
© Николай Дойчинов
Движението по магистрала "Тракия" в района на Ихтиман е спряно заради две верижни катастрофи във всяко едно платно на аутобана, съобщава Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Образували са се километрични задръствания в посока Бургас, тъй като първоначално превозните средства в посока София са били пускани по аварийната лента.
Главният секретар на МВР Младен Маринов заяви пред Нова телевизия, че около 40 коли са попаднали в катастрофата. Той уточни, че няма загинали, а на място са изпратени 14 линейки. Инцидентът е станал малко преди 6 ч. сутринта.
АПИ: Димът от горящото сметище е виновен
В района е имало гъста мъгла точно по време на инцидента. Заради нея най-вероятно колите не са успели да спазят дистанция и това се разглежда като основна причина за катастрофата. Маринов уточни, че е получил сигнал от свои колеги, че сметището в близост до магистралата е горяло от няколко дни и от него също е имало дим по платното.
"Основната причина е намалената видимост заради гъста мъгла в региона. Проверява се версията за задименост от наблизо горялото сметище. Най-вероятната причина е несъобразената скорост в намалената видимост", заяви Маринов.
След първоначалните огледи председателят на АПИ Дончо Атанасов заяви за БНТ, че причината за инцидента е димът от сметището, което според него се е самозапалило.
"Розата на ветровете е била в обратна посока. В един хубав момент се обръща обратно и буквално за минути магистралата остава задимена с нулева видимост и започват верижни катастрофи", обясни Атанасов.
Пет болници в София приемат ранените
В катастрофата са пострадали 26 души. 14 от ранените са настанени в столичната УМБАЛ "Св. Анна". Сред тях има мъж и жена с черепно-мозъчна травма.
Четирима души са приети в "Пирогов". Двама от тях са 16-годишна майка и 2-годишното ѝ дете, като и двамата са с черепно-мозъчна травми.
В спешното отделение на УМБАЛ "Царица Йоанна" (ИСУЛ) са приети четирима пациенти с единични и множествени травми. В "Софиямед" пък е оказана медицинска помощ на двама пострадали – мъж на 36 г. с счупване на подбедрицата и лека черепна фрактура и 29-годишна жена с шийна травма. В "Аджибадем Сити Клиник МБАЛ Токуда" са приети двама пациенти с фрактури.
Обходни маршрути
Първоначално движението по магистралата беше ограничено, но влошените атмосферни условия са накарали пътната полиция да спре изцяло движението по аутобана. По думите на главния секретар обстановката е сложна и платната ще останат затворени няколко часа.
Маринов уточни, че движението се пренасочва към Подбалканския път, като пътуващите към София се отклоняват още преди Пазарджик към пътен възел Мухово. На място има екипи на КАТ, които регулират движението.
Репортер на "Дневник", който се придвижва от София към Бургас уточни, че колите се отклоняват по стария път Ихтиман-Пловдив.
Малко преди 11 ч. движението по "Тракия" беше частично пуснато, като превозните средства в посока София бяха пренасочени в платното за Бургас при Ихтиман. Трафикът се насочва отново в платното за София при пътен възел Ихтиман, като от АПИ уточняват, че това се прави с цел облекчаване движението към столицата.
"Обходният маршрут в посока Бургас е по път I-8 от Ихтиман до пътен възел Мирово. Необходимо е водачите да се движат с повишено внимание, като спазват указанията на контролните органи и поставената пътна сигнализация", предупреждават още от Пътната агенция.
Използваните от дрон кадри от катастрофата са от профила във "Фейсбук" на оператора на "Нова телевизия" Благой Момчилов.
historama
Рейтинг: 4158 Неутрално"Магистрала" с 2 платна? Това не е магистрала, а скоростен път. Всяка една катастрофа - 3 часа блокиран път. За което ще искат и допълнително заплащане.
Маймуни!
hamiltonf
Рейтинг: 3993 НеутралноБлагой Момчилов изкара реакция...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.chicago514
Рейтинг: 2113 НеутралноПо телевизията говорят за седем тежко пострадали,засега не се съобщава за загинали.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4905 НеутралноЗАЩО няма система за ранно предупреждение ??? 21-век !!! Егати слабоумието !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!deymus
Рейтинг: 808 НеутралноМайкоууу, ебаси ужаса
inikolaev
Рейтинг: 8 Неутрално" В района е имало гъста мъгла точно по време на инцидента, която най-вероятно е причината за катастрофата"
100% това е причината, защото както знаем българският шофьор винаги спазва безопасна дистанция
Borislav Borisov
Рейтинг: 235 НеутралноПричената е пушек от близкато сметище, който го имаше ощу вчера целия ден, който е пътувал вчера знае...През нощта се е разгорял повече и е замъглил пътя
Иво Прокопиев
Рейтинг: 233 НеутралноУбуото е,че нема загинали гласоподаватели!
Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!carpe_diem_
Рейтинг: 467 РазстроеноСега може ли на всички, запушили аварийната лента и пречещи на линейките да стигнат до мястото, по едно актченце и един кьотек ей така за разнообразие?!
А при мъгла си е ясно с каква скорост трябва да се движи човек, ама защо ли всеки път стават инциденти именно в такива условия?!
Иво Прокопиев
Рейтинг: 233 НеутралноНе мое кьотек!Противоречи на либералните ценности! Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
vtl53383951
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#9] от "carpe_diem_":
Линейката може да мине и през насрещното. Все пак магистралата е затворена.
Иначе си прав на 100% трябва да се отучат хората да карат в авариината лента!!!
Handy
Рейтинг: 804 НеутралноСметището гори от почти седмица. Новината беше, че го борили с... водоноска и булдозер. Очевидно с тези крупни средства все още не са го изгасили. Последствия? Огромно количество вредни изпарения във въздуха и - очевидно - тежка верижна катастрофа...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tokkay
Рейтинг: 632 НеутралноГорящото сметище си има собственик. Кой и кога ще му потърси сметка за тази негова безотговорност? Или пак ще сме на принципа "то така си стана, природата е виновна"?
No Pain No GainGraf
Рейтинг: 1619 НеутралноУпсс.. Извинете, не е АПИ, а МВР. По-точно, гладния му секретар. И от там могат да пратят телодвижението по маршрута Бургас-Пазарджик-подбалканския..
Ecrasez l’infâmeЪхъ..
"Движението в посока Бургас се отбива още при Пазарджик, за да не се образува тапа. Колите се пренасочват към Подбалканския път"
Yard
Рейтинг: 1457 НеутралноПо пътищата на тая държава не се спазва никаква дистанция и рядко се кара с нормална скорост. Всички са безсмъртни. И сега тия пострадалите съм сигурен, че ще им държи влага 1-2 месеца, след което ще се върнат към старите си начини за каране.
rasporama
Рейтинг: 233 НеутралноНяма значение дали е мъгла или дим. ПРОБЛЕМЪТ Е, ЧЕ МАСОВО НЕ СЕ СПАЗВА ДИСТАНЦИЯ! Ама то кога ли българинът ще се замисли... Ето малко математика-на сух път от 100 до 0 най-доброто постижение на Порше 911 е около 33.5-34 метра. На Бай Ганьо колата (КОЯТО Е НАЙ-УБАВАТА) ще спре за около 43-45 метра, ако е по-нова и лека (например ГОЛФ или БМВ) ще спре за 36-37 метра. Хайде сега помислете ВИЕ на каква дистанция карате при 140км/ч... Данните са от предаването на германската телевизия АутоМоторСпорт.....
historama
Рейтинг: 4158 НеутралноДо коментар [#16] от "Yard":
По пътищата на тази държава вече не може да се кара.
Преди харесвах плажовете на юг от Созопол (от Варна съм), но вече не смея да карам на юг от Несебър след 1 юни (тапите около Ахелой са ме впечатлили), а за силните емоции на юг от Бургас легенди се носят.
Преди месец-2 за София пътувах по АМ Тракия и Ришкия проход заради тапите около тунелите на северния път. Вече се притеснявам и от тракийската магистрала (ако можем да го наречем магистрала).
Не е лесно да се придвижваш с автомобил у нас!
borko_to
Рейтинг: 534 Неутралномъгла или дим, пак на кривата ракета космоса й пречи...Зимата не им бяха изчистили, сега уж дим имало от сметището.....
Правите дървета в гората, първи се отсичат!gmranger
Рейтинг: 421 НеутралноПреди малко се връщам от неуспешен опит да стигна от Пазарджик до София. Обходът през Септември...ами тапата започваше още от разклона за Белово, а до Ихтиман, където да се върнеш на магистралата са си 30-на километра. Дано и по обхода не стане някой сакатлък, защото доста малоумни изпреварвания видях...
subsonic
Рейтинг: 647 НеутралноИма връзка Панагюрище - Подбалканския. А Панагюрище е на 30-тина км от Пазарджик.
Онзи ден минах по подбалканския на прибиране от Бургас. Не помня къде точно видях табелата за Панагюрище, но определено имаше такава.
subsonic
Рейтинг: 647 НеутралноДо коментар [#17] от "rasporama":
Абсолютно вярно. При това тези 40-тина метра са при аварийно спиране. Отделно е необходима около секунда за реакция и то при по-добрите и бодри шофьори.
Не случайно се препоръчва спазването на 2-секундното правило като минимална дистанция, но както са отбелязали колегите по-горе, в България всички карат като на видеоигра - сякаш имат още 3-4 живота. Лепват ти се отзад, натискат те, силят се с 200 и нагоре, изпреварват без грам видимост и разчитат насрещните да ги пазят и т.н.
hamiltonf
Рейтинг: 3993 НеутралноДо коментар [#17] от "rasporama":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Разстоянието което си посочил трябва да се умножи в пъти, предвид времето за реакция... Това не е аутотест.
Jessika
Рейтинг: 1577 НеутралноВидеото казва повече от всичко написано. Поздравления за автора.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#17] от "rasporama":
А у нас, дистанцията е обратно пропорционална на скоростта...
Разните чичковци и дедковци, дето карат "На Бай Ганьо колата" със 100-110 км/ч спадват по 30-40 метра дистанция, а онези дето хвърчат с 5-10 годишни "премиум" марки се лепват със с по 140 км/ч. на 4-5 м. зад предната кола, демек "мани ми се от пътя бе, прошляк, виж ме към съм баровец"...
vladek
Рейтинг: 528 РазстроеноАма и автора е Ганьо също като полицая. Мъглата НЕМОЖЕ да бъде причина. Все едно да кажеш че дъжд е причина за катастрофа. ГАНЬО който кара с 200 е причината.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.hkd26523103
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "rasporama":
Без да ти противореча, че дистанция е нужна - само да доуточня. Минималната дистанция за да се избегне удар между два автомобила, последователно движещи се в една посока, в една лента и с приблизително еднаква скорост (щом се предполага поддържане на дистанция, иначе си е просто застигане) е разликата между спирачните пътища на автомобилите при дадената скорост плюс пътя, изминат от задния автомобил за времето на реакция на водача му след маневрата на първия водач. При 100км/ч, което е почти 10м/с, по-добър втори автомобил (по-къс спирачен път от първия) и бърза реакция на втория водач (1с) - дори при 10м. дистанция може да не се случи инцидент. Просто не е удачно да се обобщава - при инциденти се разследва конкретна ситуация.
karabastun
Рейтинг: 9121 ЛюбопитноДобре бе - сметището разбрахме, че дими , разбрахме, че имало мъгла ...Е, И - 50 шофьора на пътя там , не го ли разбраха това, че да намалят газта !!!!???
[email protected]taratanki
Рейтинг: 1163 НеутралноДо коментар [#1] от "historama":
Май е важното да се троли?
Магистралата МОЖЕ да е с 2 платна. Такива са сигурно 99% от магистралите по света.
Molossian
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#17] от "rasporama":
Panta rhei....Да, това са техническите параметри на процеса по спиране, но трябва да се взе под внимание и времето на реакция на шофьора, което варира от 4/10 от секундата до 2.5 секунди, което предполага резерв от време, съответно увеличаване на дистанцията.
В България това, разбира се не се спазва и резултатите не закъсняват.
Статистиката е категорична.
Cara Mia
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#7] от "Borislav Borisov":
Сметището при Ихтиман пушеше още в събота,1 юли,към 20 ч,когато се прибирахме от Пазарджик,дори си мислехме,че има горски пожар и звъннах на 112,а те ми отговориха,че знаят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Molossian
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#27] от "hkd26523103":
Panta rhei....100 км/ч са точно 27.77777777778 м/секунда.
Ahab
Рейтинг: 233 НеутралноВъпросното сметище до соларния парк гори поне от четвъртък миналата седмица.
hamiltonf
Рейтинг: 3993 НеутралноДо коментар [#33] от "Molossian":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Тези метри ги изминават и двата автомобила.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1986 НеутралноВ някои ръководства се съобщава, че безопасната дистанцие е равна на скоростта на движение в метри - напрумер скорост 90 км.час, а дистанция 90 метра. По-късите дистанции са дистанции до гробищата
Само простите хора си мислят, че има прости неща!Gunners
Рейтинг: 947 НеутралноКарайте по-бавно бе хора...народът го р казал...бавно,но славно..:(
Athanatos
Рейтинг: 1378 НеутралноМиналата седмица като трябваше да пътувам от Югоизточна към Северозападна България, (обикновено през София, че там спирам да се видя с приятели, а и повечето е магистрала), стигнах до Пловдив и се махнах от магистралата.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Предпочетох да мина през Беклемето, но не и в този ад. Два реда коли, каращи с висока скорост с почти никаква дистанция... А през всеки 30-40 км имаше патрулка с камера.
Честно казано, такава катастрофа беше крайно време да се случи.
blaf
Рейтинг: 606 НеутралноДистанция нулева, колкото е броят на мозъчните им гънки! Да сложат легнали полицаи и на магистралата, даебба малоумните шофьори.
pepi1442
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#11] от "vtl53383951":
dnevnik са част от статуквото!Викаш като види че е запушена аварийната, да се върне 20 километра до разклона и да мине в насрещното а? Винаги съм си мислил как се оправдават пред себе си убийците, които задръстват аварийната лента при катастрофа, мерси че ме светна!
sbk
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#35] от "hamiltonf1":
Така е, но при дистанция 10 м и забавянето на реакцията на втората кола ... според мен удара е вързан в кърпа.
ПП: Той Фетел се натресе в Хамилтън, а ние коментираме редови шофьори!
sbk
Рейтинг: 604 ВеселоДо коментар [#27] от "hkd26523103":
Мисля, че изчисленията ти ще са верни само ако втория водач реагира по-рано от първия.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#1] от "historama":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningИ аз безброй пъти съм казвал това. Направо се чудя как не стават повече инциденти, че такива неща съм виждал...
Нахален!
Рейтинг: 473 ГневноТака и не успяха да направят каквото и да е с прословутото Ихтиманско сметище.. 5 кмета, от всички партии и нищо! От близката циганска махала ходят, ровят и палят.. освен това за да извозват по-малко, неофициално, се пали и от служители..
Genius by Birth, Slacker by Choice !Дано след този проблем се вземат мерки на национално ниво, щото на местно... :)
vesselin5
Рейтинг: 754 Неутрално40 коли, 26 пострадали. Лошо.
deutschland
Рейтинг: 1098 ВеселоЗа цунами ли ?
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноПри нормално шофиране на сух път нормалната дистанция е 1/3 от скоростта, понеже ако с колата пред теб се случи нещо, тя също е била в движение преди това и няма как да се закъве на място от раз.
При шофиране на мокра настилка следваш дистанция 1/2 от скоростта.
При ниска видимост го мислиш обратно - колкото ти е видимоста, максимум два пъти по-висока скорост.
При лед и сняг правила няма...
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#6] от "inikolaev":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningДо коментар [#29] от "taratanki":
До коментар [#17] от "rasporama":
Дистанцията е нещо изключително важно, ама нека не подминаваме факта, че двете ленти представляват голяма опасност. Имам ограничен опит на Тракия и бг магистралите - прекарал съм повече време на истински магистрали, някои с по 5 ленти + аварийна лента ОТ ДВЕТЕ СТРАНИ. Виждал съм невероятни куриози на Тракия. Примерно, караш си със 140 и изведнъж бай някой си с 25 годишното си возило натоварено със зарзават тръгва да изпреварва също тошкова стар микробус, като скоростта им е доста подобна....и това без особени съображения относно за скоростта на наближаващия автомобил в лявата лента. В такива случаи човек ако не реагира веднага и яко със спирачките няма как да не "наруши дистанцията", обаче тази от предната ос на автомобила отпред. Да се заобиколи няма място. В такива ситуации съм изпадал и преди години със скорост по-бърза от 140.....(добрите стари години). Просто винаги трябва да очакваш най-голямата простотия и да си готов да реагираш, защото при голяма разлика в скоростите, дисъамцията бързо се стопява......и голяма разлика в скоростите може да се получи дори когато карате в толеранса.
Най-любимото ми е когато някой стар автомобил, микробус или ТИР изпреварва друг ТИР - изпреварваният минава в аварийното за да не пречи и лявата лента да остане чиста!
Та нека ви кажа - в сравнение с белия свят, магистралата ни е пълен joke. Не знам как точно е в Германия или други места в Европа като съотношение двулентови "магистрали" и истински магистрали, но ще се учудя ако някой в западна Европа масово строи двулентови магистрали в нашия век, и то бе аварийно платно отляво.
pariah
Рейтинг: 1504 Неутрално16 годишна майка с двегодишното й дете.
- A witty saying proves nothing. Voltaire...
Деее тая крива нива...
...
А иначе - Бате Бойко, защо не качиш ограничението на скоростта по магистралите?
Според мен това, дето преди 5-6 години го качи от 130 на 140 не е достатъчно.
Качи го моля те на 180.
Че имам Бенве и искам да си го цъкам с 200 до Пловдив.
...
Общоизвестно е, че всички карат с около 18-20 км/ч над ограничението,защото радарите са настроени да хващат над 20 разлика (а и до 20 превишена се таксува евтино при глобите).
Та в момента по магистралата се кара със средна скорост 150-160 км/ч.
Като се кара с толкова от малоумници със стари вектри и пежа включително.
После сме били с най-много жертви на глава от населението по пътищата.
...
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#25] от "cristo_n":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningКолега, до колкото знам правилника и общите препоръки за сигурност, ако някой зад вас кара със 140 или повече в лявата лента, би било редно да напуснете лентата в дясно. Поне аз така правя, преди да ми се "лепнат", независимо кой кара премиум и кой не. Другият вариант е да ускорите, ако например дясната (единствена друга на нашта прекрасна магистрала) лента е заета с по-бавен трафик.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#47] от "cristo_n":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningДо коментар [#36] от "vxa15365434":
Безопасна дистанция е поне 3 секунди зад автомобила отпред. 2 секунди е абсолютния минимум.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#44] от "Нахален!":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНикой никакви мерки няма да вземе
droidus
Рейтинг: 435 НеутралноЦяло чудо е, че все още не е станал голям сакатлък при така наречените "влакчета" за изпреварване в лявата лента - 4-5-6 и повече коли, които изпреварват едновременно със скорост над 140 при дистанция 2-3 метра между тях. Едно леко чукване на спирачки и ще имаме голям куп горяща ламарина и доста трупове. За съжаление е въпрос на време да стане нещо такова.
begem0t
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "historama":
Повечето магистрали са с 2 платна. В цяла Европа.
Светлото бъдеще
Рейтинг: 233 НеутралноИзненада!
Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)меншевик
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#18] от "historama":
Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечетЗащо минаваш през Ахелой? Това е лудост през лятото. Ще минеш през Тънково-Каблешково и излизаш на бургаските солници. Пътува се съвсем спокойно.
limbize
Рейтинг: 1152 ВеселоДо коментар [#6] от "inikolaev":
Щот не си карал в Германия или Близкия Изток
hamiltonf
Рейтинг: 3993 ВеселоДо коментар [#56] от "меншевик":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Вече не е спокоен. Научиха го този път, и то отдавна.
Морски
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#33] от "Molossian":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.2.5 сек. при 140 км/ч са 97 метра.
Никак не е малко. А пък ако звъни телефона, пищи жената или просто се човърка музиката секундите може да са и повече.
меншевик
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#58] от "hamiltonf1":
Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечетАма няма тапи, въобще не може да става и дума за сравнение с лудницата на Ахелой.
Морски
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#50] от "deutschwagen":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Не е редно никой да кара с повече от 140 толкова е ограничението, а на някой участъци 130 или 120.
За хулиганско поведение на пътя в нормалните държави има солени глоби.
Аман от хулигани, които си мислят че заедно S-класата са си купили и лявата лента на магистралата.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1145 ЛюбопитноЧе то при проливен дъжд има безсмъртни, дето си перкат с над 100. Какво остава за мъгла. Да не говорим, че тия фарове за мъгла - халогените - май се ползват само от гъзарите.
Само да питам, каква е тая майка на 16 години, с 2 годишно дете? Че смятах, смятах...
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1328 НеутралноДо коментар [#17] от "rasporama":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Вече доста по достъпни автомобили от порше могат да постигнат спирачен път около 37м.Но проблема е както и други колеги посочиха времето за реакция.
Преди няколко години германското Ауто билд направи експеримент.Събраха група шофьори на затворена отсечка с обяснение че ще тестват климатичната инсталация маи и тестваха времената за реакция.Резултатите бяха стряскащи - сп. Път до 70м. от 100 км/ч като и най- добре представители се бяха около 50м.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1986 НеутралноДо коментар [#47] от "cristo_n":
Само простите хора си мислят, че има прости неща!"90 метра при 90 км/ч... сигурно е така, ако очакваш от небето да валят бетонни блокове и докато шофираш си чатиш във вайбър...
При нормално шофиране на сух път нормалната дистанция е 1/3 от скоростта, понеже ако с колата пред теб се случи нещо, тя също е била в движение преди това и няма как да се закъве на място от раз. "
Да! Това е идеалният случай! Ноооо ... има катастрофа, колите спират, но не изнасят 100 метра назад подвижният знак "Внимание". Забиваш се с яка сила в последният застинал на магистралата. Какъвто е и случаят тази сутрин, при това повторен многократно в двете посоки.
who cares
Рейтинг: 488 Неутрално... изпростяхме всичките... някакво сметище горяло то няколко дни, ама никой от АПИ или КАТ не си го е преместил от единия крачол в другия, за да сложят някого там да предупреждава. Колко трябва да си тъп, че да не намалиш, ако има мъгла и не виждат къде караш. Нова тв пък си направила труда да пусне дрон, на кадрите от който цъкаме с език и се тюхкаме кретенски. Дневник пък "изкопава" някаква камуфлажна архивна снимка, нямаща нищо общо със сакатлъка на магистралата... Идилия, ра'иш...
Lou
Рейтинг: 2068 НеутралноОтново условията били виновни. Пушек имало, мъгла паднала. Отново някой друг е виновен на калпавите шофьори.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Вината за катастрофата е на всеки шофьор поотделно заради неспазване на дистанцията на пътя. Който спазва задължително дистанция поне 5-10 метра в замъглен район и кара с разумна скорост, а не да дава газ като джигит, няма да катастрофира. Но кой да спазва правилата за движение? Българинът е роден да заобикаля правилата, а не да ги спазва. Нали така ни учеха години наред?
hamiltonf
Рейтинг: 3993 Весело"Който спазва задължително дистанция поне 5-10 метра в замъглен район..."
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Моля, а пак? В замъглен район, колко метра задължителна дистация?!
ubh12526229
Рейтинг: 8 ГневноЕто ви го видеото, което заснех, минавайки оттам с приятели на обяд в неделя.
https://www.youtube.com/watch?v=1wBEc24v9-I
Веднага ( 13:24ч. на 2ри Юли) подадохме сигнал на 112 за опасен пожар, тъй като вятърът можеше всеки един момент да се обърне към магистралата. От другата страна пък има фотоволтаична станция. От 112 потвърдиха че изпращат екипи и че не са имали подаден сигнал до тогава.
Каква е ползата???
cristo_n
Рейтинг: 515 Неутралноgost22
Рейтинг: 2151 ВеселоСамо да питам, там дето шофираш по магистралите с пет ленти, позволяваш ли си да караш над разрешената скорост? А позволяваш ли си да се лепнеш зад някой по-бавен и да го натискаш щото изпреварвал бавно? Питам за един приятел... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
alabalko
Рейтинг: 519 Неутралнов Германия преди години взеха решение всички магистрали (т.е. пътищата с А пред името, защото бундесщрасетата пак са магистрали, но не основни) да са трилентови в посока + аварийна лента. Но това е поради факта, че ако наредят всички тирове, които се движат в даден момент по магистралите върволицата ще е много много дълга. Германия мисля имаше 12500км магистрали, и над 40 милиона регистрирани МПС-та (в България са 10 пъти по-малко). Разликата в площите на държавите е 3 пъти.
В Германия, сигурно знаеш, че си сменят лентите без да изчакват лентата да е празна. В този смисъл шофьорите в Германия са нащрек дали някой няма да мине вляво, защото движейки се застига друго МПС в лентата си. Знаят, че ще сменят и дават път, а не се опитват да избутат. Пък ако има място, дори се дърпат в по-лява лента. Същото важи и при включване на коли на автовъзли. Това в България го няма:
- изключително рядко някой се премества за включващ се автомобил на автовъзел. Тираджиите го правят помежду си, ама те са видяли свят.
- ако все пак се дръпнеш включващата се кола не знае как да реагира и не навлиза, а чака еди колко си секунди
- застигайки кола в собствената ти лента никой не те оставя да се мръднеш вляво за да продължиш, а не да набиеш спирачки
Затова немските автомобили са с черни джанти, от използваните спирачки, просто знаят как да ги използват.
И в Германия карат с 5м дистанция и то при доста по-високи скорости от 160-200-250км/ч. Просто има култура и мислене при движението. И като ти вземат книжката за точки много трудно се възстановява - с психотест. А този психотест се минава адски трудно.
gost22
Рейтинг: 2151 ВеселоЧета статията, гледам клипа, чета коментарите отдолу... Гугъл, моля ви се стискайте си ръцете с Юбер, Мъск, Волво и там който още има мераци в сектора, инвестирайте повече кинти и по-бързо изкарайте на пазара безджигитните автомобили, че няма да остане кой да ви ползва търсачката и да купува автомобилите...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#61] от "Морски":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЛявата лента се отстъпва на по-бързия трафик. С колко карат е друг въпрос и не е в правомощията на който и да е водач да енфорсира ограничението. Има си камери и КАТ.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#61] от "Морски":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningА и в нормалните държави има нормални магистрали! Не някакви си две платна и аварийно само отдясно.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#70] от "gost22":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЕстествено, много често всички карат над ограничението. Естествено ако има полицаи няма да надвишаваш с над 10км. А такива дето се влачат под огранчиението в лявото платно ги спират полицаите.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#71] от "alabalko":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningТо е ясно, че няма да имаме 12500 км магистрали. Според мен е и въпрос на сигурност, не само до това колко е натоварено. Поне едно аварийно платно и отляво.
Това за навиците в Германия ме изненадва. Очаквах малко по-добра култура и синхрон на пътя. Но както казваш, поне имат навици. А и колите им сигурно не са стари като средностатистическия автомобил в България, а за изправност и качеството на гуми, накладки/дискове и други части предполагам изобщо няма смисъл да се сравнява.
Роси
Рейтинг: 8459 НеутралноНеспазване на дистанция и висока скорост. Има държави, дето половин година са в мъгла и пак няма толкова катастрофи.
murry
Рейтинг: 1354 НеутралноДо коментар [#26] от "vladek":
У мен възниква следния въпрос: Нали по магистралата трябва да има патрули на КАТ. Като са знаели, че в даден участък има гъсто задимяване, мъгла и практически нулева видимост, защо не са изпратили патрул преди зоната с мъглата, за да спира и информира шофьорите да намаляват скоростта си? Иначе - караш по чист път и изведнъж навлизаш в мляко???
geordgeo
Рейтинг: 1250 РазстроеноНямаме никаква култура на шофиране, а избиваме комплески с поведението си зад кормилото - ето това (заснето от дрона) ни се случва, да не дава Господ де... Малоумщината е навсякъде - и в хубаво, и в лошо време. В началото на юни по магистрала Тракия край Стара Загора ме "пра" една яка лятна буря, от която по платното имаше поне 10 см воден слой и не се виждаше нищо през стъклото. Бях пуснал аварийните, фарчето за мъгла отзад и карах с 30 км/ч в дясната лента едва-едва, като се молех да наближавам отбивка за почивка, а в лявата лента имаше летящи коли и камиони, които ме засипваха с вода като минаваха покрай мен... сигурно са ме и псували, че лазя по платното, а аз им се чудех как и какво виждат в тоя дъжд?! Инфрачервено зрение ли ползват или УВ?! Никакво съобразяване с пътните условия, никакво... Пък после "що така се случи"... То к'во има да коментираме - все някой/нещо ни е виновен, ние самите - никога...
Ivan_
Рейтинг: 485 РазстроеноДо коментар [#46] от "deutschland":
Модератора е неадекватен!Не, веселяко!
За ситуации по пътя!
Преди две или три седмици при едно от пътуванията ми по една от магистралите в Испания прочетох на светлиното тъбло, че след 5 км им катастрофа, отбелязах си километрите и след 4 километра си съобразих скороста, което беше допълнително упоменато със светещи забранителни знаци забраняващи ми скорост над 60км/ч.
Всяк магистрала би следвало да е оборудвана с подобни съоръжения за информиране.
П.С. Само вижте "оборудването" на полицаите регулиращи движението...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
gost22
Рейтинг: 2151 ЛюбопитноПравилно сте постъпили във вашата ситуация, но приемете, че не може да знаете всички номера и възможни варианти, които дават неочакван ефект в различни ситуации. Никой не ги знае на 100%. И да, случвало ми се е, в проливен дъжд да изключа чистачките за да виждам по-добре. Просто конструкцията и обтичането на стъклото (а и самата направа и действие на чистачките) и дявол знае още какво, докараха положителен ефект. При друг автомобил ефекта би бил точно обратния...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...