Само в четири областни града населението се е увеличило през 2016 г. (графика)

Само в четири областни града населението се е увеличило през 2016 г. (графика)

© Георги Кожухаров



Само в четири областни града броят на жителите се е увеличил през миналата година. Това са София, Пловдив, Варна и Велико Търново. През 2016 г. от общо 257 български града само 23 са увеличили броя на населението си. Това показва проверка на БТА на данните на Националния регистър на населените места към 31 декември миналата година.

Най-голямото увеличение на населението е регистрирано в София. Броят на жителите в столицата се е увеличил спрямо предходната година с 4066 души и достига 1 236 047 души. След София най-голямо е увеличението на населението в Пловдив със 1799 души, с което градът под тепетата има население от 343 424. Третият по големина град в страната - Варна, увеличава през 2016 година жителите си със 711, а общото население на града е 335 177 души. Велико Търново, който през 2015 година намаля с 356 души, през миналата година увеличава жители със 158 и достига 68 478 жители.


В необластните градове най-голямо увеличение на населението има в Несебър, чиито жители към края на миналата година са с 273 повече.


Плевен е загубил най-много жители през 2016 г. - 1161 души. За сравнение - през предходната година градът е намалял с 2350 жители. Сред другите градове с намаляващо население няма такъв, който да е изгубил повече от 1000 жители. Сред областните центрове след Плевен най-много намалява населението на Габрово - с 946 души. Добрич губи през миналата година 890 жители, а Русе - 829 души.




И през 2016 г. най-малкият областен център в страната е Смолян с население от 28 160 души. Най-големият необластен град продължава да е Асеновград с 49 250 души.


През миналата година българските градове, чието население е под 1000 души, се увеличават с още един и стават пет. В групата на Мелник, Маджарово, Плиска и Китен вече е и Клисура, която губи 35 жители и вече е с население от 966 души.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Реално община Родопи и община Марица са към Пловдив. Не знам кой глупак е разделил Пловдив по този безобразен начин в началото на псевдо демокрацията, само и само да се доказва, че града е малко по-малък. Е с времето срастването е факт, както и липсата на транспорт до индустриалните зони, както и ред други проблеми заради "разделението". Всъщност разделението идеално върши своята работа - спъва град Пловдив от всякъде, и града се задъхва без на никой да му пука нито в общината нито в Центъра на Вселената - София.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  2. 2 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":

    Прав си, само дето не е от "псевдодемокрацията", а от 1978г. (с Указ в ДВ) - тогава обезглавяват Пловдив. Централите на фалшивите паразитиращи общини Марица и Родопи се намират... в Пловдив.

  3. 3 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Общините Родопи и Марица са създадени през 1987 г. с Указ 3182 от 12.11.1987 г. и аз не разбирам защо наричаш комунистическия режим в България псевдо демокрация!?

  4. 4 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":


    ... и града се задъхва без на никой да му пука нито в общината нито в Центъра на Вселената - София.
    —цитат от коментар 1 на traveler1


    Ако има някой, на когото би трябвало да му пука за Пловдив, то това са пловдивчани. При това не на всички.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  5. 5 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":Прав си, само дето не е от "псевдодемокрацията", а от 1978г. (с Указ в ДВ) - тогава обезглавяват Пловдив. Централите на фалшивите паразитиращи общини Марица и Родопи се намират... в Пловдив.
    —цитат от коментар 2 на alextan

    Обърках последните 2 цифри в година - тя е 1987г. - Указ № 3182 от 12 ноември 1987
    До 1987 г. община Пловдив е с територия над 12 пъти по-голяма от днешната - 1 232 907 дка.

  6. 6 Профил на Didoslav
    Didoslav
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това увеличение/намаление в следствие на миграция ли е или на естествените процеси на раждаемост/смъртност в страната? Поне аз не можах да разбера от предоставените данни.

    Въпреки това, ще си позволя да поразсъждавам малко по темата като ще се спра не на броя жители, ами на градовете, в които този брой съответно е се е увеличил/намалил.

    Ясно се вижда, че в големите градове, които са и индустриални центрове на страната, населението нараства. Абсолютно нормално, като се има предвид повечето възможности, които се предлагат, както и по-добрият жизнен стандарт.

    Въпросът обаче е, какво става, ако тази тенденция продължи - ще се увеличат изоставените селища и градове, а хората, които нямат възможност или стимул да мигрират ще останат изолирани от "развиващия се свят" - т.е. няколкото области в страната, които имат положителен икономически и демографски ръст.

    Имайки предвид обаче световните тенденции, това е абсолютно нормално - България няма да е нито първата, нито последната страна в света, където икономическото развитие допринася за социалното и икономическото неравенство в различни области вътре в държавите, както и цели региони от света. Не твърдя, че е правилен модел, ами нормален - статистиката го показва.

    Важното, според мен е как ще реагира правителството на тези промени и как точно ще се погрижи за хората, които не са облагодетлествани от тези промени.
    (или по-скоро правителствата - мн. число - защото това не е процес, който започва и свършва в мандата само на една власт). Ако се предприемат стъпки да се идентифицират нуждите на оставащите хора и да се вземат мерки тези нужди да бъдат посрещнати, то социалното неравенство няма да бъде толкова явно. Много е лошо за хората, които не могат да си позволят миграция, да виждат как техните деца, семейства и приятели се възползват от новите възможности, а същевременно те самите нямат опции за по-добър живот.

    А всички искаме и бихме имали полза всеки да се чувства максимално добре на мястото, в което живее. Не само от икономическа и социална гледна точка, но и от чисто човешка - не само тези хора са наши близки или приятели, ами и като нищо местата могат да бъдат разменени и облагодетелстваните да се окажат в обратната позиция.

    Симпатията и съпричастието могат да бъдат невероятен стимул една държава да се развива социално и икономически не само количествено, но и качествено.

  7. 7 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3137 Весело

    Търново е на + , основно заради студентите , докато София засмуква отвсякъде !

    Варна се увеличава заради морето (интересно е спада на Бургаз , а уж е най добрият град за живеене ) !!

    Колкото до - густо майна , явно ръста на Филибето е заради Столипиново и Тракийската индустриална зона !!!

  8. 8 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Бургас намалява заради обгазяването!

  9. 9 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 887 Неутрално

    [quote#5:"alextan"][/quote]

    Да, и аз нещо такова знаех. Всъщност разделянето има дълбок смисъл само и единствено ако идеята е да се пречи на града и нищо повече. Кой и как го е прокарал в СФ, само те си знаят. Е успяха! В момента няма място къде да минеш в най-нагъчкания град в България, а кмета Тотев, гърми на ляво и на дясно, че не му било изгодно града да се разширява щото му излизало скъпо да прави нова инфраструктура. Ама да забранят развитието тогава!
    А какво да кажем ние дето плащаме от скъпи пре скъпи данъци и почти нищо не получаваме срещу тях?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    По-малко учети, повече ибети!
    Хр. Стоичков
    Доктор Хонорис Кауза
    :D:D:D

  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Общините Родопи и Марица са създадени през 1987 г. с Указ 3182 от 12.11.1987 г. и аз не разбирам защо наричаш комунистическия режим в България псевдо демокрация!?
    —цитат от коментар 3 на svoboden


    Началото на псевдо демокрацията ни започва около 1985 с перестройката. Другарите чудесно знаеха на къде ни ръководят и какво трябва да направят. Който помни знае защо!
    Само народа се надяваше напразно най-после да настъпи справедливост и всеки да си получава заслуженото.
    Уви...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    България ще е София в скоро време, което е много тъжно

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4305 Весело

    Раждаемостта в Несебър е най-голяма!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#12] от "miropenkov":

    По-полека, колега. Няма такъв риск, според мен. Вярно е, че столицата от време оно си расте и не старее, но все повече ще има добри социално-икономически условия и в почти всяка точка на страната. И това не е въпрос на дали, а кога и съм убеден, че в най-скоро време предстои.

    Иначе, за броя на жителите и мигриращите - според мен тези данни не са обективни. Когато направят максимално опростена и достъпна в електронен вид адресната регистрация по настоящ адрес, ще излязат и реалните стойности. Доколкото знам, и в момента има възможност това да стане с е-подпис, но колко хора имат такъв? Така че всичко е в ръцете на законотворците и на местните общински съвети, за да улеснят гражданите и да придобият обективната картина за нещата.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9252 Неутрално

    Увеличило се е , защото са пристигнали още селяни.

  16. 16 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Раждаемостта в Несебър е най-голяма!
    —цитат от коментар 13 на Храбър


    Раждаемост на руснаци?

  17. 17 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 530 Неутрално

    една държава да се развива социално и икономически не само количествено, но и качествено.
    —цитат от коментар 6 на Didoslav


    Ей сега слушам тиквата, говори за магистрали, тунели и мантинели.
    Трудно ще стане качественното ни развитие.
    И пак говори на ш, вместо щ.

  18. 18 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":

    Демокрацията ли и обърка животеца на теб?!!!Питай децата си и приятелите им, дали искат да живеят в голям лагер, каквато бе България по времето на комунизма?Да не могат да идат до Ниш дори, да не говорим по на запад, да събират опаковки от сапуни, салфетки и какво ли не, а да се снабдиш с едни обикновенни дънки, западни, си беше истински празник.
    Това, че ни управляват крадци и мошеници - виновни сме си ние, които си ги избираме пак и пак, и пак!!!

  19. 19 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1"Да не могат да идат до Ниш дори, да не говорим по на запад
    —цитат от коментар 18 на chinaski


    За българите не знам, но ние турците, даже на село, което беше на 20км от вражеската граница, отивахме с едни "отворени листове". Та такъв беше раят!

  20. 20 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#6] от "Didoslav":

    Навсякъде починалите са повече от новородените.Дори в София те са 2000 повече.Увеличението на населението е заради миграция от други населени места.

  21. 21 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":

    Ти откри Хамерика! Браво!

  22. 22 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    В България има само един град. Другите са предградия.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  23. 23 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#22] от "lz2":

    Ще ти се да са :D

  24. 24 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":Ти откри Хамерика! Браво!
    —цитат от коментар 21 на uq


    Коментари ми е към номер 6,който задава въпрос на какво се дължи увеличението на населението в тези градове.Какъв ти е проблема не разбрах?

  25. 25 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    И аз се изненадах за данните за Бургас. Но явно развитието му не е толкова добро, макар да го пишат най-доброто място за живот.

    E PLVRIBVS VNVM
  26. 26 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":Демокрацията ли и обърка животеца на теб?!!!Питай децата си и приятелите им, дали искат да живеят в голям лагер, каквато бе България по времето на комунизма?Да не могат да идат до Ниш дори, да не говорим по на запад, да събират опаковки от сапуни, салфетки и какво ли не, а да се снабдиш с едни обикновенни дънки, западни, си беше истински празник. Това, че ни управляват крадци и мошеници - виновни сме си ние, които си ги избираме пак и пак, и пак!!!
    —цитат от коментар 18 на chinaski


    И къде видяхте проблем от моя страна? "Началото на демокрацията" беше просто времеево понятие, без изобщо да защитавам това или онова време. Но понеже всички сме се напърчили и всичко ни пречи, ни е трудно дори да се чуваме и разбираме.
    Вие сте турци, други арменци, трети цигани, българи... ама всички сме български граждани и България е еднакво важна за всички ни!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK