Български "бомбардировач" за частната армия на Ерик Принс

Представеният през юни на авиосалона в Бурже лек самолет T-Bird, който е брониран, има модерна система за наблюдение, навигация и насочване, а под крилата си може да носи руски ракети, бомби и сдвоена зенитна картечница.

© Anna Zvereva, Wikimedia commons

Представеният през юни на авиосалона в Бурже лек самолет T-Bird, който е брониран, има модерна система за наблюдение, навигация и насочване, а под крилата си може да носи руски ракети, бомби и сдвоена зенитна картечница.



Българската компания "ЛАСА инженеринг" представи през юни на авиосалона в Бурже лек самолет T-Bird, който е брониран, има модерна система за наблюдение, навигация и насочване, а под крилата си може да носи руски ракети, бомби и сдвоена зенитна картечница. Български медии възторжено написаха, че е представен "български бомбардировач".


Според theintercept.com зад "българския проект" стои основателят на частната армия "Блекуотър", милиардерът Ерик Принс, който сега се е амбицирал да създаде частни военновъздушни сили. Един от авторите на разследването публикувано през април 2016 г. е съоснователят на The Intercept Джереми Скахил, който е автор е на книгата "Блекуотър: изграждането на най-мощната наемна армия в света".


От снимки от парижкото изложение се вижда, че представеният самолет е с българска опашна номерация LZ-SAX. От регистъра на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" се разбира, че регистрацията е направена на 9 март тази година. Самолетът е записан в авиорегистъра като лек модел Thrush S2R-H80, а серийният му номер е H80-161DC. От щатската авиационна база данни става ясно, че машината е регистрирана от производителя в Олбъни през 2014 г., а после е експортиран за Сан Марино.


От "пръскачка за плевели" до боен самолет




Процесът в превръщането на "пръскачката за плевели" в боен самолет е започнал през пролетта същата година в хангарите на компанията Airborne Technologies до Виена, а самолетите са били два, според The Intercept. Самият Принс е представен на работниците като инвеститор. Компанията е специализирана в дизайн и оборудване на малки самолети с безжични платформи за наблюдение. Поръчката е изисквала, освен оборудване за наблюдение и лазарно насочване, да се оборудва кокпитът с бронирано стъкло, бронировка на двигателя, антиексплозивна защита на резервоара и специализирано окабеляване, с което да се контролират ракети и бомби.


Компанията е инсталирала и окачвачи за 23 мм картечници и останалото въоръжение. Тъй като модифицирането на самолета е изисквало последваща сертификация и разрешителни за търговия с оръжие, е решено самолетът да бъде довършен в България. Според The Intercept точно за това е създадена LASA., а човекът на Принс в България се казва Захари Бочев. Той е бил съинвеститор в Airborne.


Страница от рекламна брошура на airbornetechnologies.at в която се рекламира платформата им за наблюдение и пренос на данни SCAR POD, която е монтирана на същия Thrush 510G, като този представен в Бурже от "ЛАСА иженеринг", като Т-Bird.

© http://www.airbornetechnologies.at

Страница от рекламна брошура на airbornetechnologies.at в която се рекламира платформата им за наблюдение и пренос на данни SCAR POD, която е монтирана на същия Thrush 510G, като този представен в Бурже от "ЛАСА иженеринг", като Т-Bird.


През октомври 2016 г. модифицирането е почти приключило и един от самолетите заминава за Африка почти без изпитания, според разследването на Джереми Скахил. Един от самолетите с регистрационен номер T7-SAW от Сан Марино и надпис Global Geo Survey e сниман от плейнспотър да каца на летището в Малта. Причината е била повреда в горивната помпа. След отстраняване на повредата самолетът е отлетял за Джуба, Южен Судан. Междувременно властите на Сан Марино виждат снимката от Малта и отменят регистрацията на самолета, защото не изглежда като цивилен самолет. След няколко седмици самолетът е транспортиран до хангар в друга държава в Източна Африка.


Вторият самолет от изложението в Бурже е "продаден" на LASA и пристига в България през 2015 г. На сайта на българската компания е публикувана новина със заглавие "The T-Bird is here" на 3 февруари 2016 г.


LASA и собствениците й


Според търговския регистър "ЛАСА инженеринг" е създадена на 13 февруари 2015 г., с адрес "Славянска" 5 в София и капитал от 100 000 лв. Управители са Иво Димитров и Венелин Манолов. Съдружници са "БУЛВЕН ИНТЕРНЕЙШЪНЪЛ" ЕООД, (25 000 лв), "АВИОТЕХ" ООД (50 000 лв.) и Иво Димитров (25000 лв.)


В "АВИОТЕХ" съдружници са Петко Петков и Иван Гъжев. "БУЛВЕН ИНТЕРНЕЙШЪНЪЛ" е с едноличен собственик Венелин Джуров, който е с пост Menaging Director&International Sales в ЛАСА.


Името на Захари Бочев, който е един от създателите на KAI Group, компанията производител на керамични плочки и гранитогрес, не излиза сред собствениците, управителите или сред фирмите собственици на ЛАСА. До април 2016 г., той е бил съдружник в АВИОТЕХ. Бочев е съсобственик в чартърната компания "Авио делта", чийто адрес и телефон за контакт е същият, като на ЛАСА. Една от четиримата служители, показани на сайта на ЛАСА, е написала в linkedin профила си, че работи в "Авио Делта". На сайта на "Авио Делта" пише още, че работят в близко партньорство с Airborne Technologies.


Производствената база на ЛАСА е на летище Казанлък. Свързани с нея фирми притежават самото летище и фирми произвеждащи и търгуващи леки и свръхлеки самолети.


През миналата седмица на телефона за контакт на "ЛАСА инженеринг" отговаряха с "Авио Делта" и казаха, че всички служители на ЛАСА са в отпуск. Вчера учтива служителка обеща да намери кадър в ЛАСА, който да отговори на въпросите на "Дневник" до края на работния ден, но това не се случи.


Името на "ЛАСА инженеринг" не присъства в регистъра на българските компании с лиценз за износ на стоки с възможна двойна употреба.


Кои са Ерик Принс и "Блекуотър"


Името на американската охранителна компания "Блекуотър", която имаше договор с правителството на САЩ за действия в Ирак, нашумя след като нейни служители без видима причина причиниха смъртта на 17 цивилни в Багдад през 2007 г. Компанията е създадена от бившия "тюлен" Ерик Принс. През 2011 г. правителството на Обединените арабски емирства подписало договор с друга фирма, управлявана от Ерик Принс за обучение на въоръжените сили на емирствата.


Ерик Принс - основател на американската частна военна компания "Блекуотър", която преди години беше обект на критики в медиите и от правителствата на Ирак и Афганистан заради ролята ѝ в различни инциденти, отнели живота на цивилни.

© Associated Press

Ерик Принс - основател на американската частна военна компания "Блекуотър", която преди години беше обект на критики в медиите и от правителствата на Ирак и Афганистан заради ролята ѝ в различни инциденти, отнели живота на цивилни.


Принс е ръководител на фирмата "Фронтиър сървисис груп" със седалище в Хонконг, в която има и държавни китайски инвестиции. Той поддържа отношения с главния стратег на Тръмп Стив Банън и е брат на министъра на образованието Бетси Девос.


В началото на август тази година Ерик Принс се е опитал да убеди правителството на Афганистан да използва негови частни военновъздушни сили за въздушна подкрепа и разузнавателни операции, според Military Times. Предложението е дошло от компанията Lancaster6, ръководена от Кристиан Дюрант, бивш австралийски военен пилот и бивш ръководите на "специалната авиационна дивизия" на "Фронтиър сървисис груп". Според Military Times презентацията е направена лично от Принс.


Преди месец той е представил пред Пентагона свой план за замяна на американските войници в Афганистан със своя армия от наемници. Според Принс това щяло да спести пари на американските данъкоплатци.


Според източници на "Дневник" десетки български войници от първите ни контингенти в Ирак са работили за "Блекуотър".

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2471 Весело

    Много информация и някаква наша фирма ЛАСА дето всичките и служители са в отпуск и като я търсиш тази фирма отговаря с името "Авио Делта"и което е най важно "ЛАСА инженеринг" не присъства в регистъра на българските компании с лиценз за износ на стоки с възможна двойна употреба,но пък изнася леки бомбардировачи за една частна армия.

  2. 2 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Явно идеята е туй чудо на техниката да допърха до някоя болница или училище и да изстреля няколко руски ракети! И след това да ги намерят и да обвинят руснаците! Нещо подобно на американски инструктор стреля с руско рпг.

  3. 3 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 950 Весело

    Явно идеята е туй чудо на техниката да допърха до някоя болница или училище и да изстреля няколко руски ракети! И след това да ги намерят и да обвинят руснаците! Нещо подобно на американски инструктор стреля с руско рпг.
    —цитат от коментар 2 на ban


    Умен си! Не им минават номерата пред тебе. Дори не си умен, а гениален.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  4. 4 Профил на vojvoda
    vojvoda
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Правилно се е ориентирал човека, гледам все на държавни поръчки скача.

    Нищо по- различно от нашата действителност.....................

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5721 Неутрално

    Самолет за частни армии :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Всичко е бизнес!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    Хората решават проблеми - при това ефикасно на добре известните принципи "Няма човек, няма проблем", "Око за две, зъб за чене".

    Няма разправии да го хванат, пък да го водят на съд, пък дълга и широка - проблемът се решава на място с налични средства. Най-много разни пацифисти да мрънкат, ама важното е, че методът работи.

    Европа трябва да ги наеме да и охраняват границите.

  8. 8 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 806 Неутрално
  9. 9 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Бай Симо вече е приготвил бележките, на които пише как руснаците са взривили мира в Судан.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  10. 10 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Самолетът е български колкото аз съм американец.
    Пак ни използват за параван на оръжейни сделки !!!

  11. 11 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2218 Весело

    Превръщането на пръскачките за ниви в леки бойни самолети е логична стъпка в операции срещу терористи и бунтовници. Не случайно Щатите купиха на афганистанската авиация бразилските Super Tucano съобразно с релефа, климата и характера на конфликта. Разбира се, никоя частна компания не може да купи военни самолети ей така и се налага да преработват кърски хвъркала. Съвет към автора: усиленото четене на Intercept води до стрес, невроза и конспиративни халюцинации.

  12. 12 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 297 Любопитно

    "ИЛ2-Штурмовик" от 21век. ;-))
    Не знаех, че казанлъшката 'Авио Делта' се е преориентирала от направа на мотоделтапланери към "специална продукция".

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3434 Любопитно

    "Тъй като модифицирането на самолета е изисквало последваща сертификация и разрешителни за търговия с оръжие, е решено самолетът да бъде довършен в България."

    Където си се води кукурузник и никакви сертификации и разрешителни за оръжие не са му необходими. Аз така разбрах. Или нещо греша?

  14. 14 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 297 Весело

    Във всеки случай, тия хора издигат "пръскането срешу плевели" на едно ново ниво. ;-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 605 Неутрално

    е да беше поне радиоуправляем...

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Това е модифициран селскостопански самолет (не помня модела и марката, но това са много добри самолети и се използват в цял свят за пръскане (нисък полет, маневреност и пр.)). Пилоните са руски и това се вижда от 200 метра (не се казва окачвачи, както е в статията, а Пилони). Картечницата е ГШ-23, руска, тандемна двуцевна 23 мм, същите се монтират на Миг-ове и Ми-24. НАТО-вския 20 мм калибър има по-добри характеристики, но който е проектирал е преценил какво да сложи според изискванията на потенциалните клиенти. В Северна Африка и Близкия Изток складовете са пълни с руски пилони, бомби, подове и грамадни количества НУРС ракети съветско производство. Затова, такъв вариант е добре продаваем и добър за борба с терористи, партизани и пр., консумативите са налице и са безплатни (платени преди 20 и повече години). По тия държави, погребите са пълни с руски боеприпаси на възраст повече от 20 години при недобри условия на съхранение. В нормални държави не биха били използвани, но там може. Ракетните подове на снимката са руски за НУРС С5 (50 мм), но на тези пилиони може да се сложи каквото и да било - могат да са 88мм НУРС, могат да са бомби. Хубавото на този самолет е, че може да лети ниско и с малка скорост, сиреч, може да покрива част от мисионния спектър на хеликоптерите.

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1513 Весело

    "Процесът в превръщането на "пръскачката за плевели" в боен самолет е започнал през пролетта същата година в хангарите на компанията Airborne Technologies до Виена, а самолетите са били два, според The Intercept. Самият Принс е представен на работниците като инвеститор.”

    Някои от самовар сглобяват картечница, при нас от пръскачка за плевели се е получило “селскостопански щурмовик”! - Лошо няма, както е известно няма значение какъв цвят е котката!

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Другите правят частни армии и частни бойни самолети, ние правим чушкопек!

  22. 22 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 823 Весело

    Не знам защо в заглавието в кавички е поставено думата "бомбардировач". Според мен кавичките отиват повече на "български", ха-ха-ха.

  23. 23 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#2] от "ban":

    За това ли всички човекоядци са въоръжени с руски оръжия. За да се обвинят руснаците?! Мъдро! Не напразно работиш в БАН за 350 лева с премиалните.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  24. 24 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Блекуотър е добър работодател и не напразно половината от 68 бригада заработват не лоши пари в неплатените си отпуски в последните години.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  25. 25 Профил на derelii
    derelii
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Ето и още нещо от днес:

    YAHOO! - US Air Force reveals powerful light attack experiment

    https://www.yahoo.com/news/us-air-force-reveals-powerful-041956009.html

  26. 26 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1115 Любопитно

    Прелюбопитна статия за ргазликите в начина на мислене:
    България притежаваше истинска бомбардировъчна авияция, но собственоръчно нарязохме изтребители те-бомбардировачи Миг-23 БН и Су-22 понеже били съветски и неотговаряли на НАТО стандарта, процесът завърши 2007 г.
    В държавата създала НАТО взимат съветски пръскачки и ги правят на бомбардировачи при това със съветско въоръжение... Честито!

  27. 27 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Не разбрах какъв е проблемът...

  28. 28 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    собственоръчно нарязохме изтребители те-бомбардировачи Миг-23 БН и Су-22 понеже били съветски и неотговаряли на НАТО стандарта, процесът завърши 2007 г.В държавата създала НАТО взимат съветски пръскачки и ги правят на бомбардировачи при това със съветско въоръжение... Честито!
    —цитат от коментар 26 на БГ


    Не познавате материята. Тия Миг-ове и Су-та бяха доста стари. Към днешна дата ВСИЧКИТЕ биха били извън експлоатационни срокове и без летателна годност. Много по-добре икономически и операционно е, България да закупи и плати основен ремонт за втора ръка Американски самолети, като при това им направи модернизации и доработки, отколкото да държи стара Съветска техника, която по своите военно-технически показатели е далеч назад от Американската. Разликата днес между руски и американски летателни средства е от порядъка на 40 години!
    Втората ви грешка и незнание е, че това НЕ СА съветски пръскачки. Съветските пръскачки са АН-2, самолет с отлични характеристики, с много ниска скорост на срив, но доста бавен (не би бил пригоден за военни цели), именно американския вариант на пръскачка, който се използва в цял свят и се произвежда къде ли не има нужните характеристики за такава ниша на употреба, за която статията пише.
    Що се отнася до въоръжението, и там сте в дълбока грешка. Западните образци за подобни калибри и класове са по-добри, но много по-скъпи. Използването на руски въоръжения е поради наличността им в огромни количества в страните от 3-тия Свят. Отдавна платени и лежали в складовете поне 20 години. Северна Африка е пълна с тях, както и Близкия Изток. Отделно от това, много от тези подове и муниции са все още налични в бившия Източен Блок, както и в страните от бившия СССР. Така направеният самолет е изключително евтина опция за страни, които имат проблеми с партизански и терористични елементи (като изключим визьорната глава под предната част на самолета, която с оптиката и лазерите вътре (зависи от вида на лазерите, може да има целеуказващ, далекомерен и насочващ лъч), няма как да са руски, понеже голяма част от компонентите и електрониката са западни (в Европа, ТАЛЕС е един от лидерите в тази област)). Митове и легенди за руските оръжия хващат дикиш само сред хора, които не познават въоръженията, особено текущата ситуация. А тя, тая ситуация показва средно 40 годишно изоставане на Русия, при това в почти всички военни области. Железарията им е добра и много евтина в сравнение със западната, която е по-добра, но много, много по-скъпа.

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7814 Неутрално

    Още по объркано не можаха ли да го напишат.

  30. 30 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2473 Весело

    До коментар [#28] от "transvaal":

    Ся ти му го обясни кат на първолаче и чакаш да си посипе главата с пепел, има да чакаш, руските ватници назад не знаят. Те знаят кръгом и пак напред

  31. 31 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#28] от "transvaal":

    Само че ти ми се струва си в някаква грешка, защото Су 22- ките са едни от последните самолети приети на въоръжение във ВВС и до момента са на въоръжение в полските ВВС. Въпрос на визия и управление на средствата. Страните освободили се от стари самолети купиха нови за разлика от нас. Няма как да се оправдае нарязването на над 200 бойни самолета при положение, че сега опряхме други да ни пазят.

  32. 32 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1115 Весело

    До коментар [#30] от "сидер":

    Поляците понеже са ватници не си нарязаха своите самолети, нали?

  33. 33 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#28] от "transvaal":

    Благодаря за експертното мнение. Рядко се появяват хора с познание по въпроса които да обяснят компетентно и достъпно същността на проблема. Хората тук за позабравили опита на Оливър Норт именно с леки самолети за граждански цели за контрасите в Латинска Америка по делото в "Иран-контра". Явно Ерик Принс развива идеята съобразно обстоятелствата и реалностите на Афганистан и региона. Преди две-три години имаше критична статия за "безпомощността на реактивния изтребител срещу магарето" в Афганистан, т.е. за факта че много съвременни технологии за война срещу противник от подобен тип не са пригодени за примитивните условия на партизанската война от типа водена от талибаните.
    При аргументацията за наемници заместващи американските военни Принс изтъкна и подвеждането под отговорност на участващата по договор страна (фирмата) вместо държавата (САЩ), плюс икономии от системата за медицинско обслужване на ветераните в САЩ. Един проблем, повечето от американските наемници са бивши войници и имат правата, но явно той планира заместване с наемници от други страни.

  34. 34 Профил на chimay
    chimay
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Казанлък Redux : Guns & Black Roses

    Ласа е Българо-Американска в най-добрия случай. Пазара за този продукт е преспективен, но инфорцията за намеренията на гусина Принс си е от преди 2 месеца поне; нека се радваме че Казанлъчани имат работа, при това сравнително интересна с инженерна насоченост.

    Идеята за частно ВВС нормално се вписва в логиката на Виенската Школа за Социален Дарвинизъм : след частните национални банки, частното правораздавне ( полицията, следствието, съда и затворите да се управляват от частни корпорации ) това е напълно логична стъпка; за какво въобще са ни държави, като корпорациите могат успешно да ги заменят ? И са създали цяло течение в икономическата недомисъл което да защитава идеите им.

    Въпроса е риторичен, да не се хванете да ми отговаряте... Да живее Казанлък, и да са здрави и мъдри трудовите му хора!!!

  35. 35 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Нашите са само пионки в тази игра. Всичко се движи от това копеле Ерик Принс. Намърда се под кожата на Тръмп и се опита да уреди разни тайни срещи с руснаците и Тръмп. За благодарбост Тръмп направи неграмотната му сестра чеф на Образованието в САЩ. (всеки ден все повече заприличваме на БЪлгария с калинките:( ..)
    Явно искаше той да въоръжава Афганистанската армия и да вземе контракра за Афганистан. Всичко е хубаво да заменят Американската армия само дето чарджат по $10,000 на час. Този "български" самолет много подозрително прилича на Бразилскияте самолети с които САЩ въоръжи Афганистанската армия
    https://www.youtube.com/watch?v=CKNWEEq0PQI
    Дееба как един свестен човек няма да реши да прави бизнес с България бе. Само мошеници и бандити. Ако не са Руски ще са Арабски, или Израелски или Турски или ..... Американски.

    California Über Alles
  36. 36 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Това си е 100% Американски проект. Дано да не е 100% проект на Ерик Принс. Но при всяко положение този самолет върши работа в поне 50% от страните по света. Явно се търси наистина супер евтино решение. Ако нашите хора не осерат нещо може и да го дооборудват в България - държава от НАТО което ще му свали цената още повече.

    California Über Alles
  37. 37 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5506 Неутрално

    До коментар [#2] от "ban":

    Личи си, че си от БАН.

  38. 38 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Хм, новият "Бронко", време му беше. Не може да лупаш по цел състояща се от пикап, винкели, картечница и джихадист, за общо десетина хиляди долара с ракети за по триста хиляди, от самолет на който летателният час струва 20-50 тона гущери. Просто не му излиза хесапа.

  39. 39 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Хм, новият "Бронко", време му беше. Не може да лупаш по цел състояща се от пикап, винкели, картечница и джихадист, за общо десетина хиляди долара с ракети за по триста хиляди, от самолет на който летателният час струва 20-50 тона гущери. Просто не му излиза хесапа.
    —цитат от коментар 38 на Лудколю Деликолев


    точно това е - частната инициатива решава проблеми като този!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  40. 41 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#26] от "БГ":

    Глупости , руснаците не искаха да ги поддържат. За това сега не им дадохме миговете за ремонт , пак щяха да протакват до безкрай ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK