Броячи в столичния транспорт ще засичат по кои линии има най-много пътници без билет

Христиан Петров

© Георги Кожухаров

Христиан Петров



След 3 години се предвижда да има работеща и ефективна електронна тикет система. Това заяви пред БНТ изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Христиан Петров. По думите му с въвеждането на системата ще се решат част от проблемите в градския транспорт.


"Ще имаме по-точни данни къде и по какъв начин се случва т. нар. гратисчийство. Ще има и броячи в градския транспорт, за да разберем колко са пътниците и колко не са се валидирали и така ще изпратим контрольори там, където се установят сериозни нарушения", добави Петров.


Той каза още, че въвеждането на електронна тикет система ще е в удобство на пътниците, тъй като те ще могат по-лесно да следят натовареността на транспорта. Петров подчерта, че няма да има промяна на цената на услугата с новата тикет система.


Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност добави, че има 45% спад на издадените глоби от 40 лева за нередовни пътници. Според него това се дължи на решението на пътниците да си купуват абонаментни карти.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Факултета, Филиповци? Но там са избирателите, за тях транспортът и токът са безплатни.

  2. 2 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Да очакваме "Биячи в столичния градски транспорт таксуват пътниците без билет"

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    ...... има 45% спад на издадените глоби от 40 лева за нередовни пътници. Според него това се дължи на решението на пътниците да си купуват абонаментни карти."И това е възможно,но има и вариант,че просто не се глобяват определена група хора,щото много викат и много бият.

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    И без брояч е ясно кои....

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    "Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност добави, че има 45% спад на издадените глоби от 40 лева за нередовни пътници. Според него това се дължи на решението на пътниците да си купуват абонаментни карти."

    Дължи се на липсата на контрол.

    TAKE THE RED PILL!
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Другите градове нямат такива проблеми, ноооо в София това им е специалитет на столицата. Създават си "проблеми" и си търсят решения с много пари. Какво и пречи на столИцата да даде линиите на частници и да събира пари ??? Пок ще има далавера ама за по-малко рушветчии. Иначе сега пари лудница от всякъде, като почнеш от гуми, нафти, консумативи, резервни части ремонти и стигнеш до небето.

  7. 7 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    В цял свят пътникът се качва през предната врата и плаща на шофьора, а през задните две се слиза. Докато не го направят така ще има гратисчии..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6474 Неутрално

    До коментар [#7] от "venci4":

    Така е, но ние обикновено не ползваме положителния опит на другите страни

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 648 Неутрално

    :-) Въхх.. Колко фирми, софтуери, апаратури ли трябват за да се разбере нещо.. което се знае от всеки шофьор и пътник..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5518 Гневно

    100 000 000 !!! безмерна наглост. както с "УМНИТЕ" светофари !!!
    А глобите са намалеле защото вече българите не мълчат и контролите ядат често бой.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":

    Не е точно така, като не изключвам циганите, особено по линиите към и от факултета.
    Останах много учуден, когато присъствах на много неприятната сценка, чисти бългъри, на почтена възраст, с туристъическа екипировка доста надхвърляща средната пенсия за страната, които пътуват гратис от Драгалевци към града.
    На всичко отгоре, въпреки много културното поведение на контрльора, който дори не ги глоби, а ги покани да слязат и те, ужасно недоволни не искаха да изпълнят поканата, та се наложи шофьора да спре рейса, за да бъдат принудени.
    Друга, не рядко срещана картина е пътуването гратис към и от студентския град.

  12. 12 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Нищо не му разбрах на тоя. Какчи са тия броячи, живи ли са, роботи ли са, как ще броят, ако могат да броят, що направо да не могат да санкционират?
    "Ще имаме по-точни данни къде и по какъв начин се случва т. нар. гратисчийство". Боже мили, ами случва се в градския транспорт, пичове, "по начин" да се качиш в автобуса/тролея/трамвая и да се движиш безплатно. Ако слезете за малко от лъскавите коли, купени с наши пари, и вземете да се качите на някое "публично превозно средство", токъ-виж сте разбрали "къде и по какъв начин" стават работите! Даже може да установите, че жалката ви услуга не струва 1,60, че ГТ в София не е с предимство, че при редките си появи контрольорите са крайно субективни в избора на "гратисчии", които да глобят... Всякакви интересни неща може да видите, при това без да похарчите стотина милиона за анализ. Почти безплатно!

  13. 13 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#1] от "truly":

    И Судентски град...

  14. 14 Профил на DEV
    DEV
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Не, господин Петров, грешни са Ви заключенията!
    Глобите са намалели, защото се проверява там където няма кого да глобят.

    Казвам Ви го като пътуващ с билети.
    Преди няколко дни в 94 бях единственият пътник в автобуса с билет, всички други бяга редовни - с карти.
    Спира автобуса, контрола отЦГМ, полиция...
    Тия престъпници студенти дето пътуват с 94 само дето с НСБОП не ги проверяват, къде къде е по голяма вероятността да са гратисчии, не са като тъмнокожите ни събратя.

  15. 15 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Много бързо работят общинските чиновници! След 3 г. може би ,ама...

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#12] от "Green Day":

    Как ще слязат чиновниците от лъскавите коли? Те принудиха софиянци да се возят с такси. Двама души с две превозни средства е по-евтино с такси.

  17. 17 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    "Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност добави, че има 45% спад на издадените глоби от 40 лева за нередовни пътници. Според него това се дължи на решението на пътниците да си купуват абонаментни карти."

    ДА увеличат окще 1-2 пъти цената на билетите, та всички да са с карти и съвсем да няма гранисчии. И да го направят след избори, без да казват предварително и без никаква обосновка

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Добре е първо да се обмислят целите и средствата. Да не се окаже утре едно голямо нищо, а билета да стане 2 лева заради "инвестиции" в проучвания,

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    единствената заслуга на СО е, че успя да направи такситата отново атрактивни.

  20. 20 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ей, тарикат :
    1. искам да зная , какво стана с бившия шеф на Градския транспорт- с 2-3 МИЛИОНАлева в пари и имоти - от ЗАПЛАТИ !!::))
    2. 1.60 лева - с такива пътувам е НЕПОСИЛНА сума - за студенти, свободни професии, хора работещи в къщи си и ползващи инцидентно транспорта , майки с деца , ученици ит.н..София е голям град и НЕ всички са чиновници, милиционери, служители - с безплатни карти и все още със заплати - доста - от 500-600 лева ...
    3.Колко се краде в Гр, транспорт??
    4. С колко намаляха приходите от билети - след поредното увеличение ?
    5. До кога - плащаме и ЧАКАМЕ , в милионен град - по 27-28 минути !! тролей - за там ,където няма и метро !!??
    Тролеи 2, 8, 9 и т.н..
    По половин час - на спирките !!?? Фандъчкеее....!!?? В милион и нещо град !!??

    BIG AL
  21. 21 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ей, тарикат :
    1. искам да зная , какво стана с бившия шеф на Градския транспорт- с 2-3 МИЛИОНАлева в пари и имоти - от ЗАПЛАТИ !!::))
    2. 1.60 лева - с такива пътувам е НЕПОСИЛНА сума - за студенти, свободни професии, хора работещи в къщи си и ползващи инцидентно транспорта , майки с деца , ученици ит.н..София е голям град и НЕ всички са чиновници, милиционери, служители - с безплатни карти и все още със заплати - доста - от 500-600 лева ...
    3.Колко се краде в Гр, транспорт??
    4. С колко намаляха приходите от билети - след поредното увеличение ?
    5. До кога - плащаме и ЧАКАМЕ , в милионен град - по 27-28 минути !! тролей - за там ,където няма и метро !!??
    Тролеи 2, 8, 9 и т.н..
    По половин час - на спирките !!?? Фандъчкеее....!!?? В милион и нещо град !!??

    BIG AL
  22. 22 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ей, тарикат :
    1. искам да зная , какво стана с бившия шеф на Градския транспорт- с 2-3 МИЛИОНАлева в пари и имоти - от ЗАПЛАТИ !!::))
    2. 1.60 лева - с такива пътувам е НЕПОСИЛНА сума - за студенти, свободни професии, хора работещи в къщи си и ползващи инцидентно транспорта , майки с деца , ученици ит.н..София е голям град и НЕ всички са чиновници, милиционери, служители - с безплатни карти и все още със заплати - доста - от 500-600 лева ...
    3.Колко се краде в Гр, транспорт??
    4. С колко намаляха приходите от билети - след поредното увеличение ?
    5. До кога - плащаме и ЧАКАМЕ , в милионен град - по 27-28 минути !! тролей - за там ,където няма и метро !!??
    Тролеи 2, 8, 9 и т.н..
    По половин час - на спирките !!?? Фандъчкеее....!!?? В милион и нещо град !!??

    BIG AL
  23. 23 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Три години е много дълъг период, но вероятно се сметнали обичайните обжалвания на обществените поръчки по две години и след това монтажа на системата.

    Някои коментатори предлагат линиите да се дадат на частни фирми, пък те да си събират таксите за билети. Еха, и тогава ще настане един живот, а? Едно от постиженията на градския транспорт сега е, че се движат по график и можеш да си планираш пътуването сравнително добре.

    До коментар [#7] от "venci4":

    В Малта например не е така, там и качването и слизането е от една врата и е ужасно бавно - може и десет минути да си висиш на спирката. Да не казвам как е ако бързаш за самолета си.

    preklara rara
  24. 24 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#16] от "hodounski":

    Смъкни малко Манго. Ако си купиш талон билета ти е 1.20 х 2 е 2.40. Цената на километър е 0,79, началната такса обикновено също толкова. Колко спирки ще минете с такси за 2.40 лева? И 2 х 1.60 пак е 3.20 - колко спирки ще минеш за тези пари с такси?

    От Княжево до Надежда да речем се пътува с трамвай 11. Скоро пътуват по това направление с такси и ми излезе около 11 лева извън час пик. Пътувай от Софийския до Студентски град и пак разправяй, че с такси било по-евтино.

    preklara rara
  25. 25 Профил на narodaeverekciq
    narodaeverekciq
    Рейтинг: 234 Неутрално


    Да на междуградски автобуси е така, няма как в населен град всички да се качват през предната врата. Има си други начини и способи със справяне на гратисчиите от който съм и аз. Няма да си продупча билет докато няма поне един осъден за 4млрд. лева откраднати от КТБ...

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5518 Гневно

    До коментар [#24] от "edin slep":

    недей да спориш. в определени случаи наистина с такси е по-евтино. освен това смяташ по гробарски. ще смяташ 2 X 12 lewa за двама човека, Защото толкова трябва да платиш първоначално, за да се качиш. Разбра ли сметката ??? А ако са двама с дете ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Директорът на центъра за адска дебилност добави, че има 45% спад на издадените глоби от 40 лева за нередовни пътници. Според него това се дължи на решението на пътниците да си купуват абонаментни карти?!

    Дълбока заблуда у хората, които са ангажирани да ръководят този транспорти и смятат че с "броячи" и заплаха с "биячи" ще се решат проблемите в този транспорт.

  28. 28 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Пак ще харчат пари за глупости. Ако толкова искат да се преборят с гратисчийството, да пуснат градския транспорт гратис, а пък да сложат една цена 20 лв на час „Синя зона” и си решават една камара проблеми - и гратисчийство, и задръствания, и трафик, и „шум по паветата на Дондуков”

  29. 29 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#7] от "venci4":

    В цял свят пътникът се качва през предната врата и плаща на шофьора, а през задните две се слиза. ..
    —цитат от коментар 7 на venci4

    Този свят включва ли Германия (Берлин), Австрия, Италия(Рим) ? Питам, защото през по-голямата част от годината съм в посочени места.

  30. 30 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Тези смешници да се фокусират първо върху
    а ) прекратяване на източването на пари в повереното им общинско дружество
    б) предоставяне на достъпна и качествена услуга за всички жители на София
    Току виж проблемите им намалели. В момента системата е дебилно устроена, с нереално висока цена спрямо социалното положение на значителни групи потребители - а те се залъгват, че с някакви технологични промени, които може би ще се случат след три години, но за сметка на това струват огромна сума, ще овладеят положението, без при това сериозно да си разклатят корупционните модели в общината. Няма как да стане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK