С изграждането на втори Аспарухов мост и още два проекта ще бъдат решени проблемите на Варна с трафика

С изграждането на втори Аспарухов мост и още два проекта ще бъдат решени проблемите на Варна с трафика

© Цветелина Белутова, Капитал



Проблемите с трафика на Варна ще се решат с изграждането на втори Аспарухов мост, разширяването на бул. "Васил Левски" и удължаването на бул. "Сливница" с изграждане на пробив, казаха днес по БНТ кметът на града Иван Портних и министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.


Разширяването на бул. "Васил Левски" започна през уикенда, като първата копка беше направена от премиера Бойко Борисов. Очакванията са работата да приключи след година. С реализацията на проекта, трафикът, който влиза в града от магистрала "Хемус" в посока курортите, ще бъде изведен от центъра на Варна.


В напреднала фаза е и проектът за пробива на "Сливница", но вторият Аспарухов мост за момента "е само една чертичка в Подробния устройствен план", поясни Портних. "Преди да се пристъпи към изграждането на съоръжението, трябва да се минат много процедури", каза кметът на Варна.




Той допълни, че вторият мост ще се намира западно от сегашния. Министър Нанков пък уточни, че ремонтът на съществуващия Аспарухов мост ще приключи до края на следващата година.


Иван Портних подчерта, че за две години във Варна са ремонтирани почти всички основни булеварди. С пари по европроект ще се преасфалтират и последните шест от програма на общината. След това, акцентът щял да бъде насочен към малките квартални улички.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    . "Преди да се пристъпи към изграждането на съоръжението, трябва да се минат много процедури", каза кметът на Варна."Вторият Аспарухов мост да не се проточи във времето като стадион"Варна".

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7142 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Ще се проточи не, ами направо ще се източи....

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1822 Весело

    И втория мост ли ще се казва Аспарухов, някак скучно звучи.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10018 Неутрално

    Борисов не им ли беше забранил да използват думата ЩЕ ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":
    и ново пристанище (преди трийсет години)...

  6. 6 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    А пари откъде ? Това не е мост през Перловска река !!!

  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 657 Весело

    И втория мост ли ще се казва Аспарухов, някак скучно звучи.
    —цитат от коментар 3 на deymus


    "Борисов" би било едно добро име - все пак човекът прави невероятни усилия да подкрепи двигателят на бизнеса в града - ТИМ :)

    Stef
  8. 8 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 841 Гневно

    Ще се казва Тимуров Мост, отсече Потник и прибра паричките.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  9. 9 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Няма смисъл да се отбелязва, че вторият мост ще е Борисов мост, да се свети името Му.

  10. 10 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    Не...! Проблемите на Варна с трафика, няма да се решат само с това...!
    Като разширят бул."В. Левски", какво ще се случи? Тоя пробив на бул."Сливница", къде ще излезе? Колкото до втори мост над канала, това е в сферата на далечното бъдеще...!
    За голямо съжаление, булевардите и входно-изходните пътища, както и останалата инфраструктура не е изчислявана, за такова население и такъв трафик...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  11. 11 Профил на troika
    troika
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Добри неща за този град, но и много забавени. Според мен, за да се случва каквото и да е има личен интерес в правенето. Защо точно сега, защо не преди 10 години? Понеже започнаха да се споменават едни цифри - 80 милиона лева, вече разбирам, че реконструкциите и новите пробиви ще се случат, просто това са добри пари за усвояване. Хубаво е и да се гледа кой ще ги прави тези строителни работи, така, ще разберем кой кой е.
    А за втория мост колко ще струва - божа работа. 200, 300, 500 милиона... ще разберем. Също много хубава хапка.

    забавление и приключение
  12. 12 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1670 Любопитно

    На мушмороците с власт, очичките им светват и лигите им потичат само, когато става въпрос за строителство, бетон, асфалт, зали, магистрали... Защо ли? ;)

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  13. 13 Профил на troika
    troika
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Да, трудно ще се реши трафика без този мост а само с разширение и пробиви. Вчера бях в няколко задръствания, едното почваше от Макдрайв и стигаше до Варна Мол, че и после от средата преди двете кули. Сливница и тя цялата от техникумите нагоре до Галерия.
    Долу на катедралата ме можеш да влезеш за ляв завой за Златните. Да не изброявам и другите.

    забавление и приключение
  14. 14 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 841 Неутрално

    А Хидрострой потриват ръчички, а Желев, Дерменджиев и Портних гледат нови колички. Варна е градът с най-некачествени ремонти в цяла Европа и то за егати цените.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  15. 15 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Браво на ГЕРБ и на Борисов.

  16. 16 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Изключително несериозно е някой да твърди, че проблемите с трафика могат да бъдат решени с три проекта.
    Научно доказано е, че желанието на хората за пътуване е неограничено и при наличието на повече пътища, пътуват повече и задръстванията не се променят особено. Единствените решения са тези, които значително облекчават трафика - градски транспорт, велотранспорт, обходни безконфликтни пътища и т.н.

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    Колкото естакадите и кръстовищата на 3 нива решиха проблемите с трафика в София...

  18. 18 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Проблемът с трафикът ще се реши с изграждането на метро свързващо Аксаково с Почивка, и Виница с Аспарухово.
    Сега автобусите са на 10 мин и пак са пълни. И за да стигнеш някъде ти трябват 2 автобуса. Ако сте двама за 4 лв може с колата да отидеш навсякъде.
    Ама по центъра няма паркинги. Синята зона е препълнена.
    Хотел Черно море е празен, ама на мястото за многоетажен паркинг се строи хотел, а паркингът на ФК е дискотека

  19. 19 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#13] от "troika":

    На 16.09. трафикът ще изчезне....точно след 1-я учебен ден.
    Относно ремонтните....няма по-големи некадърници от Хидрострой...все си мислех,че в процеса на работа ще се научат да правят пътища..

  20. 20 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#8] от "Pow":

    Или да се направи анкета и да се попитат варненци, как искат да им се казва моста а Pow?

  21. 21 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 780 Весело

    "Той допълни, че вторият мост ще се намира западно от сегашния."

    Сериозно????
    Защо не пробвате да го направите източно?
    Галата - Калиакра направо?
    Работа няма да върши, но ще е тоооолкова красив.
    Апък и ще има бая за усояване...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  22. 22 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 780 Весело

    ....а паркингът на ФК е дискотека
    —цитат от коментар 18 на ЙЕИ


    Дискотека е, ако си идвал за последно 2002г.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#11] от "troika":

    Ами защото 3 мандата варненци избирахте онзи мошенник бившия кмет. Точно по същата причина и в сфояи нещата се забавиха с 10 години - точно толкова вилня Софиянски.

  24. 24 Профил на bqs
    bqs
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Малките и тесни булеварди са тапата на Варна

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":

    Брех, вие помните ли какво ставаше на семинарията ?!?
    Помните ли задръстването на сливница и околовръстното, там се чакаше по 40 минути а сега се минава със 120 км/час !!!
    Айде като ви хване нихилизма да се качите в колата и 1 час да влезете и да седите на едно място, И вечерта още толкова. Че да си спомните какво значи задръстване на семинарията !!!

  26. 26 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#11] от "troika":

    Не забравяйте на следващите избори да гласувате за БСП, те твърдят че асфалта не се яде и логично няма да стоят нищичко. Така няма да се страхувате че ще се откраднат парите. Но до тогава хората са избрали Портних и ГЕРБ и тоно за да строят инфраструктура !!!

  27. 27 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Абсолютн лъжи. До 1 година ще се изгради локално платно между бул. Сливница и бул. Владислав. Съответно на Владислав ще има още 1 светофар и "пробива" само ще влоши и без това лошата ситуация. Изграждането на бул. Васил Левски в цялостен вариант е без алетрнатива за трафика на града. Нещо което не може да стане за 1 година.

    Гнусни лъжци.

  28. 28 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Транспортните проблеми на Пловдив и Варна, могат да се решат само и единствено със скоростен, комфортен и надежден градски транспорт, и то задължително РЕЛСОВ. Автобусите стават само за помощни и подвеждащи, за кратки разстояния.
    Докато не разберат всички, че градовете над 250 хил души трябва да имат релсов градски транспорт, няма никакъв шанс да се промени нещо в положителна посока, без оглед на захвърлените средства.
    Да не говорим пък за екологията.

    И 10 лентови магистрали да направят през градовете пак ще се задръстят, по ред чисто субективни за българина причини. Виж ако кеси в таралясника си на светофарите и вижда как трамвая лети покрай него и пристига с 15-20 минути по-рано от неговата кола, може и да вземе да му светва лампата, какво да ползва за транспорт в града.
    Ама от къде такава визия в нашите управляващи, в държавата и общините??

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  29. 29 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Явно трябва да се направят повече еднопосочни улици и булеварди

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  30. 30 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    Нов Аспарухов мост ми звучи като недомислица. То и сегашния е с височина, която не позволява влизането в пристанище Варна-Запад на най-големите контейнеровози. Изходът е тунел, който да свърже жп. гарата с Аспарухово. По права линия разстоянието е под 2 км.

    И, да, Варна има нужда от метро. Примерно свързващо летището и Владиславово с автогарата и жп. гарата. Това са 5км, които сега отнемат над 40 минути в час пик. Тези 5км плюс 2-та между жп. гарата и Аспарухово биха решили значителна част от проблемите.

    Ако се строи втори мост е по-резонно да се прави при Белослав като част от обходно трасе. В момента АМ Черно Море влиза директно в града. Транзитния трафик би следвало да е изведен в обходно трасе.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  31. 31 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Искам да видя, как точно ще приключи ремонта на Аспарухов мост до края на годината... до сега рехабилитираха отсечки от 150 метра. Предстоят им 4 ленти от 2 км. Първите отсечки бяха над жп линиите- височина 7-8 метра. Другите са над двата канала. С височина от 15 до 55 метра.

    Искам да видя как точно до края на годината ще успеете лъжци... или си мислите, че никой не ви помни обещанията? Кога точно ще оправите тези 2 км в двете посоки като почнете примерно септември и тръгнат дъждовете и ветровете късната есен?

  32. 32 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    До коментар [#15] от "Иван Иванов":

    Браво...? Ама, за какво...?! За хубавите обещания? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  33. 33 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 369 Разстроено

    Правят тъпотии, а после ще търсят решения. Сътвориха 'върховното' инженерно творение до стадион "Спартак". 'Сливница' е светофар до светофар+легнали полицаи . 'Владислав' го чака от същото. 'Хр.Смирненски' от вятърната до Терапията не може да бъде разширен, защото продадоха земята и я застроиха. Кръговите на 'Девня' са с размер за велосипедисти. Синя зона поне за централната част да направят /което е най-лесното за изпълнение/ ще се усети.

  34. 34 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Виж ако кеси в таралясника си на светофарите и вижда как трамвая лети покрай него и пристига с 15-20 минути по-рано от неговата кола, може и да вземе да му светва лампата, какво да ползва за транспорт в града.Ама от къде такава визия в нашите управляващи, в държавата и общините??
    —цитат от коментар 28 на traveler1


    Не става - "бус"лентата е задръстена от коли и автобуси и тролеи дремят в задръстванията, заобиколени от всякъде от леки коли и джипове.

  35. 35 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#34] от "lalleen":

    Именно, трамвая не следва да е в автомобилния поток!

  36. 36 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#34] от "lalleen":Именно, трамвая не следва да е в автомобилния поток!
    —цитат от коментар 35 на nickkal


    Точно!!! +

    Лошото е че няма грам мозък в действията на хората, от които зависи да има някаква промяна към позитивно.
    Трамвая е бърз, точен, комфортен, екологичен, дълговечен, поддава се на контрол от център за управление, може да му се гарантира трасе без други превозни средства и мн. други позитиви. Идеално замества метро и градска железница за средни разстояния, т.е. идеален е за градове от 250 хил до 500 хил както са Пловдив и Варна. Всичко друго са приказки, философии и събиране на вода от 10 дерета, за да продължат схемите с крадене покрай строителството на излишна инфраструктура и автобусите, и да не се прави нищо за подобряване на живота в градовете.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8379 Неутрално

    Те стария ремонтират с години, нов ще строят. Да извикат Ердоган да го построи.

  38. 38 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 447 Неутрално

    За се стигне до курортите на север без да се минава през центъра от магистралата на кръговото при летището по Цар Освободител, Ян Палах и чак тогава се стига до Васил Левски та разширяването на последната е безмислено. По-добре от Цар Освободител да се мине на Христо Смирненски. Ако удължат Сливница до магистфалата тапата ще стане около общината, където няма и място за разширение освен ако не е тунел, а 8ми Приморски полк е достатъчно натоварен, където Сливница би следвало да излиза освен ако не се мисли за нешо около морскага градина.и връзка с Княз Борис.

  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":Брех, вие помните ли какво ставаше на семинарията ?!?Помните ли задръстването на сливница и околовръстното, там се чакаше по 40 минути а сега се минава със 120 км/час !!!Айде като ви хване нихилизма да се качите в колата и 1 час да влезете и да седите на едно място, И вечерта още толкова. Че да си спомните какво значи задръстване на семинарията !!!
    —цитат от коментар 25 на m17


    Разбира се, че като е на три нива кръстовището, няма да има задръстване точно там, а на следващия светофар. На Румънското посолство и Сребърна как е положението?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK