Китайски инвеститори са готови да изградят две магистрали и тунела под Шипка

Кадър от срещата на Николай Нанков с китайските инвеститори.

© Министерство на регионалното развитие

Кадър от срещата на Николай Нанков с китайските инвеститори.



Китайска компания заяви интерес за строителство на големи пътни инфраструктурни проекти в България. Сред тях са изграждане на автомагистралите Калотина – София, Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка. Това се разбра след срещата на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков с Ян Дзиендян и У Шивън, които са представители на компанията "Ситик Констракшън", част от голям държавен китайки конгломерат.


Нанков подчерта, че между България и Китай са изградени добри двустранни отношения на база реализирани проекти. Той изтъкна, че тези пътни отсечки са част от важни транспортни коридори, свързващи Западна Европа с Азия и имат голям икономически потенциал.


Представителите на "Ситик Констракшън" отбелязаха, че са запознати с географското положение на България, което много добре се вписва в политиката на Китай за изграждане на новия "път на коприната".




"България би била първата държава, член на Европейския съюз, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство", отбелязаха представителите на инвеститорите.


Китайската компания има зад себе си голям обем реализирани проекти в чужбина, включително автомагистрали с голяма дължина. Сред тях са магистрала в Алжир с дължина 498 км и на стойност 7.8 млрд. долара. В момента компанията строи две автомагистрали в Казахстан. Едната е с дължина 780 км, а другата е над 900 км.


Предстоят допълнителни срещи, на които китайските инвеститори ще бъдат запознати детайлно с техническите параметри и прогнозите на трите пътни проекта. След това ще се търсят възможности за създаване на смесено дружество между държавата и компанията. Другата възможност е реализация на обектите на концесия чрез намирането на конкретен бизнес модел, който да сведе до минимум рисковете за инвеститора и държавата.

Ключови думи към статията:

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Тия инвеститори ли са, или са строители? Щото под инвеститор е редно да се разбира някой, който ще даде парите да се построи магистралата, и после да печели от нея по някаква схема. Ако България ще даде парите а тия само ще ги преразпредлят - айде няма нужда!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 598 Весело
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Мисля, че ако се захванем с китайци, строителството ще бъде направено в срок и качествено.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5405 Неутрално

    Тия чували ли са какво направиха ГЕРБ с Оманския фонд ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Тия инвеститори ли са, или са строители?
    —цитат от коментар 1 на today


    И на мен не ми стана ясно от статията ........

  6. 6 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    А бе, всичко това - добре.
    А рушветите?
    Какво мислят за рушветите?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  7. 7 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Това са митичните китайски инвеститори... които ще дадат парите, сами ще ги построят и после ще ни ги подарят, щот имат много пари и не знаят какво да ги правят... единствените по-митични са арабските "шейхове", които ще изсипят няколко млрд срещу кисело мляко, пчелен мед и пилешко.

    А сега сериозно, държавата не си е мръднала пръста по тези обекти, дори няма план. Нали се сещате, че ако се обяви за ПЧП или дългосрочна концесия може да се изгради и от български инвеститори, няма нужда да идват марсианците. В момента България е фрашкана с пари, пенсионни фондове, застрахователи и тн буквално нямат в какво да инвестират... просто трябва някой да се размърда и да структурира един читав проект . Пример – Магистрала Черно Море – Варна и Бургас отделят малко пари, държавата дава гаранции и помага със земята, привличат се частни инвеститори (може да се издаде дълг и/или акции в компанията) и се дава за изграждане и концесия… е ще има тол такси, но ще има и магистрала.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8302 Любопитно

    Пътят на коприната минава под Шипка...

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на imar
    imar
    Рейтинг: 228 Неутрално

    За това ли се вдигна толкова шум за тол системата напоследък. Може би ще печелят от нея. И защо изведнъж точно китайски инвеститори и то за не толкова дълги отсечки?

  10. 10 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Чудно ми е шиши и черепа какво мислят по въпроса с чайнизките инвеститори(или строители)!!!!

  11. 11 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До сега няма нито една сериозна китайска инвестиция, която да се е осъществила, а писано за стотици, коя от коя по-фантастична.

  12. 12 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 699 Любопитно

    Японски инвеститори също бяха готови... Проблемът е, че схемите за крадене нашите управници не могат да ги нагласят тогава!
    Европейските пари се крадат лесно, понеже чиновниците не отпускат свои пари и после им дреме за контрола...
    Китайците да не са гламави...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  13. 13 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":Съгласен съм за толл таксите,тук платените фрииуей са в много добро състояние през цялата година.Пътува се с удоволствие.Подържат се целогодишно.

  14. 14 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 704 Любопитно

    "България би била първата държава, член на Европейския съюз, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство", отбелязаха представителите на инвеститорите.

    Доста дипломатично послъгват. В Полша китайски консорциум спечели търг за изграждането на участък от автомагистрала. Едни доста големи пари изчезнаха, много дребни полски фирми подизпълнители фалираха, китайците се изнизаха като пръдня в гащи а друг довърши участъка за допълнително плащане. Интересно, че всички политици от тогава управляващите бяха видимо доволни.

  15. 16 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#12] от "Торбалан":Това дето си написал дали има някой който е с двуцифрено IQ да не го знае,освен тези дето лапкат😆

  16. 17 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Примерите, които съм виждал от китайски инфраструктурни обекти из Африка са горе долу следните - Китайците дават държавен заем на страната Х с гаранции в добива на някакви суровини (дървесина, петрол, руди, риболов) на стойност 70-80% от цената искана за същото от европейска фирма. После пристигат с 5000 работници, техни си машини и материали - 1 болтче или торба цимент не поръчват от местната икономика, свършват работата за 25% от обявената себестойност (заплатите на китайците са по $150) а онези са им длъжници за 20г напред и им захранват индустрията в Китай.

  17. 18 Профил на gggeorgi77
    gggeorgi77
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Може да са амбициозни, ама като фирмата им не завършва на "строй", мисля си нямат шансове.

  18. 19 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6471 Неутрално

    Правителството да пипа умно преди да затъне в големи батаци

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  19. 20 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Китайците са силно заинтересовани във възстановяване на пътя на коприната в неговия съвременен бърз вариант - магистрали и ЖП линии, за да имат солидна алтернатива на морския си транспорт, който е доста уязвим. Затова е необходима пълна държавна подкрепа в посоките, в които съвпадат нашите интереси. Разбира се, че ще ги строят с техни пари, как ще си ги върнат е въпрос на договаряне.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  20. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    Строили в Алжил и Казахстан!?Само може да се предполага за какви отчисления е ставало дума...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  21. 22 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    какво се чудите ...
    Всичко си е ясно, избрали са си натоварени пътища и тунела под Шипка, ще вложат пари и ще ги построят , после в продължение на примерно 20 години, минаващите ще плащат и парите ще ги прибират китайците с подобаващ процент печалба.

  22. 23 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Малко информация, която от "Дневник" не са си направили труда да проучат. "CITIC Construction" е голяма дъщерна СТРОИТЕЛНА и инженерингова компания между първите 50 в света(2013 г.) по обем на изпълнените поръчки за СМР (построила между други големи обекти и олимпийския стадион"Птичето гнездо" за Олимпиадата в Пекин 2008 г.). Част е от "Zhōngguó Zhōngxìn Jítuán Gōngsī", англ. CITIC GROUP,( China International Trust and Investment Corporation) -крупна китайска държавна инвестиционна корпорация с адрес в бизнес центъра на Пекин, Чаоян с 44 дъщерни компании, основните базирани в Хонг Конг. Малко вероятно е тя да финансира обекти в България, а по-скоро да строи, както в Алжир и Средна Азия по държавни поръчки през заеми от съдъщерната "China CITIC Bank" . Има малък опит и в формиране на консорциуми, но с производители, като например на цинк "Baiyin Non-Ferrous Group", за да инвестира 185 милиона долара в "Oxus Gold" за златодобив в Узбекистан, Централна Азия.

  23. 24 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    До коментар [#11] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    китайската инвестиция тук е невъзможна ,защото ако ги хванат , в Китай разтрелват за даване и получаване на рушвети ,а тук като разберат ,че идва чужд инвеститор ,се чудят как да му вземат рушвет ,ако не му вземат ,проекта се проваля ,затова и инвестициите в България спадат поредна година в пъти , тази година били купили имоти за 3.8 милиона лева ,тоест 38 апартамента по морето ,това било чуждестранна инвестиция ,фантазии и фантасмагории .

  24. 25 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    До коментар [#22] от "001":

    бе няма да стане бе , не се вълнувай ,не могат да узаконят даването на рушвет ,ако дадат ,ще ги разтрелят в Китай , а наште без да вземат ,няма проект ,ако ще да направят тунела за 3 месеца ,а магистралата за 6 и да ни я подарят ,няма да стане ....

  25. 26 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2530 Неутрално

    Щом се изградят с китайски инвестиции тези магистрали и тунелът под "Шипка'' те на практика ще бъдат собственост на китайската компания. Това означава, че за да се ползват, потребителите ще трябва да плащат. Най-вероятно после ще се уреди с концесии, но въпреки всичко предложението е изгодно.

  26. 27 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 975 Неутрално
  27. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    И все пак, защо китайска, а не европейска фирма?

  28. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    И все пак, защо китайска, а не европейска фирма?

  29. 30 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Не се съмнявам, че китайският конгломерат може да построи тунел под Шипка.Мисля си дали ни е необходим????

  30. 31 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1407 Любопитно

    А Шуепс ще ни купят ли? Че само той ни е кусура вече - всичко ще си имаме подарък от китайчетата.
    Тоа министер ще бие Лилка по неадекватност на поста. Убедително. Но такава е "Дългата скамейка" на ГЕРП.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  31. 32 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Весело

    До коментар [#7] от "FvH":

    Да де, ама не може да стане, защото сумата на инвестицията е съизмерима със сумата, която искат за подкупи...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  32. 33 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Весело

    До коментар [#18] от "gggeorgi77":

    "ПРАСстрой-ДПС" ООД ?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  33. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2397 Любопитно

    Целта на подобни новини е да подложат на новата тол система?!

    I Want To Believe
  34. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":

    Взе ми от клавиатурата.

    В момента има интерес към изграждане на такива обекти и от български инвеститори, но проблемът е, че политиците и строителните компании гравитиращи около тях при тази схема няма да си получат комисионните. И като сложиш факта, че определено държавния чиновник го мързи. Резултат е видим.

  35. 36 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Не става по две причини. Първо ще го правят комунисти и при това държавна фирма. Къде са ГЕРБ в цялата картина ?? По магистрала Струма нали изкривиха всичко ,защото нямат фирма да пробива тунели. Ще искат Шиши и цялата гилдия за да има наши под изпълнители , наши цени и тн. Държавен интерес:)) Нищо не смущава ГЕРБЕР на всяко ниво да скапе всичко ,ако нещо не влиза в неговия джоб. Това са реалностите ...

  36. 37 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Китайците ще минат през България във всеки случай !
    От вас зависи колко ще спечелите от това, че България е транзитна територия.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  37. 38 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    Какви са тия китайски туристи, че ще се среща цял министър с тях? Построили 2000 км магистрали!?!? Че и за път на коприната чак отидоха...

  38. 39 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Тия инвеститори ли са, или са строители? Щото под инвеститор е редно да се разбира някой, който ще даде парите да се построи магистралата, и после да печели от нея по някаква схема. Ако България ще даде парите а тия само ще ги преразпредлят - айде няма нужда!
    —цитат от коментар 1 на today


    Ти на кой искаш китайците да дадат парите? На Шиши ли? Дори и те знаят колко сме корумпирани.

    Но при всички положения ще има обществена поръчка за тези обекти и китайците най-много да участват заедно с други компании... При всички положения обаче наш Шиши ще победи убедително. То се знае.

  39. 40 Профил на Ивайло
    Ивайло
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#17] от "lustmord":

    онези са им длъжници за 20г напред и им захранват индустрията в Китай.
    —цитат от коментар 17 на lustmord

    Ама си имат обекта, експлоатират го и, както сам казваш, са платили 80% от цената, която биха им поискали другаде. А дали е изгодно за китайците - ами сигурно, иначе защо ще се захващат. Или наистина очакваш да го свършат за черните очи на някой. Що се отнася до суровините - ами всеки плаща с каквото може, африканските страни имат суровини и им е по-лесно да ги продадат на някой - и защо това да не е китайската индустрия. Те своя така или иначе нямат, все някъде трябва да ги продават.

    После - как точно в условията на България си представяме строеж на магистрала Калотина-София с "всяко болтче от Китай". Щото аз нещо не си го представям. Не че не е възможно, всичко може да се докара - и пясък, и асфалт, ей ги всички страни от Залива продават асфалт във варели - каквито искаш разфасовки. Но е безсмислено, защото е скъпо, защото изисква ненужна логистика и транспорт на огромни разстояния, с много претоварвания, със всички съпътстващи проблеми, при положение, че може лесно и изгодно да се договори на място. И "5000 китайци" могат да докарат, но ще трябва да им извадиш визи и разрешения за работа, колкото и да са евтини - трябва някъде да ги настаняваш (ще им изградиш селище с материали отново от Китай? за няколко месеца работа?), храниш (или и походни кухни, готвачи и ориз ще си докарат?), контролираш посредством съответна административна стуктура и какво ли не още. Това е във висша степен тъпо. Не случайно практиката с подизпълнители - по правило местни - се е доказала отдавна и се ползва по целия свят.

  40. 41 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Пътят на коприната минава под Шипка...
    —цитат от коментар 8 на karabastun


    Да, България е околовръстното на света.

  41. 42 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 543 Неутрално

    И все пак, защо китайска, а не европейска фирма?
    —цитат от коментар 29 на historama


    Защото европейските фирми не са заинтересовани!! Що за въпрос е това? Все едно да питаш защо БМВ не произвежда автомобили у нас.

  42. 43 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    До коментар [#41] от "theduloclan":

    Точно за това Аспарух е най-великия българин според мене !
    Много добре е осъзнавал, значението на тези земи като транзитни.
    Друг е въпроса след това какво е станало....чак до днес !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  43. 44 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#17] от "lustmord":

    "заплатите на китайците са по $150"

    Туй ше да е било едно време. В момента минималната е 350 $

    https://tradingeconomics.com/china/minimum-wages

  44. 45 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 691 Любопитно

    До коментар [#35] от "realguru":

    За мен най-големият проблем в момента е да го кажем меко "липсата на капацитет"... най-умното нещо, което могат да направят ГЕРБ е да върнат Росен Плевнелиев като министър (не че ще го направят, щот те умни работи по принцип избягват, нали)... да оставим корупцията и подкупите, в момента просто няма кой. Няма. Второто умно нещо - да върнат търговете по най-ниска цена, просто не сме дорасли за друго.

    То корупция, корупция, но ако не строиш нищо и кеша не върви :D Тази ситуация не ги устройва особено.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  45. 46 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":

    За да се построи магистрала някъде от частен инвеститор, трябва трафика по направлението да е над 20 000 коли на денонощие за да може да се избият вложените средства в един приемлив срок и приемливи такси. Ако не -строи го държавата (т.е. плащаме ние) и не очаква печалба. Поради тази причина няма Хемус, няма да има АМ Черно море в близко време.

  46. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8541 Неутрално

    Както казваше Татяна Лолова, американците ще ни оправят нас.
    Сега излиза, че китайците ще ни оправят нас.

  47. 48 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 645 Весело

    Тия чували ли са какво направиха ГЕРБ с Оманския фонд ???
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Да не се бъркаш с БСП? Впрочем нормално за теб.

  48. 49 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 645 Весело

    какво се чудите ...Всичко си е ясно, избрали са си натоварени пътища и тунела под Шипка, ще вложат пари и ще ги построят , после в продължение на примерно 20 години, минаващите ще плащат и парите ще ги прибират китайците с подобаващ процент печалба.
    —цитат от коментар 22 на 001


    Не бе ще дойдат за черните ти очи . Естествено, че трябва да спечелят. Ти като си толкоз ербап направи го и късай билетчета на входа.

  49. 50 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 645 Весело

    какво се чудите ...Всичко си е ясно, избрали са си натоварени пътища и тунела под Шипка, ще вложат пари и ще ги построят , после в продължение на примерно 20 години, минаващите ще плащат и парите ще ги прибират китайците с подобаващ процент печалба.
    —цитат от коментар 22 на 001


    Не бе ще дойдат за черните ти очи . Естествено, че трябва да спечелят. Ти като си толкоз ербап направи го и късай билетчета на входа.

  50. 51 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#46] от "Oggie Petkov":

    Има ги, и това без допълнителния трафик, който една магистрала ще създаде. Може ли да я строим или ше чакаме да падне тавана безплатно?

    https://experiments.nyordanov.com/traffic/ #N4IgbgpgFglgxgGwgWgC4E8AOEQC5QAMeqATgK4QA0IAjMeVSAEz0XUDMrjALF9QKx8QANjwAzAIYIAzhAC+1VDAC2KMTASoIJNFhz4QAEwnpxU2dRISAdgHN9pNkYlbpZmfMUq1GrTuOmBkS4jox0IQzULBFOnDE8QoLx1KLxCiBKqsjqmtrIVnZqJAD2ynjMBDTCyJU1dF5ZOX75NvZoxeVMldU0TMjs9Rne2b55xq7lIJYQhmRwSsXWuth4oMow1u4WIMoSAB5bjBKQVvZc6XClmBIkKADuMKhQy-qgxU-abskgcBLXcI9ApIPHI5EA

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  51. 52 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 221 Неутрално
  52. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    Герберастията обикновено вади китайските инвеститори преди избори. Сега да не са решили да си ходят, че пак ги извадиха?
    А кво стана с базата на Алиекспрес?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 54 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И все пак, защо китайска, а не европейска фирма?
    —цитат от коментар 28 на historama


    Европейците веднъж се набутаха, и то ако.
    Изобщо е отлично, че китайците ни обръщат внимание.

  54. 55 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":За да се построи магистрала някъде от частен инвеститор, трябва трафика по направлението да е над 20 000 коли на денонощие за да може да се избият вложените средства в един приемлив срок и приемливи такси. Ако не -строи го държавата (т.е. плащаме ние) и не очаква печалба. Поради тази причина няма Хемус, няма да има АМ Черно море в близко време.
    —цитат от коментар 46 на Oggie Petkov


    Румънците, молдовците, и от скоро украинците много яко вдигат трафика по линията Русе-Шипка-Маказа.
    Лятно време мисля че ги има 20К.

  55. 56 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#17] от "lustmord":


    Примерите, които съм виждал от китайски инфраструктурни обекти из Африка са горе долу следните - Китайците дават държавен заем на страната Х с гаранции в добива на някакви суровини (дървесина, петрол, руди, риболов) на стойност 70-80% от цената искана за същото от европейска фирма. После пристигат с 5000 работници, техни си машини и материали - 1 болтче или торба цимент не поръчват от местната икономика, свършват работата за 25% от обявената себестойност (заплатите на китайците са по $150) а онези са им длъжници за 20г напред и им захранват индустрията в Китай.
    —цитат от коментар 17 на lustmord


    Само от любопитство бих искал да ви попитам - знаете ли къде се намира Африка?

  56. 57 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 998 Весело

    Гладна кокошка китайски инвиститури сънува!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  57. 58 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 673 Неутрално

    голяма навалица стана тук...Катарци, Китайци...
    Ще асфалтират Натура 2000 както са се засилили

    "We're not gonna take it! Anymore."
  58. 59 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2973 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Тия инвеститори ли са, или са строители?
    —цитат от коментар 1 на today


    Строители са.
    "Сред тях са магистрала в Алжир с дължина 498 км и на стойност 7.8 млрд. долара."
    Тя стойността беше първо 6,2 млрд. долара. После е станала 7,8 млрд.
    А в 2009 год. бяха в центъра на огромен скандал в Алжир за корупция и комисионни за почти 1 млрд. долара.

    http://www.maghrebemergent.com/actualite/maghrebine/item/36353-autoroute-est-ouest-pres-d-un-milliard-de-dollars-de-commissions-et-pas-de-proces.html

  59. 60 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#41] от "theduloclan":Точно за това Аспарух е най-великия българин според мене !Много добре е осъзнавал, значението на тези земи като транзитни.Друг е въпроса след това какво е станало....чак до днес !
    —цитат от коментар 43 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    ... алоо... по времето на аспарух (и по наследство) българите са контролирали "пътя на коприната"... защо е построена китайската стена китайчетата не са забравили и до днес...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  60. 61 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2752 Любопитно

    До коментар [#60] от "o_sando":И защо е построена китайската стена? ...Да брани цивилизованите китайци от набезите на северните варвари( любимите обитатели на Северна Монголия)?

  61. 62 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    До коментар [#7] от "FvH":За да се построи магистрала някъде от частен инвеститор, трябва трафика по направлението да е над 20 000 коли на денонощие за да може да се избият вложените средства в един приемлив срок и приемливи такси. Ако не -строи го държавата (т.е. плащаме ние) и не очаква печалба. Поради тази причина няма Хемус, няма да има АМ Черно море в близко време.
    —цитат от коментар 46 на Oggie Petkov


    Знаеш ли че средногодишно, Тракия от Стара Загора до Бургас няма и 10000?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  62. 63 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Русе-В. Търново?
    А от Варна до В.Търново през Русе ли ще се минава?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  63. 64 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1251 Весело

    Няма лошо, ако строят. Но ако искат да дават и кредити с държавна гаранция и нисък лихвен процент, добре е управляващите да си помислят здраво, защото ще ни натресат да плащаме повече от КТБ и АЕЦ Белене взети заедно.

    Първо интересът на данъкоплатците! Тези магистрали ще струват скъпо и прескъпо. Ако ставаха лесно, досега Баце да ги построил с европейско финансиране. Не бива да се напъхваме в гръцки модел.

  64. 65 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    ....За да се построи магистрала някъде от частен инвеститор, трябва трафика по направлението да е над 20 000 коли на денонощие за да може да се избият вложените средства в един приемлив срок и приемливи такси. Ако не -строи го държавата (т.е. плащаме ние) и не очаква печалба. Поради тази причина няма Хемус, няма да има АМ Черно море в близко време.
    —цитат от коментар 46 на Oggie Petkov

    а има ли магистрала с по 20 000 коли трафик в денонощие? И друго - ако се въведе тол система по АМ Тракия дали броят на леките автомобили няма да падне тройно?
    Когато се изпълнява някакъв някакъв публичен проект, се прави някаква обосновка за един бъдещ период - 20, 50, 100 години. Докато написаното от теб означава, че у нас се търси решение на проблеми, възникнали едва ли не преди години. строежът на една магистрала се проточва с години, и ако тя търси решение на проблемите от днес за вчера - ебах ти българските прогнози з развитие! Аз често пътувам от Варна за София, и в повечето случаи ползвам подбалканския път или АМ Тракия не заради друго, а заради безумните ограничения в Търговищка и Велико Търновска област, и десетките куки дебнещи в храстите. Само пълен идиот ГЕРБер би твърдял, че няма смисъл от магистрала между Варна и Бургас, като част от връзката Украйна-Румъния - България - Истанбул-Близък изток. Същите дебили, които разходват 50% от средствата за инфраструктура у нас за ремонт на ремонтите, главно в София.

  65. 66 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    ....За да се построи магистрала някъде от частен инвеститор, трябва трафика по направлението да е над 20 000 коли на денонощие за да може да се избият вложените средства в един приемлив срок и приемливи такси. Ако не -строи го държавата (т.е. плащаме ние) и не очаква печалба. Поради тази причина няма Хемус, няма да има АМ Черно море в близко време.
    —цитат от коментар 46 на Oggie Petkov

    а има ли магистрала с по 20 000 коли трафик в денонощие? И друго - ако се въведе тол система по АМ Тракия дали броят на леките автомобили няма да падне тройно?
    Когато се изпълнява някакъв някакъв публичен проект, се прави някаква обосновка за един бъдещ период - 20, 50, 100 години. Докато написаното от теб означава, че у нас се търси решение на проблеми, възникнали едва ли не преди години. строежът на една магистрала се проточва с години, и ако тя търси решение на проблемите от днес за вчера - ебах ти българските прогнози з развитие! Аз често пътувам от Варна за София, и в повечето случаи ползвам подбалканския път или АМ Тракия не заради друго, а заради безумните ограничения в Търговищка и Велико Търновска област, и десетките куки дебнещи в храстите. Само пълен идиот ГЕРБер би твърдял, че няма смисъл от магистрала между Варна и Бургас, като част от връзката Украйна-Румъния - България - Истанбул-Близък изток. Същите дебили, които разходват 50% от средствата за инфраструктура у нас за ремонт на ремонтите, главно в София.

  66. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    Русе-В. Търново?А от Варна до В.Търново през Русе ли ще се минава?
    —цитат от коментар 63 на zuk_trombon


    тук едни люде се опитват да агитират, че нямало икономическа логика в строежа на магистрала свързваща София с Варна (Източна България и морето с вътрешността, и с пътищата към Европа). В същото време се тиражира една архитъпня за подземен тунел от 10-15 км в планината между Габрово и Казанлък, като част от връзката на Русе с магистрала Марица, и съответно Труция и Близкия изток, след като има директен път през Прохода на Републиката, и ще е много по-евтино той да се разшири, и да се подържа малко по-добре през няколкото студени зимни дни..

  67. 68 Профил на Rossen Roussanov
    Rossen Roussanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не се притеснявайте, няма да ни позволят...Както не позволиха за влаковете при правителството на Герджиков

  68. 69 Профил на vilian
    vilian
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#14] от "koko65bg":Руснаците крадоха и продължават да крадат.Защо да не откраднат нещо и китайците.Да идват!

  69. 70 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 793 Неутрално

    ТИКВАТА КАТО СИ ОБЯВИ КОМИШЪНА Е ЧЕ ПОДПАЛАТ С ТРИСТА , ЕЙ НЕМА ПО ГОЛЕМИ ИЗРОДИ ОТ ГРОБАРИТЕ

  70. 71 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Тия китайци скапват нашите ШОРОШИ. Държавна фирма печели и иска да инвестира ...милиарди. В България държавната фирма или служба е нещо за " вземане присвояване и тн. Прави го комунистическа държава , комунизмът инвестира във високо развитата европейска и капиталистическа България ??:) Чета горе ..никой не бил виждал китайски инвестиции. Това с влаковете , магистралите , летищата , тунелите под реки и морета са виртуална реалност. Сякаш комунистически Китай не е икономическа сила номер две в света...засега, до 5 години ще е друго. Китай с новите скоростни влакове могат да "обезсмислят"магистралите ...поне за дългите разстояния. Естествено е да имат интереси . Какви са ...китайски неща. Те имат държавна стратегия и така. Ние имаме БУДА ...може и да се разберат за цената в някоя екзотична държава .

  71. 72 Профил на George Georgiev
    George Georgiev
    Рейтинг: 300 Любопитно

    Странно е дезинтересирането от на София - Петрохан - Видин като продължение на магистрала "Струма"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK