Започват проучвания за изграждане на нов мост над Дунав при Русе

Започват проучвания за изграждане на нов мост над Дунав при Русе

© Надежда Чипева, Капитал



България и Румъния ще проучват възможността за изграждане на нов мост над река Дунав при Русе - Гюргево, съобщи правителствената информационна служба. Днес Министерският съвет одобри меморандум между правителствата на двете страни за извършване на задълбочени проучвания за изграждането на моста.


Анализът показва, че през последните години многократно са нараснали автомобилният трафик през Дунав мост при Русе и търговският обмен по Рейнско-Дунавския коридор (Коридор 7), се посочва в решението. Първият мост над Дунав е открит преди повече от 60 години и техническите му възможности не позволяват облекчаване на трафика. Налага се рехабилитация на конструкцията и спиране на движението, което води до задръствания, натоварване на инфраструктурата и други затруднения. Изграждането на ново съоръжение при Русе - Гюргево ще облекчи значително съществуващия трафик, ще намали негативното въздействие върху околната среда и ще има цялостен положителен икономически ефект за двете страни, се посочва в съобщението.


Отбелязва се, че с подписването на меморандума за проучванията двете страни ще поставят основа за подобряване на транспортната си свързаност и повишаване на икономическата активност в региона. Подкрепа за изграждането на новото съоръжение е изразена и от местните и регионалните власти на двете страни. Още през август областният управител на Русе и директорът на митницата коментираха, че трафикът през Дунав мост се е увеличил двойно за една година и единственото решение е изграждане на нов мост. Преди дни регионалният министър Николай Нанков заяви, че в обозримо бъдеше ще има трети мост над Дунав.




С друго решение днес кабинетът одобри и проект на споразумение между Изпълнителната агенция "Морска администрация" и Румънската морска администрация за предоставяне на достъп на кораби, които се нуждаят от помощ, до места за убежища.


Споразумението определя процедурите за сътрудничество с румънската страна за съставянето на план за приемането на кораби в пристанищата в Черноморския регион и обезпечаването на тяхната безопасност. Регламентира се и вземането на решения при предоставяне на място за убежище с оглед избягване на ненужен риск за корабоплаването и околната среда. Ще се подобри обмяната на информация за улеснение на координацията между компетентните органи в двете държави за навременна намеса, оказване на помощ и предоставяне на места за убежища. Със споразумението ще се изпълнят изискванията на директива 2002/59/ЕО за създаване на система на Общността за контрол на движението на корабите и за информация.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    Крайно време беше. И дано го направят като част от една бъдеща магистрала и място за скоростен влак. Иначе ще е много глупаво.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Първата добра новина за деня!
    Браво!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Трафика се е увеличил многократно, но сега ще проучваме !!!

  4. 4 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Хаирлия да е!
    Строителството на предишния отне 10 години, дано тоя по-бързо стане.
    Направо се чудя римляните как са ги строили тия мостове за 1 година, без европейско финансиране. :)

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#3] от "442":

    Грабвайте мистрията и търчете да градите моста... непроучвайки. Таман ще дадете пример на младите, дека люпят семки на брега.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#5] от "moriarti":

    ми то няма да го правят крадците.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    До коментар [#5] от "moriarti":ми то няма да го правят крадците.
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, БСП няма да види власт в близките 20 години.

  9. 9 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ако няма да го прави Корнели или някой друг твой авер, КАСКЕТЕ... кой че го прай, ма?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    Пак пиша - Нали Дунав мост 2- събитието на Видин за 2013 година,нали на церемонията по откриването му моста бе наречен Нова Европа от европейският комисар по регионална политика - Йоханес Хаан и той каза,че ползите от този мост ще се почустват след няколко години.Колко пари ще крадете бе другари,колко моста ще строите - защо не заработи този на Видин- Калафат.защо пустее сухопътната и железопътна връзка Кардам - Негру Вода!?

  11. 11 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Е добре, нека да видим, колко време ще им отнеме да го започнат / реализират.

  12. 12 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#10] от "chicago514":

    На братята съседи им е по-удобно да ползват направената си инфраструктура, а не да правят нова,която да обслужва трафика.А нашите корифеи ги мързи да преговарят. По -лесно им е да хвърлят пари на вятъра.

    mihala
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Весело

    До коментар [#9] от "moriarti":

    Румънците - елементарно е !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#12] от "Antoaneta Ardashes":

    ДУругарко Аркадаш, какво точно искате да внушите на драгата публика? Че трябва да има или, че не трябва да има нов мост?!? Ако пребром мостовете на Виена и Будапеща... българските на Дунав са си жива мизерийка.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#11] от "deymus":

    Всичко зависи от Европа - и пари и срокове и строител (дано да не е Бг този път)

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Целенасочено се работи в ущърб Северозапада.
    Модернизацията на жп София -видин отдавна отпадна. Магистрали не се предвиждат.
    Румъния има интерес да ползва русенския мост, защото камионите се движат по по-голяма част от територията й

  17. 17 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    СТРАХОТНО!
    Румънският натиск даде резултат, влашкото лоби успя да пробие. Както навремето преди 12 години подкупните варненски общинари ликвидираха проекта за ново Контейнерно пристанище Варна. Тогава Варна имаше по-голям контейнерен оборот от Констанца. Сега румънците имат 10 ПЪТИ по-голям товарооборот.
    Сега става същото: Видинският мост води ЗАНИКЪДЕ - към обиколен второстепенен път през Румъния до Унгария. А ПЪК НИЕ ИМАМЕ ЖИЗНЕНА НУЖДА от дублиращ път до Средна Ервропа, защото съществуващият през Белград се контролира от Сърбия, която освен, че е наш недоброжелател е и руски Троянски кон.
    ТАКА, ЧЕ ПИЛЕНЦА, България пак ще е прецакана и няма да получи нищо срещу новия мост. Да не забравяме, че той върви в комплект с Тунела под Шипка, който още повече ЩЕ УЛЕСНИ РУМЪНЦИТЕ, докато нашият първокласен и кратък път през Румъния до Унгария СИ ОСТАВА МЕЧТА. Както винаги!

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#17] от "Уточнител":

    Имаше и готови инвеститори за Порт Бургас но корупционната среда ги прогони !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2958 Неутрално

    До коментар [#12] от "Antoaneta Ardashes":

    За да преговарят трябва да имат аргументи. А какви аргументи имаме, като от нашата страна (Видин) инфраструктурата е трагична? Междуселки пътища и едно дефиле пълно със завои и така чак до София. Кой е луд да мине оттам. Макар, че даже и при тая кретенска инфраструктура, пътя е задръстен от камиони, което показва, че има интерес към трасето.

    Видин - Калафат може да се "отпуши" само с тунел под Петрохан и скоростен път до Видин. Вместо да наливат пари в нов мост, нашите "управляващи" да инвестират в тунел под Петрохан!

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2958 Неутрално

    До коментар [#14] от "moriarti":

    Засега трети не ни трябва, защото втория (при Видин) не се натоварва. А той е много по-изгоден за България от трети нов при Русе!

    Още един мост при Русе е изцяло в интерес на Румъния и ущърб за България!

  21. 21 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 483 Любопитно

    Да се строи - добре, нека.
    Обаче това ли искаме да получим в краен резултат : 2 моста при Русе и недоразвит коридор западна България -> западна Румъния -> Унгария ?
    Това ли ни е стратегията за връзка с ЕС - през Букурещ?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  22. 22 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6817 Неутрално

    Отлична новина, дано властите на двете страни действат експедитивно и се намерят средства за изпълнението

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  23. 23 Профил на OCTAVIAN
    OCTAVIAN
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Стротелството на дублиращ мост при Русе трябва да се обвърже с изграждане на магистрала между Калафат и Унгарската граница. Плюс още един мост при Лом или Белене.

    OCTAVIAN
  24. 24 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    Този мост е като комунизма на хоризонта.Чиста проба залъгалка. Не че е нужен де, имам предвид капацитета.

  25. 25 Профил на cdy54533541
    cdy54533541
    Рейтинг: Неутрално

    докато нашият първокласен и кратък път през Румъния до Унгария СИ ОСТАВА МЕЧТА. Както винаги!
    —цитат от коментар 17 на Уточнител


    Ти щур ли си, пътят през Видин не може да е никаква алтернатива на този през Сърбия, защото е с поне 100 км по-дълъг, затова и никой не си дава зор да хвърля пари по него. За нас е все тая дали ще се пътува през Сърбия или Румъния за Централна и Западна Европа, стига разстоянието да е по-кратко. Мостът и трасето през Видин бяха актуални през югославските войни и конфликтът в Косово.
    Мостът през Русе от своя страна е безалтернативен и крайно належащ поради огромния трафик. През него трябва да минава освен магистрала, и високоскоростна ЖП линия, както е написал потребителят в първия коментар.

  26. 26 Профил на cdy54533541
    cdy54533541
    Рейтинг: Неутрално

    Стротелството на дублиращ мост при Русе трябва да се обвърже с изграждане на магистрала между Калафат и Унгарската граница. Плюс още един мост при Лом или Белене.
    —цитат от коментар 23 на OCTAVIAN


    И каква е логиката да се строи магистрала между Калафат и унгарската граница? Както и мостове при Лом или Белене? Абе защо си мислите че всеки може да се изказва по такива въпроси бе? Как при Лом мост като е на 50 км от Видин, вие нормални ли сте тука какви сте? Или пък при Белене, за да дублира (двата) моста при Русе? Мостът ще е при Оряхово, измислено е вече, стига сте ръсили акъл по форумите.

  27. 27 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Какво проучват,когато не е решено,ще има ли магистрала Русе-В.Търново и ако ще има,откъде ще мине.Дотогава,проучването мога и аз да го правя.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  28. 28 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    Малко нелепо ще е ако край Русе има 2 моста, а на Запад в продължение на над 300км - само един. По добре е третият мост да е поне малко встрани - примерно Свищов. А най-добре е да е по-средата между двата моста - край Никопол. Иначе пак се получава свръх-концентрация на трафика.

    Друг вариант е и мост край Силистра. За нашия туристическия трафик той е по-изгоден. Всеки който е ходил по северното ни черноморие знае, че там румънските туристи са най-голямата група. Сега те трябва доста до обикалят (или през Русе или през Констанца). Един мост край Силистра би опънал пряк маршрут между Букурещ и северното ни крайбрежие.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  29. 29 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Вече знам кой ще спечели и тази обществена поръчка...

  30. 30 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 650 Неутрално

    ДАНО не стане като с "Дунавмост 2" Мост има път до него няма .

  31. 31 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    [quote#25:"cdy54533541"][/quote]

    Това не е баш така! През Видин пътя е повече за вас, но не и за мен.
    Освен това Сърбия не е алтернатива на 2-3 минутното преминаване през Видин и след това през Мако примерно северозападно от Тимишоара.

    От как е пуснат моста на Видин вече никога не съм минавал през Сърбия, няма и да минавам повече.
    Относно трафика през ДМ2, ако някой си направи труда ще види, че количеството автомобили някои месеци минава 100 хил, като основното количество е от камиони и по-малко леки автомобили. Това покзава че моста е стигнал като трафик този на Русе, който е натоварен най-вече от леки автомобили като бройки.
    Кой каквото ще да разправя, но ако има 1-2 моста в страни(70-150км) от моста на Русе, трафика ще се разпредели и ще намалее при Русе, да не говорим, че наистина сме смешни с тези два моста на 400км разстояние към момента!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  32. 32 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#24] от "Judjuk":

    Ще го направят след тунела под Шипка

  33. 33 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Трафикът по моста не е проблем. Проблем е , че работят малко гишета и се чака.

  34. 34 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Трафикът по моста не е проблем. Проблем е , че работят малко гишета и се чака.
    —цитат от коментар 33 на Рол


    Пълни глупости.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  35. 35 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Несъразмерна простотия - втори мост при Русе!
    И с, и без проучване! Развитието ... и на двете държави няма да стане с построяването на 15 моста, нито през Русе, нито през Перловска река!!!
    100 проучвания, анализа и резлултата има - Дунав е граница - непреодолима, докато няма нормална проходимост през реката! 15 моста да направят на едно място, тя няма да стане по-проходима! Особено, когато има различни от едно направления на товаропотоците!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  36. 36 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#34] от "Свинчуга":

    Минавал ли си някога?

  37. 37 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#34] от "Свинчуга":Минавал ли си някога?
    —цитат от коментар 36 на Рол


    Минавам средно веднъж на месец-два.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8849 Неутрално

    То пътища няма , каквито трябва, те нов мост ще строят. При Бяла хората се изпотрепаха.

  39. 39 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#37] от "Свинчуга":

    Сподели тогава колко време отнема паспортния контрол и колко време преминаването през моста. Аз лично минавам 1-2 пъти месечно. През моста се минава за около 2-3 минути , докато паспортния контрол съм губил най-малко 8-10 минути и обикновено около половин час.

  40. 40 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 506 Неутрално

    СТРАХОТНО! Румънският натиск даде резултат, влашкото лоби успя да пробие. Както навремето преди 12 години подкупните варненски общинари ликвидираха проекта за ново Контейнерно пристанище Варна. Тогава Варна имаше по-голям контейнерен оборот от Констанца. Сега румънците имат 10 ПЪТИ по-голям товарооборот.Сега става същото: Видинският мост води ЗАНИКЪДЕ - към обиколен второстепенен път през Румъния до Унгария. А ПЪК НИЕ ИМАМЕ ЖИЗНЕНА НУЖДА от дублиращ път до Средна Ервропа, защото съществуващият през Белград се контролира от Сърбия, която освен, че е наш недоброжелател е и руски Троянски кон.ТАКА, ЧЕ ПИЛЕНЦА, България пак ще е прецакана и няма да получи нищо срещу новия мост. Да не забравяме, че той върви в комплект с Тунела под Шипка, който още повече ЩЕ УЛЕСНИ РУМЪНЦИТЕ, докато нашият първокласен и кратък път през Румъния до Унгария СИ ОСТАВА МЕЧТА. Както винаги!
    —цитат от коментар 17 на Уточнител


    защо така...до границата на Унгария и Румъния на Надлач има магистрала. След границата пак има магистрала та чак до Lugoj, според гугъл мапс са 194км магистрала при такса за ползване 3 евро (както и на всички пътища с това). След това са 263км по първокласен път, който е по-добър от масовите в България, не минава през много населени места и има доста прави (не криволичи като Видин-Монтана). По пътя се движат страшно много камиони, включително дори турски. Т.е. трафикът е започнал да се измества от преминаване през Сърбия (въпреки че Сърбите скоро ще довършат магистралата до нашата граница) за през Румъния и Видин.
    За сравнение, ако камионите решат да минат през Русе, ги чакат още минимум 531 километра. И после какво следва? Русе-Бяла? Хемус скоро няма да стигне до там скоро.
    Реално при нас трябва рехабилитация на пътя Лом-Монтана, който минава през ниското и оттам да се измести трасето, вместо да се вие по хълмовете по сегашния главен път. От Ботевград нататък си е магистрала чак до Турция.
    Добра стратегия е да оправим пътя от наша страна за да се засили много трафика, с което румънците да бъдат принудени да направят скоростен път след Lugoj.
    Иначе това, което се чува от Румъния е, че магистралата до Букурещ няма да бъде завършена или поне не с европейски пари, защото за този период няма договорени достатъчно пари, а от 2020-та ЕС спира да финансира магистрали. Който построил с евросредства - построил.
    А за леките коли на Мако/Ценад се минава за 2-3 минути (до 3,5т), след което си карат спокойно. Между другото, заради трафика румънците явно си затварят очите и камионите карат със 70-80 в селата (особено нощем).

  41. 41 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#21] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Да не говорим за транзита север-юг през Силистра, където наистина има нужда от мост. А АМ Русе-ВТ е крайно належаща също така.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  42. 42 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Нека има нови мостове, но нека и оправят и гишетата за проверка!
    Подобряване на капацитета за обработка на документи ще позволи няколко пъти повече коли да минават през моста.
    И да махнат таксата за преминаването му от леки коли!

  43. 43 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    НЕ! НА МАГИСТРАЛАТА ПРЕЗ РУМЪНИЯ ДО УНГАРИЯ

    ЧервеноРуското антибългарско лоби пак се намеси в полза на съюзна Сърбия*, прояви се тролчето XYZ12345678
    _____________________________
    *вековен противник на България и българите, верен съюзник на Россия

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  44. 44 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    75 картини от Русия

    http://www.bulgaria.utre.bg/gallery/2014/09/05/4401-nyama_takiva_idioti_chast_13_ta_galeria/78130

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  45. 45 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    ЗА РАЗТУХА НА РУСОФИЛИТЕ! ВНИМАНИЕ: да не се гледа от лица със слаба нервна с-ма

    М Ъ К А

    ГВнвоз - ч.1 и ч.2
    https://www.youtube.com/watch?v=VSXsZHNam3Q
    https://www.youtube.com/watch?v=-qkt7R-QKVQ

    приятно четене!
    внимавайте - не носим отговорност за психически увреждания

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  46. 46 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Дневник, кьде ще е моста последно,
    Кайнарджа или Русе?

  47. 47 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    новият химн на Россия

    https://www.youtube.com/watch?v=VSXsZHNam3Q

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  48. 48 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Целенасочено се работи в ущърб Северозапада. Модернизацията на жп София -видин отдавна отпадна. Магистрали не се предвиждат. Румъния има интерес да ползва русенския мост, защото камионите се движат по по-голяма част от територията й
    —цитат от коментар 16 на starlighter

    Проблемът на моста Видин - Калафат е, че след Калафат няма подходяща пътна инфраструктура. Трафика при Русе е основно в посока Балтийските държави, Украйна и Русия, и преобладаващо не е насочен към Западна Европа.
    Трафика за Европа, който би трябвало да се възползва от моста при Видин, минава през Калотина.

    p.s.
    Видин ми е втори роден град и ми е на сърце !

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  49. 49 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Малко нелепо ще е ако край Русе има 2 моста, а на Запад в продължение на над 300км - само един. По добре е третият мост да е поне малко встрани - примерно Свищов. А най-добре е да е по-средата между двата моста - край Никопол. Иначе пак се получава свръх-концентрация на трафика.Друг вариант е и мост край Силистра. За нашия туристическия трафик той е по-изгоден. Всеки който е ходил по северното ни черноморие знае, че там румънските туристи са най-голямата група. Сега те трябва доста до обикалят (или през Русе или през Констанца). Един мост край Силистра би опънал пряк маршрут между Букурещ и северното ни крайбрежие.
    —цитат от коментар 28 на Николай Николов


    Абсолютни глупости ! Защо не погледнеш картата на Европа и сам ще се убедиш че това е несъстоятелно ?!

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  50. 50 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#14] от "moriarti":
    Тъпизмите са право на тъпите да задават тъпи въпроси.Внушенията са за тъпоумни.Благодаря за коментара.

    mihala
  51. 51 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 805 Весело

    До коментар [#17] от "Уточнител":

    Кой предава българските интереси?

    mihala
  52. 52 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    ЧервеноРуската сг.нь предава българските интереси!

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  53. 53 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Както Дунав е препятствие за хора и товари така и Стара Планина разделя на две България и лесното преминаване на планината е важно за балансирано развитие на юг и север. Международната търговия сама казва от къде на къде вървят товарите и може на някои да не им харесва, но магистралата към Белград, втори мост при Русе и магистрала Бургас - Варна са доста по важни от лесното ходене до Гърция или магистрала към Видин, след който Румъния едва ли ще модернизира каквото и да било.

  54. 54 Профил на niksun
    niksun
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Защо трябва да има метро в София?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK