Новата визия на "Америка за България": Американският оптимизъм среща българския потенциал

Нанси Шилър по време на първия форум на общността на "Америка за България"

© Анелия Николова

Нанси Шилър по време на първия форум на общността на "Америка за България"



Изцяло нова визия и енергия за развитие представи днес ръководството на Фондация "Америка за България" по време на първия по рода си форум, на който се срещат представители на всички проекти, подпомогнати през годините от организацията. Заедно с новата идентичност (лого и материали, нов сайт и присъствие в социалните мрежи) се променят и мотото и досегашната й философия за скромност.


"Идват промени в нашата общност. Ще работим заедно, за да съберем парчетата от пъзела за по-добра България. Досега фондацията работеше тихо, като създаваше условия за хората с визия. Но времената се променят и ние също. От днес повече няма да бъдем толкова тихи. Вече ще празнуваме успехите и ще ви подкрепяме не само с финансиране, но и като ви свързваме помежду ви и огласяваме широко постиженията ви.


Време е да бъдем шумни и горди




обяви пред гостите президентът и главен изпълнителен директор на "Америка за България" Нанси Шилър. Новата визуална идентичност на фондацията е създадена от агенция Tribal Worldwide София.


На новата си уеб страница фондацията вече ще публикува историите на успешните проекти, които се реализират с финансовата й помощ. Обновен редовен имейл бюлетин ще информира и всеки заинтересуван от актуалните проекти и конкурси на организацята.


Насред цялата дезинформация в общественото пространство "Америка за България" ще отстоява прозрачността в работата си и всичките й дейности ще бъдат публични, заяви Нанси Шилър. "Но прозрачността не означава, че ще отговаряме на почти ежедневните атаки върху нашата работа и на нашите партньори. На моменти е болезнено да замълчим,


но да отговорим означава да дадем живот и легитимност на лъжите


които разпространяват различни медии", коментира изпълнителният директор (фондацията често е атакувана с фалшиви информации и твърдения в жълтите медии заради проекти, които подпомага и заради това, че е американска - бел.ред.).


Сред гостите на днешния форум са представители на над 600 бивши и настоящи партньори на организацията - училища, университети, библиотеки, читалища, неправителствени и граждански сдружения, бизнес и социални предприятия, обществени и частни медии, театри, опери, музеи и галерии. Целта е създаването на мрежа между различните сектори, но от хора, еднакво ангажирани и заинтересовани от развитието на България, коментира президентът на фондацията Нанси Шилър. За самата нея това е мисия от вече 25 години. Време е усилията на тези хора да се обединят в своеобразна


общност на "Америка за България"


каза тя.


"Повечето хора не осъзнават дълбочината и мащаба на програмите на фондацията. Независимо дали преди сте работили с Фондация "Америка за България" или сте наш партньор в момента, не е ли вдъхновяващо да видите колко много съмишленици, хора точно като вас, работят за една по-добра България? Искам да ви приканя да помислите за всички креативни начини, по които бихте могли да работите заедно, да съчетаете уникалните си таланти, независимо дали това ще стане във вашето село, малък или голям град или в национален мащаб", призова Шилър.


Слоганът "Американският оптимизъм среща българския потенциал"


заляга в новата идентичност на най-голямата благотворителна организация в България. И американският оптимизъм и българският потенциал са неоспорими, каза още Шилър. "Когато двете се срещнат, това е победа за всички", убедена е тя.


"Американският оптимизъм среща българския потенциал"

© Анелия Николова

"Американският оптимизъм среща българския потенциал"


Фондацията, която е независима от правителството на САЩ и неполитическа, е създадена през 2009 г. с част от средствата от Българо-американския инвестиционен фонд от 1992 г. Тогава САЩ отпуска пари и основава десетина такива фонда за изплуващите от комунизма държави в Европа, но българският остава най-успешният до днес.


Началният капитал за България е 55 млн. долара, като освен в бизнеса той се инвестира и в създаването на Българо-американска кредитна банка (БАКБ). Заедно банката и инвестиционният фонд влагат средства в над 5000 фирми в България.


Когато през 2008 г. БАКБ е продадена на най-голямата банка в Ирландия и възвърнатите инвестиции са вече над 400 млн. долара, мисията за подпомагане на развитието на България продължава с основаването на фондация "Америка за България" с този капитал, като се връща част от инвестицията на САЩ, а фондацията остава независима и управлявана от борд на директорите, разказа Нанси Шилър.


Оттогава фондацията е инвестирала над 186 млн. долара в страната ни и всяка година дарява безвъзмездно около 20 млн. долара.


Най-голяма част от средствата - над 108 млн. долара одобрени - са в сферата на образованието


Например от 2010 г. фондацията подпомага подготовката на българските ученически отбори по природни науки за участие в международни олимпиади. Друг пример за успех в сферата на знанието е "Музейко", който за първата си година привлече над 120 хиляди посетители, изброи българският ръководител на фондацията Десислава Тальокова.


Тази година с пари от фондацията 23 училища ще ремонтират и оборудват кабинетите си по природонаучни предмети. С други 2.6 млн. лева през 2017 г. ще се квалифицират директори и учители за модерно образование в малки и големи населени места в цялата страна. Заедно с това занапред


организацията насочва поглед за подкрепа на малкия и средния бизнес в България


който е един от шестте й приоритета от основаването й, но най-слабо финансираният до момента.


Новата визия на "Америка за България": Американският оптимизъм среща българския потенциал

© Фондация


Сред приоритетните области на фондацията са също гражданското общество, изкуството и културата, културното наследство и туризма и социалната сфера. Един от актуалните проекти на "Америка за България" е например реставрирането на Голямата пловдивска базилика, а амбицията е да се превърне в европейска забележителност, привличаща хиляди туристи и да е готов навреме за периода на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019.


Събитието беше открито от посланика на САЩ в България Ерик Рубин и през целия ден различни проекти представят своя опит и промените, които са предизвикали в областите си.


Бел.ред. - "Икономедиа", която е издател на "Дневник" и "Капитал", има подкрепа от фондацията за тригодишен проект "Дигиталните технологии в подкрепа на качествената журналистика".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK