
© Юлия Лазарова
За ремонта на "Дондуков" има разработени три варианта за избор на настилки, а на сайта на Столичната община още е активна анкетата, в която гражданите могат да изразят своята позиция. Правят се и обществени обсъждания, каза днес по БНТ заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.
Той допълни, че окончателният вариант за това как да изглежда булевардът ще бъде избран до месец. За момента около 48-49% от гласувалите в анкетата на сайта са предпочели паветата да бъдат заменени от асфалт.
На булеварда ще има обособена велосипедна алея
Предстои цялостна реконструкция на "Дондуков", като новост ще е велосипедна алея, отделена от пешеходното движение и останалия трафик. На въпрос за въвеждането на еднопосочно движение по булеварда Крусев каза, че идеята се е появила след задълбочен анализ.
Чрез симулации било доказано, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика ще се изнесе от центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в тази зона на града би се увеличила. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.
Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет, като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. "Цар Освободител".
"Градският транспорт трябва да бъде гръбнакът на транспортната схема на целия град", коментира още Крусев. Той добави, че в тази връзка в момента се изгражда третата линия на метрото, която ще завърши в неговата централна част на 100%.
12345
Рейтинг: 479 Неутрално"на 100%" - любим израз
neut
Рейтинг: 6329 НеутралноВариантът с еднопосочно движение ще усложни и без това натоварения трафик между университета и "Дондуков"
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restЖълтопаветник
Рейтинг: 228 НеутралноСамо да отбележа, че на срещата стана ясно, че движението ще е двупосочно.
The Core
Рейтинг: 726 НеутралноАнкетата на Женския пазар ли ще се провежда?
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеСамо питам де...
Darth Plagueis
Рейтинг: 2398 НеутралноДоста грозна манипулация беше тая анкета...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКpenetrating
Рейтинг: 9913 НеутралноНе виждам проблеми с паветата, ако бъдат наредени добре и се оправи изтичането на водата. Ще бъде по-екологично, с по-ниска скорост, по-издръжливо...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСашо
Рейтинг: 675 НеутралноИ защо да вярваме на каквото и да е казано от Столична Община ?
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillДавам пример с печално известния паметник "1300 години България" - от години има "обсъждания", имаше няколко анкети и т.н. и т.н. - огромното мнозинство столичани не искат т.нар. паметник, появиха се инициативни комитети за възстановяване на военния мемориал. Дори общинския съвет прие решение за демонтаж !
От тогава минаха НЯКОЛКО ГОДИНИ и НИКОЙ НЕ СИ МЪРДА ПРЪСТА В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ТОВА РЕШЕНИЕ.
ГРОЗНИЯ ОСМОЪГЪЛНИК СТОИ ПОЛУРАЗРУШЕН !!!!!!!
zenola
Рейтинг: 680 НеутралноДо коментар [#6] от "penetrating":
Къде в София или България сте видели добре наредени павета? А прави ли ви впечатление състоянието (дори) на емблематичните жълти павета, дори между Мин съвет и Президентството? А що се отнася до скоростта - пътувам редовно по Борис и не съм останала с впечатление, че паветата или плачевното им състояние пречат на джигитите, само е по-опасно при мокра / заснежена настилка.
chinaski
Рейтинг: 355 НеутралноДа го направят, първо, качествено, защото знаем какво се случва с новите строежи и ремонти - няколко месеца след рязането на лентички и хвалби - са за поправяне или направо за нов проект!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5488 Неутрално[quote#8:"zenola"] само е по-опасно при мокра / заснежена настилка. [/quote]
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!който му е опасно просто да не кара. елементарно е. асфалтът като се заглади и задържи прах става още по-опасен при навлажняване.
penetrating
Рейтинг: 9913 НеутралноДо коментар [#8] от "zenola":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСофия не е единствен пример. Виждам още доста лоши неща в София, но това не трябва да пречи да се усъвършенстват и подобряват, ако искат де
hodounski
Рейтинг: 2986 НеутралноДо коментар [#9] от "chinaski":
В неделя минах по бул,„Витоша“.Трагедия. Половината плочки са разклатени.
Читател
Рейтинг: 2169 НеутралноДо коментар [#11] от "penetrating":
Така е. Нашето Софе след известно време ще блести с чар и красота. Убеден съм в това.
chinaski
Рейтинг: 355 НеутралноДо коментар [#12] от "hodounski":
Там е един от последните ремонти, с който се гордееха Фандъкова, Борисов и цяла сюрия, наредени зада тях, усмихнати и важни, твари!
Ей го Цариградско шосе, ей ги и спирки на метрото, от които капе, а понякога и тече вода, когато завали, защото всичко е правено, за да се отчете съоръжението за приключено, в срок, а най-добре - преди него, но не се казва какви некачествени материали са използвани, нищо, че се отчитан най-скъпите такива, както и какви "специалисти" са се трудили по него.
Вече паветата се слагат от цигани, които не знаят да четат и смятат, а това си е занаят и чалъм си има!И след някой и друг ден, като минат колите отгоре и паветата се разместват и улицата пак е за ремонт!Не, че с асфалта не е дори по-зле!
penetrating
Рейтинг: 9913 НеутралноДо коментар [#13] от "Читател":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertphillipov
Рейтинг: 462 ВеселоДо коментар [#6] от "penetrating":
))
По принцип съм съгласен, но за в България в това реме - против. И веднага се мотивирам: покажете ми 1 място, където паветата да са равни в БГ, само 1! В нормалните държави някак си това е естествено (равнината), за най-добър пример се сещам Маастрихт. Центъра е само павета и улица и тротоар, и не видях едно накриво, издадено или вдлъбнато, а някои са дост ситни някои, мамка им
penetrating
Рейтинг: 9913 НеутралноСъщото важи и за асфалта
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДо коментар [#16] от "phillipov":
phillipov
Рейтинг: 462 ВеселоДо коментар [#17] от "penetrating":
хахаха- представяш ли си, асвалта трябвало да бъде равен?!
penetrating
Рейтинг: 9913 НеутралноДо коментар [#18] от "phillipov":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДа, ако не държите да си имате отново дупките или Цариградското море
radost.petrova
Рейтинг: 264 НеутралноОбществено обсъждане - без обявяване, без визуална информация в залата, без публикувани чертежи, без взети решения за настилка и посочност 3 месеца преди старта на ремонта на бул. Дондуков.
Какво стана ясно тази вечер за "Дондуков" и велоалеята
1. На 3 пъти зададен въпрос - дали срещата е обществено обсъждане в редовна процедура - не получихме отговор. При законно проведено обществено обсъждане, администрацията е длъжна да побликува проекта и да има срок за становища и мнения на граждани и собственици. Такива срокове не са обявявани. Всъщност така става ясно, че това бе просто информационна среща.
2. На срещата не бяха представени никакви визуални материали, чертежи или каквото и да било друго. Зам.Кметът по транспорт, главният архитект и подопечните им разясняваха само устно идеите за павета/асфалт/смесен вариант за настилка и идеите за еднопосочен/двупосочен Дондуков. Решение кой от вариантите ще се прилага - официално няма. Чертежи или каквито и да е технически проекти публикувани няма. Разбира се прозират настроенията за асфалтова настилка в активните ленти и паваж само за лентата за паркиране. Първоначално ще се изпълни настоящото положение - двупосочен булевард.
3. Ремонтът на Дондуков започва на 1 юни, с планиран край - 1 септември 2017 г.
4. Двупосочна велоалея от южната страна на бул. Дондуков е планирана. Длъжностните лица увериха, че тя ще е там независимо кой вариант - за едно- или двупосочен Дондуков, ще се избере.
5. Велоалеята ще бъде свързана с останалите планирани и ще минава на нивото на настоящите кръстовища, вкл. при Ларгото и МС Сердика.
6. Връзки между велоалеята и страничните преки на Дондуков няма да има. Комуникацията ще се осъществява само при светофарните кръстовища.
7. Не, велоалеята няма да е червена - така било на визуализациите само за да се откроява. На място изпълнението ще е с асфалт.
Зам.кмета обясни на живущите по Дондуков, че заради велоалеята се редуцират оскъдните им паркоместа. Каква реклама на общинската политика за устойчив транспорт, а? Излишно противопоставяне на живущи срещу велосипедисти. Прощавайте дондуковски софиянци - общината просто толкова си може.