Фандъкова обеща велоалея и по ул. "Г. С. Раковски"

Фандъкова обеща велоалея и по ул. "Г. С. Раковски"

© Асен Тонев



Кметът на София Йорданка Фандъкова обеща да има велоалея и на софийската улица "Г. С. Раковски".


Цитирана от "Фокус", кметът каза, че през тази година предстои алеята да бъде маркирана.


Тя добави, че проектът за валоалея по бул. "Дондуков" също е внесен и изрази надежда, че Министерството на културата ще го одобри.




Фандъкова участва в откриването на инициативата "Живей активно!". Тя съобщи, че през тази година ще бъдат открити още 12 площадки за фитнес в софийски паркове и градинки. Инициативата е част от подготовката за ролята на София като Европейска столица на спорта догодина.


Днес беше възстановено еднопосочното движение по бул. "Васил Левски" в участъка между бул."Патриарх Евтимий" и бул."Прага", включително и в тунела на НДК. Изграждането на двете метростанции по бул. "Патриарх Евтимий" продължава под земята, като до момента са изпълнени 35% от строителството. Две от лентите и единият от тротоарите на булеварда в участъците на двете метростанции ще останат затворени. Третият метродиаметър ще бъде пуснат през есента на 2019 г

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Е, това по Раковска си е вече прекалено. Ако не я оградят със здрава мантинела, ще има жертви!
    Фандъкова, разбирам, че велоалеите са отдушник на гадостите които си принудена да търпиш, ама що не пробваш да тропнеш по масата?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  2. 2 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 691 Любопитно

    не става ясно по кой тротоар ще върви велоалеята...

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Разстроено

    Пак малко боя ! и много проблеми за движението.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Много се направи за велосипедистите, време е да се обложат с данъци.

  5. 5 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 561 Любопитно

    Аз обещавам до три месеца жените да са общи. На всекиму според потребностите.

    Proud to be anonymous!!!
  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3615 Неутрално

    Ако се чудите що за бастилия е тази сграда до Св. Седмочисленици, това е нашето вътрешно министерство....Само това на отбраната може да се мери с него по размах. На образованието, здравеопазването, транспорта са слаба работа.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6699 Неутрално

    Къде велоалея по тази тясна улица

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Разстроено

    До коментар [#6] от "cinik":

    опората на системата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3428 Весело

    До коментар [#7] от "neut":

    Ще я нарисуват със жълта боя и готово.

  10. 10 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2509 Гневно

    Фандъкова клекна пред еко-изнудвачите. Напоследък ми се налага често да пресичам булеварда "Тодор Александров" в района на кино Арена. Там има велоалея за чудо и приказ, маркирана, светло отражатели и т.н. За 10 дена по нея не видях НИТО ЕДИН велосипедист! А минаха стотици коли.

    Та въпросът ми е, защо да плащаме за манията на едни фанатици които са решили да се правят на европейци? Няма ли най-после да се направи едно изследване колко се ползват тези велоалеи, колко ни струва изграждането им, колко плащаме за хобито на шепа вманиачени само защото са достатъчно кресливи? И накрая един референдум сред софиянци "Съгласни ли сте общината да плати Х милиона лева за велоалеи за стотина души вместо за детски градини /зелени площи и т.н./?".

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  11. 11 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    Много се направи за велосипедистите, време е да се обложат с данъци.
    —цитат от коментар 4 на 442


    Точно така, велоалеи само от събраните от велосипедистите данъци. Да си плащат винетки както колите. И ако го хванат да кара по велоалея без да е платил солени глоби. На бас, че няма да съберат пари дори за 1 км велоалея.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#10] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Велосипедите и общественият транспорт са бъдещето на всеки един град - у нас и по света. Не е до европеизъм, а по редица съображения, едно от които е чистотата на въздуха. Ако на Вас Ви се дишат изпарения от автомобилни ауспуси, на мен определено не ми се нрави. Смогът си го създаваме ние, после се чудим как да решим трайните проблеми със здравето, които той създава.

    Което не значи, че автомобилният трафик ще изчезне, но би следвало да бъде силно ограничен в рамките на населените места.

    Колкото до велоалеята - много обещания, много нещо. По-важни са действията. И не разбирам защо, ако ще правят по "Раковска" такава, то през тази година едва - видиш ли - щели да я маркират, а евентуално догодина да я направят или разчертаят?!? Или чисто и просто да имат по едно морковче до края на мандата, че ако направят всичко, което трябва да се направи, няма какво да обещават за светлото бъдеще?

  13. 13 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Колко му е да сложиш жълта лента на тротоара или на пътното платно?
    За три дни са готови...

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Сигурно ще е по средата на мястото на разделителната линия :)
    Така ще си спестят пари за подновяване на маркировката ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Ако с маркировка се правеше велоалея, то тогава ние ще сме първенци!!!!Фандъкова е типичния посткомунистически, герберски продукт - обещания, а ако се изпълнят - нефункциоиращи!!!
    Днес Цачева 20 минути говори по тв и не каза нищо, ама НИЩО!!!Крепят стабилността, с атакисти и патриоти, а всъщност - руски политически организацийки, доказали се предани на Путин!

  16. 16 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Аман от глупости. Хайде вече стига с тези велоалеи. Колелата ще си ги карат извен града през уикенда. За София си има градски транспорт. Може и без велоизгъзици. Който много държи, да си кара по пътното платно. А и да започнат вече да глобяват велоджигити, летящи по тротоари, пешеходни зони и паркове.

  17. 17 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#10] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Според теб, град се организира и строи, заради колите нали?!!!Не за хората, а за автомобилите, а после въздухът бил мръсен и подобни приказки и оплаквания.
    Разходи се малко из Европа поне и виж как е там, ама явно си от онези 65% българи, които никога не са напускали държавата, а има и такива, които и квартала си не напускат години наред!

  18. 18 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1544 Неутрално


    ... мястото на вело-алеите е в тунелите на метрото! зорлем жертви по "пътя" айде нема нужда....... а и вело-алеите да се ползват само от пълнолетни, с "велосипедистки книжки", от ДАИ, нали така... :)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  19. 19 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело

    Велоалеи на тротоара,а за пешеходците кабинков лифт?

  20. 20 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#17] от "chinaski":

    Разходи се малко из Европа поне и виж как е там, ама явно си от онези 65% българи, които никога не са напускали държавата, а има и такива, които и квартала си не напускат години наред!

    ................................
    И в кой точно град си видял КАК Е ТАМ?
    щото съм бил в доста столици из Европа и никъде не са само с колела.
    Във всички има задръствания .
    Айде стига с тези кухи мантри.
    Все ние сме най-зле и най-изостанали.

    И още нещо,
    понеже досега всичко се е правило само с оглед на удобството на пешеходците,
    има сума ти недомислени и недоклатени изпълнения.
    Като например - автобусна спирка на 5 метра от кръстовище, така че спре ли автобуса, никой след него не може да мине. Трамвайна линия в центъра на платното и т.н.

    Време е да се оптимизира градската пътна мрежа с оглед на ВСИЧКИ участници в движението.

  21. 21 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 525 Неутрално

    А тротоари кога мислиш да правиш бе Данче? Аре след от служебната кола веднъж да те разходя малко пеша из града, който управляваш.

  22. 22 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Предлагам кметицата поне два дни от седмицата да ходи на работа с градски транспорт, пеша или с колело.
    Велоалеите са малко или псевдо - това да разчертаеш с малко жълта боя края на пътното платно си е прах в очите.

  23. 23 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    [quote#11:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]

    Готово, по мощност и замърсяване, а после и автомобилите пропорционално. И за винетки за града се стягайте...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  24. 24 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    ... Велоалеите са малко или псевдо - това да разчертаеш с малко жълта боя края на пътното платно си е прах в очите.
    —цитат от коментар 22 на hahohehi

    Точно там е мястото на велосипедите, на гладко, равно , а не между пешеходците. Да, ще трябва да се озаптят автоджигитите, ама то е работа на онези с двайсетте заплати на изпроводняк. Ако не ми вярваш, виж как е в Япония, там са го постигнали това с велосипеда, както и с отпушения трафик по улиците. А са почнали от такива яки задръствания, че регулировчиците са имали апарати за чист въздух като водолазите, за да не припадат в час пик.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  25. 25 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#20] от "buljubei":

    И в кои столици си бил, бе - селяк?!И как е там?Защото и в Рим, и в Лондон, и в Париж, и в Прага, задръствания има, ама има и велоалеи, които не са само маркирани, а действащи и удобни, и който иска с колело - ползва ги.И задръстванията не са като тук, защото там са регулирани светофарите, мислено е къде и как да се поставят, а не висят по половин час за километър, защото някой - като теб, сигурно! - е решил, че ще минава от лента в лента и ще се прережда, защото бърза и е важен!!!
    Разходи се, бе!!!Пък може и да прогледнеш и да видиш нещо ново, но едва ли ще поумнееш и избягаш от посредствеността и елементарността, които обитаваш!Жалкото е, че се напълни с такива, като теб - родили се в кола, ама и в кола умирате, защото сте първо шофьори, а после пешеходци.И в никакъв случай - човеци!

  26. 26 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#25] от "chinaski":

    Мдааа,
    типичен талибан.
    В случая велоталибан.
    Който не е съгласен с него е тъпак, селяк и незнамсиощекво.
    Само не и човек.
    И ти ли бе, уйче ще даваш акъл?
    Ами не недей, че нямаш и за себе си.

    .......................
    и в Рим, и в Лондон, и в Париж, и в Прага, задръствания има, ама има и велоалеи,
    .............................

    Значи , викаш , имало задръствания там където ти си "видял КАК Е"?

    А аз какво казах? Нали същото?
    Ива велоалеи, но си остават задръстванията. Демек, велоалеите не са лекарството, което толкова се мъчите да ги изкарате.
    По ломско шосе, примерно, има дълга права велоалея, като слънце.
    По нея минават по 50-тина велосипедисти на ден. А колите са хиляди.

    И каква е ефективноста им?
    Не отговаряй, знам че не те интересува.
    Теб те интересува само твоето удобство и някакви псевдо права.
    Другите да духат супата, нали?

    Много хора са се опитвали да решават вместо "простия народ" какво е най-доброто за тях. Къде и как да живеят , какво да карат и какво да работят.
    Мао, Ленин, Стали, Хитлер , да не ги изброявам.
    И наш Пешо и той :)

    Ай сиктир!

  27. 27 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Колкото и да се пените, велосипеда наистина е решение за големите градове. Просто трябва да му се намери място далече от пешеходците и да е защитен от автомобилите. Тогава ще се разгърне с пълна сила, защото е удобен и като скорост, и като паркиране. Просто трябва да му се даде шанс, което няма да стане ако велоалеите са на тротоара при пешеходците (както е във Варна примерно, и велосипедистите карат бавно щото винаги има някой захлюпен пешеходец или мама с количка на велоалеята и трябва да ги пазиш от тях самите), и няма да стане, ако просто се оставят на улицата, на която има шахти без капаци и автоджигити, дето са "само малко над разрешеното" и не гледат в дясното огледало дали не секат някой велосипедист при завой... Ей там са ни проблемите, в липсата на контрол на пътя. Иначе велосипеда е за улицата, защото скоростта (особено на новите велосипеди) е по-близо до автомобилната, а и им трябва гладка повърхност като асфалта.

    От друга страна, трябва и малко да променим собствения манталитет, щото вместо на ВУТЕ (велосипедиста) да му е зле, шофьорите да се сетят, че всеки велосипедист означава една кола по-малко в тапата пред тях, както и едно свободно паркомясто...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  28. 28 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2045 Весело

    До коментар [#26] от "buljubei":

    Ако искаш прегледай японския вариант на отношението автомобили/велосипеди/пешеходци в градовете ...
    АМа преди това си вземи хапче срещу нерви и високо кръвно, щото си е разтърсващо преживяване за средностатистическия, градски български шофьор. Между другото там, в японско, имат места за паркиране без да се налага да "качват" по тротоари и в градинки, ама няма да ти хареса.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  29. 29 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Фандъкова е пълно посмешище. Тя се съгласява с всеки, който протестира за нещо, само да е тихо и мирно. Няма позиция, няма визия, няма план. Всичко е отбиване на номера. Поради тази причина построяването на вело-алея се изразява в боядисването с жълта боя на част от платното. Поради същата причина централният площад в София е паркинг, по централните улици се прескачат автомобили, тролеи и автобуси, пешеходна централна зона няма, ако не броим "Витоша" между "П.Евтимий" и пъпковидния шадраван, улиците са офроуд а по фасадите висят климатици.
    Простотията и липсата на елементарна естетика са най-големите проблеми в този град.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK