
© Дневник
Скрийншот от сайта на авиопревозвача със съобщението за закъсненията на двата полета.
Полетът на "България ер" от София до Амстердам днес закъсня с над пет часа като обратният ще заксъснее с поне толкова. За това сигнализира читател на "Дневник", а информацията беше потвърдена от авиопревозвача, откъдето обясниха, че причината е техническа повреда на самолета.
От сайта на летище "София" се вижда, че полет FB461, обявен за 7.10 ч., е излетял от София в 12.35 ч. , а обратният FB462, който е трябвало да кацне в 13.55 ч., закъснява.
Читателят Йордан Георгиев пише, че за полета от Амстердам и закъснението му не е подавана информация към пътниците, нямало е вода и храна почти три часа. "Преди малко на пътниците е даден ваучер за 6.25 евро, с който на летището в Амстердам човек може и да успее да си купи две ябълки!" пише Георгиев с уточнението, че сред пътниците има бременни и майки с деца, а авиокомпанията не отговаря на телефонните позвънявания, нито на електронната поща.
Потърсени от "Дневник" от авиокомпанията опровергаха тази информация. Според представител на "България ер" информация към пътниците е подадена своевременно още от сутринта, обявена е и на сайта, раздавана е храна, вода и ваучери.
qwertqwert
Рейтинг: 965 НеутралноПолет на "България ер" закъсня
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?--------------
Закъсненията на България Еър отдавна не са новина.
Пишете, ако някой полет случайно вземе, та пристигне навреме.
BgMafia
Рейтинг: 233 НеутралноНемат денги за керосин
Путин спря кранчето на Тимаджиите.
chinaski
Рейтинг: 389 НеутралноА има ли сред пътниците и хора, коментиращи тук, които плюят по нискотарифните компании и презират пътуващите с тях, защото се лишавали от комфорт и качество, сигурност и точност, с които се гордеят от България Еър????
Да са живи и здрави и утре пак с любимата им авиокомпания да прекарат по 4-5 ч. в чакане и чудене по летищата!
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
zahariy
Рейтинг: 289 НеутралноСлучват се такива неща. Доколкото виждам са раздадени храна и ваучери. Нищо толкова страшно не е станало.
BgMafia
Рейтинг: 233 НеутралноСлед фалират българия ер дали ,ще повторят схемата и с Цоцайбе и пенсионните им пирамиди (риторичен въпрос )?
vucoff
Рейтинг: 282 НеутралноВажното е, че навереме е открита повредата и ще бъде отстранена, преди да са излетели. По-добре да почакат малко, но после да летят спокойно.
KLINGON
Рейтинг: 377 Любопитнонещо все за Амстердам полета взе да закъснява???
"...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.Емо
Рейтинг: 402 НеутралноСкоро моя приятелка изпусна връзка в Цюрих заради проблем с колесника на самолет на ...Луфтханза. Престоят е бил няколко часа, не помня вече колко. Така че подобно нещо може да се случи на всяка авиокомпания(не искам да защитавам България Ер, за мен са смотаняци, но фактите са си факти). По-притеснително е, ако е вярно това нещо с липсата на информация и сумата на ваучерите. Това не подхожда на сериозна авиокомпания. По случая с Луфтханза - моята приятелка спа в петзвезден хотел, трансферираха я от/до летището и имаше скромен подарък. Така се прави. И пътниците от злополучния полет да не забравят, че могат да претендират за солидни обезщетения.Ето инфо, ако има заинтересовани:
Virtus est medium vitiis.http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm #apr-problems
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 4090 ВеселоМного скоро "Ефтинджиите" както ги наричат ще видят сметката на България Ер!Въпрос на време!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !ВаняХр.
Рейтинг: 665 НеутралноНа ден се отлагат и забавят десетки хиляди полети. Защо трябва толкова да се вживяме, че е закъснял един? Щото то и влака за Каспичан не тръгна навреме от Разград...
дерибеев
Рейтинг: 3748 Неутралнонямало е вода и храна почти три часа."
всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас"два часа или повече при полети до 1500 км (къси разстояния);
три часа или повече при полети над 1500 км в рамките на Европейския съюз (ЕС), както и при други полети между 1500 км и 3500 км (средни разстояния);
четири часа или повече при полети над 3500 км извън ЕС (дълги разстояния).
На пътниците се предлага помощ по Регламент 261/2004:
Безплатни храна и напитки в количество, съобразено с времето за изчакване; "
mitko11
Рейтинг: 1739 ВеселоДо коментар [#12] от "дерибеев":
Генерал Сандокан с двата МИГ-аПод помощ по Регламент 261/2004 ТИМ-аджиите разбират шоколадче 40 г. и 250 мл. вода...
дерибеев
Рейтинг: 3748 Неутралнотова е до 2часа закъснение и полет до 1 час , следва сандвич и сок , топла храна при над 4 часа закъснение .. всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
vihar
Рейтинг: 8 НеутралноНе виждам къде е тук новината. Същата тази Луфтханза и присъдружната й Аустриан си отменят полетите за щяло и нещяло, без да дават никакви обяснения и компенсации. Подозирам, че го правят, ако нямат натовареност на полета. След това те хвърлят на една опашка от 500 човека да ребукваш (спомен от преди няколко месеца в Мюнхен) и нямаш гаранция за кога - днес ли ще е, утре ли ще е - кога. Пак повтарям - отменят полета, а не че той закъснява заради техническа повреда или че има лоши метеорологични условия. И никакви ваучери за храна не са ни раздавали, само да отбележа.
Тъй че България Ер са си една малка, читава авиокомпанийка и правят това, което им е по възможностите. Все пак имат някъде към 10 самолета и с тях обслужват една камара дестинации. .
Тарасконски
Рейтинг: 527 НеутралноДаже дневник са показали, че имат инфо в сайта си. Колкото до двете ябълки ще ме извинява "пътника", ама доста повече неща можеш да си купиш за 6,25 евро. Да не се прави на луд, тука и други хора са виждали летища.
Йордан
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "Тарасконски":
На летището в Амстердам цената на сандвичите започва от 5.50 евро. Напитките са от 3 евро нагоре. За сравнение, цената на сандвич на летище "София" е 6.90 лв., т.е. дори там човек би се затруднил да си купи задоволително количество храна и напитки за 6.25 евро. За времето от 5(пет!) часа, през които чака закъсняващия полет.
Въпросните ваучери са раздадени чак на третия час от закъснението. Никаква вода, храна и напитки преди това. Дори пътниците не са били информирани своевременно за закъснението. По отношение на това какво пише на страницата на "България Ер" - появи се след като хората започнаха да звънят на медии. А това, че от авиокомпанията опровергават информацията за липсата на горните неща, мога да посъветвам да се допитате до някой, който работи в PR агенция и да разберете как се създават фалшиви новини или пък се пишат откровени лъжи. Аз по-скоро бих повярвал на препатилите пътници, отколкото на статия, написана от седящ в офис PR "експерт".
Тези от Вас, които се интересуват, на страницата на "Капитал" - www.capital.bg, има доста информативни статии за закъсненията на "България Ер", за задълженията им, за печеленето на обществени поръчки... Тук аз лично бих се запитал защо авиокомпанията се ползва с протекцията на институциите и каква ли е причината.
А днес в Парламента има и отправен въпрос към министъра на финансите във връзка със задълженията на "България Ер", отговорът все още не е публикуван: http://www.parliament.bg/bg/topical_nature/28051
И като добавка към новината, 6 човека (включително и бременната жена!) не бяха качени на полета от Амстердам за София, тъй като въпросната "техническа повреда" на самолета е била отстранена чрез... смяната на самолета. Т.е. новият самолет е бил с по-малко на брой места. След разговор на пътник с една от българските медии и благодарение на тази медия, "България Ер" е осигурила прибирането на шестимата с полет на Австрийски авиолинии през Виена. В 23:00 часа вечерта са кацнали в София. Полетът от Амстердам по разписание каца в 13:55 часа.
Във връзка с многото случаи на закъснели полети на "България Ер", пътници си търсят обезщетението. Но по информация на някои от тях се оказва, че "България Ер" отказва да плаща.
Толкова за нашия "национален авиопревозвач" и отношението му към пътниците.
Аз лично повече с тях не смятам да пътувам и вече предупреждавам приятели и познати да си помислят втори път, преди да си резервират билет с тях. Двама човека вече са с мен :).
И накрая да благодаря за споделенената препратка към информация за правата на пътниците. Вече е задействан сигнал към съответните институции, а и се проучват вариантите за обезщетения.
insider221
Рейтинг: 8 НеутралноЗдравейте,
С радост ще съдействаме на всички засегнати пътници от закъснели или отменени полети.
www.claimhelp.eu
В случай, че авиокомпанията Ви е отказала също може да се намесим и да Ви издействаме обезщетение.
Поздрави,
Симеон