Автошколите и инструкторите излизат на протест

Автошколите и инструкторите излизат на протест

© Анелия Николова



Автошколите и инструкторите излизат на национален протест на 27 юни. Целта на недоволството им е да се постигне ефективен диалог с транспортното министерство, което обяви промени при провеждането на изпит за шофьорска книжка.


От бранша уточняват, че защитават професията инструктор и искат именно те да се включат в обсъжданията за бъдещите промени. Представители на автошколи от цяла България обявиха, че техните предложения и жалби не са чути. Според тях, за да бъдат ефективни промените, трябва да бъдат разглеждани и предложенията на хората с дългогодишен опит в бранша.


До протеста се стигна, след като на 8 юни вечерта бяха извършени арести и обиски в автомобилната администрация заради продажба на книжки. Сред задържаните имаше и двама собственици на автошколи, но на тях не бяха повдигнати обвинения. Те са привлечени като свидетели. Схемата е обхващала изпитите за кормуване. Автошколите заедно с техни хора в ДАИ са плащали, за да се нагласи предварително жребият кой ще води изпита. Целта е била това да правят инструктори, с които резултатът да може да се манипулира.




От бранша поставиха няколко акцента на недоволството си. Според тях без реформи в обучението и изпитите няма как да има безопасност в движението по пътищата. Освен това те не искат държавата да им пречи на работата.


"Ние не сме източник на корупция. Ние не сме част от рекетьорска схема. Ние сме част от значим за обществото бранш. Ние сме обучаващи организации", пишат от автошколите.


Те настояват да има разделение между разрешителната, контролната и изпитната дейност. Съсредоточаването им в автомобилната администрация било предпоставка за корупция, административен произвол, рекет и некомпетентност.


"Смятаме , че съветници за необходимите и ефективни промени трябва да бъдат хората с дългогодишен опит в бранша", се казва още в съобщението до медиите.


Протестът е под надслов "Ние не сме корумпирани" и ще започне в 9 ч. сутринта. Инструкторите ще се съберат на паркинга на голям детски магазин, намиращ се на бул. "Ботевградско шосе".

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Прави са да протестират!Книжките требе се дават по-лесно,и срещу рушвет!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6649 Любопитно

    И катаджиите да излязат заедно с тях на протеста под надслов "Ние не сме корумпирани" и ще бъде още по-смешно!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 640 Неутрално

    В Австрия листовките са 1300 въпроса. Има какво ли не в тях. Цената на курса е 1500 евро. Имаш задължителни часове по теория и кормуване. Имаш 2 безплатни опита за изпит, теоритичен и практичен. Практичния е 2 вида. В деня на изпита инструктура си е вкъщи. Има камери микрофони и т. Н

  4. 4 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Те и УНСС са от обучаващия бранш. Да излязат и те на протест.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#3] от "patrokalche":
    А бихте ли ни осветлили как е в Албания или Великобритания?

  6. 6 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Да се присъединят от районното под надслов 'ние не бием' и от руското посолство с 'ние не пием'

  7. 7 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Лични впечатления от честните автошколи - до нас живее един от арестуваните изпитващи от ДАИ. За две години човекът си купи два апартамента в центъра на София. Заплатата му е 700 лева. Как ли е станало без топлата връзка с бакшишите от автошколите??

  8. 8 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Тук некой ни осветлява, как е било по Австрия, та в тоя ред на мисли и аз ще го осветля, че по USA e по-лесно да вземеш изпит за пилот на самолет, отколкото в България да станеш шАфьор. И те не са никак по-лоши шофьори от нас.
    А, иначе...
    Иначе всичко ни е порнография. Като се започне от изпитните школи, през ДА(Й), та се свъши до катаджиите.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Аз да си призная не разбрах какви са исканията им. Или просто си протестират?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    И катаджиите да излязат заедно с тях на протеста под надслов "Ние не сме корумпирани" и ще бъде още по-смешно!
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Вярно е , че ще бъде смешно. Но когато по телевизията виждаме крадци на едро и престъпници, които вместо да са в затвора, говорят за борбата срещу престъпността, никак не е смешно. В нашата абсурдна държава всичко е наопъки.

  11. 11 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Това ми звучи като шега

  12. 12 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Моят шофьорски курс за лек автомобил струваше 1996 г. 4500 лева. Не знам като сегашна стойност на левовете. Беше много лабаво навремето с изпита и получаването на книжка. Шофирал съм от Дрезден до Фрайбург, към 800 км, без произшествие освен едно излизане на глиган на пътя и за кратко време губене на контрол на волана.

    Es muß Geld fließen!
  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    За мен това е готово за рубриката "Предозиране"

  14. 14 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Тук некой ни осветлява, как е било по Австрия, та в тоя ред на мисли и аз ще го осветля, че по USA e по-лесно да вземеш изпит за пилот на самолет, отколкото в България да станеш шАфьор. И те не са никак по-лоши шофьори от нас.А, иначе...Иначе всичко ни е порнография. Като се започне от изпитните школи, през ДА(Й), та се свъши до катаджиите.
    —цитат от коментар 8 на ali_ibn_isa


    във въздуха доста по-малко застрававаш другите участници в движението, отколкото на земята. И в щатите е позволено да карат кола без книжка под надзор на родител, нали? Но се пита, колко лесно се оправят с ръчни скорости и колата за тях дали не е само два педала, волан и ръчка. И при задръстванията, в които карат бих казал, че едва ли са толкова опитни шофьори. В задръствания време за реакция колкото искаш. Виж, с 200 по магистралата си трябва много мисъл и оглеждане за движението около теб. Ако искаш да видиш добри шофьори на извънградско, виж в Германия. Ако искаш да видиш добри шофьори на градско - южна Европа или Индия :)

  15. 15 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Странно е че всички се нахвърлят срещу инструкторите при положение, че корупционните схеми се водят от служители на ДАИ.
    Най-лесния начин да блокираш една реформа е като настроиш общественото мнение срещу тези, които се борят за нея.
    Разбира се няма как схемата с платени изпити да съществува без инструктори и цели учебни центрове, които са в играта но от това страдат тези, които си вършат работата съвестно. И точно на тези, които си вършат работата съвестно им късат умишлено курсистите независимо от наличието на камери. Ако курсиста ти попадне в изпитна група, в която по-голямата част от курсистите са инструктор, който е в играта и всички те са си платили и трябва да бъдат пуснати, твоите изгарят защото теоритично има един среден процент успеваемост и няма как 90-100% да минат изпита.
    По-горе беше спомената заплатата на служител на ДАИ - тази сума е по-малка от дневната им печалба и то след като се разпредели с всички по веригата и шефовете в ДАИ.

  16. 16 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 528 Неутрално

    "Ние не сме източник на корупция."

    Ами мисля, че тя, корупцията не е, с извинение, като самозадоволяването. Необходими са поне двама участници - айде единият е ясен - държавата в лицето на ДАИ, ами кой ли ще е другият.....

  17. 17 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#15] от "tri":
    Така се прай - иначе нещата от ДАЙ поставят въпроса за долнодъбнишкия клан и на края опират до петербурски дето не става и за чеп за зеле - само дето крепи портрета на баце на бюрото!

  18. 18 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#8] от "ali_ibn_isa":

    Айде пък точно в САЩ да не са по-зле. Въобще не знаят на пътя къде се намират, няма ред в шофирането, всеки си кара в която си иска лента на магистралите. Всъщност звучи ми точно като при нас. Идеята е обаче не да се сравняваме с тези, които са по-зле или като нас, а с тези, които са по-добре!

  19. 19 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 298 Неутрално

    щеше да е смешно ако не беше трагично ... Цацаратурата "реагира" (да се разбира без връзватно закъсняла и абсолютно про-форма влизайки в няколко школи веднъж на високосна), колкото да се вдигне медиен шум и после Цацаурон Шишави да излезе да изгрухти доволно как се уж се прави нещо .... в същото време от бранша се хващат като удавник за сламка използвайки тази "реакция" за да започнат да се оплакват колко било зле положението при условие, че същите те допринасят за войната по пътищата и това същото положение прибирайки паричички тихомълком с години наред .... реално обаче няма и един сантиметър реален напредък или умисъл как да се спре същата тази война ..... а то няма и как да има докато бате Б. големия мъж се скътава като п*ка пред МВР, КАТ и Шиши всеки път и приема всяка простотия идваща от там .... пък живота и възпитанието на младежите (пряко свързани едно с друго, особено по пътищата) - маймата им!

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8170 Неутрално

    Само те не бяха излизали. Не им ли е неудобно, на какви хора дават книжки.

  21. 21 Профил на rxq14525329
    rxq14525329
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да, иска им се освен да не провеждат теоретични занятия ( както и сега правят в повечето школи) и да не се мъчат много и с практическите занятия... Да им се плати курсът, да осигурят книжката, и по възможност много да не се мъчат с обучение на "трудни" курсисти.....
    Стигнах до тези прдположения от личен опит. На мен автошколата ми взе капаро, настоя да подпиша декларация, че освен, че няма да ми го върне, дължа и по 20 лв. за всеки проведен час кормуване в случай, че не завърша курса. Още след първия час кормуване инструкторът "установи“, че не ставам за шофьор, и по време на всеки от следващите часове ми говореше, че трябва да се откажа, защото:
    "Никога няма да ми даде книжка"
    “Никога няма да си взема изпита"
    " При шофирането всяка грешка се плаща с кръв"
    "Заплаха съм за живота му"
    " Ще катастрофираме по моя вина и няма да мога да платя учебния автомобил"
    ... и още дузина подобни оригинално негови бисери за сплашване....
    И след целия този психологически тормоз на изпита ми се "паднаха" елементи, които той въобще не позволи да упражняваме, защото не били нужни, предложи ми се маршрут, по който никога не бях карала и инструкторът неоправдано и без нужда се намеси в управлението ми по време на изпита!!!
    Та мисълта ми е: ако инструкторът ти не те хареса, лошо ти се пише....За мен това си е предпоставка за корупция и за това инструкторите не трябва да участват в изпита!
    Ако инструкторът няма никакви възможности да влияе на изпитния резултат, то той ще е по-мотивиран да провежда качествено обучение, особено ако не получава пари за отказалите се, или взема някаква премия за справилите се от първия път, или има някакво намаление на заплащането за скъсаните, за допълнителните часове.....

  22. 22 Профил на rxq14525329
    rxq14525329
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "tall_ship":

    В момента както се видя, единият участник в корупционната практика не е само ДАИ, а в комбина с автошкола (разбирай, с твоя инструктор!).
    Е, ако твоят инструктор е решил, че му е малка заплатата, същото мисли и изпитващият от ДАИ (което си е и истина), и и двамата очакват да им платиш още няколко стотачки над това, което ще получат от теб като от изряден курсист, колко трябва да си добър, за да не могат да те скъсат на кормуването!?!?
    И убеден ли си, че ако ти караш по-добре в сравнение с някой, който е "бутнал" стотачките, няма ти да си скъсаният, а той да си вземе изпита? Изпитващата система ще е добра, ако гарантира вземането на изпита срещу знания и умения, а не срещу договорки и доплащания....Факт е, че сегашните методи на изпитване и участието на инструкторите доведе до масови корупционни практики. За това трябва да направи изпитването "прозрачно" и то да се провежда от институция, независима от обучаващите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK