Анкета и обществени обсъждания ще определят как да изглежда "Дондуков"

Анкета и обществени обсъждания ще определят как да изглежда "Дондуков"

© Юлия Лазарова



За ремонта на "Дондуков" има разработени три варианта за избор на настилки, а на сайта на Столичната община още е активна анкетата, в която гражданите могат да изразят своята позиция. Правят се и обществени обсъждания, каза днес по БНТ заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.


Той допълни, че окончателният вариант за това как да изглежда булевардът ще бъде избран до месец. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели паветата да бъдат заменени от асфалт.


На булеварда ще има обособена велосипедна алея




Предстои цялостна реконструкция на "Дондуков", като новост ще е велосипедна алея, отделена от пешеходното движение и останалия трафик. На въпрос за въвеждането на еднопосочно движение по булеварда Крусев каза, че идеята се е появила след задълбочен анализ.


Чрез симулации било доказано, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика ще се изнесе от центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в тази зона на града би се увеличила. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.


Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет, като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. "Цар Освободител".


"Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град", коментира още Крусев. Той добави, че в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши в неговата централна част на 100%.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 479 Неутрално
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6329 Неутрално

    Вариантът с еднопосочно движение ще усложни и без това натоварения трафик между университета и "Дондуков"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Само да отбележа, че на срещата стана ясно, че движението ще е двупосочно.

  4. 4 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Анкетата на Женския пазар ли ще се провежда?
    Само питам де...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Доста грозна манипулация беше тая анкета...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    Не виждам проблеми с паветата, ако бъдат наредени добре и се оправи изтичането на водата. Ще бъде по-екологично, с по-ниска скорост, по-издръжливо...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    И защо да вярваме на каквото и да е казано от Столична Община ?
    Давам пример с печално известния паметник "1300 години България" - от години има "обсъждания", имаше няколко анкети и т.н. и т.н. - огромното мнозинство столичани не искат т.нар. паметник, появиха се инициативни комитети за възстановяване на военния мемориал. Дори общинския съвет прие решение за демонтаж !
    От тогава минаха НЯКОЛКО ГОДИНИ и НИКОЙ НЕ СИ МЪРДА ПРЪСТА В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ТОВА РЕШЕНИЕ.
    ГРОЗНИЯ ОСМОЪГЪЛНИК СТОИ ПОЛУРАЗРУШЕН !!!!!!!

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  8. 8 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#6] от "penetrating":

    Къде в София или България сте видели добре наредени павета? А прави ли ви впечатление състоянието (дори) на емблематичните жълти павета, дори между Мин съвет и Президентството? А що се отнася до скоростта - пътувам редовно по Борис и не съм останала с впечатление, че паветата или плачевното им състояние пречат на джигитите, само е по-опасно при мокра / заснежена настилка.

  9. 9 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Да го направят, първо, качествено, защото знаем какво се случва с новите строежи и ремонти - няколко месеца след рязането на лентички и хвалби - са за поправяне или направо за нов проект!!!

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5488 Неутрално

    [quote#8:"zenola"] само е по-опасно при мокра / заснежена настилка. [/quote]
    който му е опасно просто да не кара. елементарно е. асфалтът като се заглади и задържи прах става още по-опасен при навлажняване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    До коментар [#8] от "zenola":

    София не е единствен пример. Виждам още доста лоши неща в София, но това не трябва да пречи да се усъвършенстват и подобряват, ако искат де

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    До коментар [#9] от "chinaski":

    В неделя минах по бул,„Витоша“.Трагедия. Половината плочки са разклатени.

  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#11] от "penetrating":

    Така е. Нашето Софе след известно време ще блести с чар и красота. Убеден съм в това.

  14. 14 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#12] от "hodounski":

    Там е един от последните ремонти, с който се гордееха Фандъкова, Борисов и цяла сюрия, наредени зада тях, усмихнати и важни, твари!
    Ей го Цариградско шосе, ей ги и спирки на метрото, от които капе, а понякога и тече вода, когато завали, защото всичко е правено, за да се отчете съоръжението за приключено, в срок, а най-добре - преди него, но не се казва какви некачествени материали са използвани, нищо, че се отчитан най-скъпите такива, както и какви "специалисти" са се трудили по него.
    Вече паветата се слагат от цигани, които не знаят да четат и смятат, а това си е занаят и чалъм си има!И след някой и друг ден, като минат колите отгоре и паветата се разместват и улицата пак е за ремонт!Не, че с асфалта не е дори по-зле!

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    До коментар [#13] от "Читател":

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#6] от "penetrating":

    По принцип съм съгласен, но за в България в това реме - против. И веднага се мотивирам: покажете ми 1 място, където паветата да са равни в БГ, само 1! В нормалните държави някак си това е естествено (равнината), за най-добър пример се сещам Маастрихт. Центъра е само павета и улица и тротоар, и не видях едно накриво, издадено или вдлъбнато, а някои са дост ситни някои, мамка им ))

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    Същото важи и за асфалта

    До коментар [#16] от "phillipov":

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#17] от "penetrating":

    хахаха- представяш ли си, асвалта трябвало да бъде равен?!

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9913 Неутрално

    До коментар [#18] от "phillipov":

    Да, ако не държите да си имате отново дупките или Цариградското море

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Обществено обсъждане - без обявяване, без визуална информация в залата, без публикувани чертежи, без взети решения за настилка и посочност 3 месеца преди старта на ремонта на бул. Дондуков.
    Какво стана ясно тази вечер за "Дондуков" и велоалеята
    1. На 3 пъти зададен въпрос - дали срещата е обществено обсъждане в редовна процедура - не получихме отговор. При законно проведено обществено обсъждане, администрацията е длъжна да побликува проекта и да има срок за становища и мнения на граждани и собственици. Такива срокове не са обявявани. Всъщност така става ясно, че това бе просто информационна среща.
    2. На срещата не бяха представени никакви визуални материали, чертежи или каквото и да било друго. Зам.Кметът по транспорт, главният архитект и подопечните им разясняваха само устно идеите за павета/асфалт/смесен вариант за настилка и идеите за еднопосочен/двупосочен Дондуков. Решение кой от вариантите ще се прилага - официално няма. Чертежи или каквито и да е технически проекти публикувани няма. Разбира се прозират настроенията за асфалтова настилка в активните ленти и паваж само за лентата за паркиране. Първоначално ще се изпълни настоящото положение - двупосочен булевард.
    3. Ремонтът на Дондуков започва на 1 юни, с планиран край - 1 септември 2017 г.
    4. Двупосочна велоалея от южната страна на бул. Дондуков е планирана. Длъжностните лица увериха, че тя ще е там независимо кой вариант - за едно- или двупосочен Дондуков, ще се избере.
    5. Велоалеята ще бъде свързана с останалите планирани и ще минава на нивото на настоящите кръстовища, вкл. при Ларгото и МС Сердика.
    6. Връзки между велоалеята и страничните преки на Дондуков няма да има. Комуникацията ще се осъществява само при светофарните кръстовища.
    7. Не, велоалеята няма да е червена - така било на визуализациите само за да се откроява. На място изпълнението ще е с асфалт.
    Зам.кмета обясни на живущите по Дондуков, че заради велоалеята се редуцират оскъдните им паркоместа. Каква реклама на общинската политика за устойчив транспорт, а? Излишно противопоставяне на живущи срещу велосипедисти. Прощавайте дондуковски софиянци - общината просто толкова си може.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK