Цветан Цветанов иска да се премахнат знаците, предупреждаващи за мобилни камери

Цветан Цветанов иска да се премахнат знаците, предупреждаващи за мобилни камери

© Юлия Лазарова



Председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов се обяви за премахване на знаците по пътищата, които предупреждават за мобилни камери. Пред Нова телевизия той уточни, че това е един от лесните начини шофьорите да бъдат принудени да намалят скоростта, а това от своя страна щяло да спаси много човешки животи.


Зачестилите произшествия по пътищата в последните месеци бяха обсъдени на извънредното заседание на Министерския съвет този уикенд. На него премиерът Бойко Борисов нареди да се вземат спешни мерки и да се затегне контрола. След заседанието беше обявено, че ще се работи спешно по законови промени за окрупняване на регулаторните органи, проверяващи автомобилите по пътищата, за улесняване на проверките за употреба на наркотични вещества от шофьорите и за подобряване на пътната инфраструктура.


Вътрешният министър Валентин Радев също обяви, че се обмисля премахването на знаците за мобилните камери. Въпросът обаче не можело да се реши толкова бързо, уточни той.




Цветанов даде пример от миналата седмица, когато младо момиче намалило скоростта след знак за видеоконтрол. След като подминала камерата, тя отново увеличила скоростта и 500 метра след това катастрофирала и починала.


Бившият вътрешен министър добави, че до две седмици може да се приеме процедура, с която да регламентира кой има право да взима кръв на шофьорите. В момента много от заведените дела за алкохол и наркотици падали в съда, тъй като манипулацията била извършвана от медицинска сестра, а не от лекар, каквото е изискването. Цветанов обаче не уточни дали и медицинските сестри ще бъдат включени в списъка на лицата, които ще имат право да взимат кръв или това ще са прави само и единствено от лекари.


Той разкритикува решението на съда да Софийския градски съд, който постанови двама души от групата за отвличания, станала популярна като "Наглите", да напуснат предсрочно затвора. Това са Ивайло Евтимов-Йожи и Любомир Димитров-Гребеца. Според него с парите от откупи, които така и не бяха намерени, членовете на групата са плащали за по-бързо правораздаване по техните случаи.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7855 Неутрално

    "Бившият вътрешен министър добави, че до две седмици може да се приеме процедура, с която да регламентира кой има право да взима кръв на шофьорите. В момента много от заведените дела за алкохол и наркотици падали в съда, тъй като манипулацията била извършвана от медицинска сестра, а не от лекар, каквото е изискването"

    Медицинските сестри имат по-богат технически опит и сръчност от лекарите, защото вършат това през целия си работен ден

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Знаците трябва да останат. А за нарушителите - яки глоби.

  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":

    абсолютно вярно е ,че сестрите могат по добре да вземат кръв ,просто това не влиза в работата на лекарите в България , а иначе Цветанов е абсолютно прав ,да се махнат предупрежденията пред камерите ,да се вдигнат глобите , както и да се действа безкомпромисно , вкл трябва да се конфискуват коли при определени условия на нарушения

  4. 4 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Че те куките и без това така ги поставят знаците, че си засякан преди да видиш знака. Пълни нещастници!

    Имало едно време ссср...
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Като премахнете знаците за мобилни камери ще се увеличат нарушителите и най вероятно и прихода от глоби,но това няма да помогне за намаляване на произшествията по пътя.

  6. 6 Профил на gil
    gil
    Рейтинг: 312 Неутрално

    А нещо за събираемостта на глобите - защото само се издават, а не се плащат

    "Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
  7. 7 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Докато се вярва на абсурдното твърдение, че високата скорост е основен виновник за ПТП, този проблем няма даже да почне да бъде решаван.

    Вземете погледнете пътна настилка, шофьорски курсове и пътни знаци. Тези три неща са убили в пъти, пъти повече хора, отколкото високата скорост.

    Но едно си Цветан знае, едно си Цветан бае...

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  8. 8 Профил на kjk1
    kjk1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Поставете си знаците за камерите стационарно,не е задължително след всеки знак да има камера!И си слагайте камерите след който знак искате!Няма нужда да обвързвате знака с камерата,това само оскъпява снимането!!Самия знак ще действа на водачите защото не се знае къде е камерата!

  9. 9 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 897 Неутрално

    За знаците - съгласен.
    Това не е контрол, а смешка.
    И да - шофьор съм - откакто се помня.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    Гениален, както винаги. Предлага тежко и неработещо решение, вместо евтини и ефективни.
    Целта всъщност му е съвсем различна - иска да получи правото за безконтролно следене.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Цв. почва да влиза във форма...(естествено дебилна) Точно обратното, трябва да има и повече знаци даже и така превенцията ще е по-голяма. Може би иска да каже че има достатъчно катаджии да опашат 'републиканската пътна мрежа' и най-вече второстепенната, където мре най-много народ, и за които няма корупционен риск? :) Или пък че има пари за поне два пъти повече камери? Нейсе, имат си с Боко близо милЬон избиратели, да си се радват взаимно. Ние другите просто трябва да решим докога ще ги търпим, защото сме доста повече от тях...

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    Ако има знак за камери по околовръстното никой няма да кара с 200км/ч
    Иначе то е ясно ,че гонките ще продължават!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Тук е прав! Но тези знаци създават работа за адвокатското лоби!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  15. 15 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Тоя дрънка глупости колкото да не му залепне устата.
    Цялото ... изказване е сбор от олигофренски брътвежи.
    Естествено, че няма как да махне табелите - подобно действие сигурно противоречи на 1000 наднационални споразумения.
    Пък за доктор вземащ кръв да не говорим ... това пък сигурно е някакъв виц.

  16. 16 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#7] от "phuncky":

    Скоростта е причина номер 1. Никой не го вярва, докато не попадне в ПТП. При висока скорост шансовете ти са малки - времето за реакция е кратко, а при сблъсък щетите са по-големи. Измамна е увереността, че нямаш проблеми при бързо каране и колата ти била много стабилна и надеждна.

  17. 17 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Знаците трябва да останат, а Цвестанов - не!

  18. 18 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#7] от "phuncky":

    И да допълня с един чудесен пример в подкрепа на твърдението:
    https://youtu.be/nUPfD_FobwM

  19. 19 Профил на zkvvoob
    zkvvoob
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Повечето примери по-горе като че ли се отнасят само за околовръстносто на София или за магистралите. А какво ще кажете за безумните ограничения от 40 км/ч на първокласните междуградски пътища? Има не едно и две, а през няколко километра на прави участъци.

    Да не говорим за качеството на асфалта...

    Според мен преди да се говори за слагане на камери на всеки знак, трябва да се направи сериозен анализ къде действително има нужда от ограничение на скоростта и какво е реално приложимото такова, защото, например, 30 км/ч в тунела в Пловдив е просто абсурдно.

  20. 20 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 316 Неутрално

    В цяла Европа има знаци за контрол на скоростта. Но там се измерва средната скорост между две точки. Ако има подобни датчици и камери на входовете и изходите от магистралата, проблемът е решен.

  21. 21 Профил на zkvvoob
    zkvvoob
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#7] от "phuncky":Скоростта е причина номер 1. Никой не го вярва, докато не попадне в ПТП. При висока скорост шансовете ти са малки - времето за реакция е кратко, а при сблъсък щетите са по-големи. Измамна е увереността, че нямаш проблеми при бързо каране и колата ти била много стабилна и надеждна.
    —цитат от коментар 16 на truly


    “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
    ― Jeremy Clarkson

  22. 22 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Колкото и да вдигат глоби и да измислят разни административни мерки, няма да се намалят катастрофите. Трябва да се промени мисленето на водачите. За целта трябва масова кампания, пропаганда и промиване на мозъците. Клипове по телевизиите на всяка рекламна пауза с кадри от ПТП, часове по безопасност в училище, даже още в детските градини трябва да им се говори на децата, че на шосето трябва да се спазват правила и да се внимава.

    А това, че само лекари трябвало да вземат проби само показва колко са дебилни, некомпетентни и далеч от реалността хората, които пишат законите.

  23. 23 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 971 Любопитно

    До коментар [#2] от "koko65bg":

    Я, стига!
    И какво означава знакът?
    "Имитирай спазване на правилата", или "Има камера"?
    Защо няма знак, че има засадено дръвче, тогава?
    .......................................
    Цвъки е прав!
    Знакът за камера е простотия!

    Да разлая троловете!!
  24. 24 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#21] от "zkvvoob":

    Абе, тя колата си спира, ама често ти продължаваш с висока скорост през прозореца!

    Да разлая троловете!!
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    До коментар [#20] от "Lazarus":

    Засичането със средна скорост е много по-евтина мярка (няма нужда от радар, който е скъп, само от камери и софтуер, който струва колкото стар Опел). За сметка на това е адски ефективно.
    Но поради тази причина това решение ще направи доста милиционери излишни.
    Затова е и крайно нежелано у нас, а Цвъки се опитва да предложи какво ли не друго.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    До коментар [#16] от "truly":

    Коя скорост точно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#4] от "citoplast":

    А сиреч ти си караш по правилника и те лошите куки те засякли и глобили несправедливо?

  28. 28 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#25] от "Darth Plagueis":

    В колко държави в Европа си виждал такова засичане? Аз съм го виждал само на едно място.

    Понеже съм запознат, мога да ти кажа и защо не се прави в БГ. Метрологията не може да сертифицира такива радарни инсталации.

  29. 29 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 317 Неутрално

    До коментар [#20] от "Lazarus":
    Точно така няма да се реши, карам си от София до Бургас с 220 км и сядам да пия две кафета по 20-30 мин и готово. :)


    VD
  30. 30 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Защо например в Сърбия, Румъния, България, Турция всики карат като малоумни, а същите тези шоьори като стъпят в Хърватска или Унгария да не говорим за Австрия, Германия,Франция вече са други хора, напълно изрядни ???

    VD
  31. 31 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 304 Неутрално

    СМЕШКОООО ... колко си прозрачен само!!!! Трябват повече камери и знаци към тях ... само че това означава едни пари да отидат по предназначение. Идеята тук е превенция ... оттам и запазване на повече животи и евентуално след достатъчно време - промяна навиците на водачите, а НЕ да ви пълни алчните, мързеливи, дебелокожи, нагли, некомпетентни задници!!!

  32. 32 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 677 Неутрално

    А снимката с доматите от 24 чàса, остава като емблема нали.

  33. 33 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 317 Неутрално

    "Той разкритикува решението на съда да Софийския градски съд, който постанови двама души от групата за отвличания, станала популярна като "Наглите", да напуснат предсрочно затвора. Това са Ивайло Евтимов-Йожи и Любомир Димитров-Гребеца. Според него с парите от откупи, които така и не бяха намерени, членовете на групата са плащали за по-бързо правораздаване по техните случаи."

    А това изказване как звучи само, и то от човек заемащ такива постове, а ние се чудим как може да каже нещо умно за камерите и взиманети на кръв от лекари.

    VD
  34. 34 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Трябва да има ефективен контрол на скоростта, заради безумците по пътищата. Как ще се осъществи да го измислят 240те в НС. Аз ще се радвам обаче, ако се премахне от ЗДУП разтегливата формулировка "несъобразена скорост" с която катаджиите си измиват ръцете при 80% от ПТП. Може да си попаднал в дупка на пътя, да няма знак или да не работи светофар, може да не е почистено от сняг и лед, да няма добро оттичане на пътя, но при ПТП винаги шофьорът е виновен с дежурното "несъобразена скорост".

  35. 35 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#4] от "citoplast":А сиреч ти си караш по правилника и те лошите куки те засякли и глобили несправедливо?
    —цитат от коментар 27 на niakoi_si


    Прав си! Точно така! Затова и спечелих делото, макар и след почти три години! Наказателното ми постановление не беше останало място за печати. Знаците се слагат на не повече от стотина метра от патрулката и обикновенно в лек завой, а тъпите куки се крият като шумкари! Дори не си бяха направили труда да погледнат снимката, че колата ми е зад табелата на населеното място, а ме спират с 86 км. в ч. в населено място. И не ми задавай тъпи въпроси от рода на кога съм ускорил та непосредствено след табелата да съм карал с тая скорост!

    Имало едно време ссср...
  36. 36 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Че те куките и без това така ги поставят знаците, че си засякан преди да видиш знака. Пълни нещастници!
    —цитат от коментар 4 на citoplast

    Нещастници са потрошените и починалите при ПТП /и техните близки/, умнико !
    И някои афтори тук, разбира се ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  37. 37 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 502 Гневно

    Не мога да разбера що за логика е да има знаци предупреждаващи за видеонабюдение? Не само за радари. Либерал съм по убеждение, но тази истерия със защита на правата си минава в долнопробна либерастия. Да не се чудим защо националистите в цяла Европа са в подем. Неприемлива за мен, но нормална реакция на обществото, когато сектанти на тема демокрация налагат норми наруважащи правата на спазващите законите и толерират, като правят трудно наказуеми нарушителите,

  38. 38 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Ефектът/във всички посоки/, ще бъде по -голям, ако предупреждаващите знаци станат повече. В нито един нормативен акт няма изискване броят на камерите да съответства на броя на знаците предупреждаващи за тях.

  39. 39 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1496 Весело

    До коментар [#18] от "truly":

    Защо са Ви нацвъкали минуси, и те не знаят. Вероятно защото не могат да прочетат призива накрая: "Други хора допускат грешки. Намалете скоростта!" Вярно ли е това? Вярно е. Да цъкат минуси. Добре, че в реалния свят нищо не зависи нито от минусите, нито от плюсовете тука. Притеснителното обаче е, че "оминусилите" Ви живеят в реалния свят :)

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  40. 40 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Това със знаците за камери е пълна безсмислица. Все едно всяко превозно средство от градския транспорт да се обозначава със специален знак, ако в него има контрольори, за да не се качват гратисчиите.

  41. 41 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1115 Разстроено

    И аз искам да няма цветановщина,ама тя се увеличава...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  42. 42 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    До коментар [#16] от "truly":

    Скоростта е в помощ, за да прекараш по-малко време на пътя, с което и шансовете ти да станеш неволен участник в ПТП намаляват значително.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  43. 43 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    В цяла Европа има знаци за контрол на скоростта. Но там се измерва средната скорост между две точки. Ако има подобни датчици и камери на входовете и изходите от магистралата, проблемът е решен.
    —цитат от коментар 20 на Lazarus
    Така вече съм съгласен

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  44. 44 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    До коментар [#8] от "kjk1":
    Точно. Тези, които намаляват пред знаците, ще го правят и тогава, когато камерата не работи. Или пък я няма. Целта е да не стават произшествия, а не да се пълни бюджета (глобите от камери имат най-голяма събираемост).
    А в КАТ предполагам, че при всяко произшествие продължават да пишат причина "несъобразена с пътните условия скорост", защото е най-лесно. И затова Цветанът си мисли, че като махне предупрежденията, ще спрат катастрофите.
    Знам за случай със служебен автомобил, минал през дупка сутринта към 4.00 часа и да речем спукал картер. Шофьора се обажда в КАТ, защото автомобила има КАСКО. КАТ-аджията, обаче е ядосан, че са го събудили и разкарали на 10 км от районното и написал акт на шофьора за несъобразена скорост. А докато дупката беше запълнена стотици автомобили минаваха през сервиз.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  45. 45 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2624 Весело

    "Цветанов даде пример от миналата седмица, когато младо момиче намалило скоростта след знак за видеоконтрол. След като подминала камерата, тя отново увеличила скоростта и 500 метра след това катастрофирала и починала.”

    Цвъконий остава да обясни, как премахването на знака, предупреждаващ за камера би спасило живота на въпросната водачка?
    :-)

    I Want To Believe
  46. 46 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    До коментар [#45] от "2.5":

    Като сложат следващата камера на петстотин метра от предходната и те щракнат без предупреждение , точно когато не очакваш.Страх лозе пази.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  47. 47 Профил на maka
    maka
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Пълен дебил. Поне е живяла 500м повече.

  48. 48 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1357 Весело

    До коментар [#36] от "роджър":

    Абе и ти ли си фатмак? Писна ми от фатмаци!

    Имало едно време ссср...
  49. 49 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 968 Неутрално



    Колкото и да вдигат глоби и да измислят разни административни мерки, няма да се намалят катастрофите. Трябва да се промени мисленето на водачите. За целта трябва масова кампания, пропаганда и промиване на мозъците. Клипове по телевизиите на всяка рекламна пауза с кадри от ПТП, часове по безопасност в училище, даже още в детските градини трябва да им се говори на децата, че на шосето трябва да се спазват правила и да се внимава.А това, че само лекари трябвало да вземат проби само показва колко са дебилни, некомпетентни и далеч от реалността хората, които пишат законите.
    —цитат от коментар 22 на redguy

    1. Масова рекламна кампания. Непрекъснато реклами и поучения. Обявени от някого за много известни личности сричат несвързани изречения по радиото и телевизията, в които ни убеждават да не караме пили или употребили, да не превишаваме допустимата скорост, да си поставяме коланите, ... В същото време част от тях са "герои" от ПТП, възникнали по споменатите в рекламите причини. Те са част и от усвояването на едни пари.
    2. Не са чак толкова "дебилни, некомпетентни и далеч от реалността хората, които пишат законите". Играта е такава. Принуждаваш сестрата/лаборантката вместо лекаря да вземе кръвната проба. Напрежение, спешни случаи. След това за адвокатчето е лесно.

  50. 50 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#42] от "hamiltonf1":

    Както казват в края на клипа, който съм дал в коментара ми, другите хора може да допуснат грешка. По-малкото прекарано време на пътя наистина дава по-малки шансове за участие в ПТП. Но само едно ПТП с голяма скорост може да те убие, докато при ниска такава може да оцелееш и в пет инцидента.

  51. 51 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 968 Неутрално

    В цяла Европа има знаци за контрол на скоростта. Но там се измерва средната скорост между две точки. Ако има подобни датчици и камери на входовете и изходите от магистралата, проблемът е решен.
    —цитат от коментар 20 на Lazarus

    Наистина ли сте убеден, че този контрол е толкова масов и надежден. В други коментари се изразяват съмнения за масовостта надеждността. Проектът ще изисква сериозни инвестиции. С елементарни аритметични действия и повърхностни познания по физика от началното училище лесно може да се докаже, че камери само в началото и в края на магистралата не са достатъчни. Не подценявайте сертифицирането на процеса. Снимките с мобилни камери не отговаряха на нормативните изисквания.

  52. 52 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 968 Неутрално

    "...Цветан Цветанов се обяви за премахване на знаците по пътищата, които предупреждават за мобилни камери. ...
    Вътрешният министър Валентин Радев също обяви, че се обмисля премахването на знаците за мобилните камери. Въпросът обаче не можело да се реши толкова бързо, уточни той."
    Знаем, знаем, че не може да се реши (да го решите) толкова бързо. Всичко трябва да обмисли внимателно. Това е труден и продължителен процес. Неоправдано е да се действа припряно маняна-маняна. Стилът яваш-яваш е подходящ.
    П.П. Поставянето на знаци, предупреждаващи за контрол на скоростта не е ли свързано с други нормативни документи?

  53. 53 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Увеличете знаците, стационарните кутии и глобите, както в Гърция. Гърците доста културно са се научили да карат. Макар и да няма дистатъчно камери по кутиите, пак вършат работа.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  54. 54 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    Да се вдигне максим. разрешена скорост извън населено място и по скоростен път от 90 до 110 км. ч.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  55. 55 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2458 Весело

    До коментар [#50] от "truly":

    "По-малкото прекарано време на пътя наистина дава по-малки шансове за участие в ПТП"

    Ами да забраним автомобилите. И без това се пречкат на пешеохлювите да си правят седянка на уличното платно.

    "Но само едно ПТП с голяма скорост може да те убие"
    За 2015 г., при 6967 ПТП, 669 убити и 8720 ранени:
    http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/publications/ptp_2015.pdf стр. 20
    Hесъобразена скорост с пътните условия - 194 убити;
    Hесъобразена скорост с други условия - 52 убити;
    Hавлизане в насрещно движение - 51 убити;
    Отнемане на предимство на ППС на кръстовище (пешеходец на червено) - 24 убити;
    Hеправилно движение на заден ход - 10 убити;
    Oтнемане на предимство на ППС при завиване - 9 убити;
    Превишена скорост при общо ограничение - 1 убит и 12 ранени;
    Превишена скорост при ограничение със знак - няма ни убити, ни ранени;

    Та голямата скорост не убива - тя е прогрес, напредък, развитие. Убива малоумието на участниците в движението. Пешеходците са също участници в движението и да не се правят на тарикати, че не познават пътните знаци, еле па червения светофар.

  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9936 Неутрално

    Цветанов отдавна не ми е пример за човек, в чието мнение да се вслушвам. Смятам, че става единствено за партийно строителство, но понеже не мисля да ставам партиец, не намирам за приложими в живота неговите умения ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#20] от "Lazarus":

    Измерва се и средна, и моментна - в цяла Европа. Средна обикновено е за магистралите.

  58. 58 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#55] от "wanderer":

    Малоумието няма как да излекуваш. Скоростта можеш да ограничиш.
    Ако погледнеш внимателно статистиката, която си дал, ще видиш, че голяма част от ПТП в нея са именно заради скоростта и са могли да бъдат избегнати - отнемане на предимство, пешеходец, навлизане в насрещно.

  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9279 Неутрално

    Тези още 100 години да управляват пак нищо няма да е , както трябва.

  60. 60 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#58] от "truly":

    "Малоумието няма как да излекуваш."

    Така е. Но могат да се "усвояват" средства за поставяне и после махане на табели, камери, макети на полицейски автомобили, конференции и др. консултантски начини. С тая "превишена скорост" за нуждите на усвояването като нищо ще се препише на пешеходците, че се движат с превишена скорост и после и за тях да се поставят камери, персонални асистенти, инвалидни колички.
    Ако бяха завишени критериите за придобиване (и отнемане) на шофьорска правоспособност, хем нямаше да струва пари на бюджета, хем броя на шофьорите (и автомобилите) щеше да е по-малко (дори с екологичен ефект). А "високите наративи" (особено от ДПС) точно обратното се опитват да направят - раздване на шофьорска книжка на всеки дебили, успял да си купи свидетелство за завършен осми клас (сега вече седми).
    От както е стартирал "правният рекет" (по силата на закона се плаща "данък" на частно лице), застраховка "Гражданска отговорност", ни "честни частници", ни "интелигентни катаджии" са успели да направят поне една екселска таблица с всичките 6 млн. автомобила. Едно нарушение - 10% ръст в застраховката, две нарушения - 50% ръст; три нарушение - 100% ръст на застраховката; пет нарушения за година - пожизнена загуба на правоспособност за водач на МПС. То не бяха точкуване, пъпкуване с подкупи на КАТ-аджийски шефове, търговия с регистрационни табели, продажба на еднакви цифри, камери без софтуер, отверки за нагласяне на данните в чиповете с памет и т.н.
    И броят на автомобилите може да се регулира - туря се един пътен данък в размер на три МРЗ и циганите с трошките "духат супата". Ама не, щели били да правят политика ... на вземане на подкупи.
    В крайна сметка, целта на Пътя е да се достави стоката/пътника за минимално време. Сиреч, гоним скорост, а не както някои мушмороци си мислят, че някой друг трябва да им плаща за глупостите. Който иска да си прави седянки или да се шматка волно, има паркове и градинки. На всичко отгоре и те са изградени с пътния данък за автомобил (500 лв. за автомобил срещу 5 лв. имотен данък по данъчна оценка от преди 40-50 години).

  61. 61 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Tрябва да се поставят полицай навсякъде. Да са там постоянно и да спират и глобяват. Нещо като извънредно положение. Да има по сериозна санкция, да се вземат точки и да се увеличава застраховката при нарушения, иначе убийствата по пътя ще продължат. Това са лигльовци и несериозни, които не си знаят възможностите и по точно, че ги нямат.

  62. 62 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#60] от "wanderer":

    Не че не съм съгласен с теб. Но говориш за утопия. Няма кой да реализира подобни идеи. Избирателят ни е важен - затова и тъпмем на едно място почти 30 години.

  63. 63 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Да посадят храсти покрай магистралите та да могат да се крият милиционерите , и да изкопаят окопи за пусии АПИ

  64. 64 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#14] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Напротив, липсата на знаци ни спечели толкова дела... превенцията НИКОГА не трябва да се оставя като концептуална стратегия на хора като ЦвЦв или като Вас.

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere
  65. 65 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#38] от "subaru":


    Така е, те и сега не отговарят! Но трябва да се проследи и друго - пълна проверка на знаците и тяхната видимост! Не може катаджията да седи на пет метра, скрит в храстите точно там, където знае, че знакът е невидим, защото растителността го е опасла. Такъв акт трябва, а и понякога се случва, да пада в съда!

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere
  66. 66 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2151 Весело

    ИНтересни мисли "щъкат" из междуушието на Шамана! Породени след поредната "молитвена закуска". Явно, "закуските", му влияят добре на мисловния процес. Умник си ни е той!

  67. 67 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 341 Весело

    Зад всяка трънка "КАМЕРА" ???
    Зад всеки храст полицай !!!

    ПРИГОТВЕТЕ СИ ДЖОБНИ !!!!

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    В района на Стражица на пътя Варна - София (посока София) е монтирана камера на около 150 м. след кръстовището. Какви ли нарушения заснема тя?

  69. 69 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    ...И броят на автомобилите може да се регулира - туря се един пътен данък в размер на три МРЗ и циганите с трошките "духат супата". ...
    —цитат от коментар 60 на wanderer


    извинявай, ти добре ли си? И тоя пътен данък в кой фонд ще отива? Във фонд милиционерски заплати ли?

    Има си изпитани правила в белите страни на ЕС, които може и тук да се приложат. Но на първо време трябва да се смени чипът на милиционерите, и на рапоните като Цвъки и Баш Рапон.
    И най-важното - ДА НЕ СЕ КРАДЕ ОТ ОБЩЕСТВЕНИТЕ СРЕДСТВА!

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    Да се вдигне максим. разрешена скорост извън населено място и по скоростен път от 90 до 110 км. ч.
    —цитат от коментар 54 на hamiltonf1


    100 км е напълно достатъчно, а по бг магистралите и 130 км е много.
    Само че има нещо друго - камерите и милиционерите чакалят точно до ограниченията от 60 км/ч - до десетките безумни ограничения по републиканската пътна мрежа до всяко отклонение за някое село, кръстовище, бензиностанция, кръчма, пътна чешма, отбивка.

    И друго - нека да помислим колко би се облекчил трафика, ако БДЖ работеше нормално, а не 90% от превоза на стоки да се поема от тежки камиони, движещи се в пакет по 3 по републиканските пътища.

  71. 71 Профил на Българин
    Българин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Какъв бе изобщо смисъла от поставянето на такива предупредителни знаци? И то струващи пари и труд...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK