Цените на стоките в България са най-ниските в Европейския съюз

Цените на стоките в България са най-ниските в Европейския съюз

© Юлия Лазарова



През 2016 г. цените на потребителските стоки и услуги в България са с най-ниски равнища спрямо тези във всички останали страни от Европейския съюз. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ). Равнището на цените в България е 48% от средното за ЕС, като разликата с Дания, която е лидер по този показател, е почти тройна.


Ирландия, Люксембург, Швеция и Финландия допълват челната петица на страните с най-високи цени. След България пък се нареждат Румъния и Полша.


От НСИ изчислиха, че най-голяма е разликата в цените при групите "Ресторанти и хотели" и "Алкохолни напитки и тютюневи изделия". Именно по първия показател цените в Дания са 150% от средните в ЕС, а в България – 44%. Ресторантите и хотелите в Швеция са вторите най-скъпи, а тези в Румъния пък са непосредствено зад България.




Алкохолните напитки и тютюневите изделия са най-скъпи в Ирландия и Обединеното кралство, като достигат до 175% от средното равнище. И по този показател България е лидер по най-ниски цени с 56%. От статистическия институт уточняват, че тези големи ценови различия се дължат основно на различното данъчно третиране на тези продукти в държавите от ЕС.


Равнищата на цени за група "Храни и безалкохолни напитки" са най-високи в Дания и най-ниски в Полша и Румъния (62%), като разликата е близо 2.5 пъти. В България цените по този показател са 71% спрямо средните в ЕС.


По-малки различия са отчетени за групите "Потребителска електроника", "Транспортни превозни средства за лично ползване" и "Облекла". Потребителската електроника е група от продукти, в която цените се различават най-малко между държавите в Европейския съюз и варират от 86% от средното в Полша до 115% в Дания.


Облеклата са друга група от продукти, показваща по-малки различия в цените между страните от ЕС, като най-ниски са в България (81% от средното) и най-високи в Швеция - 136%. В групата на транспортните превозни средства за лично ползване разликите между страните са от 78% в Чехия до 119% в Холандия. Изключение прави Дания, която е със 146% от средното за ЕС ниво.

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1076 Любопитно

    След България пък се нареждат Румъния и Полша.
    Това как да го разбираме,че са с по ниски цени от тези в България?Тогава заглавието нещо подвежда.

  2. 2 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 3034 Неутрално

    След като БВП ни е 46% от средноевропейския ,това е нормално.

  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    Това, че в България е евтино в сравнение с останалите държави в ЕС е ясно, обаче, като се говори за това трябва винаги да се отбелязва фактът, че България е най-бедната страна в ЕС с най-ниски средни заплати и пенсии.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    Иначе, като чета статията явно в Дания е най-скъпо в ЕС.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  5. 5 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 512 Гневно

    Абсолютно безсмислена статистика. Съпоствавката на цени за стоки и услуги, без сравняване на други икономичсески показатели, е само отчитане на някава дейност, но не носи никаква полезна информация.

    http://rodenivbg.com
  6. 6 Профил на patsis
    patsis
    Рейтинг: 2070 Весело

    До коментар [#1] от "gobay":

    Ами това без което не можеш нито един ден - храната, е по-евтино в Полша и Румъния, отколкото в България. А там доходите не са като у нас - по-високи са.

  7. 7 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1659 Весело

    тея ше ги разправяте на баба си на хурката... данните/ съотв. статията ви просто не съответстват на заглавието :) както обикновено

  8. 8 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1659 Весело

    Абсолютно безсмислена статистика. Съпоствавката на цени за стоки и услуги, без сравняване на други икономичсески показатели, е само отчитане на някава дейност, но не носи никаква полезна информация.
    —цитат от коментар 5 на Rauchmann


    е що, поне виждаме за що за "работа" се вземат заплати у милата ни батковина :)

  9. 9 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иво":

    В Дания един хляб за под 7-8 лева не можеш да си купиш..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  10. 10 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Всеки, който е ходил в Германия, Франция, Австрия може да каже, че това е пълна лъжа.

    Завчера се прибрах след двуседмичен престой в тези три държави. За пример:

    Кафемашина Бош за капсули - 30 лв.
    Риба тон ФИЛЕ 270 гр. , не като в България -2 лв.
    Дизел, след 21.00 часа - 95 евроцента. Най- скъпо е в ОМВ.

    Мога и още, но нямам за цел това.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  11. 11 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Въобще не вярвам на тези изводи. Цените на повечето стоки и услуги у нас са около и в някои случаи дори над средноевропейските, докато заплатите, като цяло, са най-ниските в ЕС. Това може да ви го каже всеки, който пазарува у нас - било на дневна, седмична база или от време на време (и съответно може да сравни потребителската си кошница у нас и какво може да си купи със същите пари, но в евро в други държави).

  12. 12 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иво":В Дания един хляб за под 7-8 лева не можеш да си купиш..
    —цитат от коментар 9 на ostin22


    Не знам за Дания, но миналата седмица си купувах франзели по метър във Франция за 36 евроцента.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  13. 13 Профил на orgasmatron
    orgasmatron
    Рейтинг: 271 Гневно

    Пропаганда !
    Всеки българин който живее в Европа може да потвърди , че в България е по-скъпо и цените са по-високи спрямо доходите!

  14. 14 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#6] от "patsis":

    Да де,ама не пише само за храните ,а за потребителски стоки и услуги.

  15. 15 Профил на petkovww
    petkovww
    Рейтинг: 8 Разстроено
  16. 16 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#11] от "Читател":

    Като си платиш 200 лева за една "евтина" нощувка в мижаво стае в хотел, 20 лева за кутия цигари и 8 лева за бира 330 мл. в Ирландия ще повярваш...:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  17. 17 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Никой не ни е виновен, че продаваме толкова евтино тук.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Неутрално

    Значи Румъния яде с 10% по-евтино от нас :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#12] от "Минас Бахдасарян":

    А френско сиренце по 36 лева килцето не си ли взе към тях?:-) И въобще пазаруваш ли на друго място освен Карфур с промоцийките??:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  20. 20 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Ето защо е много важно, когато се сравняват доходи в ЕС, а и изобщо, винаги да се използва т.н. паритетет на потребителските стандарди (РРР).Това дава възможност да се оцени, че един доход от 500 евро в България е релевантен например на 900 евро в Гърция или 1 800 в Дания или Люксембург.Както и че пенсия от 300 лв. в с.Куртово Конаре има покупателната способност(на кошницата от стоки и услуги) на пенсия от 700 лв. във София.

  21. 21 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    НСИ да изчислят с колко десетилетия България е назад в развитието си, по-точно в неправилното си развитие при соца, от изброените страни, и тогава пак да изчислят кога ще ги стигнем поне в някои показатели. Ако приемем 100-те год. назад, значи толкова ни трябват да наваксаме. Аз се чудя защо са тия статистики, като на всички е ясно защо е така. Второ, какво се сравняваме с Дания и другите. Преди 20 г. четох едно издание на БТА за Дания, че при заплата 70 000 крони-тогава нямаше евро- на датчанина му остават 10 000 излишни да си обърше...потното чело. И последно, не искам от медиите такива материали на кое място съм, искам да прочета един анализ как да почнем развитие. Ама не политически.

  22. 22 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    Някои неща, особено хранителните стоки са по-евтини навън. Иначе услуги да - навън подстригване като нищо може да е 20 евро, нощувка в 3 звезден хотел си е 80 евро, да не казвам за бирата в Норвегия - 10 евро в бар.

  23. 23 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#12] от "Минас Бахдасарян":А френско сиренце по 36 лева килцето не си ли взе към тях?:-) И въобще пазаруваш ли на друго място освен Карфур с промоцийките??:-)
    —цитат от коментар 19 на ostin22



    Рокфор - 7 евро/кг.

    Явно скоро не си ходил във Франция. Нима мислиш, че има само Карфур.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  24. 24 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#20] от "glaxo":

    За пенсията не съм съгласен.. При положение че си живееш в собствен дом.. Софийските магазини са по-евтини от селата, панелката се грее по-евтино от къща, картите за градски транспорт са почти безплатни за пенсионери в София.. Къде ги видя тези преимущества на двойно по-ниските пенсии в Горно Нанадолнище??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  25. 25 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4010 Неутрално

    Да направят сравнение на цени спрямо доходи.

  26. 26 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#12] от "Минас Бахдасарян":

    А защо не кажеш, ако знаеш, какъв е наемът и/или данък сгради и такси смет на квартира от 35 м2 Париж , колко е данък и застраховка на МПС на 10 г. и 2 литров двигател във Виена, цената на еднодневна карта за метрото в Лондон или кутия цигари в Дъблин?

  27. 27 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#23] от "Минас Бахдасарян":

    Ок..признавам че не съм ходил вече 3-4 години.. Но като се изключи храната и техниката.. всичко беше на минимум 2.5 пъти по-висока цена.. Алкохол, цигари, транспорт, паркиране, хотели, наеми....

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rauchmann":

    Е, носи някаква информация... примерно за туристите, ще знаят предварително в каква страна отиват и колко по-скъпо е там от техните. За туристи от страни членки на ЕС имам предвид.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#10] от "Минас Бахдасарян":

    Да така е в Германия,дори някой цени са по евтини от България но във Франция е скъпо и то много.А доходите са в пъти по високи от нашите.

  30. 30 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иво":

    Най-скъпо трябва да е в Люксембург

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  31. 31 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#30] от "angevins":

    Не е.. Най-скъпо по моя оценка в Европа е в Швейцария и Норвегия..а в Ес в Дания и Ирландия..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  32. 32 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3064 Неутрално

    До коментар [#9] от "ostin22":

    Хайде на бас, че един бял хляб средно струва около 15 крони, което е около 4 лева.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    До коментар [#31] от "ostin22":

    И аз така съм чувал, че най-скъпо в Европа е в Норвегия и Швейцария.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rauchmann":

    +++++++++
    Абсолютно точно казано.

  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    До коментар [#23] от "Минас Бахдасарян":

    Къде ги намирате тези благини на такива цени—дай адрес, линк, ориентир.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  36. 36 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#31] от "ostin22":

    За Швейцария съм съгласен но говорим за ЕС.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  37. 37 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Ниски цени, ниски заплати, некачествени продукти, за съжаление :(

  38. 38 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Това просто не е истина. Тия работи можеше да минат преди 30 години, но сега достатъчно много хора пътуват и сравняват.

  39. 39 Профил на ench0
    ench0
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "Ресторантите и хотелите в Швеция са вторите най-скъпи..."
    Учете български език, журналисти!

  40. 40 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#12] от "Минас Бахдасарян":А защо не кажеш, ако знаеш, какъв е наемът и/или данък сгради и такси смет на квартира от 35 м2 Париж , колко е данък и застраховка на МПС на 10 г. и 2 литров двигател във Виена, цената на еднодневна карта за метрото в Лондон или кутия цигари в Дъблин?
    —цитат от коментар 26 на glaxo


    Бях при колега, който живее постоянно в Париж. Живее в Монтрьо - годишният му наем е 18000 евро, всичко включено, даже с нета за 45 м2.
    Иначе може да отседнеш във Формула 1 между 30 и 40 евро на нощувка със закуска. Е, стаите не са "върха на сладоледа", но са твърде прилични. В България за подобна стая ще ти вземат 50 - 60 лв. В Париж няма карти за градски транспорт, продават карнет от 10 билета, най-евтино излиза - 10 евро, обхваща всички видове транспорт до 5 дни, но зависи от зоните. Аз бях с личния си автомобил.
    По останалите ти въпроси не съм се интересувал, но мога да се обадя на колегата да ми каже.

    За съжаление на Острова не съм бил и нямам наблюдения.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#1] от "gobay":

    За храни и напитки! То ди е написано.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":


    Това, че в България е евтино в сравнение с останалите държави в ЕС е ясно, обаче, като се говори за това трябва винаги да се отбелязва фактът, че България е най-бедната страна в ЕС с най-ниски средни заплати и пенсии.
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Трябва да отбелязваме също, че ходим в тоалетната и подробно да обясняваме какво точно правим там.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  43. 43 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#23] от "Минас Бахдасарян":Ок..признавам че не съм ходил вече 3-4 години.. Но като се изключи храната и техниката.. всичко беше на минимум 2.5 пъти по-висока цена.. Алкохол, цигари, транспорт, паркиране, хотели, наеми....
    —цитат от коментар 27 на ostin22


    За 3-4 години няма кой знае каква промяна с изключение на наемите, хотелите, паркинг, които са нагоре, но пак може да отседнеш във Формула 1 за 30 - 40 евро със закуска. Стига да можеш да "преглътнеш" аскетичния характер на стаите. Транспорта, е той винаги е бил "на ниво". :)
    Във всеки случай има много разлики, но все в тяхна полза.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  44. 44 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    Това се прави умишлено в интерес на хотелиерската мсфия. Осигурява повече туристи от страната, на които им е скъпо навън и от чужнина, на които им е евтино.

    И тези, които казват, че не е вярно, просто не са ходили пи-далеч от Сърбия и Македония. Килограм шунка на пазара в Милано например е минимум 25 евро.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Весело

    До коментар [#42] от "bombov_saruyar":

    Хахаха.... тъп и нямащ нищо общо с темата на статията коментар. Ако ви се ходи до кенефа просто го направете, няма нужда да ни съобщавате на всички тук, че ви се ходи там. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Услугите в БГ са несравнимо по-евтини. Това да извикаш водоповодчик или ел. техник или да се подстрижеш в салон е направо смешно евтино в България. Виж техника аз избягвам да купувам в Родината, храната малко по-евтина но качеството е плачевно. Бях си във Варна по Коледа и Нова Година и направо се отвратих от хранителните продукти продавани в големите вериги. В специализираните магазини човек наистина може да намери сносна храна, но цената е различна.

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2467 Неутрално



    При Ероски на Майорка топъл багет струва 34 евроцента.
    Има истински портокали за 50 цента килото.
    Има страхотна прясна риба за по €2 до €3 килото.

    Кефирът обаче е скъп: €3 литъра.

  48. 48 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Това, че в България е евтино в сравнение с останалите държави в ЕС е ясно, обаче, като се говори за това трябва винаги да се отбелязва фактът, че България е най-бедната страна в ЕС с най-ниски средни заплати и пенсии.
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Социалистите едно си знаят, едно си баят. Знаеш ли колко е брутният национален продукт на глава от населението средно за ЕС, и колко е в България? Има го на много сайтове, но ще го напиша, пък вие си проверете.
    Средно за ЕС за 2016 е $23 821, за България - $7 091. Това е от сайта на МВФ, затова е в долари. Производителността ни е под 30% от средното. Ако не знаеш, парите се изкарват с работа, не с лозунги.
    По БНП с отчитане на покупателната способност (РРР) средно за ЕС е около $32 600, за България - $20 100. Което значи, че цените тук са по- ниски. Иначе отделни стоки може да са по-евтини някъде в Европа, но като цяло животът в България е по-евтин.
    А защо сме на ниско ниво на БНП - да кажат БСП, които са награбили почти цялата икономика.

  49. 49 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#10] от "Минас Бахдасарян":

    Потвърждавам, преди 2 месеца бях в скъпия Бон, цените от 10 до 30 % надолу в сравнение с нашите!!!

  50. 50 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":
    Това, че в България е евтино в сравнение с останалите държави в ЕС е ясно, обаче, като се говори за това трябва винаги да се отбелязва фактът, че България е най-бедната страна в ЕС с най-ниски средни заплати и пенсии.
    .......................
    Така е.
    Обаче, обективноста изисква, и при обратния случай да се подчертава това.
    Демек, като ревете - ние сме най-бедните в ЕС, да споменете, че и цените са най-ниски.
    Другото е некоректно.

  51. 51 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Типично.
    Агенцията "ЕДНА ЖЕНА КАЗА" /в случая е "ВСИЧКИ ТАКА КАЗВАТ"/ е по-меродавна от официално проучване.

    Ама , ако беше обратното, как щяхте да циврите.

  52. 52 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    Стая в общежитие на студент на острова е минимум 1000 лева на месец и то при ниския сегашен курс. Така че не ми говорете, колко е скъпо в България.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  53. 53 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#19] от "ostin22":

    А френско сиренце по 36 лева килцето не си ли взе към тях?:-) И въобще пазаруваш ли на друго място освен Карфур с промоцийките??:-)
    ......................
    Че той другаде не стъпва.
    Сигурно е пристигнал 1 сак консерви. От нашите - тези скъпите:)

  54. 54 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#32] от "Депутат 241":

    Преди година бях в Норвегия..там си беше 30 крони поне..което е 7 лева.. иваше само един от двайсетина вида за 15.. той свършваше на обед в най-добрия случай.. и се водеше второ качество..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  55. 55 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Наскоро бях в Париж. Пазарувах в Лидъл, както го правя и в София. Цените са същите - стоките много по-добри. Не знам за какво трябва да ни будалкат от НСИ. Поръчково изследвани, за да ни хвърлят млако прах в очите.

  56. 56 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#23] от "Минас Бахдасарян":Къде ги намирате тези благини на такива цени—дай адрес, линк, ориентир.
    —цитат от коментар 35 на DDR


    http://www.franprix.fr/

    Може също и в:

    http://www.cora.fr/

    Имат списък с районите, зависи къде ще ти е най-близо.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  57. 57 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#52] от "tribiri":

    Стаята стока ли е? Мисля, че темата е за цените на стоките, не на имотите и услугите.

  58. 58 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Пропаганда !Всеки българин който живее в Европа може да потвърди , че в България е по-скъпо и цените са по-високи спрямо доходите!
    —цитат от коментар 13 на orgasmatron


    ФАКТ! Не разбирам защо трябва да се бием в гърдите колко сме велики и да цикаме минуси на хората, които пишат обективно истината.

  59. 59 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#10] от "Минас Бахдасарян":Потвърждавам, преди 2 месеца бях в скъпия Бон, цените от 10 до 30 % надолу в сравнение с нашите!!!
    —цитат от коментар 49 на anarhochristian


    +++++++

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  60. 60 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    До коментар [#44] от "tribiri":

    По принцип и това си е така - почивка в Дюни, миналата година беше 110лв/на де за човек с всичко включено и честно казано качеството на храните беше отлично, напиките бъгарски и нормални, плажа поддържан съвсем добре с чадъри и прочее.
    Е, стаята, без да е лоша, трудно може да се каже че отговаряше на 4 звезди, но за 100 лева не виждам къде ще получиш подобна оферта.

  61. 61 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#19] от "ostin22":А френско сиренце по 36 лева килцето не си ли взе към тях?:-) И въобще пазаруваш ли на друго място освен Карфур с промоцийките??:-)...................... Че той другаде не стъпва.Сигурно е пристигнал 1 сак консерви. От нашите - тези скъпите:)
    —цитат от коментар 53 на buljubei


    Понеже много разбираш, отвори страницата на Лидл Франция и виж колко струва 1 кг. Грана Падано. В България е с 10 евро по-скъпо на килограм, което е почти двойно.
    Не съм привърженик на Лидл, нито тук, нито там, но от време на време пазарувам, особено като пуснат френски и италиански сирена.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  62. 62 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Дори и така да е, съотношението цени заплати
    ни прави държава със най високите цени във ЕС !!!

  63. 63 Профил на hoa12311835
    hoa12311835
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Живея в Кел, Баден-Вюртемберг, Германия и мога да кажа, че това не е вярно. В голяма степен стоките не само са по-евтини, но и са по-качествени. Как може така да ви лъжат, не мога да разбера.

  64. 64 Профил на hoa12311835
    hoa12311835
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Във Франция сипвам по-евтин дизел. По-скъп е само по магистралите. Как не вие срам да лъжете?

  65. 65 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Вече пазара е отворен и всеки може да пътува в Европа и да сравнява. Факт е, че при храните и потребителските стоки ги настигнахме, защото нямаме свестно родно производство, съответно внасяме, а оборотите на магазините в Германия с десетки пъти по-големи и затова има неща малко по-евтини оттук. услугите все още са ни значително по-евтини, но се покачват непрекъснато. Всеки майстор, ако не го мързи вече може да изкарва по 3000 лв в БГ с които ще живее по-добре от 3000Евро в Европа и т.н... може много да се разсъждава, но връщане назад няма

  66. 66 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#24] от "ostin22":

    Разликата в издръжката на живота в село, малък град и в голям е предмет на многократни изследвания и те винаги са показвали това, което твърдя аз. За сведение изследване, което се проведе от НСИ и програмата"ПРООН" към ООН преди 6-7 г. показа, че 11% от домакинствата в България задоволяват над 80% (в стойност) нуждите си от хранителни стоки от собствено производство, а над 50% между 20 и 40%. Значителни са и разликите в структурата на потреблението и разходите за ред услуги: в едно малко населено място имотните данъци и такси, транспортните разходи, разходите за храна и алкохол, за дрехи и стоки с дълготрайна употреба са много по-ниски от тези в големите градове и столицата.
    Бих препоръчал на всеки любознателен да прегледа данните и сравненията от сайта "Cost of Living" и да разшири знанията си по тази тема. Най малкото да види , че София от 508 големи градове в света е на 415 място по ниво на цените , специфичните и интегрални индекси на на издръжката на живота.
    https://www.numbeo.com/cost-of-living/

  67. 67 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#66] от "glaxo":

    Ама чЕкай малко.. това че по селата пенсионерите копаят градини и гледат животинки защото им не стигат пенсиите как така го сравняваш със софийските дето те си разхождат кучета и ходят на екскурзийки и им били малко двойните пенсии на тези по селата...:-) Туй е доооста относително..:-) Разходите за жизненонеобходимите сметки и храна от магазина са по-ниски в София.. а за луксовете е друг въпросът...:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  68. 68 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#67] от "ostin22":

    Не ми се спори, но не е сериозно това което си написал.Така че прочети и се информирай - все ще ти е от полза при оценка на фактите.Да си жив и здрав!

  69. 69 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#68] от "glaxo":

    Аз съм го видял в реалността.. не разчитам само на "четене" и статистики.. а на животът такъв какъвто е.. Жив и здрав и ти да си..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  70. 70 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    До коментар [#66] от "glaxo":

    Благодаря за линка, интересни резултати дава.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  71. 71 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rauchmann":

    Това не е статитика. Просто сравняване на стойности без величини, които ги определят.
    Просто...нещо написано.

  72. 72 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#68] от "glaxo":

    А ако бабата в малкото село има някакъв здравословен проблем, който не и позволява да копа в градината по цял ден? Тогава единственият бонус от живеенето в малко населено място е ниския данък.

  73. 73 Профил на vbikbh
    vbikbh
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "В групата на транспортните превозни средства за лично ползване разликите между страните са от 78% в Чехия до 119% в Холандия. Изключение прави Дания, която е със 146% от средното за ЕС ниво."

    Данък регистрация на МПС за лично ползване в Дание е 150% от цената на МПС-то (до скоро беше 180%), оценявано според състояние, екстри, пробега и година на производство.
    Това значи, че ако една кола ако струва 20.000 в Германия, в Дания струва 50.000 евро.
    Също значи, че ако една кола ако струва 100.000 в Германия, в Дания струва 250.000 евро.

    Пример - данък на година на така популярния в България VW Passat B5 дизел без филтър за твърди частици - 1000 евро на година. Това е отделно от данъка регистрация, който е еднократен.

    Ако пребиваваш в страната и те спрат карайки кола с чужд номер, колата се конфискува и имаш няколко седмици да платиш данък регистрация (150% от стойността на колата) или продава на търг в полза на държавата. Плюс отделно глоба в размер на данъка регистрация.

    Цена на час труд в произволен автосервиз - 100-150 евро на час.

    Какъв е извода? НЕ ИДВАЙТЕ В ДАНИЯ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK