Проектонаредба предвижда най-ниската основна полицейска заплата да бъде 662 лв.

Проектонаредба предвижда най-ниската основна полицейска заплата да бъде 662 лв.

© Георги Кожухаров



Полицаите да получават повече пари - това са основните предложения към наредбата за размера на основните заплати в МВР, става известно от резултатите от общественото обсъждане на нормативния акт, с който служебният министър на вътрешните работи Пламен Узунов предложи "пълна промяна" на административната реформа в системата.


Заплатите на полицаите за първи път стават публични. Това се случва заради приемането в края на миналата година на нов Закон за МВР, който беше изготвен от предишното правителство. С него се въведе т.нар. "административна реформа", за която Узунов още при встъпването си в длъжност обяви, че ще измени.


Служебният вътрешен министър многократно обявяваше, че с приетите разпоредби




обслужващият персонал в системата, който трябва да подсигурява полицаите, е по-добре платен от самите полицаи.


Изготвената от екипа му наредба променя това. В нея е записано най-малко пари ще получават младшият полицай, пожарникар, автоконтрольор - 662 лв. Основното месечно възнаграждение на главния секретар на МВР пък ще е 2136 лв., а на зам.-министър ще е до 2571 лв.


Началник на отдел ще има основно месечно възнаграждение от 1456 лв., разследващ полицай в ГДБОП ще се разписва срещу основна заплата от 937 лв. Полицейски инспектор - 1215 лв., началник на Районна служба за пожарна и аварийна безопасност ще получава основно възнаграждение от 1352 лв., а началник-група в Специализираният отряд за борба с тероризма ще има основно възнаграждение 1027 лв.


Държавни служители със средно образование, които са назначени в МВР ще получават максимум 682 лв. основно възнаграждение. Това са полицаи, пожарникари, спасители. Снабдител в МВР, със средно образование ще има месечно възнаграждение в размер до 491 лв., а чистачът ще получава между 460 и 470 лв.


Върху основните заплати се изплащат добавки за прослужено време, извънреден труд, нощен труд или за работа при специфични условия и др. Не е известно колко точно са тези пари, защото зависят от ранг и стаж в системата на полицията.


Наредбата цели да подобри редът и организацията на определянето на заплатите на служителите, както и последващия контрол при разходване на финансовите средства за това, мотивират се от министерството. Основните предложения в нея на различни синдикални организации и други обаче едва ли ще бъдат приети. Основно те са за увеличаването на парите на служители различните сектори на системата.


Но такива промени ще изискват допълнителни средства, каквито в бюджета на МВР за 2017 г. (който е близо 1.2 млрд. лв.) не са предвидени.


Първоначално предишното ръководството на МВР обяви голям брой промени, които искаше да въведе в системата. Те бяха посрещнати с недоволство и протести. По-късно стана известно, че министерството се е отказало от ключови свои предложения. Повече за това четете тук. За окончателните изменения в закона четете тук.


В крайна сметка една от основните промени остана, че част от служителите на МВР (тези, които имат административни функции - шофьори, обслужваща администрация) вече ще бъдат държавни служители, а това рефлектира върху заплатите и други привилегии в системата.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spid3r
    spid3r
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Съгласен съм да взимат и много повече, но да си изкарват парите и да вършат работа. В момента заплатите им са пари на вятъра.

  2. 2 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 980 Неутрално

    А за учителите остават хубавите думи и светлото бъдеще. Настоящето е на ченгетата. И така ще бъде винаги.

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6567 Неутрално

    В наредбата е записано, че най-малко пари ще получават младшият полицай, пожарникар, автоконтрольор - 662 лв. Държавни служители със средно образование, които са назначени в МВР, ще получават максимум 682 лв. основно възнаграждение. За сведение доцентите в БАН с поне 15-20-годишен стаж вземат същата основна заплата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    ....а, шефе, ама то и заплата ли има?

    За какво им е изобщо? На пътя покрай двайсетолевките не изкарват достатъчно ли?

    Превърнахте институцията, която трябва да налага ред в основния генератор на престъпност бе, безродници!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Ако така мислят да спрат корупцията във МВР, няма да стане !!!

  6. 6 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Абсолютно никоя професия не трябва да взима под 500 евро.
    Този минимум трябва да се дава на хората и да се вкара в обръщение и да повиши качеството на живот на нацията.
    А не да ми стоят тия пари по банки,бюджети и на разположение на **путатите.

  7. 7 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 589 Неутрално

    По-висока е от най-ниската учителска заплата. Има 20 заплати при пенсия и безброй други привилегии.

  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Стар бисер, но и доказан постулат от годините преди преврата през 1989 г.
    "Повишаването на заплатите в МВР и МНО предшества скорошно повишаване на цените."

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    Няма ли някой от дежурните ГЕРБ-аджии да разясни на полицаите, че ако не им харесват заплатите, да напускат и да си търсят друга работа...?! Понеже все обясняват, че доходите не били работа на правителството...!
    Естествено, не се съмнявам, че повечето от парите за увеличения на полицейските заплати ще отидат за чантаджийски длъжности от високите нива, дето са виждали престъпници, само по филмите...! За униформените, дето са на улицата, традиционно няма да има, почти нищо...!

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Така и никой не се наема да съкращава - чантаджии.И три милиарда да им направят бюджета,тези дето работят на терен пак ще взимат еквивалента на 400-600 евро.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1954 Гневно

    А така вземете от инвалидите и дайте на умствените инвалиди които не са си свършили работата за да няма фалшиви инвалиди ! >:-)
    =======================
    Но такива промени ще изискват допълнителни средства, каквито в бюджета на МВР за 2017 г. (който е близо 1.2 млрд. лв.) не са предвидени.
    =======================
    Цветанов: Всеки седми е с ТЕЛК, търсим от там резерв от 500 – 600 млн. лв.
    =======================

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  13. 13 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    не е възможна правова държава в която правоохранителни , образователни органи с 340 евро заплати .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  14. 14 Профил на nbf09521423
    nbf09521423
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нека, но заедно с увеличението на заплатите пропорционално да се намалява и броя на полицаите. До достигане на средноевропейски стойности "на глава от населението" (по настоящ адрес). Същото да се направи и с останалите държавни служители. Малко на брой, но ефективни, с високи заплати.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    В наредбата е записано, че най-малко пари ще получават младшият полицай, пожарникар, автоконтрольор - 662 лв. Държавни служители със средно образование, които са назначени в МВР, ще получават максимум 682 лв. основно възнаграждение. За сведение доцентите в БАН с поне 15-20-годишен стаж вземат същата основна заплата
    —цитат от коментар 3 на neut

    Хвани едните, блъсни другите! Лентяи.
    Наскоро посетих Ботаническата градина на БАН край околовръстното. Идете, и ще разберете защо тази институция за нищо не става!

  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    До коментар [#14] от "nbf09521423":

    има стотици села с население 20-100 жители които имат нужда от закрила , няма как да стане това с средноевропейски

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1037 Любопитно

    Абсолютно никоя професия не трябва да взима под 500 евро.
    —цитат от коментар 6 на fresia


    Защо не направи фирма, за чистота например, и да даваш и по 1000 евро? Да видим къде ще ти излезе сметката. Или пак - даите да дадем?
    А за полицаите - за работата която вършат и мимималната пенсия им е много...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  18. 18 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Любопитно

    Тва естествено е мизерна сума!Но практичните милиционери знаят,как да си докарат допълнителни доходи!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  19. 19 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 987 Неутрално

    След 27 години опустошителна демокрация, войнстваща БХК циганска престъпност, и потенциален наплив на пришълци към България, държавата тепърва ще има нужда от полицаи! Да не забравяме и опасността от анадолски и €вро-атлантически сепаратизъм!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Така и никой не се наема да съкращава - чантаджии.И три милиарда да им направят бюджета,тези дето работят на терен пак ще взимат еквивалента на 400-600 евро.
    —цитат от коментар 10 на chicago514

    По-неприятното е, че дори и "тези дето работят на терен" да получат сериозно увеличение на заплатите това няма да подобри ефективността на работата им. Според мен. Разбира се, че не одобрявам поддържането на немалък брой от т.нар. "чантаджии", при това със сериозни привилегии.

  21. 21 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 410 Неутрално

    за некои са малко , за некои са много , но като въоражена организация за контрол над населението са над средната заплата , но такива указания са им дали ,това вършат

  22. 22 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#5] от "valtoro":

    корупцията се свива с работеща правосъдна система, не със вдигане на заплати.

    Birds of a feather flock together.
  23. 23 Профил на nbf09521423
    nbf09521423
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "дерибеев":

    Това не е начинът за решаване на проблема с циганската престъпност. По-малко полицаи, но да бият повече, като на Запад както бият. И без роми с по 10 висящи дела на свобода, т.е. по-бързо и строго правораздаване по отношение на битовата престъпност и посегателствата срещу личността. Може да се помисли и за връщане на Строителни войски за младежи без средно образование и такива които перманентно не работят и не следват.

  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#14] от "nbf09521423":има стотици села с население 20-100 жители които имат нужда от закрила , няма как да стане това с средноевропейски
    —цитат от коментар 16 на дерибеев

    Вероятно сте професионалист. Бихте ли посочили конкретни числови данни за необходимостта от служители и техника? Както и от конкретни дейности за осъществяване на реална закрила.
    Предварително изказвам мнение, макар и непрофесионално, че са необходими и законови промени. Които да са не само "български", а и "европейски".

  25. 25 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1037 Любопитно

    До коментар [#14] от "nbf09521423":

    Имаме повече полицаи от БеНеЛюкс, имаме повече държавни болници от Франция, вероятно имаме повече генерали от Германия... Защо ли заплатите са ниски?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  26. 26 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#3] от "neut":
    До коментар [#14] от "nbf09521423":

    Точно! Няма лошо да се увеличат заплати в МВР, но не може сержант или офицер да вземат повече от учител или научен работник.

    Съответно увеличение на заплатите трябва да върви с увеличение на резултатите, но не по стъкмистика, а реални резултати. Кога ще видим МВР служители на глава от населението и резултати, както в нормалните държави.

    За съжаление, в България МВР, МО и почти цялата държавна администрация имат основно социални функции - да осигурят работно място, без реално отчитане на резултати от работа.

  27. 27 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Познавам полицаи , взимат жалки пари и работата им е жалка , ако може да се нарече работа . Повечето са с висок холестерол , нерваци , нерези по 120 кила , ама както се казва " функцията определя формата " . Та както и да е 1000 лева са си нищо пари за каквато и да е работа , въпреки че полицаите които познавам ми споделят че си докарват още пари с други дейности , което няма лошо с почтен труд да се изхранваш

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Значи пак ще сме държавата на силата, а не държавата на знанието...
    Но какво друго и да очаквам от полицай с мислене на мутра или от мутра с мислене на полицай ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Заплатите на абсолютно всички работещи на територията на България трябва и ще бъдат увеличени значително и всеки, който е против това, ще си носи последствията. Държавата ни наистина има потенциал да бъде Швейцария на Балканите и никакви аргументи срещу това не ме вълнуват. Защото бъдещето е на мечтателите и визионерите, а тези, които искате да държите населението в калта, определено не сте такива.

  30. 30 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#27] от "Bojidar Vasilev":

    Аз лично съм доволен от работата на полицията. Има много още какво да се желае от тях в овладяването на битовата престъпност, както и на организираната такава, но за това трябва да се задействат и Парламент, и Министерски съвет, и Президент и въобще всеки да си върши работата, за която получава заплата от нашите данъци. Нещата са пределно прости, иска се само политическа воля да се направят някои стъпки. И тези, които ги направят, ще останат навеки в историята, а другите ще останат в белите й страници, с нищо незабележими или само с далаверите си.

  31. 31 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    До коментар [#6] от "fresia":

    Абсолютно никоя професия не трябва да взима под 500 евро.
    —цитат от коментар 6 на fresia


    На всички езици заплатата се спечелва или изработва.. На английски е "win", на френски е "gagner", на немски е "gewinen", дори на руские е "зарабатывать". Само на български език заплатата се "взема". Та затова толкова е и заплата.

  32. 32 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#29] от "Читател":

    Съгласен съм , всички вземат жалки заплати и заради това народа не може да си изправи главата , а имаме огромен потенциял.......

  33. 33 Профил на kantoner
    kantoner
    Рейтинг: 8 Неутрално

    пропорционално да се намалява и броя на полицаите. До достигане на средноевропейски стойности "на глава от населението" (по настоящ адрес).
    —цитат от коментар 14 на nbf09521423


    А вие кога ще спрете да възпитавате престъпници и мошеници, "до достигане на средноевропейски стойности "на глава от населението" (по настоящ адрес)"?

  34. 34 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 329 Весело

    До коментар [#29] от "Читател":

    Завиждам ви за оптимизма! Кога виждате да се случи значителното увеличение на заплатите и откъде ще дойдат парите? Както се вижда вдига се цената на природния газ, топлофикация и ток, а заедно с тях и други цени. Картел в горивата нямало, въпреки комуникиране на цените между веригите. Швейцария на Балканите? Балканите не са критерий за успех и стандарт на живот, но държави като Гърция, Хърватия и даже Румъния са преди нас.

    А визионерите нямат подкрепа, защото бъркат далаверите. Мечтателите се ориентират към чужбина и там реализират мечтите си.

  35. 35 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Каква е тази наредба сега ?? За другата се вдигна невъобразима какофония , а за тази се мълчи ?? Има нещо ""гнило в Дания". МВР е два пъти по голямо от българската армия ( дали не е 2,5 ) Ами 30 демократични години все укрепваме сигурността , увеличаваме заплати и персонал. Резултата е плачевен и все по тъжен. Ние имаме един от най -високите коефициенти от полицейско осигуряване съпоставимо с ЕС. Ами толкова електроника , ИКТ и администрацията продължава да е над 50% . Нещо е сбъркан модела. Не икам да коментирам че полицията през последните години така се премесила със хора от другия отбор , че и БОГ не може да ги различи .

  36. 36 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#14] от "nbf09521423":Имаме повече полицаи от БеНеЛюкс, имаме повече държавни болници от Франция, вероятно имаме повече генерали от Германия... Защо ли заплатите са ниски?
    —цитат от коментар 25 на Nil satis nisi optimum


    За генералите в Германия не знам, но определено са повече от колкото в израелската армия. През 2012 в българската армия е имало 37 генерала (и 45 генералски длъжности) за към 30,000 войника.

    В израелската армия по време на 6'дневната война (1967)-36 генерала (към десетина от тях мобилизирани запасняци) на 240,000 войника в действащата армия (барабар с мобилизираните запасняци). Сега са под 30 (по памет-25-26) генерала на 170,000 действаща армия (включва наборници, свръхсрочници и дейтващ текущ запас от около 25-30,000)
    До коментар [#25] от "Nil satis nisi optimum":

    П.С. И нещо за полицията: В България са 60,000 (чиновници, шапкати и полицаи) на някъде около 7 млн. жители. В Израел-25-30,000 (не ми се рови в нета, има ги данните) на 8.2 млн.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  37. 37 Профил на kantoner
    kantoner
    Рейтинг: 8 Неутрално

    държави като Гърция, Хърватия и даже Румъния са преди нас
    —цитат от коментар 34 на iceman_bg


    Може би защото гърците, хърватите и румънците не са мошеници, тарикати и далавераджии като вас, а? Що не се огледате, че няма другаде държава по света, където да съществува това "българско чудо" с телефонните измами на възрастни и безпомощни хора? Поне на Великден не се ли замисляте, че моралът ви е под нивото на вълците в планината, защото те нападат и убиват само за да се нахранят, а вие трупате милиони с цената на всичко, докато не се затъкнете и не ритнете камбаната, та отървете света от вредното си присъствие! И това не го дължите нито на Борисов, нито на Костов или Станишев - такъв ви е моралът и такива са ви ценностите още от турско! Припомням думите на цар Фердинанд в неговите "Съвети към сина", писани в далечната 1938 година:

    "Българският народ има само един идеал: да се обогати. Заради това, пази се да не му попречиш и затваряй си очите пред кражбите. Помилвай някак си незабелязано крадците, особено тия на държавни суми и дръж списъка им затворен в твоето бюро. Когато тоя списък се увеличи, да бъде в процент 10 % от населението, то ти си спасен. Знай, че царете се крепят от разбойниците, но те са жертва често на разбойниците, когато не са ги щедро възнаградили.
    Бъди човек на времето и усвоявай неговите нрави и принципи обаче бъди благоразумен и взимай навреме мерките си. На престола си гледай като нещо временно и не го свързвай с големи надежди. Аз живях под вечния тормоз на конспираторите, които забегнаха в Русия, но сега се убедих, че народът е простак. Тогава нямаше силна власт и подла администрация като сега и опасността за престола е по-малка отдолу колкото по-висшите класи, ако не и замислена тая опасност от други хора, а не като деветоюнците и деветнадесетомайците."...

    Не случайно Борисов ви строи нови църкви! В главите ви е проблема, не на жълтите павета!

  38. 38 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#32] от "Bojidar Vasilev":

    Заплатите са функция от производителността на труда и пазара на труда. Няма как с най-мижавата производителност да се постигнат високи възнаграждения. В България делът на хората работещи неквалифициран труд е най-голям, а огромна част от квалифицираните работници никога не биха получили подобна работа в някоя по-развита страна, защото са на светлинни години от нивото на колегите си. Казано по друг начин: Ганьо не може да се научи да използва камо ли да поддържа машините, инструментите и материалите, които Ханс изобретява, проектира, въвежда в масово производство и налага с успешни търговски политики. Това е положението.
    Не сме Гърция 2/3 от работещите да станат държавни служители, а останалите предприемачи на държавна дотация и след десетилетия безразборно харчене, кредиторите да ни опростят стотици милиарди.

  39. 39 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    Дори и 100 лева да я направят, пак ще има поне по десет кандидата за свободна позиция.
    Сетих се за полицая, който удивено попитал "ама и заплата ли има"?
    Всеки що-годе сериозен незаконен бизнес е под закрилата на МВР, а основната дейност на организацията, е да осигурява на рахата на управляващите.

  40. 40 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    В статията правилно е отбелязано, че 662 ще бъде основната заплата. Върху нея отделно ще се трупат пари от хранилки, дилърски рушвети и общия бизнес с автоджамбазите.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  41. 41 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 865 Весело

    роднина, милиционер, роднина, милиционер - да им съберем уважението и да им запушим устите.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8164 Неутрално

    "Върху основните заплати се изплащат добавки за прослужено време, извънреден труд, нощен труд или за работа при специфични условия и др. Не е известно колко точно са тези пари, защото зависят от ранг и стаж в системата на полицията."
    Тези пари ако ни кажат, тогава ще сме наясно. Защото за прослужено време не получават 0,6%, а 2 %. Да не ни говорят непрекъснато за основни заплати, след като доплащанията са още толкова. Поне да си вършеха съвестно работата.

  43. 43 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 476 Неутрално

    И повече трябва да им се плаща, но първо да съкратят поне малко излишна плява.

    Damnant quod non intellegunt.
  44. 44 Профил на 0bi
    0bi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    доцентите в БАН с поне 15-20-годишен стаж вземат същата основна заплата
    —цитат от коментар 3 на neut


    Хак им е на доцентите. Не стига, че не пазят задниците на управляващите, ами се опитват да мислят. Пък и мислите им все едни такива - интелигентски. Кой им е крив като не са избягали в чужбина овреме. Щяха да работят като бели хора и днес щяхме да се радваме на патриотарски съобщения, че някой си българин от виден щатски или немски институт е постигнал еди-какво си. Как само щеше да се отрази на комплексарското ни национално самочувствие. "Болгар, болгар!" А така горките политици само се кахърят да затрият ли окончателно науката в България или да отпуснат някой и друг лев, че да стигнем поне нивото на развиващите се страни.

  45. 45 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Имам приятели униформени полицаи,вземат около 800лв.,или малко над това,със всичките им бонуси.
    НА тримесечие им се изплащат извънредни часове,но не реалните,защото някой път реалните са двойно или тройно повече.Просто има таван на извънредните часове.
    Ако някой не познава полицейската,или пожарникарската работа,колко е натоварена психически и физически,е по добре да коментира,(не че това ще ви спре,да ни обясните как седят по цял ден и чоплят семки,и пият кафета).
    Добре е също така тези които ни обясняват колко МНОГО ПОЛИЦАИ ИМАМЕ В БЪЛГАРИЯ,да видят действителността,защото тя е точно обратната на това твърдение.Няма униформени полицаи и пожарникари,това е истината.Както оборудване,гориво(вече 27 години горивото е проблем за колите на полицията),тотално орязаните полицейски права.АКо някой те нападне и се защитиш,и нападателя бъде ранен или убит,полицая в 90% от случаите,ще бъде вкаран в затвора.
    Така че освен пари,оборудване,и правомощията им са под всякаква критика!

    sdg
  46. 46 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#42] от "Роси":

    Ами смятай.10 години стаж по 2 процента са 20 процента.Около 130 лв плюс 665 лв стават 800 лв.Махни 80 лв данък и остават 720 лв заплата.Как ти се струват?

  47. 47 Профил на specter
    specter
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Вдигане на заплати да има.... Няма значение дали се върши работа, как се върши, защо се върши, какви заплати взимат хората в други сектори /в началото на коментарите беше дадено за пример БАН, учители/....

  48. 48 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    никой не се наема да съкращава - чантаджии.
    —цитат от коментар 10 на chicago514

    Съкратени и напуснали от 2015-та година са 2500 бр. административни. служители. МВР няма административен капацитет.
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/03/02/2927922_nakazan_po_sluchaia_liaskovec_policai_stava_shef_po/www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/02/07/2913556_v_mvr_niamalo_kapacitet_za_usvoiavane_na_160-te_mln/


  49. 49 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#36:"Мойше! Толкоз!!!"][/quote]


    Първо реално работещите в МВР са 43 хиляди.Имат и 6000 незаети щатове.И не всички в МВР са полицаи.В МВР са и пожарната и издаването на документи за самоличност,регистрация на автомобили и други дейности ,които в други държави са към общините.Та и в България полицаите са не повече 24-25 хиляди.

  50. 50 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Може би защото гърците, хърватите и румънците не са мошеници, тарикати и далавераджии като вас, а?
    —цитат от коментар 37 на kantoner


    Вас? Вас българите?
    Така си, полицаите гледат на "тях" българите като на чужди хора.

  51. 51 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#45] от "Svetlio":

    Така си е. Мафията добре се е погрижила да има т.нар. фасадна демокрация и съответно и фасадна полиция, но по мое мнение родните служби ще бъдат реформирани по американски образец и ще станат за пример по цял свят или поне на Балканите. Ще видим какво ще стане в крайна сметка, но поне това е моя мечта от много време насам.

  52. 52 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Нека вземат и два пъти повече, ама тези които са на улицата , а не шкмбарите с със служебните коли които по цял ден обикалят магзините да пазаруват с тях за вкъщи

  53. 53 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8467 Неутрално

    На този етап не си заслужават парите при тази битова престъпност. Има много от тях на бюро, които нито са застрашени нито в тежки условия.

  54. 54 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 607 Неутрално

    А не да ми стоят тия пари по банки,бюджети и на разположение на **путатите.
    —цитат от коментар 6 на fresia


    Много добро попадение с **путатите. Искам разрешение да го използвам и аз.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK