Учителите от 19-о СУ в София не са искали детето с проблемно поведение да бъде преместено

Учителите от 19-о СУ в София не са искали детето с проблемно поведение да бъде преместено

© Юлия Лазарова



За промяна в държавния образователен стандарт настояват учителите и служителите на 19-о СУ Елин Пелин" в София, чийто ученик от трети клас беше преместен в друго училище след протест на учители и родители.


В изпратено до "Дневник" право на отговор, адресирано до неправителствените организации Национална мрежа за децата и Центъра за приобщаващо образовaние, които излязоха с позиции по случая, учителите подчертават, че не са желаели преместването на детето в друго училище, а да работят с него, но не са срещнали подкрепа от институциите. "Не детето, а мълчанието на Държавната агенция за закрила на децата (ДАЗД) и на социалните служби, които в продължение на четири месеца бяха сезирани от нас за проблема, ни изкара на улицата", се казва в текста.


В него се припомнят предложените от учителите варианти на решение на случая, които те предложиха на отговорните институции, както и че в училището се обучават около 30 деца със специални образователни потребности без проблем, защото има подкрепа от родителите. "Дневник" публикува пълния текст на правото на отговор:




Уважаеми неправителствени организации и сдружения,


Ние, учителите и служителите, от 19. СУ "Елин Пелин" категорично възразяваме срещу някои от внушенията, които правят Национална мрежа за децата и Центърът за приобщаващо образовaние.


За да е ясна нашата позиция, уточняваме, че никой никога от училището не е изразявал желание детето да бъде преместено в друго училище. Това вече е направено с преместването му от 20. ОУ. Не желаехме някой друг да ни свърши работата, както се внушава във Вашата позиция. Желаехме да работим с това дете, желаехме да получим нужната подкрепа от институциите. Като основни участници в триадата деца-родители-учители бихме желали да разполагаме с работещи механизми за справяне с подобни ситуации, но действащият в момента ДОС за приобщаващо образование не предлага такива. Затова настояваме за неговата промяна.


Не детето, а мълчанието на ДАЗД и на социалните служби, които в продължение на четири месеца бяха сезирани от нас за проблема, ни изкара на улицата.


Нашите искания са точно и ясно формулирани в отвореното ни писмо. Явно то не е стигнало до Националната мрежа за децата и Центъра за приобщаващо образование. Затова ще ги цитираме отново:


Предвид преживяното от нас в търсене на подкрепа от институциите за разрешаване на създалата се кризисна ситуация предлагаме вариант на решение, което да помогне на цялата ни образователна система да работи спокойно:


Настояваме за широка и отговорна навременна междуинституционална подкрепа за разрешаване на проблеми, свързани с деца;


Държавният образователен стандарт /ДОС/ за приобщаващо образование трябва да бъде допълнен с ясно разписани процедурни стъпки за случаите, при които липсва съдействие от страна на родители. Настояваме училищата да имат решаващата дума при определяне на режима на обучение на деца с проблемно поведение. В случаите, в които липсва отговорно родителско отношение, да се прилагат всички правни мерки, които са уредени законодателно в други нормативни актове;


Да се разпише как и в какъв срок се намесват отговорните институции извън сферата на образованието и коя институция ще осъществява контрол върху строгото спазване на вече разписани процедури като цитирания по-горе механизъм за деца в риск.


В същото писмо припомняме: За Ваша информация - в нашето училище се обучават около 30 деца със СОП и много от тях са с проблемно поведение, но ние успешно работим с тях, защото имаме подкрепата на родителите им.


Четири месеца училището се опитва да се справи само с проблема. Подкрепа от институциите, с малки изключения, не получихме.


Много от изразените наблюдения в позицията относно работата на институциите са верни, но част от констатациите правят опит отново да прехвърлят проблемите на гърба на училището. Считаме тази позиция за недостойна и омаловажаваща труда ни. Много лесно се правят заключения, когато не си запознат в детайли с проблема. Затова Ви призоваваме към обективност и коректност при изнасяне на фактите.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Такива деца трябва да се обучават в специални оздравителни училища,където да са под 24 часово наблюдение от лекари,на съответните диети и съответни грижи.

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1185 Неутрално
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7335 Неутрално

    Топката е в полето на държавата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Има и по-кратък метод,който работеше безотказно по наше време: двама трума съученици му скачат,пребиват го (без да го потрошават) и му казват: ако още един път закачиш еди си кой/ коя...

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Коректна медия? Къде такова чудо? Толкова по-приятно и печелившо е да плюем по лошите учители-мъчители.

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6527 Неутрално

    ДАЗД и социалните служби са паразитиращи върху Образованието структури, гнезда и развъдник на връзкарки и необразовани чиновнички!

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    "Да се разпише как и в какъв срок се намесват отговорните институции извън сферата на образованието "
    ВЕДНАГА!
    Звъни се на 112,идва полиция,отвежда детето в РПУ,вика се родител ВЕДНАГА и се вземат мерки за минути.

    В Русия съм! В Русия съм!
  8. 8 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 279 Весело

    Айде пак изпълзя темата за този националнозначим третокласник...

  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#8] от "Приказки под шипковия храст":

    Той меже национално значим.Той е просто показател за състоянието на държавата

    В Русия съм! В Русия съм!
  10. 10 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    Хора, престанете да се оправдавате и наречете нещата с истинските им имена! Детето е калпаво, родителите - безотговорни, а НПО-тата само дават акъл.
    Ако някой го беше ошамарил навреме, нямаше да е по-известен от Батман.
    Ако учителите не трепереха за своите 700 лева, нямаше да се извиняват.
    Началниците им да бяха по-умни, щяха да знаят, че ако водиш юнаци си воевода, а ако водиш овце си чобанин. Тогава щяха да защитават служителите си, а не първия попаднал хулиган.
    Вчера се чудехте как младеж е ухапал полицай. От този да не чакате друго?

    Еретик
  11. 11 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    До коментар [#8] от "Приказки под шипковия храст":

    От първо лице може да ти споделя и за един второкласник но в друг град,майката обвинява и обижда директори и персонал може да се стигне и до саморазправа.Детето бие,заплашва и се държи арогантно с деца,учители,администрация и т.н

    не може да се остави да повтаря да му дойде акъла,не може да се изключи,не може да се премине служебно в самостоятелна форма на обучение,не може да се премести служебно на друго място НИЩО НЕ МОЖЕ трябва да го избуташ до седми клас и да се махне от твоята глава и да иде на друга

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  12. 12 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    До коментар [#8] от "Приказки под шипковия храст":

    Друго да те светна подавани са сигнали до прокуратурата и закрила на детето за закани и обиди на длъжностно лице от там излизат едните с решение че е междуличностен конфликт при другите не се явява родителя защото казва че няма да се занимава и че той е прав и няма проблем

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  13. 13 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Не са искали, но са го направили. И аз да бях и аз щях да го направя - преместя. Колеги, не се обяснявайте, че ще ви помислят за виновни, защото сте гузни. Отстоявайте позицията си такава, каквато е...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  14. 14 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    До коментар [#13] от "the_flea":

    НЕ МОЖЕ системата закриля детето където е попаднало той да се оправя с него

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  15. 15 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Не сте искали детето да бъде преместено, ама вие сте се преместили да водите занятията на друго място.

  16. 16 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Разберете едно всяко училище се бори за повече деца защото получава повече ПАРИ щом едно училище иска да се махне дадено дете (ПАРИ) ЗНАЧИ ИМА ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ с него

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  17. 17 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    След толкова мого реформи образованието ни е в колапс. Не могат да се справят с едно келешче, защото полкиткоректните им шефове ги натискат отгоре. Ако детето е със специални нужди, да се премести в специално училище, няма място сред нормалните деца. Всяка жаба да си знае гъола.

  18. 18 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    По принцип не бих подкрепила призив към насилие, но има нещо вярно в това, че отношенията между децата се регулират на принципа на естествения подбор и е вредно да им го отнемаме. Политическата коректност, която се изисква от тях от най-ранна възраст, води до изкривяване на отношенията и проява на уродливи качества на характера- манипулативност, подлост, доносничене. И до фрустрация, или угнетяване на тези, които са достатъчно умни да се владеят, въпреки че са по-силни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK