Партиите за отношението към мигрантите - от "ксенофобия и изкуствени конфликти" до "прекалени вълнения за сирийците"

Снимката е от Одрин, Турция, през 2015 година. Няма точна информация колко непридружени деца мигранти пристигат у нас.

© Георги Кожухаров

Снимката е от Одрин, Турция, през 2015 година. Няма точна информация колко непридружени деца мигранти пристигат у нас.



След отказите в Елин Пелин и в Широка лъка да бъдат приети бежанци - в първия случай съпротивата бе срещу желанието на сирийско семейство с хуманитарен статут да се засели в общината, а във втория имаше заплаха за протести, ако две момчета от Афганистан останат в дом в селото. "Дневник" потърси за реакция представители на основните политически партии. Отговориха само от ДПС. Някои формации като "Да, България", "Нова република" и ДОСТ вече имат позиции по случаите. Повечето партии засягат бежанската тема в предизборните си платформи.


В предизборната си платформа ГЕРБ предвижда повишаване на капацитета на охраната на границата, което ще стане благодарение на безвъзмездните 160 млн. евро от Брюксел. От партията на Бойко Борисов, която доскоро управляваше у нас, планират реконструкции на бежанските центрове в Пъстрогор и в Харманли, както и осигуряване на сглобяеми постройки за мигранти в транзитни центрове на МВР. В платформата не се споменават подробности около възможността за заселване на бежански семейства у нас, каквато бе дадена с постановление на втория кабинет на Борисов от лятото на 2016 г. От ГЕРБ не пожелаха да коментират случаите в Елин Пелин и Широка лъка.


Именно отмяна на това постановление, т.е. премахване на възможността за трайно заселване на бежанци у нас, за които държавата да плаща осигуровки, е гвоздеят в предизборната платформа на БСП. От "Позитано" 20 са категорично против такава мярка и искат още да бъде довършена оградата на границата с Турция. Пред Би Ти Ви кандидатът за депутат от червената листа в Хасково Елена Йончева обяви, че като влезе в парламента, ще разследва строежа й. "Дневник" потърси нея и водача на листата в Добрич Красимир Янков, който в предишния парламент бе във вътрешната комисия, за коментар по темата с бежанците, но те не отговаряха на мобилните си телефони. От "Позитано" 20 досега не са излизали с позиция по случващото се в Елин Пелин и Широка лъка.




Пред "Дневник" Янко Янков от ДПС обяви, че е предложил в предизборната платформа на движението да бъдат записани мерки за социална интеграция на бежанците - след като са минали през всички проверки и искат да останат да живеят в страната, да участват активно в икономиката й. По отношение на нелегалните мигранти ДПС ще подкрепя политики, които защитават българския национален интерес в европейските реалности.


"Когато започвах политическата си кариера, д-р Ахмед Доган ми каза "Никога не прави на другите това, което не искаш да правят на теб" и това стана мой принцип. Как ще реагираме, ако в чужбина с нашите деца се държат така, както тук, в Елин Пелин, се държат с бежанците. Имаме склонност да сме агресивни с беззащитни хора и толерантни към престъпници. Не може един кмет или една партия да правят политика с бежанците и с нелегалните емигранти. Отношението към тях трябва да е консолидирана държавна политика", обясни Янков. На въпрос нужна ли е кампания в населените места, където отхвърлят бежанци, той обяви, че това трябва да се прави от неправителствени организации, без да се политизира.


Националистическата коалиция "Обединени патриоти" е против заселването на мигранти у нас. "Прекалено много се вълнуваме от съдбата на сирийците. Нека не забравяме, че в нашите градове живеят наши сънародници, които имат абсолютното право да желаят или да не желаят с кого да съжителстват", каза в сряда пред "Нова телевизия" лидерът на НФСБ Валери Симеонов, според когото е нормално местните в Елин Пелин да се притесняват. Той дори разви хипотеза: "Кажете сега, ако кметът ги приеме там, но заради вълненията и недоволството някой им драсне клечката и те изгорят, как ще се чувствате?"


Според Реформаторския блок проблемът с мигрантите може да бъде решен "чрез разполагане на европейски сили за сигурност на южната граница на България и на целия Европейски съюз и чрез пълно затваряне на границите за нелегално преминаващи". Блокът още няма предизборна програма. При предварителното представяне на акцентите в нея ръководителят на предизборната кампания на коалицията Петър Москов заяви, че бежанец е този, който има нужда от убежище, а не човек, който "е преминал нелегално границата".


От "Нова република" се противопоставиха на опита за разпалване на изкуствени конфликти в различни точки на България. В позиция до медиите след случаите в Елин Пелин и Широка лъка от коалицията заявиха, че "противопоставянето на местните общности срещу малцината, получили закрила на територията на България, е плод на неработещите институции и на популизъм".


Според "надпартийната платформа" на "Нова България" страховете на хората са умишлeно засилвани и провокирани от политиците. В нея се обещава "ефективно опазване на границите", "бърза процедура за разграничаване между бягащи от войни хора и икономически мигранти", както и "реална интеграция на получилите закрила, с предварителен диалог и зачитане на мнението на местните общности".


След случая в Елин Пелин "Да, България!" излезе с позиция, в която изразява тревога от опитите за създаване на напрежение и насаждане на враждебно отношение към хора, потърсили убежище в страната. Според партията кметът на Елин Пелин Ивайло Симеонов е отказал да впише в регистъра хора, получили бежански статут, и това е законово нарушение, за което трябва да му бъде наложена глоба.


"Правата на лицата, на които България е предоставила закрила, трябва да бъдат гарантирани. Особено значение в тази връзка има внимателният избор на места за настаняване и подготвителна работа в местните общности, където се интегрират бежанци и лица, получили временна закрила. Вярваме, че толерантността и човеколюбието на българина не са изгубени в исторически план и че нашето общество няма да се поддаде на опитите за разпалване на омраза с политически цели в навечерието на избори", се казва в позицията на "Да, България".


Във вторник лидерът на ДОСТ Лютви Местан излезе с изявление, в което осъжда случая в Елин Пелин и обяснява как се е стигнало до него. "Как класическа проява на ксенофобия и фашизъм претендира не просто да изглежда нормална и естествена реакция, но дори да налага гражданска, морална и политическа норма за поведение? Отговорите на подобни въпроси сигурно ще прозвучат болезнено", пише Местан. Той обяснява: "Съвременният нацизъм – това е съзнателно отглеждана обществена антикултура, за чийто възход заедно с партиите на Обединените патриоти огромна споделена отговорност носят и ГЕРБ – защото легализираха националпопулистите като фактор за подкрепа на управлението си, Реформаторският блок носи своята вина заради това, че настоя пред ГЕРБ към властовата формула непременно да бъдат привлечени "патриотите". Свой принос в неморалността даде и лявата формация АБВ, която заради властовите си амбиции брутално загърби всякакви ценности и принципи. БСП, партията, която в рамките на 43-ото НС бе опозиция, неприкрито флиртуваше с крайните националисти, докато с леви популистки аргументи критикуваше икономическите и финансови мерки на дясната партия във властта – ГЕРБ."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Гневно

    Е това - Постановление 208 на МС трябва веднага да се отмени:

    Чл. 10. Кметът на общината или определено от него длъжностно лице:

    1. организира приемането и жилищното настаняване на чужденеца и членовете на неговото семейство;

    2. предоставя материална или финансова помощ за посрещане на основни битови нужди на чужденеца и членовете на неговото семейство съобразно индивидуалния интеграционен план;

    3. оказва съдействие на чужденеца и членовете на неговото семейство за:

    а) вписване в регистъра на населението;

    б) подаване на заявление за издаване на български лични документи;

    в) избор на личен лекар;

    г) регистрация в дирекция „Бюро по труда“;

    д) насочване към дирекция „Социално подпомагане“ при необходимост;

    е) достъп до други административни услуги;

    4. осигурява и контролира задължителната предучилищна подготовка на децата и задължителното училищно обучение на учениците до 16-годишна възраст;

    5. заплаща здравни осигуровки за всяко лице, за което е сключено споразумение за интеграция, за периода до започване на работа, но не по-късно от срока на споразумението;

    6. организира обучение по български език съобразно споразумението за интеграция и индивидуалния интеграционен план на чужденеца;

    7. предоставя месечна помощ за деца, записани в подготвителна група за задължителна предучилищна подготовка, в размер, определен за българските деца в Закона за държавния бюджет за съответната година;

    8. контролира изпълнението на споразумението за интеграция;

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Емигрантите са много удобна тема върху която отдела се разгръща с пълна сила и шашави гражданите на републиката

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6731 Неутрално

    До #1 karabastun:

    И всички тези мерки към хора, които не се вписват в обществото и тежат на социалната система

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Има си партии, които направо се финансират от Фондации, чиято цел е да бъдат приети и заселени мигранти, предимно мюсулмани в България. Плаща се яко за агитатори, които да обикалят да пишат колко е било готино и модерно да сме гостоприемни и човечни. Както сме били човечни когато сме приели първите цигани и после пак когато сме ги спасявали от Хитлер.
    Ами ние сме човечни, но "Спасените" нещо много дивашки се отблагодаряват на спасителите си особено по селата.
    Това за мен са Първостепенните проблеми на България на българите и това ми е първото което поглеждам дали ще ми върши работа една партия.
    Важно ми е защото от това зависи дали скоро ще я има или ще я няма България.
    А онова с "доходите". Всеки си ги обещава тия.

  5. 5 Профил на Nena Popova
    Nena Popova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Срамно е за уж българските политици етническият турчин Местан да мисли по-нормално от тях

    ой обяснява: "Съвременният нацизъм – това е съзнателно отглеждана обществена антикултура, за чийто възход заедно с партиите на Обединените патриоти огромна споделена отговорност носят и ГЕРБ – защото легализираха националпопулистите като фактор за подкрепа на управлението си, Реформаторският блок носи своята вина заради това, че настоя пред ГЕРБ към властовата формула непременно да бъдат привлечени "патриотите". Свой принос в неморалността даде и лявата формация АБВ, която заради властовите си амбиции брутално загърби всякакви ценности и принципи. БСП, партията, която в рамките на 43-ото НС бе опозиция, неприкрито флиртуваше с крайните националисти, докато с леви популистки аргументи критикуваше икономическите и финансови мерки на дясната партия във властта – ГЕРБ."

  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 995 Неутрално

    социална интеграция на бежанците - след като са минали през всички проверки и искат да останат да живеят в страната, да участват активно в икономиката й.

    Тука съм съгласен с Дпс.

  7. 7 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":
    Да.
    Току-що се отказахме да гласуваме за Да,България или Радан,към които клонях.Който жали чуждите,а своите кучета го яли,може да върви на ....... ..

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Любопитно

    До коментар [#3] от "neut":

    Ми представи си , ако си кмет и изпълняваш това постановление - тоест раздаваш бюджет на чуждите, а твоите са с вересии по магазините - какво мислиш, че ще се случи до - месеца!?

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Програмата на ДПС , също е интересна.

    Bukalemun
  10. 10 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#1:"karabastun"]Е това - Постановление 208 на МС [/quote]
    Ами аз съвсем наскоро усетих че Бойко е съучастник в това с мигрантите и заселването. Абе знаех че все ще покрадва, но все си виках, който и да е ще го прави.
    Но в момента в който радостно го гледах с Орбан на границата обещаваше едни милионии за "справяне с мигрантите" и тупаше по оградата си викам" Тоя ще ги спира". Ядец!! Оказа се че го издадоха спонсорите от Брюксел. Парите били за Заселване.
    Оттам насам не мога да го гледам тоя. Изкусен Лъжец. После разбрах и че подписал още 2010 споразумение за Заселване.
    Не казвам, че е само той. Има и още по-зле , много по зле предатели, ама на тях и преди не съм вярвал. Те си бяха Ясни!
    Та няма да те питам , кой е утвърдил показаното от теб постановление.

  11. 11 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 506 Весело

    мнението ми по този проблем:
    https://www.flickr.com/photos/vladoinrainbows/32813432821/in/dateposted/

    p.s. в широка лъка няма да стъпя, докато не се промени забележимо и драстично първобитната простотия, която забелязахме всички тези дни!

  12. 12 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6731 Неутрално

    До #8 karabastun:

    Не на Постановление 208 на МС

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    Във вторник лидерът на ДОСТ Лютви Местан излезе с изявление, в което осъжда случая в Елин Пелин
    ___________
    Щом съюзникът ни в НАТО - Турция постоянно ни залива с ислямски десант и не ни пази от него значи реално ние сме нападнати от Турция.
    Толерантните ентусиасти са усилили изявите си в медиите простраства. България може да даде транзитен път за всички които искат да ходят при Меркел,какъв е проблема?
    Но да се показва лицемерно страдание към пришелеца който 99% е младежи с спортна форма а същите да не показват състрадание към деца родени в България които са жертви на насилие или на старци които живеят в България с по 100-200евро на месец показва ,че зад тази фасада стоят либерални туркофони и наемници на антибългарски организации!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Този въпрос с бежанците трябва да е политически дистанциран.
    Решенията трябва да са извън партийни , понеже ро късно ще почнат шикетата......
    Кой помагал повече , кой изгонил по малко. ....не е начин на политика това...
    До коментар [#8] от "karabastun":

    Bukalemun
  15. 15 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#11:"Бегемот"]p.s. в широка лъка няма да стъпя, докато не се промени забележимо и драстично първобитната простотия, която забелязахме всички тези дни!
    [/quote]
    Хората от Ш.лъка те поздравяват и изказват съжаление,че не могат да си го преместят.Пълни са им ръцете,защото са им пълни кръчмите и хотелите с туристи.Сезонът е страхотен,пълно със скиори,бързат да ги хранят и не са забелязали липсата ти.Айде със здраве.

  16. 16 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#2:"oporna_to4ka"]Емигрантите са много удобна тема върху която отдела се разгръща с пълна сила и шашави гражданите на републиката[/quote]
    Помниш ли преди година колко често защитавах Ваш Бойко, тук. Когато му скачаха да го плюят, според мен несправедливо.
    Ами след това, че се оказа и той заселник на Мигранти, както омразните партии, които виждах, че съдействат и помагат в такова Национално Предателство, не се чуди, защо вече все по малко хора го гледат вярващо , като шарани.

  17. 17 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Ха! Тези пък Да,България и Нова Република изобщо даже се не крият, като Бойко! Направо казват "Приемайте, приемайте, колкото повече, толкова по хубаво ни става".
    Ами Благодаря за статията все пак . За да сме наясно. Кои какви ще ги върши.

  18. 18 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Как ще реагираме, ако в чужбина с нашите деца се държат така, както тук, в Елин Пелин, се държат с бежанците.
    ....................
    Ми, ще си ги върнеме, бе.
    Пък и какъв родител си ти, след като си пуснал дедето си само?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  19. 19 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    "Дневник" потърси за реакция представители на основните политически партии.
    .................
    Принципът на демокрацията е, да се потърси мнението и волята на народа-суверен, защото той плаща и издържа и партиите и бежанците.
    Народа е този, който с трудът си, с пот на челото, храни и отглежда професионални партийци, туристи-бежанци и други неработещи индивиди, търсещи мекото.
    Народът вероятно иска да помага, но на нуждаещите се: светски сирийци и иракчани, християнски малцинства - колени и бесени в Арабия. Попитайте бего,народа, а не ДС партийците. Те са предали народа вече много пъти, дори им е станало хоби.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  20. 20 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 616 Неутрално

    В Дневник винаги може да разчиташ на няколко линии на информация
    1.,Тръмп е най лошото нещо случило се на Америка
    2. ДА БЪЛГАРИЯ е Божие творение и се предава на живо като финал на Гришо
    3. Всички българи, на които не им харесва Европа да се напълни с мюсюлмани африканци Имигранти /не знам защо я избягвате тази дума/ са срам за нацията и трябва да живеят с чуство за вина.

    Ми не ги съжалявам тия. И тц не чуствам вина. И като цяло добре живея със себе си и доста се харесвам

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  21. 21 Профил на libration
    libration
    Рейтинг: 229 Неутрално


    Аз съм тотално ЗА помагането на бежанците. Но плана на съвета за релокация не помага нито на тях нито на нас защото само създава поток от бежанци които леко по леко се превръщат в имигранти. Това са хора които не могат да живеят в нашите общества, които не уважават правата на жените и разделянето на правителството и църквата. Какво трябва да се направи? Австралия вече е открила решението. Офшорни лагери където бежанците и имигрантите могат да бъдат преведени през всичката бюрокрация и където да дочакат края на конфликтите в техните държави. Така бежанците няма да застрашат социо-културните норми в Европейските страни докато захранват силно-десните партии пък и ще са в безопасност докато страните са им в конфликт и ще има кой да се върне и да започне процеса на преизграждане.

    До 50 години и Германия няма да е член на G8.
  22. 22 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#15] от "fresia":

    има Ви на картинката, която съм приложил )

  23. 23 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Дневник, не "бежанци", а "клети бежанци".

    Трябва постепенно да се насажда вина в хората. Трябва да стане нормално да те обвинят в расизъм и фашизъм, ако не помогнеш на някое 20 годишно дете или ако случайно се защитиш ако някой мигрант ти налети. Това е новият световен либерален ред.
    Ето например сега в Германия се върти историята за Мартин Долцер, който тотално се осра с реакцията си спрямо действията на полицията - стреляли са по пиян и агресивен (нападнал полицай и минувачи) мигрант от Африка. И другаря Долцер се е метнал на барикадата и е казал, че действията на полицията са расистки и ксенофобски.
    Предполага, че ако беше обикновен германец, Долцер щеше да похвали полицията за бързите действия. Но все пак е мигрант - т.е. привилегирован.

    И у нас си иаме една Капка такава.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  24. 24 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Полезна статия. По отношние на Да, България - разгледах биографията на Христо Иванов - човекът е син на номенклатурчици комунисти. Откакто научих за геноцида на Каолин в Меричлери нямам вяра на Прокопиев.
    Ако правилно схванах, турските партии са за организирана интеграция на бежанците, ГЕРБ според мен са за взимане на едни пари и хаос при приемането на бежанците, за програма спиране на бежанците се очертават БСП и Патриоти.

  25. 25 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    [quote#11:"Бегемот"]в широка лъка няма да стъпя,[/quote]

    Моля те, премисли. Всички много ще плачат. Без теб едва изгрява слънцето сутрин!

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  26. 26 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#19:"СДС"]Народът вероятно иска да помага, но на нуждаещите се: светски сирийци и иракчани, християнски малцинства - колени и бесени в Арабия[/quote]
    Може да се помага на алевити и християни - но те не идват тук. Ако зависеше от мен, щях да затворя границата за другите, а да поканя тези.

  27. 27 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Да добавя, за онези бежанци, които не можем да приемем, поради културни различия и поради това, че ще изчезнем, може да се договори нещо с трети ислямски държави за мирни зони, където да живеят безопасно с хуманитарни помощи, в които да участваме.

  28. 28 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nena Popova":
    Мога само да се присъединя към Вашето мнение и казаното от Местан. Всичко случващо се в този контекст единствено показва до каква степен е деградирал обществения дебат в България, всъщност цялото общество......

  29. 29 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#21] от "libration":
    Резонна позиция. До голяма степен я споделям,защото е доказано работеща на практика,а е и хуманна същевременно. В статията ,обаче се разглежда нещо друго ,обаче. А именно деградацията в политическото говорене и задаване на стандарти в обществените дебати по важни национални,а и цивилизационни проблеми от страна на водещите политически сили и т.н. политически "елит"....

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    [quote#28:"thepirineagle"]Мога само да се присъединя към Вашето мнение и казаното от Местан. Всичко случващо се в този контекст единствено показва до каква степен е деградирал обществения дебат[/quote]
    Всъщост либерастията има много лица и използва пазарен маркетинг в политиката наричан още "популизъм"! Кой каквото предлага същото го предлага и ГЕРБ и Марешки и БСП-то а па ДОСТ го играят отговорни за потребителите на социални помощи,контрабанда,шуробаднашка приемственост от ДПС и т.н.
    Реформаторите няма да ги споменавам защото те са най-зле от към позиции .... я хванат бариерата я не, не за друго ами заради слабите си лидери и липсата на дясна ориентация!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Може да се помага на алевити и християни - но те не идват тук.
    ==========
    Какви са тия капризи на религиозна основа ?
    Кой те научи на такава човещина теб ?
    До коментар [#26] от "molinaba":

    Bukalemun
  33. 33 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Отмяната на 208 може да бъде спестено,ако адвокати се захванат да нищят що е то "бежанец".
    Бежанецът е човек от съседна държава,по когото стрелят и той едва се добира до КППто ни,след което се легитимира.
    Тръгнем ли по тази линия,в БГ няма един тарикат да остане и ще спрат да идват.

  34. 34 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 727 Неутрално

    В Швеция осъдиха един такъв „клет” имигрант на доживотен затвор.Оказа се участник в масова екзекуция на сирийски военнослужещи.Не го и отрекъл.Само казал , че следвал заповеди и смъртната присъда била издадена легитимно , от шериатски съд.Та питам аз, когато един, сто или хиляда такива дойдат тук и шериатски съд отсъди битка срещу неверниците що правим?!И тия , които вместо да заемат категорична позиция за незаселване на мигранти, проповядват криворазбрана толерастия, колко процента очакват на изборите?!

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  35. 35 Профил на gadolini
    gadolini
    Рейтинг: 229 Гневно

    "Десните" не стига че са се разцепени ами и със всичка сила се мъчат да отблъснат колкото се може повече гласове.
    От ДПС ли се надяват да дръпнат електорат с такава позиция?

    Вече започвам да си мисля че изобщо не искат да влязат в парламента.
    А алтернативата е стряскаща...

  36. 36 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3424 Неутрално

    Не знам, тъпи ли са журналистите, страхливи ли са или следват абсурдни опорки. И се чудя на елин-пелинските бежанци. Не толкова на тях, на адвоката им - знае езика ни, сигурно е отдавна в БГ. Защо се оставят да ги манипулират така? Доколкото разбрах, това е сирийско семейство, дето е влязло с документите си тук и дето ние, християните сме му съсипали екзистенца. Вярвам до груби доказателства на противното. И им съчувствам. Но да ги попитам:идвайки насам са видели какви ли не, дето се кичат с етикета "бежанци". Защо не казаха "опа, тези са други, не сме ние"! Не видяха ли пъстрата група от малко бежанци като тях, много младоци, дето са тръгнали, защото комшията е тръгнал, някои от тях със странни средства за възрастта им, други криминални, дето използват случая, за да си сменят самоличността и една част чисти нашественици! Е, защо не креснаха "този конгломерат не сме ние" и защо сега търсят ксенофобия при тези, дето просто не искат паушално този сбирщайн, дето някой (бундесмути) му лепна етикета "бежанци"? Вие съгласни ли сте да ви слагат под общ знаменател с тази трупа? Не, нали? Ами кажете го!

    Мърфи е оптимист!
  37. 37 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 793 Весело

    До коментар [#11] от "Бегемот":

    Широка Лъка ще бъдат в траур задето ги бойкотираш. Не знам как ли ще живеят оттук насетне.

  38. 38 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    "От ГЕРБ не пожелаха да коментират случаите в Елин Пелин и Широка лъка."

    Те желаят , много желаят да вземат отношение . Но Се петляват
    в кълчищата като патета . Нямат спусната директива , какво да лалат . А тоя , дето спуска директивите , едно си знае - "да се разберат големите " и да дойде иширет от Брюксел какво да се прави . Ами каквото е правено през "омразния " соц . Желязна граница и всички добре дошли в България . През портата с бариера . Както е в белите държави . Граница , не публичен бардак , както бе обрисувана във филми с " международни награди ". И кабарета с козички . Сещате се нали ? Тогава няма да има и никакви проблеми с БЕЖАНЦИ . България , както и всяка друга страна има международни споразумения и договори и трябва да ги спазва . Едни от тях третират и бежанските въпроси . И когато тези договори предвиждат и заселване , кметовете трябва да се съобразяват с тях , ане със всеки махмурлия със собствено , неподлежащо на обсъждане мнение . Казано е - Лош закон , но за кон . Не е за мулета , па макар и "демократи ". Но първо трябва да се реши въпроса кое е първото - яйцето или кокошката . В случая първото е границата . Всичко друго е парлама . Предизборна парлама .

  39. 39 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#24] от "molinaba":

    Турските партий е нормално да искат интеграция .Това са техни бъдещи симпатизанти .

    Да -България е пълен мишмаш от НПО и хора,който явно не са наясно, че либералното време си замина.Освен съдебната реформа в програмата им друго нищо не ми допада.



    До коментар [#23] от "dgd":

    Историята има продължение .Днес или вчера зареди простреляния пиян сомалиец,ганаец 100 африканци са вилнеели в Хамбург ,Заплашвали са полицията ,че ще им режат главите .....ето линк

    https://www.welt.de/regionales/hamburg/article162105406/Bis-zu-100-Schwarzafrikaner-bedrohen-Polizisten-in-Hamburg.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_facebook


    Меле между бежанци и местни жители в Черна гора

    Няколко души бяха ранени при масово сбиване между група бежанци и местни жители недалеч от черногорската столица Подгорица. За да разтърват биещите се, полицаите стреляли във въздуха. В боя тежко е пострадал пакистанец, които има рани по главата. Конфликтът избухнал с селището Спуж, където има приют за бежанци. Чужденците обвинили местните хора в расизъм, защото нападнали пакистанеца, а местните хора обвинили мигрантите в постоянни кражби. Твърди се, че преди сбиването чужденци нападнали възрастен черногорец.


    Нова година в Хамбург .Дали намирате прилика с един регион даван ни по ТВ.Се едно си в арабския свят .....прилките са явни

    https://www.youtube.com/watch?v=4lRwg35PENo


    Това го качих по ранко ,но все пак ,ако има някои непрочел да види за , какво става дума в една напреднала държава като Швеция.Огромни проблеми има с имигрантите от Ирак,Сомалия„Афганистан,Сирия. ит...

    https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10208300682343230?__mref=message_bubble


    Това ,което става в Париж последните 5-6 дена ..

    Затова е нужно много внимателно да се подбира,кой ще се заселва в БГ .Задължително да се питат местните съгласни ли са или не.Отделно ордите от млади мъже да се пращат ,който от където е в страните им по произход.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  40. 40 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    " На въпрос нужна ли е кампания в населените места, където отхвърлят бежанци, той обяви, че това трябва да се прави от неправителствени организации, без да се политизира."

    Дрън дрън , та пляс . Държавни отговорности да се прехвърлят на неправителствени организации . Ами профсъюзите също се неправителствена организация , ледно ли е тогава те да решамат бежанските проблеми ? Заселването на чужденци в България и промени в демографията на страната ,не било политика . Ами всички тези промени няма как да не са свързани с национални въпроси - образование , здравеопазване , икономика - всичко за което се сети човек . А всичко , взето заедно се съотнася към сигурността и стабилността на държавата . Ами тя , държавата , отдавна е абдикирала от всичките си задължения . По- точно - "абдикираха я ". Сега остава и националната сигурност да се прехвълли на НПО- тата . Но да не се политизира .Политиканстването да се остави на абдалите . С извинение .

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8802 Неутрално

    Някой се заиграва със страховете на хората.

  42. 42 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    "Той дори разви хипотеза: "Кажете сега, ако кметът ги приеме там, но заради вълненията и недоволството някой им драсне клечката и те изгорят, как ще се чувствате?"

    Ами тоя въпрос трябва да се зададе на Симеонов . Как ли ще се чувства той самия след непрекъснатото изливане водопади от омраза около себе си . Изглежда , и към самия себе си . Око някъзе запалят или убият бежанци , най- голям принос за това ще има той и сподвижниците му - Атака и ВМРо . Всяка идеология си има граници . Не може да се отрече виждането им , че границата се пази с оръжие . В това са се клели всички войници на България - . Откакто съществува държава и армия . И от тук нататък започват отговорностите на Държавата . Закрепени СЪС ЗАКОНИ . И никакви партии , НПО- та , самозвани патриоти , националисти и всякакви други маоисти нямат право чрез стачки , бунтове , неподчинения , да нарушават закона . А Закона казва - протестите могат да се провеждат САМО ако са разрешени и при определени условия . Нарушителите се бият през пръсти . Недоволните от закона си имат СОБСТВЕНИ законодатели . Да им потърсят сметка , и да ПРОМЕНЯТ закона . Но самоуправство НЕ ТРЯБВА да се допуска . Защото идва анархията . А тези , които нарушават закона , трябва да знаят , че от тях има далеч по- големи бабаити , които ще действат като хищниците в джунглата . Всичко това се знае . От всички . И проблемите няма да са толкова голями ,ако се решават от упълномощени именно от закон лица и институции . Кмет и съвет , Това трябва да знаят и Симеонов , и Кракачанов , и Атака . Ивсички останали политикани . В чиито ръце е и фитила , и кибрита .

  43. 43 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#37] от "johnniewalker":
    До коментар [#25] от "dgd":

    На кой му пука за тези н е щ а с т н и и ж а л к и х о р и ц а какво мислАт? На Вас пука ли Ви за Папуа Нова Гвинея?



  44. 44 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    До коментар [#4] от "Калата":

    "Всеки си ги обещава тия."

    Е то нали заради "десни" обещания от "леви" партии и обратно му дойде в повече на избирателя с мисленето ☺. За популизма няма "дясно" и "ляво", само напред към властта.

  45. 45 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1556 Гневно

    "Как ще реагираме, ако в чужбина с нашите деца се държат така, както тук, в Елин Пелин, се държат с бежанците."

    Айде да спрете с алтернативните факти а?!

    Първо. Нашите деца не отиват в чужбина пресичайки нелегално границите, а с всичките му там необходими документи. Знаеш ли как сме висели за визи пред посолствата, попълвайки купища формуляри, събирайки куп документи, за нас, за децата, за какво ли не, ВСИЧКО което се изискваше?

    Второ. Децата ни моментално започваха да учат езика, а някои дори го знаеха предварително.

    Трето. Всичките ми деца работеха през ваканциите и сега продължават да работят и да учат едновременно.

    Четвърто. Децата ни не висят да чакат за помощи на местната социална система.

    Пето. Децата ни не се капсулират, напротив, понякога така се асимилират, че стават неразличими от местните.

    Нашите деца нито са отишли в чужбина по начина по който се домъкнаха псевдо-бежанците, нито се държат така отвратително каквито картини видяхме по лагерите! Спрете да отъждествявате нашите деца със скакалците!

  46. 46 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    "Да България" ме загубиха като избирател. Не че им възлагах особени надежди, де.

  47. 47 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Хора, не усещате ли как ви манипулират с теми за двама афганци, семейство сирийци..... как се набива идеологемата, че ще ни залеят мюслита, ще ни налагат шериат..... и веднага излиза отговора: по-добре братя православни руси!!!!
    Нито афганци, нито сирийци имат място в БГ... но по-опасно е раздаването на гражданство на заселените тук руснаци!!! След няколко години те щи решават изборите вместо нас!!! Някой знае ли колко руснаци получават гражданство всеки месец? а за година?
    За всяко мюсли знаем, колко свободни, колко в лагерите..... а за рашките какво знаете?
    Учете руски език!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  48. 48 Профил на bkbelchev
    bkbelchev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#47] от "chichka":

    Какво общо имат руснаците с това, че хората не искат България да се напълни с африканци и араби?

  49. 49 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#27] от "molinaba":

    вие някакъв летлив газ ли сте, че така лесно изчезвате?

  50. 50 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#47:"chichka"] не усещате ли как ви манипулират с теми за двама афганци, семейство сирийци..... как се набива идеологемата, че ще ни залеят мюслита, ще ни налагат шериат..... и веднага излиза отговора: по-добре братя православни руси[/quote]
    Едно по едно.
    Цяла Африка идва насам,защото:
    ИКОНОМИЧЕСКИ мигрант със статут на БЕЖАНЕЦ(на наша издръжка) е изкушение,което и аз не бих отказала.
    Пет нови цигани ще ни изнервят,но няма да ни съборят.
    Страшен е начина,по който държавниците ни раздават статути и гражданства,все едно са флаери.
    Ако отворя основанията за статут,ще прочета някое безумие от сорта "ми те казват,че им се съборила къщата" и "ми мъжете казаха,че всъщност са деца с бради".
    При такова ударно раздаване на ЛНЧ няма никакъв проблем утре да ни вкарат цели села.
    И тогава какво правим?Искаме ли гражданска война?Искаме ли да бият възрастните ни родители по селата,щото с тия яки "деца" нямат шанс да се преборят?
    Затова ги спираме и ще ги спираме.Нека отидат при който ги е канил.
    Руснаците нека харчат парите си тук,но без гражданство.Ако искат.Ако не-досвидание,доброго пути к Пути!
    Държавност ни трябва!!!И с всички ще се справим.

  51. 51 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nena Popova":


    [quote#5:"Nena Popova"]Срамно е за уж българските политици етническият турчин Местан да мисли по-нормално от тях [/quote]

    Съгласен съм с вас, но икам да обърна внимание, че РБ, който легитимира "патриотите" беше една формация, а сега ситуацията е доста по-различна.
    И ако погледнем в статията мненията на тези формации, които вече нямат общо с остатъка от РБ, мисля, че мненията им по въпроса, са също адекватни.
    То ако държим на обективността и мнението на Янков от ДПС е нормално, въпроса е доколко и дали изобщо може да се вярва на нещо казано/декларирано от тази ОПГ, която няма нищо общо нито с политиката, нито с нормалното, а не криминално поведение.

  52. 52 Профил на bonton
    bonton
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Да, България да си нюансират и да си вдълбочат позицията за мигриращите мюслимани, ако имат намерение да влизат в Парламента. Проблемът е ключов за България и клишетата за толерантност и човеколюбие не вървят.

  53. 53 Профил на iliander
    iliander
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Бежанците от Азия да си ходят-там от където са дошли!
    Повечето са мигриращи мюсулмани,търсещи леки начини на прехрана.

    В България,ако не те смачкат циганите ,психиатрите те правят на парцал!
  54. 54 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#53:"iliander"]Лютфи Местан: "Как класическа проява на ксенофобия и фашизъм..."[/quote]
    Опортюнист!
    Не става въпрос за ксенофобия и фашизъм, а за това че хората там никога не са живели с чужденци. Естествено е да си имат съмнения. Ще им са необходими и разяснения и дълго време докато свикнат. Така е във всики подобни места по света.

    Аз доколкото разбирам, най-големият страх на хората е, че след тези ще дойдат и други докато накрая местните останат малцинство. Ето по този въпрос имат нужда от гаранции.

  55. 55 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#52] от "bonton":

    "клишетата за толерантност и човеколюбие не вървят."
    но пък класическата местна простотия, тъпота и неориентираност върви, затова всичко да се пригаждат на теориите на ДС, за да живеем в едно пост-съветско пространство под сигурната ръка на някой дс диктадор, който да ни пази? Нали така, човешки отпъдък, това се опитваш да изразиш, да? ХАЙДЕ ДА ЖИВЕЕМ ЛЕСНО И ГРОЗНО?

  56. 56 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#50] от "fresia":

    Чакай сега.... по ред. Ние на мюслита гражданство не даваме!!!! Може да им се даде статут да пребивават, но гражданство и избирателни права !!!! не.
    На руснаците даваме гражданство и избирателни права!! Сега разбираш ли за какво крякам, за гражданството и избирателните права на около 100-150 000 засега и още 500-600 000 до две години!!! Това са хората които ще решават избори, референдуми за Крим-2.....
    Това е темата табу, никой, нито журналист, нито родолюбец, нито десен, нито честен... не открехва.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  57. 57 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#32] от "eti":
    Какво ще кажете за турската "гостоприемност" към бежанците?
    https://vesti.bg/temi-v-razvitie/tema-bezhancite-ot-siriia/sirijski-bezhanci-prodavat-dyshterite-si-v-turciia-6065623
    Също имаше и една статия за дискриминацията на трудовия пазар.

  58. 58 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#56] от "chichka":

    не разбира, защото е чичково червенотиквениче. Харесва на далечна Европа само вкусното, особено ако не е скъпо... но толерантността и отговорността - не.

    Мотото й е: Хайде да живеем лесно и грозно!

  59. 59 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Какво очакваш да ти кажа , цифрите говорят достатъчно. .....
    Турция е приютила 3.5 милиона бежанци....РЕКОРД !
    Който идва и го вижда това чудо , знае най добре !
    Гледам в Европа , отделните страни се пазарят за 200....300 човека . Грозна и показателна картина , кой какъв е всъщност !
    Не ме открехвай на тая тема ....щи пиша до зори за нея ,....
    До коментар [#57] от "molinaba":

    Bukalemun
  60. 60 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#59] от "eti":
    За вас това е естествено, както би било за нас да приемем тук бежанци румънци, гърци или сърби.

  61. 61 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 290 Неутрално
  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    У нас е нормално .
    Ксенофобията не съществува и ако има проблеми , те са от друго естество. Исляма изрично забранява да се подценява чуждия и неговите физически особености. Грехота е някой да е винен и унижаван затова, че е "такъв".
    До коментар [#60] от "molinaba":

    Bukalemun
  63. 63 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#62] от "eti":
    Затова пък има религиозна нетърпимост.

  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    Питай Bartholomeos , има ли верска нетърпимост или не .
    Той би ти отговорил най справедливо.
    До коментар [#63] от "molinaba":

    Bukalemun




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK