Българка загина в Гърция при опит да подобри световния рекорд на дълбоко гмуркане (допълнена)

Снимка: архив

© Надежда Чипева, Капитал

Снимка: архив



Българка загина в района на залива Торонеос на гръцкия полуостров Халкидики, съобщава Нова телевизия. Тя се е опитвала да подобри световния рекорд на дълбоко гмуркане.


Заедно с нея е бил съпругът ѝ. Той също е пострадал, като се е наложило да бъде транспортиран с хеликоптер до Солун, където е настанен в болница.


Малко по-късно от Министерство на външните работи уточниха, че мъжът е поставен в барокамера. Към момента болницата не се ангажира с оценка за състоянието му.


Според бреговата охрана семейството водолази са се почувствали зле под вода, като жената е получила дезориентация. Двамата са на възраст от 45 и 47 години. По първоначални данни загиналата се казва Теодора Балабанова.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 2045 Неутрално
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    Трагедия! Имаше една българка преди известно време, поставила световен рекорд и преминала 200 метра, сигурно това е била целта. Но, на тази възраст човек не трябва ли да се въздържа от подобряване на екстремни рекорди?

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#4] от "Georgi":

    Споко, аз го докладвах. Такива са обида за нацията.

    https://www.youtube.com/watch?v=tkzLu0ZNV6g&feature=youtu.be
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#5] от "Paolo Di Canio":

    Не се и съмнявам, че сте ме докладвали. Тази жена е била повече от 3 часа под водата. А е била на 45 години. Къде е тръгнала на тази възраст да подобрява рекорди?

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на slavy_
    slavy_
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Доколкото разбрах, те са имали подсигуряващ екип водолази, както и доктор на място.
    За съжаление, независимо от мерките за сигурност, рискът винаги остава.
    Бог да я прости!

  8. 8 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 511 Любопитно

    До коментар [#4] от "Georgi":Споко, аз го докладвах. Такива са обида за нацията.
    —цитат от коментар 5 на Paolo Di Canio


    И защо да са обида? Обясни за по простите като нас.

    Жената е искала да постигне нещо, което е извън възможностите й, т.е. надценила ги е. Резултат- смърт за нея, тежки моменти за семейството и т.н. Естествен подбор се казва. Та от там...

    То за да спечелиш трябва да рискуваш. Да не мислиш, че всеки предприемач печели. Ние виждаме само тези дето са успели, а тези които не са....тежки съдби.

    Съжалявам за жената. Лека и пръст!

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  9. 9 Профил на slavy_
    slavy_
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#6] от "EU defender":

    А да си чувал за декомпресионни процедури и кесонна болест?

  10. 10 Профил на Dimiter Tsvetkov
    Dimiter Tsvetkov
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Трагедия! ... на тази възраст човек не трябва ли да се въздържа от подобряване на екстремни рекорди?
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf1


    Именно.

  11. 11 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2589 Разстроено

    Новината е тъжна. Но стремежът на българи и другаде по света да търсят световни постижения е радостно.

    тел 032 644 150
  12. 12 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Не разбрах,кой рекорд се е опитала да подобри.Намерих един от 201 м,на българка,в Черно море,но може да са различни дисциплини.

    СТАРИЯТ ЧИП Е ДЕМОНТИРАН,А НОВИЯТ ОЩЕ ГО НЯМА.ЗАТОВА Е ПЪЛНО СЪС ЗОМБИТА.
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    До коментар [#7] от "slavy_":

    Остава и да нямат подсигоряващ екип и лекар?! Тогава биха били самоубийци...

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Наградите Дарвин се смята, че са за глупави постъпки от глупави хора, в резултат на което те загиват и не се размножават като по този начин спестяват глупавите си гени на човечеството. От сорта на Jackass или разни тъпаци, които се снимат с телефони как правят салто на дивана в хола и се пребиват.

    Този случай няма нищо общо с това.

  16. 16 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Трагедия! Имаше една българка преди известно време, поставила световен рекорд и преминала 200 метра, сигурно това е била целта. Но, на тази възраст човек не трябва ли да се въздържа от подобряване на екстремни рекорди?
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf1


    Станало и е зле на 230 м. Жената е била на 47, съпругът на 45. Той е бил на 200 м.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  17. 17 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 631 Разстроено

    До коментар [#6] от "EU defender":А да си чувал за декомпресионни процедури и кесонна болест?
    —цитат от коментар 9 на slavy_


    Според теб въпросните двама гмуркачи и понятие си нямат от тези термини?
    Като си толкова наясно айде обясни от какво идва дезориентацията...

    Stef
  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    [quote#8:"Чоко и Боко"][/quote]

    Май не разбираш, че обида за нацията е изказването на първия коментатор.

  19. 19 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Бог да я прости! За какво и трябваше да го прави? Веднъж вече влезе в Гинес...

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  20. 20 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#17] от "stef":

    Дезориентация: чувство за объркване, при което се губи ориентация за време (дата, час, година), място, личностна идентичност и настояща ситуация.

    Дезориентацията може да се дължи на:

    Болести на ендокринната система, разстройства на храненето и на обмяната на веществата - хипогликемия.
    Психични и поведенчески разстройства - пристъп на паника, посттравматично стресово разстройство, дисоциативни разстройства, шизофрения, деменция, делириум.
    Симптоми, признаци и отклонения от нормата - безпокойство.
    Болести на нервната система - болестта на Алцхаймер (Alzheimer's disease), преходна исхемична атака, синдром на Рей (Reye's syndrome).
    Новообразувания - тумор в мозъка.
    Болести на органите на кръвообращението - инсулт.
    Болести на кръвта, кръвотворните органи и отделни нарушения, включващи имунния механизъм - анемия.
    Инфекциозни и паразитни болести - болест на Кройцфелд-Якоб (Creutzfeldt-Jakob disease).
    Страничен ефект от прием на медикаменти

  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Това със сигурност са били тренирани хора,но се е случило.Бог да ги прости.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1626 Разстроено

    Дано да не е имала деца, че иначе ще е много труно да им се обясни, поради каква толкова съществена причина са загубили майка си...

  24. 24 Профил на bultras
    bultras
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Направих първото си гмуркане с нея и със съпругът и. Страхотни хора. Изцяло отдадени на гмуркането. Бог да я прости!

  25. 25 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1028 Разстроено

    Лека й пръст на жената, съболезнования на близките й!

  26. 26 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Станало и е зле на 230 м. Жената е била на 47, съпругът на 45. Той е бил на 200 м.
    —цитат от коментар 16 на dgd
    От това стигам до извода, че с нея на 230 метра не е имало никой друг... Ако е така, доста самоубийствено е било.

  27. 27 Профил на XtReMe
    XtReMe
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Ето, че човек, колкото и да е добър в дадена област, пак не е застрахован от грешки! Жалко за жената!

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8471 Неутрално
  29. 29 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Съжалявам за жената, но нейното място изобщо не е било на 230 метра под водата. Трябвало е роди и да се грижи за 3+ деца и да си играе с тях вместо да се прави на нещо, което природата не е предвидила за нея.
    Знам, че всеки иска това което няма/не може, но е крайно време всеки от нас да понамали егото и индивидуализма си и да почне да се държи нормално и с мисъл за бъдещето на вида ни. Това, че живееш веднъж и за кратко не е причина да ядеш, пиеш, сереш и еб§ш до припадък или да се правиш на делфин/планински козел. Отгледай добри (и повечко) деца, направи ги добри хора и твоето наследство ще пребъде. За разлика от "постиженията" в тъпата Книга на Гинес.

  30. 30 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Съболезнования за семейството!

  31. 31 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Ужас...нелеп начин да намериш смъртта си...бог да я прости жената :(

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  32. 32 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Аз не разбирам какъв е този стремеж да подобриш рекорд - само за да те запишат в книгата на Гинес ли?
    Дълбоко под водата е толкова негостоприемна среда... тъмно, студено, живот почти няма, освен някакви сплескани риби - налягането е жестоко. Човекът не е предвиден да оцелее в такива условия - за какво му е да се вре там, само за да каже, че е подобрил някакъв си рекорд, който ще се знае от 10-на енстусиасти в областта?
    Лека й пръст на жената...

  33. 33 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2861 Неутрално

    Всека сам си преценява какво да прави с живота си.За мен подобни действия са необоснован риск.Разбирам да рискуваш живота си,за да спасиш някой близък и приятел,дори и непознат човек.Гледах един документален филм за един небесен гчуркач-тези дето скачат със специални костюми и едва накрая отварят парашут.Показа една снимка на 10 човека ,всичките млади хора и каза,че останалите 9 били умрели.Накрая на филма излязоха надписи,че и той е умрял.

  34. 34 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 757 Неутрално

    От оскъдната са ясени само трагичният факт за загиналата жена и че са се гмуркали с акваланг и всичко друго е или неясно или ненаписано.Вероятно става въпрос за дълбоководна болест (decompression sickness)но може да е и всякакъв друг инцидент.Явно са били опитни водолази при положение че са решили толкова рискован опит но нестава ясно имали ли са на разположение помощен персонал ,камера за декомпресия и какви и колко са били допълнентелният водолазен персонал.Гледал съм док.филми за такива рекорди обикновенно има флота и 50 човека + 20-30 водолаза на всеки 10 метра...ако са били само 5 човека с тази гумена лодка ...много жалко много жалко.

  35. 35 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 863 Разстроено

    До коментар [#20] от "pifi":

    Всичко, което си написал по принцип е вярно, но няма нищо общо със случая.
    Вероятната причина е азотна наркоза. При потапяне на голяма дълбочина поради повишеното налягане, азотът от въздуха се разтваря в кръвта и попада в мозъка, където причинява азотна наркоза. Един от симптомите е загубата на ориентация. За потапяне на големи дълбочини се диша специална смес, в която азотът е заменен с хелий, точно за да се избегне азотната наркоза.
    Това естествено го знаят всички водолази и дълбоководни гмуркачи. Явно в конкретния случай са разчитали, че за краткото врема на пребиваване на дълбочината азотът няма да успее да се разтвори и подейства, но....

  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Лоша работа, живота някак си е важен а рекордите не чак толкова!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    До коментар [#16] от "dgd":

    От къде го разбра?

  38. 38 Профил на Честити Пижо Пенда без Дженда
    Честити Пижо Пенда без Дженда
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    [quote#17:"stef"][/quote]

    Може да дойде от запушване на кръвоносните съдове с азотни молекули при неправилна декомпресия при изкачването

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  39. 39 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Не знам от къде ги вадите тези цифри за 200-230 метра, но световния женски рекорд за вертикално гмуркане е 160 метра. Май го бъркате с рекордите за измината хоризонтална дистанция.

  40. 40 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#29] от "johnniewalker":

    " Отгледай добри (и повечко) деца, направи ги добри хора и твоето наследство ще пребъде. За разлика от "постиженията" в тъпата Книга на Гинес."
    На кой му пука за Гинес, животът си тече, но вече без нея,

  41. 41 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 372 Неутрално

    аз имам сертификат за дайвинг и макса ми 20-22 метра в Епитет.тази какво еправила на 230 метра

  42. 42 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5118 Неутрално

    Жалко за жената !
    Моето мнение е, че........който се страхува умира всеки ден !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  43. 43 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Не виждам смисъла честно казано ...Да се гмурнеш от 200 на 202 метра - маргинално; животът ти - прайслесс...

  44. 44 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Съжалявам за жената, но нейното място изобщо не е било на 230 метра под водата. Трябвало е роди и да се грижи за 3+ деца ...
    —цитат от коментар 29 на johnniewalker


    Жалко, че смятате отглеждането на деца за единствената ценност, която човек може да направи в живота си. Откъде знаете, че това семейство не е направило и това, междудругото?
    Представете си, има хора, които намират смисъла в поставянето на наглед недостижи цели, и надхвърлянето им. Адреналинът ги държи живи, а не "скучното" ежедневие.
    Бог да я прости! Дано се е наживяла!

  45. 45 Профил на alicekapital
    alicekapital
    Рейтинг: 402 Неутрално

    На тези драскачи, непроумяли какво тегли хората да покоряват най-високите върхове, или дълбините, да си поставят изпитания и да постигат /откриват/надскачат- аз не се наемам да обясня. Но. Исках да изкажа съболезнавания на семейството на тази силна, жизнена, спортна и лъчезарна жена. Това е.

  46. 46 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Исках да изкажа съболезнавания на семейството на тази силна, жизнена, спортна и лъчезарна жена. Това е.
    —цитат от коментар 45 на alicekapital


    Семейството на загиналата Теодора се състои само от съпругът й Михаил, който е в болницата в Солун след инцидента. Доколкото знам, те нямат деца.
    Въпреки всичко, моите най-искрени съболезнования. И безкрайни уважения към всички екстремни спортисти!

  47. 47 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Риск печели, риск губи. Хора загиват в Хималаите, поради височинна болест. Пробват се хората. Имат собствения си живот и разполагат с него.

  48. 48 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9905 Неутрално

    Жалко за жената. Бог да я прости.

  49. 49 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 442 Неутрално

    2015-та при Ибиса изчезна най-добрата тогава състезателка по свободно гмуркане, 53-годишната Наталия Молчанова. И то при гмуркане за кеф, не за постижение. Та 43-45години не са много за този спорт. При такива екстремни ситуации винаги има риск. Явно нещо не са преценили или съобразили.

  50. 50 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 936 Неутрално

    На тези драскачи, непроумяли какво тегли хората да покоряват най-високите върхове, или дълбините, ....
    —цитат от коментар 45 на alicekapital


    Не се притеснявай, Чарлз Дарвин ни е обяснил много отдавна какво те тегли да правиш такива неща.
    Което не ми пречи да ме яд като такива като теб умират по най-разнообразни и тъпи начини.

    Жалко, че смятате отглеждането на деца за единствената ценност....... Адреналинът ги държи живи, а не "скучното" ежедневие.
    —цитат от коментар 44 на Николай Рангелов


    Те и наркоманите живеят за следващата доза и с това осмислят животът си. Адреналиновите джънкита не се различават много от тези дето смъркат или се бодат. Просто тяхната дрога се произвежда от човешкото тяло.

    А на въпросът защо децата са най-важната ценност (не съм казал единствена) ще се въздържа да отговаря, защото вечерта ми ще мине в писане. Ще дам най-простият пример - деца ти трябват за да грижат за теб като остарееш. Недей да разчиташ, че нечии други ще се погрижат за теб, защото те чака бъдещето на учебните трупове в Медицинска Академия (те винаги се радват на такива, между другото).

  51. 51 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Ahmed Gabr[14][26] Red Sea 332.35 metres (1,090.4 ft) 2014
    Nuno Gomes[27] Red Sea 318 metres (1,043 ft) 2005
    Nuno Gomes Red Sea 271 metres (889 ft) 2004
    Nuno Gomes South Africa 283 metres (928 ft) 1996
    Nuno Gomes South Africa 252 metres (827 ft) 1994
    Pascal Bernabé Mediterranean 266 metres (873 ft) 2005
    Krzysztof Starnawski[28] Red Sea 283 metres (928 ft) 2011
    Krzysztof Starnawski[29][30] Viroit cave Albania 278 metres (912 ft) 2016
    Krzysztof Starnawski[31][32] Hranicka Propast 265 metres (869 ft) 2015
    David Shaw[nb 6] South Africa 271 metres (889 ft) 2004
    Aaron Butler Australia 279 metres (915 ft) 2015
    Gilberto M de Oliveira Brazil 274 metres (899 ft) 2002
    John Bennett[nb 6] Philippines 308 metres (1,010 ft) 2001
    John Bennett[nb 6] Philippines 254 metres (833 ft) 2001
    Jim Bowden Mexico 282 metres (925 ft) 1994
    Jim Bowden Mexico 251 metres (823 ft) 1993
    Sheck Exley[nb 6] South Africa 263 metres (863 ft) 1993
    Sheck Exley[nb 6] Mexico 264 metres (866 ft) 1989
    Don Shirley South Africa 250 metres (820 ft) 2005
    Mark Ellyatt Andaman Sea 313 metres (1,027 ft) 2003
    Scott Nally Red Sea 295 metres (968 ft) 2001
    Mark Ellyatt Thailand 260 metres (850 ft) 2003
    Dariusz Wilamowski Lake Garda 245 metres (804 ft) 2009
    Dariusz Wilamowski Lake Garda 264 metres (866 ft) 2010
    Dariusz Wilamowski Lake Garda 244 metres (801 ft) 2012
    Will Goodman Indonesia 290 metres (950 ft) 2014
    Xavier Méniscus[33] Font Estramar 248 metres (814 ft) 2014
    Xavier Méniscus[34] Font Estramar 262 metres (860 ft) 2015
    Michele Geraci Bordighera, Italy 253 metres (830 ft) 2014
    Guy Garman[nb 6] St. Croix, USVI 247 metres (810 ft) 2015
    Luca Pedrali [35] Lake Garda 264 metres (866 ft) 2017
    Wacław Lejko [36] [37] [nb 6] Lake Garda 249 metres (817 ft) 2017
    Jordi Yherla[38] Font Estramar 253 metres (830 ft) 2014
    ***
    теа от по горе изброените продължават да се гмуркат...добре прмер риск + премери собственни възможности + екип+пари+ + + + + а какво са имали нашите водолази освен типично бг -самочувствие без финансово и друго покритие?? =глупав необоснован риск

  52. 52 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 757 Неутрално

    без коментар

    Verna van Schaik (South Africa) dived to a depth of 221 m (725 ft) in the Boesmansgat cave in South Africa's Northern Cape province on 25 October 2004. The dive lasted 5 hr 34 mins, of which only 12 minutes were spent descending.

  53. 53 Профил на crowd_control
    crowd_control
    Рейтинг: 8 Разстроено

    До коментар [#51] от "the_fat":
    Всички сте големи разбирачи.
    Знаеш ли, че в екипа за това гмуркане беше единият от списъка ти Pascal Bernabé? Знаеш ли колко планиране и години тренировки коства това начинание та седейки си зад клавиатурата, не само да ги разбираш, ами и да осъждаш.
    Знаеш ли списъка с неуспелите с безкрай пари подготовка и дарба колко по-дълъг е?
    Моля Ви замълчете.

  54. 54 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Това е високо рисков спорт. Тренировките са ежедневни и много изтощителни. Основен момент е осигуряването.Ако единственият осигуряващ/ съпругът й/ е бил на 30 м над нея намирисва ми на груба грешка. Кислородното опианение за всеки дайвър настъпва на различна дълбочина. Говоря за потапяне с дихателен/автономен/апарат. Ето защо леководолазите слизат под вода винаги по двойки. Когато единият покаже признаци на опианение /най-разнообразни са/ достатъчно е другият да го бутне един метър нагоре и всичко се оправя. Вероятно тук става дума за спускане без апарат с помоща на тежест. При споменатата дълбочина много вероятно апнеята да е била крайно недостатъчна за рекорд. Но нека професиналистите се произнесат. Жалко наистина но цената на лекомислието в този случай е животът.

  55. 55 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 670 Любопитно

    [quote#50:"johnniewalker"][/quote]
    Ще дам най-простият пример - деца ти трябват за да грижат за теб като остарееш.

    малко офтопик
    Ти за това ли си отглеждаш децата?Да ти слугуват като остарееш?

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  56. 56 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 670 Любопитно

    Трагедия! Имаше една българка преди известно време, поставила световен рекорд и преминала 200 метра, сигурно това е била целта.
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf1


    Това е мацката.
    http://www.360mag.bg/posts/50285

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  57. 57 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#6] от "EU defender":

    "Не се и съмнявам, че сте ме докладвали. Тази жена е била повече от 3 часа под водата. А е била на 45 години. Къде е тръгнала на тази възраст да подобрява рекорди?"
    ====================
    Не знам какво си написал в предния коментар, но в този съм съгласен с тебе.
    Това е спортно постижение, а рекорд се прави, когато вече знаеш, но още можеш. В големия спорт само единици остават до 42 - 43 години. В зависимост от спорта постиженията идват обикновено в диапазона 25 - 38. Оттам нататък ставаш треньор и даваш акъл. Просто тялото започва да се променя.
    Примерите всеки може да потърси в историята на спорта.

    Еретик
  58. 58 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#50] от "johnniewalker":
    Човечеството е "човечество", а не "популация на вид" именно заради тези индивиди, които са си поставили за цел да надскочат себе си и познатото и да открият неща, непознати до сега - учени, спортисти, артисти. Индивидите, избрали да допринесат с потомство са основата, но не изключват важността на първата група.


  59. 59 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#50] от "johnniewalker":
    Човечеството е "човечество", а не "популация на вид" именно заради тези индивиди, които са си поставили за цел да надскочат себе си и познатото и да открият неща, непознати до сега - учени, спортисти, артисти. Индивидите, избрали да допринесат с потомство са основата, но не изключват важността на първата група.


  60. 60 Профил на lacrima
    lacrima
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#50] от "johnniewalker":
    Човечеството е "човечество", а не "популация на вид" именно заради тези индивиди, които са си поставили за цел да надскочат себе си и познатото и да открият неща, непознати до сега - учени, спортисти, артисти. Индивидите, избрали да допринесат с потомство са основата, но не изключват важността на първата група.


  61. 61 Профил на dubmice
    dubmice
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дора и Мишо Балабанови бяха едни от от най подготвените ни водолази да направят този рекорд. Коментарите на повечето от вас са малоумни. Сбогом Дора и много, много кураж Мишо.

  62. 62 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 936 Неутрално

    [quote#50:"johnniewalker"]
    —цитат от коментар 55 на Психонавт
    Ти за това ли си отглеждаш децата?Да ти слугуват като остарееш?[/quote]

    Не. Отглеждам ги разбира се, за да ти сменят памперса след като си счупиш гръбнака докато се правиш на Батман на Витоша или Спайдърмен в Рила.

    Други офтопик въпроси имаш ли?

  63. 63 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Дълбоководното гмуркане е повече наука, отколкото спорт. Парциално налягане на вредност, декомпресионни таблици, скорост на изплуване. Задължителен е кораб с декомпресионна камера.

  64. 64 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    Много съжалявам за жената, но - кому е нужно? Каква полза носи такъв рекорд на когото и да било, освен на поставилия го, за самочувствие? Подобна енергия и отдаденост могат да бъдат безкрайно полезни на други места.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  65. 65 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 516 Разстроено

    До коментар [#6] от "EU defender":

    "Тази жена е била повече от 3 часа под водата. А е била на 45 години. Къде е тръгнала на тази възраст да подобрява рекорди?"

    Поредните "писаници" от вас..! А прочете нещо да ви се не смеят хортата! На 45 години била жената!? Герой е..! Герой!!!

    http://seanomad-freediving.com/content/istoriya-na-svobodnoto-gmurkane

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  66. 66 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#16] от "dgd":От къде го разбра?
    —цитат от коментар 37 на hamiltonf1


    Знам всичко.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  67. 67 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    До коментар [#5] от "Paolo Di Canio":Не се и съмнявам, че сте ме докладвали. Тази жена е била повече от 3 часа под водата. А е била на 45 години. Къде е тръгнала на тази възраст да подобрява рекорди?
    —цитат от коментар 6 на EU defender


    Братле, за съжаление твърде много хора артикулират някакви нагони като се занимават с неща, които просто са опасни и така намират смисъл в съществуването си. А още повече, които също имат някакви проблеми, но са достатъчно страхливи да не се пробват, просто ги аплодират тия първите и се нахвърлят върху всеки, който изрази съмнение в смисъла на цялата работа. Така и те се чувстват "част от рекорда". Няма как да се разбереш с такива. То не е до конкретната случка, а до възприятието за това какво има смисъл в краткия ти живот.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  68. 68 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#62:"johnniewalker"][/quote]

    Радвам се да видя човек със здрави морални ценности. Храносмилане и размножаване - това са основните цели на всеки човек.

  69. 69 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#45] от "alicekapital":

    не мога да разбера тези хора ,дето се хвърлят да рискуват и масово загиват я в планината ,я в морето ,всички се гмуркаме ,цяло лято съм бил на морето и всеки ден съм се гмуркал ,но на 50 години да се правя на интересен и да постигам постижения е далеко от мисълта ,това са хора мазохисти ,които се чудят от нямане какво да измислят ,как да си рискуват живота ,а той е един ,е ,постигнали са желаното си ,бог да ги прости ,дано са намерили себе си .

  70. 70 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2861 Неутрално

    До коментар [#50] от "johnniewalker":Човечеството е "човечество", а не "популация на вид" именно заради тези индивиди, които са си поставили за цел да надскочат себе си и познатото и да открият неща, непознати до сега - учени, спортисти, артисти. Индивидите, избрали да допринесат с потомство са основата, но не изключват важността на първата група.
    —цитат от коментар 60 на lacrima


    И с какво спортистите и артистите са допринесли за прогреса на човечеството?И двете категории забавляват останалата част от хората и така си изкарват прехраната.Не виждам по каква причина ги слагаш в една група с учените,които са допринесли животът ни да бъде такъв какъвто е,а не да сме още в саваните и пещерите.

  71. 71 Профил на kalin333
    kalin333
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Съжалявам за жената, но нейното място изобщо не е било на 230 метра под водата. Трябвало е роди и да се грижи за 3+ деца и да си играе с тях вместо да се прави на нещо, което природата не е предвидила за нея. Знам, че всеки иска това което няма/не може, но е крайно време всеки от нас да понамали егото и индивидуализма си и да почне да се държи нормално и с мисъл за бъдещето на вида ни. Това, че живееш веднъж и за кратко не е причина да ядеш, пиеш, сереш и еб§ш до припадък или да се правиш на делфин/планински козел. Отгледай добри (и повечко) деца, направи ги добри хора и твоето наследство ще пребъде. За разлика от "постиженията" в тъпата Книга на Гинес.
    —цитат от коментар 29 на johnniewalker


    умни думи и право в целта ! но не е задължително да правиш деца , и не е задължително да са три за да си успял и "разцъфнал човек без его " ! розата може да даде и 10 издънки на рози стига да не е засенчена от някои голям бор ... както са в моята градина. ама един добър тъкач, ковач, тенор, танциор, майстор на гайди или гадулки няма да му отцениме пребиваването на земята от това колко деца има и как ги е възпитал а от реалната му реализация в тъй наречения човешки занаят било то гардинарство било то бубарство ... нямайки деца и не осиновявайки не му пречи да разцъфтява като човешка личност и да бъде "Зен гуро" в занаята си ! иначе съм напълно съгласен с тебе за безмислието на статистиката в книгата на Гинес рекордите.

  72. 72 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#20] от "pifi":Явно в конкретния случай са разчитали, че за краткото врема на пребиваване на дълбочината азотът няма да успее да се разтвори и подейства, но....
    —цитат от коментар 35 на marker


    Точно една година преди смъртта на Тео се гмуркахме с нея и Мишо на Ситония. Мога да кажа, че бяха много добре подготвени като Мишо водеше курс по текникал дайвинг. Аз за момента съм AOW до 30 м и ми стига, като единствоно бих изкарал нитрокс специализация. За тях обаче гмуркането беше живота им. Буквално за съжаление.

    Може би са били по-самоуверени във възможностите си в конкретния случай, НО това е не просто рекорд. Това е навлизане в неизследвана територия, в която дори сега не е ясно как реагира човешкия организъм при такива условия. Това е налягане от 24 атмосфери!!! За сравнение в тенджера под налягане се готви при 2 атмосфери...

    За съжаление всички водолазни таблици и алгоритми са съставени чрез практически опити за реакцията на човешкото тяло и газовете в него на високото налягане и престой. В цялата история на водолазния спорт има трагични инциденти. Както сред първопроходците, така и сред „любителите“. Причините са всякакви.

    Конкретно това гмуркане е било планирано и обезпечено с екип, катер, линейка, лекар и пр. На определена дълбочина като част от декомпресионната процедура обаче Тео получава дезориентация. Просто така реагира тялото ѝ. Също и при Мишо. Това е нещо, за което нямаш жизнен опит, не се тренира, няма как да предвидиш. Алпинистите познават подобни състояния при намаленото количество кислород.

    А това на колко години си, за да направиш подобен опит, няма значение. Единствено някой келеш може да я съди за възрастта ѝ и това, което е направила. Да припомним Джон Глен на колко се върна в космоса...

    Сбогом, Тео!

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK