Гражданска инициатива настоява улиците с павета да бъдат обявени за културно наследство

Гражданска инициатива настоява улиците с павета да бъдат обявени за културно наследство

© Юлия Лазарова



От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт обявиха, че ще настояват Министерството на културата да обяви паветата в София едновременно за обект на движимото и недвижимо културно наследство и всички павирани улици да бъдат запазени в стария си вид.


Повод за искането им стана решението на последното обществено обсъждане за бъдещето на столичния булевард "Княз Александър Дондуков", което определи пътната настилка да бъде от асфалт и павета. От началото на юни ще започне ремонтът на булеварда, който предвижда промяна на част от канализационната система, реконструкция на тротоарите, намаляване на пътните платна от две, на по едно в посока, поставяне на ограничители между тях и трамвайните линии, изграждане на велоалея и др.


От организацията разкриха, че искат да се запази паважа по бул. "Дондуков" между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет. Те уточниха, че множество граждани са подкрепили искането им. Като лош резултат от използването на смесена пътна настилка те посочват района около Руски паметник.


Гражданска инициатива настоява улиците с павета да бъдат обявени за културно наследство

© Гражданска инициатива за обществен и релсов трансорт




"Асфалтът на Руски паметник се е напукал по-малко от 2 години, след като на кръстовището бе извършен основен ремонт и бе избран "смесен вариант" на асфалт и паваж. Същият е казусът с асфалта на бул." Цар Борис III" между Околовръстния път и кв. "Княжево", като там отново частта с асфалт е напукан на много места", пише в позицията на Гражданската инициатива.


Гражданска инициатива настоява улиците с павета да бъдат обявени за културно наследство

© Гражданска инициатива за обществен и релсов трансорт

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2676 Весело
  2. 2 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Калдъръм направо сложете. Това че се краде от настилката , не значи че трябва да живеем в каменната ера. И ако за улици като Иван Асен втори или милин камък донякъде е приемливо, основни артерии и кръстовища като Руски паметник , цар Борис III, Гоце Делчев и други това с паветата е пълна идиотщина.

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3425 Весело

    ...."Асфалтът на Руски паметник се е напукал по-малко от 2 години, след като на кръстовището бе извършен основен ремонт...Много лош асфалт,непослушен.Големи бели прави.

  4. 4 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 735 Неутрално

    По-шумно, по-мръсно, практически невъзможно за велосипед, пресичане с детска количка и т.н. Що е то? Павета.

  5. 5 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Спешно трябва медицинско освидетелстване за тези които определят кое е културен паметник и кое не.

  6. 6 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Паважът е по-траен, много по-траен, ама това не значи, че трябва да го оставиш да потъва и да се гъне. А да го пренареждаш през 10-15 години е доста скъпо упражнение. Нека гражданите да се съгласят да финансират пренареждането и тогава да се разгледа предложението им.

  7. 7 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    Аз предлагам и някои кални улици в чертите на София, без канализация и тротоари, да останат също като културно наследство за бъдещите поколения, за да имат те реална представа как са живели текните деди в първата четвърт на ХХІ век, 100 години след победата на Великата Октомврийска Социалистическа Революция (ВОСР)!!!!

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5134 Неутрално

    В цяла Италия в централната част паветат са на мястото си векове...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    В центъра и широкия център на София вече е пълно с немски бакалии,молове и строежи ...всички се обслужват от камиони по 20,30 и дори 50 тона! Данъкоплатците са домакинства които няма как да поемат такива разноски!

    Паважът е по-траен, много по-траен, ама това не значи, че трябва да го оставиш да потъва и да се гъне. А да го пренареждаш през 10-15 години е доста скъпо упражнение. Нека гражданите да се съгласят да финансират пренареждането и тогава да се разгледа предложението им.
    —цитат от коментар 6 на usero


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 660 Неутрално

    По-шумно, по-мръсно, практически невъзможно за велосипед, пресичане с детска количка и т.н. Що е то? Павета.
    —цитат от коментар 4 на Sioux


    ++++++++++

  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 816 Неутрално

    не мога да разбера защо има такова негативно отношение към паветата, след като и и при тях като и при асфалта седи един и същ проблем че не се полагат както трябва, и на практика вече няма хора дето да знаят и да могат да редят павета. В Пловдив има само един останал дядо на 75-80г, който знае занаята(може и да не е жив вече!), а пишман римските майстори, си оставят и ръцете и краката в това което правят.
    Целия център на Прага е в павета, регулярно ремонтирани и поддържани, и не съм видял някой да се оплаква, ама на нас тук кой ни е крив, че сме некадърни в ремонта поддръжката и строителството пътните платна и ТРОТОАРИТЕ?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#11] от "traveler1":

    1. По шумно. В града и без това е адски шумно, обаче дай да оставим паветата аамо и само да не намалее шума.
    2. Паветата са по опасни. Мокрото паве почти няма сцепление.
    3. Колите се амортизират повече.
    4 Между паветат има пясък и кал. По прашно и по мръсно.
    5 . по неудобни са за пешеходци и велосипедисти. ( например жена на токчета)

  13. 13 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Весело

    До коментар [#11] от "traveler1": "...пътните платна и ТРОТОАРИТЕ?"

    Пък един кандидат за кмет в предизборната си кампания непрекъснато повтаряше, че ако го изберат за кмет ще оправи пътните платна и тОртоарите!

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5505 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    това го кажи на "тъпите" европейци, които купуват години наред софийските павета.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 418 Неутрално

    На "Цар Иван Асен 2" оставиха паветата, след като се опитаха за една неделя да ги отвлекат като "отпадък"*. Е, върнаха ги , но така ги наредиха, че на някои места разтоянието между 10 сантиметрово паве е 5 см...
    Сега си останахме с павирана улица, където само малоумни джигити се юркат с повече от 30-40 км./час. Но....асфалтираха 2 от 4-те тротоара на училище "цар Иван Асен 2" ...
    Та - павета по пътното платно и асфалт по тротоара е едно "добро"решение.
    * "отпадъка" се изкупува (не много далеч) на цена 2 евро/бр, тъй като е ръчно очукван от горната страна. Иде реч за няколко стотин хиляди павета. А и държавицата плаща на строителя за "извозването" му....

  17. 17 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Това че в България се полага тънък асфалт на мека основа и после потъва, пука и т.н. не означава че по принцип е така! Паветата освен че са шумни, непрактични за велосипеди и други по-малки превозни средства, като завали дъжд стават вече и опасни! Хубав слой аслафт на добра трамбова основа е перфектно решение, но икономиката си е майка на мизерията.

  18. 18 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#10] от "Калник":

    България е пълна със села. Там е тихо, зелено, въздухът е кристално чист, животът евтин. Заповядайте!

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5505 Неутрално

    До коментар [#18] от "ralita68":

    Явно е от тези, които носят селото със себе си в столицата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Паветата са шумна и прашна настилка , OK ако е пешеходна зона иначе добре положения асфалт е ненадмината настилка и ако не се крадеше от фирмите изпълнителки щяхме да имаме хубави улици

  22. 22 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3527 Гневно

    Долу гербаджийско-комунистическо-патриотарските ръце от жълтите павета!

    Настроение: гневно от един жълтопаветник.

  23. 23 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Абе я стига с тези павета. Само шум и прах...
    Тази организацийка се състои от трима члена - т.н. Председател, неговата приятелка и един гражданин от Г. Оряховица. Нямат никаква представителност за да говорят от името на софиянци. На сайта на СО от доста време има анкета и там се вижда добре какво предпочитат гражданите на София.
    Хайде стига с изнудванията, че тази кочина на Дондуков ще продъжава безкрайно.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    И на мен тази инициатива ми се вижда прекалена, а и израза, че била подкрепена от "множество граждани" си е едно ала-бала.
    Направете подписка, да видим каква цифра се крие зад това множество.
    Според мен поантата не е павета срещу асфалт, а каквото и да е, но първо да се направи качествено и второ, да се вземат действени и приложими мерки за неговото опазване.
    Иначе ще ни изтичат буквално от джобовете пари за ремонт на тротоари, улици и т.н., по тези две причини, лошо качество и безобразно паркиране върху току що ремонтираните тротоари. Така е и с улиците, където разни тежки машини, като бетоновози, самосвали превозващи материали ще ги унищожават ежедневно.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5505 Неутрално

    До коментар [#23] от "паралепипед":

    а ти къде си роден и какво знаеш за вредите от асфалта ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Да оставят само жълтите павета. Останалото асфалт.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  28. 28 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1289 Весело

    а после се сърдим, че ни изобразяват като турско клекало ...

  29. 29 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 341 Весело

    До коментар [#27] от "venci4":

    Да оставят само жълтите павета. Останалото асфалт.

    А не може ли жълт асфалт с нарисувани павета ?

  30. 30 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    [quote#2:”George Svinarov”]..И ако за улици като Иван Асен втори или милин камък донякъде е приемливо, основни артерии и кръстовища като Руски паметник , цар Борис III, Гоце Делчев и други това с паветата е пълна идиотщина.[/quote]

    Според мен не е приемливо и за малките улици!
    Напр. ул. Иван Вазов е с павета и от съседните си улици, които са асфалтирани е в най-лошо състояние!

    I Want To Believe
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Моите наблюдения са, че навсякъде където след ремонт са поставени пак павета става ужасно. Паветата или не се поставят еднакво равни, или потъват различно, но става още по-лошо.
    Смятам, че ограничаването на движението на коли в центъра е грешка. Твърдението, че въздуха става по-чист е невярно - напротив, колкото по-дълъг път трябва да измине автомобила толкова повече вредни газове ще изхвърли. Ако погледнем картата, ще видим че по "Дондуков" не трябва да се ограничава автомобилното движение.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    Просто целия център да стане пешеходна зона и да се дадат места на живеещите в него на паркингите наоколо и да свършваме. Мръсно гадно и киризливо. За доставки от 1-5 сутрин с разрешително.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1034 Неутрално
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8104 Неутрално

    А защо не в цялата страна. Това е вечна настилка и няма нужда от ремонти всяка година, за разлика от некачествените асфалтови покрития.

  39. 39 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Тия момчета от "Гражданската инициатива за обществен и релосв транспорт" са големи ентусиасти, но за съжаление са пълни лаици. Всичките им идеи са смешни. Големите булеварди НЕ СА ЗА ПАВАЖ! Разберете го най-накрая и престанете да пускате периодично глупостите си по медиите. Павета - само по малките улици в центъра. Да, красиво е и паветата трябва да се ползват там.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5505 Неутрално

    До коментар [#39] от "extrasho":

    Шанз Елизе малък булевард ли е та е с павета ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK