Телевизия "Евроком" е получила най-много пари от медийните пакети за изборите

Най-много пари по договори с партии и инициативни комитети за информационната кампания за референдума е получило дружеството "Евроком НКТ" - 224 хил. лева.

© Юлия Лазарова

Най-много пари по договори с партии и инициативни комитети за информационната кампания за референдума е получило дружеството "Евроком НКТ" - 224 хил. лева.



Телевизия "Евроком" е получила близо 414 хиляди лева от медийните пакети за президентските избори и информационната кампания за националния референдум. Сумите, изплатени на кабелната телевизия, са по-големи от тези на БНТ, Би Ти Ви и Нова тв. Това показва справка на Централната избирателна комисия (ЦИК) за изплатените средства от медийните пакети, поискана от "Дневник".


За изборите за президент и референдума на 6 ноември Централната избирателна комисия беше заделила 2 млн. лв. на участниците посредством т.нар. медийни пакети, като парите се отпускат от държавния бюджет. От тях 1.3 млн. лв., бяха за участниците в информационно-разяснителната кампания за референдума, а 700 хил. лева за партиите и инициативните комитети, издигнали кандидат-президентски двойки. Максималната сума за един пакет е 40 хил. лева.


Общата сума, която ЦИК е изплатила по медийните пакети е малко над 1. 463 млн. лв. Причината е, че не всички партии и инициативни комитети са се възползвали от правото си на държавно финансиране, а други са използвали сума по-малка от максималните 40 хил. лева.




Медиите и кандидат-президентите


За кампанията за президент са изразходвани почти всички пари - 668 хил. лева. От правото си на финансиране са се възползвали 6-те партии, 10-те инициативни комитета и 2-те коалиции, заявили участие в изборите.


От тях най-малко средства са заявили от коалициите "ПП Движение 21 - ПП НДСВ" - 18 862 хил. лева и "Калфин Президент" - 28 хил. лева. Останалите участници са получили целия медиен пакет или сума близка до максималните 40 хиляди.


Най-много пари от договори с инициативни комитети и партии издигнали кандидат-президенти е получило дружеството "Евроком Национална кабелна телевизия", собственик на телевизия "Евроком" - почти 190 хил. лева. Със седем хиляди по-малка е сумата изплатена на Българската национална телевизия - 183 хил. лв.


На "Би Ти Ви Медиа груп" АД са изплатени 62 528 лв. По-голямата част от тях по два договора с инициативния комитет, издигнал за президент Пламен Орешарски. Договорите са за 12 160 лв. и за 23 247 хил лв. Освен договорите си с Би Ти Ви, комитетът има само още един договор - с "Блиц" за 2400 лв.


На медии, които са имали договор с инициативния комитет, издигнал Веселин Марешки за кандидат-президент, са изплатени почти 40 хил. лева по 5 договора. По тях най-големите суми са изплатени на "Елит медия груп", собственик на "Канал 3" за 12 хил. лв. и 18 хил. лв. на "Стандарт Нюз" АД, издател на вестник "Стандарт". Другите три договора на комитета са с БНТ, Би Ти Ви и "Нова Броудкастинг груп".


Комитетът, издигнал президентската двойка Николай Банев и Сали Ибрям, има 3 договора за почти 39 хил. лв. От тях най-голямата сума - 18 хил. лв., е изплатена по договор с "Пайнер Медиа" ООД, собственик на телевизия "Планета".

Медиите и референдума

Най-много пари по договори с партии и инициативни комитети за информационната кампания за референдума е получило дружеството "Евроком НКТ" - 224 хил. лв по 16 договора. Почти 100 хил. са изплатени на "Бг Сат" АД, собственик на телевизионния канал TV +.


През декември ЦИК отказа да изплати малко близо 55 хил. лв. на собствениците на "Нова телевизия", "Би Ти Ви", "Канал 3" и "България он еър" по медийните пакети за кампанията за референдума. Причината - вместо да информират за националното допитване, медиите са агитирали за кандидат-президента Веселин Марешки.


Телевизия "Скат" е получила пълния медиен пакет от 40 хил. лв. на партията "Средната европейска класа". Собственици на телевизията са лидерът на партия "Национален фронт за спасения на България" (НФСБ) Валери Симеонов и Данчо Хаджиев, който също е член на партията, показва търговския регистър.


"Средна европейска класа" е заявявала "идейна близост" и "безкористна подкрепа" за НФСБ.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5503 Неутрално

    Така се купуват медии. Б.Х. разбира " С чужда пита ПР да си прави"

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Щом са ги заслужили, явно са въртели повече клипове в сравнение с останалите. Не виждам проблем в това.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5503 Неутрално

    До коментар [#2] от "choKo":

    ГоУемо въртене е паднало на правилните клипове. Само дето са ги гледали един файтон хора или дори по-малко !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Лъха на корупция. Тук за тези 2 млн. лв. защо не се прилагат правилата на ЗОП. Явяват се на търг телевизиите и който даде най-ниска цена печели. Разликато до 2 млн. се връща в бюджета.

  5. 5 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1030 Весело

    Тая телевизия не беше ли на Жорето Гергов ???

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  6. 6 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#5] от "mititu":

    Не, неговата беше с подобно име, но фалира.

  7. 7 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#3:"КМЕТ В СЯНКА"]Само дето са ги гледали един файтон хора или дори по-малко ! [/quote]

    Половин файтон, хаха

  8. 8 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 580 Любопитно

    До коментар [#4] от "alextan":

    Нали показваха по господарите.стана ясно що петното и 10тина други кукувци са се кандидатирали.да завъртят едни пари през евроком

    харпун
  9. 9 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Евроком е с явен БСП наклон - почти не ги гледам.

  10. 10 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Тва оная телевизия дето знахарките се обаждат една на друга ли беше?

  11. 11 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Как може на една кабеларка да й се дават толкова пари? Някой може ли да обясни по какъв критерий (освен че е комунистическа) е облагодетелствана?

  12. 12 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6329 Неутрално

    ББ купуваше медии с европейски средства

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  13. 13 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#11] от "Fiji":

    Щото всичките кукута петна,пищови,жоржи и тн завъртяха клипчета(кинти) там.много лошо ни подхлъзнаха

    харпун
  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Боклуците от "Евроком" добре са се облажили.

  15. 15 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ''Евроком'' без Лудия Дядка са нищо.Гледам само шоуто ''Гледам и не вярвам на ушите си''.

  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Пфуу, пък аз точно тази телевия не я гледам, щото я нямам! Изтървал съм далаверата.

  17. 17 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Евроком е една от най-отявлените русофилски медии в България. Очевидно е, че се води невероятна хибридна и пропагандна война. Очевидно е, че медиите са под диктата на бившите дс-бкп-кгб и пр. библиотекари. И хич не е чудно, че лъвския пай финансиране се дава именно на послушните медии (а те са поне 90%). Всеки път, като посещавам България, виждам, че това е един пребоядисан социализъм, държавните институции са архаични, не са мръднали на инч от това, което бяха преди четвърт век, даже мириса в коридорите е същият от едно време. Управляващата класа има една главна задача - с контролираните и откраднати 30-50 МИЛИАРДА, да държат фронта така, че един ден (може и след 40 години), ако се появи подходяща конюнктура, да ни поднесат на тепсия на господарите си от московията.

  18. 18 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#5] от "mititu":

    Не,
    Журналята усложливо на е споменават, че директор на Евроком беше министър в един от служебните кабинети напоследък

  19. 19 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 575 Неутрално

    А защо не пишат кой на коя телевизия колко пари е дал? това ще е доста по-интересно

  20. 20 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Далаверата ще продължи и на тези избори като гледам..

  21. 21 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Не срещнах никъде телевизия Алфа?!
    Волен май наистина го е закъсал...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK