Добре би било да я има тази карта закачена по спирките на градския транспорт, включително и с надписи на латиница. А също и списъци с предишните и следващите спирки по съответните линии на градския транспорт.
Добре би било да я има тази карта закачена по спирките на градския транспорт, включително и с надписи на латиница. А също и списъци с предишните и следващите спирки по съответните линии на градския транспорт.
Вашият коментар, че и останалите, ме хвърлиха в яко недоумение. Аз ли съм някакъв невероятен късметлия, че 95% от спирките, които ползвам, имат такива списъци. И аз ли съм някакъв гений, че нямам проблем с картата на транспорта от официалния сайт - https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A3iuni_21.06.2017.jpg На господина фирмата е направила нещо подобно на туристическа карта, защото са отбелязани по-специфични сгради и локации, но не смятам, че една схема на градсския транспорт би следвало да изглежда така, още по-малко да се окача на всяка спирка. Подобни на вашите искания позволяват на крадците от общината постоянно да "оптимизират" - през година нов дизайн на спирки, нови табла, нов сайт и т.н.
Не съм вярвал, че ще защитавам някога общинската управа, ама наистина не смятам, че коментарите по-горе отговарят на истината.
Изобщо,има ли готови географски слоеве е нищо работа. Ето една карта, на туристическите маршрути в България, която се прави като се обхождат всички маршрути с GPS - прави се от години и е вложено огромно количество труд.
Навигацията на Гугъл не съм я ползвал със софийският обществен транспорт, но в чужбина ми върши идеална работа. Единственото неудобство е в държави и градове, в които в градският транспорт няма възможност за плащане на билет. На много спирки няма автомати и като се качиш в автобус, чак тогава осъзнаваш, че няма как да си купиш билет.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Проблемът по спирките е че на тях няма карти. Иначе градски транспорт отдавна е публикувал карта. Предимството на тази, е че ясно се виждат спирките. От друга страна града просто липсва. Улиците ги няма. Та не е особено удобна. Поне в този вид.
"Вашият коментар, че и останалите, ме хвърлиха в яко недоумение. Аз ли съм някакъв невероятен късметлия, че 95% от спирките, които ползвам, имат такива списъци."
Възможно е да са ги сложили в последните години и аз да греша.
И все пак като се има предвид, че броят на туристите в София започва да се увеличава, може би е добре тези списъци да ги има и на латиница, и то не само на спирките на метрото, а и на трамвайните и автобусните спирки също.
Има едно приложение за Андроид - Moovit. Казваш му адреса на който искаш да отидеш и то ти чертае маршрута, казва ти след колко време ти пристига рейса, къде трябва да смениш линията предупреждава те да не си изпуснеш спирката за слизане, казва ти в колко точно часа ще пристигнеш. Актуализира се дори като има временни промени в маршрутите.
в софия гугъл има още какво да оправят. маршрутите не са оптимални. аз лично от години в софия не използвам активно градски транспорт, и всеки път щом ми се наложи нещо, различно от пеша, метро и кола, прекарва известно време на сайта на СКГТ.
Всъщност, още с издаването и, всяка карта на градския транспоет е вече неактуална. Последните години не е имало повече от няколко седмици, през които да не е имало някакви промени на маррути, закриване, сливане или откриване на линии на гр транспорт и зруги непрестанни промени, заради непрекъснатите ремонти на Фандъкова. Така че това с хартиената карта или тези залепени по спирките е умряла работа.
Всъщност, още с издаването и, всяка карта на градския транспоет е вече неактуална. Последните години не е имало повече от няколко седмици, през които да не е имало някакви промени на маррути, закриване, сливане или откриване на линии на гр транспорт и зруги непрестанни промени, заради непрекъснатите ремонти на Фандъкова. Така че това с хартиената карта или тези залепени по спирките е умряла работа.
Всъщност, още с издаването и, всяка карта на градския транспоет е вече неактуална. Последните години не е имало повече от няколко седмици, през които да не е имало някакви промени на маррути, закриване, сливане или откриване на линии на гр транспорт и зруги непрестанни промени, заради непрекъснатите ремонти на Фандъкова. Така че това с хартиената карта или тези залепени по спирките е умряла работа.
Картите са хубаво и задължително нещо за всеки по-голям град по света и у нас. Въпросът е да са направени грамотно и разбираемо, защото не всеки има таланта да се ориентира, особено по карта. Не мога да дам някакви конкретни препоръки, но се сещам за картата на София на хартия, която имам от 2011, та в нея градския транспорт е доста добре очертан, с имената на улиците, булевардите и т. н., просто е нужна по-честа актуализация на информацията...
Повече инфо за проекта тук: https://medium.com/ @stoianstoianov/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-f39a5ac1f615
Добре би било да я има тази карта закачена по спирките на градския транспорт, включително и с надписи на латиница. А също и списъци с предишните и следващите спирки по съответните линии на градския транспорт.
А най-добре би било приложение за смартфон, в което вкарваш адрес на тръгване, адрес на пристигане и ти излизат най-близките спирки с връзките с време на тръгване/пристигане... Светът го е измислил отдавна, но нашата територия се оправлява от мафиоти и примати, които най-много да се размърдат, да резнат лентата пред някой прясно опакован със стиропор панел.
БЕЗполезен идиот
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Трябва да си изключително прост "бакшиш" за да ти хрумне подобен на твоя коментар. Потресаваща простотия!
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.
Ronald Reagan
Браво на г-н Стоян Стоянов и благодаря! Прекрасно е когато хората вършат обществено-полечна дейност просто ей така ;)
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.
Ronald Reagan
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.
Ronald Reagan
Общинската карта е като творба на третокласник-прокарване на линии от една точка до друга. Тая карта е съизмерима с най добрите европейски образци ( не съм ползвал на други континенти ) и винаги съм се чудел защо и ние нямаме такива. Сега разбрах че това е много сложна и трудоемка работа. Браво на човека.
Има доста такива приложения, включително българско производство. Стига сте плюли всичко българско по инерция. Градският транспорт в София е на по-добро от средното за ЕС ниво. Има какво да се желае (най-вече начина на таксуване и огромните кражби), но определено нова карта, при вече налична, не е нещо належащо. Да не говорим, че подобно приложение за телефон вас може да ви вълнова, ама си е нишова, а не масова нужда. Не повече от 10% от пътниците биха ползвали такова.
До коментар [#10] от "Стоян":Общинската карта е като творба на третокласник-прокарване на линии от една точка до друга. Тая карта е съизмерима с най добрите европейски образци ( не съм ползвал на други континенти ) и винаги съм се чудел защо и ние нямаме такива. Сега разбрах че това е много сложна и трудоемка работа. Браво на човека.
Глупости. Общинската схема на транспорта е много добра. Нямам нищо против картата на господина, но тя е от съвсем друг тип: нещо междинно между туристическа и транспортна карта. За сравнение виж схемата на метрото в един от най-големите градове в Европа, който е фрашкан с туристи, дали има картинки със забележителности и имена на улици https://tfl.gov.uk/maps/track/tube
Картата отдалече изглежда много приятно, НО - тръгвам да сверя какво показва за най-близкия до мен транспорт и веднага гледам абсолютно несъвпадение в реалните пропорции - излиза, че едни 600 метра, които изминава 73 по Цар Борис, са все едно 20 и може човек да ги мине пеш, заглеждам се по-нататък и какво да видя - "бул. МадриТ" с "Т" както на български, така и на английски!
Не разбираш ( нищо лично ) , за теб щом в чинията има 200 гр. месо и 200 гр. ориз (картофи, боб) всичко е идеално - без значение начина на приготвяне. А може и с питане - да помиришеш ( съвсем без пари ).
...освен това транслитерация хубаво, но не смятам, че Съдебна палата е полезно за някого да се превежда като "Sadebna palata", а не "Palace of Justice". Абревиатурите... какво казва "NHM", вместо "National Historical Museum"? Истината е някъде по средата между тази карта и актуалната на Градска мобилност. В Бургас е перфектна картата по спирките и чак едни приятели от Естония го отбелязаха, но не очаквам да се сетят да обменят опит двете общини.
До коментар [#36] от "Стоян":Не разбираш ( нищо лично ) , за теб щом в чинията има 200 гр. месо и 200 гр. ориз (картофи, боб) всичко е идеално - без значение начина на приготвяне. А може и с питане - да помиришеш ( съвсем без пари ).
Хубаво, няма да се съгласим един с друг. Просто вие разбирачите все настоявате общината и в случая градския транспорт, да се занимават с нови и нови несвойствени дейности, да се наема допълнителни "експерти" или да се правят "обществени поръчки". Иначе място за ентусиасти винаги ще има. "Читанка" например е супер удобна, ама няма да се сърдя на "Столична библиотека", че не предлага същите услуги. Вие ако вземете да направите още по-добра карта няма да възразя.
Пак ще повторя - съществуващата офицална схема на градския транспорт е пълна, актуална и точна. Напълно достатъчно. За останалите има книжарници, в които могат да си купят изключително подробни карти на София с всички забележителности и маршрути или пък карти със забележителностите.
А иначе най-много ме дразни заглавието "Мъж направи карта на градския транспорт на София". Все едно досега няма няколко такива - дори на сайта на господина има връзки към други карти.
Цялата работа е в "Центърът за градска мобилност вече е купил...". Утре ако някой направи поредната туристическа карта на София и има познати по медиите общината и неговата карта ли ще купи?
Глупости. Общинската схема на транспорта е много добра. Нямам нищо против картата на господина, но тя е от съвсем друг тип: нещо междинно между туристическа и транспортна карта.
Ами защото на 90% от хората им липсва функционална грамотност, каквото е изискването за боравене с карта! Затова им трябват имена на улици или забележителности, че да се ориентират! И се получава претоварване с данни в картата - става хем карта на града, хем на неговата транспортна мрежа и ще трябва да е формат 2 на 2, че да се чете нормално. Което означава, че за да се сложи и на английски език, ще трябва да се смени настоящият дизайн на спирките!
Потника беше пилот, а стана пилон!
Егати, и аз точно това си помислих, когато го прочетох! Ако се бяха сетили да напишат 'бял мъж' щеше още по-тръмпистки да звучи!
Потника беше пилот, а стана пилон!
"съществуващата офицална схема на градския транспорт е пълна, актуална и точна."
Напълно съм съгласен с вас. Отдавна съм си свалил картата от сайта на ЦГМ и я поглеждам, когато трябва да отида до по-непознати за мен квартали. Освен това има и сайта Bgmaps за всички големи градове, на който има опция да въведеш маршрут от адрес до адрес и да ти даде оптималния път с кола или обществен транспорт. http://www.bgmaps.com/map/sofia Човекът е създал нова карта и е успял да я продаде на ЦГМ, изхарчени са някакви пари за нещо, което вече е го има.
На мен лично картата ми допада, тя е във формат, който е разпознаваем в много страни и затова е лесно се ориентири в нея дори чужденец. Ако има нужда от доизкусуряване - не виждам проблем да се редактира. И аз съм на мнение, че в метрото има проблем с упътващите знаци и с картата за съответната станция, особено ако станцията е преходна към друга линия
Сакън, нито една лоша дума за метрото, че в него закопаха две магистрали... И пак да подхвърля защо няма никакви данни за реалната рентабилност на метрото спрямо прогнозната?
София е добре, елате във варна или Русе, да видите какво става. Във Варна залепиха големи карти на спирките и радостта ми беше голяма, докато се вгледах - нито червената точка с "Вие сте тук", нито линии и номера на автобусите! Работа на хора - неспециалисти.
Освен това има и сайта Bgmaps за всички големи градове, на който има опция да въведеш маршрут от адрес до адрес и да ти даде оптималния път с кола или обществен транспорт.http://www.bgmaps.com/map/sofia
поредният, който е решил да се прави на много интересен и да изкара някой лев.. Какво толкова сложно има да се ориентираш? За него няма ли google maps, moveit и др. подобни приложения? Веднага ти излиза къде се намираш, въвеждаш къде искаш да отидеш и ти излиза след колко време ти идва транспорта и какво точно трябва да хванеш..
++++++++++++++++ Абсолютно сте прав! Освен това, по неизвестни за мен причини всички знайни и незнайни идиоти решават да се упражняват с графити, маркери и всякакви там средства, влагайки "неописуема" енергия в унищожаването на тези карти по спирките и изобщо всичко полезно направено за улеснение на хората. И тук отново стигаме до добре известните фрази за чипа и материала, които всички знаем, че са безкрайно верни, но иначе много ни обиждат.
За табелите в метрото - всичко е ОК, с изкл. на една голяма грешка - едната посока (поне на една от центр. спирки) е обявена НАДЕЖДА-ЛОЗЕНЕЦ. Е, да но крайна спирка Лозенец няма, нито изобщо спирка с това име. А само софиянци знаят къде е квартала, за да разберат посоката. Това е голямо недоразумение, защо не го оправят? Трябва да се посочи името на крайната спирка
Има една "пилотна" станция - Витоша, където навигацията не е дело да худрука на ТКЗС "Метрополитен". Предлагам ти да я посетиш и да усетиш разликата спрямо останалия гювеч, който се е разлял в метрото. Доколко чух обаче така и ще си остане с едната станция.
Тежки спорове за КАРТАТА!ЕДИНСТВЕНАТА И УНИКАЛНАТА!Добре, какъв е проблема, потребителите да имат достъп и избор до повече образци?Които с времето и допълвайки се един друг да изчистват и да подобряват все повече транспортната картина на града и ориентацията на гражданите?
Тежки спорове за КАРТАТА!ЕДИНСТВЕНАТА И УНИКАЛНАТА!Добре, какъв е проблема, потребителите да имат достъп и избор до повече образци?Които с времето и допълвайки се един друг да изчистват и да подобряват все повече транспортната картина на града и ориентацията на гражданите?
Няма проблем и сто карти да има. Проблемът е, че господинът се е уредил да получил пари от общината без да и предлага нещо, с което тя не разполага. Поредният "десен" предприемач, който няма никакво намерение да си пусне продукта на пазара.
Що пък да се засрамват ? Не е срамно, че има и по-добри от теб. Важното е да го оценяваш, а не да те е срам, че има някой по-добър от теб. Цитирам от статията "Центърът за градска мобилност вече е купил прототипа на схемата". Очевидно там има хора, които оценяват способностите на другите.
Нещо не разбирам - в София винаги е имало карта на градския транспорт, изглеждаща почти по-същия начин и единствено метрото го нямаше там. Единствено може би е трябвало да се насложат двете катри е евентуално да се завърти правилно по посоките север-юг. АЗ лично никога не съм имал проблем да се ориентирам по тази карта. И странното е, че картограф не е могъл. Но след информацията, че е продал своята карта на Центъра за градска мобилност, при наличие на другата, вече нещата стават ясни...
Като чета една голяма част от коментарите става очевадно, че проблемът далеч не е само в Столична община. По-голямата част от изказалите се под материала са напълно ОК да се дават държавни пари за подобни напълно ненужни хоби проекти.
Няколко пъти виждам да се споменават google maps, moovit и др. като работещи приложения за маршрути с градски транспорт но не съм видял нито едно да работи в последно време - нито на телефон, нито през браузър. При избор на градски транспорт google чертае само пешеходен маршрут, независимо че си избрал градски транспорт. Няма промяна дори да си избрал вида градски транспорт автобус, тролей, метро.
Няколко пъти виждам да се споменават google maps, moovit и др. като работещи приложения за маршрути с градски транспорт но не съм видял нито едно да работи в последно време - нито на телефон, нито през браузър.При избор на градски транспорт google чертае само пешеходен маршрут, независимо че си избрал градски транспорт. Няма промяна дори да си избрал вида градски транспорт автобус, тролей, метро.
Зависи къде си. В много градове по света и Гугъл и Апъл мапс работят перфектно с градски транспорт.
Граждани, не хранете трола.
Минус, удивителна и да плува!
Загледах се в картата. Телевизионна кула е TV Tower пък Борисова градина е Borisova gradina, а не Borisova garden... Жилищните компелски са Zh.k, а не Housing estate (complex). Изобщо трябва да се пишат имената на всички неща по еднаква логика. Не може веднъж географското понятие да се превежда, веднъж не. Bazar Iliyantsi не е Iliyantsi market или нещо подобно. Гара София Север, е Sofia Sever Station, а не Sofia Station North. В следващ момент Централна Автогара е Central Bus Station, а не Centralna Bus Station. Съдебна палата е Sadebna Palata, а не Palace of Justice или там както ще се преведе буквално на английски. Зоопарк не е Zoo, а е Zoopark... Виждал съм карти на градския транспорт в чужбина, и мога да кажа, че тази не е по-добра от тях. Смесването на наземен с подземен транспорт на една карта е невероятно странна комбинация.
Няколко пъти виждам да се споменават google maps, moovit и др. като работещи приложения за маршрути с градски транспорт но не съм видял нито едно да работи в последно време - нито на телефон, нито през браузър.При избор на градски транспорт google чертае само пешеходен маршрут, независимо че си избрал градски транспорт. Няма промяна дори да си избрал вида градски транспорт автобус, тролей, метро.
В BGmaps има възможност да ти даде 2 вида маршрут, с автомобил и с градски транспорт. И двата варианта работят, редовно я ползвам.
Иначе в дискусията единственото интересно е как хейтърите веднага яхнаха възможността да използват повода за политически нападки. Не че е ново. Напълно в стил "Сакам на Вуте да е зле". Някои хора така и не могат да преглътнат факта, че са на политическото бъдеще. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Тежки спорове за КАРТАТА!ЕДИНСТВЕНАТА И УНИКАЛНАТА!Добре, какъв е проблема, потребителите да имат достъп и избор до повече образци?Които с времето и допълвайки се един друг да изчистват и да подобряват все повече транспортната картина на града и ориентацията на гражданите?
Проблемът е, че хейтърите са като наркоманите, не могат без ежедневната доза злоба и оплюване. И ако се случи период на липса на повод се нахвърлят на всичко което им попадне пред очите.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
a4kataaa
Рейтинг: 279 НеутралноЕвала на човека, а индивидите от Столична община трябва да се засрамят.
bwl46530357
Рейтинг: 8 НеутралноГрадският транспорт на София е едно недоразумение. От централна гара до летището ще стигнеш по-бързо с ходене, отколкото с метро.
lordcris
Рейтинг: 684 НеутралноБългария е в Каменната епоха.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 ГневноДо коментар [#1] от "a4kataaa":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Те са там за суджуците а не за да работят.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4273 ГневноДо коментар [#2] от "bwl46530357":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!от ден на ден става по-зле но за сметка на това по-скъп и стимулира хората да си купуват таралясници.
ijj
Рейтинг: 1040 НеутралноДобре би било да я има тази карта закачена по спирките на градския транспорт, включително и с надписи на латиница. А също и списъци с предишните и следващите спирки по съответните линии на градския транспорт.
lz2
Рейтинг: 2401 НеутралноВъв всички градове е така. Указателните табла по спирките вероятно ги правят в час по рисуване в 6-ти клас.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!penetrating
Рейтинг: 8355 НеутралноБраво на него! А сега остава да се прехвърли и в мрежата...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertolga_kokoshkina
Рейтинг: 225 НеутралноЗаглавието трябва да е "Мъж свърши работата на Софийска община".
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноВашият коментар, че и останалите, ме хвърлиха в яко недоумение. Аз ли съм някакъв невероятен късметлия, че 95% от спирките, които ползвам, имат такива списъци. И аз ли съм някакъв гений, че нямам проблем с картата на транспорта от официалния сайт - https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A3iuni_21.06.2017.jpg На господина фирмата е направила нещо подобно на туристическа карта, защото са отбелязани по-специфични сгради и локации, но не смятам, че една схема на градсския транспорт би следвало да изглежда така, още по-малко да се окача на всяка спирка. Подобни на вашите искания позволяват на крадците от общината постоянно да "оптимизират" - през година нов дизайн на спирки, нови табла, нов сайт и т.н.
Не съм вярвал, че ще защитавам някога общинската управа, ама наистина не смятам, че коментарите по-горе отговарят на истината.
пустиняк
Рейтинг: 497 НеутралноВ Метрото са толкова нелогични табелите, че ако не си минавал най-вероятно ще се объркаш.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!MORTAR
Рейтинг: 225 НеутралноТази карта с подходящ софтуер и ползване на готови географски слоеве се прави за около 15 минути.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 605 ВеселоСтоян Стоянов явно е закъсал за пари и се прави на улав,че не може да се ориентира в София.За това са измислили таксито...................
MORTAR
Рейтинг: 225 НеутралноИзобщо,има ли готови географски слоеве е нищо работа. Ето една карта, на туристическите маршрути в България, която се прави като се обхождат всички маршрути с GPS - прави се от години и е вложено огромно количество труд.
Свободен архитект, урбанист и еколог!https://map.bgmountains.org
Viva la Evolution
Рейтинг: 783 НеутралноНавигацията на Гугъл не съм я ползвал със софийският обществен транспорт, но в чужбина ми върши идеална работа. Единственото неудобство е в държави и градове, в които в градският транспорт няма възможност за плащане на билет. На много спирки няма автомати и като се качиш в автобус, чак тогава осъзнаваш, че няма как да си купиш билет.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "shileto
Рейтинг: 1094 НеутралноБраво на този човек, направил е нещо полезно! Поздравления!
Цецо
Рейтинг: 1455 НеутралноПроблемът по спирките е че на тях няма карти. Иначе градски транспорт отдавна е публикувал карта. Предимството на тази, е че ясно се виждат спирките. От друга страна града просто липсва. Улиците ги няма. Та не е особено удобна. Поне в този вид.
Covid live matter. Stop the genocide.ijj
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#10] от "Стоян":
"Вашият коментар, че и останалите, ме хвърлиха в яко недоумение. Аз ли съм някакъв невероятен късметлия, че 95% от спирките, които ползвам, имат такива списъци."
Възможно е да са ги сложили в последните години и аз да греша.
И все пак като се има предвид, че броят на туристите в София започва да се увеличава, може би е добре тези списъци да ги има и на латиница, и то не само на спирките на метрото, а и на трамвайните и автобусните спирки също.
MORTAR
Рейтинг: 225 НеутралноИма едно приложение за Андроид - Moovit. Казваш му адреса на който искаш да отидеш и то ти чертае маршрута, казва ти след колко време ти пристига рейса, къде трябва да смениш линията предупреждава те да не си изпуснеш спирката за слизане, казва ти в колко точно часа ще пристигнеш. Актуализира се дори като има временни промени в маршрутите.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Изобщо работи перфектно за София.
abdelhaqq
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#15] от "Георги":
בני אתה אני היום ילדתיךв софия гугъл има още какво да оправят. маршрутите не са оптимални. аз лично от години в софия не използвам активно градски транспорт, и всеки път щом ми се наложи нещо, различно от пеша, метро и кола, прекарва известно време на сайта на СКГТ.
abdelhaqq
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#10] от "Стоян":
בני אתה אני היום ילדתיךда, ей тая карта точно гледам всеки път, когато ми се наложи да се занимавам с градския в софия.
stephan
Рейтинг: 448 НеутралноВсъщност, още с издаването и, всяка карта на градския транспоет е вече неактуална. Последните години не е имало повече от няколко седмици, през които да не е имало някакви промени на маррути, закриване, сливане или откриване на линии на гр транспорт и зруги непрестанни промени, заради непрекъснатите ремонти на Фандъкова.
Така че това с хартиената карта или тези залепени по спирките е умряла работа.
С
stephan
Рейтинг: 448 НеутралноВсъщност, още с издаването и, всяка карта на градския транспоет е вече неактуална. Последните години не е имало повече от няколко седмици, през които да не е имало някакви промени на маррути, закриване, сливане или откриване на линии на гр транспорт и зруги непрестанни промени, заради непрекъснатите ремонти на Фандъкова.
Така че това с хартиената карта или тези залепени по спирките е умряла работа.
С
stephan
Рейтинг: 448 НеутралноВсъщност, още с издаването и, всяка карта на градския транспоет е вече неактуална. Последните години не е имало повече от няколко седмици, през които да не е имало някакви промени на маррути, закриване, сливане или откриване на линии на гр транспорт и зруги непрестанни промени, заради непрекъснатите ремонти на Фандъкова.
Така че това с хартиената карта или тези залепени по спирките е умряла работа.
С
stedim
Рейтинг: 1086 НеутралноТи мислиш ли, преди да пишеш?
geordgeo
Рейтинг: 1073 НеутралноКартите са хубаво и задължително нещо за всеки по-голям град по света и у нас. Въпросът е да са направени грамотно и разбираемо, защото не всеки има таланта да се ориентира, особено по карта. Не мога да дам някакви конкретни препоръки, но се сещам за картата на София на хартия, която имам от 2011, та в нея градския транспорт е доста добре очертан, с имената на улиците, булевардите и т. н., просто е нужна по-честа актуализация на информацията...
greenhrast
Рейтинг: 622 ЛюбопитноЛинкът в
"направи карта на целия градски транспорт на София"
не работи.
Сайта се е бъгнал:
http://www.truenorth.bg/bus/sofia_transport_map_3.png
Stoian Stoianov
Рейтинг: 8 НеутралноПовече инфо за проекта тук: https://medium.com/ @stoianstoianov/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-f39a5ac1f615
virtual brain
Рейтинг: 982 НеутралноА най-добре би било приложение за смартфон, в което вкарваш адрес на тръгване, адрес на пристигане и ти излизат най-близките спирки с връзките с време на тръгване/пристигане... Светът го е измислил отдавна, но нашата територия се оправлява от мафиоти и примати, които най-много да се размърдат, да резнат лентата пред някой прясно опакован със стиропор панел. БЕЗполезен идиот
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Molivo
Рейтинг: 225 НеутралноСто пъти по-добре направено, от ако се беже заела да го прави институция или недай си боже да имаше търг за изработчици..
Торбалан
Рейтинг: 609 РазстроеноДо коментар [#13] от "mentra65":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganТрябва да си изключително прост "бакшиш" за да ти хрумне подобен на твоя коментар.
Потресаваща простотия!
Торбалан
Рейтинг: 609 РазстроеноБраво на г-н Стоян Стоянов и благодаря!
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganПрекрасно е когато хората вършат обществено-полечна дейност просто ей така ;)
Торбалан
Рейтинг: 609 Неутрално* полезна, разбира се.
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagandorn
Рейтинг: 1387 НеутралноДо коментар [#10] от "Стоян":
Общинската карта е като творба на третокласник-прокарване на линии от една точка до друга.
Тая карта е съизмерима с най добрите европейски образци ( не съм ползвал на други континенти ) и винаги съм се чудел защо и ние нямаме такива.
Сега разбрах че това е много сложна и трудоемка работа.
Браво на човека.
Stanko
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#29:"virtual brain"][/quote]
Има доста такива приложения, включително българско производство. Стига сте плюли всичко българско по инерция. Градският транспорт в София е на по-добро от средното за ЕС ниво. Има какво да се желае (най-вече начина на таксуване и огромните кражби), но определено нова карта, при вече налична, не е нещо належащо. Да не говорим, че подобно приложение за телефон вас може да ви вълнова, ама си е нишова, а не масова нужда. Не повече от 10% от пътниците биха ползвали такова.
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноГлупости. Общинската схема на транспорта е много добра. Нямам нищо против картата на господина, но тя е от съвсем друг тип: нещо междинно между туристическа и транспортна карта. За сравнение виж схемата на метрото в един от най-големите градове в Европа, който е фрашкан с туристи, дали има картинки със забележителности и имена на улици https://tfl.gov.uk/maps/track/tube
Plamen Petrov
Рейтинг: 279 НеутралноКартата отдалече изглежда много приятно, НО - тръгвам да сверя какво показва за най-близкия до мен транспорт и веднага гледам абсолютно несъвпадение в реалните пропорции - излиза, че едни 600 метра, които изминава 73 по Цар Борис, са все едно 20 и може човек да ги мине пеш, заглеждам се по-нататък и какво да видя - "бул. МадриТ" с "Т" както на български, така и на английски!
dorn
Рейтинг: 1387 НеутралноДо коментар [#36] от "Стоян":
Не разбираш ( нищо лично ) , за теб щом в чинията има 200 гр. месо и 200 гр. ориз (картофи, боб) всичко е идеално - без значение начина на приготвяне.
А може и с питане - да помиришеш ( съвсем без пари ).
Plamen Petrov
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#38] от "playmannn":
...освен това транслитерация хубаво, но не смятам, че Съдебна палата е полезно за някого да се превежда като "Sadebna palata", а не "Palace of Justice". Абревиатурите... какво казва "NHM", вместо "National Historical Museum"?
Истината е някъде по средата между тази карта и актуалната на Градска мобилност. В Бургас е перфектна картата по спирките и чак едни приятели от Естония го отбелязаха, но не очаквам да се сетят да обменят опит двете общини.
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноХубаво, няма да се съгласим един с друг. Просто вие разбирачите все настоявате общината и в случая градския транспорт, да се занимават с нови и нови несвойствени дейности, да се наема допълнителни "експерти" или да се правят "обществени поръчки". Иначе място за ентусиасти винаги ще има. "Читанка" например е супер удобна, ама няма да се сърдя на "Столична библиотека", че не предлага същите услуги. Вие ако вземете да направите още по-добра карта няма да възразя.
Пак ще повторя - съществуващата офицална схема на градския транспорт е пълна, актуална и точна. Напълно достатъчно. За останалите има книжарници, в които могат да си купят изключително подробни карти на София с всички забележителности и маршрути или пък карти със забележителностите.
Emil Kostov
Рейтинг: 225 Неутрално...индивидите от Столична община ако изпитваха срам отдавна щяха да са си подали оставката.
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноА иначе най-много ме дразни заглавието "Мъж направи карта на градския транспорт на София". Все едно досега няма няколко такива - дори на сайта на господина има връзки към други карти.
Цялата работа е в "Центърът за градска мобилност вече е купил...". Утре ако някой направи поредната туристическа карта на София и има познати по медиите общината и неговата карта ли ще купи?
Манчо
Рейтинг: 2820 НеутралноПоредният експерт, слушал рустикални легенди за метрото в София.
Следващият? Мараба, С-ДС доносници!
2.5
Рейтинг: 1084 Весело"Мъж направи карта на градския транспорт на София"
I Want To BelieveНякакси сексистко звучи това заглавое...
convince
Рейтинг: 1212 Неутралноhttps://youtu.be/SS8XRjf080E
https://youtu.be/5yCwiaZwiB8
Amot
Рейтинг: 482 НеутралноАми защото на 90% от хората им липсва функционална грамотност, каквото е изискването за боравене с карта! Затова им трябват имена на улици или забележителности, че да се ориентират! И се получава претоварване с данни в картата - става хем карта на града, хем на неговата транспортна мрежа и ще трябва да е формат 2 на 2, че да се чете нормално. Което означава, че за да се сложи и на английски език, ще трябва да се смени настоящият дизайн на спирките! Потника беше пилот, а стана пилон!
пустиняк
Рейтинг: 497 НеутралноВ София използвам Изиуей и Бус24. Работят добре. На Изито не му е добре андроидната версия.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Amot
Рейтинг: 482 ВеселоЕгати, и аз точно това си помислих, когато го прочетох! Ако се бяха сетили да напишат 'бял мъж' щеше още по-тръмпистки да звучи! Потника беше пилот, а стана пилон!
aralambi
Рейтинг: 593 НеутралноДо коментар [#41] от "Стоян":
"съществуващата офицална схема на градския транспорт е пълна, актуална и точна."
Напълно съм съгласен с вас. Отдавна съм си свалил картата от сайта на ЦГМ и я поглеждам, когато трябва да отида до по-непознати за мен квартали.
Освен това има и сайта Bgmaps за всички големи градове, на който има опция да въведеш маршрут от адрес до адрес и да ти даде оптималния път с кола или обществен транспорт.
http://www.bgmaps.com/map/sofia
Човекът е създал нова карта и е успял да я продаде на ЦГМ, изхарчени са някакви пари за нещо, което вече е го има.
neut
Рейтинг: 497 НеутралноОтлична работа на Стоян. Браво!
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restdnevnikar
Рейтинг: 4274 Неутралносеки 4ти км
Кметицата не се справи. ;)
Мъж оправи картата.
Мъжки НПО*.
________________________
*Не Правителствен Орган
"Мъж направи карта на градския транспорт на София"
mto
Рейтинг: 979 НеутралноДо коментар [#15] от "Георги":
Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"То, и да искаш, не можеш да ползваш навигацията на Гугъл с градския транспорт в София, защото ЦГМ не подава такава информация.
rayo
Рейтинг: 605 НеутралноНа мен лично картата ми допада, тя е във формат, който е разпознаваем в много страни и затова е лесно се ориентири в нея дори чужденец. Ако има нужда от доизкусуряване - не виждам проблем да се редактира.
un buen dia empieza con un solo rayoИ аз съм на мнение, че в метрото има проблем с упътващите знаци и с картата за съответната станция, особено ако станцията е преходна към друга линия
DEV
Рейтинг: 228 НеутралноДо коментар [#50] от "aralambi":
+++
testimone
Рейтинг: 279 НеутралноСакън, нито една лоша дума за метрото, че в него закопаха две магистрали... И пак да подхвърля защо няма никакви данни за реалната рентабилност на метрото спрямо прогнозната?
elena bal
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#2] от "bwl46530357":
София е добре, елате във варна или Русе, да видите какво става. Във Варна залепиха големи карти на спирките и радостта ми беше голяма, докато се вгледах - нито червената точка с "Вие сте тук", нито линии и номера на автобусите! Работа на хора - неспециалисти.
Fred
Рейтинг: 1020 НеутралноНе ми е ясно в какво се състои новината, такава карта има и е достъпна в Интернет.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Fred
Рейтинг: 1020 НеутралноСъщо и тази:
https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/121/marshrutna-mrezha
Схема на обществения транспорт в София
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
bobinews
Рейтинг: 284 Неутралнопоредният, който е решил да се прави на много интересен и да изкара някой лев..
Какво толкова сложно има да се ориентираш? За него няма ли google maps, moveit и др. подобни приложения? Веднага ти излиза къде се намираш, въвеждаш къде искаш да отидеш и ти излиза след колко време ти идва транспорта и какво точно трябва да хванеш..
shule
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#10] от "Стоян":
++++++++++++++++
Абсолютно сте прав! Освен това, по неизвестни за мен причини всички знайни и незнайни идиоти решават да се упражняват с графити, маркери и всякакви там средства, влагайки "неописуема" енергия в унищожаването на тези карти по спирките и изобщо всичко полезно направено за улеснение на хората. И тук отново стигаме до добре известните фрази за чипа и материала, които всички знаем, че са безкрайно верни, но иначе много ни обиждат.
kykyyy
Рейтинг: 442 Неутрално"Центърът за градска мобилност вече е купил прототипа на схемата"
Предполагам купуването е станало след обществена поръчка. Или?
elena bal
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#11] от "пустиняк":
За табелите в метрото - всичко е ОК, с изкл. на една голяма грешка - едната посока (поне на една от центр. спирки) е обявена НАДЕЖДА-ЛОЗЕНЕЦ. Е, да но крайна спирка Лозенец няма, нито изобщо спирка с това име. А само софиянци знаят къде е квартала, за да разберат посоката.
Това е голямо недоразумение, защо не го оправят? Трябва да се посочи името на крайната спирка
kykyyy
Рейтинг: 442 НеутралноИма една "пилотна" станция - Витоша, където навигацията не е дело да худрука на ТКЗС "Метрополитен". Предлагам ти да я посетиш и да усетиш разликата спрямо останалия гювеч, който се е разлял в метрото. Доколко чух обаче така и ще си остане с едната станция.
Подуенски нюанс
Рейтинг: 279 ВеселоДо коментар [#12] от "Чеп за зеле":
Сидооще по-зле за общината и нейната Даскалица по русский ....
zakkwild
Рейтинг: 246 ЛюбопитноТежки спорове за КАРТАТА!ЕДИНСТВЕНАТА И УНИКАЛНАТА!Добре, какъв е проблема, потребителите да имат достъп и избор до повече образци?Които с времето и допълвайки се един друг да изчистват и да подобряват все повече транспортната картина на града и ориентацията на гражданите?
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноНяма проблем и сто карти да има. Проблемът е, че господинът се е уредил да получил пари от общината без да и предлага нещо, с което тя не разполага. Поредният "десен" предприемач, който няма никакво намерение да си пусне продукта на пазара.
Симо
Рейтинг: 1001 НеутралноДо коментар [#1] от "a4kataaa":
Що пък да се засрамват ? Не е срамно, че има и по-добри от теб. Важното е да го оценяваш, а не да те е срам, че има някой по-добър от теб. Цитирам от статията "Центърът за градска мобилност вече е купил прототипа на схемата". Очевидно там има хора, които оценяват способностите на другите.
zakkwild
Рейтинг: 246 НеутралноЗначи пролемът е еднозначно в Столична община. Плаща за нещо което има.До коментар [#67] от "Стоян":
cristo_n
Рейтинг: 497 ВеселоНещо не разбирам - в София винаги е имало карта на градския транспорт, изглеждаща почти по-същия начин и единствено метрото го нямаше там. Единствено може би е трябвало да се насложат двете катри е евентуално да се завърти правилно по посоките север-юг. АЗ лично никога не съм имал проблем да се ориентирам по тази карта. И странното е, че картограф не е могъл. Но след информацията, че е продал своята карта на Центъра за градска мобилност, при наличие на другата, вече нещата стават ясни...
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноКато чета една голяма част от коментарите става очевадно, че проблемът далеч не е само в Столична община. По-голямата част от изказалите се под материала са напълно ОК да се дават държавни пари за подобни напълно ненужни хоби проекти.
motochristo
Рейтинг: 702 НеутралноВече почти сме нормален град.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.tri
Рейтинг: 448 НеутралноНяколко пъти виждам да се споменават google maps, moovit и др. като работещи приложения за маршрути с градски транспорт но не съм видял нито едно да работи в последно време - нито на телефон, нито през браузър.
При избор на градски транспорт google чертае само пешеходен маршрут, независимо че си избрал градски транспорт. Няма промяна дори да си избрал вида градски транспорт автобус, тролей, метро.
Антонов
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#1] от "a4kataaa":
По-точно мозъчните инвалиди от столична община.
nevermindme
Рейтинг: 279 Веселонай-важното е, че "МЪЖ" я е направил картата.
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 446 РазстроеноТоест, до сега не е имало карта на градския транспорт на София?
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 446 РазстроеноЗависи къде си. В много градове по света и Гугъл и Апъл мапс работят перфектно с градски транспорт. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
jif44392826
Рейтинг: 225 НеутралноЗагледах се в картата. Телевизионна кула е TV Tower пък Борисова градина е Borisova gradina, а не Borisova garden... Жилищните компелски са Zh.k, а не Housing estate (complex). Изобщо трябва да се пишат имената на всички неща по еднаква логика. Не може веднъж географското понятие да се превежда, веднъж не. Bazar Iliyantsi не е Iliyantsi market или нещо подобно. Гара София Север, е Sofia Sever Station, а не Sofia Station North. В следващ момент Централна Автогара е Central Bus Station, а не Centralna Bus Station.
Съдебна палата е Sadebna Palata, а не Palace of Justice или там както ще се преведе буквално на английски. Зоопарк не е Zoo, а е Zoopark...
Виждал съм карти на градския транспорт в чужбина, и мога да кажа, че тази не е по-добра от тях. Смесването на наземен с подземен транспорт на една карта е невероятно странна комбинация.
Fred
Рейтинг: 1020 НеутралноВ BGmaps има възможност да ти даде 2 вида маршрут, с автомобил и с градски транспорт. И двата варианта работят, редовно я ползвам.
Иначе в дискусията единственото интересно е как хейтърите веднага яхнаха възможността да използват повода за политически нападки. Не че е ново. Напълно в стил "Сакам на Вуте да е зле". Някои хора така и не могат да преглътнат факта, че са на политическото бъдеще.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Fred
Рейтинг: 1020 НеутралноПроблемът е, че хейтърите са като наркоманите, не могат без ежедневната доза злоба и оплюване. И ако се случи период на липса на повод се нахвърлят на всичко което им попадне пред очите. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
ludiakolio
Рейтинг: 621 НеутралноКво ли си викат търтощинарите.... еххххх, пропуснахме да пуснем обществена далав.... ъъъ,поръчка за няколко милиона лева.....?