Всеки ден двама българи се самоубиват, сочи статистика на Евростат

През 2014 г. в България са се самоубили общо 731 души, което прави средно по 2 самоубийства на ден. Това показват данни на Евростат, цитирани от БТА.


Самоубийствата на мъже в България са били близо тройно повече, отколкото при жените - 554 срещу 174 случая. Пикът на самоубийствата у нас е бил през 2011 и 2012 г., когато са се самоубили съответно 800 и 811 души, отчитат експерти от Националния център по опазване на общественото здраве и анализи.


Те отбелязват, че съотношението на опитите към реализираните самоубийства е било четири към едно. Това означава, че през 2014 г. у нас е имало близо 3000 опита, т.е. средно на ден 7-8 българи са опитвали да сложат край на живота си.




Месеците април, юни и август са най-кризисни, отбелязват експертите. Тогава се реализира най-високият процент самоубийства.


Изследването на Евростат отчита още, че през 2014 г. са реализирани средно по около 10 самоубийства на 100 000 души, което е близо до средното за Европейския съюз. Най-висок този показател в ЕС е в Литва - 32 случая на 100 хил. души от населението.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4558 Любопитно

    Една европейска класация, която не сме най-зле... това е добре!

    Вчера излезе статия, която показва, че латвийците освен най-честите самоубийци са и най-големите пиячи в ЕС (а не Скандинавците, както някои погрешно си мислят). Дали има връзка между злоупотреба с алкохол и самоубийствата!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    Много е това,ама да не би част от неразкритите убийства да минават за самоубийства.Много тъжна статистика.Не знам как може да се намали драстично това,но със сигурност причините са лични и може би могат да се обобщят в групи,но не може точно да се каже - това е причината.

  3. 3 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Това е известният, печатен резултат от асоциалното, антихуманно "управление" на Борисов.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  4. 4 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "Колкото повече, толкова по-малко"

  5. 5 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    При Борисов Катастрофата по всички нива е тотална.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  6. 6 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Заглавието ми напомня за Сизиф: всеки ден бута камъка и не може да го добута. Така и двамата българи: всеки ден се самоубиват, но не могат да го свършат като хората.
    По-добре би звучало: "Всеки ден се самоубиват по двама българи"

  7. 7 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Живеем в система на нов вид "матриархат". Вчера попаднах на нещо, което ме изуми с логическата си конструкция. Погледнете го дори и да сте РУСОФОБ . Изгледайте го. Филмът е Мизандрия , става дума за дискриминация в огромен мащаб . За голяма част и от българските мъже пътя е без изход !
    https://www.youtube.com/watch?v=JJWtbvEq05Q

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    Важното е , че герб и вождът никога не са виновни за нищо и строят магистралите към "светлото" бъдеще ! (СВОЕТО) !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3005 Неутрално


    Не съм съгласен със самоубийците, НЕЗАВИСИМО по какъв повод са посегнали на собствения си живот . Няма безизходни ситуации . Ако някой или нещо ме е накарало да стигна до това решение, първо ще го ликвидирам и това не са празни приказки . Защо ще се самоубивам, а той да се радва на живота си за сметка на моя ?
    БАЙ БАБО ДА НЕ МЕ СТИГА, но без бой не се давам !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4752 Неутрално

    До коментар [#3] от "socialen":

    Соц, преди да изтролиш опорката срещу Боце, провери ли поне какво пише в статията? Това са данни от 2014-та, другарю! Тогава е пикът. Да ти говори нещо 2014-та?
    Костинброд? Златен пръст? #КОЙ? Орешарски? Целувки на Орлов мост пред тумба, докарани с влакове аркадаши?
    Протести? Контрапротести?
    Ама чукча писател...
    И при соца се бесеха и се тровеха хора. Спомням си добре няколко самоубийства. Но не се съобщаваше никаква статистика. Затова сега тролите на воля за златните времена на застоя.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 524 Гневно

    Това е известният, печатен резултат от асоциалното, антихуманно "управление" на Борисов.
    —цитат от коментар 3 на socialen

    Риъли? Самоубийствата през управлението на Орешарски през 2014-та са по вина на Борисов? Бе, я ходи се ***** !

    П.П. Защо ни занимавате със статистика от 2014-та, все едно са данни от април!!! Ако не знаете откъде да намерите по-актуална, не ставате за журналисти!!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  12. 12 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 294 Разстроено

    Социалната среда е отвратителна. Народът трябва да е вярващ, да търка билетчета от лотарията и да пие алкохол. Неработещи институции, корумпирана администрация, липса на ред. Инвалидизираните деца са в безизходица, а бойковците строят църкви. Това е България.

  13. 13 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 524 Разстроено

    Но не се съобщаваше никаква статистика.
    —цитат от коментар 10 на Незнайко в Слънчевия град

    И сега не бива да се съобщава! Преди няколко години статистическо изследване доказа изключително силна корелация между медийното отразяване и съобщаване за самоубийства и новите такива. По молба на МВР е утвърдена практиката медиите да пропускат такива новини, доколкото могат. Та ума ми не го побира Дневник за чий решиха да претоплят манджа от 2014-та!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":

    ..."златните времена на застоя"?!? Това оксиморон ли е или да? :-D То сега понеже сме много напред с материала, та над 2 млн. българи доброволно са по чужбината, а останалите тук 7 млн. се оплакват, че парите не им стигат и сме първенци по редица негативни класации. Това, което комунягите, при всичките им кусури, са направили за 28 години, квази-демократите не успяха - то е видно за всеки. Но идва време за справедливо Възмездие и за едните, и за другите.

  15. 15 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    само за два месеца служебното правителство редено от кремъл ,съсипа страната,взе 16 млрд.заеми,които и внуците ни ще изплащат и вдигна броя самоубийствата. при ореха беше същото. слава богу,че на руля на държавата сега са истинските центристи закривени надясно и само за две седмици резултатите са налице.

  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4379 Любопитно

    До коментар [#3] от "socialen":
    До коментар [#5] от "socialen":

    Едва ли хората са стигнали до безизходица поради направеното за една или две години. Това е по-скоро следствие на по-продължителен период от време.
    Коя политическа..."сила" според теб е била най-продължителен период от време във властта до описаните като най-черни години 2011/2012-та?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4379 Гневно

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Това неговото май може да се нарече политическо мародерство.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  18. 18 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 237 Неутрално


    До коментар [#15] от "pavur":
    О ужас. Така е. Само 2 дена на руля и резултатите са налице. Да не чакаме 5 деня и да хукваме по улиците... с нови искания и претензии.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3436 Неутрално

    В страните с напреднала либерална демокрация самоубийствата са си нещо съвсем нормално!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4379 Весело

    До коментар [#7] от "dejmos":

    Защо ли щатите са пълни с рускини, който търсят истинския мъж?
    ....Само там!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 758 Весело

    Тази статийка ми напомня стила на пресата по соц времената. Имаше един виц - съветският и американският президенти се надбягвали, и американецът спечелил. На другия ден в. Правда написал: "Състоя се надбягване между президенти. Голям успех постигна нашият - класира се втори. Американският остана предпоследен."

    Линк към информацията на Евростат:
    http://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20170517-1?inheritRedirect=true&redirect= %2Feurostat%2F
    България е с 10 самоубийства на 100 000 жители, средното за ЕС е 11. От 27-те останали страни 6 са с по-малък брой самоубийства/100 000, 21 страни са с по-голям. Като гледам, южните държави са с по-малко самоубийства, северните с повече. Май и климатът има значение.


  22. 22 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    Това е известният, печатен резултат от асоциалното, антихуманно "управление" на Борисов.
    —цитат от коментар 3 на socialen
    Имаше и по-големи вредители от БиБи /например ОНЯ/
    = капитализма е див и варварски ... това е проблема ни.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  23. 23 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 384 Неутрално

    ... латвийците освен най-честите самоубийци са и най-големите пиячи в ЕС ... Дали има връзка между злоупотреба с алкохол и самоубийствата!?
    —цитат от коментар 1 на Иво

    Ако някой ги открехне за зелевата чорба (на сутринта) - ще спаси много човешки живот.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  24. 24 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град": То сега понеже сме много напред с материала, та над 2 млн. българи доброволно са по чужбината
    —цитат от коментар 14 на Читател
    НЕ СА ДОБРОВОЛНО в чужбина - бяха ПРОГОНЕНИ с безработица

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4558 Любопитно

    До коментар [#1] от "Иво":

    В допълнение на коментара ми, ето и статистиката за употребата на алкохол в ЕС, България дели 4-то място с Хърватия:

    http://www.euronews.com/2017/05/17/which-eu-state-is-the-world-s-heaviest-drinking-country

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    До коментар [#13] от "Amot":

    Абсолютно вярно.
    Психолози от други европейски страни се чудят на нашите ежедневни "новини" за катастрофи, хора с нелечими заболявания, живеещи в нищета, убийства, насилие на пътя и в училище..и тн.

    Това медийно преекспониране е за отвличане вниманието на хората от политическите схеми, корупцията и беззаконието в страната.
    Трябва да бъде ограничено до минимум защото е само следствие от замазваните истински новини.

  27. 27 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Така е, но средствата за масова информация мълчат. С една дума в България всичко е наред. Повечето от тези хора обаче са посегнали на живота си поради невъзможност да водят нормален начин на живот поради икономически причини и неадекватна политика на държавата спрямо хората в нужда.

  28. 28 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Разбира се, че самоубийствата са функция И от цоциално-икономическата среда, ама.. далеч НЕ само. Много са факторите вкл. и климат, и етно-особености и мн. др.

  29. 29 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Лошо. Мъжете се самоубиват, гейовете правят паради... Нà ви евроатлантически ценности!

  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4558 Неутрално

    До коментар [#27] от "voyko":

    Така е, а други от лична драма... примерно несподелена любов. Има хора, които стигат до там. По лошия вариант е когато убият преди това и своята възлюбена и след това се самоубиват. В новините ни редовно съобщават за подобни случаи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1477 Любопитно

    Троловете пак скочиха да защитават "по-малкото зло"! Помним какво беше при Дянков и първото правителство на ГРОБ, не се хабете! Още малко от Дянков и можеше да ни докарат до 1000 самоубийства.

  32. 32 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#27] от "voyko":

    "Повечето от тези хора обаче са посегнали на живота си поради невъзможност да водят нормален начин на живот поради икономически причини и неадекватна политика на държавата спрямо хората в нужда."

    Сигурно и това има значение, но как да си обясним по-големия относителен брой на самоубийства в, например, в Швеция, Германия, Франция и т.н., където жизненият стандарт е доста над българския?

  33. 33 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2674 Неутрално

    Рандъл Патрик Макмърфи излекува супер успешно съпациентите си от психиатрията. Качи ги на лодки. Изведе ги на нощен риболов в океана. Доведе им и проститутки.Накара ги да вкусят мъжкия живот. Но само ден до пладне. Докато Системата на другия ден ги хвана обратно в клещите. Тях върна в безнадеждната депресия, а него прати на лоботомия. Защото е опасен. Знае как да изправи прекършени мъже. А това е опасно за Системата. Кен Киси. "Полет над кукувиче гнездо".

    Мърфи е оптимист!
  34. 34 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Странна работа. Уж европейци, уж живеем по-добре (естествено само на приказки бойкови ... ама нещо не е както трябва.
    Мога само да предполагам, че тези хора си отнемат живота поради глад. Все пак асфалтът, тухлите и бетонът не са много хранителни!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  35. 35 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#12] от "ruby: АТЕИЗЪМ - реалистичният поглед":


    Социалната среда е отвратителна. Народът трябва да е вярващ, да търка билетчета от лотарията и да пие алкохол. Неработещи институции, корумпирана администрация, липса на ред. Инвалидизираните деца са в безизходица, а бойковците строят църкви. Това е България.
    —цитат от коментар 12 на ruby: АТЕИЗЪМ - реалистичният поглед


    Първо не съм съгласен, че социалната среда е отвратителна или поне много по-отвратителна от което и да е друго място по света.
    Второ, социалната среда, както впрочем и всички останали обществени елементи (държава, политици, съд, общини и прочее) това сме НИЕ, а не ни пада на главите от незнайно къде и кого.
    Дали си ги избираме на избори, дали самите ние се чудим как да изхитруваме (Андрешко си е жив и здрав и много силно размножен), дали НЕ си възпитаваме децата, а чакаме някой друг да го направи - всичко това си е НАШ избор и НАШЕ дело. Каквото сме си надробили - такова си сърбаме, затова по-добре вместо да сгъстяваме самоубийствените краски с тежки не винаги верни констатации и вопли, по-продуктивно ще е просто да се вземем в ръце и всеки на своето място да се опита да си гледа работата една идея по-добре и току виж и самоубийставата намалеят.

  36. 36 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Психолози от други европейски страни се чудят на нашите ежедневни "новини" за катастрофи, хора с нелечими заболявания, живеещи в нищета, убийства, насилие на пътя и в училище..и тн.
    —цитат от коментар 26 на One Hour

    Ами аз затова и не гледам тв новини, а си чета избирателно каквото ме интересува и не ми утежнява психиката! То няма как да не пуснеш тв-то и първите 15 минути новини да не са катастрофа, убийство, насилие, инцидент някакъв! Гадост!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  37. 37 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 579 Неутрално

    психиатри бяха казали че не трябва да се казват начините за самоубииство защото така се увеличавал броя на самоубийствата
    същото е и с криминалните филми и престъпността която се увеличава

  38. 38 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Преди 1945 година самоубийствата в България са под 1 на 100000 и сме на последните места по нива заедно с Гърция !
    За годините на социализма броят нараства ДЕСЕТОКРАТНО! и от 80 -те се въртиме на това ниво!
    Между другото в края на 80-те така наречените "социалистически" страни стабилно заемат места в първата десетка по нива на самоубийства - СССР, ГДР,Унгария,България и т.л. ако погледнете статистиките днес положението е същото!

  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4165 Неутрално

    = капитализма е див и варварски ... това е проблема ни.
    ===$===
    Точно обратното !
    Капитализма е вече опитомен до толкова, че е влезнал в джоба ти във вид на кредитни карти .
    Проблема е ,че питомния капитализъм е още по алчен от онзи до преди 30 години.
    Днес вече , като салфетки се сменят потребителски уреди , ежегодно ......
    А научно техническия прогес се показва като подвеждащ фактор ....каква ирония !
    Защо ли аджаба не пуснаха флашките за масово потребление още преди 50 години
    ? Днешните неща , миналата година ли ги откриха ?

    Bukalemun
  40. 40 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Общия брой на самоубийствата нищо не значи,без да се отграничат тези на неизлечимо болни ,на които остатъка от животът им би бил изпълнен със страдание и в такъв случай това е по-скоро евтаназия.Просто малко българи могат да си позволят по 20 000 евро за евтаназиен туризъм в Швейцария

  41. 41 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    До коментар [#32] от "aralambi":

    Стандарта за живот в западните държави е висок, но и там има бедни.

  42. 42 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#9] от "niksan1":

    Защо - независимо по какъв подовод, част от самоубийците са летално болни хора, изпитващи силна болка, на тях съвременната медицина не може да им помогне за съжаление.
    Защо не дадат и статистика за предполагаемите причини - тук предполагам, че водещите ще са психични заболявания - депресия, несподелени чувства, ревност, загуба на близък, тежки физически заболявания, тежко финансово положение, дългове, зависимости - алхокол, наркотици и т.н.

  43. 43 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#20] от "Храбър":

    Филмът е руски , проблемът не е . Ако го пренесем мислено върху "действителността", ще открием общите неща. Какъв е процентът на Учителите в България ... 8 % , срещу 92% . Какъв е процентът на хората в администрацията , съдебната система , банките , социалните услуги ? Равен сруският процент . Наравно сме и по факта ,че 80% от хората в социалните домове и приюти са мъже... Отличаваме се все още по смъртност ... Аз обаче се съмнявам в вкоренеността на българската статистика ! Движейки се по "умиращите" ни села ... на 10 възрастни жени срещам мъж !!

  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    Нивата на самоубийства, престъпност, употреба на алкохол, етц са на средно европейски нива. По аборти водим двойно обаче.

    Вземете Рашата - там самоубийствата са 2-3 пъти повече отколкото в България, убийствата са цели 6 пъти повече. А по аборти Рашата държи първо място и цели 2 пъти над нас и 4-5 пъти над средно европейските нива.

    Всичко това е към 100 000 човека, а не към цялото население.

  45. 45 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Би била интересна и разбивка по възрасти.

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    До коментар [#41] от "voyko":

    В Канада няма бедни, а има достатъчно самоубийци!
    Не е в парите проблема в случая!

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    Причините за самоубийствата не са в парите. Причините са най-различни - най-често депресии. Чат пат несподелена любов.

    Никаква връзка няма между стандарта на живот и самоубийствата.

  48. 48 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7715 Неутрално

    "Всеки ден двама българи се самоубиват, сочи статистика на Евростат"

    Твърде печална статистика за обедняла България

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9216 Неутрално

    Народът полудя. Колко трябва да си изкризил, за да посегнеш на живота си.

  50. 50 Профил на kapac
    kapac
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Социалната среда е отвратителна. Народът трябва да е вярващ, да търка билетчета от лотарията и да пие алкохол. Неработещи институции, корумпирана администрация, липса на ред. Инвалидизираните деца са в безизходица, а бойковците строят църкви. Това е България.
    —цитат от коментар 12 на ruby: АТЕИЗЪМ - реалистичният поглед

    Как тогава ще обясниш , че според въпросната статистика в най-религиозните страни нивата са изключително ниски, а във високо секулализирани държави е много висока ? Климатът и нивото на социални контакти също дава отражение, но тезата ти е неиздържана.

  51. 51 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#9] от "niksan1":

    Горе-долу този начин на разсъждение, наложен в обществото, е причина за много от самоубийствата. У нас на депресията се гледа като на лиготия, неспособността да се справяш с проблемите е причина да те сочат с пръст. Повечето хора, стигнали дъното, изобщо не търсят помощ - знаят, че няма да намерят. "Я се стегни, не се лигави, всички имат грижи, не си само ти, животът е за силните, бла-бла" е манталитетът, който окончателно срива хората в тежка депресия (мислите ли, че не им е хрумвало "да се стегнат" или че не са опитвали "да се вземат в ръце"?) Симтптомите на тежката депресия се игнорират от обществото, от здравеопазването, от близките, които после вият "никога не бих предположил/а, че...! Ако всички можехме да бъдем по-емпатични, по-благосклонни към другия, особено към слабия, ако не живеехме в постоянна война, борба и конкуренция, с които ни захранват още от първолаци, ако не бяхме такива озлобени егоисти, ако не ни беше толкова драго да показваме колко сме по-силни и по-свестни от съседа... статистиката можеше и да е друга.

  52. 52 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 524 Неутрално

    За говорещите английски и освободени от предразсъдъци - има един интересен филм по темата:
    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bridge_ (2006_documentary_film)
    http://www.thebridge-themovie.com/ (филма е достъпен онлайн)

    #killwhitey
  53. 53 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3771 Неутрално

    До коментар [#7] от "dejmos":

    Филмът беше препоръчан от коментатор на 23 часа, като поводът беше пиенето, а не самоубийствата. Така или иначе, на нас-мъжете, по-малко ни е мил животът. Предпочитаме ракията вечер пред "мюслетата" сутрин, караме агресивно, докато сме млади се бием за глупости....

    Еретик
  54. 54 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Народът полудя. Колко трябва да си изкризил, за да посегнеш на живота си.
    —цитат от коментар 49 на Роси


    Зависи от причината.Ако е тежка болест в много случаи ги оправдавам.А по мои наблюдения това е основната група,които се самоубиват.Втората са псхично болни хора,третата група тинейджъри с неукрепнала психика и четвъртата е несподелена любов.

  55. 55 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 484 Неутрално

    престанете да правите корелация между жизнен стандарт/липсата му и суицидни мисли. колкото си по-базов, толкова си повече емоционално ригиден и си мислиш, че вселената, държавата и господ, са ти длъжници и ще останеш вечно жив, щото си уникален ...
    и, напротив, колкото си по-емоционално "отворен" и съмняващ се субект, толкова повече липсата на хоризонт, може да те събори.
    когато обаче говорим за мъже, които убиват семействата си и след това се самоубиват, то тук не може да има никакви оправдания. говорим за психопатология, абсолютен егоизъм и безотговорност към действията, характерни за повечето социопати.

    мисля, че е време в България да се отвори дискусия за асистираното самоубийство/активна доброволна евтаназия, има безнадеждно болни, на които нито им се живее, нито има смисъл.

  56. 56 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Една европейска класация, която не сме най-зле... това е добре! Вчера излезе статия, която показва, че латвийците освен най-честите самоубийци са и най-големите пиячи в ЕС (а не Скандинавците, както някои погрешно си мислят). Дали има връзка между злоупотреба с алкохол и самоубийствата!?
    —цитат от коментар 1 на Иво


    злоупотребата с алкохол води до депресия, така че като нищо

    Лили
  57. 57 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Няма данни за възраста на самоубииците и причините. Да си посегнеш трябва съвсем да си отчаян, при младите може би любов, при някой мизерия и отчаяние при други тежки болести

  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    Колко ли още тъжни съдби има около нас

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  59. 59 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 972 Неутрално

    руският тип капитализъм води до там

  60. 60 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#53] от "Костадин Иванов":

    Не съм видял от кого е препоръчан и какво общо има с пиенето ( вероятно от е свързано с мъжката депресия). Моят прочит е друг и е свързан със самоубийствата. Много и различни изследвания има. Определено феминисткия модел на общество " при възпитаване на момчетата" , създават огромни обществени проблеми и деформации. Голяма част от казаните неща са валидни за България.

  61. 61 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Тази статистика говори красноречиво за състоянието на душевното здраве на българина и за степента на щастие да живееш в това общество. Липсата на щастие се дължи не само на мизерията, а на липсата на всякаква справедливост в това разлагащо се общество.

  62. 62 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Мерси, че ме потвърди. При Борисов - никакъв напредък, само повече катастрофа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  63. 63 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Прави ми впечатление противоречието, което виждам между други изследвания, които ни определят като една от най-нещастните нации, и тази статистика, според която при нас самоубийствата са под средните за ЕС. Дали пък не сме нещастни най-вече на думи и показност? Донякъде имаме в културата си идеята, че щастието трябва да се пази от "лоши очи". Възможно ли е това, че чуждото щастие не се натрапва на околните да прави хората по-малко склонни да прекратят живота си? Защото в едни от уж най-щастливите и приветливи държави има много повече самоубийства.

    Леко ужасяващо за Естония с близо тройно повече от средното за ЕС, дали някой има представа защо?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK