Полицията ще отнема книжки на шофьори с неплатени актове

Полицията ще отнема книжки на шофьори с неплатени актове

© Георги Кожухаров



Пътна полиция ще отнема временно книжките на шофьори, които имат влезли в сила и неплатени актове. Те ще бъдат връщани, когато водачите си изплатят задължението към държавата.


Това е една от мерките, които вътрешното министерство ще предложи за справяне с несъбираемостта на глобите, която е част от големия проблем с катастрофите и жертвите на пътя. На някои места тези мерки вече се прилагат, обясни главният секретар на МВР Младен Маринов.


Той разказа за случай във Велико Търново, където при проверка на пътя е установен шофьор, който имал задължения към държавата от 11 хил. лв. заради пътни глоби.




Друга идея, която се обсъжда в министерството, е административните услуги на гражданите по други поводи да се обвържат с плащането на пътните им глоби. Маринов спомена и една от вече направените стъпки, а именно системата в новите автомобили на МВР, с която катаджиите могат да издават наказателно постановление веднага, на място, без да се издирва шофьорът, за да му се връчи постановлението.


Думите на Маринов бяха след проведена среща в МВР за безопасността на пътя, която бе насочена към децата. Тя идва няколко дни след като в събота премиерът събра кабинета на извънредно заседание и нареди спешни мерки срещу катастрофите.


Вътрешният министър Валентин Радев пък коментира, че срещата на кабинета е била само начало на обсъждания за законови промени с цел справяне с високия брой на катастрофите и намаляване на жертвите от тях. Това не е пиар кампания, подчерта още Радев. Целта на вътрешното министерство е до 2020 г. жертвите след пътнотранспортни произшествия да намалеят до 500 души годишно, "ако може и без николко", допълни той.


Министърът на вътрешните работи Валентин Радев

© Цветелина Белутова, Капитал

Министърът на вътрешните работи Валентин Радев


На срещата е обсъдена и възможността за поставяне на патрулки пред всяко училище, което обаче ще изисква допълнителни средства и затова е само идея на този етап, се разбра от думите на Радев. Причината за обмислянето ѝ е статистиката за миналата година, през която са загинали 36 деца след катастрофи. От началото на тази година жертвите сред децата са четири, а общият брой на загиналите след транспортно произшествие е 219.


2/3 от загиналите деца са между 15 и 17 години, които са се возили в колите на приятели, а не на родителите си, и често катастрофата е причинена заради неправоспособност, се разбра още след срещата в МВР. На нея ръководството на вътрешното ведомство разговаря с представителите на неправителствения сектор. Едно от взетите след нея решения е за провеждане на информационна кампания с клипове, която да започне сега и да продължи до края на учебната година. Темата ѝ ще бъде безопасността на пътя. Целта на ведомството пък е тя да стане практика.


Пред журналисти Радев каза, че с изненада разбрал, че в училище не се преподава безопасност на пътя. "Няма хорариум за това, има за военна дисциплина, но няма за катастрофите", подчерта министърът. Той нееднократно призова медиите да отразят срещата и клиповете за превенция срещу катастрофите особено сред децата. "Трябва медийно да стресираме шофьорите", коментира той.


Началникът на Пътна полиция Бойко Райновски пък заяви, че след последните изменения в Закона за движение по пътищата КАТ е свалил над 2500 регистрационни табели заради най-тежките нарушения на пътя - шофиране след алкохол, наркотици или от неправоспособен водач.


Камерите в новите коли на МВР не могат да снимат, стъклата им пречат


От МВР признаха и за друг проблем - Пътна полиция се оказа без камери в колите, след като автопаркът беше подменен с корейска марка автомобили. Камерите в новите автомобили не могат да снимат заради стъклата на колите. Затова се обмисля вариант камерите да се сложат на поставки извън колите. Министърът каза, че е разпоредил проверка кой не си е свършил работата при проверката на техническата спецификация на новите коли за Пътна полиция.

Ключови думи към статията:

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4867 Неутрално

    Калинка до калинка !
    ТЕ СИ КАРАТ БЕЗ КНИЖКИ БЕ УМНЯГИ !!!
    Други мерки са необходими но трябва АКЪЛ и РАБОТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 989 Неутрално

    След "успешното" сваляне на държавните регистрационни табели само на баламурници които не са си прехвърлили автомобилите на тъщите, сега кои книжки очаквате да се отнемат?

  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4277 Любопитно

    Добра идея, трябваше отдавна да се направи. Ако, го хванат после да кара без книжка - нови яки глоби и му свалят номерата. Ако, пак кара му взимат и колата. Така трябва да се действа!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Калинка до калинка !ТЕ СИ КАРАТ БЕЗ КНИЖКИ БЕ УМНЯГИ !!!Други мерки са необходими но трябва АКЪЛ и РАБОТА !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти явно ги разбираш нещата. Нещо конкретно освен празни приказки ще предложиш ли?

  5. 5 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 276 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":
    Абсолютно е прав, така правят почти всички и ако ги хванат си плащат.
    Както казва други мерки и акъл трябва.
    1. Наказания за подкупни катаджий и даващи подкуп граждани.
    2. Другото всико е измислено в Германия, Франция и др. цивилизовани държави да го вземат от там наготово.



    VD
  6. 6 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    а тези които карат без книжки и имат пари за 5 коли ?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  7. 7 Профил на cisco
    cisco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Добра идея, трябваше отдавна да се направи. Ако, го хванат после да кара без книжка - нови яки глоби и му свалят номерата. Ако, пак кара му взимат и колата. Така трябва да се действа!
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Една стара кола е 600 лева, няма да уплашиш никой така.
    Глупаво е да се свързва книжката със събираемостта на глобите, ако ти вземат документа за идентификация - книжката не си с отнети права за управление на МПС, пак можеш да си караш.За да ти отнемат правата трябва да си извършил нарушение за което е предвидено такова наказание, без значение в теб ли си е документа или не, а не да не си платил нещо.

    https://chitanka.info/text/8364-sblysykyt-na-tsivilizatsiite-i-preobrazu
  8. 8 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":

    "Ти явно ги разбираш нещата. Нещо конкретно освен празни приказки ще предложиш ли?"

    Отново се концентрират върху глобите и наказанията, а не върху превенцията /кампании, състояни на пътни знаци и пътища, добро обучение/. Също трябва да се мисли за ниски глоби, но 100 % събираемост. Сега примерно ако глобят някой с 1000 лв /при минимална заплата от 460 лв/, той ще е поставен пред зибора дали да нахрани семейството си или да плати глобата. Познайте кое ще избере. :-) Големите глоби НЕ са решение. Решение е неибежността на глобите. Проблем винаги е било, че всички идеи идват от КАТ, и обикновено са свързани с глоби и наказания, защото те им пълнят бюджета и им увеличават властта. На практика решенията им НЕ решават ефективно проблемите, а просто са им изгодни.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4867 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jumbo Jet":

    отговорите и решенията са с пари !!! Пазарна икономика !!!! КАПИШ ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2675 Любопитно

    "От МВР признаха и за друг проблем - Пътна полиция се оказа без камери в колите, след като автопаркът беше подменен с корейска марка автомобили. Камерите в новите автомобили не могат да снимат заради стъклата на колите.”

    :-)
    Още колко кусири ли ни спестяват кухите фуражки?!

    I Want To Believe
  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6531 Неутрално

    "Камерите в новите автомобили не могат да снимат заради стъклата на колите. Затова се обмисля вариант камерите да се сложат на поставки извън колите."

    Пак някой не си е свършил работата, най-вероятно заради тлъсти комисионни

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 276 Весело

    До коментар [#10] от "2.5":

    някой беше, предложил да ги вържат на балон или хвърчило :):):)

    VD
  13. 13 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 404 Неутрално

    това не Е рекет , или Е ? още колко ли млади момчета и момичета ще изгонят от българия ? целия проблем идва от конструирането на ЗДП ,и ползването му за пътен грабеж / май трябва да има и ;настроение; отвратен от идиократи /

  14. 14 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Дреме им те и така масово си карат без книжки.

  15. 15 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    Дреме им те и така масово си карат без книжки.
    —цитат от коментар 14 на exit13
    Много красиви и млади некролози виждам напоследък

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  16. 16 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    В Австрия ако не си платиш глобата в 14 дневен срок, отиваш на съд. За 15 минути те осъждат на 10-тократно по-висока глоба, а ако си особено нагъл може и няколко месеца затвор да отнесеш.

    Така че сме на прав път. Остава само да се определи и адекватно наказание за каращите без книжка или с отнета такава. 6 месеца общесвено полезен труд ми изглеждат добро начало.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  17. 17 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2678 Любопитно

    НЕ мога да приема МВР да ми налага глоби и да ми взима книжката, при положение, че това не са нормален държавен орган / институция.
    Оправете си първо вас, после нас.

  18. 18 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 624 Любопитно

    Да, точно така! И продължавайте от КАТ да се криете като мишки по храстите зад ограничение 50 на прав двулентов път с мантинела по-средата. Аз съм шофер, обичам си държавата и привествам тези мерки, САМО И ЕДИНСТВЕНО, АКО СИ СМЕНИТЕ МОЗЪЦИТЕ В КАТ и не взимате на работа само хора с 8 ми клас връзкарчета. В главите ви е проблема, мои мили милиционери. Това обаче не виждам как ще го промените. Декади трябват.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  19. 19 Профил на nrgbg
    nrgbg
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#8] от "primaxm":

    Съгласен, само една корекция- приходите такси и глоби не отиват в бюджета на МВР, а в националния, т.е. МВР има твърд бюджет и не зависи от събраните глоби

  20. 20 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чеп за зеле":

    Обществено полезен труд, докато си платиш глобата с парите, които изработиш след удръжките за подслон, храна, дрехи, инструменти, охрана и транспорт...
    Може да се проточи с години.

    Така е почти в цяла Европа западно от Сърбия...

    Няма нужда от прибиране нито на книжки, нито на номера, коли и разход на държвни пари за съхранението им .

  21. 21 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Точно така , срок за плащане и после увеличаване глобата поне 500% !!!

  22. 22 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Първо Закона за движение по пътищата трябва да стане задължителен за полицаите, а после и всичко останало.

  23. 23 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":

    дрън дрън, та пляс
    преди два месеца при рутина проверка, ми казаха, че имам актове за 500 лв. Съответно отидох до КАТ и се установи, че няма такова нещо и е "недоразумение". По твоята и полицейската логика трябваше да съм без номера.
    Доката централизираната им система не работи качествено, подобно решение ще им донесе повече негативи. от позитиви.

  24. 24 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":

    дрън дрън, та пляс
    преди два месеца при рутина проверка, ми казаха, че имам актове за 500 лв. Съответно отидох до КАТ и се установи, че няма такова нещо и е "недоразумение". По твоята и полицейската логика трябваше да съм без номера.
    Доката централизираната им система не работи качествено, подобно решение ще им донесе повече негативи. от позитиви.

  25. 25 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чеп за зеле":
    У нас няма толкова места в затворите а й съда освен условни рядко издава друга!

  26. 26 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    [quote#4:"Jumbo Jet"][/quo
    "Ти явно ги разбираш нещата. Нещо конкретно освен празни приказки ще предложиш ли?"

    А недей така! Кмета има и поразяваща фраза:
    "Гарантирано от ГЕРБ"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  27. 27 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 826 Неутрално

    КАСТАТА НА ТЪРТЕИТЕ МНОГО НАБЪБНА У ДЪРЖАВАТА ТРЕБЕ ДА ПАПКАТ , ТУКА СОФИЯ СА Я НАПРАВИЛЕ НА ОМЛЕТ,ДОЙДЕХА ОТ СЕЛО ТЪЪЪПИИИ , ЗА ДА СИ ПОКАЖАТ МАГАРИИТЕ ТУКА АМА ТОВА ДИАГОНАЛНОТО ПРЕСИЧАНЕ ПО ТОДОР АЛЕКСАНДРОВ И ОДРИН МОДРИН И ДРУГИТЕ УБИ СИЧКО ДЕТСКО У МЕНЕ , АБЕ ВИЕ ЛУДИ ЛИ СТЕ БЕ,ХОРА ГИНАТ ЗАРАДИ СЕЛЯНДУРЩИНИТЕ ВИ , ХОООРА , КАШПИ ПО УЛИЦИТЕ, ПРЕПЯТСТВИЯ ,САКСИЯ ТУРНАЛЕ НАСРЕД ПАТО ЗА ДА СИ ПОБИЯТ ЗНАКО ЗА РЕКЕТ ,БЛЪСКАТ СЕ ХОРАТА У ТЕХ, ПОЛЕГНАЛИТЕ ПОЛИЦА СА КАТО БЕНТОВЕ КАТО НАВАЛИ ДЪЖД, ОТДЕЛНО КАТО СЕ ДРЪПНЕ ВОДАТА,НАНОС ПЛЪЗГАТ СЕ КОЛИТЕ КАТО НЕВИДЕЛИ А ТАМ ТРЕБЕ ДА Е НАЙ ЗДРАВО ЗА ДА МОГАТ ДА СПИРАТ ХОРАТА, АБЕ ТОВА НЕ Е ДЪРЖАВА ТУКА, ДЕ ЩО ИМАШЕ ТЪПАК И ТОЛУМ У ДЪРЖАВАТА СЕ ИЗСИПА ТУКА В СОФИЯ

  28. 28 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3191 Неутрално

    Някой може ли да ми обясни сагата с актовете и талоните? Когато в Австрия направя нарушение, дават ми едно платежно нареждане (ако съм извън колата го слагат под чистачките, даже в найлон е увито, за да не се намокри, ако завали). Попълнено е с номера на акта, който са ми съставили, сумата, която имам да плащам и сметката, по която трябва да преведа парите. Отивам до банката, попълвам само номера на моята сметка, подписвам и готово - платила съм си за гяволъка. Няма и минута. Въвеждат акта ми в софтуера по номера и следят плащането. Не платя ли до две седмици, сумата скача двойно. Не платя ли още една седмица, идват да ме приберат по надлежния ред. Толкоз. Тук го пишат половин час, взимат ми талона, отивам в КАТ и чакам на опашка, за да го платя. Часове. Е, и ангел с крила да си, гледаш да се разбереш с полицаите, за да си спестиш цялата тази неразбория. И започваш да си мислиш с каква точно цел процедурата е толкова усложнена.

    Мърфи е оптимист!
  29. 29 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    След като МВР има право да взема книжки на шофьорите за неплатени глоби, въпросът е как шофьорите могат дистанционно, без да се налага да ходят до съответният КАТ, да проверят дали им се водят такива глоби.
    Изключително неприятно е когато да кажем си тръгнал на почивка, при една "рутинна" проверка от МВР да се окажеш без книжка.

    Дневник, бихте ли дали повече информация на по въпроса.
    Благодаря

  30. 30 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#19] от "nrgbg":

    "Съгласен, само една корекция- приходите такси и глоби не отиват в бюджета на МВР, а в националния, т.е. МВР има твърд бюджет и не зависи от събраните глоби"

    Не знам в момента как или как е точно по закон, но последната глоба преди доста години, която платих беше преведена по сметка на МВР, не на НАП. Чак след известно време ако не са събрали глобата, отива за събиране в НАП.

  31. 31 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Я стане, я не... Дотогава колко актове ще паднат по давност...

  32. 32 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    Точно така , срок за плащане и после увеличаване глобата поне 500% !!!
    —цитат от коментар 21 на valtoro
    Никакви пари = това не ги плаши :-)
    Лопатата и бачкане до заплащане на глобата с ЛИЧЕН ТРУД

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  33. 33 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не е работа на полицията на събира пубичноправни вземания. Вземянията на държавата по съставени от нея и влезли в сила наказателин постановления и актове се събират по общия ред. Техническата безопасност и спазването на нормите и правила при движение по пътищата нямат нищо общо със задълженията на водачите към държавата. тогава да дадат право на пътните полицаи да събират и данъци, глоби за нарушения на обществения ред и спокойствие, както и глоби за санкции по всякакви други закони, предвиждащи административни наказания. Спира те полицая на магистралата и се превръща в държавен съдебен изпълнител. Тъкмо си има удобен повод. Свидетелството за правоуправление се отнема при нарушение на нормативни актове, относими към придобиване на това право на управление на МПС. Плашането на глоби не е условие за придобиване на книжка, таа да е основание за отнемането й.

  34. 34 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#29] от "radoslavivanov":

    https://e-uslugi.mvr.bg/ESP.Web.Portal/KATActs/ActService/Index

    Пробвай в сайта с е-услуги на МВР.

  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 665 Неутрално

    По-умни начини отдавна са измислени по света:
    1. "Книжка" е имагинерно понятие - правото да управляваш автомобил е едно поле ДА/НЕ на централния сървър. Книжката е само парче пластмаса. Като имаш неплатени глоби или други провинения, или надвишиш точките - деактивират ти я електронно и те уведомяват по пощата. Оттам насетне нямаш право да караш - нищо че самата книжка си е у теб. Ако те спипат да шофираш докато електронно се водиш, че си с отнета книжка - дупе да ти яко, глобата е тройна. А тук имаме даже и хартиен "талон" в допълнение към пластмасовата книжка - трябва да го носиш и него, да ти го вземат, да ходиш да си го връщаш... пълни безмислици в 21-ви век.
    2. Застраховката ГО е според собственика - като нямаш история на добър шофьор, почваш от 1000 евро на година. Е, ако имаш Фиант Пунто - може и 800. Но ако искаш БМВ 200 коня като млад шофьор - и над 1000 ще си. Като натрупаш години стаж с валидна застраховка и без произшествия - падаш на 800, 500, 300... Ако правиш нарушения - качваш се пак над 1000, а след някое време въобще спират да искат да те застраховат. Ако искаш да пишеш колата на баба си, тя ще почне също на 1000 евро, защото няма история на добър шофьор. Ако няма книжка, въобще няма да я застраховат.
    Нататък няма да продължавам - тия две работи ако въведат, ще решат 80% от проблемите с джигити и нередовни шофьори.

  36. 36 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#29] от "radoslavivanov":

    Ето тук:

    http://www.nap.bg/page?id=312

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  37. 37 Профил на Lamento
    Lamento
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Поредната тъпотия, която няма да помогне с нищо, а ще направи минцифайките още по-алчни за пари...

    Комунизъм или смърт!......Каква е разликата?!?
  38. 38 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    Като чуя "забрана" и "глоба" ми настръхва косата! Защо същите тия шофьори, като отидат в Германия например, стават примерни водачи? Защото знаят, че там наказанието е аламинутно, неотменимо и неизбежно! Защото няма как да се разберат с "КАТ-аджията"! Защото цялата им система функционира според законите и имат уважение към нея! Тука, каквито и забрани да сложат, каквито и глоби да турят, ред няма да има, защото всеки мисли, че ще се разбере с контролиращия! Докато КАТ и цялата администрация не си изградят авторитет, всички "мерки" са безсмислени!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    аве извратени герберасти, милиционерите освен КАТаджийски задачи други нямат ли? Ами хайде който не си е платил глобата в затвора да лежи докато близките му не внесат сумите с лихвите, а изродите убили хора по спирките и тротоарите да се разхождат свободни, защото милиционерите не успели да предоставят "неоспорими доказателства". И цялото МВР в КАТ ли ще го превърнем? Ами кой ще бори битовата престъпност, телефонните измами, изобщо кой ще осигурява сигурността в градовете и селата?
    Е.ах тези тъпанари в униформи, впили се като кърлежи в телата на работещи и плащащите данъци!

  40. 40 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Ако, го хванат после да кара без книжка - нови яки глоби и му свалят номерата. Ако, пак кара му взимат и колата.
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Каква полза от "нови яки глоби" ако нарушителя не си плаща и старите актове?! А отнемане на колата става трудно, ако вече е прехвърлена на роднина.

    Смятам, че бе проблематично решението след период от 2 години глобите да се смятат за несъбираеми (на практика, опростени). Това бе подигравка със законността и реда. Трябва задълженията към държавата да се събират с ескалиращи наказания, включително затвор ако друго не действа.

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Поредната тъпотия, която няма да помогне с нищо, а ще направи минцифайките още по-алчни за пари...
    —цитат от коментар 37 на Lamento

    има ли милиционер, който да не е алчен за пари?

  42. 42 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#35] от "Камен":

    Пропусна и нещо много важно. Застрахователните премии отиват за лекуване на пострадалите при ПТП ( както и за инвалидните пенсии), а не се плащат от обществените здравни фондове.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  43. 43 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 826 Неутрално

    В ПРЕДЕЛИТЕ НА РБ КНИЖКАТА Е ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ И КАТО ТАКАВА ЧРЕЗ ЗАКОН ИЗРИЧНО Е УПОМЕНАТО КОЙ И ПРИ КАКВИ ОБСНОЯТЕЛСТВА МОЖЕ ДА ТИ Я ОТНЕМА ,ТОВА КОЕТО СЕ ПРЕДЛАГА Е ПРОТИВОЗАКОННО ,МУТРИ КВО ДА ГИ ПРАВИШ ,НАУЧЕХА СЕ ВЗЕМАТ ТИ НЕЩО И ПОСЛЕ ПЛАЩАЙ РЕКЕТА ЗА ДА ТИ ГО ВЪРНАТ

  44. 44 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#35] от "Камен":

    Да де..., ама упорито не искат да променят сбърканата система...! Там е, най-големия проблем...!
    Всеки що годе съвестен шофьор го правят на луд от разкарване по няколко пъти и висене по опашки, за да доказва нещо пред милиционерите! Баровците, с големи и лъскави коли, дето обикновено не се водят на тяхно име, никой не ги закача...! За закона..., те просто не съществуват!

    Бивш tww09306483.
  45. 45 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 492 Неутрално

    При мен в Германия, ако не си платя глобите, които могат да се плащат и на месечни вноски със съответната основна лихва +5%, след 2 предупреждения се назначава съдия-изпълнител, който застопорява имуществото. Ако това не покрие разходите, имаш 30 годишен срок да ги платиш, тоест ако работиш някъде, държавата си дърпа месечно пари, като ти оставя от заплатата толкова, че да имаш минималният стандарт на живот. Или те вкарват в затвора, да ги обработиш там. Ако откажеш да работиш в затвора. престоя ти може да се удължи. Това е доста жестоко за потърпевшият, но е така.
    Аз моята глоба от 800€ я обработих за един месец, при една държавна фирма, с избрано от мен работно време. Така можех да работя другаде, и от там получавах пълната заплата.

    Es muß Geld fließen!
  46. 46 Профил на cisco
    cisco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    По цял свят е прието плащането на глобите да е приравнено с данъците и не е работа на пътната полиция да мисли как да ги събира.И здравни каси няма никъде другаде по същата причина.Имаш ли някакъв доход, ще ти удържат каквото се полага без значение данък ли е, глоба ли е....
    Причината у нас да има толкова катастрофи не е в несъбираемостта на глобите. Аз като съм си в БГ изобщо не се притеснявам че щели да ме глобят, и една надница няма да е глобата, дори винетка някой път не взимам ако има опашка на пункта на границата, пука ми....но виж, чичката със москвича и 200 лева пенсия е в съсем друго положение, и минималкна глоба да отнесе ще му е трудно да си я плати дори и да иска.Все пак ако си говорим честно, то "длъжниците" не са точно опасните шофьори а бедните, и то предимно за "безопасни" нарушения, без винетка, паркиране, ГО, преглед....

    https://chitanka.info/text/8364-sblysykyt-na-tsivilizatsiite-i-preobrazu
  47. 47 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Първо , наказание отнемане на правоспособност за неплатени глоби не се предвижда от закона. Оттук нататък всяко отмемане на документа удостоверяващ въпросната правоспособност е незаконна.
    Второ, ако ти "отнемат" по този начин книжката не губиш право да караш, само увеличаваш работата на пътните полицаи да те проверяват в системата. Кофти е обаче ако искаш да шофираш навън.
    Трето. Ако имаш подозрения , че може да ти спретнат подобен номер, просто не си даваш книжката при проверка : извинявайте господин полицай, но съм я забравил .... Глобата за неносене на документи е 10 лв без други последствия, които....също не плащате и пак така...
    Ето как нашата мила родина ни прави зорлем нарушители.

  48. 48 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1994 Весело

    До коментар [#34] от "hahohehi":
    "Пробвай в сайта с е-услуги на МВР."

    До коментар [#36] от "ТНТ":
    "http://www.nap.bg/page?id=312 "

    Ама сте големи умници! Как може да се провери за нещо, което не знаеш!? Ни номер на фиш (наказателно постановление), ни входящ номер в НАП?
    И понеже професионално се занимавам в търсенето на "неща, които не се знаят", базите данни дават информация за общия брой на записите, от кога са въвеждани, до коя дата са осъвременени. Теоретично, ако нищо не зная, мога да прегледам всички налични записи (за да не забива системата, обикновено има ограничение между 100 и 1000 записа). Тук няма такава възможност. Дори не може да се провери колко фиша са изададени за една година и по колко от тях са платени глобите в срок. Без такава информация всяко полицейски начинание е обречено на провал - няма цел, няма отчетност.

  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Не е проблем неплащането на глобите, ами тези тъпани не знаят как да връчат НП за ПТП. Защото покрай "войната по пътищата" тези некадърници в униформи са неспособни да открият някой, който не живее на постоянния си адрес.

  50. 50 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    До коментар [#8] от "primaxm":Съгласен, само една корекция- приходите такси и глоби не отиват в бюджета на МВР, а в националния, т.е. МВР има твърд бюджет и не зависи от събраните глоби
    —цитат от коментар 19 на nrgbg


    това е интересно...дали ако им дадат едно 20% от събраните глоби да остават за местния бюджет на КАТ ще се размърдат малко повече?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10843 Неутрално

    А тези без книжки, които са повечето нарушители?
    Милиционери, сър :)
    Искат да лежат под палмата и бананите сами да падат в устата им...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1994 Любопитно

    До коментар [#24] от "deymus":
    "Съответно отидох до КАТ и се установи, че няма такова нещо и е "недоразумение"."

    Дадоха ли Ви сертификат за липса на задължение към националния бюджет? Защото без такъв сертификат пак ще бъдете рекетиран.

    "По твоята и полицейската логика трябваше да съм без номера." Не "без номера" (регистрационна табела), а без книжка. Явно за свалянето на табелите не се плаща за "тежък физически труд", затова по-лесният начин - прибира се шофьорското свидетелство. А то е малко (колкото личната карта), губи се лесно и да се намери ...трябва да се плати кеш пара за да не ходите през седмица да проверявате дали случайно се е намерило.
    Ако все пак Ви поискат свидетелството за правоспособност, изисквайте задължително да Ви съставят административен акт (дата на издаване, срок на изпълнение, място и час на връщане на свидетелството, основание за издаване на акта) и моментално го обжалвате .... и си прибирате свидетелството (няма опция за предварително изпълнение).

  53. 53 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1994 Весело

    А тези без книжки, които са повечето нарушители?Милиционери, сър :)Искат да лежат под палмата и бананите сами да падат в устата им...
    —цитат от коментар 51 на penetrating


    А тези без книжка (и без лична карта, уж са забравили/загубили документите) се задържат в ареста за 24 часа (арестът се приравнява на седемзведен хотел - 600 евро за вечер заради качествената сигурност, че няма никой да пострада) до установяване на личността им. След което се съставя наказателно постановление с предварително изпълние (със запор на заплата каквито права имат съдия-изпълнителите). Ако катаджиите са сбъркали, обжалват се актовете им и след една година може да бъдат възстановени направомерно събраните глоби ... по постоянния адрес на автомобила на тъщата (нали застраховка, винетка, техническа изправност се води на автомобила като дееспособно лице).

  54. 54 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Герберската импотентност е тотална и недостижима. Преди неколко месеца, въпреки, че 70% от глобите били несъбрани пак вдигнаха глобите. Сега щели да им вземат книжките. Ми тъпа.и - събирайте парите по гадния начин - с частни съд. изпълнители, които събират тлъсти такси. И накрая, понеже сте тотални и.иоти ще бъдете изритани, щото нищо не правите както трябва

  55. 55 Профил на consensus
    consensus
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Първо, неплатени актове няма и не може да има. Глобите се налагат с наказателни постановления. Второ, тази мярка (ПАМ) е на разположение на МВР от 2007 г. – чл.171, т.1, б."д" ЗДвП, във всички редакции на нормата.

  56. 56 Профил на specter
    specter
    Рейтинг: 213 Любопитно

    И какво по-точно като им вземете книжките? Ще ги спрете да шофират ли? Аман от глупави и недообмислени идеи...

    Един личен пример: Когато държах изпита за взимане на книжка след моят ред беше един мъж, на когото му я бяха отнели. Скъсаха го на изпита, излезе от учебната кола и най-нагло си тръгна с личната кола - едно иначе прекрасно спортно Ауди...

  57. 57 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 470 Весело

    Добра идея, трябваше отдавна да се направи. Ако, го хванат после да кара без книжка - нови яки глоби и му свалят номерата. Ако, пак кара му взимат и колата. Така трябва да се действа!
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Хубаво би било и един бой да се хвърля на нарушителите - за по-леките нарушения на място с полицейски палки, а за по-тежките - вече в участъка от специално обучени (по европейска програма) експерти.
    Това няма как да не помогне в борбата с войната по пътищата, а косвено би имало и ефект върху борбата с корупцията, защото като населението знае как бият в участъка, надали ще се изкушава да извършва корупционни престъпления. И воала, ще изпулним всички препоръки в ДОКЛАДА.

  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8172 Неутрално

    Най -сетне, макар и закъсняло решение.

  59. 59 Профил на zkvvoob
    zkvvoob
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "Маринов спомена и една от вече направените стъпки, а именно системата в новите автомобили на МВР, с която катаджиите могат да издават наказателно постановление веднага, на място, без да се издирва шофьорът, за да му се връчи постановлението."

    Извинете, ама защо никой не посочи правния абсурд в това изречение? Няма нормативен акт, който придава на редовия пътен полицай качеството/правомощията на административнонаказващ орган.

  60. 60 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#34] от "hahohehi":

    Тоя сайт малоумни ли са го правили?
    Че аз ако си знам номера на акта, значи, че акта е при мене. Повечето актове са по нарушения, за които глобите са фиксирани.
    Трябва да има справка по ЕГН или да речем номер на шофьорска книжка, за да видя дали изобщо нещо дължа. Защото може преди 3 години да са ми написали някой фиш, който съм забравил, той след 14 дни е станал акт, а аз даже не знам че го има.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  61. 61 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 470 Неутрално

    На олигофрените им вземайте "играчките" (автомобили и моторетки) за 6 месеца най-малко. Особено на тези с шумните моторетки. Не книжките, а играчките, като на децата.

  62. 62 Профил на cisco
    cisco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    На олигофрените им вземайте "играчките" (автомобили и моторетки) за 6 месеца най-малко. Особено на тези с шумните моторетки. Не книжките, а играчките, като на децата.
    —цитат от коментар 61 на ck


    Ти нещо с мотоциклисти ли имаш проблем? Да не са те били? Или унижили? Жена ти ли кръшка с такъв?

    https://chitanka.info/text/8364-sblysykyt-na-tsivilizatsiite-i-preobrazu
  63. 63 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1994 Любопитно

    До коментар [#61] от "ck":

    "На олигофрените им вземайте "играчките" (автомобили и моторетки) за 6 месеца най-малко."

    Какво пра'им с пътниците/товарите? Ще ходят пеш или КАТ ще съхранява 36 тонния хладилен камион в спецален хладилен гараж?
    А на пешеходците, пресичащи на червено, каква "играчка" ще им се взема? Панталоните или полите? Или само портфейла/чантата?

  64. 64 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#52] от "wanderer":

    Тоя номер с административния акт би ли го обяснил по подробно моля. Обжалваме го къде , как и на какво основание? И на какво основание трябва да се позовем , за да поискаме въпросния акт?

  65. 65 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Когато нося в себе си шофьорска книжка личната карта я оставям в къщи, тъй като съгласно закона шофьорската книжка със съдъпжащите се в нея данни е валиден докумен за самоличност на територията на република България, тоест замества личната карта при нужда и ако си загубя не дай Боже портмонето, единия документ отцелява. От София съм, да речем спират ме за проверка в Ахтопол, оказва се че имам неплатена глоба и ми прибират книжката, тогава оставам без документ за самоличност, не мога да си наема стая в хотел, не мога да изтегля пари от банка, не мога да отида на лекар въпреки, че съм здравноосигурен, не мога да се кача на самолет от Бургас до София, при проверка нямам с какво да се легитимирам и т.н. Поредната гербаджийско-милиционерска глупост.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  66. 66 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 574 Гневно

    Милицията това милицията онова...по цял ден ни занимават със себе си...Други професий няма ли? Докога ще ни информирате за тази милиционерска измет? Други проблеми няма ли държавата? Други важни приоритети няма ли?

  67. 67 Профил на s_s_dif_fday
    s_s_dif_fday
    Рейтинг: 213 Неутрално

    единствения начин да се спре с "войната по пътищата" е налагането на адски глоби (да кажем 5к) + перманентна забрана за шофиране при причинено ПТП при неправилно изпреварване. Ако последното е довело до смърт или тежка телецна повреда, да се третира като предумишлено убийство или опит за такова. Практика по въпроса има предостатъчно в белите страни. Гарантирано ще се кротнат нещата много бързо

  68. 68 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    'Камерите в новите коли на МВР не могат да снимат, стъклата им пречат'
    А-ха-ха каква милиционерска комедия в стил нямото кино и 'Киистоунските полицаи'
    http://lapostexaminer.com/wp-content/uploads/2015/11/Keystone-Feature2.jpg

    Ами дежурния милиционер сваля челното или задното стъкло като се позиционира на пусия...ха-ха-ха.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  69. 69 Профил на anlazar
    anlazar
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Само в България тъпите куки се крият в храстите и тук жертвите са най-много.защото ........куките са тъпи,корумпирани,прости.

  70. 70 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 874 Неутрално

    2/3 от загиналите деца са между 15 и 17 години, които са се возили в колите на приятели, а не на родителите си, и често катастрофата е причинена заради неправоспособност, се разбра още след срещата в МВР.
    —цитат от коментар 0 на от статията


    И каква книжка ще отнеме на 'неправоспособните'?!
    Немам думи за да квалифицирам нелогичните дрънкания -меко казано.
    Толкова ли е сложно да се разбере, че ПТП стават, защото в широк кръг поло-хора се е затвърдило усещането за безнаказаност?!


  71. 71 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 866 Любопитно

    Думите на Маринов бяха след проведена среща в МВР за безопасността на пътя, която бе насочена към децата. Тя идва няколко дни след като в събота премиерът събра кабинета на извънредно заседание и нареди спешни мерки срещу катастрофите.

    И катастрофите се уплашиха и престанаха да се случват. Абе в това правителство и в частност в МВР има ли някой който може да мисли?

  72. 72 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    Когато нося в себе си шофьорска книжка личната карта я оставям в къщи, тъй като съгласно закона шофьорската книжка със съдъпжащите се в нея данни е валиден докумен за самоличност на територията на република България, тоест замества личната карта ...
    ....
    не мога да изтегля пари от банка,
    —цитат от коментар 65 на gripen

    Някога пробвал ли си да теглиш пари от банка с шофьорска книжка?

    Опитвах се аз веднъж да убедя служителката, че шофьорската книжка по смисъла на закона може да се ползва за удостоверяване на самоличност, обаче жената каза - не може!



    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    "...Маринов спомена и една от вече направените стъпки, а именно системата в новите автомобили на МВР, с която катаджиите могат да издават наказателно постановление веднага, на място, без да се издирва шофьорът, за да му се връчи постановлението..."

    Да разбирам ли, че вече сме лишени от правото да обжалваме пред АС законосъобразността на НП?
    Или както обикновено всеки ГЕРБ-ер-милиционер ръси тъпизми

    "...Камерите в новите коли на МВР не могат да снимат, стъклата им пречат..."

    Това ми напомня малко на приказката за "вълната, която му пречела"...

    На старите опели също имаше стъкла, и не пречеше на камерите. Не разбирам какви са тези "специални" стъкла, саботиращи дейността на куките.
    (за сведение и опелите, и "корейските" КИА са конструирани в Рюселхайм, Германия, и се произвеждат я в Германия, я в Словакия)

  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    "Геният" на униформените винаги опира до увеличение на глобите, а не до логиката на санкцията.
    Проблем на повечето АУАН и НП е липсата на "неопровержими доказателства" за нарушението (позовават се все на свидетелските показания на втория член на патрула). А неопровержимото доказателство може да е една хубава дигитална снимка на колата, с видим номер, дата и час на събитието. Но липсата на вещество в междуушието може да компрометира дори и подобно "неопровержимо доказателство" като дигиталната снимка, ако камерата е била сложена не където трябва.

    Спорна е и логиката на поставените камери. Дали за да осигурява безопасно движение, или да акумулира глоби?

  76. 76 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Опитвах се аз веднъж да убедя служителката, че шофьорската книжка по смисъла на закона може да се ползва за удостоверяване на самоличност, обаче жената каза - не може!
    —цитат от коментар 72 на Athanatos

    Щофъорската книжка е удостверение за самоличност. И тъпата путка нищо не може да ми твърди

    Es muß Geld fließen!
  77. 77 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Спорна е и логиката на поставените камери. Дали за да осигурява безопасно движение, или да акумулира глоби?

    Щофъорската книжка е удостверение за самоличност. И тъпата путка нищо не може да ми твърди

    Es muß Geld fließen!
  78. 78 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 492 Неутрално

    "Йордан Раденков е задържаният при получаване на подкуп съдия от Агенцията по вписванията"

    Жената чудо
    Wonder Woman

    И ще 1ука жени чудо

    Es muß Geld fließen!
  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Някой ще коментира ли освобождаването на "наглите"?
    Или превишената скорост е по-важна?
    А след като високата скорост е в основата на войната по пътищата милиционерите не мислят ли (и Рапон), че 140 км по нашите нагънати псевдомагистрали са малко множко?

  80. 80 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#72] от "Athanatos":

    Когато нося в себе си шофьорска книжка личната карта я оставям в къщи, тъй като съгласно закона шофьорската книжка със съдъпжащите се в нея данни е валиден докумен за самоличност на територията на република България, тоест замества личната карта ...
    ....
    не мога да изтегля пари от банка,

    —цитат от коментар 65 на gripen

    Някога пробвал ли си да теглиш пари от банка с шофьорска книжка?

    Опитвах се аз веднъж да убедя служителката, че шофьорската книжка по смисъла на закона може да се ползва за удостоверяване на самоличност, обаче жената каза - не може!
    Най-редовно, случвало ми се на няколко пъти да ми искат и личната карта, но след като им обясниш какъв е закона и правата ти по него ме обслужват. При нужда можеш да се обърнеш към управителя на клона. Незнанието на законите не оправдава нарушаването им. Веднъж само са ме връщали, в община Надежда, отказаха да питат юристконселтката си, изобщо бяха много сигурни в правотата си, но сигурно във времето което ми беше нужно да ида до дома си и да се върна се бяха консултирали с някой, та както ми се сопкаха изведнъж станаха много любезни и справката която трябваше да ми направят в няколко дневен срок ми я издадоха на минутата.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  81. 81 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Пак вдигат рушвета.
    Нищо повече.
    Проблемът е Корупцията, но никой не го назовава.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK