Община Бургас получи летището в Равнец, за да го превърне в индустриален парк

От 2001 година авиобаза "Равнец" е изоставена.Снимката е рубриката "Новини от вас" на Дневник

© dub_ivo

От 2001 година авиобаза "Равнец" е изоставена.Снимката е рубриката "Новини от вас" на Дневник



С решение на правителството в оставка от днес община Бургас получи летището край село Равнец. Имотът вече не е нужен на Министерството на отбраната, а кметството в морския град има планове там да се изгради индустриален парк, с който да се разшири индустриалната зона. Така ще бъдат привлечени инвеститори и разкрити нови работни места, което ще окаже благоприятно влияние върху развитието на бизнеса и на региона като цяло, аргументират се министрите за решението.


Историята на авиобаза "Равнец" започва през 1953 година, когато там са дислоцирани първите самолети. Летището, което разполага с две писти, се използва активно до 1992 година. След това самолетите и личния състав от него са прехвърлени в база "Граф Игнатиево", Пловдивско. От 2001 година авиобаза "Равнец" е изоставена.


Бивши казарми за Айтос и военен клуб за Средец




Днес кабинетът в оставка прехвърли на общини още няколко военни имота на различни общини. Айтос получи три терена, формиращи бившия казармен район, за да ги използва за подобряване на инфраструктурата, за нуждите на спорта, образованието и културата.


Община Средец пък ще се разпорежда със сградата на Военния клуб в града, като помещенията ще се използват за изпълнението на културни прояви, военно-патриотична дейност и създаването на музейна сбирка.


Държавни имоти за Варна и Димитровград


С решение на министрите Варна получи безвъзмездно имот, собственост на "Рибни ресурси" ЕООД, на който да изгради детски площадки, зони за отдих и атракциони. С осъществяването на проекта ще се осъществи връзка по вода между квартал "Аспарухово" и Морска гара – Варна.


Община Димитровград също днес получи собствеността върху четири спортни обекта – зала "Младост", комплексите "Миньор" и "Раковски" и площадка "Миньор". Това ще позволи на местната власт създаде повече възможности на жителите за практикуване на физически упражнения и спорт.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "...от днес община Бургас получи летището край село Равнец. Имотът вече не е нужен на Министерството на отбраната, а кметството в морския град има планове там да се изгради индустриален парк, с който да се разшири индустриалната зона."
    =============================

    А защо не го стегнат и да го използват за летище на товарни самолети, като изграждат там индустриален парк?

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Генерала питАхте лИ ???

  3. 3 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#1] от "els_g":

    За това трябват пари (инвеститори, а и пистата не е експлоатирана от 1992, строена е набързо през 50години и може би тялото и не е добро), строители (препоръчвам Водстрой) и най вече мислещи и можещи хора.

  4. 4 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Подготвя се за инвестицията на гиганта Alibaba!

  5. 5 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 933 Неутрално

    [quote#1:"els_g"]А защо не го стегнат и да го използват за летище на товарни самолети, като изграждат там индустриален парк?[/quote]
    Щот братчедите обраха де що има джилезу вкл. разбити са бетонните плочи на полосата за да се извади арматурата. Снимката е доста архивна, в момента бившето летище е по-зле от Алепо.

  6. 6 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Община Бургас си получи нова дъвка. Индустриална зона номер 3 в очакване на митичните инвеститори.
    Строят индустриални зони и паркове но за инвеститорите Бургас дори не съществува на картата.
    Това е поредната индустриална зона която ще остане пуста. Държавата и общината наливат пари в инфраструктура за да може Димитър Николов да си изкара мандата спокойно без да е докарал и един инвеститор за 12 години.
    Икономическия тигър на България е такъв само в платените заглавия.

  7. 7 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1543 Весело

    "помещенията ще се използват за изпълнението на културни прояви, военно-патриотична дейност и създаването на музейна сбирка"
    Това от службите на Ким Чен Ун ли са го писали? ))

  8. 8 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#1] от "els_g":

    Концесионния договор с ТИМ за летище Бургас е подписан в тяхна полза и казва, че в радиус на 150км не може да функционира друго летище.

  9. 9 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#8] от "tri":

    Защо говориш глупости като между Бургас и Варна разстоянието е 110км. с кола, а по права линия е 80.

  10. 10 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Че то това летище така или иначе реално не функционира от 1992 година.

  11. 11 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#9] от "zztop11":

    Хайде помисли чия собственост е варненското летище и пак ми говори за глупости

  12. 12 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#1] от "els_g":
    Щото, според концесионния договор, с Фрапорт (ТИМ), не може да има конкурентно летище в близост до Бургаското

    Мома, връщай 12 и 12А!
  13. 13 Профил на Тарасконски
    Тарасконски
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#4] от "mihomen":

    Айде дано! Че аман от зарязани обекти, сгради, имоти. Да го мятат китайците, добре са дошли. И стига толкова летища и простотии, нямаме нужда от повече.

  14. 14 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#1] от "els_g":

    Защо им е на товарните самолети да кацат в Равнец, като летище Бургас е на има няма 30 км? А и то в Европа въздушното каргото се кара предимно с пътническите самолети.

  15. 15 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#12] от "CINZANO":

    До коментар [#14] от "Vassco":

    До коментар [#8] от "tri":

    Говоря за летище, специализирано САМО за товарни самолети, а не за каргото чрез пътническите полети. Нали искат да строят индустриална зона - ще обслужва предимно тази зона. Така, мисля, ще могат НАИСТИНА да привлекат инвеститори. Ако това им е целта, де.

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  16. 16 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#15] от "els_g":
    Разбрах те, но не може. Товарните полети също са конкурентна дейност, която се извършва на летище Бургас и е доста доходоносна.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  17. 17 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#15] от "els_g":

    Абе откъде такъв трафик на товарни самолети?! Ти чуваш ли се? Я като си такъв разбирач, кажи по колко товарни самолета кацат годишно в България? Да не се мъчиш, ще ти кажа - почти 0. Въздушното карго играе много малка роля в логистиката на страната ни. Просто защото е много скъпо и не е конкуретно на останалите видове транспорт. Затова и самото въздушно карго пристига с пътнически самолети.

  18. 18 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#15] от "els_g":

    По-горе ти отговориха - каргото се явява конкурентна дейност а в концесионния договор ТИМ са си вързали гащите и следващите 30 години няма да има възможност да функционира нито едно летище до линията Русе - Стара Загора ако в него няма участие и Фрапорт.
    Бургас е умрял град и то не само за развитие на бизнес - промишленост, но и логистично отношение. Съчетанието на пристанище, летище, ЖП транспорт хваща дикиш само в рекламните брошури и предизборни кампании. Инвеститорския интерес към Бургас е нулев. Още има наивници вярващи, че китайци ще строят в Бургас.
    Карго летище заради транспортните връзки може да бъде изградено край Стара Загора или за целта да се използват Пловдив и София.

  19. 19 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 581 Разстроено

    До коментар [#17] от "Vassco":

    До коментар [#18] от "tri":

    Прави сте и двамата. Това беше само идея, просто мазя разрушенията, малко множко ми идват вече...

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  20. 20 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#19:"els_g"]мРазя [/quote]

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  21. 21 Профил на sancho
    sancho
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Не че има някакво значение,но летището се използваше активно до края на април 2000 година.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK