Спиркови острови, трамвайни ограничители и подземни кофи за боклук предлагат от "Спаси София" за бул. "Дондуков"

Спиркови острови, трамвайни ограничители и подземни кофи за боклук предлагат от "Спаси София" за бул. "Дондуков"

© Анелия Николова



Днес от 17:30 ч. в сградата на направление "Архитектура и градоустройство" към Столичната община ще се проведе последното обществено обсъждане за ремонта на булевард "Княз Александър Дондуков". Ремонтът ще започне от юни, като предстои да се реши каква настилка ще бъде положена - павирана, изцяло с асфалт или комбинирана.


От неправителствената организация "Спаси София" обявиха, че са внесли при главния архитект Здравко Здравков своите предложения за корекции в проекта, които са с акцент върху пешеходците и градския транспорт. От сдружението имат пет идеи, насочени към безопасността и комфорта на всички участници в движението.


Изграждане на спиркови острови


От "Спаси София" посочват, че през бул. "Дондуков" минават част от най-натоварените трамвайни линии. По самата пътна артерия пък се намират многобройни държавни и частни административни, културни и бизнес обекти, които генерират денонощен пешеходен трафик.




"Затова предлагаме изграждане на островни перони за трамвайните спирки в посока центъра на града. На спирките "Национална опера" и "Бул. Васил Левски" в посока центъра да бъдат изградени спиркови острови, като те да са изнесени максимално близо до кръстовищата съответно на ул. "Раковски" и бул. "Васил Левски", така че да обхващат пешеходните пътеки, където нивото на перона да се понижи до нивото на пътната настилка", предлагат от организацията.


Според тях така максимално ще се гарантира безопасността на пътниците, ползващи трите трамвайни линии, преминаващи през булеварда.


Спирки с лесен достъп


"Поради липсата на достатъчно пространство за обособяване на отделени спиркови острови заради предвиденото строителство на велоалея по южното платно на булеварда предлагаме да бъдат изградени т.нар. спирки с лесен достъп", е друго предложение на "Спаси София".


Самите спирки и районът около тях ще са с повдигнато пътно платно до нивото на тротоара. Така разликата между трамвая и настилката ще е минимална и ще помага за по-лесното качване в транспортното средство от хора с различни проблеми. Повдигането на пътното платно ще бъде като сигнал за шофьорите за наличието на спирка на самия път.


Бетонни трамвайни ограничители


От "Спаси София" отбелязват, че трамвайният транспорт в столицата е един от най-бавните в цяла Европа. С цел ускоряването му и подобряването на връзката между центъра на града и източните квартали те предлагат да бъдат поставени бетонни трамвайни ограничители по цялата дължина на "Дондуков".


Бетонните ограничители са произведени от специален клас бетон, който е устойчив на метеорологични влияния, температурни амплитуди и третиране с химикали при снегопочистване. Те позволяват преминаването на автомобили със специален режим на движение през тях, осигурявайки скоростен коридор за спешните служби в рамките на трамвайно трасе.


За да се осъществи тази идея, от организацията предлагат още да бъдат забранени поне част от директните леви завои към малките странични улици.


"Принцип при проектирането на улици е да се избягват твърде многото и твърде резки движения на трафика, а всички тези леви завои допринасят точно за обратното", пишат от сдружението.


Корекции в уличния профил


"Предлагаме хоризонталната маркировка тип защриховане при кръстовищата на булеварда с улиците "Веслец" и "Кракра" да бъде заменена с разделителни острови. Освен по-висока безопасност тези острови ще възпрепятстват неправомерното навлизане на автомобили в трамвайното платно", предлагат от "Спаси София".


Според тях подобна идея създава и възможност за засаждане на допълнителна дървета и декоративни цветя.


Тротоарни уширения и подземни кофи за боклук


От организацията твърдят, че евентуално уширяване на тротоарите в зоните на кръстовищата ще повиши безопасността чрез подобряване на видимостта. По този начин можело да се създаде възможност за повече озеленяване, поставяне на кашпи с цветя, пейки или друга градска мебел.


"Предлагаме и контейнерите за смет от северната страна на "Дондуков" да бъдат изпълнени като подземни в уширенията на тротоара. Освен вече установеното от Столичната община предимство и щадящия градската среда ефект на подземните контейнери те няма да отнемат пространство от пешеходците, а изнасянето им към пътното платно ще улесни и тяхното почистване", отбелязват от "Спаси София".

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    Някой помни ли как Бойко разпореди премахването на островите и на някои легнали полицаи. сега пак откриваме топлата вода . така ще стане и ако се махнат и продадат паветата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Все ми се струва, че няма място за всич о, което искат. Не знам обсъждно ли е да е еднопосочно за мпс, но това в голяма степен ще реши проблема. Обратното да е Цар Освободител. Така ще има в пъти по малко ПТП и ще може да се направи истинска велоалея, а не подобие на такава.

  3. 3 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Обикновено Спаси София дават добри идеи, но в случая се опитват да блокират част от движението в града. Голям проблем на Дондуков е, че има синя зона за паркиране. Така реално остава само една лента за движение в посока, ако не се брои карането по трамвайните линии. В момента, в който ограничат карането по линииите и трафикът ще стане ужасен, а замърсяването на въздуха ще скочи за всички живущи. Добавянето на велоалея (предложение на общината) пък ще стесни габарита на булеварда. Някъде излезе информация, че общината иска да направи Царя еднопосочен и така Дондуков да стане еднопосочен.
    Относно левите завои. В София няма достатъчно леви завои. Например движейки се по Дондуков на кръстовището с Васил Левски няма ляв. Някой ако иска да завие наляво или трябва на Кракра, където левият завой е претоварен или да завие на втората пряка (май беше 11-ти август) като препречи насрещното, като застане на линиите и завие оттам. По същия начин на ул. Раковски пак няма ляв завой и се правят завои в малките улички. Ако забранят левите завои ще стане хаос (предвид, че в центъра масово улиците са и еднопосочни). Островите хубаво, но на Дондуков не съм чувал да има инциденти покрай трамвайните спирки.

    Та, ако общината се реши да прави острови трябва да премахне синята зона и да следи за паркиране (със скоби и вдигане) за да може булевардът да не се запуши. Иначе задръстването ще е от ЦУМ до моста Чавдар. Кварталите Левски и хаджи Димитър реално нямат друга добра връзка към центъра (по Ботевградско и след това по отново запушеният Мадрид не е добро решение, защото на Подуене отдавна е пълно).

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#3] от "alabalko":

    ами нали затова умният построи северната тангента ! за по-бързо !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#3] от "alabalko":

    ами нали затова умният построи северната тангента ! за по-бързо !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1043 Весело

    требва да е само пешеходен и трамвай... колите да си фучат по периферията, центъра на града е само за хора

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  7. 7 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Северната тангента е съвсем различно нещо, тя разтоварва Тодор Александров, Царя и Цариградско шосе или евентуално Сливница, но не и Дондуков.
    Още повече че Левски-Г няма връзка с тангентата, защото липсват едни 100-200м асфалтиран път до построения пътен възел.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    До коментар [#7] от "alabalko":

    значи потвърждаваш написаното от мен - умният наистина е просто гений.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    И ако направят по едно платно в двете посоки, съвсем ще я вапцаме!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK