
© Юлия Лазарова
От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт обявиха, че ще настояват Министерството на културата да обяви паветата в София едновременно за обект на движимото и недвижимо културно наследство и всички павирани улици да бъдат запазени в стария си вид.
Повод за искането им стана решението на последното обществено обсъждане за бъдещето на столичния булевард "Княз Александър Дондуков", което определи пътната настилка да бъде от асфалт и павета. От началото на юни ще започне ремонтът на булеварда, който предвижда промяна на част от канализационната система, реконструкция на тротоарите, намаляване на пътните платна от две, на по едно в посока, поставяне на ограничители между тях и трамвайните линии, изграждане на велоалея и др.
От организацията разкриха, че искат да се запази паважа по бул. "Дондуков" между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет. Те уточниха, че множество граждани са подкрепили искането им. Като лош резултат от използването на смесена пътна настилка те посочват района около Руски паметник.

© Гражданска инициатива за обществен и релсов трансорт
"Асфалтът на Руски паметник се е напукал по-малко от 2 години, след като на кръстовището бе извършен основен ремонт и бе избран "смесен вариант" на асфалт и паваж. Същият е казусът с асфалта на бул." Цар Борис III" между Околовръстния път и кв. "Княжево", като там отново частта с асфалт е напукан на много места", пише в позицията на Гражданската инициатива.
© Гражданска инициатива за обществен и релсов трансорт
Lemmy
Рейтинг: 2230 ВеселоХа-ха-ха-ха!😜😜😜😜
George Svinarov
Рейтинг: 876 НеутралноКалдъръм направо сложете. Това че се краде от настилката , не значи че трябва да живеем в каменната ера. И ако за улици като Иван Асен втори или милин камък донякъде е приемливо, основни артерии и кръстовища като Руски паметник , цар Борис III, Гоце Делчев и други това с паветата е пълна идиотщина.
chicago514
Рейтинг: 2300 Весело...."Асфалтът на Руски паметник се е напукал по-малко от 2 години, след като на кръстовището бе извършен основен ремонт...Много лош асфалт,непослушен.Големи бели прави.
Sioux
Рейтинг: 810 НеутралноПо-шумно, по-мръсно, практически невъзможно за велосипед, пресичане с детска количка и т.н. Що е то? Павета.
mahjongg
Рейтинг: 466 НеутралноСпешно трябва медицинско освидетелстване за тези които определят кое е културен паметник и кое не.
usero
Рейтинг: 581 НеутралноПаважът е по-траен, много по-траен, ама това не значи, че трябва да го оставиш да потъва и да се гъне. А да го пренареждаш през 10-15 години е доста скъпо упражнение. Нека гражданите да се съгласят да финансират пренареждането и тогава да се разгледа предложението им.
Дедо Либен
Рейтинг: 1326 ЛюбопитноАз предлагам и някои кални улици в чертите на София, без канализация и тротоари, да останат също като културно наследство за бъдещите поколения, за да имат те реална представа как са живели текните деди в първата четвърт на ХХІ век, 100 години след победата на Великата Октомврийска Социалистическа Революция (ВОСР)!!!!
penetrating
Рейтинг: 5947 НеутралноВ цяла Италия в централната част паветат са на мястото си векове...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2513 НеутралноВ центъра и широкия център на София вече е пълно с немски бакалии,молове и строежи ...всички се обслужват от камиони по 20,30 и дори 50 тона! Данъкоплатците са домакинства които няма как да поемат такива разноски!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Калник
Рейтинг: 696 Неутрално++++++++++
traveler1
Рейтинг: 908 Неутралноне мога да разбера защо има такова негативно отношение към паветата, след като и и при тях като и при асфалта седи един и същ проблем че не се полагат както трябва, и на практика вече няма хора дето да знаят и да могат да редят павета. В Пловдив има само един останал дядо на 75-80г, който знае занаята(може и да не е жив вече!), а пишман римските майстори, си оставят и ръцете и краката в това което правят.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОЦелия център на Прага е в павета, регулярно ремонтирани и поддържани, и не съм видял някой да се оплаква, ама на нас тук кой ни е крив, че сме некадърни в ремонта поддръжката и строителството пътните платна и ТРОТОАРИТЕ?
George Svinarov
Рейтинг: 876 НеутралноДо коментар [#11] от "traveler1":
1. По шумно. В града и без това е адски шумно, обаче дай да оставим паветата аамо и само да не намалее шума.
2. Паветата са по опасни. Мокрото паве почти няма сцепление.
3. Колите се амортизират повече.
4 Между паветат има пясък и кал. По прашно и по мръсно.
5 . по неудобни са за пешеходци и велосипедисти. ( например жена на токчета)
Дедо Либен
Рейтинг: 1326 ВеселоДо коментар [#11] от "traveler1": "...пътните платна и ТРОТОАРИТЕ?"
Пък един кандидат за кмет в предизборната си кампания непрекъснато повтаряше, че ако го изберат за кмет ще оправи пътните платна и тОртоарите!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноДо коментар [#12] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!това го кажи на "тъпите" европейци, които купуват години наред софийските павета.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
StanDim
Рейтинг: 466 НеутралноНа "Цар Иван Асен 2" оставиха паветата, след като се опитаха за една неделя да ги отвлекат като "отпадък"*. Е, върнаха ги , но така ги наредиха, че на някои места разтоянието между 10 сантиметрово паве е 5 см...
Сега си останахме с павирана улица, където само малоумни джигити се юркат с повече от 30-40 км./час. Но....асфалтираха 2 от 4-те тротоара на училище "цар Иван Асен 2" ...
Та - павета по пътното платно и асфалт по тротоара е едно "добро"решение.
* "отпадъка" се изкупува (не много далеч) на цена 2 евро/бр, тъй като е ръчно очукван от горната страна. Иде реч за няколко стотин хиляди павета. А и държавицата плаща на строителя за "извозването" му....
deutschland
Рейтинг: 1540 НеутралноТова че в България се полага тънък асфалт на мека основа и после потъва, пука и т.н. не означава че по принцип е така! Паветата освен че са шумни, непрактични за велосипеди и други по-малки превозни средства, като завали дъжд стават вече и опасни! Хубав слой аслафт на добра трамбова основа е перфектно решение, но икономиката си е майка на мизерията.
ralita68
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#10] от "Калник":
България е пълна със села. Там е тихо, зелено, въздухът е кристално чист, животът евтин. Заповядайте!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноДо коментар [#18] от "ralita68":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Явно е от тези, които носят селото със себе си в столицата.
Bojidar Vasilev
Рейтинг: 677 НеутралноПаветата са шумна и прашна настилка , OK ако е пешеходна зона иначе добре положения асфалт е ненадмината настилка и ако не се крадеше от фирмите изпълнителки щяхме да имаме хубави улици
Fiji
Рейтинг: 1712 ГневноДолу гербаджийско-комунистическо-патриотарските ръце от жълтите павета!
Настроение: гневно от един жълтопаветник.
paralelepiped
Рейтинг: 530 НеутралноАбе я стига с тези павета. Само шум и прах...
Тази организацийка се състои от трима члена - т.н. Председател, неговата приятелка и един гражданин от Г. Оряховица. Нямат никаква представителност за да говорят от името на софиянци. На сайта на СО от доста време има анкета и там се вижда добре какво предпочитат гражданите на София.
Хайде стига с изнудванията, че тази кочина на Дондуков ще продъжава безкрайно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tsvetko_51
Рейтинг: 1846 НеутралноИ на мен тази инициатива ми се вижда прекалена, а и израза, че била подкрепена от "множество граждани" си е едно ала-бала.
Направете подписка, да видим каква цифра се крие зад това множество.
Според мен поантата не е павета срещу асфалт, а каквото и да е, но първо да се направи качествено и второ, да се вземат действени и приложими мерки за неговото опазване.
Иначе ще ни изтичат буквално от джобовете пари за ремонт на тротоари, улици и т.н., по тези две причини, лошо качество и безобразно паркиране върху току що ремонтираните тротоари. Така е и с улиците, където разни тежки машини, като бетоновози, самосвали превозващи материали ще ги унищожават ежедневно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноДо коментар [#23] от "паралепипед":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!а ти къде си роден и какво знаеш за вредите от асфалта ?
venci4
Рейтинг: 1149 НеутралноДа оставят само жълтите павета. Останалото асфалт.
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgхм
Рейтинг: 995 Веселоа после се сърдим, че ни изобразяват като турско клекало ...
Bojidar Vasilev
Рейтинг: 677 ВеселоДо коментар [#27] от "venci4":
Да оставят само жълтите павета. Останалото асфалт.
А не може ли жълт асфалт с нарисувани павета ?
2.5
Рейтинг: 1619 Неутрално[quote#2:”George Svinarov”]..И ако за улици като Иван Асен втори или милин камък донякъде е приемливо, основни артерии и кръстовища като Руски паметник , цар Борис III, Гоце Делчев и други това с паветата е пълна идиотщина.[/quote]
I Want To BelieveСпоред мен не е приемливо и за малките улици!
Напр. ул. Иван Вазов е с павета и от съседните си улици, които са асфалтирани е в най-лошо състояние!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
blagoj
Рейтинг: 1300 НеутралноМоите наблюдения са, че навсякъде където след ремонт са поставени пак павета става ужасно. Паветата или не се поставят еднакво равни, или потъват различно, но става още по-лошо.
Смятам, че ограничаването на движението на коли в центъра е грешка. Твърдението, че въздуха става по-чист е невярно - напротив, колкото по-дълъг път трябва да измине автомобила толкова повече вредни газове ще изхвърли. Ако погледнем картата, ще видим че по "Дондуков" не трябва да се ограничава автомобилното движение.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ivanchoLA
Рейтинг: 1441 ВеселоПросто целия център да стане пешеходна зона и да се дадат места на живеещите в него на паркингите наоколо и да свършваме. Мръсно гадно и киризливо. За доставки от 1-5 сутрин с разрешително.
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноАз съм за
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Роси
Рейтинг: 8495 НеутралноА защо не в цялата страна. Това е вечна настилка и няма нужда от ремонти всяка година, за разлика от некачествените асфалтови покрития.
extrasho
Рейтинг: 409 НеутралноТия момчета от "Гражданската инициатива за обществен и релосв транспорт" са големи ентусиасти, но за съжаление са пълни лаици. Всичките им идеи са смешни. Големите булеварди НЕ СА ЗА ПАВАЖ! Разберете го най-накрая и престанете да пускате периодично глупостите си по медиите. Павета - само по малките улици в центъра. Да, красиво е и паветата трябва да се ползват там.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноДо коментар [#39] от "extrasho":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Шанз Елизе малък булевард ли е та е с павета ?