Сдружение иска влаковете от Перник, Мездра и Драгоман да стигат до Казичене

Снимка: Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"

Снимка: Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"



Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" иска маршрутът на пътническите влакове, които в момента се движат от Перник, Драгоман и Мездра до Централна гара в София, да бъде удължен до Казичене.


Така ще се намали времето за пътуване и достъп до източните райони на София и летището, уточняват в съобщение до медиите от сдружението. Те са писали на общинските съветници в комисията по транспорт към Столичния общински съвет да поискат промяната от "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД, тъй като в момента се изготвя графикът за влаковете за догодина.


В момента времето за пътуване с градски транспорт от Нови Искър до летище София отнема с прекачвания минимум час и 10 минути, без да се отчита времето за чакане по спирки и прекачване, отбелязват от сдружението. Заедно с тях, за да отидат и да се върнат, хората от тези райони губят минимум 3 часа дневно в пътуване за разстояние от трийсетина километра.




Предлаганата интеграция ще позволи пътуването да се осъществи само с едно прекачване (на метростанция Искърско шосе), а времето за пътуване да бъде съкратено двойно - за под 40 мин. в посока, или под час и половина за отиване и връщане дневно.


Подобна е и ситуацията по направлението Перник – София. Удължаването на влаковете до гара Казичене ще позволи на перничани да стигат до летището само с едно прекачване, а до офисните сгради в района на Подуене, индустриалната зона край летището и Казичене – без прекачване. Така хората, които живеят и работят около гарите и спирките покрай железопътните линии в София, ще могат удобно да достигат до кварталите "Гео Милев" и "Младост" – преки връзки, които в момента не съществуват с градския транспорт, отбелязват още от "Градски транспорт и инфраструктура".

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    Това е практиката в развитите държави. Регионалните влакчета да пресичат големите градове и да продължават по диаметъра до отсрещното градче, превръщайки се в добавка към градския транспорт. В Германия това са така наречените "S-Bahn" влакчета. Те са към железниците, но се вплитат в мрежите на местните сдружения за градски транспорт в големите градове.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Браво! Първа стъпка към интегриране на пътническите превози на БДЖ с градския транспорт. ЖП-мрежата в софийската метрополия има голям неизползван потенциал. Имаше едно време един евро-проект RAILS4SEE и трябваше едни билети да се интегрират, едни разписания ... Ама що така не вечерахме в София така и не стана ясно.

  3. 3 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 594 Неутрално

    От Нови искъра ко пуснат повече редовни влакове до Централна Гара за връзка с метрото няма да има нужда. Или да дублират отгоре влаковата с едно метро. Няма да струва много а ще се изплати супер бързо - всички от Н. Искър работят в София.

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Това като време е точно така, остава да е направено проучване, какъв е пътникопотока в тези направления, защото освен време и удобства, трябва да има и някакъв икономически смисъл - загубите на БДЖ растат не със дни, а с часове.

  5. 5 Профил на ВаняХр.
    ВаняХр.
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Крайно време е БДЖ да си влезне в ролята на един удобен и комфортен транспорт.

  6. 6 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    въпрос на финансови разчети, ако се возят 10 човека няма смисъл естествено

  7. 7 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    А бе тези хора луди ли са.....какви влакове, какви регионални железници.....Ние си имаме таратайки на по 10-20 години и с тях си джиткаме където си искаме. Купуваме си лукойска "тунджа" и си кривиме капата, нема да се правиме на Виена я.
    Кой не му аресва - Терминал 2 е метро вече....:-)

  8. 8 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Идеята е добра, но както се казва трябва да е икономически обоснована. Казичене през 2007 е било 4997 човека.

  9. 9 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Някой ден БДЖ ще влезе в XXI в., дано е в близките 80-на години.

    Как може във всяко магазинче за алкохол и цигари да пазаруваш с кредитна карта, но на градска гара като Подуяне да не можеш да си закупиш билет с кредитна карта?

  10. 10 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Ще бъде хубаво, ако всичко това наистина се осъществи. Който е ходил в чужбина и е живял там, знае колко са удобни железниците, метрото и всичко останало.

  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6832 Неутрално

    Много добра идея и разумно предложение

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Хубаво, но трябва да се смени и системата за контрол. Имах колега, който идваше с влак на работа - от Надежда до гара Искър, за 20 мин(тогава нямаше метро до тези квартали). Постоянно се хвалеше как му било без пари,защото кондукторите тръгвали след Казичане.

    Virtus est medium vitiis.
  13. 13 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Умно и логично предложениие.

  14. 14 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Просто всички влакове да спират в самото летище София за да може да се стига до него без прекачване от Източна и Северна България. Същото да се направи и с летищата в Пловдив и Варна. Какво Казичене, какви 5 лева.

  15. 15 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "radost.petrova":

    И защо тая регионална ЖП-мрежа да бъде част от БДЖ, а не от софийското метро? Какво пречи в районите извън центъра и до съседните населени места просто линията на метрото да е над земята, а в самите населени места и квартали - под земята? Спокойно може да се пусне такова метро и до Перник. БДЖ следва да обслужва само високоскоростни ЖП-линии между големите градове и дори много от линиите до села и паланки да отпаднат, както и голема част от гарите.

  16. 16 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    Идеята е добра, но както се казва трябва да е икономически обоснована. Казичене през 2007 е било 4997 човека.
    —цитат от коментар 8 на r3tro



    До коментар [#8] от "r3tro":

    Провери колко фирми имат в Казичане производство и складови бази включително Кривина и Абдовица и след това пак пиши.
    Крайно време е да се ремонтира Царската гара в Казичане.

  17. 17 Профил на aqulla
    aqulla
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "nwj49315903":
    Според проекта за реконструкция на отсечката София - Елин Пелин, царската гара трябва да бъде разрушена

  18. 18 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Хубаво е , че протича някаква мисъл за модерен и бърз транспорт за крайградските райони и околни градчета ... поне сред гражданите, де ... :-)
    Относно финансирането : може да бъде споделено между СКГТ и БДЖ, доколкото се обслужват и градски направления.
    Ако пътникопотоците не са големи - може да се помисли за купуване на по-малки (и по-евтини) мотриси - по-голям брой, за по-малък интервал.
    Обаче и БДЖ (НКЖИ) трябва да си каже думата каква е пропусквателната способност на ЖП-мрежата във въпросните участъци и доколко ще се съвмести с текущия трафик. Може да е необходимо разширяване на някои места и модернизация, но според мен цената ще е незначителна на фона на метрото....

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  19. 19 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    Наистина железните трасета около София имат неизползвам потенциал. Трябва да ги ъпгрейднат за да може скоростта да стига поне 90-100км. В момента май не навсякъде това е възможно.

    И, действително, би следвало линиите до Нови Искър и Перник да започнат да се разглеждат като част от градския транспорт на София. Като начало, трябва да има по-често влакове (поне веднъж на 30 мин.).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  20. 20 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 551 Неутрално

    А аз искам тази година да стига до Париж, а следващата до Луната....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK