Турция обвини България, че ограничава правото на малцинствата да гласуват

Турция обвини България, че ограничава правото на малцинствата да гласуват

© Надежда Чипева, Капитал



Турция призова днес България да прекрати мерките за ограничаване на политическите права на малцинствата, предаде държавната "Анадолска агенция", цитирана от БТА.


"Призоваваме Република България да се откаже от практиките, които са насочени към ограничаване на политическите права на малцинствата в страната и по същина противоречат на основаващата се на правила европейска система", заяви говорителят на министерството на външните работи на Турция Хюсеин Мюфтюоглу.


Изявлението идва след въведеното от България ограничение за разкриване на максимум 35 секции в страни извън ЕС, напомня агенцията. Според турското външно министерство мярката цели да се попречи на българските граждани в Турция да гласуват.




Говорителят каза още, че Турция ще "продължи да осигурява най-идеалните условия за всички български граждани", живеещи в Турция, да гласуват на българските избори този месец, посочва Анадолската агенция.


Същевременно Мюфтюоглу отхвърли като безпочвени слухове твърдения на българското външно министерство, че Турция осигурява "финансови стимули" за хората с българско гражданство в Турция. "Нито пък Турция се меси във вътрешните работи на която и да било държава", добави Мюфтюоглу.


За изборите на 26 март ще бъдат разкрити общо 371 секции в 70 държави. Най-много секции ще има във Великобритания - 58. В САЩ и Турция секциите ще са по 35 - максималният брой, който по закон може да бъде разкрит в страна извън ЕС. Във Франция ще има 15 секции, в Гърция - 21, а в Германия - 13.


Според закона, за да бъде открита секция на определено място, трябва или да има дипломатическо представителство, или да има подадени 60 заявления на желаещи да упражнят правото си на вот.


Близо 19 хил. са заявленията на живеещите в Турция български граждани, които са изразили желание да участват на предстоящия предсрочен парламентарен вот на 26 март. Това показват данните на сайта на Централната избирателна комисия. На последните парламентарни избори те бяха 8983, а на президентските през 2016 г. - 8842.


На последните парламентарни избори през 2014 г. нямаше ограничения в броя на секциите извън страната, а само условие да се съберат поне 40 искания от едно населено място. Освен това важеше и правилото за автоматично откриване на секция на места, на които на предишни избори са гласували 100 души. Поради тази причина беше рекорден броят на секциите в Турция - 136.


На изборите за Народно събрание през 2013 г. те бяха 86. Тогава имаше и най-много предварително подадени заявления - 63 667, а кабинетът на Пламен Орешарски бе съставен след коалиция на БСП и ДПС. В Изборния кодекс, приет от първия кабинет на Бойко Борисов, бе заложено изискването секции в чужбина да се разкриват при поне 20 подадени заявления за гласуване.

Ключови думи към статията:

Коментари (119)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    Тъжно за Евгений Михайлов,но ДОСТ само ще открадне 1-2 % от ДПС и толкова.Язък му за приказките 28 години-с един замах си зачеркна цялата биография!

  2. 2 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Как така се накърняват правата на малцинство което живее в чужда държава и гласува там!?

  3. 3 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Турция обвини за малцинства,Пхахаххааа,я да си видят първо тяхната държава на какво е заприличала после да обясняват тук какво било.Да си ходят черните турци у анадола,какъвто е Ердоан.

  4. 4 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 450 Неутрално
  5. 5 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    тия пък- приели сме си закон до 35 секции извън ЕС, наша си работа

    които иска да гласува в Турция - отива където има секция и гласува

    тонът обаче е твърде неприятен и е време пак да се привика посланика Гюкче, дето приютява Местан да нощува в посолството

  6. 6 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    турция, която доказано е извършила геноцид над два народа: българският и арменският, а сега извършва над кюрдският говори за права ????!!!!
    Редно е веднага да се затвори КПП Капитан Андреево, да се забрани провеждането на избори в държави въвели извънредно положение, и да се изгони турския посланик.

    турция е в азия и там трябва да си остане, както и русия.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7122 Неутрално

    "Според турското външно министерство мярката цели да се попречи на българските граждани в Турция да гласуват"

    Не се пречи, само попълват собственоръчно декларацията на български език

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 284 Неутрално

    От къде на къде, някой който живее в чужда държава, вероятно не знае и български език, не плаща един лев данък в България, ще определя как да живея аз тук и кой да ме управлява?! Изобщо не искам да има никакви секции извън посолства и консулства официално контролирани от българската държава. Отстъпленията на продажни политици унищожават България на българите

  9. 9 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Намесата на Османската империя у нас продължава с пълна сила. Облъчването на български граждани с антибългарска реторика е доказателството за това.

  10. 10 Профил на _imir
    _imir
    Рейтинг: 597 Неутрално

    "Призоваваме Република България да се откаже от практиките, които са насочени към ограничаване на политическите права на малцинствата в страната..."
    "Според турското външно министерство мярката цели да се попречи на българските граждани в Турция да гласуват."
    =========
    ???
    По какъв начин се ограничават правата на малцинствата в България - като се пречи на турците с български паспорти, живеещи в Турция, да гласуват ли? Глупости! И в САЩ са 35 секции.
    Нека правоверните демократи да обяснят, Е ли това намеса в изборния процес отвън?

  11. 11 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Да им дадат право всеки да гласува два пъти за Ерди. Да няма сърдити.

  12. 12 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Кога станаха роми, кога им почерняха задниците та почнаха и те на внушения да бръмчат? Саамо внушения с този Ердоган - Меркел била фашист, ние не сме давали на малцинствата да гласуват, а в момента обмислят какво ще внушават и за Австрия, Холандия и Швейцария

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  13. 13 Профил на wassup?
    wassup?
    Рейтинг: Неутрално

    "Според турското външно министерство мярката цели да се попречи на българските граждани в Турция да гласуват."

    Какво прави България с българските граждани не е работа на Турция.Да си гледат турските граждани.

  14. 14 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#1:"yanne"]Тъжно за Евгений Михайлов,[/quote]
    Що да е тъжно? Показа се човека да го видим какъв е бил убав

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  15. 15 Профил на pavelsilistra
    pavelsilistra
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Турция са се пообъркали.
    По Конституция република България е едно национална държава и няма малцинства.
    Да не си врат носа в българските парламентарни избори

  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    [quote#6:"ironhorse"]турция е в азия и там трябва да си остане, както и русия.[/quote]
    Пропусна краставицата и водата!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#1:"yanne"]Тъжно за Евгений Михайлов[/quote]
    Ти ще се навреш ли в ДОСТ, БСП, ДПС, Атака, Нова-та? Аз не

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  18. 18 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Лекичко е странно, Турция да коментира "основаващата се на правила европейска система".
    Също така не мога да повярвам, че след като казва "Призоваваме Република България да се откаже от практиките, които са насочени към ограничаване на политическите права на малцинствата в страната" говорителят твърди че "Нито пък Турция се меси във вътрешните работи на която и да било държава".
    Но пък Евгений Михайлов харесва това.

  19. 19 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Пак ще имаме проблеми с тези комшии.

  20. 20 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Значи, според Анкара, ограничаваме политическите права на малцинствата в страната, в лицето на българските турци, а агитацията на представители на турската официална власт в полза на ДОСТ не е директна намеса във вътрешните ни работи, така ли!??

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  21. 21 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Просто разкарайте двойното гражданство. Върнете го след 6 месеца и всеки да кандитатства оново. И не давайте на никой с турско или арабско име гражданство.

  22. 22 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Дойде време разделно.
    Колкото и до не ни се иска.
    С местановците на пръво време!

  23. 23 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "Говорителят каза още, че Турция ще "продължи да осигурява най-идеалните условия за всички български граждани", живеещи в Турция,да гласуват на българските избори този месец, посочва Анадолската агенция."

    Точно след това изказване трябва да се отмени разкриването на секции на територията на Турция, поради неприкрито вмешателство на чуждо правителство в българския изборен процес.

  24. 24 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    "Нито пък Турция се меси във вътрешните работи на която и да било държава", добави Мюфтюоглу.


    Абе потур, ами това искане какво е? Баси наглата азиатска сган.
    Под диригентсвото на самозабравилото се диктаторче ердо, нищо чудно, че Турция постига такива висоти - всеки с малко мозък гледа да си бие камшика. Сега не се усеща, но след 15 години ще са жалка картинка ако ердо не го разкарат с някой преврат.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  25. 25 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1391 Гневно

    Това е само началото...

  26. 26 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 340 Весело

    [quote#22:"DJTrump"]

    Дойде време разделно. [/quote]

    Ердоган сега е аркадаш с Путин. Турците ще гласуват за статуквото, а то телом и духом принадлежи на кремълския комплексар. Бъди рахат.

  27. 27 Профил на wassup?
    wassup?
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#26] от "solange": Турците в момента са разделени почти 50/50.Ердо затова напира да агитира в ЕС.Интересни съъбития ще има в Турция през април.

  28. 28 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    За първи път Анкара не крие, че си има партия у нас, повече от явно става, че турски официални лица дирижират тази партия , Анкара определя как ще гласуват изселниците и какво ще искат... стъпка по стъпка...
    А това, че започват открити провокации към България, изобщо не е добре.

  29. 29 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Слава Богу, ние (засега) сме част от ЕС!
    въпреки:
    15% турци и турчеещи. 10% патреоте. 15% комундери. 20% държавни герберунгели. (това си е статистика в моята глава)
    вярно, никой от тях не е лош по презумпция.
    обаче питам - кога при Президента Плевнелиев се е получавало такова нещо?
    защо се получава при новоизбрания Президент Радев, назначител на служебно правителство и пряко отговорен за действията му?

  30. 30 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    Toчно Турция да говори по темата за малцинствата е като Путя да говори за спазване на международното право и суверенитета на съседните държави.

  31. 31 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 710 Неутрално
  32. 32 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Когато някой сложи картите на масата, означава, че се чувства силен и смята да спечели играта.

  33. 33 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    [quote#21:"johnniewalker"]И не давайте на никой с турско или арабско име гражданство.[/quote]

    Нито с руско.

  34. 34 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Политическо късогледство е да се работи "на парче" в изборното законодателство. Един аршин за всички. Първо, осигуряват се всички възможни начини за подаване на вот. Второ, за избор на президент гласуват всички български граждани, без ограничения, независимо къде живеят. Трето, на парламентарни избори гласуват тези български граждани, които плащат данъците си в България.
    И стига игра на демокрация. Не може да се правиш на балкански бабаит, а когато ти се озъби балкански пехливанин да си подвиваш опашката. И най-важното - лошото в отношенията с Турция предстои, затова страната трябва да се подготви по съответния начин - трябва отново да се сдобием с кучешки зъби, а не само да въртим опашка. Когато не отговаряш подобаващо на наглия побойник, той те бие до смърт.

  35. 35 Профил на today
    today
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Изключително нагло, това е нещо като главатаря на ИДИЛ да поиска среща на Съвета за сигурност на ООН във връзка с обезглавяването на заложници.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  36. 36 Профил на aliera
    aliera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#15] от "pavelsilistra":

    ++++++++++++++++++++++++++++++

  37. 37 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    [quote#19:"Добрин Велков"]Пак ще имаме проблеми с тези комшии.[/quote]
    Ами не, те големите вече са се разбрали...

    Gunter glieben glauchen globen
  38. 38 Профил на wassup?
    wassup?
    Рейтинг: Любопитно

    До коментар [#29] от "zidane": Какво да се е получавало!?Намеса или опит за намеса на Турция в българската политика!?Ти сериозно ли!?

  39. 39 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    [quote#19:"Добрин Велков"]Пак ще имаме проблеми с тези комшии. [/quote]

    Това беше напълно очаквано, след като Радев заяви, че е ок да се късат парчета от други държави, ако местните го искат.

  40. 40 Профил на Щурец
    Щурец
    Рейтинг: 229 Разстроено

    Докато аз подкрепям това, че турците са правни жители на държавата, не мисля че е редно да оставим протурска партия да има толкова власт! Да оставиш чуждо малцинство, което има огромна идентификация като своята националност, да взима решение за държавата ти, си имат голям риск за корупция. Рисковете това да се окаже зле за нас са огромни!

    Какво да се прави, или една партия е подкупена от Турция, друга пък от Русия, трета от Европейският Съюз..

  41. 41 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Е нема такава наглост

  42. 42 Профил на wassup?
    wassup?
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#32] от "marsena": Или е свикнал на тази маса да има постоянно слаби играчи и блафира.

  43. 43 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#38] от "wassup?":

    от момента, в който четем и коментираме - има намеса.
    да, агентите са навсякъде, д,а третата световна е хибридна и факт. да, не съм фен на конспирации, освен ако не съм ги преживял. а последните 28 години са силно ненормална работа. така че - да, сериозно!
    много моля, по никакъв начин да не бъда клеймен като патреот или либералист. като нормален човек нося на всякакви обиди.

  44. 44 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 456 Неутрално

    [quote#29:"zidane"]обаче питам - кога при Президента Плевнелиев се е получавало такова нещо? [/quote]
    Отговарям:
    "Учени към Борисов: Спрете намесата на Турция във вътрешните работи на България"
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/05/17/2761304_ucheni_kum_borisov_sprete_namesata_na_turciia_vuv/
    и мнението на Плевнелиев:
    "Турция е добър съсед и стратегически партньор, заяви президентът"
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/07/16/2796286_turciia_e_dobur_sused_i_strategicheski_partnyor_zaiavi/

  45. 45 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Заради подобни "протести", от страна на държави, защитаващи правата на "малцинствата си",трябва да се забрани изобщо правото на гласуване, на всички притежаващи двойно гражданство!
    Право на гласуване трябва да имат само, тези които живеят постоянно на територията на Република България, учещите в други държави, и временно пребиваващите в чужда държава, по причини от служебен характер, доказвано с документ!
    България е на българите, които живеят на нейната територия, и само те имат право да определят бъдещето си и това на своите деца!

  46. 46 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9180 Неутрално

    Ако и у нас има подобни арести и гонения на на интелигенцията на нацията както в Турция да се оплакват.

  47. 47 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Какъв цинизъм - "слухове" били твърденията за намеса на Турция. Официално агитират в български избори. Трябва изцяло да се забрани гласуването в Турция

  48. 48 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#44] от "Panda":

    така е по-добре, явно пишеш тук.
    та какво за линковете по-горе?

  49. 49 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    ГЛАСУВАЙТЕ, братя БЪЛГАРИ в България! Гласувайте, за да се намали пропорционално вотът на турците от чужбина!

  50. 50 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Аз питам, кога турският посланик ще бъде обявен за персона нон грата у нас. И какво е това нахалство Турция да се бърка във вътрешните ни работи, трябва да ѝ се изпрати остра протестна нота незабавно.

  51. 51 Профил на Sandokan
    Sandokan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Както винаги сами сме си виновни. Кой ни кара да разкриваме изборни секции извън територията на РБългария? Коя друга държава е разкрила изборни секции у нас, например?САЩ? Русия? Кой? Защо трябва от хора живеещи извън страната, от хора нямащи основно образование и хора с двойно гражданство да зависи управлението и бъдещето на нашата държава?

  52. 52 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#34] от "Мърмор":Според мен си прав,но кой от нашите продажници да го направи?

  53. 53 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 473 Любопитно

    Напрежението се покачва между Германия и Турция .

    https://www.welt.de/politik/deutschland/article162696647/Yildirim-warnt-Deutschland-schweren-Fehler-zu-begehen.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_facebook

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  54. 54 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#14] от "oporna_to4ka":


    [quote#14:"oporna_to4ka"]Тъжно за Евгений Михайлов,- цитат на коментар #1 от “yanne”

    Що да е тъжно? Показа се човека да го видим какъв е бил убав[/quote]За него е тъжно.Дори аз съм му вярвал.

  55. 55 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#42] от "wassup?":Играчите се менят,особено на сит енд гоу😄

  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    Турция призова днес България да прекрати мерките за ограничаване на политическите права на малцинствата, предаде държавната "Анадолска агенция", цитирана от БТА.

    Моля!? Кои права са ограничени!? Що за глупости!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#51] от "Sandokan":

    защото, между другото харесвам ника ти, Сандокане, тия неща бяха договорени още на кръглата маса 1990. и от момента, в който духът беше изпуснат от бутилката тогава, никой никога не е искал и да ги оправи. това е кратката версия.

  58. 58 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#45] от "batzdravo":Въпреки че съм от тези за които казваш да не гласуват,напълно те подкрепям(въпреки че много тук ще ме упрекнат).

  59. 59 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Аз съм против български граждани,които НЕ живеят в БГ,да определят кой ще я управлява.Който живее постоянно извън страната,не плаща данъци и осигуровки в България,няма какво да определя съдбата на живеещите в нея.Двойното гражданство наистина трябва да се премахне.Нека пак живеещите в чужбина си имат имоти и рода тук,просто няма да гласуват.
    И стига с тая игра на демокрация,че тъй ще ни наиграят и руснаци,и турци...
    Що се отнася до ДОСТ,надявам се да се сборят с ДПС и взаимно да се обезсилят,ама да видим.

  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Гневно

    "Нито пък Турция се меси във вътрешните работи на която и да било държава", добави Мюфтюоглу."

    Моля!? Та, вие нагли типове такива не спирате да се месите във вътрешните работи на Сирия, Ирак, както и България и Гърция понякога! А, вече и в Германия и други западно европейски държави! Безсрамни лъжци такива!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#17] от "oporna_to4ka":


    [quote#17:"oporna_to4ka"]Ти ще се навреш ли в ДОСТ, БСП, ДПС, Атака, Нова-та? Аз не [/quote]
    Не,нито в някое НПО,където е пълно с разни Джасим-ци....

  62. 62 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    И най-важното:никакви гъби по избори!
    Дайте да се стегнем и да им покажем чия е България.

  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#29] от "zidane":


    [quote#29:"zidane"]20% държавни герберунгели. (това си е статистика в моята глава) [/quote]
    Видно е колко струва всяка една продукция на твоята глава....

  64. 64 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 952 Неутрално

    а кога най-после България ще забрани двойното гражданство на български граждани с Турция?
    да избират - или български или турски граждани!
    двойно гражданство само със страни в ЕС, САЩ, Канада и още няколко.

    Истината ни прави свободни.
  65. 65 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Хахахахаха! Турската кочина обвинява българския мезонет в липса на чистота!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  66. 66 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    [quote#51:"Sandokan"]Защо трябва от хора живеещи извън страната, от хора нямащи основно образование и хора с двойно гражданство да зависи управлението и бъдещето на нашата държава? [/quote]

    Прав си Сандокане, че има много държави, които по време на избори не позволяват на техните сънародници в чужбина да гласуват от там. Факт е, че може би има и държави които са забранили на хората с двойно гражданство да гласуват. Това е вярно, НО няма държава на този свят в който местните граждани без основно образование да им бъде забранено да гласуват. Просто няма такава държава. Щом си гражданин на държавата, щом имаш документи, че си гражданин на тази държава, щом имаш годините необходими да гласуваш то ти можеш да гласуваш. Но, никой никъде по света не гледа какво образование имаш и въз основа на това ограничава правото да гласуваш. Няма такъв филм никъде... от КНДР до САЩ и Швеция. Никъде... задължение на всяка държава е да си образова и ограмотява населението, ако не го прави то си е нейн проблем. В случая това е проблем на българската държава. Това е положението.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  67. 67 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    [quote#58:"angeles"]Въпреки че съм от тези за които казваш да не гласуват,напълно те подкрепям(въпреки че много тук ще ме упрекнат).
    [/quote]

    Знам, че е болезнено, защото покрай "сухото гори и мокрото", но е единственото "лекарство" срещу "чумата", заплашваща ни от изток!
    До коментар [#58] от "angeles":

  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    До коментар [#64] от "Forrest Gump":

    Това също не виждам как ще стане. Ще си бъде чиста проба дискриминация. Или има двойно гражданство за всички държави или за никоя. Не съм чул да има държава, които целенасочено правят забрана за двойно гражданство за точно определена страна. Поне демократични подобни държави едва ли има.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    [quote#0:"0"]Говорителят каза още, че Турция ще "продължи да осигурява най-идеалните условия за всички български граждани", живеещи в Турция, да гласуват на българските избори[/quote]

    Знам някоı такива идеални условия: удължаване на разрешителното за пребиваване (тезкере) срещу гласуване; безплатни автобусни билети до родното място в България.

  70. 70 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#63] от "yanne":

    колкото толкова. при тебе как е?

  71. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    Докато не премахнат двойното гражданство, Турция все ще намери начин да се меси в изборите в България. Защо в Турция трябва да има повече секции, отколкото в която и да е друга държава в света.

  72. 72 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Приятелчето на плешивото кремълско джудже Ердоганя отсега започва с провокациите. Двете луди диктаторчета са смъртна опасност и за България, и за всички нормални държави.

  73. 73 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#37] от "Blood Red Skies":

    За Сирия и Украйна - да. За нас не се налага.
    Нещо не си много адекватен в опитите за заяждане...

  74. 74 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 450 Неутрално

    за този господин важи следното: Лъжецът е брат на подлеца

    Който първи прекрачи границата, губи.
  75. 75 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#51] от "Sandokan":


    [quote#51:"Sandokan"]Кой ни кара да разкриваме изборни секции извън територията на РБългария? [/quote]
    Е-тук каква вакханалия имаше как трудно се гласувало в САЩ и как се ограничавало правото на български граждани да гласуват?!Не може да си за едните,а против другите.За мен извън ЕС не трябва да гласуват за парламент.И няма значение дали са в Турция,Сърбия или САЩ или Лондон(за след 2 години)

  76. 76 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 952 Неутрално

    [quote#68:"Иво"]Това също не виждам как ще стане. Ще си бъде чиста проба дискриминация.[/quote]
    от Уикипедия:
    "Since August 2007, Germany has recognised dual citizenship if the other citizenship is either one of an EU member country or a Swiss citizenship so that a permission is not required any more in these cases, and in some exceptional cases, non-EU and non-Swiss citizens can keep their old citizenship when they become citizens of Germany."

    Истината ни прави свободни.
  77. 77 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2974 Гневно

    Турско малцинство в България няма. Има хора,които се определят като турци,но по конституция този етнос не е малцинство. А ограничението от 35 секции е наложено да се ограничи възможността Турция да вкарва в българския парламент проводници на турските интереси. Както се видя, турските министри и дипломати активно участват в предизборната агитация на партия ДОСТ.

  78. 78 Профил на Sandokan
    Sandokan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#66] от "Иво":

    Само дето основното образование е задължително в РБ и скрепено със закон и е задължение на всеки български гражданин.А държавата е в пълното си право да следи за спазването на законите и да санкционира подобаващо тези, които не ги спазват. Ако нямаш основно образование нямаш право на шофьорска книжка, но можеш да определяш моето и твоето бъдеще. Даваш ли си сметка кого обслужва подобна аномалия и кой е потърпевшия от нея?

  79. 79 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 994 Разстроено

    До коментар [#67] от "batzdravo":И не само от изток вече🙁

  80. 80 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3124 Любопитно

    До коментар [#73] от "Добрин Велков":

    Какво е решено за Сирия и Украйна?

    Gunter glieben glauchen globen
  81. 81 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Гласувайте българи,това е единствения шанс тая продажна измет да остане извън парламента.

  82. 82 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Крайно време е да се премахне двойното гражданство с Турция!

  83. 83 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Очевидно Турция упражнява натиск над нашите съграждани у тях, що за държава сме щом им позволяваме? Че и ги изнудват с разрешения за престой и здравни, тоест те нямат двойно гражданство, аз поне така го разбирам иначе не би им трябвало разрешение за престой. ДОСТ трябва да се забрани заради подозрителна близост с чужда държава и избори в Турция изобщо не трябва да се провеждат при такъв очевиден натиск и вмешателство в изборния процес.

  84. 84 Профил на uvx36507936
    uvx36507936
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "yanne":

    За пръв път чувам, че тоя плужек имал биография..

  85. 85 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#83] от "nemeria":


    [quote#83:"nemeria"]Очевидно Турция упражнява натиск над нашите съграждани у тях,[/quote]
    Е,те са го правили винаги.Ама не беше проблем,когато ги караше да гласуват за ДПС,нали!Сега,когато вече е за друг-стана проблем!?Извън ЕС-гласуване само в консулства и посолства,и то само за президент.И проблем няма.Който живее в друга държава и то за постоянно,няма право да определя управлението в България.Президент-как да е-той има представителна функция и има логика,но за парламент и местни избори-няма логика!

  86. 86 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    ДО евро-атлантическите всезнайковци-в Прибалтика малцинството няма право на глас! А у нас-гласуват българските турци, но и напусналите преди 30г изселници в турция! У нас ги назначават в армията! Въпреки че псуват България и обругават паметници!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  87. 87 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Евроатлантическата наглолст няма граници! В Турция се продава по интернет знаме на българските турци-приличало на кипърското-БНР! В същото време разни "Джасим-и" от ДАЙ България обясняват във видео, как"българският е само едни от многото етноси на тази територия"! А Сорос подкрепя левите в Македония, защото колаборират с албанските сепаратисти! Дори разследване тече в САЩ!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  88. 88 Профил на zbs44514268
    zbs44514268
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Да не забравяме че "Възродителният процес" беше едно перфектно активно мероприятие на Турция. Трябва добре да се помисли какво се крие зад тази акция.

  89. 89 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#85] от "yanne":

    Винаги е било проблем, сега обаче е по-очевиден от всякога и няма място за отричане. И вместо някои тук да се сърдят на нашите изселници, нека поемем и нашата отговорност, че допускаме това да се случва. Тия хора са наши съграждани, разни тукашни капацитети не ги искат, Турция и тя е съмнително колко ги иска освен, за да ги използва, много са грозни приказките да им се отнема гражданството вместо да опитваме да ги приобщим наново, още повече че султана затрива южната ни съседка и там ще става все по-опасно за тях.

    А твоето виждане да не гласуват живеещите в чужбина просто думи нямам, дай направо да отрежем българската диаспора, как са посмели да отидат другаде, така ли?

  90. 90 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    "Призоваваме Република България да се откаже от практиките, които са насочени към ограничаване на политическите права на малцинствата в страната..."

    Нещо да да кажете за правата на кюрдите, например в Турция, на които не само не спзварате правата, ами направо ги стреляте по улиците!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  91. 91 Профил на Sandokan
    Sandokan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#89] от "nemeria":

    Що не се дигнеш па да идеш в Турция да ги "приобщаваш" тия наши сънародници? Ха покажи ни как става на практика тази работа с това измислено понятие "приобщаване"! За хиляда и кусур години кого сме приобщили? Още на Капъкуле така ще те "приобщят", че няма да можеш да се изкашляш, философ такъв!

  92. 92 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1667 Весело

    [quote#54:"yanne"]За него е тъжно.Дори аз съм му вярвал. [/quote]
    Той може да е будала ама не вярвам да прави нещо съзнателно против Българските интереси. Доган и Местан въртят на пръста си тъурчеещият се електорат. Ама така е като Българските партии не създават уловия за приобщаване не тези хора. Дори и пишман патриотите са техни създания. Диалектика
    http://terminal3.bg/ljubov-bez-granici/

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  93. 93 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Понятието малцинство по принцип се отнася за държавата в която живеят. Какво е това турско малцинство, което живее в Турция?

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  94. 94 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#91:"Sandokan"]За хиляда и кусур години кого сме приобщили? [/quote]

    Бая племена.

  95. 95 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    [quote#89:"nemeria"]Тия хора са наши съграждани, разни тукашни капацитети не ги искат, Турция и тя е съмнително колко ги иска освен, за да ги използва, много са грозни приказките да им се отнема гражданството вместо да опитваме да ги приобщим наново, още повече че султана затрива южната ни съседка и там ще става все по-опасно за тях.

    А твоето виждане да не гласуват живеещите в чужбина просто думи нямам, дай направо да отрежем българската диаспора, как са посмели да отидат другаде, така ли? [/quote]

    Ето така трябва да се процедира. Никой не бяга от хубавото. България е била велика когато чужди поданици са искали да приемат Българско поданство, заради облекчените данъци и силната армия. А когато се е раздробила на части лесно е паднала плячка на османлиите.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  96. 96 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 450 Неутрално




    Акт на отчаяние у султанчето.


  97. 97 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 871 Неутрално

    ТУРЦИЯ НИ Е УПРАВЛАВАЛА ДОСТА,СТИГА И ТОЛКОВА

  98. 98 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1633 Весело

    Що така бе, комшу? Какъв ви е проблемът? Натоварвате ги на автобуси и ги извозвате до съседния град.

    Малко скъпичко ли ви идва да платите за наема на автобусите? Ееее ми така е, безплатен обяд няма. Ако искате подкрепяното от вас движение да получи повече гласове, ще трябва да се бръкнете.

  99. 99 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 829 Неутрално

    "Турция обвини България, че ограничава правото на малцинствата да гласуват"
    ---------------------------------------------------
    Аве те са гюленисти бе аркадаш! Ний в затвора ще ги тикаме, ти ревеш за изборните им права.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  100. 100 Профил на ЛЪВСКИЙ
    ЛЪВСКИЙ
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Точно тия изроди които колят и бесят без да им мигне окото го казват това за малцинствата.... Убийци на малцинства да казват на друга държава да се съобразява с малцинствата..... ОМГ.....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK