Поне три пъти през годините лампи са падали в тунела "Ечемишка"

Поне три пъти през годините лампи са падали в тунела "Ечемишка"

© Надежда Чипева, Капитал



Лампи са падали в тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус" и са предизвикали катастрофи и през 2009 и 2010 година, съобщава "Капитал", позовавайки се на документи от съда. Инциденти не са довели до жертви. Тази неделя 64 годишната Елена Горанова загина, след като лампа падна върху управлявания от нея автомобил.


Първият инцидент е от 30 септември 2009 г., когато "Форд Мондео" се блъска в паднала на пътното платно лампа. Щетите по автомобила са за над 4500 лева. Месец по-късно на 2 ноември 2009 г., автомобил пука две от гумите си, след като също преминава през паднала лампа.


На 17 юли 2010 г. в тунел "Ечемишка" върху колата пада лампа. От удара таванът е изкривен, страничното стъкло на автомобила е счупено. Шофьорът се разминава с леки травми - ожулвания по главата, подобни наранявания е имала и жената, която се е возила до шофьора. Пътуващите в колата обаче дълго време са стресирани от инцидента, става ясно от съдебното решение.




Съдът констатира, че Агенция "Пътна инфраструктура" не е изпълнила законовите си задължения да поддържа тунела и осъжда агенцията да плати 2000 лева обезщетение на гражданите.


И при двата инцидента пред съда юристите на агенцията твърдят, че протоколът от катастрофата е бил съставен от полицай, който не е присъствал по време на падането на лампата, а е дошъл впоследствие.


Вчера "Капитал" съобщи, че още през 2005 година тунелът е бил обявен за опасен.
През март 2009 г. комисия, в която има представители на областната администрация, Гражданска защита, Пътна полиция и пътната агенция, приема становище, че се налагат "незабавни и неотложни действия за осигуряване на безопасни условия на движение в тунел "Ечемишка".


Четири години по-рано е обявена обществена поръчка за ремонт на тунела, която без конкурс е възложена на свързан с ДПС консорциум. През 2007 г. по договора са преведени авансово 2.4 млн. лв., но до ден днешен не са извършени никакви строително-монтажни работи от фирмата. Държавата завежда дело през 2012 г., което приключва на първа инстанция в нейна полза през август 2016 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Ефектът "три пъти стомна"..
    Важното е някой наистина да понесе отговорност.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5332 Гневно

    Умишлена престъпна небрежност.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И двадесет пъти да падат и двадесет българи да убият властта на ДС КГБ мафията не е интересува нищо освен:да се краде и източва българия!!!! питайте раздавачът на порции големият ромски дръндарски "иганин вечно пияният слуга на Масква Дс агент и на КГБ Сава..оа пардон Ахмет доган

    Долу рушистите и фашистите
  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3790 Неутрално

    Къде са цаците? Не четат ли?

  6. 6 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Изключителна безотговорност. Ако няма пари, може да ги свалят поне. Един тунел без осветелние е по-добре от падащи върху колите лампи. Но пък щеше да е по-очевидно колко се поддържа.

    Не ме търсете преди обяд
  7. 7 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Четири години по-рано е обявена обществена поръчка за ремонт на тунела, която без конкурс е възложена на свързан с ДПС консорциум. През 2007 г. по договора са преведени авансово 2.4 млн. лв., но до ден днешен не са извършени никакви строително-монтажни работи от фирмата. Държавата завежда дело през 2012 г., което приключва на първа инстанция в нейна полза през август 2016 г."
    А, ма то някой дал пари (без конкурс) на някой да ги оправя ламБите през далечната 2005 парите ги няма и лампите неоправени?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  8. 8 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Значи през 2007 г. Тройната дава 2,4 млн на фирма на ДПС, парите изчезват и 10 години държавата не може и не иска да си ги върне. Сигурен съм, че осъдени няма, а въпросната фирма под някаква форма е спечелила след това десетки милиони от търгове. А иначе ГЕРБ били противници на ДПС...

  9. 9 Профил на sdafcef
    sdafcef
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Всичко това само по себе си е скандално, но следния текст е нонсенс:

    протоколът от катастрофата е бил съставен от полицай, който не е присъствал по време на падането на лампата, а е дошъл впоследствие.

  10. 10 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Не загиналата жена , а брат и е шофирал. Преди десетина години беше падала лампа в тунелите край Велико Търново, за щастие без пострадали

  11. 11 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    [quote#10:"shileto"]Не загиналата жена , а брат и е шофирал.[/quote]

    Браво. Похвално уточнение. Т.е. брат и е виновен, а не тя нали така?

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    "През 2007 г. по договора са преведени авансово 2.4 млн. лв., но до ден днешен не са извършени никакви строително-монтажни работи от фирмата. "

    Мамка ви комунистическа....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#9] от "sdafcef":
    Така е! Полицаят е трябвало да напише "движение с несъобразена с пътните условия скорост", а не някакви глупости за падащи лампи. Нали и той и агенцията си вземат парите от едно място...

  14. 14 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Надявам се сега да ги подменят всички с LED тела, така че хем няма да има нужда от тежка конструкция, хем с времето ще излезе по-евтино, заради по-ниската консумация и по-рядкото "изгаряне".

  15. 15 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Ма герберите наистина нищо общо немат. Кой беше премиер септември 2009 и през 2010-та?

  16. 16 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    [quote#8:"VR|46"]фирма на ДПС[/quote]

    "...На 30 ноември 2005г. е сключен договор с единствения кандидат - Консорциум "Техностил 2001-Курортно строителство" с водещ партньор "Техностил 2001", на стойност 8.2 млн. лв. с ДДС. По времето на избора на изпълнител изпълнителен директор на Агенция "Пътища" е Велико Желев, собственик на строителната "Хидрострой" и дъщерните й "Водстрой 98" и "Пътстрой Бургас". Пред "Капитал" Желев обясни, че си спомня, че по време на обявяването на поръчката е имало наводнения и таванът на тунела е протекъл. Той обаче обясни, че договорът е сключен след напускането му и не е запознат с историята на търга.

    Към онзи момент в управлението на "Трансстрой" са Иван Мирински (впоследствие собственик на свързаната с Пеевски "Водстрой 98" и Милчо Киряков, който е близък на Йордан Цонев от ДПС. Тогава мажоритарен собственик на компанията е люксембургската компания "Нидор", в чийто управителен орган влиза Милчо Киряков..."

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/02/06/2913272_durjavata_oshte_prez_2005_g_obiaviava_tunel_echemishka/?

  17. 17 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    От статията разбрах че Сергей Дмитриевич е дал едни милиони без конкурс на ДПС -то да оправят тунела, но те нищо не са свършили. През 2012 завеждаме дело, което печелим през 2016 и парите естествено не са върнати. Това е положението.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  18. 18 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Бял ден да не видите, нито на тоя, нито на оня свят....

    VD
  19. 19 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7022 Неутрално

    Българско безхаберие и по български недовършена работа

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  20. 20 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#8:"VR|46"]Сигурен съм, че осъдени няма, а въпросната фирма под някаква форма е спечелила след това десетки милиони от търгове. А иначе ГЕРБ били противници на ДПС...[/quote]
    Изпълнителната власт ли да ги осъди?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  21. 21 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#17] от "oporna_to4ka":

    И какво пречеше на Лила и АПИ да направят необходимото през това време?

  22. 22 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#17] от "oporna_to4ka":

    Продължи и нататък, трол, защо не са върнати парите? Защо правораздаването в България не работи? Кой саботира съдебната реформа?

    I shave with Occam's razor
  23. 23 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Щетата по автомобила е за 4500 лв., но осъдени за 2000 лв!? Като цяло прогнила система като лампите. Да не говорим, какъв е проблемът осветлението да е отстрани и да няма вариант да падне върху колите, но в държава където всеки краде и никога няма виновни, не се налага и някой да мисли. Още повече, че всеки тунел трябва да има отговорник за състоянието му. Изкарахме късмет, че при онази катастрофа с много коли, никоя не се запали и след това отново зимен сън до броене на следващата жертва. Сега чета, трябвало от 200-300 млн.!!!, за да се оправят тунелите и толкова да се откраднат пак ще е същото като не се носи персонална отговорност.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5332 Неутрално

    До коментар [#7] от "oporna_to4ka":

    браво - ти освети задкулисието на бойко с ДПС !!! ХВАЛА ТИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#17] от "oporna_to4ka":

    През 2012 г. завеждате дело когато хората откраднали парите вече не са в тази фирма. Междувременно същите хора чрез други фирми печелят от вас десетки търгове и поръчки при управлението на ГЕРБ.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5332 Неутрално

    [quote#20:"oporna_to4ka"]Изпълнителната власт ли да ги осъди? [/quote]
    ТОЙ си го избра ! забрави ли ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#20] от "oporna_to4ka":

    Изпълнителната власт може да вкара въпросните хора и свързаните с тях фирми в забранителен списък и никога повече и лев да не видят от обществени поръчки.

  28. 28 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1270 Разстроено

    [quote#20:"oporna_to4ka"]Изпълнителната власт ли да ги осъди?[/quote]
    Задължение на Изпълнителната власт е да сезира Прокуратурата за нанасяне вреди на държавата!
    То пък ако беше стигнало до прокуратурата щеше да има някаква файда.
    Но така седят нещата - никой не е искал от ББ да ходи да се разправя със изпълнителите.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Разстроено

    До коментар [#15] от "Цецо":

    Вие нормален ли сте?

    Какъв премиер?

    От това, което е написно в статията от 2009г. този тунел се намира в нещо, което не може да се нарече държава.

    Хора как живеете на подобно място?

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 625 Неутрално

    АПИ има правомощията да затвори тунела, в случай, че е опасен. Виновни са тези, които не са го затворили, след като е имало инциденти и сигнали че съоръженията се разпадат.

  31. 31 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1601 Разстроено

    И ще продължат да падат...

  32. 32 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 708 Любопитно

    Е ся Северна България е съвсем откъсната...

  33. 33 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    [quote#12:"Darth Plagueis"]Мамка ви комунистическа.... [/quote]

    Тия сега отново ни обещават светли бъднини и ни призовават да гласуваме за тях. Българите мазохисти са готови отново да им гласуват доверие. А по това време камъните , пардон лампите падат ли падат.

  34. 34 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    [quote#11:"zg"]Т.е. брат и е виновен, а не тя нали така? [/quote]

    Накрая ще изкарат него виновен. Карал е с несъобразена скорост. Ако е карал по-бавно е щял да види , че лампата пада и да спре колата.

  35. 35 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4894 Разстроено

    Да прекръстят тунела на "Елена" в памет на женицата, поне като някаква компенсация, ако се съгласят близките, разбира се. Загинала е нелепо, но със смъртта си успя да повдигне много завеси около тези зловещи тунели. Дано да се разкрият всички нередности, поне да не мрат хората. Че никой няма да влезе в затвора, е ясно от сега...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  36. 36 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 434 Неутрално

    от 2007, когато са преведени парите, до 2012, когато завеждат дело има 5 години. КОЙ прибира лихви от тези пари междувременно? - ДПС и техните приятели

    Който първи прекрачи границата, губи.
  37. 37 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Бай Тошо им е виновен на днешните "десни демократи и евроатлантици", че е построил толкова много неща,които те не могат дори да боядисат.

  38. 38 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1023 Разстроено

    Предишните са виновни...опс предишните сме ние. Президента не беше ли министър 2009?

  39. 39 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Е как не уцелиха онова голямото пътностроително туловище бе мамицата му

    Обичам да грухтя и плюскам.
  40. 40 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Гневно

    [quote#12:"Darth Plagueis"]Мамка ви комунистическа.... [/quote]
    Не, турска малоумна.

  41. 41 Профил на Elmo
    Elmo
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Като се замисля 20 години без ремонт, явно някога си ги направили здраво, там такива сталактити и сталагмити се образуваха зимата като че ли си някоя пещера музей, а то тунел на международен път... ама се чудя да плачем или да се смеем, пълна безотговорност! Прегледите се правят през пръсти, или от докато не загине някой! Виновни са всички политици, всички в парламента и техните протежета понеже по същият път когато отиват на предизборни агитация минават по същият път.. няма срам!

    Elmo
  42. 42 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 345 Неутрално

    След 1-2 години ще се образува досъдебно срещу неизвестен извършител и след около 15 условна за чистачката в министерство.
    Сега ще сформират КОМИСИЯ и нека протакането започне с пълна сила.

  43. 43 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 888 Неутрално

    В България съдебните обезщетения са подигравка. За това ще продължават да ни падат лампи по главите, да си трошим ръцете по леда, да ни ядат кучетата, да се бием по светофарите и всякакви такива приятни неща.

  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7847 Неутрално

    В България се вършат велики дела, няма кой да се занимава с такива дреболии.

  45. 45 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 900 Разстроено

    "И при двата инцидента пред съда юристите на агенцията твърдят, че протоколът от катастрофата е бил съставен от полицай, който не е присъствал по време на падането на лампата, а е дошъл впоследствие."
    Че,на колко инцидента са присъствали полицаи? Бах ти наглото оправдание!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  46. 46 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 848 Неутрално

    В България словосъчетанията "стресирани граждани", "съдебно решение", думата "статистика" - са неразбираеми и не знам защо журналистите от Дневник и Капитал упорстват в употребата им :) :) :)! В скоро време ще е необходим преводач за тях.

    agent
  47. 47 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#14] от "Калник":

    Led лампите светят по тъмно за единица мощност.Тоест за да докарат същата осветеност им е нужна повече мощност.Това с led лампите е една измама.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  48. 48 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#45] от "Без коз":

    Това го прочетох няколко пъти, бавно. Амок!

    Ако полицаят беше там в момента на падането, от агенцията щяха да се оправдаят с мотива "не му е работа на полицая да стои под лампата".

  49. 49 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Не просто АПИ, а наред с тях и "министър Пиги" трябва да поеме отговорност. 6-7 години ги слушаме с ментора й да се бият в гърдите за достиженията им в "магистралната наука"!
    Не коментираме трагичното качество на изпълнение и злоупотреби с на практика, нашите пари.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  50. 50 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    [quote#1:"paf"]Важното е някой наистина да понесе отговорност. [/quote]
    Не някой, а всички по веригата и то от 2005 насам, включително и прокурори, следователи, съдии. Обаче, няма да стане, защото пак стигаме до смяна на системата, а тя няма да се самосмени и самоосъди.

  51. 51 Профил на Mariola Ognyanova
    Mariola Ognyanova
    Рейтинг: 8 Разстроено

    КРАДЦИ И УБИЙЦИ СЪЗДАДЕ ТАЗИ ДЪРЖАВА
    ВСЕКИ НА НЯКОЙ Е ЧОВЕК И Е НЕДОСЕГАЕМ ОТ ЗАКОНА

  52. 52 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#8] от "VR|46":

    Че ГЕРБ ли да ги осъдят? Не четеш ли, на първа инстанция делото е спечелено от държавата. Що се точи толкова дълго - питай справедливия БГ съд!

  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Престъпниците от правителството Борисов 2 лъгаха 1 година, че са увеличили приходите от контрабанда. Накрая отчетът за изпълнение на бюджета, показа че приходите от мита и акцизи са колкото са бюджетиране, но за сметка на това от капиталови разходи са спестени 600 милиона лева.
    Така освен лъжци, станаха убийци и рушители на България.

    Рушим България - новият слоган на ГЕРБ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#52] от "niakoi_si":

    Аз чета, ти си този който чете ама не възприема. Виж кога е започнало делото, кои са хората които тогава са стояли зад въпросната фирма и къде са сега.

  55. 55 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#54] от "VR|46":

    Ми дай да видим хронологията де:

    2005 - Обявен за опасен и обявена общ. поръчка (Царо или Станишев, не се знае).
    2007 - платени 2.4млн. лева (Станишев).
    Работа - йок.
    2012 - Държавата започва да съди фирмата (Борисов 1).
    2016 - Държавата печели на първа инстанция (Борисов 2).

    А кажи ми къде точно е виновен ГЕРБ в случая с тая фирма близка до ДПС? След като на първа инстанция печели делото, явно се води прилично добре от обвинителната страна. Засега.

    Виж за това, че не са започнати паралелни действия за обезопасяване, вина трябва да се търси и то в тоя, който го е стопанисвал последните години, демек по веригата - Фирмата за подръжка, АПИ, министъра на бла-бла (Лиляна Павлова).

  56. 56 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мондиана":

    Общ принцип в правото е, че колективизма поражда безотговорност.

    Демек "всички виновни" е нон сенс. Един да хванат и да го разчекнат ще е по-добре, от колкото всички да са маскари и никой реално да не понесе отговорността.

  57. 57 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    [quote#56:"niakoi_si"]Един да хванат и да го разчекнат ще е по-добре, от колкото всички да са маскари и никой реално да не понесе отговорността. [/quote]
    И както винаги това да е нещастникът в края на хранителната верига, нали? Който на всичкото отгоре не е взел и подкуп, а е изпълнявал, за да не загуби мизерната си заплата. Не, не съм съгласна. Тук отговорността не е колективна. Навсякъде подписите са индивидуални, не колективни.

  58. 58 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#55] от "niakoi_si":

    Хронологията я имаше в други медии - държавата завежда дело срещу фирмата чак през 2012 г. когато хората които са откраднали парите вече не са в нея. Става дума за един който впоследствие поема фирми на Свинчо и друг който е близък до депутат на ДПС, бивше крупие. Сега схващаш ли тънката разлика в хронологията и защо делото не е заведено през 2010 г. например?

  59. 59 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#58] от "VR|46":

    За това незнам. Аз признавам, че други медии не чета много. Само капиталните. Затова гледам тази хронология.

    Може и да си прав. Но знам, че завеждане на дело от държава към частна фирма, никога не става бързо. Трябва да се мине през маса бюрокрация и 2 години даже ми се струва оптимистично. Все пак това са хора на държавна службица и не очаквам от тях да действат като частници, които си преследват интереса. Това са хора на заплата, които само чакат да стане 17:00 да си бият камшика. Наивно е да се надяваме на нещо такова.

    Та както казах, важното е, че дело е заведено и засега държавата го печели. Реално падането на лампата е нещо паралелно и независимо от делото, фирмата и ДПС, тунела е трябвало да се подържа безопасен или да се затвори. Това и трябва да е предмет на разследването в момента, а не въпросното дело, което си върви както се вижда.

  60. 60 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#57] от "Мондиана":

    Ами по презумпция министър не можеш да осъдиш. Шеф на пътна агенция също.

    Аз залагам на фирмата за подръжка. Ако въобще се стигне до обвинителни присъди де .

  61. 61 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#59] от "niakoi_si":

    Тази информация я прочетох в Капитал тези дни по повод трагичния случай. А това, че се води дело не е гаранция, че ще бъде с успешен край, все пак е минало само на първа инстанция.
    Относно тунела - АПИ е дала въпросния участък за поддръжка на държавната фирма Автомагистрали ЕАД. Те са били длъжни да инспектират и установят проблема. За това им се плаща милиони. Само, че там шефовете са некадърни и не си вършат работата. И като почти всяка държавна фирма се ползва за черна партийна каса. При всяко управление, включително и последното.

  62. 62 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#61] от "VR|46":

    Ще погледна линка в Капитал.

    За Автомагистрали ЕАД и тунела съм съгласен. Там трябва да се търси вината, проблема е, че според мен има нормативни неуредици и ще е трудно да се персонализира вината, особенно в БГ съд, където буквоядството е над всичко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK