Военният завод "Авионамс" официално стана държавна собственост

Бойко Борисов при едно от посещенията си във военния завод "Авионамс"

© Фейсбук на Бойко Борисов

Бойко Борисов при едно от посещенията си във военния завод "Авионамс"



От икономическото министерство се похвалиха на сайта си, че "Авионамс" вече официално е собственост на държавата. От ведомството определят военния завод като "едно от ключовите за българската икономика и военнопромишления комплекс предприятия".


През лятото на миналата година "Авионамс" беше продаден на държавата от синдиците на фалиралата КТБ. До сделката се стигна, след като за продажба бяха предложени 2 090 729 акции, собственост на "Хедж инвестмънт България" АД. В законовия срок след обявената процедура Държавната консолидационна компания (ДКК) заплати близо 29 млн. лв., за да придобие дружеството.


"Последва обжалване на постановлението на частния съдебен изпълнител, но независимо от това ДКК предприе действия за стабилизиране и развитие на дружеството, като осигури средства за изплащане на неизплатените работни заплати и за продължаване на дейността на дружеството. С влизане в сила на постановлението на частен съдебен изпълнител ДКК вече притежава 99,9% от капитала на "Авионамс" АД", пише в съобщението на икономическото министерство.




Преди два месеца служебният икономически министър Теодор Седларски обяви, че ще се предприемат мерки, така че цялата летателна техника на българската армия, включително МиГ 29, да бъде ремонтирана на територията на "Авионамс". Това обаче щяло да стане след получаванe на съответните разрешения от руска страна.


Предприятието единствено извън Русия извършва ремонт на вертолети с гражданско и военно предназначение от типа МИ 8, МИ 17 и техните модификации и на самолети от фамилията МиГ и Су


"Авионамс" (бивш "Терем – Георги Бенковски") е един от най-големите заводи за капитален ремонт и обслужване на летателна техника в Европа. Основната част от завода е разположена в района на авиобаза Граф Игнатиево.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5468 Неутрално

    Много добре че държавата си върна собсвеноста-сега въпросът е да се намери работа на хората в завода!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    "Авионамс" (бивш "Терем – Георги Бенковски") е един от най-големите заводи за капитален ремонт и обслужване на летателна техника в Европа.
    -----------
    Някога може и да е бил, интересно в какво състояние е в момента като технологично състояние.
    Ама след като не могат да плащат на работниците, най-вероятно кочина с машини от миналия век.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Какво стана със сентенцията, че държавата е лош стопанин, както казваше данчо-крупието?

  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    М-да...! Я някъде, има ли информация за колко е продаден завода на Цветан Василев и сега, колко плати бюджета, че да си го откупува обратно...?

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Още една държавна хранилка.
    За бесило са всички.

  6. 6 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 696 Неутрално

    ... неясно - дали е добра или лоша е тая новина?!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Няма цифри, няма поне опит за описание на техническото и икономическо състояние и само се споменва едно обещание, че всички самолети ще се ремонтират в него и едва ли не ще имаме изключителни права за МИГ 29. А колко ще ни струват тези права ( ако въобще ги получим) и какъв ще е обема, който ще се поддържа там си остава "военна" тайна, а иначе ще трябва да издържаме един болюк щапкари, под формата на някакви началници и техници и ининери с неупплътнено работно време.

  8. 8 Профил на zakkwild
    zakkwild
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Като ще купувате Грипен - докарайте Сааб, да го модернизира като част от офсета.. И като е толкова добър този завод и работещите в него - ами договорете се с шведите да сглобим част от купените самолети в него. И да ремонтираме по - нататък.... Мисля си обаче, че реалностите са малко по различни и нивото е много много по-ниско. За съжаление.

  9. 9 Профил на Gergana Zheleva
    Gergana Zheleva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добра новина разбира се!

  10. 10 Профил на event_horizon
    event_horizon
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Всичко което е държавна собственост се превръща в каза без дъно. Държавните предприятия смучат държавни пари защото не са конурентноспособни. На държавните хранилки никой не го е еня да си подобрява качеството и да се развива постоянно за да догонва пазарните стандарти. Накрая стават огнища на корупция.

  11. 11 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#10] от "event_horizon":+++++++++++++++ По-ясно и стегнато не може да се каже. А примери.... само примери да иска някой

  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Очаквам да си върнем и енергото.

  13. 13 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#2] от "qwertqwert":

    В авиоремонтен завод няма машини от миналият век, все едно в автосервиз да твърдиш, че има ключове от миналият век. Има приспособления, крикове, стойки.....за конкретни самолети и вертолети.
    Истинската трагедия на този завод е бруталната липса на кадри. Най-читавите си обраха чуковете още деветдесетте години на миналият век, сещай се сега какво е останало.

  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 824 Любопитно

    Яко напудрена статия. Интересно ми е кой и с какво ще ще ремонтира самолети и хеликоптери. Поради липса на поръчки и немотия специалистите се разбягаха още през 90те, а ново оборудване не е купувано от времето на Т.Ж.

  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Дневник, като един "стожер" на частната собственост, сте пропуснали да ни информирате как е бил приватизиран заводът и защо се стигна до връщането му на държавата и колко е нетната държавна загуба от това. Както и кой и защо е обжалвал постановлението на ЧСИ.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Значи скоро ще стане собственост на Пеевски.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9118 Неутрално

    И кой ще работи в този завод?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK