите са се образували заради аварирането на два от тях.


"Дневник" потърси Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) за коментар.


"В дългогодишната ми практика съм установил, че няма година и случаи на създадена критична обстановка в някоя част на пътната мрежа на България да не се търсят виновни и най-често обвиненията са към голямотонажните превозни средства, определяни като ТИР-ове. Като не отричам, че между водачите на този тип превозни средства има такива, които не се съобразяват с обстановката и ограниченията при възникване на обстановка, подобна на тази в района на автомагистрала Тракия - отсечката Карнобат - Бургас, считам, че причините за създадените проблеми на пътя са комплексни". Това каза говорителят на АЕБТРИ инж. Койчо Русев, който е председател на Съюза на организациите на автомобилния транспорт в България и на Националната транспортна камара в отговор на въпроси на "Дневник".


Русев заяви категорично, че на 30 и 31 декември "нарушения на ограниченията от страна на български автомобили за международни превози не са регистрирани...От кадрите по телевизията се вижда, че в района на верижната катастрофа имаше само един брой автоцистерна, която попада в групата не подлежащи на спиране".


Сериозни въпроси към институциите


Според него в този участък, поради особеностите на релефа и наличие на силни въздушни течения, всяка година има навявания. Те са съществували и са създавали затруднения и преди да бъде построена магистралата. "Сериозни прекъсвания на движението за продължително време обаче почти не са допускани по стария път, защото там имаше поставени снегозадържащи съоръжения отстрани на пътя. В този район винаги имаше подходящи снегорини (роторни) и добра организация и координация между почистващите и контролни органи. Тогава обаче почистващите органи бяха в една система - на Главно управление на пътищата. Никой не си помисляше да спестява при опасност от навявания и образуване на преспи, докато сега частните фирми имат други интереси", коментира още Русев.


"Прилаганата система за затваряне на пътни участъци прикрива слабостите и не решава проблемите. Това трябва да става само по изключения и то за кратко време.


Ако това се прилагаше в северните страни,
сигурно там нямаше да работят по няколко месеца в годината


Има още много въпроси, на които трябва да се намерят отговорите, а не да се оправдаваме, че през зимата вали сняг, а през лятото пече слънце", допълва Русе.


Реторично той пита и "защо при очаквани навявания и опасности на пътя не се поставиха знаци за допълнително ограничение на скоростта". Според него е добре да се преосмисли организацията на почистване при наличието на общо 6 ленти в двете посоки и почистването да става само на едното платно, а после на другото, или да са по ленти. А там където всяка година се образуват преспи да се изградят снегозащитни съоръжения и в такива участъци почистването да става не с обикновени снегорини, а със специални от рода на роторните.


Русев смята, че отчислените от армията стари верижни машини могат да се предоставят срещу заплащане на фирмите и да са дежурни в тези райони при усложнени условия. И е категоричен, че "в договорите за почистване трябва да се заложат клаузи, които да бъдат безпощадни като санкции при подценяване и несправяне в екстремни ситуации."


Според него големият въпрос, който нито едно правителство не е разрешил е изграждането на паркинги за спрените и отклонени товарни автомобили - "както през зимата, така и през летните месеци, (когато температурата е над 35 градуса) те се спират на пътното платно, а когато това е на магистрала е още по-опасно и вредно."


"Дневник" очаква отговорите на МВР за санкционираните водачи на автомобили и анализът на АПИ за блокадата при Карнобат и ще продължи темата. Ваши впечатления от организацията по пътищата в зимни условия може да напишете във форума или на dnevnik@dnevnik.bg.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Естествено, че тировете не бяха виновни и това всеки с малко разсъдък го знае. Отделно по нашите магистрали и пътища няма къде да бъдат отбивани и спирани. За сигнализация или работа на полицаи на място - няма смисъл дори да говорим.

  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7290 Неутрално

    На калпава ракета космосът й пречи.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#0:"статиа"] 50 лева глоба, плащат и тръгват.[/quote] -сложи' 2 -3 нули на глобата, и виж дали ще го правят!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 491 Неутрално

    От самата статия се вижда, че Бойко Борисов е бил прав. Глобите не са спирали нахални тирове да нарушават забраната за движение в определените часове и места. А дори един закъсал тир прецаква движението.

  5. 5 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Т.е. това с което най-много се рекламираше Боко е свършена като "кучето на нивата"

    КРАДЕ се много от строежа на магистрали и пътища, и от "снегопочистване" от ГЕРБерски фирми и пак Царството на Боко е единствената страна, която всяка зима блокира движението като завали сняг.

    Единствено при ГЕРБ настава пълен ЦИРК като завали сняг

  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    "...В дългогодишната ми практика съм установил, че няма година и случаи на създадена критична обстановка в някоя част на пътната мрежа на България да не се търсят виновни и най-често обвиненията са към голямотонажните превозни средства..."!

    "...Прилаганата система за затваряне на пътни участъци прикрива слабостите и не решава проблемите..."!

    "...Никой не си помисляше да спестява при опасност от навявания и образуване на преспи, докато сега частните фирми имат други интереси..."!

    Това, казва почти всичко...!

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    До коментар [#4] от "12345":

    А ДАИ и КАТ за какво са? И да отбиват тирове.
    Как после, след като стана ЦИРКа преди Нова година, се оказа, че могат да отбиват тировете и те да не мърдат.

    Просто трябва да започне да има има държава и институции и те да си вършат работата

  8. 8 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Разстроено

    20см сняг блокира цяла държава! Няма такъв резил по света!
    За снегонавяванията: вярно е. Едно време си ичаше такива съоръжения. Отделно цяла Добруджа беше "нарязана" чрез защитни пояси.
    Днес, понеже сме "велики" никой не го е еня за пасивни мерки за защита - разчита се на активни: риене на сняг и само това е.

    Но сега му намерих цаката: затварят ВСИЧКИ пътища и Пей, сърце!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  9. 9 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4225 Неутрално

    Бойко иска да е Супермен, но все нещо му пречи.

  10. 10 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Гневно

    А за паркингите е абсолютно прав! Отделно дори не им осигуряват тоалетни по магистралата.
    И после като убият някого при такива акции отново ще е виновен един шофьор и никой друг!
    Ели пък тези от ДАИ как се разхождат по магистрала - по-яки и от полицаите са!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  11. 11 Профил на today
    today
    Рейтинг: 788 Неутрално

    На калпавата ракета космоса и пречи, на тия некадърници - тировете.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 12 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Гневно

    [quote#3:"Евроатлантически вилает Булгаристан!"]-сложи' 2 -3 нули на глобата, и виж дали ще го правят[/quote]
    Нали едно време бяха такива при социализма, бе! Драконовско законодателство.
    Къде ви го сега социализЪма, а?
    Умник!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  13. 13 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Най-често хаотичните ситуации в родината се дължат на безхаберието на онова министерство дето е любовта на Бащицата.

  14. 14 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Половината статия цитати на ББ, другата ( доказваща колко не е прав ) интервю с ТИРаджиите.
    Ще чуя ТИР-аджия да си признае точно когато прочета във Дневник за Булброкерс и собственика му.
    Снощи имаше кратък репортаж по НОВА с един от шофьорите на роторните машини, много по-съдържателен беше от този пространен текст.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  15. 15 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Хаха..ама то имало още хора дето се връзват на думите на Боко..и се възмущават че открили, че не са верни??:-) Е те това е вицът на денят..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  16. 16 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Удобна тема, в удобно време..

    Дневник, щеше да е хубаво да не пускате такива теми, с цел да генерирате някакъв ПР (в случая черен).

    Въпреки идеологията "улови гнева и го използвай.."

  17. 17 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 488 Неутрално

    А защо още при проектирането на магистралата, не са предвидени съответните съоръжения срещу снегонавявания, след като района е такъв?

  18. 18 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Весело

    [quote#17:"buran"]А защо още при проектирането на магистралата, не са предвидени съответните съоръжения срещу снегонавявания, след като района е такъв? [/quote]
    Ами защото е евтино (няма какво да се крадне - вижда се ясно построеното) и за днешните разбирачи, дето вземат решения: Страшно остаряло, неефективно и най-вече неевропейско

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#4] от "12345":

    Напротив. Вижда се, че не е имало забрана, а Баце само си е лялал.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#8] от "skara":

    абе не е баш 20 санта... аз съм от Добруджа и от личен опит знам че има места със 20, както и такива със 220 заради особенностите на терена. Като задуха северняка и става една тапа дето не е за разправяне.

    Във миналото преди 20 години имаше пояси и други съоръжения които до някъде решаваха проблема. Но не напълно защото си спомням случай когато трактор К-700 закъса.

  21. 21 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Най-важната дума в статията - "координация". Няма такава. Цяр Слънце координира и мафията и снегопочистването и не му стига времето.

  22. 22 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Какво е разликата при Царството на Боко в сравнение с преди него:
    "Сериозни прекъсвания на движението за продължително време обаче почти не са допускани по стария път, защото там имаше поставени снегозадържащи съоръжения отстрани на пътя. В този район винаги имаше подходящи снегорини (роторни) и добра организация и координация между почистващите и контролни органи. Тогава обаче почистващите органи бяха в една система - на Главно управление на пътищата. Никой не си помисляше да спестява при опасност от навявания и образуване на преспи, докато сега частните фирми имат други интереси", коментира още Русев.

  23. 23 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Весело

    Този Русев е сразил Главния "Мъдрец" и неговата шайка:

    "Прилаганата система за затваряне на пътни участъци прикрива слабостите и не решава проблемите. Това трябва да става само по изключения и то за кратко време.

    Ако това се прилагаше в северните страни,
    сигурно там нямаше да работят по няколко месеца в годината

    Има още много въпроси, на които трябва да се намерят отговорите, а не да се оправдаваме, че през зимата вали сняг, а през лятото пече слънце", допълва Русе.

  24. 24 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#6] от "tww09306483":

    Това, казва почти всичко...!
    .....................
    Казва всичко, само дето не казва
    ЗАЩО има ТРИ аварирали ТИРА?

  25. 25 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#8] от "skara":

    Цялата държава?
    ТВОЕТО СЕЛО НЕ Е ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА

    само пояснявам.

    Аман от "разбирачи"

  26. 26 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#4:"12345"]От самата статия се вижда, че Бойко Борисов е бил прав. [/quote]
    Ама моля ти са, Той винаги е прав, дори когато е седнал, на маса.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    До коментар [#24] от "buljubei":

    Защото не се обработва пътя с калиеви соли или пясък със сол и не се чисти, затова...! Само ти ли не си разбрал?
    А не се обработва, защото фирмите, които са сключили договори за поддържане, вече са се отчели и никой не ги закача, затова че не си вършат работата...! Да си чул, за санкционирана фирма? Няма и да чуеш!

    И понеже се усеща, колко си бос по темата, ТИР не означава камион, ами режим за международен превоз! След като влязохме в ЕС, български ТИР-ове, почти не останаха...! Научи се какво означава камион с ремарке или с полуремарке.
    Нещо, за летните гуми на ТИР-овете няма ли да ни кажеш?

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#27] от "tww09306483":

    Абе, каквото да стане - все Борисов е виновен.
    Освен ако не е виновен Тръмп

    + , разбира се Путин.



  29. 29 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#27] от "tww09306483":

    А не се обработва, защото фирмите, които са сключили договори за поддържане, вече са се отчели и никой не ги закача, затова че не си вършат работата...! Да си чул, за санкционирана фирма? Няма и да чуеш!
    ......................
    Ти да не си им стенографирал преговорите?
    Големи сте разбирачи, маааму
    Всичко ви е ясно, кой колко и как е откраднал, нали?


  30. 30 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    ша ма звинявате ама тировете наистина са виновни.Поне на проходите етака.Един аварирал тир винаги запушва движението за всички автомобили.И ако е лек автомобил лошо няма-напъват се още няколко шофьори или идва джих с въже и колата е изтеглена.А като е тир се чака кран или верижна машина.За едно е прав онзи човек-ако има ветрозащитни пояси ще е по друго.Но там пък се трепят джигитите.

  31. 31 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 921 Неутрално

    [quote#8:"skara"]20см сняг блокира цяла държава! Няма такъв резил по света! [/quote]
    Преди десетина години в Лондон температурата падна до -10 градуса с 5 см сняг и спряха градския транспорт. Така че недей да говориш наедро.

  32. 32 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Много по-нашенски звучи версията:
    "Заради тарикати, които се опитаха да преминат през аварийното платно, хора бедстваха в колите си часове на магистрала “Тракия”
    ...
    Верижна зимна катастрофа - банална история. Но заради тарикатите, които се опитват да преминат през аварийното платно, в продължение на десетки часове стотици хора бедстваха в колите, защото задръстването пречи през аварийната лента да преминат снегорини, линейки, пожарни и каквото трябва."
    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5970770

  33. 33 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    [quote#5:"stenli1"] Царството на Боко е единствената страна, която всяка зима блокира движението като завали сняг. [/quote]
    В момента има затворени магистрали до Виена, в Швеция, Норвегия, Румъния и Сърбия.... Направо Нинова да им иска оставките!
    Днес гледах едно автомобилно предаване от Финландия. Там младеж с кола пригодена за дрифт.. си призна че като наруши ограничения, правила... книжката му отива в джоба на полицая... и колата също, докато изтече наказанието!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  34. 34 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Голямо реване постоянно в тази България!

    sdg
  35. 35 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#5] от "stenli1":

    Единствено при ГЕРБ е защото при другите когато управляват,не можеш да намериш един министър или друго отговорно лице да даде обяснение.Само ти отговарят че си има институции за тази работа,и отсвирват медиите.

    sdg
  36. 36 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 434 Неутрално

    това поне лесно се решава във бели държави
    при примерно трето провинение се отнема лиценз за превози и солена глоба, не 50Лв
    биха се замислили сигурен съм

  37. 37 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    От три дена ви разправят че ще има бедствие,а вие пак не сте разбрали!

    sdg
  38. 38 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 623 Весело

    Изобщо не чета коментарите, всички са виновни и само в Бг е така хахаха, няма смисъл да се коментират глупости

  39. 39 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Весело

    [quote#31:"Smoke"]Преди десетина години в Лондон температурата падна до -10 градуса с 5 см сняг и спряха градския транспорт. Така че недей да говориш наедро.[/quote]
    На колко години вали сняг във Лондон?
    Че то и във Солун 5см сняг са бедствие!
    Ти недей да говориш на едро!
    Или сега да търся снимките със разчистен път във 5м сняг (Япония - във един курорт) или влакове из Сахалин - дето не се вижда локомотива?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  40. 40 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Гневно

    Направо да си помисли човек, че сняг у нас вали едва след 2009г!
    Преди това нямаше такива трагедии - имаше някой друг затворен път. Но такова чудо като последните години никога не е имало: то затворени пътища, то затворени училища, то не знам какво си! Край на света!
    Сняг ноември - изненада и пълен блокаж.
    Сняг началото на април - отново изненада и блокаж!
    И всички се оправдават наляво и на дясно и никой не си върши работата?
    Че ние държава от субтропика ли сме вече?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  41. 41 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 623 Неутрално

    [quote#39:"skara"]На колко години вали сняг във Лондон?
    [/quote]
    Във Германия на колко години вали сняг, че затварят магистралите бе???

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3276 Неутрално

    [quote#29:"buljubei"]Големи сте разбирачи, маааму
    Всичко ви е ясно, кой колко и как е откраднал, нали? [/quote]
    Ами то е ясно, платено е, а пътищата не са почистени. За какво е платено?

  43. 43 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 328 Неутрално

    50лв глоба е малко, това са джобните пари на един ТИР-аджия

  44. 44 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 248 Неутрално

    [quote#2:"neut"]На калпава ракета космосът й пречи.[/quote]
    И още по-точно: На калпав Бай Туй космите Му пречат!

  45. 45 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Прелива се от пусто в празно, усвояват се едни пари всяка година зимата идва за първи път в България. В това се опитват да ни убедят.
    Не знам как е в страната, но в София положението е добре по главните булеварди, НО... сняг не вали от нощес, прехвърча нещичко. На Ботевградско цял ден гледам 4 дремещи снегорина. Преди малко на алея Яворов под моста на цариградско дремеха още 6. В час пик точно там им е мястото. А в кварталните улици е страшно. Защо тези снегорините бездействат по цял ден, ей това ми е интересно.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  46. 46 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 932 Неутрално

    [quote#42:"historama"] За какво е платено? [/quote]
    Как за какво?За да има за какво да се мрънка.Друго ще е ако не се плащат винетки.А какво ще е ?

  47. 47 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    [quote#43:"el__paco"]50лв глоба е малко, това са джобните пари на един ТИР-аджия[/quote]
    Мноого обичате да правите сметка на чуждите пари!

    Ами ако вземат да глобяват леките шофьори, че не са подготвени за зимата: нямат дебело одеяло, вериги и лопата във колата?
    Защото "зимната екипировка" за леки коли нищо чудно да бъде следващия хит на АПИ съвместно със КАТ!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  48. 48 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3789 Неутрално

    [quote#40:"skara"]Направо да си помисли човек, че сняг у нас вали едва след 2009г!
    Преди това нямаше такива трагедии - имаше някой друг затворен път.[/quote]
    Айде, айде!
    Още помня колко плюехме едно време по онази от ДПС-то....Емел Ептем, дето била на почивка в чужбина, път в България блокиране на пътищата.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  49. 49 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#47] от "skara":

    Не знам за екипировката,но ще започнат да се вслушват в прогнозите за времето и предупрежденията за пътуване.

  50. 50 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Не мога защо им се церемонят толкова? Взимат им регистрационните номера (като в Гърция, Сърбия) и да си ходят където искат! Кучето играе според тоягата!

  51. 51 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Всички се сещат за ветрозащитните горски пояси и се питат защо сега ги няма.
    Причините са много и най-различни. Основната причина е че преди земята беше държавна а сега е частна. Ако трябва да се правят наново, АПИ трябва да си купи парцели около магистралите на пазарни цени. Нещо което никога няма да стане. Ще бъде много скъпо.
    Следващото нещо е че изграждането на тези пояси си е цяла наука и се учи. И то доста. Смята се розата на ветровете, силата на вятъра, продължителност през годината и тнт. После има огромно значение схемата на залесяване на дърветата. Има значение и точно какъв дървесен вид ще се използва. Ако е топола, какъв точно хибрид . След залесяването фиданките искат отглеждане, поливане, наторяване, пръскане с инсектициди...
    На всичкото отгоре това не е като да направиш жив плет.
    Изграждането на поясите си е цяла система, като те се изграждат на точно определено разстояние един от друг, като се смятат едни криви на затихване и усилване на вятъра.
    Лично аз смятам че повторното им създаване и поддържане няма да се случи. Ползите от тях за косвени и няма кой да плати за това.

  52. 52 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Спрете се бе тупани. Гледам по ТВ-то, спрени в ниското колите, снегорини чистят напред, видимост 0 м.... и един шофер грачи на микрофона: "Снощи минах чисто е, що ни спират?"
    Тъпи полицаи пуснете го, пуснете го да се набие горе в преспите, но после не ходете да го вадите, след седмица ще го приберете, свеж, пресен ще е! като се размрази.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  53. 53 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 248 Неутрално

    [quote#37:"Svetlio"]От три дена ви разправят че ще има бедствие,а вие пак не сте разбрали![/quote]
    Бедствието е от десетина години и се нарича как? А познай де.

  54. 54 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#51] от "komutator":
    + като до Карнобат с нищо не може да се помогне. Или трябва да се премести магистралата с 5-6 км към планината, или на щкарпите да направят навес!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  55. 55 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#41] от "deutschland":
    В момента има затворени магистрали в Австрия, Сърбия, Румъния, Германия, Словакия, Норвегия и Швеция.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  56. 56 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#31] от "Smoke":

    Я кажи копко път падало сняг в Лондон?
    Това си пропуснал да споменеш

  57. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#8] от "skara":

    абе де да знам .. сърбия, македония, черна гора - положението е същото. В лондон като падне 10 см сняг и обявяват бедствено положение и градския траспорт спира .. Предлагам да не драматизираме излишно - ситуацията е зимна с нормалните за това затруднения - това, че медиите го изкарват като апокалипсис е друга бира.

    А тировете не знам дали са били виновни или не за карнобат но днес при активна забрана имаше репортаж как демонстративно се изнасят от колоните в които са спрени и напук на полицията тръгват .. и кво да го правят такъв?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  58. 58 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#56] от "stenli1":

    достатъчно, за да знаят, че се случва и че трябва да са подготвени. 10 см сняг не може да се сравни със ситуацията навън. Почти всяка година или през година в най добрия случай лондон е блокиран заради подобен снеговалеж.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  59. 59 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    До коментар [#41] от "deutschland":

    Я пак
    Всеки път като завали сняг в Германия затварят магистрали??
    Къде това??

  60. 60 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    До коментар [#58] от "bludniq_sin":

    В Лондон е голяма рядкост, ако валеше като в БГ щяха да са перфектно подготвени!!!!
    Вервай ми

  61. 61 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#5:"stenli1"]Единствено при ГЕРБ настава пълен ЦИРК като завали сняг[/quote]

    До коментар [#5] от "stenli1":

    Викам, да му дадем заслужен трети мандат на човеко -- може да се поправи, все пак е голем юнак

  62. 62 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Весело

    До коментар [#61] от "Арон":

    Вече българите в територията са под 6 млн.
    При 3тия мандат ще останат само римляните и ядящите лютеница фенове на Вожда

  63. 63 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Весело

    До коментар [#61] от "Арон":

    Вече българите в територията са под 6 млн.
    При 3тия мандат ще останат само римляните и ядящите лютеница фенове на Вожда

  64. 64 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 759 Неутрално

    "А ако шофьорите на ТИР-овете не се съобразят със знаците, които забраняват преминаването, глобата е 30 лева."

    Отлично Ананиев. А ако превишиш скоростта на сух, прав и равен път с 10 км/ч - 50 лв. глоба.

    Никога повече мутри начело на България.
  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8623 Неутрално

    Ами, това е България. По-безопасно е , да си стоите в къщи.

  66. 66 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Могат да спират само ТИРове без вериги, ако изискванетео е да са с вериги. Иначе да спират километрични колони от такива камиони и да ги определят като виновни е поредната поронографска продукция на Афалт Паша и Лилето му. Спряни камиони в Норвегия, Швеция, Финландия, Германия, Канада ? Глупости. Я гледайте по Нешънъл Джиографик за транс-канадската магистрала (8030 км) и прохода Кокахала дали се затваря при сняг (8 месеца е със сняг). Затварят го само за 1-2 часа при ПТП, никога по друг повод. Само в това балканско гето държвната администрация си намира виновници.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  67. 67 Профил на Jeunesse
    Jeunesse
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Втора нощ оставам в Шумен. Всички изходи на града са затворени, въпреки че пътят е почистен и проходим. Имам усещането, че властта "отмъщава" на пътуващите за проблемите създадени преди празниците. Нещо като : "Като много се оплаквате и "хейтвате"- на ви сега!
    И представете си... о, Боже- новяляло е страшно много, някакви си 20-30 см сняг.... По тази логика, както бяха споменали по-горе във форума, то в северните страни по половин година трябва да се спира движението...
    Това не е изход, трябва да се работи в посока на създаване на условия за придвижване, а не да се пречи....
    Но... Welcome to Bulgaria. ..

    that`s all folk
  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    До коментар [#35] от "Svetlio":

    Хе-хе-хе-е-е-е-е...! И какво обясняват ГЕРБ-ерите, вече втори мандат? Ха-ха-ха-а-а-а-а...! Пълни смотаняци!
    Поне казаха на Лиляна Павлова, че няма зимни гуми за ТИР-ове, че спря да дрънка тая глупост...! Ха-ха-ха-а-а-а-а...!
    Къде останаха хилядите снегорини бе....! Ха-ха-ха-а-а-а-а...! Щяхте да ловите снежинките във въздуха? Ха-ха-ха-а-а-а-а...!
    Завършени некадърници сте, това ГЕРБ-аджиите...! Ха-ха-ха-ха-а-а-а-а...!!!

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#40:"skara"]Че ние държава от субтропика ли сме вече?[/quote]
    Не, държава от мрънкачи ,за съжаление. В нашия квартал няма нито един вход на блок, пред който да е почистен снега. Дори на блокове с един вход и над 60 апартамента. По една лопата сняг да изхвърлим и проблема е решен. Кой да дойде да почисти?

  70. 70 Профил на реалист
    реалист
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#8] от "skara":
    През соца в Добруджа имаше такива "снегозадържащи съоръжения", но тяхната цел беше да задържат снега от издухване, за влага за посевите, защото сушата в Добруджа е пословична, а не да предпазват магистрали от навявания.

  71. 71 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#68] от "tww09306483":

    На 30-ти вечерта бях между Айтос и Ветрен, точно до разклона за Миролюбово. Измъкнах се от ада на косъм (след 1 час чакане). Когато разни тарикати задръстят насрещното, щото си мислят, че могат да изпреварят всички, снегорините стават безполезни.
    "ТИР-ровете" наистина бяха виновни, но защо не бяха спрени навреме? И къде е държавата да наложи високи глоби за неспазване на забраната за движение?
    Иначе голямо благодаря на полицаите и другите служители, които работиха на терен. Без тяхна помощ намаше да се измъкнем(с 2 малки деца). След това пътят до Бургас и Поморие беше добре (средна скорост 40-50км/ч). Не знам защо толкова коли останаха там блокирани, но след като потеглих, не забелязах някой да шофира зад мен. Явно е станала нова катастрофа, която е блокирала всичко.
    Някои се присмиват, че 20см сняг е блокирал държавата, но на моменти(между Карнобат и Айтос) не виждах дори предния капак на автомобила, видимост "0". Изчакваш да намалее виелицата, минаваш 2-3 метра и пак спираш. Кошмарно преживяване.

  72. 72 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    Аз пък, на 30-ти късния следобед се прибирах през Бургас...!
    Как ще ми обясниш, че около Тополовград и Елхово, пътя беше обработен със сол и пясък и се караше без проблем, около Средец и след Бургас..., нищо! Между Бургас и Варна, пак нищо! Един снегорин горе в прохода, другите си стоят на отбивките и няма никакъв пясък и сол по пътя. Защо?
    Въпроса е, защо поддържащите фирми не го правят, както трябва?! Нима никой не се сеща, че ще има засилен трафик преди празници? Хората пътуват най-много около празници! Има ли някой, който да не го знае, освен министър-председателя и отговарящите за поддържането на пътищата!
    Има много шофьори, които са абсолютни идиоти, не отричам, нито споря...! Кой ги прави такива? Къде е превенцията и ролята на КАТ? Ами, няма я...! КАТ си я карат, от акция на акция и отчитат дейност! Докога...?!
    Кой трябва да създава организация на движение, на почистване, на спазване на закона и дисциплина? За чий ми е да гледам Бойко Борисов, сниман по пътищата и да му слушам селския диалект? Кой е отговорен, ако не тия, които вече втори мандат ни обясняват, как някой друг бил виновен...! Смешно е...!

    Бивш tww09306483.
  73. 73 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    ТИР-овете продължават да нахалстват. Аз не знам каква е тази наглост. 50 лева глоба, плащат и тръгват.
    ____________
    Ми един закон за 5000 евро за закъсал зимата тир нарушил разпоредбите за изчакване ще спре турските тираджийски орди към балканските проходи!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  74. 74 Профил на FixeR
    FixeR
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "...Специално ДАИ искам да присъства навсякъде, да следят ТИР-овете..." - казал Бай. Да, ама ДАИ, демек ИААА, си имат друга работа. Те не газят в снега и не се показват в студа, защото не е рентабилно. По - доходно е спирането на турски камиони, при които 99,9 % от шофьорите са "на магнит" и евраците падат директно от кабината. Или пък на 20 - 30 годишни български камиончета, дето не са внесли такса спокойствие и съответно ще излезе някоя застъпена шайба или по - къса почивка... и пак 100 лева. А на магистралата, в снега - скука...

  75. 75 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1524 Любопитно

    До коментар [#8] от "skara":

    да ама ги изсякоха и Хелзинския комитет ги защитава щото били културни особености

  76. 76 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#72] от "tww09306483":

    Не знам защо аз трябва да ти обяснявам нещо. Питай "компетентните" органи. Иначе наистина катаджиите от години ги няма по пътищата.

  77. 77 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1583 Любопитно

    [quote#8:"skara"]За снегонавяванията: вярно е. Едно време си ичаше такива съоръжения. Отделно цяла Добруджа беше "нарязана" чрез защитни пояси.
    Днес, понеже сме "велики" никой не го е еня за пасивни мерки за защита - разчита се на активни: риене на сняг и само това е. [/quote]
    Да и войниците постоянно ходеха да "вадят закъсали", а хляба във Варна, редовно закъсняваше, хем хлебозаводите бяха в самия град, та си прави сметка колко е било разчиствано, щом камионите в града закъсняваха с часове... Днес, въпреки затворените пътища, в магазина има хляб доволно, хем доста от "масовия" хляб се произвежда извън Варна и пътува.
    А че тировете и камионите са виновни, виновни са в голяма част от случаите, щото един празен тир може да се завърти по-лесно от лек автомобил, обаче е достатъчно голям за да затапи целия път и никой да не може да го заобиколи. Това, в съчетание или по-скоро заради калпавия пътен контрол, дето нито може да ги организира и да ги пуска след снегорините, нито успява да ги принуди да сложат веригите навреме... Става дума, че "злото е дошло колективно" — натрупали са се много дребни проблемчета, които са създали един сериозен, голям проблем.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    До коментар [#33] от "chichka":

    в тази същата Финландия яко съдят за корупция и съдът не прощава за милиони.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Весело

    До коментар [#77] от "gost22":

    какви вериги по магистрала ти се присънват ?много са ви мокри сънищата на герберята !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#78] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Не спиш ли бе човек, или си на работа?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Весело

    До коментар [#80] от "chichka":

    от сън спомени няма. ние сме от извънземните. Ако и БХ имаше 4-5 такива щеше да му е опечена работата !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1583 Весело

    До коментар [#79] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Веригите са за проходите... Ма пиши де, трябва да си заработиш надника.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    До коментар [#82] от "gost22":

    за кои проходи ?щото ваште искаха вериги за прицепите и по ниското.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 810 Весело

    [quote#4:"12345"]От самата статия се вижда, че Бойко Борисов е бил прав[/quote]
    Главният Тираджия на Републиката е винаги прав!
    Дори и когато е легнал!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  85. 85 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#66] от "Dr_Doolittle":

    Спират. Точно по Нат джео върви поредица за пътищата в Норвегия. Камион без нужните гуми се спира на момента, принудително му сменят гумите и задържат товара и шофьора, докато собственика на фирмата плати цялата сума- стойността на новите гуми, разходите по смяната, такса за престой, глоба за неспазване на закона. Един шофьор го държаха 3 седмици, докато шефа му изпрати парите, друг си тръгна след 1 ден- шефа му се разплатил скоростно. Там не само глобяват, но и не позволяват ТИР-а да продължи по пътя със старите гуми и без вериги. Санкцията е за собственика на фирмата.
    В Бг наказанието е за шофьора- гори бушона. Никой дума не може да каже на фирмата превозвач. Частните фирми са галеници на закона. Затова нещата няма да се оправят никога.


  86. 86 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#47] от "skara":

    А защо тръгваш без одеяло, вериги и лопата при предупреждение за опасно време?
    Ще ти натежат в колата или нямаш място?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK