Наредба ще задължи общините да преминат на екологичен транспорт

Николай Нанков

© Анелия Николова

Николай Нанков



Министерството на регионалното развитие и благоустройството е подготвило нова наредба за градските транспортни комуникационни системи, която ще задължи общините да въведат определен процент превозни средства с електрозахранване, велосипеден транспорт и пешеходни зони. Това съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков на форум за градската мобилност рамките на конкурса "Екообщина".


По думите на Нанков, цитиратни от БТА, наредбата ще даде възможност на общините да проектират спрямо съвременните тенденции за облекчаване на трафика. В обхвата й попада изграждането на велоалеи, пешеходни зони, паркинги, паркоместа, градски надлези и подлези.


Наредбата е изработена от екип експерти от министерството и неправителствени огранизации. Документът е качен за обществено обсъждане на сайта на министерството, като целта е да бъде приет до края на юли.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5405 Неутрално

    Браво герб - избихте рибата. Как това ще стане в Трън например ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    . Документът е качен за обществено обсъждане на сайта на министерството, като целта е да бъде приет до края на юли."Идеята е добра,добре е,че ще има обществено обсъждане,още по добре ще е ако това обществено обсъждане има някакво значение.

  3. 3 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Тази наредба разчита на грешни данни и това ще я доведе до неработене. Първото нещо, което е ужасно важно - трябва да имаме реална представа за броя на хората и превозните средства в едно населено място, такава няма. Второ, в тази част, която прочетох(не съм цялата), не виждам да се разграничават по какъвто и да е начин общинските центрове от останалите градове, а нормално един общински център е по-натоварен от друг град в същата община. Ясно се виждат занижени норми за София - 600 транспортни единици(400-450 леки автомобила) на 1000 души, като само регистрираните автомобили в София са към 560 на хиляда, без да отчитаме и прииждащите. От друга страна се залага, че по селата ще има по 10-20 електрически превозни средства на 1000 души, което е близко до абсурда, особено при сегашния ни жизнен стандарт. Най-лошо впечатление правят мотивите, които за наредба от 158 члена с множество алинеи и точки, са "цели" 3 странички.

  4. 4 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 545 Разстроено

    До коментар [#2] от "chicago514":

    Всеки нормативен документ трябва да мине през обществено обсъждане, но ужасно често то е само проформа, както най-вероятно и ще е сега, след като се канят да края на юли да е приет.

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Дали не е за отчитане на дейност?

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    До коментар [#2] от "chicago514":Всеки нормативен документ трябва да мине през обществено обсъждане, но ужасно често то е само проформа, както най-вероятно и ще е сега, след като се канят да края на юли да е приет.
    —цитат от коментар 4 на ivanko77
    Ами да,доста често се получава така и после приетите закони се оказват неработещи именно защото не е взето в предвид общественото обсъждане и се налага нови харчове за нови закони.

  7. 7 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#5] от "stedim":

    Може и да греша, но най-вероятно са изтървали някой срок, както гледам с електрическите автомобили и сега се опитват да го оправят.

  8. 8 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#6] от "chicago514":

    Всъщност почти винаги има "обществено обсъждане" с неправителствения сектор или заинтересованите страни, но реално рядко е истинско обсъждане, а още по-рядко се приемат промени. Най-тъжното е, че и държавната администрация не иска да спазва законите, например този за нормативните актове, а гледа как да ги заобикаля, а после хората защо не спазвали. В дадената ситуация ми е интересно кои са били обществените организации, с които е писан закона.

  9. 9 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanko77":

    Вероятно са имали предвид част от обществения транспорт да стане електрически. По-скоро, може би са го имали предвид, щото явно им е много объркано в главите на авторите на идеята. За велосипедния транспорт, вече хич не мога да се сетя, как общината ще го въвежда, може би да задължи общинските служители по 4 часа на ден да карат рикша с колело и да бъдат такси. Може пък журналистът да не е разбрал, че идеята е, да задължат общините да строят, зарядни станции, велоалеи и други такива удобства. Ама за пешеходните зони, колкото и да съм добронамерен, не можах да си обясня, кое му е екологичното, да затвориш някоя улица и колите да минават по някой километър повече, за да я заобикалят?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK