
© АПИ
Жителите на Симитли подкрепят източния вариант на трасе за преминаване на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Това се разбра на проведеното днес обществено обсъждане в спортна зала "Септември" в града, където бе представен Докладът за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на инвестиционното предложение, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Източният вариант на трасе през Кресненското дефиле предвижда в посока София пътят да минава по ново трасе, а в посока Сандански да остане по стария път Е-79. Връзката между двете платна ще бъде осъществена чрез напречни връзки, като ще се използват съществуващите пътища и ще се изграждат нови пътни възли.
Предвидени са общо 5 пътни възела - "Симитли", "Полето", "Мечкул", "Стара Кресна" и "Кресна". Ще бъде построена и пътна връзка със съществуващия път Е-79 в началото на обходния път на Кресна.
На отсечката е предвидено да има и две големи площадки за търговия и почивка. Едната е на обходния път на Кресна в посока Кулата и е с площ 17 декара. Другата е по новото трасе, което ще се изгражда, и е на 2 километра след пътен възел "Кресна" в посока София. Тя ще бъде с площ 19 декара.
© АПИ
И двете площадки ще имат директна връзка с Кресна. Те ще бъдат снабдени с електричество, водопроводна и канализационна мрежа, както и с пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си, както го правят и в момента.
"Моят апел към всички е да се обединим и да построим магистралата, защото не може постоянно да се връщаме и започваме отначало. Връщане назад не може да има", заяви директорът на АПИ Дончо Атанасов.
На дискусията експертите обясниха, че вариантът с изграждането на 15-километров тунел е неподходящ, тъй като районът около Кресна е най-сеизмично активният в България. Единодушно бе мнението, че наличието на радиоактивни елементи в скалите ще доведе до тежки екологични последици, защото за прокопаването на такъв тунел ще се изкара земна маса над 4 млн. куб. м, която не може да се използва за строителни цели и трябва да се депонира в специално депо, а строителството на такова би отнело най-малко 4 години.
От агенцията уточняват, че мнението на проектантите и експертите, изготвили доклада по ОВОС, е, че т. нар. източен вариант е най-компромисното решение за реализиране на проекта по отношение на опазване на околната среда, сигурността и безопасността на жителите, както и от икономическа гледна точка.
В подкрепа на проекта се обявиха и редица представители на екологични организации, които поставиха на първо място развитието на региона, живота и сигурността на жителите и пътуващите през дефилето.
penetrating
Рейтинг: 5618 НеутралноНе могат да продават ефективно :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКак си го представят да го правят на магистрала или в тунел :)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4395 НеутралноШишетата драпат да усвоят евросудцуците безогледно и на всяка цен. Има вероятност за колосални санкции !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 665 ГневноОк - източен - източен. Започвайте работа веднага и да приключи тази вековна сага!
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειСлед като се разбра, че за тунела няма подкрепа освен от правителството на ГЕРБ, сега и радиоактивни скали откриха, то останалото е все едно и също. Безумие е сегашният път да се разшири до 29- 35 м, с размерите на магистрала. Няма кой да върне загубеното време, мъртвите от катастрофите и ежедневните щети нанасяни на държавата от това междуселско шосе, поемащо трафикът към Гърция на България, Румъния, Украйна, Молдова, че и на голяма част от братята Сърби напоследък - не им се минава през Скопие много.
m17
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Няма да се притеснявате, стига да не дойде БСП/ДПС и пак да ни спрат еврофондовете ще има път и няма да има санкции. Вече сме го гледали тоя филм няколко пъти.
Един препатил
Рейтинг: 2798 НеутралноВъпросът може да се смята за решен. Кметът на Симитли наистина се оказа предвидлив човек.
tsvetko_51
Рейтинг: 1842 НеутралноВсички знаем, че наистина има срокове за финансирането и ако ги пропуснем, трябва сами да го финансираме или да си остане досегашното бойно поле, където и до момента са загинали маса хора.
Така че с ГЕРБ или без, но магистралата е необходима, включително и за бизнеса. Всички други приказки са базират на партийно противопоставяне и нямат нищо общо с националните интереси.
lustmord
Рейтинг: 317 Любопитно5 пътни възела за тия 20км?!? Журналистите ли нещо бъркат какво е пътен възел и какво е надлез?
Веселин Дечев
Рейтинг: 1855 НеутралноХората си казаха-тях ги интересувало да им върви крайпътната търговия. Дреме им за някакви магистрали, бързина на превоз и т.н.
В Русия съм! В Русия съм!m17
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#8] от "Веселин Дечев":
Нормално е да ги интересува личното им благополучие повече от глобалните интереси на държавата. И е нормално да се намери компромис като описания - за тях две тържища, за всички други - магистрала.
stenli1
Рейтинг: 995 ЛюбопитноТук Борисов трябва да декларира конфликт на интереси
m17
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#3] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Тунела беше предпочитан вариант не на правителството на ГЕРБ а на една от фракциите еколози. И няколко големи строителни фирми. Но се оказа че е прекалено голяма лъщица за нашата уста, отделно се чуха разумни гласове за цената на подръжката и отпадна. Лично според мен трябва да се изнесат и двете платна отгоре а долу да си остане сегашния път но и вариант за разширяване долу е приемлив.
johnniewalker
Рейтинг: 479 Неутрално15 километра тунел е безумие точно до епицентъра на най-силното земетресение регистрирано в България.
ilinko
Рейтинг: 709 НеутралноДо коментар [#11] от "m17":
И аз не разбирам защо се отхвърля вариантът за двете платна на движение да са изнесени в източна посокапо от Кресненското дефиле. Само поради финансови причини ли?
tucker case
Рейтинг: 950 Веселотребе се изясни кога че ръсат повече кинти преминаващите на отиване към грция или на врщане от грция... и да искат да турат по златоносното платно у дефилето :)
Now what's a few miles between the beauty and the beast...КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4395 НеутралноДо коментар [#11] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Би ли ни осветлил кой път ще е за БЕЗ тол такси и ще дублира магистралата ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4395 НеутралноДо коментар [#12] от "johnniewalker":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Глупости . Виж Япония и Америка . има си начин как да се построи.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5668 НеутралноКакво ще стане с хубавите кресненски ханчета, с терасите над Струма, където се хапват чудесни български манджи в комбинация с наслада от природните забележителности? Да не изпраскат само някой макдоналдс или събуей...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевgalapagas
Рейтинг: 616 НеутралноКаквото и да е трасето, то не трябва да минава през нито едно населено място. Ако ще е по сегашния път, трябва да се направи обход на Кресна и останалите села по трасето.
Cymbaline
Рейтинг: 425 НеутралноДо коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":
"Before you play two notes, learn how to play one note... and don't play one note unless you've got a reason to play it.Чудесни манджи? Ако сте уцелили някакво такова място, трябва веднага да започнете да търкате талончета, защото сте невероятен късметлия.
naskom44
Рейтинг: 614 ВеселоДо коментар [#18] от "galapagas":
ама ще мине щото макетата няма да има къде да продават гръцките домати от борсата като домашни. Ако на някой много,много му се доядат предлаганите сега $домашни$ продукти ще свърне от магистралата и ще си ги набави. Другото са глупости
yanne
Рейтинг: 960 ВеселоДо коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":
За тебе-през втората ти родина Сърбия...
kykyyy
Рейтинг: 499 НеутралноМммм, умирам да се насладя на париродата докато зад мен фучат тирове и таратайки. Напрао е за облизване. В Тирол има цял музей посветен на тоя феномен. Красивият изглед през прозореца на колата не е природа. Който иска природа хваща раницата и си отделя поне 3 дена за удоволствието. Другото е самоизмама.
russian78
Рейтинг: 633 НеутралноКак ли живеят хора в други земетръсни райони? Как ли строят хората там? Изграждат ли се магистрали някъде без евросредства?... Човек, четейки аргументите в стаията остава с впечатлението, че е писана в някаква паралелна вселена.
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)Без коз
Рейтинг: 861 ВеселоКмета не е спал,ами е е ал :)
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Само да гледат кой ще строи,че после да няма като на миналият банкет :) :)
Вчера суджука маза очите на русчуклии,че Хемус била...тинтири минтири,Бе,падаси той по Симитли,няма какво да си говорим :)
Без коз
Рейтинг: 861 ВеселоДо коментар [#21] от "yanne":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !О,Янко :) Това Симитли ви е като магнит.бе :)
Всичкото гербераст си слага а зъ тука!
MORTAR
Рейтинг: 217 НеутралноСлънце грее, дъжд вали,
Свободен архитект, урбанист и еколог!ЯМК Симитли
Zizu
Рейтинг: 1033 ГневноМагистралата трябва изцяло да се изнесе на изток от дефилето!
Машини прости, народ неук.Всяко друго решение е малоумие, направо престъпление!
Ще се струпва много техника, работна ръка и т.н.!
И какво!
Половинчата работа!
Защо болшенството тъпаци ще решава нещо толкова важно!
Направо изумително!
MORTAR
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":
Свободен архитект, урбанист и еколог!Малиии, какво разстройство ме хвана от чудните манджи в кресненското ханче... 4 пъти спирах до София
Суджук Герберите
Рейтинг: 426 НеутралноДребните улични търговци от село Симитли съвсем са се спарили под фесовете си. Вместо да имат сериозни инвеститори около селото си, те предпочитат да въртят дюкянчета за семки...
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!ЯМКСС!
m17
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":
Че аз да не съм господ да ви осветля. Мога да ви споделя само собственото си мнение а именно че трябва магистралата да е с електронна винетка, тировете с винетка навсякъде а за по-малките пътища да се плаща значително по висок данък МПС.
m17
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
Я им вижте цените на тия обекти в Америка и Япония. Отделно тукашните строители и инжинери дето реално ще я строят тотя тунел/магистрала са далеч от нивото на японските. За справка мжое да им видите творчеството в тунелите по Хемус. То и комунизма има значение ама и месторите очевидно хич не ги е бивало. Така че предвид нашите възможности и капацитет ще се задоволим с заобикаляне през баира.
MORTAR
Рейтинг: 217 НеутралноИма само едни чудни манджи в района. Малко преди Сандански като идваш от София в района на бензиностанция Шел. Заведението се казва... Туркиш кебаб.
Свободен архитект, урбанист и еколог!sokratus
Рейтинг: 374 НеутралноЕС дава парите за магистрала!
ЕС иска да опазваме биоразнообразието!
След като този който дава парите иска да не минаваме през дефилето се пита:
Защо ще строим вариант, който ЕС не одобрява?
Да не би да искаме ние да даваме парите!
Или сме забравили поговорката:
ТОЗИ КОЙТО ПЛАЩА, ТОЙ ПОРЪЧВА МУЗИКАТА!
sokratus
Рейтинг: 374 ЛюбопитноА какво правим ако стане катастрофира или ремонт при варианта едното платно в дефилето, другото в планината?
Оставаме без магистрала!
Еколог
Рейтинг: 648 НеутралноНа дискусията експертите обясниха, че вариантът с изграждането на 15-километров тунел е неподходящ, тъй като районът около Кресна е най-сеизмично активният в България.
Път без препятствия не води до никъде.Интересно, София не е ли земетръсна зона? И ако да, как така метро може, а тунел през дефилето не може???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4395 НеутралноДо коментар [#30] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!нали знаеш Вашата стратегия за ТОЛ таксите ! Защо криеш и се измяташ гербере ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
sporta
Рейтинг: 217 НеутралноИма две лъжи ама карай :) Имало радиация (уран в тунела ) ,а и нямало къде да складират камъните :) Истината е по проста . Няма ГЕРБ /Певски фирма която да дълбае.Следователно ще го прави австрийска ,италианска , швейцарска ,германска фирма ..няма комисиони и има проблем.
neut
Рейтинг: 2737 НеутралноДано се получи консенсус и бързо да започне строителството
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restКостадин Иванов
Рейтинг: 3427 НеутралноДо коментар [#13] от "ilinko":
Еретик"И аз не разбирам защо се отхвърля вариантът за двете платна на движение да са изнесени в източна посокапо от Кресненското дефиле. Само поради финансови причини ли? "
===================
Теренът е келяв. Да излезеш от дефилето източно, значи да строиш в Пирин. Хората винаги са търсили пътя на реките.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 НеутралноДо коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":
Еретик"Какво ще стане с хубавите кресненски ханчета, с терасите над Струма"
==============
Каквото стана с новозагорските ресторантчета. Никой не те спира да идеш, ама фучиш по магистралата.
widowmaker Всички сме парлеву франсе
Рейтинг: 644 НеутралноДа попитам...къде се предвижда обходния маршрут? Когато някой "безсмъртен" разкаже някоя линейка, откъде ще ги заобикаля трафика?
"We're not gonna take it! Anymore."Да не забравяме, че ще я строят гербавите, значи ремонтите ще започнат от ден 1-ви, откъде ще минава трафика? Ами тези, които не искат да плащат големите тол-такси - държавата е длъжна да осигури алтернативен маршрут и ако може да не е през Капитан Петко Войвода или Маказа.
widowmaker Всички сме парлеву франсе
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#17] от "Незнайко в Слънчевия град":
"We're not gonna take it! Anymore."Хората ще забраняват двигателите с вътрешно горене - милиони хора по света ще останат без работа. Ти се притесняваш за 5 кръчми
Just Бахур
Рейтинг: 338 НеутралноТрасе на АМ по пан-европейски коридор, минаващо през уникален био-резерват, се решава от шепа хора със съмнителен умствен капацитет, притежатели на шкембеджийници и кебапчийници със съмнителни хигиенни условия!
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!БЕЗЦЕННО!
Гарантирано от герп!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3427 НеутралноДо коментар [#44] от "xqv31309910":
Еретик"Трасе на АМ по пан-европейски коридор, минаващо през уникален био-резерват, се решава от шепа хора със съмнителен умствен капацитет, притежатели на шкембеджийници и кебапчийници със съмнителни хигиенни условия!
БЕЗЦЕННО!
Гарантирано от герп!"
=========================
И щото не те кефи, би предложил да изчакаме още един мандат, дано дойдат "твоите" да се облажиш. То не остана партия, дето не се е извъртяла на власт, нова ли ще правиш?
А през това време няма да имаме магистрала.
dorn
Рейтинг: 801 НеутралноСамо не разбирам от къде на къде ги питат тия от Симитли. Да си гледат симитлииските капанчета и да не се месят в обсъжданията за кресненското дефиле. Проблемът не е дали пътя ще минава през Симитли ( защото без проблем може и да не минава ) а дали ще минава през дефилето.
Оптимален е варианта и двете платна да минават от изток ( без дългия тунел ), а стария път да си остане.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 2523 НеутралноВажното е Черепа и Пеевски да лапната поредната порция пари от еврофондовете, дакато другите търкат билетчета на скапаната им лотария.
Just Бахур
Рейтинг: 338 НеутралноДо коментар [#45] от "Костадин Иванов":
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Аз нямам "мои". В момента не съм парламентарно представен. Възгледите ми са 100% анти-комунистически. А това включва и герп като полу-комунистическа партия с тоталитарно управление! А трасето на АМ трябва да се избира от инженерите, геолозите, археолозите и еколозите!
ilinko
Рейтинг: 709 НеутралноДо коментар [#40] от "Костадин Иванов":
Теренът е келяв и на запад и на изток, но е ясно, че и цяла магистрала покрай реката няма как да мине. Но след като е келяв теренът, как може да се построи едно платно, но не и две?
Иначе това за реките е истина, но важи за технологиите от преди 70 години. Вече не е задължително да минава само по река. По тази логика Хемус трябваше да минава през Искърското дефиле, но те са я качили на 1000 м. н.в. на Витиня