Перката на падналия хеликоптер е закачила пилона на носа на кораб от учението, обяви военният министър

Перката на падналия хеликоптер е закачила пилона на носа на кораб от учението, обяви военният министър

© Юлия Лазарова, Капитал



Най-вероятната причина за вчерашната катастрофа с военен хеликоптер е станал порив на вятъра, заради който перката на вертолета е закачила пилон на носа на един от участващите в учението кораби, каза днес министърът на отбраната Красимир Каракачанов.


Той допълни, че става дума за регулярно учение на военноморския флот. Каракачанов уточни, че пилотът е действал професионално, овладял е вертолета и се е отдалечил от кораба.


Впоследствие обаче вероятно машината е започнала да дава дефект и пилотът е решил да се върне в близост до кораба, за да може спасителният екип да реагира бързо и да спаси екипажа. "Именно благодарение на тази съобразителност на пилота, двамата останали негови колеги, са спасени", каза Каракачанов.


Това е и причината загиналият посмъртно да бъде повишен в чин майор. "Ще бъде награден още един член на спасителния екипаж, старши-лейтенант, който е водолаз и благодарение на когото другите двама членове на екипажа са извадени мигновено", добави още военният министър.

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4061 Неутрално

    Груба грешка на пилота, а кой какво "овладял", щом има жертва и загубена техника...

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    Коя "перка" гусин министър ? Щото са 2 тез "перки" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Това е груба грешка техника на пилотиране и най-вероятно въздушно хулиганство.

  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4646 Неутрално

    Нелепо струпване на неблагоприятни обсоятелства... Случаен порив в момент на близост...
    Моля всички, които имат желание да злословят срещу загиналия пилот, са се смирят! За мъртвите, или добро, или нищо!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 394 Неутрално

    ... Каракачанов е, може би, най-нелепия министър на отбраната. По-нелеп дори и от Бойко Ноев и неговите лилави абитуриенски БМВ-та. Иначе... к'во да кажа... хората, в случая - руснаци, отмениха парада на авиационна техника за 9 май, защото се появили някакви облачета. А Русия е водеща "самолетна" сила. С 5-то, 6-то, и 7-мо поколение самолети, дето си "стоят" във въздуха. Ние, обаче, дето ще връщаме казармата, с мощните си въздушно-космически и интергалактически сили, провеждаме "учения" с двата си хеликптера, при пориви на вятъра по Черноморието, способни да "отвеят" едноредовата гранична ограда на Симеонов...R.I.P

  8. 8 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#7] от "who cares":

    както каза ББ , днес загубихме вертолета ,който струва 50 милиона долара ,тоест толкова ,колкото коледните надбавки на всички пенсионери в България , това е поради неправилно планиране на учението или неправилно изпълнение ,тоест както навсякъде ,всеки си прави каквото си се сети .

  9. 9 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Решението да се отдалечи от брега и да приводни вертолета в близост до спасителните екипи предотвратява евентуални жертви на брега и дава добър шанс на другите от екипажа да оцелеят.
    В същото време пилотът е осъзнавал, че това решение по никакъв начин не подобрява собствените му шансове за спасение.
    Нямам представа, дали е допуснал пилотска грешка или не,
    но че се е държал до последната секунда от живота си като мъж е вън от всяко съмнение.

    .
  10. 10 Профил на tintiri
    tintiri
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#7] от "who cares":

    Не е имало такива пориви.Живея във Варна и категорично го твърдя.Облачно време с лек бриз.

  11. 11 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 291 Неутрално

    До коментар [#7] от "who cares":Не е имало такива пориви.Живея във Варна и категорично го твърдя.Облачно време с лек бриз.
    —цитат от коментар 10 на tintiri


    Това е абсурдно твърдение.
    Аз също живея във Варна и знам, че времето /особено вятъра/ в приморските райони се отличава от това в центъра, или в крайните квартали.
    А пък условията в открио море навярно са съвършено различни.

    .
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    Трябват, не нищо не значещи декларации на трибуната от неспециалисти, а внимателно проучване на трагедията...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на tintiri
    tintiri
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#11] от "Явор Рг":

    По време на инцидента бях в заведение на алеята,на практика на морския бряг.Малко невероятно ми се вижда 30км южно да е имало силни пориви

  14. 14 Профил на Su
    Su
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Аз също живея във Варна и точно на 9 юни се прибирах със самолет от София в 19:40. Само ще кажа че друсаше доста, докато кацаше и за пръв път, откакто се возя на самолет усетих толкова рязко натискане на спирачка (не знам дали е подценяване на ситуацията или нормална маневра), та си залепих ръката за предната седалка.

  15. 15 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 269 Разстроено

    Тежка катастрофа при учение, сега си представете, че трябва да се брани България при реална военна обстановка?

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  16. 16 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Ала-бала.... Грешката е на пилотиращия. Каквото и ще да ми се оправдават... И както каза Радев, малкото летателни часове са допринесли за този нелеп инцидент. Никой не може да ме убеди в противното. То е като нашите футбалери снощи: имат мерак за победа, ама като нямат класа и възможности.

  17. 17 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 687 Неутрално

    липсата на летателна практика за мен е основна причина за инцидента....с 20 -30 часа на година при стандарт от нато 180...те стандарта са го сложили толкова едва ли случайно...и там е болката ,всички знаем че инциденти могат да станат с най-добрите и подготвените ,но нашите пилоти няма как да са сред най-добрите ,понеже не летят колкото съюзниците ни...сигурно са професионалисти но с толкова малко часове ,толкова повече инциденти ще стават...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Вероятно грешка на екипажа на хеликоптера, не е нормално да е летял на толкова ниско. Но и не е нормално това да се разисква в един всекидневник. Баста!

  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    липсата на летателна практика за мен е основна причина за инцидента....с 20 -30 часа на година при стандарт от нато 180...
    —цитат от коментар 17 на не на безразличието


    С летателна практика не могат да се купуват гласове. Друго е със същите фондове да отвориш 2-3 закрити поделения за "теоретично-тактическа подготовка"

  20. 20 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 713 Весело

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Вероятно перката в главата ти, защото на морските хеликоптери втората перка езащитена....

    Аман от русофили и псевдопатриоти говорещи от името на народа
  21. 21 Профил на DEV
    DEV
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#6] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Не може добро или нищо!
    Трябва да се изяснят причините и после да се дават заключения, коментари, награди и т.н.
    Обикновено следва разследване и се произнасят следователите. Тия сигурно още не са си помислили да разследват, какво остана да извадят хиликоптера, и вече компетентно заключават.

    И най добрият пилот греши, и най добрата техника може да даде проблем.... Няма как да се разбере кое от двете е след няколко часа, щото свидетелствата или дори видеото не е достатъчно...
    Господин министърът малко телевизия е гледал, иначе щеше да е по подготвен.

  22. 22 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Когато трябва да се измъкнат от отговорност, винаги се намират пориви на вятъра. И се действа винаги шаблонно- действал е професионално, бива посмъртно повишен, държавни почести и пр. А истината е някъде другаде и бе назована дори от президента. Който, ако не друго, е съвсем наясно с пилотската професия и с армията като цяло. За разлика от Тиквеши, Каракачанки и пр. безхаберници.

  23. 23 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Нелепа ситуация. Жалко за инцидента и смъртния случай

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  24. 24 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 686 Неутрално

    СЛУЧАЙНО някой от коментиращите преди мене ДА СИ СПОМНЯ КОЛКО СТАЙРФАЙТЪРА катастрофираха, аварираха в някогашната Германска Федерална Република, при това пилотирани от американски летци ... с поне Т Р И К Р А Т Н О по-голям брой летателни часове за година... Тези машини тогава в НАТО ги бяха нарекли летящи к о в ч е з и, като рядко минаваше седмица без нито едно летателно произшествие, по-често завършващи с гибелта на пилотите, но полетите бяха отменени и машините разпродадени на държавици от т. нар. т р е т и свят... Но едва ли в САЩ, както и в страните от НАТО от Европа някой си беше позволил да сипе огън и жупел, да злослови по адрес на пилотите, които са били герои САМО И ПОНЕ заради факта, че имаха куража да се качат в пилотската кабина и подкарат тези бракми... При това не стари , а нови ... б р а к м и, които стремежа да се спечели "Първото" място в надпреварата във въоръжаването и ... на оръжейния пазар караше конструкторите - не само американските, но всички по света да бързат и да предлагат понякога летящи ковчези...

  25. 25 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Има сумулатори и тренажори, ако и да струват пари!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  26. 26 Профил на posledno10
    posledno10
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Перката на задния винт на хеликоптерите "Пантер" е прибрана в конструкцията на опашката. Не е лошо да не се пише наизуст.

  27. 27 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Такъв разказ се нарича накратко "човешка грешка". Опитал се е да спаси хеликоптера явно и за съжаление е платил с живота си.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    Според мен е недооценяване от страна на пилота на всички условия,т.е. пилотска грешка.

  30. 30 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Нелепо струпване на неблагоприятни обсоятелства... Случаен порив в момент на близост...Моля всички, които имат желание да злословят срещу загиналия пилот, са се смирят! За мъртвите, или добро, или нищо!
    —цитат от коментар 6 на Незнайко в Слънчевия град


    Не е злословене а констатация на явна пилотска грешка... жалко е но се случва. Кога обаче завърши разследването, кога го повишиха в чин ... и за капак тоя дебелак ми говори за героизъм ?!?

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  31. 31 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#24] от "chichkovuychev":

    Не разбирам препратката ти към "Летящите ковчези", които са си падали поради конструктивни дефекти всякакви ... а не поради удари някакви, предизвикани от пилотски грешки.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  32. 32 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Такъв разказ се нарича накратко "човешка грешка". Опитал се е да спаси хеликоптера явно и за съжаление е платил с живота си.
    —цитат от коментар 27 на johnniewalker


    А може би е желал да спаси колегите си, тези с които си е пил ракията ...

  33. 33 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#29] от "Cara Mia":

    Груба пилотска грешка, разрушила един хеликоптер за 50 млн лева, и подложила на смъртна опасност целия екипаж на хеликоптера, а и не само - ами ако поради "порив на вятъра" беше паднал на палубата на кораба?
    Имало е хиляди начини да се избегне този сблъсък с кораба, и даже един начинаещ летец би избегнал тази колизия само като вдигне хеликоптера с 10 метра. Налице е нарушаване на всички правила на безопасност и всички устави.
    Просто бездарен летец, и за награда сега го повишават!!! По политически съображения!!!

  34. 34 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    До коментар [#11] от "Явор Рг":По време на инцидента бях в заведение на алеята,на практика на морския бряг.Малко невероятно ми се вижда 30км южно да е имало силни пориви
    —цитат от коментар 13 на tintiri

    То на 3 км може да има огромни разлики, та какво да говорим за 30!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  35. 35 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Президентът е прав по принцип, че летателните часове са малко. Но в случая не е прав, че причината за това произшествие са малкото летателни часове. Тук ситуацията е била безкрайно проста, и всеки второ-курсник пилот би се справил. Имаме налице престъпно нехайство.
    Взеха ли проба от загиналия пилот дали не е бил пиян?

  36. 36 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Какво означава регулярно?Няма такава дума в българския.Стига русизми.Редовно е българската дума. :(

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    До коментар [#7] от "who cares":

    [quote#7:"who cares"]хората, в случая - руснаци, отмениха парада на авиационна техника за 9 май, защото се появили някакви облачета. А Русия е водеща "самолетна" сила. С 5-то, 6-то, и 7-мо поколение самолети, дето си "стоят" във въздуха/quote]

    Ами нямат дори готов 5-то поколение самолет, "водещите" руснаците. Мириканците си летеха в България през 2011 по време на мътно небе и дори после буря. И то Тъндербърдс, със самолети 4-то поколение.

    В нашия случай ,може да става въпрос за липса на опит заради ниските летателни часове. Порив на вятъра не е нещо нечувано. Как ходят работниците до нефтените платформи в морето.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 427 Неутрално

    А и "геройството" че е приводнил хеликоптера. Първо, приводнил го е понеже се е надявал да спаси себе си. Никакво геройство не е. Второ, ще го приводни, ами, да не би да го прати в космоса?! Или пак да се блъсне в кораба?! Или да остави хеликоптера да се пльосне във водата?! И не вярвам, че раните на екипажа са от съприкосновението с кораба. Явно са от некадърното приводняване.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на specifier
    specifier
    Рейтинг: 1206 Неутрално
  41. 41 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Официално обявиха: "Метеорологичните условия и техническото състояние са изключени като причини за падането на хеликоптера"
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/06/10/2986634_meteorologichnite_usloviia_i_tehnicheskoto_sustoianie/

    Значи това кЮфте, дето ви се води военен министър, награждава един офицер понеже без никаква външна причина е унищожил поверения му хеликоптер и е било на косъм да убие по нехайство своите колеги. Голяма армия имате! Слава!!!

  42. 42 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Борисов им оряза бюджета, не летят достатъчно и катастрофират.

    Поредната жертва на Борисов.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  43. 43 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Борисов съсипа и армията. Генералите са повече от войниците. На 1 войник се падат 3 генерала.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  44. 44 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Единственият адекватен в тази ситуация беше Президента на България. Респект!!!

  45. 45 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#41] от "rumen5252":

    Борисов трябва да бъде изгонен със сопи, защото унищожи армията и им оряза бюджета, за което не могат да летят достатъчно.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  46. 46 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 406 Неутрално

    В същност защо този хеликоптер се използва за морски операции. За такива той трябва да е оборудван з надуваеми понтони за аварийно приводняване. Май топката е в полето на големите началници на авияцията и флота.

    chavo64
  47. 47 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Май за витло става въпрос, иначе перки имат рибите. Но и рибите имат повече мозък от военния ни министър.

    chavo64
  48. 48 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Да обобщим: човекът се е удавил, защото е бил прекалено самоуверен - лупинги и чупинги пред парахода. Двамата му "бойни другари", естествено в паниката са спасили себе си, и през ум не им е минало да вадят командира, но това е най-естествената човешка реакция. Били в тежко състояние, защото вдишали газове от двигателя... Грънци, таратанци и на баба ви хелиокоптерите. Нагълтали са се с черноморска солена вода. А най-гнусното е дебелия свински мехур Борисов, кйто веднага взе да прави сравнения с коледните надбавки на пенсионерите. Няма по-гнусно животно от този тъп цървул - Бойко Методиев Борисов.

  49. 49 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#33] от "rumen5252":


    Най лесно се хвърля вината на загиналите. От мене да знаеш, не ставаш за нищо.

    chavo64
  50. 50 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 577 Неутрално

    с плосък данък толкоз
    парите си стоят в банките
    а войската няма пари за гориво и техника

  51. 51 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Едва преди няколко дена руснаците излязоха с официално становище за причините на катастрофата с ТУ154 в Крим. Нужни им бяха няколко месеца за да изяснят какво реално е станало. Друг въпрос е дали оповестиха истинската причина за катастрофата. Но важното е че Министерството на отбраната в Русия знае много добре какво е станало. И там не наградиха пилота на самолета.

    Тук , в България, този тлъст плужек, който ви се води военен министър, НАГРАДИ след НЯКОЛКО часа пилота, разбил скъпа военна машина без никаква външна причини и едва не удавил своите колеги. Въпреки че Президентът ви ясно каза каква е причината и тя е в малкото летателни часове на пилота, т.е. така или иначе грешката е на пилота. Както някой каза: "лупинги и чупинги пред парахода" за да впечатли наблЮдаващите генерали. Е, впечатли ги...

  52. 52 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 403 Неутрално

    На кое викат пилон по корабите?

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 553 Неутрално

    То само паднА. Затова няма виновни, само наградени.

    No Pain No Gain
  55. 55 Профил на stierlitz
    stierlitz
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#29] от "Cara Mia":

    По-скоро пилотска суета. Решил е да прави шоу, прелетял е много ниско и в недопустима близост до носа на кораба. Резултат: повреден носещ винт, огромна финансова загуба за бедна България и най-лошото - смърт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK