Строежът на тунел "Железница" трябва да се съкрати с поне 400 дни, обяви регионалният министър

Николай Нанков

© Цветелина Белутова, Капитал

Николай Нанков



Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков заяви пред БНР, че строежът на тунел "Железница", който е най-трудният участък от магистрала "Струма", трябва да бъде редуциран с поне 400 дни. Това се налага, за да не се загуби европейското финансиране на проекта.


По думите му е загубено много време по различни процедури за изграждането на тунела и сега "трябва да се рестартира всичко от начало". Новият проект ще бъде и със съкратени срокове за изпълнение. Това от своя страна налага на терен да работят повече фирми, които да строят едновременно, за да се изпълнят поетите задължения.


"В момента инженерите в Агенция "Пътна инфраструктура" преработват обществената поръчка. Нашето желание е да я пуснем на три обособени позиции. Първата е пътното платно до тунела, втората да представлява самият тунел, а третата - съответните съоръжения и пътните платна след тунела", заяви Нанков.




Министърът разкри, че оценката за въздействието върху околната среда (ОВОС) за строителството в района на Кресненското дефиле вече е готова. Той добави, че очаква да има някакво забавяне, тъй като "има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост".


"Хронограмата, която следваме, е през 2019 г. да стартираме реалното изграждане на тунела и магистралата при Кресненското дефиле. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от "Струма", каза още Нанков.


Той добави, че има два варианта за реализиране на проекта. Единият е изцяло с европейско финансиране, а другият – с държавно съфинансиране в огромни по думите му размери.


Регионалният министър заяви и че в АПИ има липса на пътни специалисти. Те били под 8% от щата в цялата агенция. Това от своя страна създавало проблеми при проверката и реализацията на различни обекти.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    ......., трябва да бъде редуциран с поне 400 дни. Това се налага, за да не се загуби европейското финансиране на проекта."Хайде пак ще правим петилетката за две години.А няма ли да излязат имената на безхаберниците заради които се е стигнало до тук.Като започнете от министъра зам,министрите и надолу по веригата.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Мамицата му и служебно правителство А.

    Явно Бойко им провежда много качествено обучение по това да намират виновни извън тях си.

  3. 3 Профил на Nothing matters
    Nothing matters
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Значи ще се претупа само и само да не се изгубят европарите?
    Като се разпадне след 1 месец - нищо! ЕС ще киха пак!

  4. 4 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Кой е този тунел? Нали ултра дългият тунел през Кресненското дефиле отпадна?!?

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 715 Разстроено

    И тук нещата не са ясни, нито финализирани, но вече се знае, че трябва да се съкрати периода, за да има лапаница.

  6. 6 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Министър означава "СЛУГА НА НАРОДА". А Министър-председател би трябвало да означава "ШЕФ НА СЛУГИТЕ НА НАРОДА" или " НАЙ-ГОЛЯМАТА СЛУГА НА НАРОДА".

  7. 7 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    "Регионалният министър заяви и че в АПИ има липса на пътни специалисти. Те били под 8% от щата в цялата агенция. "

    То отдавна им личи на тия, че са нефели. Ама какви други специалисти има в пътната агенция - философи, политолози, гинеколози....? За какъв тунел говорят? Нали едната лента минава на кокили по трасето на стария път, а другата по билото на планината? Тези наистина не знаят какво правят. Явно простотията и невежството са се барикадирали трайно на върха на управленската пирамида. Народеееее...????

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5843 Неутрално

    Смешно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Преди да пишете коментари, запознайте се със плана на лотовете по АМ Струма - този тунел не е на лота през Кресна, а на предишния - винаги е бил там по план, сега има голямо забавяне покрай последните политически промени.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  10. 10 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    "Хронограмата, която следваме, е през 2019 г. да стартираме реалното изграждане на тунела и магистралата при Кресненското дефиле."
    До коментар [#9] от "Пешката":този тунел не е на лота през Кресна, а на предишния "

    Тъй пиши в статията.

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7545 Неутрално

    Пак джаста праста и след година, ремонт.

  12. 12 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#7] от "Judjuk":

    АПИ е пълна с ченгета от ДС защото още от тошево време там е едно от най-големите кранчета за източване на държавния бюджет ...и естествено ДС са добре позиционирани да "служат на народа"!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK