НСО: Гумите на колите се сменят от монтьори, но шофьорите сами трябва да затягат болтовете

Според НСО е имало техническа неизправност в автомобила на Панов. На снимката шефът на службата Ангел Антонов

© Юлия Лазарова

Според НСО е имало техническа неизправност в автомобила на Панов. На снимката шефът на службата Ангел Антонов



Смяната на летни и зимни гуми на колите на Национална служба охрана (НСО) се извършва от специализиран персонал на служебния сервиз, но задължение на шофьора е да затегне болтовете. Това се разбира от отговорите на Националната служба за охрана до "Дневник". Повод за тях е случаят с колата на председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов, чийто болтове на задната гума се оказаха развити и последващия отказ на прокуратурата да започне разследване с мотив, че болтовете сами са се отвили. НСО разпространи съобщение със сходно послание, че е имало техническа неизправност в автомобила на Панов.


"Демонтажът и монтажът на гумите, напомпването и балансът им се извършват от специализиран персонал на служебния сервиз. Същите извършват проверка на поставяните гуми за съответствие по размер, товарен и скоростен индекс, срок на годност, дълбочина на грайфера, наличие на дефекти", посочват от НСО в отговор на въпрос кой е отговорен за смяната на гумите на автомобилите на службата. Същевременно обаче от службата за охрана уточняват: "При смяната на гумите задължение на водача е да закрепи джантите към главините на колелата, като затегне свързващите болтове. Водачът като участник в процедурата е длъжен собственоръчно да удостовери върху поръчката за смяна на гумите, че е затегнал елементите (болтовете) за закрепване на колелото".


Последващ контрол на джантите, гумите и свързващите елементи се извършва по сигнал на шофьора, който е длъжен да уведомява за неизправности, възникнали по време на движение.




От отговора на НСО се разбира, че на шофьорите са "вменени завишени специфични отговорности", защото в качеството им на военизирани служители осигуряват безопасността на охраняваните лица по време на придвижването им.


Миналата седмица пред сградата на ВСС се събраха граждани, за да изразят подкрепа за председателя на ВКС Лозан Панов. Те наредиха болтове пред вратата на съвета.

© Юлия Лазарова

Миналата седмица пред сградата на ВСС се събраха граждани, за да изразят подкрепа за председателя на ВКС Лозан Панов. Те наредиха болтове пред вратата на съвета.


Твърдението, че болтовете трябва да се проверяват от шофьора звучи нелепо, коментира автомонтьор, с който "Дневник" се консултира. "На автомобили от висок клас, т.е. с висока мощност, още повече такива с алуминиеви джанти, единственото сигурно затягане на болтовете става с динамометричен ключ, който затяга с точната сила, която производителят е предписал. Няма как един водач да разбере "на око" дали болтовете са правилно затегнати, без да има подобен ключ, който обикновено се използва там, където джантите се демонтират и монтират - в сервиза" коментира той и добави, че изключение е ако колелото е било аварийно сменено ако гумата е била спукана, тъй като тогава се използва аварийния ключ, който не е динамометричен. От постановлението на военна прокуратурата се разбира, че подобна хипотеза не е налице и колелата на автомобила последно са били сваляни през април, когато е била смяната на зимните гуми с летни.


На специален брифинг преди две седмици заради случая с колата на НСО, ползвана от председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов, говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова посочи, че наблюдаващият прокурор е приел като установено в хода на проверката, че шофьорът на Панов се е подписал, че е сменил гумите през пролетта и е затегнал болтовете. Прокуратурата освен това прие, че колата е била изправна, т.е. болтовете са били затегнати при смяната на гумите и, че няма данни шофьорът на шефа на ВКС умишлено да е повредил колата. В крайна сметка държавното обвинение отказа да образува разследване, тъй като не видя умисъл нито у шофьора, нито у други лица.


Също преди две седмици началникът на НСО Ангел Антонов обяви, че от службата не са информирали институциите за случая, защото инцидентът е бил оценен като техническа неизправност.


С отговора си сега службата насочва към вина на шофьора на Панов, който е имал задължението да затяга болтовете.


От писмото на НСО се разбира още, че през 2016 г. от комисия към службата са установени нарушения, извършени от двама шофьори, а през 2017 г. – от един. Тази комисия е приела и инцидента с Панов като техническа неизправност.


Тя е създадена след влизане в сила на Закона за НСО и работи от 2016 г. като оперативен орган за изясняване участието на шофьори на службата в катастрофи. Комисията обаче се свиква само при нужда от нейния председател или началника на структурното звено в службата и разглежда всеки случай на възникнала неизправност и настъпили щети по време на движение. "При констатиране на виновно неизпълнение на служебните задължения от страна на водача, комисията предлага на началника на НСО извършване на служебна проверка за търсене на дисциплинарна и/или имуществена отговорност по реда на Закона за НСО", посочват още от службата.


От там обаче отказват да дадат информация колко са били случаите на технически проблеми по колите, без те да бъдат разгледани от комисията, с аргумента, че информацията се отнася до оперативната дейност на НСО и е пряко свързана с прилаганите специални мерки за сигурност.


Сред задълженията на шофьорите на НСО е още проверка преди излизане на път за "наличието на технически течности и флуиди, външния вид и чистотата на купето, правилното функциониране на агрегатите и допълнителното оборудване, наличието на превозните документи и други". Проверката задължително обхващала и болтове, и тяхното състояние. Оглед на канал на ходова част, двигателя и други възли от оборудването, които не се виждат при външен оглед на автомобила се извършвала от длъжностно лице на контролно-техническия пункт преди излизане от гаража за изпълнение на служебни задачи.


Прокуратурата освен това прие, че колата е била изправна, т.е. болтовете са били затегнати при смяната на гумите и, че няма данни шофьорът на шефа на ВКС Лозан Панов умишлено да е повредил колата. В крайна сметка военната прокуратура отказа да образува разследване, тъй като не видя умисъл нито от шофьора, нито от други лица.

© Юлия Лазарова

Прокуратурата освен това прие, че колата е била изправна, т.е. болтовете са били затегнати при смяната на гумите и, че няма данни шофьорът на шефа на ВКС Лозан Панов умишлено да е повредил колата. В крайна сметка военната прокуратура отказа да образува разследване, тъй като не видя умисъл нито от шофьора, нито от други лица.


При прибирането на автомобила от път в гаража на НСО, шофьорът е длъжен да зареди автомобила с гориво и да уведоми прекия си началник, дежурния диспечер и началника на контролно-техническия пункт и за установени неизправности по време на движение или при съмнения за такива. Ако има доклад от шофьора за повреда или съмнение за такава, началникът на контролно-техническия пункт оглежда автомобила при прибирането му в службата.


Иначе от НСО заявяват, че информацията колко автомобили е автопаркът на службата, какви са колите - марка, пробег и година на производство, колко струва поддръжката на един автомобил, горивото и колко души се грижат за него представлява държавна тайна.


Лозан Панов сам спомена за инцидента след срещата си с президента Румен Радев на 6 юни. След това стана известно, че на 1 юни Панов и шофьорът му от НСО са установили на връщане от Берковица към София, че два от болтовете на задната лява гума на служебния автомобил липсват, а останалите три са развити. Прокуратурата отказа разследване по случая.


По-късно председателят на ВКС коментира, че не се страхува за живота си, но и не смята да бъде безразсъден, като остави случилото се без проверка, и отказа да ползва охраната на НСО. Той информира за инцидента лично началника на НСО Ангел Антонов и президента Радев.


По този повод главният прокурор Сотир Цацаров разкритикува Антонов, че не е сигнализирал своевременно прокуратурата, а се е наложило тя да се самосезира след медийни публикации.

Ключови думи към статията:

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    "При смяната на гумите задължение на водача е да закрепи джантите към главините на колелата, като затегне свързващите болтове. "

    Направо го впишете в закона за НСО и ЗДП, нещастници.

  2. 2 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 458 Весело

    Накрая Лозан Панов
    ще е отговорен...
    И ще кажат, че е искал да сложи край
    на живота си...

    Happy face says, adios !
  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    всичко това го има в отказа на прокуратурата заедно с дата и подпис на приятеля от детинство , че лично е затегнал болтове . от разиграната сценка видно и сам ги е развил

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    До коментар [#2] от "Р. Дражев":

    напротив , искали са да му сложат начало на политически живот

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Всички становища по въпроса, дадени от прокуратура, МВР, НСО и тн., заедно с изявленията на Цацата, Боце и летеца, след срещите с Лозан Панов, да се окомплектоват и да се пратят на ЕК със спешно искане за процедура по изясняване на приоритетите ни в областта на сигурността и правовия ред. Щото тук всички институции все едно са части от психодиспансер, а държавата е като лудницата във филма Полет над кукувиче гнездо.

  6. 6 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#2] от "Р. Дражев":

    Няма никакви разхлабени болтове.
    Всичко е за да се да се говори по медиите за Лозан Панов.

    До коментар [#5] от "Deepdish":
    До коментар [#4] от "дерибеев":

  7. 7 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 555 Неутрално

    "Иначе от НСО заявяват, че информацията колко автомобили е автопаркът на службата, какви са колите - марка, пробег и година на производство, колко струва поддръжката на един автомобил, горивото и колко души се грижат за него представлява държавна тайна."
    Горко им на гражданите, пардон поданиците, на държавите, на които са им такива тайните.
    Иначе от престрелката Ненчев-Радев се разбра колко годни двигателя имаме, колко летят изтребителите, колко аварии са направили. Което, съпоставено с цитата по-горе, създава съмнение защо не е държавна тайна.

  8. 8 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Явно рангът на НСО в държавната йерархия е много по-висок от този на МО и МВР. Все пак едните пазят баш мафиотите, а другите нас- народа. Дори техния им началник може да е по-голям началник и от министър.

  9. 9 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    "Смяната на летни и зимни гуми на колите на Национална служба охрана (НСО) се извършва от специализиран персонал на служебния сервиз, но задължение на шофьора е да затегне болтовете."

    Хахахаха, от 25 години сменям гуми на колите си и досега не съм чувал дори в най-долнопробната гумаджийница да искат от шофьора сам да си стегне болтовете след монтажа. Каква е тая идиотщина, нормални ли сте?!

  10. 10 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    До коментар [#9] от "Котаракът на Шрьодингер":

    "Хахахаха, от 25 години сменям гуми на колите си и досега не съм чувал дори в най-долнопробната гумаджийница да искат от шофьора сам да си стегне болтовете след монтажа. Каква е тая идиотщина, нормални ли сте?!"

    Това е замасване по милиционерски!
    Връх на милиционерска мисъл, но нищо чудно като непрестанно слушаме от другия връх на държавата пожарникарски замазвания!!!

  11. 11 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    До коментар [#7] от "tos_buratino":

    Това наистина е изумително - нямат никакъв проблем да ни разкрият какво е състоянието на бойната ни авиация, с всички подробности за броя и състоянието на летателните средства, а е държавна тайна колко коли охраняват началниците?
    А аз заблудения си мислех, че в името на националната сигурност трябва да е обратното.

  12. 12 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    И втория бисер:
    "При смяната на гумите задължение на водача е да закрепи джантите към главините на колелата, като затегне свързващите болтове. Водачът като участник в процедурата е длъжен собственоръчно да удостовери върху поръчката за смяна на гумите, че е затегнал елементите (болтовете) за закрепване на колелото".

    Ако водачът прави САМ всичко това, каква тогава е ролята на "специализирания персонал" в сервиза на НСО? Да си бърка в носа и да прави топчета, да стои мирно пред портрета на Началника, просълзен от умиление...? Каква?

  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    Това,че след смяна на гуми в сервиз,шофьорът сам трябва да затяга болтовете е тъп милиционерски виц.

  14. 14 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2097 Весело

    Цитат:"НСО: Гумите на колите се сменят от монтьори, но шофьорите сами трябва да затягат болтовете"

    Това може да се "роди", само, в главата на възпитаник на Академията за слугинаж. А, може би, това е и, заместваща фитнеса, физ. зарядка, сутрешна! Толкова глупости може да сътвори, само и единствено, слугинаж, в ролята на Шеф на охранителите на "богупомазани"! Простотии без край!

  15. 15 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    На тия малоумници са им се развили всичките болтове и трябва на следващите избори ние да им ги завием.
    Без динамометричен ключ.С крак както си знае матрялът до скъсване и тогава четвърт оборот назад.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  16. 16 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 525 Весело

    Малеееееее.
    Този ако кихне , ще иска Министъра на здравеопазването да бъде поне бит с камшици за назидание....

  17. 17 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Това с динамометричния ключ окончателно ме довърши) Навсякъде , дори във Ф1 тази процедура се прави с винтоверт. И ако са завити докрай, дори без да са силно стегнати се самозатягат. Единствения случай с независимо болтове е от времето на вътрешните гуми, когато скачахме по щангите пред блоковете. И се усеща след 200 метра каране .

  18. 18 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Ами- остава ми да се радвам, че не ме возят от НСО.

    Аз ходя на обикновен сервиз за гуми (верига е). Хората взимат колата от паркинга, вкарват я някъде, и ми я вадят отпред- след услугата. През това време аз поя кафе и вода.

    В сервиза са едни келеши- 20- тина годишни. През шнура ми е на кой е отговорност да затяга каквото и да било.

    И никога, ама никога не съм имал проблеми.

    Препоръчвам на НСО да отидат в "цивилен" сервиз, който малко от малко държи на репутацията си. Може и да не е верига.

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Е сега какво?
    Щом стягането на болтовете е работа на шофьора, сега гумаджийте ще искат по левче допълнително на болт за да ги стегнат?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  20. 20 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Оставам с впечатлението, че само на мен ми се е разхлабвал болт ( даже два ) след смяна на гуми. Усетих го много преди да стане опасно за живота ми. Не реших да съдя гумаджиите за опит за убийство, но пък и не се казвам Лозан Панов.

  21. 21 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Хахахаха тези да са гледали много Формула 1

  22. 22 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#17] от "George Svinarov":

    Защо мислиш, че винтоверта затяга както ти с глухия ключ и щангата? Хвърли един поглед на които искаш винтоверт и ще видиш откъде се правят регулировките. Наи обикновените електрически например, едноскоростните за домашно ползване имат около 20 степени на затягане, а пневматичните от този клас имат 5 степени.

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  23. 23 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#17] от "George Svinarov":

    Защо мислиш, че винтоверта затяга както ти с глухия ключ и щангата? Хвърли един поглед на които искаш винтоверт и ще видиш откъде се правят регулировките. Наи обикновените електрически например, едноскоростните за домашно ползване имат около 20 степени на затягане, а пневматичните от този клас имат 5 степени.

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  24. 24 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#17] от "George Svinarov":

    Защо мислиш, че винтоверта затяга както ти с глухия ключ и щангата? Хвърли един поглед на които искаш винтоверт и ще видиш откъде се правят регулировките. Наи обикновените електрически например, едноскоростните за домашно ползване имат около 20 степени на затягане, а пневматичните от този клас имат 5 степени.

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  25. 25 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Значи, ако отидем у сервизо за смена на гуми, ще треба сами да си ги монтираме. Ми ку пратим жената.... Въй, въй....

  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3748 Неутрално

    Ставате смешни бе!
    Още малко и ще изкарате нас виновни за болтовете.
    Аз бих поел вината, ама ще ме викнете ли, когато ви раздават заплатите?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Прокуратура и НСО станаха за смях с тези болтове. Не мога да повярвам, че говорят такива детински лъжи. Това е материя, с която е запознат всеки по-опитен шофьор-любител в България и няма как подобни врели-некипели да заметат случая.
    Повече от явно е, че става въпрос за опит за сплашване на Лозан Панов и то точно от средите на прокуратурата, защото именно тя отказа да разследва случая.
    Смятайте какви бандитски институции издържаме с данъците си, какво е нивото им и на кого разчитаме да се грижи за личната ни и национална сигурност!!!

  28. 28 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ама стига с тоя лозанпановски водевил, не разбраха ли вече всички, че той и компания са развили легендарните болтове, за да има за какво да се върти името му в новините.

  29. 29 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 766 Весело

    Тия от НСО са чики-рики! Барабар с прокуратурата, Цацата, Боце, придьентчиту.
    Тетаър на абсурда. На тия хора трябва да се назначи специализирана помощ. СПЕШНО!

    И шофьорите, завивайте си болтовете в тия гумаджийници, кво се мотате!

  30. 30 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Два липсващи болта и три разхлабени болта не могат да се обясняват с лошо затягане от пролетта!

    Очеизвадно е, че НСО е допуснало умишлено или по некадърност изчезването и разхлабването на болтовете. Очеизвадно е, че прокуратурата трябва да изясни конкретно въпросите кой, кога, как и ЗАЩО!

    Тъй като и двете институции нямат желание да изяснят въпросите, а се оплитат в лъжливи обяснения, то сме свободни сами да си отговорим на въпросите.

    Явно е налице опит за мутренско сплашване от лица с високопоставени контакти в НСО и прокуратура!

  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4109 Неутрално

    Цялата държава е впрегната в моралното убийство на Лозан Панов. Ясно е, че за принципни и доблестни хора като него няма мяство в Three Pig Island.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Всички, имали пръст в тоя доклад трябва да бъдат незабавно уволнени, за назидание на следващите, които биха си помислили да се подпишат под такива лъжи за пред работодателя им (народа)!

  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4109 Неутрално

    До коментар [#13] от "chicago514":

    "Това,че след смяна на гуми в сервиз,шофьорът сам трябва да затяга болтовете е тъп милиционерски виц."

    Милиционерът на снимката хич не е тъп, а е с двата крака в играта.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Нищо не разбирам от коли, но специализираният екип да остави шофьорът да довърши работата, просто ме втрещи. Ами не оставиха ли и някаква довършителна работица и за возещия се? Ей, наглост комунистическа!

  35. 35 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#22] от "Вятър":

    Да.де , нали това казвам. Силата на затягането се настройва с винтоверт, не с динамометричен ключ.

  36. 36 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 905 Неутрално

    ., каква тогава е ролята на "специализирания персонал" в сервиза на НСО? Да си бърка в носа и да прави топчета, да стои мирно пред портрета на Началника, просълзен от умиление...? Каква?
    —цитат от коментар 12 на Котаракът на Шрьодингер

    Да развива болтове.

  37. 37 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 650 Весело

    Аййй, горкана аз!
    Бре какъв късмет съм имала! Толкова години на волана, а така и не разбрах, че сама трябвало да си затягам гумите! Тц, тц тц...

  38. 38 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#17] от "George Svinarov":

    Дори и "винтоверт" от нисък клас има регулиране силата на затягане!
    При високите класове даже се калибрира.

    Подпис - електронен ;)
  39. 39 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Това,че след смяна на гуми в сервиз,шофьорът сам трябва да затяга болтовете е тъп милиционерски виц.
    —цитат от коментар 13 на chicago514

    Ами точно заради милиционерщината е, да носи отговорност за състоянието на колата. Вероятно хората си му ги затягат, а той се подписва.

  40. 40 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Това,че след смяна на гуми в сервиз,шофьорът сам трябва да затяга болтовете е тъп милиционерски виц.
    —цитат от коментар 13 на chicago514

    Ами точно заради милиционерщината е, да носи отговорност за състоянието на колата. Вероятно хората си му ги затягат, а той се подписва.

  41. 41 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    От глупост в глупост.Ясно е ,че болтовете трябва да се проверят от шофьора преди път или ако усети някакво тресена на определено колело.Но болтовете се стягат при смяна на гумите със специален ключ или специален пистолет-който изключва на определено усилие.Така хем всички болтове са здраво затегнати,хем не са претегнати прекалено и ако се спука гума шофьорът може да отвие болта на място,а не да търси пътна помощ,хем не се увреждат алуминиевите джанти.Трябва да си много тъп милиционер или прокурор ,за да твърдиш обратното.Или просто да си гьонсурат и да си знаеш,че можеш и да говориш пълни глупости,но теб няма кой да те проверява,защото над теб е само Господ както казваше Татарчев.

  42. 42 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 798 Любопитно

    Милюционерите / включително оядения другар на снимката / не можаха ли да измислят нещо по-така?

  43. 43 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Съвсем логично е шофьора да проверява болтовете на гумите. Защото той носи отворност за поверената му кола и персона за охрана. Така както е длъжен да контролира има ли масло в колата, заредена ли е с гориво и дали има течност за чистачки.

    А как се проверяват болтове на алуминиева джанта, освен с ключ на ръка?

    Ако някой байчо в сервиза не му ги стегне, шофьора ще се пребие с все персоната, затова и разпоредбата е такава.

    А момтьора в сервиза кърти мивки. Само те богоизбраните имали право да развиват болтове с динамометричния ключ. Това не е простосмъртни явно. Странно що, ама никъде в експлотационните документи на колата не виждам задължително условие гумите да се свалят от дипломирани гумаджии.

  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#32] от "Лео":

    Уволнявай виртуално, това ти е позволено, за другото не си дорасъл :)

  45. 45 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    "Твърдението, че болтовете трябва да се проверяват от шофьора звучи нелепо, коментира автомонтьор"

    Много меко се е е изказал човекът. Звучи не само нелепо, направо е глупаво. Дори за мен, лаика, е ясно, че това обяснение е измислено, за да пасне на версията на Главния.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5379 Неутрално

    Този началник трябва да бъде уволнен, поради непригодност.
    Аз не съм специалист, но виждам два пъти годишно какво прави човекът, който ми сменя гумите. Той не ми казва стегни си ги. Трябва след 50 км да се върна и той ги затяга със специален ключ с определена сила, няма такова нещо като я да пробвам...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2259 Неутрално


    Мама му стара ...
    От фотката гледа един тежък номенклатурен другар, с един още по-тежък поглед и ръси простотии от висотата на една никому ненужна служба . Този идиот ( не се извинявам ) сам ли си затяга болтовете на служебната кола, а ? Той или шофьорът му имат десетото чувство за определяне степентта на затягането ?

    ПП Зад волана съм от 40 години . Шофирал съм почти всички видове леки автомобили, а от 22 години и доста камиони . НИКОГА не ми се е случвало да ми се развият болтове, нито съм чул приятели и колеги да се оплакват от такъв случай, напротив - ако дълго време не се налага да се развиват болтовете, получава се " клеясване " и тогава дори със сила НЕ СЕ развиват . Преди 2 години дори се наложи да извикам екип от ADAC ( съюз на немските автомобилисти ) където членувам и самите те видяха доста зор, докато свалиха задното дясно колело на бавареца .
    Един съвет : Не слушайте и не вярвайте на червени и тъпи номенклатурци !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  48. 48 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7526 Неутрално

    Шофьорът ще излезе виновен. Следващата стъпка ще бъде самоинсценировка на Панов+шофьор - нещастна държава

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  49. 49 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#9] от "Котаракът на Шрьодингер":

    от 1944 едни хора ни правят на идиоти и така са свикнали, че не им пука вече

    Birds of a feather flock together.
  50. 50 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 885 Весело

    Просто не е истина какви нещастници стоят на върха на държавата...Шофьора бил длъжен...След това изказване тоя трябва незабавно да бъде уволнен заради произвеждане на заплаха за живота на „държавните“ ни „мъже“. Бочко що чекаш, да падне тавано ли?
    На мене в сервиза като ми сменят летни и зимни колела винаги слагат лепенка на предното стъкло, която ме уведомява, че след 100км трябва да отида пак да дозатегнат болтовете.

  51. 51 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Бачо Ангеле(Антонов),време е да си събираш партакешите и да си одиш!Толкова ли няма в тази държава ,ако не умни,то малко от малко грамотни хора за началници?!Този не може да организира работата на една ведомствена гумаджийница,турили го да управлява НСО!

  52. 52 Профил на specter
    specter
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Брей, как пък един път на мен не ми казаха от някой сервиз, че трябва аз да си затягам болтовете? Не знам за вас, но мен доста ме обижда, че очевидно тези шефчета, прокуратура и т.н. имат българското население за изключително малоумно, което не се е сблъсквало с реалния живот. Друг е въпросът, че го правят, защото им се позволява.

  53. 53 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1091 Весело

    НСО: Гумите на колите се сменят от монтьори, но шофьорите сами трябва да затягат болтовете---------------> това обяснение е повече от КРЕТЕНСКО(извинявам се за думата, но е най-подходяща) Малкият порблем е, че в последните 27 демократични години, в последните 15 г в НАТО, в последните 10г в €, свиканхме всичко да е такова! Нагло, цинично и формално!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  54. 54 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Гумите на колите се сменят от монтьори, но шофьорите сами трябва да затягат болтовете---> Аз съм против демокрацията в България, защото при всичките недостатъци на социализЪма, подобна мега наглост нямаше! Сега хората са същите, но с пълната и безгранична свобода се злоупотребява системно!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  55. 55 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#53] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":


    Какво са ти виновни демокрацията ( каквато няма в България ), НАТО и ЕС ? Столтенберг или Жан-Клод Юнкер трябва да дойдат в гаражите на НСО и да затягат болтове ?
    Баси миризливите чугуни !!!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  56. 56 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2007 Гневно

    Високомерието на НСО (ръководството) е вредно и много опасно. Гумите се сменят изцяло от механици, шофьора не участва. Така е от времето на ДАП -овете....

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  57. 57 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 447 Неутрално

    поредната безумица на шеф, да си завинти гайката отзад, за да не му падне ASS-а...

  58. 58 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#52] от "specter":

    Брей, как пък един път на мен не ми казаха от някой сервиз, че трябва аз да си затягам болтовете?
    ------------------
    Последен опит за активиране на мозъчната дейност на инцидентно упражняващите се по темата "Опит за убийство на Лозан Панов чрез умишлено разхлабване на болтовете на ЗАДНАТА гума"
    Не е предназначено за професионално пишещите, там мозъчната дейност е подчинена на други стимули, некви си факти не са от значение.

    Да вадиш изводи за дейността на сервиза на НСО по аналогия със сервиза за простосмъртни е като да вадиш изводи за поведението на Ферари Ф1 съдейки по поведението на Гоуф 2.
    Същото се отнася и за квалификацията на простосмъртния шофьор и този от НСО.

    В обикновения сервиз шофьора НЕ завива болтове, защото 1) някои не могат и 2 ) разхлабването е рядко срещано - например аз съм един от малцината,имали такъв случай и той е само веднъж при сигурно над 100 сменени гуми.

    В сервиза на националната служба по ОХРАНА 1) всеки шофьор (явно погрешно) се приема за достатъчно квалифициран за завинтване на гайки. 2) за избягване дори и на рядко срещащите се случаи шофьорът собственоръчно ги затяга. Все пак шофьорът шофира колата , изправността ѝ е в негов интерес и негова отговорност.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  59. 59 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2007 Весело

    Абе в Перник няма ли прокуратура? Случая е точно за пернишки прокурор.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  60. 60 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 647 Любопитно

    Трябва да питаме Боко и Цецо , като сменят гумите на личните си коли , сами ли си завиват болтовете.

  61. 61 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Ама стига с тоя лозанпановски водевил, не разбраха ли вече всички, че той и компания са развили легендарните болтове, за да има за какво да се върти името му в новините.
    —цитат от коментар 28 на testimone


    Байно, ако Лозан Панов и компания си бяха развили болтовете сами, то прокуратурата щеше да стартира разследване на умишлено престъпление. А нямаше да ръси тия детински лъжи.

  62. 62 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Трудно е да се каже какво е станало. Но може и да е било недовършен опит за кражба на джантата и гумата. Това ме навежда на мисълта след всяко паркиране да оглеждам болтовете на колелата. Все пак при включена аларма електрониката на колата би трябвало да реагира. Мерцедес Ес класа има бордови компютър, който регистрира дори изгорели лампи за светлините от всякакъв вид. Миналата сряда един приятел ме кара да стоя пред мерцедеса му, за да видя коя точно лампа е изгоряла, понеже му излезе предупреждение на таблото. Така че записите на компютъра могат много да кажат. Тези коли имат дори датчик за степента на износване на спирачните накладки.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  63. 63 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 747 Гневно

    Направо съм бесен !!! Наясно ли сте до какво дъно сме достигнали като общество, след като преизбираме и търпим подобни индивиди да се гаврят по такъв нагъл начин с нас, които им плащаме заплатите ?!?!?! Като говоря за преизбиране имам предвид най-вече ГЕРБ-аджийската шайка начело с баш-мутрата от Банкя и шофьорчето колекционер на апартаменти.

  64. 64 Профил на foco
    foco
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Е може ли да си толкова Тъп...!?!?!

  65. 65 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2007 Весело

    До коментар [#50] от "joro4900":
    От мен не искат да ходя в сервиза да ми проверяват или презатягат болтовете. И досега не съм имал проблем с болтовете на гумите. С едно изключение - секретния болт на едната предна гума не можеха да го развият с ключето, бяха го махнали по техен си начин и не бяха завили обикновен (казаха ми, че са нямали). С три болта изминах 100 -на километра и не съм забелязал проблем.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  66. 66 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    До коментар [#58] от "qwertqwert":

    Ако шофьорите в НСО нямат доверие на механиците, то защо ги назначават изобщо?
    По логиката на този соц. тупан от снимката ( а и според твоята) баланса на гумите също трябва да го правят шофьорите. Защото те отговорят за колата и за превозваните.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  67. 67 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2463 Любопитно

    До коментар [#62] от "vxa15365434":

    Какъв "недовършен опит за кражба на джантата и гумата.."? Тази кола е на НСО. Колата или е в специализиран охраняван паркинг, или е в движение. При спиране по пътя шофьорът остава в колата и я охранява от посегателства - затова е военизиран и има оръжия. Това не е 17 годишен Опел с ауспух, завързан с тел. Това е брониран мерцедес, който се движи със специален режим. И обикновено са 2 или повече коли.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  68. 68 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#58] от "qwertqwert":

    Простьо, опорката ти, че понеже шофьора (на НСО) кара колата, то е негова отговорността за гумите, да те питам - Моята кола я карам аз, но не си затягам аз гумите, защото: а)не карам аз или б) не нося аз отговорност? Обясни ми тезата си - как така всички носим отговорност за колите, които шофираме, но не точно??? И тиолкова ли не ртазбрахте ГЕРБавите, че да защитаваш тъпи тези е по-тъпо от самите тези?

  69. 69 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Или са дебили, или се опитват да изкарат обществото дебилно, или и двете.

  70. 70 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Тия съвсем ни взеха за мезе!
    Хак да ни е! Щом си ги избираме отново и отново.
    Да ни "управляват" - т.е. БАЛАМОСВАТ, ЛЪЖАТ И КРАДАТ ЛИ, КРАДАТ.

  71. 71 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#7] от "tos_buratino":

    Което само по себе си е куриоз, защото бюджетните средства за брой заплати на щат и тръжната документация за закупуването на автомобилите не е държавна тайна.

    Когато се обнародва при обявяването на търг или на бюджет не е държавна тайна, когато ги питаме каква я свършиха, държавна тайна...

    Не само знаем какви са автомобилите ами, за всяка партида закупена от НСО има година, дата на обвяването и 20 новини покрай нея.

    Селски изпълнения ...

  72. 72 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Родната милиционерска мисъл счупи тъпомера днес. Иначе аз дълбоко се съмнявам, че Лозан е такава голяма пречка, че някой да му иска главата. Ако му я искаха, щяха досега да са я взели.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  73. 73 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Родната милиционерска мисъл счупи тъпомера днес. Иначе аз дълбоко се съмнявам, че Лозан е такава голяма пречка, че някой да му иска главата. Ако му я искаха, щяха досега да са я взели.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  74. 74 Профил на specter
    specter
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#58] от "qwertqwert":

    Само като видях още в началото съдържанието на отговора ти, разбира се изпълнен и преливащ с активна мозъчна дейност... Някак си не ме впечатли, меко казано. Благодаря за разяснението, ама не си дадох много зор да го прочета докрай след уникалните сравнения, напразно се потруди да го напишеш. Следващия път пробвай с нещо по-добро, когато ще даваш квалификации на хора, които не познаваш. Лек ден

  75. 75 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Вижте снимката, гледа лошо /като бик п-ка, дет се вика/ и говори идиотщини и нелепици. Това е стилът в управлението на тримата шишковци. Този много успешно се вписва в картинката.

  76. 76 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#66] от "Gopeто":

    Ако шофьорите в НСО нямат доверие на механиците, то защо ги назначават изобщо?
    ------------
    Ами например по същата причина , поради която парашутистите сами си сгъват парашутите, дори когато са новозакупени.
    А относно баланса на гумите - вроятността със саботиран баланс на гумите да убиеш някого е съвсем малко по-ниска от тази да се опиташ да го убиеш , като му разхлабиш гайките на ЗАДНАТА гума.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  77. 77 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 647 Весело

    До коментар [#58] от "qwertqwert":

    Гербав , дали схващаш какво излиза от писанията ти.
    В обикновения живот гумаджиите завиват болтовете и затова недозавитите болтове се рядко срещани, в НСО понеже шофьорите носят голяма отговорност , те завиват болтовете и затова недозавитите болтове са често срещани.

  78. 78 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 402 Гневно

    Тоя милиционер директно се опитва да ни прави на глупаци.В Европа на шофьорите в градския транспорт им е забранено да избършат праха,а камо ли да затягат сами болтовете си.А в нашия случай,става дума за шофьор,чиито единствени задължения са да вози и охранява най-важните хора в държавата.

  79. 79 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    До коментар [#76] от "qwertqwert":
    Парашутистите сами си вършат цялата работа.
    Шофьорите могат да си сменят гумите сами, но тогава няма да има нужда от механици.
    След като има механици, те носят отговорност за качеството на ремонтите, които правят и за дейностите по поддръжката. И ако шофьора поиска сам да прави нещо от дейността на монтьора може да получи щанга по тиквата си.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  80. 80 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#77] от "zegi":

    Гербав , дали схващаш какво излиза от писанията ти.
    ---------------------------------
    Да, възможно е и така да се схване.
    От индивиди със скорошна лоботомия.
    Хирургическа или грантово причинена.
    Щото (но не ограничено до ) неразтварянето на парашут е още по-рядко явление от разхлабването на ГАЙКИ-те.
    Но въпреки това първото нещо ,, което учи всеки парашутист е ВИНАГИ САМ да си сгъва парашута.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8723 Неутрално

    На идиоти ни направиха. От девет дерета вода носят, само за да се замете случая и никой нищо да не разбере. А експертизата на "Мерцедес" въобще няма значение.Те вече веднъж са решили, кой е виновен и това ще твърдят докрай.

  82. 82 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Това е най-големият майтап, който съм чувал. Всичко влиза в услугата демонтаж, смяна, реглаж, монтаж и пр., никакво дозавиване от водача, нали затова му се плаща на монтьора. Айде смяна на колело е що годе проста работа, ами ако ми сменя гърне, аз ли после да се пъхам отдолу да дозавивам.

  83. 83 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Верно ли е толкова тъпо?
    А основният ремонт пак шофьорите ли го правят?
    Щото, ако го можеха щяха да си имат собствени сервизи.
    И пистолета колко трябва да превърти всеки шофьор знае точно?

    Ало,
    таваришчи НСОйци, всички караме коли бе. Не ни правете на балами.
    На тоя сам му разхлабили болтовоте УМИШЛЕНО. Това е ясно за всяко хлапе.

    Дори навремето като трябваше да скачам с парашут казах, че няма да скоча с парашут сгънат от мен и старите ми го сгънаха. Та аз съм там от вчера и все ще сбъркам нещо, а при парашутен скок не можеш да върнеш дефектната стока в склада.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  84. 84 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#82] от "man_un":

    Взеха ни за канарчета.
    Подигравка е това. Пълна тъпотия.

    Като спукам гума ходя на сервиз, но карам бавно, защото не съм сигурен доколко добре съм затегнал болтовете на джантата.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  85. 85 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2816 Весело

    Смях !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Мафията в държавата направи недвусмислен намек на Л. Панов.

  88. 88 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Твърдението, че болтовете трябва да се проверяват от шофьора звучи нелепо, коментира автомонтьор, с който "Дневник" се консултира. "

    Да се изринат началниците в НСО и на техните места да се назначат автомонтьори . Които имат далеч по- високи познанния по организацията и отговорностите за работата по осигуряване надеждността на автомобилния парк . Звучи нелепо "ли ??? Звучи толкова тъпо , че дори човек , като чете отговора на НСО , се чувства виновен за простотията на шефовете им .

  89. 89 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2067 Весело

    До коментар [#83] от "Росен (Путлер капут)":Дори навремето като трябваше да скачам с парашут казах, че няма да скоча с парашут сгънат от мен и старите ми го сгънаха."

    Че к,во можже да ти стане , бе Росене ? То на танка и вертикално да насочиш оръдието му , и от върха му да скочиш , едва ли има повече от четири - пет метра . Що е това за танкист ?

  90. 90 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1279 Весело

    "на шофьорите са "вменени завишени специфични отговорности"

    Стига бе! Това е някакъв виц, смешка, която може да бъде разбрана само от номенклатурен тип като този на снимката.
    Каквото и да завишавате, шофьорът от НСО си остава един тъп шофьор-охранител.

  91. 91 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#62] от "vxa15365434":

    Вземи и кажи на приятеля си да научи някакъв чужд език (този от бордовия комютър) или ако знае да смени езика на бордовия компютър.
    На мерцедесите им вади съобщение не само, че има неизправна крушка, но и коя точно е неизправна.
    Освен това и да зяпаш отпред може и да не разбереш, защото ако крушката е на важна система, автоматично друга крушка поема нейните функции.

    Модератора е неадекватен!
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK