Столична община ще купи уреди за измерване на газове от колите

Йорданка Фандъкова

© Надежда Чипева, Капитал

Йорданка Фандъкова



Столична община ще купи за МВР уреди за измерване на замърсяването на въздуха от автомобили, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова пред Канал 3. Общината очаква от полицията задание за това, какви да бъдат уредите. Те ще бъдат монтирани и в КАТ, където да се проверяват колите при регистрация, а пътните полицаи също ще имат станции. Фандъкова каза, че някои собственици хитруват, не отговарят автомобилите им на стандарите, но въпреки това минават технически прегледи. Тя каза, че замърсяването на въздуха във София намалява и по двата показателя- твърди частици и брой на дни с концентрация на замърсяване над нормите.


Миналия месец Столичния общински съвет гласува Програма за качеството на атмосферния въздух 2015-2020 г., а България бе осъдена преди два месеца от съда на Европейския съюз заради мръсния въздух.


Най-голямата мярка срещу замърсяването на въздуха на Столична община е строителството на метрото. Третият лъч ще бъде готов към края на 2019 г., каза Фандъкова.


Вече е започнала работата по ремонта на бул. "Дондуков" от "Софийска вода". Паветата там ще останат, каза Фандъкова.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Сложи и в класните стаи в училищата. Няма какво да се лъжем.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Money For Nothing.

    И като ги купите КВО, ще спрете автомобилите от движение ли ???
    Матряла на минимална не може да си позволи друго.

  3. 3 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Да, ама матряла на минимална си харесва гербери и комунисти. Затова и герберастията ще ги гали за да гласуват за тях. Важното е магистралки да има, да движат трошката по тях.

  4. 4 Профил на evmen
    evmen
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ПАК БЕДНЯЦИТЕ И СРЕДНАТА ( моля)КЛАСА ЩЕ ГО ОТНЕСАТ! ПРОБА,КОЯТО НЕ ПОЗНАВАШ И CTOP НА КОЛАТА! ВЪЗМОЖНОСТ НА ФРАЗАТА: ,,КО ПРАИМ СЕГА'' ? СЛАДКИ УСЛОВИЯ ЗА КОРУПЦИЯ!

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Гневно

    Значи досега не са имали и си го признават калинките - автобусите са ни тровили на воля !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4001 Неутрално

    Колите не минават ли периодично на преглед ?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4926 Неутрално

    До коментар [#6] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Честно, не си спомням кога за последно са мерили изгорелите газове на колата ми при преглед. Сигурен съм, че е в нормите, защото е сравнително нова (5 г) и с катализатор, но пък би трябвало да ги измерван!

  8. 8 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 284 Неутрално

    А какво ще стане ако нов автомобил не отговаря на нормите без да е манипулиран от ползвателя? България ще глоби ли ФВ или Тойота за измама с характеристиките или само мен ще глобят?

  9. 9 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Абе Фъндък, а зимата на комините ще слагате ли газ анализатори че тогава не се диша не от автомобилите, ама се правите на ударени! А всичкото безразборно строителство в София до какво води? И едното метро нищо не оправя, калпавия ви градски транспорт и жалка инфраструктура карат хората да се возят на лични МПС-та, а не градския.

    Дела трябват, а не думи.
  10. 10 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#9] от "Infernus":

    Фандъка се интересува само замърсяването на онези, които могат да платят нещо. Затова , например, София скоро ще е цялата в зона за паркиране. Автомобилистите са по дефиниция платежоспособни в сравнение с други категории граждани. Затова се изцеждат до края.

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4926 Неутрално

    До коментар [#8] от "zyx":

    Това е почти невероятно! Нормите се нагаждат спрямо производителите. Без тези, които лъжат, де. И техните автомобили са в нормите за ЕС, но в САЩ (Калифорния) нормите са по-строги, а и хората си умират да се правят на "еко" и купуват скъпи биохрани и екоавтомобили. Не че намирам това за лооо, де.

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2937 Любопитно

    Каква е тази публична шизофрения във България?
    Тази работа се прави при ГТП.
    Какво се опитват да ни кажат в момента СО, че официализират "слуха" че ГТП е проформа във България ли?

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Каква е тази публична шизофрения във България?Тази работа се прави при ГТП.Какво се опитват да ни кажат в момента СО, че официализират "слуха" че ГТП е проформа във България ли?
    —цитат от коментар 12 на ivan_


    Истината е че е проформа, особено в малки населени места, пък никой не може да им забрани да се движат в София. Отгоре на всичкото напоследък стана жега и отворих прозорците на колата - брей смърди на пържени картофи та не се диша.

    Някой явно ги светна че дизела може да се кара и със старо олио. Аз това го знам от времето в което успях да произведа един литър биодизел, ама това беше преди 10 години.

  14. 14 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 484 Весело

    До коментар [#13] от "dkolov":

    Това със старото олио го забрави, могат да го правят само коли над 20 години и то не за дълго. Не случайно всички дизел майстори реват срещи 10% био дизел който се слага задължително в дизела, защото си е чисто олио. Просто виж кой клет студент си прави картофки покрай вас всеки ден :)

    Дела трябват, а не думи.
  15. 15 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#13] от "dkolov":Това със старото олио го забрави, могат да го правят само коли над 20 години и то не за дълго. Не случайно всички дизел майстори реват срещи 10% био дизел който се слага задължително в дизела, защото си е чисто олио. Просто виж кой клет студент си прави картофки покрай вас всеки ден :)
    —цитат от коментар 14 на Infernus


    Аз съм го забравил отдавна, ама някой хора продължават да опитват. Иначе спомни се че самия Дизел е направил своя двигател да се движи с олио. Самото олио към момента е малко скъпичко, но ако намериш евтино олио нищо не пречи.

    Далаверата е национален спорт както се казва.

  16. 16 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Иначе самия биодизел не е точно олио, а по-скоро олиото се използва като суровина за неговото производство. Спомням се ми беше трудно да намеря сярна киселина за неговото производство, както и други съставки. После го оставих да замръзне и се появи абсолютно чист дизел без грам вода.

  17. 17 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 323 Разстроено

    Мургавият Московски като похарчи милиони за камери в пунктовете за технически прегледи, нещо промени ли се, освен, че се изядоха паричките? Пушещи и неизправни таралясници от всякакъв калибър са окупирали градовете.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK