Жителите на Симитли поискаха само едно ново трасе на "Струма" през Кресненското дефиле

Жителите на Симитли поискаха само едно ново трасе на "Струма" през Кресненското дефиле

© АПИ



Жителите на Симитли подкрепят източния вариант на трасе за преминаване на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Това се разбра на проведеното днес обществено обсъждане в спортна зала "Септември" в града, където бе представен Докладът за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на инвестиционното предложение, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).


Източният вариант на трасе през Кресненското дефиле предвижда в посока София пътят да минава по ново трасе, а в посока Сандански да остане по стария път Е-79. Връзката между двете платна ще бъде осъществена чрез напречни връзки, като ще се използват съществуващите пътища и ще се изграждат нови пътни възли.


Предвидени са общо 5 пътни възела - "Симитли", "Полето", "Мечкул", "Стара Кресна" и "Кресна". Ще бъде построена и пътна връзка със съществуващия път Е-79 в началото на обходния път на Кресна.




На отсечката е предвидено да има и две големи площадки за търговия и почивка. Едната е на обходния път на Кресна в посока Кулата и е с площ 17 декара. Другата е по новото трасе, което ще се изгражда, и е на 2 километра след пътен възел "Кресна" в посока София. Тя ще бъде с площ 19 декара.


Жителите на Симитли поискаха само едно ново трасе на "Струма" през Кресненското дефиле

© АПИ


И двете площадки ще имат директна връзка с Кресна. Те ще бъдат снабдени с електричество, водопроводна и канализационна мрежа, както и с пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си, както го правят и в момента.


"Моят апел към всички е да се обединим и да построим магистралата, защото не може постоянно да се връщаме и започваме отначало. Връщане назад не може да има", заяви директорът на АПИ Дончо Атанасов.


На дискусията експертите обясниха, че вариантът с изграждането на 15-километров тунел е неподходящ, тъй като районът около Кресна е най-сеизмично активният в България. Единодушно бе мнението, че наличието на радиоактивни елементи в скалите ще доведе до тежки екологични последици, защото за прокопаването на такъв тунел ще се изкара земна маса над 4 млн. куб. м, която не може да се използва за строителни цели и трябва да се депонира в специално депо, а строителството на такова би отнело най-малко 4 години.


От агенцията уточняват, че мнението на проектантите и експертите, изготвили доклада по ОВОС, е, че т. нар. източен вариант е най-компромисното решение за реализиране на проекта по отношение на опазване на околната среда, сигурността и безопасността на жителите, както и от икономическа гледна точка.


В подкрепа на проекта се обявиха и редица представители на екологични организации, които поставиха на първо място развитието на региона, живота и сигурността на жителите и пътуващите през дефилето.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    Не могат да продават ефективно :)
    Как си го представят да го правят на магистрала или в тунел :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5383 Неутрално

    Шишетата драпат да усвоят евросудцуците безогледно и на всяка цен. Има вероятност за колосални санкции !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1974 Гневно

    Ок - източен - източен. Започвайте работа веднага и да приключи тази вековна сага!
    След като се разбра, че за тунела няма подкрепа освен от правителството на ГЕРБ, сега и радиоактивни скали откриха, то останалото е все едно и също. Безумие е сегашният път да се разшири до 29- 35 м, с размерите на магистрала. Няма кой да върне загубеното време, мъртвите от катастрофите и ежедневните щети нанасяни на държавата от това междуселско шосе, поемащо трафикът към Гърция на България, Румъния, Украйна, Молдова, че и на голяма част от братята Сърби напоследък - не им се минава през Скопие много.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  4. 4 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма да се притеснявате, стига да не дойде БСП/ДПС и пак да ни спрат еврофондовете ще има път и няма да има санкции. Вече сме го гледали тоя филм няколко пъти.

  5. 5 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    Въпросът може да се смята за решен. Кметът на Симитли наистина се оказа предвидлив човек.

  6. 6 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Всички знаем, че наистина има срокове за финансирането и ако ги пропуснем, трябва сами да го финансираме или да си остане досегашното бойно поле, където и до момента са загинали маса хора.
    Така че с ГЕРБ или без, но магистралата е необходима, включително и за бизнеса. Всички други приказки са базират на партийно противопоставяне и нямат нищо общо с националните интереси.

  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 574 Любопитно

    5 пътни възела за тия 20км?!? Журналистите ли нещо бъркат какво е пътен възел и какво е надлез?

  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Хората си казаха-тях ги интересувало да им върви крайпътната търговия. Дреме им за някакви магистрали, бързина на превоз и т.н.

    В Русия съм! В Русия съм!
  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Нормално е да ги интересува личното им благополучие повече от глобалните интереси на държавата. И е нормално да се намери компромис като описания - за тях две тържища, за всички други - магистрала.

  10. 10 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Тук Борисов трябва да декларира конфликт на интереси

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#3] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Тунела беше предпочитан вариант не на правителството на ГЕРБ а на една от фракциите еколози. И няколко големи строителни фирми. Но се оказа че е прекалено голяма лъщица за нашата уста, отделно се чуха разумни гласове за цената на подръжката и отпадна. Лично според мен трябва да се изнесат и двете платна отгоре а долу да си остане сегашния път но и вариант за разширяване долу е приемлив.

  12. 12 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 878 Неутрално

    15 километра тунел е безумие точно до епицентъра на най-силното земетресение регистрирано в България.

  13. 13 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    И аз не разбирам защо се отхвърля вариантът за двете платна на движение да са изнесени в източна посокапо от Кресненското дефиле. Само поради финансови причини ли?

  14. 14 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1154 Весело

    требе се изясни кога че ръсат повече кинти преминаващите на отиване към грция или на врщане от грция... и да искат да турат по златоносното платно у дефилето :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5383 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Би ли ни осветлил кой път ще е за БЕЗ тол такси и ще дублира магистралата ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5383 Неутрално

    До коментар [#12] от "johnniewalker":

    Глупости . Виж Япония и Америка . има си начин как да се построи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    Какво ще стане с хубавите кресненски ханчета, с терасите над Струма, където се хапват чудесни български манджи в комбинация с наслада от природните забележителности? Да не изпраскат само някой макдоналдс или събуей...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Каквото и да е трасето, то не трябва да минава през нито едно населено място. Ако ще е по сегашния път, трябва да се направи обход на Кресна и останалите села по трасето.

  19. 19 Профил на Cymbaline
    Cymbaline
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Чудесни манджи? Ако сте уцелили някакво такова място, трябва веднага да започнете да търкате талончета, защото сте невероятен късметлия.

    "Before you play two notes, learn how to play one note... and don't play one note unless you've got a reason to play it.
  20. 20 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 555 Весело

    До коментар [#18] от "galapagas":

    ама ще мине щото макетата няма да има къде да продават гръцките домати от борсата като домашни. Ако на някой много,много му се доядат предлаганите сега $домашни$ продукти ще свърне от магистралата и ще си ги набави. Другото са глупости

  21. 21 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3980 Весело

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За тебе-през втората ти родина Сърбия...

  22. 22 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Какво ще стане с хубавите кресненски ханчета, с терасите над Струма, където се хапват чудесни български манджи в комбинация с наслада от природните забележителности? Да не изпраскат само някой макдоналдс или събуей...
    —цитат от коментар 17 на Незнайко в Слънчевия град


    Мммм, умирам да се насладя на париродата докато зад мен фучат тирове и таратайки. Напрао е за облизване. В Тирол има цял музей посветен на тоя феномен. Красивият изглед през прозореца на колата не е природа. Който иска природа хваща раницата и си отделя поне 3 дена за удоволствието. Другото е самоизмама.

  23. 23 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Как ли живеят хора в други земетръсни райони? Как ли строят хората там? Изграждат ли се магистрали някъде без евросредства?... Човек, четейки аргументите в стаията остава с впечатлението, че е писана в някаква паралелна вселена.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  24. 24 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 899 Весело

    Кмета не е спал,ами е е ал :)
    Само да гледат кой ще строи,че после да няма като на миналият банкет :) :)
    Вчера суджука маза очите на русчуклии,че Хемус била...тинтири минтири,Бе,падаси той по Симитли,няма какво да си говорим :)

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  25. 25 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 899 Весело

    До коментар [#21] от "yanne":

    О,Янко :) Това Симитли ви е като магнит.бе :)
    Всичкото гербераст си слага а зъ тука!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  26. 26 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Слънце грее, дъжд вали,
    ЯМК Симитли

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  27. 27 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1066 Гневно

    Магистралата трябва изцяло да се изнесе на изток от дефилето!
    Всяко друго решение е малоумие, направо престъпление!

    Ще се струпва много техника, работна ръка и т.н.!
    И какво!
    Половинчата работа!
    Защо болшенството тъпаци ще решава нещо толкова важно!

    Направо изумително!

    Машини прости, народ неук.
  28. 28 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Малиии, какво разстройство ме хвана от чудните манджи в кресненското ханче... 4 пъти спирах до София

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  29. 29 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Дребните улични търговци от село Симитли съвсем са се спарили под фесовете си. Вместо да имат сериозни инвеститори около селото си, те предпочитат да въртят дюкянчета за семки...
    ЯМКСС!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Че аз да не съм господ да ви осветля. Мога да ви споделя само собственото си мнение а именно че трябва магистралата да е с електронна винетка, тировете с винетка навсякъде а за по-малките пътища да се плаща значително по висок данък МПС.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Я им вижте цените на тия обекти в Америка и Япония. Отделно тукашните строители и инжинери дето реално ще я строят тотя тунел/магистрала са далеч от нивото на японските. За справка мжое да им видите творчеството в тунелите по Хемус. То и комунизма има значение ама и месторите очевидно хич не ги е бивало. Така че предвид нашите възможности и капацитет ще се задоволим с заобикаляне през баира.

  32. 32 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Има само едни чудни манджи в района. Малко преди Сандански като идваш от София в района на бензиностанция Шел. Заведението се казва... Туркиш кебаб.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  33. 33 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 404 Неутрално

    ЕС дава парите за магистрала!
    ЕС иска да опазваме биоразнообразието!
    След като този който дава парите иска да не минаваме през дефилето се пита:
    Защо ще строим вариант, който ЕС не одобрява?
    Да не би да искаме ние да даваме парите!
    Или сме забравили поговорката:
    ТОЗИ КОЙТО ПЛАЩА, ТОЙ ПОРЪЧВА МУЗИКАТА!

  34. 34 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 404 Любопитно

    А какво правим ако стане катастрофира или ремонт при варианта едното платно в дефилето, другото в планината?
    Оставаме без магистрала!

  35. 35 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 648 Неутрално

    На дискусията експертите обясниха, че вариантът с изграждането на 15-километров тунел е неподходящ, тъй като районът около Кресна е най-сеизмично активният в България.

    Интересно, София не е ли земетръсна зона? И ако да, как така метро може, а тунел през дефилето не може???

    Път без препятствия не води до никъде.
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5383 Неутрално

    До коментар [#30] от "m17":

    нали знаеш Вашата стратегия за ТОЛ таксите ! Защо криеш и се измяташ гербере ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Има две лъжи ама карай :) Имало радиация (уран в тунела ) ,а и нямало къде да складират камъните :) Истината е по проста . Няма ГЕРБ /Певски фирма която да дълбае.Следователно ще го прави австрийска ,италианска , швейцарска ,германска фирма ..няма комисиони и има проблем.

  39. 39 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6832 Неутрално

    Дано се получи консенсус и бързо да започне строителството

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  40. 40 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#13] от "ilinko":
    "И аз не разбирам защо се отхвърля вариантът за двете платна на движение да са изнесени в източна посокапо от Кресненското дефиле. Само поради финансови причини ли? "
    ===================
    Теренът е келяв. Да излезеш от дефилето източно, значи да строиш в Пирин. Хората винаги са търсили пътя на реките.

    Еретик
  41. 41 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "Какво ще стане с хубавите кресненски ханчета, с терасите над Струма"
    ==============
    Каквото стана с новозагорските ресторантчета. Никой не те спира да идеш, ама фучиш по магистралата.

    Еретик
  42. 42 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Да попитам...къде се предвижда обходния маршрут? Когато някой "безсмъртен" разкаже някоя линейка, откъде ще ги заобикаля трафика?
    Да не забравяме, че ще я строят гербавите, значи ремонтите ще започнат от ден 1-ви, откъде ще минава трафика? Ами тези, които не искат да плащат големите тол-такси - държавата е длъжна да осигури алтернативен маршрут и ако може да не е през Капитан Петко Войвода или Маказа.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  43. 43 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Хората ще забраняват двигателите с вътрешно горене - милиони хора по света ще останат без работа. Ти се притесняваш за 5 кръчми

    "We're not gonna take it! Anymore."
  44. 44 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Трасе на АМ по пан-европейски коридор, минаващо през уникален био-резерват, се решава от шепа хора със съмнителен умствен капацитет, притежатели на шкембеджийници и кебапчийници със съмнителни хигиенни условия!
    БЕЗЦЕННО!
    Гарантирано от герп!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  45. 45 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#44] от "xqv31309910":
    "Трасе на АМ по пан-европейски коридор, минаващо през уникален био-резерват, се решава от шепа хора със съмнителен умствен капацитет, притежатели на шкембеджийници и кебапчийници със съмнителни хигиенни условия!
    БЕЗЦЕННО!
    Гарантирано от герп!"
    =========================
    И щото не те кефи, би предложил да изчакаме още един мандат, дано дойдат "твоите" да се облажиш. То не остана партия, дето не се е извъртяла на власт, нова ли ще правиш?
    А през това време няма да имаме магистрала.

    Еретик
  46. 46 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Само не разбирам от къде на къде ги питат тия от Симитли. Да си гледат симитлииските капанчета и да не се месят в обсъжданията за кресненското дефиле. Проблемът не е дали пътя ще минава през Симитли ( защото без проблем може и да не минава ) а дали ще минава през дефилето.
    Оптимален е варианта и двете платна да минават от изток ( без дългия тунел ), а стария път да си остане.

  47. 47 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    Важното е Черепа и Пеевски да лапната поредната порция пари от еврофондовете, дакато другите търкат билетчета на скапаната им лотария.

  48. 48 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#45] от "Костадин Иванов":

    Аз нямам "мои". В момента не съм парламентарно представен. Възгледите ми са 100% анти-комунистически. А това включва и герп като полу-комунистическа партия с тоталитарно управление! А трасето на АМ трябва да се избира от инженерите, геолозите, археолозите и еколозите!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  49. 49 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#40] от "Костадин Иванов":

    Теренът е келяв и на запад и на изток, но е ясно, че и цяла магистрала покрай реката няма как да мине. Но след като е келяв теренът, как може да се построи едно платно, но не и две?

    Иначе това за реките е истина, но важи за технологиите от преди 70 години. Вече не е задължително да минава само по река. По тази логика Хемус трябваше да минава през Искърското дефиле, но те са я качили на 1000 м. н.в. на Витиня





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK