Тежка верижна катастрофа затвори магистрала "Тракия" (допълнена и видео)

Тежка верижна катастрофа затвори магистрала "Тракия" (допълнена и видео)

© Николай Дойчинов



Движението по магистрала "Тракия" в района на Ихтиман е спряно заради две верижни катастрофи във всяко едно платно на аутобана, съобщава Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Образували са се километрични задръствания в посока Бургас, тъй като първоначално превозните средства в посока София са били пускани по аварийната лента.


Главният секретар на МВР Младен Маринов заяви пред Нова телевизия, че около 40 коли са попаднали в катастрофата. Той уточни, че няма загинали, а на място са изпратени 14 линейки. Инцидентът е станал малко преди 6 ч. сутринта.


АПИ: Димът от горящото сметище е виновен


В района е имало гъста мъгла точно по време на инцидента. Заради нея най-вероятно колите не са успели да спазят дистанция и това се разглежда като основна причина за катастрофата. Маринов уточни, че е получил сигнал от свои колеги, че сметището в близост до магистралата е горяло от няколко дни и от него също е имало дим по платното.




"Основната причина е намалената видимост заради гъста мъгла в региона. Проверява се версията за задименост от наблизо горялото сметище. Най-вероятната причина е несъобразената скорост в намалената видимост", заяви Маринов.


След първоначалните огледи председателят на АПИ Дончо Атанасов заяви за БНТ, че причината за инцидента е димът от сметището, което според него се е самозапалило.


"Розата на ветровете е била в обратна посока. В един хубав момент се обръща обратно и буквално за минути магистралата остава задимена с нулева видимост и започват верижни катастрофи", обясни Атанасов.


Пет болници в София приемат ранените


В катастрофата са пострадали 26 души. 14 от ранените са настанени в столичната УМБАЛ "Св. Анна". Сред тях има мъж и жена с черепно-мозъчна травма.


Четирима души са приети в "Пирогов". Двама от тях са 16-годишна майка и 2-годишното ѝ дете, като и двамата са с черепно-мозъчна травми.


В спешното отделение на УМБАЛ "Царица Йоанна" (ИСУЛ) са приети четирима пациенти с единични и множествени травми. В "Софиямед" пък е оказана медицинска помощ на двама пострадали – мъж на 36 г. с счупване на подбедрицата и лека черепна фрактура и 29-годишна жена с шийна травма. В "Аджибадем Сити Клиник МБАЛ Токуда" са приети двама пациенти с фрактури.


Обходни маршрути


Първоначално движението по магистралата беше ограничено, но влошените атмосферни условия са накарали пътната полиция да спре изцяло движението по аутобана. По думите на главния секретар обстановката е сложна и платната ще останат затворени няколко часа.


Маринов уточни, че движението се пренасочва към Подбалканския път, като пътуващите към София се отклоняват още преди Пазарджик към пътен възел Мухово. На място има екипи на КАТ, които регулират движението.


Репортер на "Дневник", който се придвижва от София към Бургас уточни, че колите се отклоняват по стария път Ихтиман-Пловдив.


Малко преди 11 ч. движението по "Тракия" беше частично пуснато, като превозните средства в посока София бяха пренасочени в платното за Бургас при Ихтиман. Трафикът се насочва отново в платното за София при пътен възел Ихтиман, като от АПИ уточняват, че това се прави с цел облекчаване движението към столицата.


"Обходният маршрут в посока Бургас е по път I-8 от Ихтиман до пътен възел Мирово. Необходимо е водачите да се движат с повишено внимание, като спазват указанията на контролните органи и поставената пътна сигнализация", предупреждават още от Пътната агенция.


Използваните от дрон кадри от катастрофата са от профила във "Фейсбук" на оператора на "Нова телевизия" Благой Момчилов.

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4078 Неутрално

    "Магистрала" с 2 платна? Това не е магистрала, а скоростен път. Всяка една катастрофа - 3 часа блокиран път. За което ще искат и допълнително заплащане.
    Маймуни!

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5428 Неутрално

    Благой Момчилов изкара реакция...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2734 Неутрално

    По телевизията говорят за седем тежко пострадали,засега не се съобщава за загинали.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5407 Неутрално

    ЗАЩО няма система за ранно предупреждение ??? 21-век !!! Егати слабоумието !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Майкоууу, ебаси ужаса

  6. 6 Профил на inikolaev
    inikolaev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    " В района е имало гъста мъгла точно по време на инцидента, която най-вероятно е причината за катастрофата"
    100% това е причината, защото както знаем българският шофьор винаги спазва безопасна дистанция

  7. 7 Профил на Borislav Borisov
    Borislav Borisov
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Причената е пушек от близкато сметище, който го имаше ощу вчера целия ден, който е пътувал вчера знае...През нощта се е разгорял повече и е замъглил пътя

  8. 8 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Убуото е,че нема загинали гласоподаватели!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  9. 9 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 405 Разстроено

    Сега може ли на всички, запушили аварийната лента и пречещи на линейките да стигнат до мястото, по едно актченце и един кьотек ей така за разнообразие?!

    А при мъгла си е ясно с каква скорост трябва да се движи човек, ама защо ли всеки път стават инциденти именно в такива условия?!

  10. 10 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Сега може ли на всички, запушили аварийната лента и пречещи на линейките да стигнат до мястото, по едно актченце и един кьотек ей така за разнообразие?!А при мъгла си е ясно с каква скорост трябва да се движи човек, ама защо ли всеки път стават инциденти именно в такива условия?!
    —цитат от коментар 9 на carpe_diem_


    Не мое кьотек!Противоречи на либералните ценности!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  11. 11 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 361 Неутрално



    До коментар [#9] от "carpe_diem_":

    Линейката може да мине и през насрещното. Все пак магистралата е затворена.
    Иначе си прав на 100% трябва да се отучат хората да карат в авариината лента!!!

  12. 12 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Сметището гори от почти седмица. Новината беше, че го борили с... водоноска и булдозер. Очевидно с тези крупни средства все още не са го изгасили. Последствия? Огромно количество вредни изпарения във въздуха и - очевидно - тежка верижна катастрофа...

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Горящото сметище си има собственик. Кой и кога ще му потърси сметка за тази негова безотговорност? Или пак ще сме на принципа "то така си стана, природата е виновна"?

    No Pain No Gain
  15. 15 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Упсс.. Извинете, не е АПИ, а МВР. По-точно, гладния му секретар. И от там могат да пратят телодвижението по маршрута Бургас-Пазарджик-подбалканския..
    Ъхъ..
    "Движението в посока Бургас се отбива още при Пазарджик, за да не се образува тапа. Колите се пренасочват към Подбалканския път"

    Ecrasez l’infâme
  16. 16 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    По пътищата на тая държава не се спазва никаква дистанция и рядко се кара с нормална скорост. Всички са безсмъртни. И сега тия пострадалите съм сигурен, че ще им държи влага 1-2 месеца, след което ще се върнат към старите си начини за каране.

  17. 17 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Няма значение дали е мъгла или дим. ПРОБЛЕМЪТ Е, ЧЕ МАСОВО НЕ СЕ СПАЗВА ДИСТАНЦИЯ! Ама то кога ли българинът ще се замисли... Ето малко математика-на сух път от 100 до 0 най-доброто постижение на Порше 911 е около 33.5-34 метра. На Бай Ганьо колата (КОЯТО Е НАЙ-УБАВАТА) ще спре за около 43-45 метра, ако е по-нова и лека (например ГОЛФ или БМВ) ще спре за 36-37 метра. Хайде сега помислете ВИЕ на каква дистанция карате при 140км/ч... Данните са от предаването на германската телевизия АутоМоторСпорт.....

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4078 Неутрално

    До коментар [#16] от "Yard":

    По пътищата на тази държава вече не може да се кара.
    Преди харесвах плажовете на юг от Созопол (от Варна съм), но вече не смея да карам на юг от Несебър след 1 юни (тапите около Ахелой са ме впечатлили), а за силните емоции на юг от Бургас легенди се носят.
    Преди месец-2 за София пътувах по АМ Тракия и Ришкия проход заради тапите около тунелите на северния път. Вече се притеснявам и от тракийската магистрала (ако можем да го наречем магистрала).
    Не е лесно да се придвижваш с автомобил у нас!

  19. 19 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 496 Неутрално

    мъгла или дим, пак на кривата ракета космоса й пречи...Зимата не им бяха изчистили, сега уж дим имало от сметището.....

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  20. 20 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Преди малко се връщам от неуспешен опит да стигна от Пазарджик до София. Обходът през Септември...ами тапата започваше още от разклона за Белово, а до Ихтиман, където да се върнеш на магистралата са си 30-на километра. Дано и по обхода не стане някой сакатлък, защото доста малоумни изпреварвания видях...

  21. 21 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Упсс.. Извинете, не е АПИ, а МВР. По-точно, гладния му секретар. И от там могат да пратят телодвижението по маршрута Бургас-Пазарджик-подбалканския..Ъхъ.. "Движението в посока Бургас се отбива още при Пазарджик, за да не се образува тапа. Колите се пренасочват към Подбалканския път"
    —цитат от коментар 15 на Graf


    Има връзка Панагюрище - Подбалканския. А Панагюрище е на 30-тина км от Пазарджик.

    Онзи ден минах по подбалканския на прибиране от Бургас. Не помня къде точно видях табелата за Панагюрище, но определено имаше такава.

  22. 22 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#17] от "rasporama":

    Абсолютно вярно. При това тези 40-тина метра са при аварийно спиране. Отделно е необходима около секунда за реакция и то при по-добрите и бодри шофьори.

    Не случайно се препоръчва спазването на 2-секундното правило като минимална дистанция, но както са отбелязали колегите по-горе, в България всички карат като на видеоигра - сякаш имат още 3-4 живота. Лепват ти се отзад, натискат те, силят се с 200 и нагоре, изпреварват без грам видимост и разчитат насрещните да ги пазят и т.н.

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5428 Неутрално

    До коментар [#17] от "rasporama":

    Разстоянието което си посочил трябва да се умножи в пъти, предвид времето за реакция... Това не е аутотест.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  24. 24 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Видеото казва повече от всичко написано. Поздравления за автора.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#17] от "rasporama":

    А у нас, дистанцията е обратно пропорционална на скоростта...
    Разните чичковци и дедковци, дето карат "На Бай Ганьо колата" със 100-110 км/ч спадват по 30-40 метра дистанция, а онези дето хвърчат с 5-10 годишни "премиум" марки се лепват със с по 140 км/ч. на 4-5 м. зад предната кола, демек "мани ми се от пътя бе, прошляк, виж ме към съм баровец"...

  26. 26 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 460 Разстроено

    Ама и автора е Ганьо също като полицая. Мъглата НЕМОЖЕ да бъде причина. Все едно да кажеш че дъжд е причина за катастрофа. ГАНЬО който кара с 200 е причината.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  27. 27 Профил на hkd26523103
    hkd26523103
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "rasporama":

    Без да ти противореча, че дистанция е нужна - само да доуточня. Минималната дистанция за да се избегне удар между два автомобила, последователно движещи се в една посока, в една лента и с приблизително еднаква скорост (щом се предполага поддържане на дистанция, иначе си е просто застигане) е разликата между спирачните пътища на автомобилите при дадената скорост плюс пътя, изминат от задния автомобил за времето на реакция на водача му след маневрата на първия водач. При 100км/ч, което е почти 10м/с, по-добър втори автомобил (по-къс спирачен път от първия) и бърза реакция на втория водач (1с) - дори при 10м. дистанция може да не се случи инцидент. Просто не е удачно да се обобщава - при инциденти се разследва конкретна ситуация.

  28. 28 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9176 Любопитно

    Добре бе - сметището разбрахме, че дими , разбрахме, че имало мъгла ...Е, И - 50 шофьора на пътя там , не го ли разбраха това, че да намалят газта !!!!???

    karabastun1@abv.bg
  29. 29 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#1] от "historama":

    Май е важното да се троли?
    Магистралата МОЖЕ да е с 2 платна. Такива са сигурно 99% от магистралите по света.

  30. 30 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#17] от "rasporama":

    Да, това са техническите параметри на процеса по спиране, но трябва да се взе под внимание и времето на реакция на шофьора, което варира от 4/10 от секундата до 2.5 секунди, което предполага резерв от време, съответно увеличаване на дистанцията.
    В България това, разбира се не се спазва и резултатите не закъсняват.
    Статистиката е категорична.

    Panta rhei....
  31. 31 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#7] от "Borislav Borisov":

    Сметището при Ихтиман пушеше още в събота,1 юли,към 20 ч,когато се прибирахме от Пазарджик,дори си мислехме,че има горски пожар и звъннах на 112,а те ми отговориха,че знаят.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#27] от "hkd26523103":

    100 км/ч са точно 27.77777777778 м/секунда.

    Panta rhei....
  34. 34 Профил на Ahab
    Ahab
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Въпросното сметище до соларния парк гори поне от четвъртък миналата седмица.

  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5428 Неутрално

    До коментар [#33] от "Molossian":

    Тези метри ги изминават и двата автомобила.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  36. 36 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    В някои ръководства се съобщава, че безопасната дистанцие е равна на скоростта на движение в метри - напрумер скорост 90 км.час, а дистанция 90 метра. По-късите дистанции са дистанции до гробищата

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  37. 37 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Карайте по-бавно бе хора...народът го р казал...бавно,но славно..:(

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  38. 38 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Миналата седмица като трябваше да пътувам от Югоизточна към Северозападна България, (обикновено през София, че там спирам да се видя с приятели, а и повечето е магистрала), стигнах до Пловдив и се махнах от магистралата.
    Предпочетох да мина през Беклемето, но не и в този ад. Два реда коли, каращи с висока скорост с почти никаква дистанция... А през всеки 30-40 км имаше патрулка с камера.
    Честно казано, такава катастрофа беше крайно време да се случи.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  39. 39 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Дистанция нулева, колкото е броят на мозъчните им гънки! Да сложат легнали полицаи и на магистралата, даебба малоумните шофьори.

  40. 40 Профил на pepi1442
    pepi1442
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#11] от "vtl53383951":

    Викаш като види че е запушена аварийната, да се върне 20 километра до разклона и да мине в насрещното а? Винаги съм си мислил как се оправдават пред себе си убийците, които задръстват аварийната лента при катастрофа, мерси че ме светна!

    dnevnik са част от статуквото!
  41. 41 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#35] от "hamiltonf1":

    Така е, но при дистанция 10 м и забавянето на реакцията на втората кола ... според мен удара е вързан в кърпа.

    ПП: Той Фетел се натресе в Хамилтън, а ние коментираме редови шофьори!

  42. 42 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 644 Весело

    До коментар [#27] от "hkd26523103":

    Мисля, че изчисленията ти ще са верни само ако втория водач реагира по-рано от първия.

  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#1] от "historama":

    И аз безброй пъти съм казвал това. Направо се чудя как не стават повече инциденти, че такива неща съм виждал...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на Нахален!
    Нахален!
    Рейтинг: 434 Гневно

    Така и не успяха да направят каквото и да е с прословутото Ихтиманско сметище.. 5 кмета, от всички партии и нищо! От близката циганска махала ходят, ровят и палят.. освен това за да извозват по-малко, неофициално, се пали и от служители..

    Дано след този проблем се вземат мерки на национално ниво, щото на местно... :)

    Genius by Birth, Slacker by Choice !
  45. 45 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 946 Неутрално

    40 коли, 26 пострадали. Лошо.

  46. 46 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1594 Весело

    ЗАЩО няма система за ранно предупреждение ??? 21-век !!! Егати слабоумието !!!
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    За цунами ли ?

  47. 47 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 779 Неутрално

    В някои ръководства се съобщава, че безопасната дистанцие е равна на скоростта на движение в метри - напрумер скорост 90 км.час, а дистанция 90 метра. По-късите дистанции са дистанции до гробищата
    —цитат от коментар 36 на vxa15365434
    90 метра при 90 км/ч... сигурно е така, ако очакваш от небето да валят бетонни блокове и докато шофираш си чатиш във вайбър...
    При нормално шофиране на сух път нормалната дистанция е 1/3 от скоростта, понеже ако с колата пред теб се случи нещо, тя също е била в движение преди това и няма как да се закъве на място от раз.
    При шофиране на мокра настилка следваш дистанция 1/2 от скоростта.
    При ниска видимост го мислиш обратно - колкото ти е видимоста, максимум два пъти по-висока скорост.
    При лед и сняг правила няма...

  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#6] от "inikolaev":
    До коментар [#29] от "taratanki":
    До коментар [#17] от "rasporama":

    Дистанцията е нещо изключително важно, ама нека не подминаваме факта, че двете ленти представляват голяма опасност. Имам ограничен опит на Тракия и бг магистралите - прекарал съм повече време на истински магистрали, някои с по 5 ленти + аварийна лента ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ. Виждал съм невероятни куриози на Тракия. Примерно, караш си със 140 и изведнъж бай някой си с 25 годишното си возило натоварено със зарзават тръгва да изпреварва също тошкова стар микробус, като скоростта им е доста подобна....и това без особени съображения относно за скоростта на наближаващия автомобил в лявата лента. В такива случаи човек ако не реагира веднага и яко със спирачките няма как да не "наруши дистанцията", обаче тази от предната ос на автомобила отпред. Да се заобиколи няма място. В такива ситуации съм изпадал и преди години със скорост по-бърза от 140.....(добрите стари години). Просто винаги трябва да очакваш най-голямата простотия и да си готов да реагираш, защото при голяма разлика в скоростите, дисъамцията бързо се стопява......и голяма разлика в скоростите може да се получи дори когато карате в толеранса.
    Най-любимото ми е когато някой стар автомобил, микробус или ТИР изпреварва друг ТИР - изпреварваният минава в аварийното за да не пречи и лявата лента да остане чиста!
    Та нека ви кажа - в сравнение с белия свят, магистралата ни е пълен joke. Не знам как точно е в Германия или други места в Европа като съотношение двулентови "магистрали" и истински магистрали, но ще се учудя ако някой в западна Европа масово строи двулентови магистрали в нашия век, и то бе аварийно платно отляво.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    16 годишна майка с двегодишното й дете.
    ...
    Деее тая крива нива...
    ...
    А иначе - Бате Бойко, защо не качиш ограничението на скоростта по магистралите?
    Според мен това, дето преди 5-6 години го качи от 130 на 140 не е достатъчно.
    Качи го моля те на 180.
    Че имам Бенве и искам да си го цъкам с 200 до Пловдив.
    ...
    Общоизвестно е, че всички карат с около 18-20 км/ч над ограничението,защото радарите са настроени да хващат над 20 разлика (а и до 20 превишена се таксува евтино при глобите).
    Та в момента по магистралата се кара със средна скорост 150-160 км/ч.
    Като се кара с толкова от малоумници със стари вектри и пежа включително.
    После сме били с най-много жертви на глава от населението по пътищата.
    ...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#25] от "cristo_n":


    Колега, до колкото знам правилника и общите препоръки за сигурност, ако някой зад вас кара със 140 или повече в лявата лента, би било редно да напуснете лентата в дясно. Поне аз така правя, преди да ми се "лепнат", независимо кой кара премиум и кой не. Другият вариант е да ускорите, ако например дясната (единствена друга на нашта прекрасна магистрала) лента е заета с по-бавен трафик.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#47] от "cristo_n":
    До коментар [#36] от "vxa15365434":

    Безопасна дистанция е поне 3 секунди зад автомобила отпред. 2 секунди е абсолютния минимум.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#44] от "Нахален!":


    Никой никакви мерки няма да вземе

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на droidus
    droidus
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Цяло чудо е, че все още не е станал голям сакатлък при така наречените "влакчета" за изпреварване в лявата лента - 4-5-6 и повече коли, които изпреварват едновременно със скорост над 140 при дистанция 2-3 метра между тях. Едно леко чукване на спирачки и ще имаме голям куп горяща ламарина и доста трупове. За съжаление е въпрос на време да стане нещо такова.

  54. 54 Профил на begem0t
    begem0t
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "historama":

    Повечето магистрали са с 2 платна. В цяла Европа.

  55. 55 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Изненада!

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  56. 56 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    До коментар [#18] от "historama":

    Защо минаваш през Ахелой? Това е лудост през лятото. Ще минеш през Тънково-Каблешково и излизаш на бургаските солници. Пътува се съвсем спокойно.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  57. 57 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1267 Весело

    До коментар [#6] от "inikolaev":

    Щот не си карал в Германия или Близкия Изток

  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5428 Весело

    До коментар [#56] от "меншевик":

    Вече не е спокоен. Научиха го този път, и то отдавна.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  59. 59 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#33] от "Molossian":

    2.5 сек. при 140 км/ч са 97 метра.
    Никак не е малко. А пък ако звъни телефона, пищи жената или просто се човърка музиката секундите може да са и повече.

    Морски
  60. 60 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    До коментар [#58] от "hamiltonf1":

    Ама няма тапи, въобще не може да става и дума за сравнение с лудницата на Ахелой.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  61. 61 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#50] от "deutschwagen":

    Не е редно никой да кара с повече от 140 толкова е ограничението, а на някой участъци 130 или 120.
    За хулиганско поведение на пътя в нормалните държави има солени глоби.
    Аман от хулигани, които си мислят че заедно S-класата са си купили и лявата лента на магистралата.

    Морски
  62. 62 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1146 Любопитно

    Че то при проливен дъжд има безсмъртни, дето си перкат с над 100. Какво остава за мъгла. Да не говорим, че тия фарове за мъгла - халогените - май се ползват само от гъзарите.
    Само да питам, каква е тая майка на 16 години, с 2 годишно дете? Че смятах, смятах...

  63. 63 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    До коментар [#17] от "rasporama":

    Вече доста по достъпни автомобили от порше могат да постигнат спирачен път около 37м.Но проблема е както и други колеги посочиха времето за реакция.
    Преди няколко години германското Ауто билд направи експеримент.Събраха група шофьори на затворена отсечка с обяснение че ще тестват климатичната инсталация маи и тестваха времената за реакция.Резултатите бяха стряскащи - сп. Път до 70м. от 100 км/ч като и най- добре представители се бяха около 50м.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  64. 64 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#47] от "cristo_n":
    "90 метра при 90 км/ч... сигурно е така, ако очакваш от небето да валят бетонни блокове и докато шофираш си чатиш във вайбър...
    При нормално шофиране на сух път нормалната дистанция е 1/3 от скоростта, понеже ако с колата пред теб се случи нещо, тя също е била в движение преди това и няма как да се закъве на място от раз. "

    Да! Това е идеалният случай! Ноооо ... има катастрофа, колите спират, но не изнасят 100 метра назад подвижният знак "Внимание". Забиваш се с яка сила в последният застинал на магистралата. Какъвто е и случаят тази сутрин, при това повторен многократно в двете посоки.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  65. 65 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 446 Неутрално

    ... изпростяхме всичките... някакво сметище горяло то няколко дни, ама никой от АПИ или КАТ не си го е преместил от единия крачол в другия, за да сложят някого там да предупреждава. Колко трябва да си тъп, че да не намалиш, ако има мъгла и не виждат къде караш. Нова тв пък си направила труда да пусне дрон, на кадрите от който цъкаме с език и се тюхкаме кретенски. Дневник пък "изкопава" някаква камуфлажна архивна снимка, нямаща нищо общо със сакатлъка на магистралата... Идилия, ра'иш...

  66. 66 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    Отново условията били виновни. Пушек имало, мъгла паднала. Отново някой друг е виновен на калпавите шофьори.
    Вината за катастрофата е на всеки шофьор поотделно заради неспазване на дистанцията на пътя. Който спазва задължително дистанция поне 5-10 метра в замъглен район и кара с разумна скорост, а не да дава газ като джигит, няма да катастрофира. Но кой да спазва правилата за движение? Българинът е роден да заобикаля правилата, а не да ги спазва. Нали така ни учеха години наред?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  67. 67 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5428 Весело

    "Който спазва задължително дистанция поне 5-10 метра в замъглен район..."



    Моля, а пак? В замъглен район, колко метра задължителна дистация?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  68. 68 Профил на ubh12526229
    ubh12526229
    Рейтинг: 8 Гневно

    Ето ви го видеото, което заснех, минавайки оттам с приятели на обяд в неделя.

    https://www.youtube.com/watch?v=1wBEc24v9-I

    Веднага ( 13:24ч. на 2ри Юли) подадохме сигнал на 112 за опасен пожар, тъй като вятърът можеше всеки един момент да се обърне към магистралата. От другата страна пък има фотоволтаична станция. От 112 потвърдиха че изпращат екипи и че не са имали подаден сигнал до тогава.
    Каква е ползата???

  69. 69 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Та в момента по магистралата се кара със средна скорост 150-160 км/ч.
    —цитат от коментар 49 на pariah
    СТИГА ГЛУПОСТИ!!! Изобщо четеш ли какво пишеш? 150-160 СРЕДНА скорост... Кога за последно си карал на магистрала? Има единици малоумници, които гарат с по 160 и това е моментна скорост - дори и те не поддържат такава скорост като СРЕДНА! Нормално колите в бързата лента карат с по 130, а в съседната с около 100-110.

  70. 70 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1715 Весело

    До коментар [#6] от "inikolaev":До коментар [#29] от "taratanki":До коментар [#17] от "rasporama":Дистанцията е нещо изключително важно, ама нека не подминаваме факта, че двете ленти представляват голяма опасност. Имам ограничен опит на Тракия и бг магистралите - прекарал съм повече време на истински магистрали, някои с по 5 ленти + аварийна лента ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ. Виждал съм невероятни куриози на Тракия. Примерно, караш си със 140 и изведнъж бай някой си с 25 годишното си возило ...
    —цитат от коментар 48 на deutschwagen


    Само да питам, там дето шофираш по магистралите с пет ленти, позволяваш ли си да караш над разрешената скорост? А позволяваш ли си да се лепнеш зад някой по-бавен и да го натискаш щото изпреварвал бавно? Питам за един приятел...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  71. 71 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#6] от "inikolaev":До коментар [#29] от "taratanki":До коментар [#17] от "rasporama":Дистанцията е нещо изключително важно, ама нека не подминаваме факта, че двете ленти представляват голяма опасност. Имам ограничен опит на Тракия и бг магистралите - прекарал съм повече време на истински магистрали, някои с по 5 ленти + аварийна лента ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ. Виждал съм невероятни куриози на Тракия. Примерно, караш си със 140 и изведнъж бай някой си с 25 годишното си возило натоварено със зарзават тръгва да изпреварва също тошкова стар микробус, като скоростта им е доста подобна....и това без особени съображения относно за скоростта на наближаващия автомобил в лявата лента. В такива случаи човек ако не реагира веднага и яко със спирачките няма как да не "наруши дистанцията", обаче тази от предната ос на автомобила отпред. Да се заобиколи няма място. В такива ситуации съм изпадал и преди години със скорост по-бърза от 140.....(добрите стари години). Просто винаги трябва да очакваш най-голямата простотия и да си готов да реагираш, защото при голяма разлика в скоростите, дисъамцията бързо се стопява......и голяма разлика в скоростите може да се получи дори когато карате в толеранса.Най-любимото ми е когато някой стар автомобил, микробус или ТИР изпреварва друг ТИР - изпреварваният минава в аварийното за да не пречи и лявата лента да остане чиста!Та нека ви кажа - в сравнение с белия свят, магистралата ни е пълен joke. Не знам как точно е в Германия или други места в Европа като съотношение двулентови "магистрали" и истински магистрали, но ще се учудя ако някой в западна Европа масово строи двулентови магистрали в нашия век, и то бе аварийно платно отляво.
    —цитат от коментар 48 на deutschwagen


    в Германия преди години взеха решение всички магистрали (т.е. пътищата с А пред името, защото бундесщрасетата пак са магистрали, но не основни) да са трилентови в посока + аварийна лента. Но това е поради факта, че ако наредят всички тирове, които се движат в даден момент по магистралите върволицата ще е много много дълга. Германия мисля имаше 12500км магистрали, и над 40 милиона регистрирани МПС-та (в България са 10 пъти по-малко). Разликата в площите на държавите е 3 пъти.
    В Германия, сигурно знаеш, че си сменят лентите без да изчакват лентата да е празна. В този смисъл шофьорите в Германия са нащрек дали някой няма да мине вляво, защото движейки се застига друго МПС в лентата си. Знаят, че ще сменят и дават път, а не се опитват да избутат. Пък ако има място, дори се дърпат в по-лява лента. Същото важи и при включване на коли на автовъзли. Това в България го няма:
    - изключително рядко някой се премества за включващ се автомобил на автовъзел. Тираджиите го правят помежду си, ама те са видяли свят.
    - ако все пак се дръпнеш включващата се кола не знае как да реагира и не навлиза, а чака еди колко си секунди
    - застигайки кола в собствената ти лента никой не те оставя да се мръднеш вляво за да продължиш, а не да набиеш спирачки
    Затова немските автомобили са с черни джанти, от използваните спирачки, просто знаят как да ги използват.
    И в Германия карат с 5м дистанция и то при доста по-високи скорости от 160-200-250км/ч. Просто има култура и мислене при движението. И като ти вземат книжката за точки много трудно се възстановява - с психотест. А този психотест се минава адски трудно.

  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1715 Весело

    Чета статията, гледам клипа, чета коментарите отдолу... Гугъл, моля ви се стискайте си ръцете с Юбер, Мъск, Волво и там който още има мераци в сектора, инвестирайте повече кинти и по-бързо изкарайте на пазара безджигитните автомобили, че няма да остане кой да ви ползва търсачката и да купува автомобилите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#61] от "Морски":

    Лявата лента се отстъпва на по-бързия трафик. С колко карат е друг въпрос и не е в правомощията на който и да е водач да енфорсира ограничението. Има си камери и КАТ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#61] от "Морски":

    А и в нормалните държави има нормални магистрали! Не някакви си две платна и аварийно само отдясно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#70] от "gost22":

    Естествено, много често всички карат над ограничението. Естествено ако има полицаи няма да надвишаваш с над 10км. А такива дето се влачат под огранчиението в лявото платно ги спират полицаите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  76. 76 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#71] от "alabalko":

    То е ясно, че няма да имаме 12500 км магистрали. Според мен е и въпрос на сигурност, не само до това колко е натоварено. Поне едно аварийно платно и отляво.

    Това за навиците в Германия ме изненадва. Очаквах малко по-добра култура и синхрон на пътя. Но както казваш, поне имат навици. А и колите им сигурно не са стари като средностатистическия автомобил в България, а за изправност и качеството на гуми, накладки/дискове и други части предполагам изобщо няма смисъл да се сравнява.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  77. 77 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8501 Неутрално

    Неспазване на дистанция и висока скорост. Има държави, дето половин година са в мъгла и пак няма толкова катастрофи.

  78. 78 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#26] от "vladek":

    У мен възниква следния въпрос: Нали по магистралата трябва да има патрули на КАТ. Като са знаели, че в даден участък има гъсто задимяване, мъгла и практически нулева видимост, защо не са изпратили патрул преди зоната с мъглата, за да спира и информира шофьорите да намаляват скоростта си? Иначе - караш по чист път и изведнъж навлизаш в мляко???

  79. 79 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1212 Разстроено

    Нямаме никаква култура на шофиране, а избиваме комплески с поведението си зад кормилото - ето това (заснето от дрона) ни се случва, да не дава Господ де... Малоумщината е навсякъде - и в хубаво, и в лошо време. В началото на юни по магистрала Тракия край Стара Загора ме "пра" една яка лятна буря, от която по платното имаше поне 10 см воден слой и не се виждаше нищо през стъклото. Бях пуснал аварийните, фарчето за мъгла отзад и карах с 30 км/ч в дясната лента едва-едва, като се молех да наближавам отбивка за почивка, а в лявата лента имаше летящи коли и камиони, които ме засипваха с вода като минаваха покрай мен... сигурно са ме и псували, че лазя по платното, а аз им се чудех как и какво виждат в тоя дъжд?! Инфрачервено зрение ли ползват или УВ?! Никакво съобразяване с пътните условия, никакво... Пък после "що така се случи"... То к'во има да коментираме - все някой/нещо ни е виновен, ние самите - никога...

  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1996 Разстроено

    До коментар [#46] от "deutschland":

    Не, веселяко!
    За ситуации по пътя!
    Преди две или три седмици при едно от пътуванията ми по една от магистралите в Испания прочетох на светлиното тъбло, че след 5 км им катастрофа, отбелязах си километрите и след 4 километра си съобразих скороста, което беше допълнително упоменато със светещи забранителни знаци забраняващи ми скорост над 60км/ч.

    Всяк магистрала би следвало да е оборудвана с подобни съоръжения за информиране.

    П.С. Само вижте "оборудването" на полицаите регулиращи движението...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1715 Любопитно

    ...имаше поне 10 см воден слой и не се виждаше нищо през стъклото. ... и карах с 30 км/ч в дясната лента едва-едва, ... сигурно са ме и псували, че лазя по платното, а аз им се чудех как и какво виждат в тоя дъжд?! Инфрачервено зрение ли ползват или УВ?! ...
    —цитат от коментар 79 на Г.Е.М.

    Правилно сте постъпили във вашата ситуация, но приемете, че не може да знаете всички номера и възможни варианти, които дават неочакван ефект в различни ситуации. Никой не ги знае на 100%. И да, случвало ми се е, в проливен дъжд да изключа чистачките за да виждам по-добре. Просто конструкцията и обтичането на стъклото (а и самата направа и действие на чистачките) и дявол знае още какво, докараха положителен ефект. При друг автомобил ефекта би бил точно обратния...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK