Фандъкова: Паважът по бул. "Дондуков" ще остане, за да се запази историческият облик на София

Йорданка Фандъкова

© Юлия Лазарова

Йорданка Фандъкова



При реконструкцията на столичния бул. "Дондуков" ще се запази изцяло паважната настилка, за да не се нарушава историческият облик на града. Това каза пред Би Ти Ви кметът на София Йорданка Фандъкова в коментар на вчерашното обществено обсъждане, на което министърът на културата Боил Банов се обяви за запазване на паветата.


Фандъкова уточни, че няма официално становище от министерството, но ще се съобрази със становището му. Столичната община предложи комбиниран вариант с асфалт по пътните платна и павета по трамвайното трасе на "Дондуков", като Фандъкова днес изтъкна, че така се давала възможност за изграждане на велоалея. Проектът обаче трябва да бъде одобрен от Министерството на културата, защото булевардът попада в архитектурен ансамбъл.


Ремонтът на бул. "Дондуков" започва на 4 юли, като кметът увери, че той няма да бъде изцяло затварян, а ще се работи последователно във всяко от двете платна, за да не се блокира трафикът в центъра.




Фандъкова изброи другите ключови ремонти, които предстои да започнат през лятото – на стария мост "Чавдар", на бул. "Монтевидео" в кв. "Овча купел". В програмата на общината било и изграждането на локалните платна на Северната скоростна тангента по пътя за Требич.


В края на тази седмица ще бъде пуснат ремонтираният участък от бул. "България", като Фандъкова отново посочи, че очаква държавно финансиране за основен ремонт на булеварда. "Вече свикнахме с хубавите трасета по останалите булеварди, които подменихме, и остана като кръпка бул. "България", мотивира се тя. През август ще се довърши реконструкцията на трамвайното трасе по бул. "България. След средата на месеца ще се пусне едната лента на бул. "Патриарх Евтимий", който сега е затворен заради изграждането на метрото.


В коментар за замърсяването на въздуха в София, заради което организации заведоха дело срещу общината, Фандъкова каза, че качеството на въздуха постоянно се подобрявало. "Да, в София има проблем с фините прави частици, но в последните години качеството на въздуха се подобрява", каза тя и посочи, че останалите вредни вещества са намалели.


По темата за презастрояването на кв. "Младост" тя заяви, че това било допуснато още с устройствения план от 2009 г., и увери, че се прави всичко възможно то да не се допуска, но не можело и да се нарушават законите. Според нея проблемите са заложени - умишлено или не.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 260 Неутрално
  2. 2 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Тъкмо няма да карат като бесни в центъра.

  3. 3 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Хубаво, нека остане. Но не в смисъл да не го пипат, а да изградят здрава основа под него и да го пренаредят. Да не стане като с Иван Асен II, дето щяха да го асфалтират, но местните маргинали се разквичаха и накрая паважа си остана без да го пипнат - силно нагънат и неравен калдъръм с огромни просвети между паветата. Мръсно, шумно и некомфортно.

  4. 4 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    само не знам защо не пускат циганите с каруците в центъра, щото и те са си част от историческия "облик".

  5. 5 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    След като мълчаливо съучаствахте старите софийски къщи да се срутят и на тяхно място да се появи мутренски кич от стъкло и черен мрамор, наистина само паважите останаха от стара София.

  6. 6 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 269 Неутрално
  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6474 Неутрално

    След като има съгласие, по-скоро да започне и успешно завърши този ремонт

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Усети се. А беше подготвила кофите с асфалт, добре че хората се развикаха.

  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    “...за да не се нарушава историческия облик на града.”

    Ами тогава да върнат паважа на Раковски, Патриарха, Левски и т.н.
    И да се грижат за състояноието на сгради, като тази, която събори Японеца!
    Клетви за историческия облик на столицата от селска даскалица, която живее в Манастирски Ливади звучат фалшиво...

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Да не стане като с Иван Асен II, дето щяха да го асфалтират, но местните маргинали се разквичаха и накрая паважа си остана без да го пипнат - силно нагънат и неравен калдъръм с огромни просвети между паветата. Мръсно, шумно и некомфортно.
    —цитат от коментар 3 на Калник


    Аз като местен маргинал специално отделям от свободното си време за да донагъна паважа, ръчно разширявам фугите и поливам основата за да поддаде колкото се може повече - само и само да им е некомфортно на разни преминаващи Калници


  11. 11 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 538 Разстроено

    Очевидно решението за бул. "Дондуков" е взето - изцяло павета и без велоалея. Похвална е загрижеността на редица организации за запазване на паветата в София, но в конкретния случай се доказа, че крякането е по-важно от съществени аргументи. Благодарение на това крякане възможността този знаков булевард да бъде пример за добра реконструкция и модернизация според съвременните разбирания за градоустройство беше пропусната. Сега е ясно, че:
    1. Паветата ще бъдат наредени лошо, както винаги, и само след няколко месеца целият булевард ще е на вълни.
    2. След премахването на нужната велоалея, очевидно е, че отново ще може да се паркира от двете страни = хаос!
    3. От никой от защитниците не чух и дума за други съществени елементи от "запазването на стария дух" - ретро лампи, пейки, тротоарни настилки - само павета, та павета. Чудно как в редица градове хем има ретро дух, хем има и асфалт.
    4. Показа се ясно, че групата защитаващи организации не могат да намират баланс в общественото мнение, защото беше очевидно, че мнозинството от живеещите на Дондуков са за асфалт.
    Аз моите бележки си ги взимам от целия процес, надявам се това да се е случило и с представителите на Общината. Защото това ще бъде поредния път, когато институциите не успяват да защитят своя проект, въпреки че е сравнително добър. Трамваят до Дървеница казва "Здравей"..

  12. 12 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Кога ще миете улиците ?
    Кога ще "влезете в малките улички на кварталите" ?
    Кога ще оправите тротоарите ?
    Кога ще разкарате паркиралите коли по тротоарите ?
    ...

  13. 13 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#11] от "Софиянец":

    Напълно съм съгласен. В детските ми години всички централни булеварди бяха с паваж, някъде към 1980 започнаха да ги ремонтират и сложиха асфалт. Май първият беше бул. "Стамболийски", ако някой помни по-добре, да ме поправи. От асфалтирането на него, булевардите "Христо Ботев", "Мария Луиза", "Скобелев", Патриарха и т.н. с какво се е изменил историческият облик на София?
    Бул. "Дондуков" е основен път за минаване през центъра, алтернатива е само бул. "Цар Освободител".

  14. 14 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Ако се забрани паркирането на булеварда ще се освободи място за хубави велоалеи с по две платна. Ако се сложат и прегради до трамвайните линии (да не навлизат коли) съм ОК да оставят паветата за колите.

  15. 15 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "Калник":

    не мога да разбера кой слага минуси на този коментар и с какво точно не е съгласен???

  16. 16 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 846 Весело

    Фандъкова не е по миенето.Улиците не са вече като едно време-няколко Ха ха ха

  17. 17 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#9] от "2.5":

    сори, натиснах минуса погрешка и исках да ти дам голям +++++

  18. 18 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#2] от "Jumbo Jet":

    Според мен всички улици в центъра трябва да са с павета .По-красиво е и ще спре малко джигитите.

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#11] от "Софиянец":

    В последните години паветата се редят относително приемливо, с добро легло, добро редене и се получава съвсем приемливо. НО паветата са настилак за каруци, няма как да издържат на безумното натоварване на съвременния трафик. Няма как да минават десетки хиляди автомобили по 2-3 тона и паватата да не се нагънат с години. Няма западен град с паваж на централни транспортни улици с интензивен трафик, с паваж са само малки улички в историческия център без голям трафик.

  20. 20 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 269 Неутрално



    [quote#11:"........... Сега е ясно, че:1. Паветата ще бъдат наредени лошо, както винаги, и само след няколко месеца целият булевард ще е на вълни...[/quote]

    Това ще се случи и с асфалта ! Справка: Цариградско се напука

  21. 21 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Поредната глупост, разквичаха се една шепа хора и Фандъкова вече не чака дори министерството на културата да се изкаже ами вече е за паважа. Няма вело алеи, ще им падат пломбите на хората като се возят по този "булевард", смешна работа. Според мен паветата трябва да бъдат премахнати навсякъде, където се движат моторни превозни средства, поддържането им е много трудоемко а движението по тях е ужасно, вършели са работа преди години, сега асфалта е по-добрия вариант за местата където се движат автомобили. Но ако толкова държим на историческото си наследство нека започнем да строим землянки, колиби, каруците да пляснем в центъра на София и други подобни неща.

  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#14] от "kapitan_laino":

    Е точно това беше идеята на общината - асфалт за колите и велоалеите. Но няма шанс срещу кресливите еко-талибани и сега пак ще свършим със павета, без велоалея ( щото няма как да направиш алея върху павета ) и паркирани коли.

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#20] от "starlighter":

    Къде точно видяхте напукано на Цариградско , всеки ден минавам и не съм го видял ?

  24. 24 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    До коментар [#10] от "lustmord":

    И как ще ти е ако някой дойде в твоя даом и поизпочупи това-онова, само за да ти е неудобно на теб. Егати просташкото мислене, ще руши нещо което не е негово, ти си за съд и една солена глоба.

  25. 25 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1202 Весело

    Точно така, София е втория Париж и третата Виена!

  26. 26 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Аз пък съм БЕСЕН, че за пореден път врещенето ПРОТИВ ВСИЧКО сработи !
    Басси историческите културни сиви павета ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  27. 27 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Историческия лунен пейзаж

  28. 28 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#19] от "m17":

    Има, има - Милано. Има само една малка подробност: миланският паваж няма нищо общо с нашия калдаръм.

    https://goo.gl/maps/npeRjZDJeu72

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  29. 29 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#21] от "Modestmouse":

    Така е. Напълно съм съгласен с Вас, колега! За пореден път "прогресивните" ретроградни сили взеха превес! Чини ми се, че скоро след ремонта ще се прави нов ремонт. Паветата не са нещо нормално в 21-ви век, поне не и по протежението на цял централен булевард - в някоя квартална уличка може, но извън това е пълна гротеска. Какво е мнението на архитектите и инженерите в Общината и в града - те мнение нямат ли или и те са "за" паветата? Жалко! За пореден път ще се изхарчат едни колосални средства нахалост, за да се отремонтира всичко веднъж завинаги, както е удачно за времето, в което живеем и ще живеем.

  30. 30 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    Това показва или пълната безпомощност на общинарите, или подкупността на една немалка част от тях чрез дял от грантовете на еко-талибаните. Друго разумно обяснение на този трагичен резултат нямам.

  31. 31 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Е що с павета? Дай по назад да върнем облика калдъръм и непокрити улици. Може и каналите за лайна да върнете. То в Драгалевци пак си е така де. Да не вземете да развалите историческия дъх с канализация!
    Въпроса какво се прави и в емето на какво не си ли задавате? За милите павета ще търпим прах, шум, трошене на коли. На всичко отгоре като се намокрят са доста хлъзгави. И не ми обяснявайте тъпотията с джигитите - целия град вече е в легнали полицаи. Т.е. може да има асфалт и да са усмирени джигитите. Що да няма вело алея? А да, заради културата...мила родна картинко...и другата простотия - забраната за паркиране. Нали си плащам данъци и синя зона. Що да не паркирам? В края на краищата живея в този град. Не ползвам частна кола в града. Много рядко ми се налага да влизам в центъра с моя кола. Но като почните да ръсите забрани и ме втриса. Все за Сталин се сещам. Що не изтррпете 1 млн граждани? Хем няма да ви минават по улицата, хем няма да паркират. Чиста работа! Остава открит въпроса кой да включим в милиона.

  32. 32 Профил на mikke
    mikke
    Рейтинг: 269 Гневно

    моята най-искрена реакция като разбрах беше: НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ

    И нека и градският транспорт да стане от каляски, фъндъкова да ходи с налъми на работа за да е по-историческо.

  33. 33 Профил на weatherman
    weatherman
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Това е безобразие! Никой не иска цялостното запазване на паветата по Дондуков! Та те са опасни за живота и здравето на хората, а в България никой не може да ги положи правилно. НЕКА ДА ИЗЛЕЗЕМ НА ПРОТЕСТ И ДА НЕ ПОЗВОЛЯВАМЕ НЯКАКВИ ИЗМИСЛЕНИ ОРГАНИЗАЦИИ ДА ПОДМЕНЯТ ПРЕДПОЧИТАНИЯТА НА ХОРАТА, А ТЕ СА ПОНЕ ЧАСТИЧНО ДА СЕ ПОЛОЖИ АСФАЛТ ПО ДОНДУКОВ!

  34. 34 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    До коментар [#30] от "Читател":

    Според мен показва специфичния начин на управленско мислене, ако се вдигне врява за нещо, веднага сменяме позицията, ако пак се вдигне врява за друго нещо, сменяме позицията отново. Няма принципни позиции, важното е да се снишим като тревата, да не се набиваме на очи, да няма обществени ексцесии и да си седим кротко на удобното управленско място. С това си го обяснявам аз, иначе всякаква логика казва че в 21ви век не е удачно да се поддържат павета там където постоянно биват трамбовани от автомобили, ако е за някоя пешеходна зона е напълно оправдано.

  35. 35 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Софиянци и гости на града, честит ни прахоляк и шум.
    Няма европейски град, където на подобна основна пътна артерия да е оставен такъв паваж. За малките уличка става, но за булевард си е чиста проба мазохизъм.
    Мога да се обзаложа, че още след първата зима ще започнат пропадания на настилката и ще стане същата кочина, каквато е в момента. Жалко, че СО не се съобразява с мнението на огромното мнозинства от участвалите в анкетата, а се поддава на рекета на Веселин Кирев от измислената "обществена" организацийка "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт".

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Тъкмо няма да карат като бесни в центъра.
    —цитат от коментар 2 на Jumbo Jet


    Грешка, пешеходецо, грешка. Една от особеностите на паветата е, че след няколко капки дъжд се превръщат в доста хлъзгава настилка, което изненадва шофьорите дори при ниските скорости, щото шофьорите са свикнали да карат по асфалт, който няма такива изненадващо неприятни свойства и не са настроени да очакват изненади.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Весело

    ... Няма западен град с паваж на централни транспортни улици с интензивен трафик, с паваж са само малки улички в историческия център без голям трафик.
    —цитат от коментар 19 на m17


    Асфалтирали са, щото тамошните власти имат богат исторически опит с барикади от павета... Сериозно, дори широките и прави булеварди в някои европейски столици са правени не за удобство на транспорта, а за да не могат да се преграждат лесно с барикади. В смисъл, ако на някой следващ протест в София паветата "бъдат ползвани не по предназначение", то след две години всичко ще бъде асфалтирано. Страха също е мощен, мотивиращ фактор.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Фандъкова толкова лесно се подава на лек обществен натиск, че не трябва и село да й се поверява. Понякога е за добро (спирането на 18-ката до Студентски град), но за други неща й трябва малко критика, 1-2 интервюта и е обърнала веднага плочата (пример е не само Дондуков, безсмисления трамвай 6, паметника пред НДК го чакаме вече 3 години да пада).

  39. 39 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Правилно решение.
    —цитат от коментар 1 на VD


    Да, това е единствено правилното решение, но като ти гледам минусите и се отчайвам.

  40. 40 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Случва ми се ежедневно да минавам по улички, на които пренаредиха паветата в последните години. С умиление си спомням старите неравности и дупки, които предизвикваха известен дискомфорт и раздразнение. Поне тогава беше паваж, сега е по-скоро калдаръм. Сега всячески избягвам да минавам по тях с автомобил или колело.

    Мисля си, че е чудесно, нека ги пренаредят паветата и на Дондуков. Няма нужда да чакаме година, както казват коментиращите по-горе, за да пропада булеварда. Веднага след откриването няма да остане и един защитник на павета в града. Пък тогава пак ще заделим едни пари за нов ремонт, колко му е.

  41. 41 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 403 Гневно

    Фъндъкова е пълна пародия. Пет откачалки вдигнаха шум и тя даде заден. Няма нито собствено мнение, нито визия. Какъв кмет е това?!
    Поради тази причина след близо 10 год кметуване площадът пред бившия дворец се използва за паркинг, единствената частична пешеходна зона е бул Витоша, чийто ремонт сам по себе си беше гротеска, в центъра на града се прескачат трамваи, коли, тролейбуси и пешеходци... Без никаква мисъл, композиция, визия.... Орент.
    Единствената видима промяна са висящите климатици по фасадите вече и на исторически сгради, министерства.. дори и министерския съвет.
    Това е положението - пълна некомпетентност, тотална липса на естетика и визия, имитация на загриженост. Важното е да има стабилност!!

  42. 42 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#28] от "baba_zozolana":

    До коментар [#19] от "m17":

    Още по-знаково - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Avenue_des_Champs_Elysees_Christmas.jpg

  43. 43 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#42] от "pamplemousse":

    Да, всъщност много са градовете с павирани централни улици, по които има и натоварено движение. Италия просто е прототипният образ поне в моите спомени. Едно обаче остава неизменно: начинът на оформяне на паветата или плочите и качеството на полагането им са много различни от тукашните павирани улици.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  44. 44 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#28] от "baba_zozolana":

    Точно миналата седмица бях в Милано и мога да се закълна че всичко ДО и ИЗВЪН Зона С е само и единиствено асфалт. Повечето улици в зона С което е историческия център са също асфалт , дори пред замъка Сфорца е асфалт въпреки че вече е пешеходна зона. Плочки и местния еквивалент на паважа а именно дребен калдъръм има единиствено и само по пешеходните зони еквивалетни на нашата църква света Неделя, Витошка и сие.

  45. 45 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 333 Неутрално

    От сега си представям какъв провал ще е пререждането на паветата , защото вече никой не реди павета като едно време , и според мен ще стане по-лошо от сега с гоненето на крайни срокове в изпълнението

  46. 46 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Общината се издъни за пореден път. Не може буквално 3 дни преди ремонта (а всъщност той не почваше ли днес???) да няма яснота как ще изглежда булеварда. Имахте цялото време на света бе, чиновници, и пак се издънихте. И какво пречи, да питам аз, да се направи велоалея на павета? Само някой новодошъл селянин може да мисли, че не може да се кара колело по паветата - моите родители са карали по цар Борис колела от Македония до Красно село, а там е изцяло паваж. А ако толкова не може на паваж, велоалеята е замислена до тротоара. Направете велоалеята на унипаваж, каквато ще е настилката на тротоара - така ще се сливат и няма да се наруши визията на булеварда.

    А към всички, които обясняват как паветата ще се наредят лошо, имам само 1 въпрос - асфалта добре ли се "нарежда" в България или след седмица е напукан? Айде стига вече селения в тая държава. Идвайте в София, но не си налагайте провинциалните разбирания, защото дразните.

  47. 47 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Най-после да решат за Дондукав, че ще започнат да го ремонтират, без да знаят какво ще е накрая

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    Общинска некадърност на всички нива. Не знаят как ще изглежда улицата, а ремонтът започва. Решават как ще изглежда, без да обръщат внимание на останалите улици.

    Герберизъм в действие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK