Пациентска, природозащитна и женска ромска организация спечелиха подкрепа от BOOST

Пациентска, природозащитна и женска ромска организация спечелиха подкрепа от BOOST

© timeheroes.org



Първите финалисти в първото издание на конкурса за неправителствени организации BOOST на най-голямата платформа за доброволчество в България TimeHeroes са известни. Победителите, които като награда ще получат професионално рекламно видео и помощ за популяризиране на дейността си, са Сдружение "Диабет, предиабет и метаболитен синдром", Сдружение за дива природа "Балкани" и Женско ромско сдружение "Хаячи".


Победителите


Национално сдружение "Диабет, предиабет и метаболитен синдром" е най-младата организация сред победителите. От 2013 г. сдружението осъществява скрининги, застъпнически дейности, кампании за промяна на нагласите спрямо децата и младежите с диабет, дистанционно наблюдение на диабетици и много други подкрепящи дейности за хората с този проблем и близките им.




Една от последните им и изключително успешни инициативи е Help-екипът, съставен от психолози и доброволци - майки на деца с диабет, които помагат на семействата с новодиагностициран диабет да преодолеят шока в първите месеци след поставяне на диагнозата и в критичните моменти по-късно.


Сдружение за дива природа "Балкани" от 25 години защитава природните местообитания и видове, като търси и прилага решения за съхраняване на дивата природа. Освен дейностите и кампаниите свързани пряко с опазването на емблематични за България животински видове, организацията развива също силна образователна дейност и участва в активен диалог с местните общини и ключови институции и неотлъчно се бори с тези, които застрашават дивото.


Женско ромско сдружение "Хаячи" е базирано в Нови пазар и е основано през 2004 г. Работи в подкрепа на най-уязвимите и рискови групи в местните маргинализирани общности. Усилията на сдружението са насочени към социалното включване, превенция на отпадането на деца от училище и на ранните бракове, повишаване на здравната култура, мотивиране на младежите за личностно развитие и създаване на възможности за реализация.


Заедно с ежедневната работа на терен екипът участва активно и в развитието на общински стратегии и политики за подкрепа на хората от ромската общност.


Конкурсът


Идеята на проекта BOOST е да помогне на неправителствения сектор да стане по-добър в общуването с обществото и представянето на каузите си. В България работят хиляди дейни и идейни граждански организации, но често пъти слабото им публично представяне им пречи да привлекат съмишленици, доброволци и ресурси, разказаха в началото на конкурса организаторите от TimeHeroes и рекламна агенция DDB Sofia.


В рамките на обявените две седмици на първото издание през феврурари, над 130 кандидати са се включили в надпреварата за безплатен рекламен клип и обучение по маркетинг и връзки с обществеността. Трите избрани организации са такива, които са се доказали с ангажимента към каузите и дейностите си, работят отдавна и постигат резултати, но не са популярни, защото вероятно не са знаели как да го постигнат.


"Когато гражданите и неправителствените организации започнат да общуват по-качествено помежду си, ще успеем да се справим с голяма част от проблемите и нагласите в обществото ни. За нас е добър знак, че нуждата от подобряване на комуникационните умения на сектора до голяма степен е осъзната и ще се опитаме да сме ефективни в помощта си", коментира директорът на TimeHeroes Павел Кунчев. По думите му отсяването на трите финалисти е било много трудно и конкурсът е дал възможност на организаторите да се запознаят с невероятни истории от гражданския сектор, за които ще започнат да говорят по-активно.


В журито се включиха Васил Петраков от DDB Sofia - агенцията, която ще осъществи рекламните клипове на победителите, също и главният редактор на "Дневник" Велислава Попова, Надя Шабани от Българския център за нестопанско право и Елена Друмева, Зорница Миткова и Павел Кунчев от TimeHeroes.


Амбицията на организаторите е BOOST да се превърне в годишен конкурс и възможност за повече неправителствени организации да застанат под светлините на прожекторите, но освен това и да се изгради база с информационни материали и професионални съвети за всички организации, които се заемат сами да градят имиджа си.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK