Столичната община намери кой да отдава велосипеди под наем в града

Столичната община намери кой да отдава велосипеди под наем в града

© Надежда Чипева, Капитал



Концесията за отдаване на велосипеди под наем в София ще бъде дадена на сдружение "София байкс", се разбира от доклад на кмета на София Йорданка Фандъкова, който ще бъде гласуван на заседанието на общинския съвет в четвъртък.


Според условията на процедурата "София байкс" ще трябва да осигури до 400 велосипеда на 33 стоянки, разположени на различни места из София. Срокът на договора е 8 години, а размерът на предвидените плащания, който концесионерът ще получи от Столичната община, са общо 700 хил. евро. От своя страна инвестициите, които "София байкс" трябва да направи в системата, са 1.49 млн. евро.


Услугата




В договора са посочени и цените, за които ще бъдат отдавани велосипедите. Еднократното пътуване ще струва 1 лв. на час, като първите 30 минути са безплатни. Ще се предлагат и карти, с които ще могат да бъдат наемани велосипеди за определен брой пътувания. С еднодневна карта за 3 лв. ще се пътува 6 пъти, седмичната карта ще струва 7 лв. и ще осигурява 42 пътувания. Срещу 20 лв. гражданите ще могат да ползват велосипеди в продължение на един месец за 180 пътувания по 1 час, а с тази за 3 месеца, на цена от 45 лв., пътуванията са 540.


Столичната община обяви конкурса за избор на концесионер през пролетта на 2016 г., на който се явиха 4 кандидата - обединенията "Вело Арчър София", "Собайк", "София байкс", и "Метрополис груп".


Отварянето на офертите беше предвидено за 18 юли, но заради подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията от "Вело Арчър София" процедурата беше забавена. От доклада на Йорданка Фандъкова се вижда, че всеки от участниците е имал проблеми с подадената документация, които впоследствие са били отстранени от всички освен от "Вело Арчър София", което е довело до отстраняването на обединението от конкурса. По информация на "Капитал" "Вело Арчър София" е свързано с Красимир Гергов.


Концесионерът


Справка в Търговския регистър показва, че в обединението "София байкс" влизат дружествата от "икономическа група "Билборд" АД. В нея попадат дружествата "Моушън артс", "Делта карт", "Долсамекс", "Ди пи ес - България", "Инстор Медия", "Нимисофт", "Дигитал принт", "Соларсет", "Топ принт".


Различните дружества от групата обслужват рекламните обекти в софийското метро чрез договори с общинското дружество "Метрополитен" АД.


Според договора за концесията на велосипедите, които "София байкс" ще отдава под наем, ще бъдат поставени реклами, а самите стоянки ще служат и като рекламни обекти.


От финансовия отчет на "Моушън артс" се вижда, че сред основните му клиенти е медийната агенция "Пиеро 97 МА", която доскоро бе най-успешната медийна агенция на българския пазар. Неин основен кредитор от 2011 г. бе Корпоративна търговска банка, като според Търговския регистър към 2012 г. кредитът на "Пиеро 97 МА" към банката е бил 31 млн. лв. Доскоро за основен собственик на агенцията се считаше Красимир Гергов, но по информация на "Капитал" влиянието му в агенцията е отслабнало.


Столичната община трябва да сключи договор за концесията със "София байкс" до 3 месеца, като процедурата може да бъде обжалвана в 10-дневен срок, се разбира още от доклада на Йорданка Фандъкова.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Добре. Този вариант е доста по-добър от първоначалния. Две забележки - 30 минути са малко, и 33 станции са малко. Т.е., в договора трябва да залегнат условия за повишаването на безплатния период, както и драстично увеличение на станциите и велосипедите. Да речем 300 станции е добре.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Сянка, една жена на пазара ми каза че ти стоиш зад "София байкс" и Данчето ти е аризала концесията да се нагушиш яко

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До тук добре, сега остава да се намерят и читави алеи за каране, за пешеходната част на "Витошка" да не говорим...

  4. 4 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 470 Весело

    Преди да отдавате велосипеди, направете истински, обособени велоалеи. Просто идея

  5. 5 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Стъпки в правилната посока. По-малко коли, по-малко дим и прах, това е бъдещето и на София.

  6. 6 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Наистина е така. По-скоро стоянките са малко, крайно недостатъчно е 33 места. Иначе 30 минути безплатно не е малко, може да се измине доста голямо разстояние. Аз за около 25 минути стигам от Надежда до работата ми в центъра, над 7 километра са.
    Дано се справят с кражбите и вандалите.

  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Защо само на една фирма се дават права, или пак непрозрачни сделки.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov
    Рейтинг: 455 Неутрално

    На варвари цивилизация да предлагаш, си е загуба на време...

    The man on the Moon
  9. 9 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Екстра е - 30 минути са предостатъчни.
    Кога ще почне изпълнението?

  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    В Копенхаген имаше едни съвсем прости много грозни червени велосипеди, които бяха абсолютно безплатни. Всеки можеше да си ги взема, където си намери такъв, да си се вози на тях, и да ги оставя където му падне.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Някой има ли идея къде точно ще са местата на тия велоседянки?

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#6] от "Симеон":

    30 минути са достатъчни, но ако има достатъчно стоянки. Ако се налага да търсиш друга, защото близката до теб е заета, тогава няма да ти стигнат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Дето се вика Ово е стандарт! Караш и фургаш!
    В Барселона, Лондон, Париж е решено с електронни карти, които отключват велосипеда от стоянката. Предполагам, че и тук така ще го направят.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  14. 14 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Пак ще изглежда като отбиване на номера - 400 велосипеда за 1.2 милионен град, които ще стават за по едното селфи в парка , понеже за 10 години, една планина от приказки и неясно колко милиона похарчени пари столицата реално няма велоалеи а по улиците с този трафик и манталитет на шофьорите карането си е екстремно преживяване.

  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darth Plagueis":

    Имам едни снимки правени от прозореца на хотела в Париж. Сутринта към 10, стоянка за около 30 велосипеда е изцяло запълнена, а вечерта към 8 на нея няма нито един велосипед.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    На практика тези 33 стоянки ще бъдат рекламни обекти. За 8 години.

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#16] от "VR|46":

    В това няма нищо лошо - финансовата тежест на една услуга трябва да е там, където има пари, и където има желание тя да се поеме. Затова модерният подход е - безплатна услуга, срещу включване на бизнеса с нея.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1010 Разстроено

    Не мерси! "Велоалеите" в София са КЛИНИЧНИ ПЪТЕКИ!!

    И тази година няма да сляза от колата, а съм запален велосипедист.

    Евроатлантида
  19. 19 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Аз едно не мога да разбера - 700 хил. евро инвестиция от общината + 1.5 млн. евро от концесионера = 2.2 млн. за 400 велосипеда. Хаде .2 махаме за комисионни, остават 2 милиона евро за 400 колелета, значи едното колело е 500 евро = 1000 лева? То вярно, че има и по 5000 лева колела, но за тази цел мисля спокойно можеха да вземат такива от по 300-500 лева.

  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":


    [quote#10:"Незнайко в Слънчевия град"]В Копенхаген имаше едни съвсем прости много грозни червени велосипеди, които бяха абсолютно безплатни. [/quote]

    Малко е раничко, знаете че у нас и старата шапка да си оставиш, ще се намери кой да е вземе.
    Но намерението не е лошо и дори и най-хубавите неща не стават изведнъж и в идеалния им вариант - пример Виена, където периодично се правят подобни неща и периодично настъпват и някакви провали, въпреки чудесната инфраструктура, от гледна точка на алеите.

  21. 21 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    [quote#16:"VR|46"]На практика тези 33 стоянки ще бъдат рекламни обекти. [/quote]

    и аз това си помислих: точно като телефоните с фонокарти на БТК

    Евроатлантида
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#0:"матряла"]до 400 велосипеда .. От своя страна инвестициите, които "София байкс" трябва да направи в системата, са 1.49 млн. евро.[/quote]

    1490000 : 400 = 3725 евро.

    Туй ше бъдат некви много яки колелета.

  24. 24 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 311 Любопитно

    До коментар [#19] от "Камен":

    [quote#19:"Камен"]остават 2 милиона евро за 400 колелета, значи едното колело е 500 евро = 1000 лева?[/quote]

    Една нула си изпуснал накрая - ако смяташ само колелата се връзват по 10 000лв...

  25. 25 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 436 Разстроено

    Както обикновенно в България разбирачите са много, ама тези които правят нещо реално - малко... Изчетох повечето коментари...30 мин били малко за безплатно?!? - радвайте се, че има безплатно, в СКГТ няма аванта, а в Приж (където има 1800 станции е също 30 мин, може би най-добре развитата мрежа, поне коятао аз съм виждал)! После и станциите били малко, та защо не 300, а може би 3000...е, няма лошо - ама както е казал поетът в отговор на въпрос защо мъжете целуват ръка на жените - Ами все от някъде трябва да се започне! Така че радвайте се да започне, че като знам БГ действителността сега могат да започнат пак обжалвания, че после съдът току виж решил, че някой си е прав и хайде наново.... Едно по едно, моля, за да се научим!

  26. 26 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Забравих да добавя и за безумните сметки, които видях тук!!! Немам думи, както казват в Перник

  27. 27 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 592 Весело

    До коментар [#19] от "Камен":

    Еее са, пропуснал да сметнеш интегрираната електронна система с GPS проследяване. Мен повече ме притеснява т.нар. стоянки да не се изпразнят за нула време у Факултето и бидейки празни да заприличат ачик-ачик на място за афиши...

  28. 28 Профил на mengo
    mengo
    Рейтинг: 448 Любопитно

    До коментар [#25] от "phillipov":

    И в Лондон са по 30 мин. безплатно като това се явява най-добрия начин на наземен транспорт (по-бързо от автобус, кола или пеш). При наличие на достатъчно станции и смяна навсеки 30 мин. цял ден каране излиза 2£.
    А трафикът, колкото и да е подреден, не е по-добър от софийския. Просто шофьорите в България се налага да бъдат превъзпитани, че колоездач на пътя има абсолютно същото право да се намира там както и колите.

  29. 29 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#19] от "Камен":

    Принципно 1000 лева са адски много пари за по-обикновено колело, да.
    Обаче обикновено градските велосипеди са специално правени по поръчка, за да се разглобяват трудно и да не могат да им крадат частите, за да ги продават.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  30. 30 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#19] от "Камен":

    колелата по 300-500 лв след 2 месеца ще са за боклука. Качествено градско колело, подходящо за целта , струва точно около 500 евро като ново.

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6747 Неутрално

    "Столичната община намери кой да отдава велосипеди под наем в града"
    Това работа на общината ли е?

  32. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Любопитно

    До коментар [#19] от "Камен":

    До коментар [#23] от "dosetliv":

    400 броя велосипеди за 8 години...

    колко велосипеда реално ще са това?

    Вие допускате че пъроначалните велосипеда ще се ползват целия срок.

    Най вероятно ще има счупени, откраднати или просто амортизирани...

    Модератора е неадекватен!
  33. 33 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 219 Неутрално

    От когато е сниман този рИпортаж от байдъуей нищо не се е променило...
    http://btvnovinite.bg/article/kriminalno/10-kameri-v-sofiya-zapisaha-kradets-na-kolelo-v-deistvie.html





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK