Деян Кюранов: Трябва да се дебатира и популярната риторика от типа "Кво ни занимавате с некви досиета"

Деян Кюранов

© Надежда Чипева, Капитал

Деян Кюранов



    Парламентът прекрати процедурата за избор на нов състав на комисията по досиетата. Управляващата партия ГЕРБ предложи да има дебати не само за състава на този орган. БСП пак се обяви за закриване на комисията и поиска да се създаде институт за национална памет. "Дневник" потърси мнението на специалисти за работата на комисията, за закона за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност към Държавна сигурност и армейското разузнаване, както и за проблемите, които си заслужава да се дискутират сега. Редакцията представи позициите на Нурие Муратова, Мария Дерменджиева, Михаил Иванов и Момчил Методиев.


    Следва мнението на политолога Деян Кюранов.


    Какво Комисията по досиетата свърши добре и какво не успя да направи? Какви причини виждате?




    - Комисията се оправи с непосредствените си задачи, които, благодарение на Законодателя, не са нито особено многобройни, нито особено трудни.


    Комисията не можа да изпълни своята свръхзадача: да убеди българските граждани, че след 45-годишна беззаконна власт над хората у нас, за ченгетата е ударил часът за морален съд (след като от Законодателя им бе позволено да се изсулят от юридическия). В резултат, макар ченгетата да не държат днес властта в България (властта я държат техните морални наследници), мнозинството от хората са убедени, че на власт са все те – Живковите ченгата. И страхът не е отминал. И мнозина не отиват в Комисията да търсят истината за миналото от страх. А други - от привично малодушие. Тук Комисията можеше да прояви, както казват, про-активност:


    Законодателят не бе успял отвсякъде да я затвори и отдели от хората. Но Комисията не смогна да покаже нито политическа воля, нито политическо въображение. В това Комисията си остана чиновническа институция, извършваща чиновническа работа. А не държавна институция, която върши държавническа работа. Прочее, като почти всички наши институции.


    Нужна ли е още Комисията? Според БСП, която отново иска комисията да бъде закрита, трябва да се спре "избирателно да бъдат обявявани за принадлежност едни или други лица, особено преди избори". "Проверките за принадлежност загубиха всякакъв смисъл. Не се постигна никакъв резултат в търсене на истината за реалната дейност на ДС." - казаха още от социалистическата партия. Какво е Вашето мнение?


    - Горките бивши комунисти! Колкото и да искат да минат за модерни леви политици, като стане дума за миналото, стават по-десни от десен завой. Защото с тях днес са доносниците, а не жертвите, насилниците, а не жертвите, палачите, а не жертвите. Но жертвите – живите още жертви – са малко малцинство. А социалистическите служители в Службите, извършители на узаконени и незаконни престъпления, днес вероятно почти се изравняват по брой със своите жертви. И тук в картината се появяват всички останали: мнозинството, което не е било ни жертва, ни палач. И това мнозинство мълком застава зад палачите. На времето това мнозинство не искаше да знае. Днес – също. Но то и днес стои мълчаливо - и подкрепя мълчанието за миналото. Да не изскочи нещо от там и да излезе, че и аз трябва за едно да се оправдавам, друго да се мъча да потулвам – неща, дето "всички го правеха", защото "такова беше времето".

    Има ли наистина смисъл от обявяване на доносници и агенти, след като няма лустрация. Достатъчно ли е да бъдат съобщавани само имена и управления на ДС, ако не се знаят обстоятелствата за "сътрудничеството" с тайните служби?


    - Смисъл има. Наистина.


    И тази истина е, първо, че ако не ги обявим, ще знаем по-малко за това, как точно е действала българската тоталитарна система. И по-неефективно ще разпознаваме и ще се борим с новите прояви на тоталитаризъм насред цялата ни демокрация.


    И второ – така можем да си дадем по-точна сметка какви и колко хора са вършели престъпления, заповядани или позволени от държавата – представяни пред самите тях и пред цялото общество като "нормална служба в държавен интерес". И от тук – да я спрем, а не да й станем изпълнители, ако е зло. Примерно, да се замислим дали предложението да бъдел обявен за противозаконен Хелзинкският комитет – "за антибългарска дейност" или нещо подобно – е в обществен интерес. Или ни връща към чингизките времена. А може би някои смятат, че връщането на чингизките времена е в обществен интерес? Нали в Путинова Русия вече действа подобно закАнодателство.


    Трябва ли да има промени в закона и какви?


    - Щом живееш при тоталитарен режим, ти си виновен. Защото живееш при режим, който убива ближния ти по политически причини. И също така го изтезава, гаври се с него, затваря го, унижава го публично. А ти си живееш.


    Но вината е различна. Една е вината на палача, който убива, друга – на жертвата, която не е успяла да се опази.


    Затова палачите гледат да се скрият зад жертвите, а най-хубаво – да обявят, че докато са били палачи, едновременно са били и жертви. Та вина или нямат (работили са за държавата), или е изкупена (държавата ги е пожертвала). И т. н. Може. Но все пак вината на всеки човек е различна.
    Затова – долу анонимността!


    Конкретно: законът да бъде променен, за да бъдат оповестявани имената и на умрелите вече секретни сътрудници, щатни и нещатни служители на Държавна сигурност. За мъртвите – истината! Защото стореното от тях зло и днес живее в премълчаването.

    БСП иска да се създаде Институт за национална памет, "за да гарантира възможност знанието и информацията, която съдържат архивите на ДС да бъде обект на работа на изследователи и историци". В същото време, казват от БСП, ще бъде дадена възможност да се прави проверка за всички лица, за които е събирана информация от ДС, но да се оставят изследователите да работят с тези документи. Как тълкувате това? Сега не е ли гарантирана работата на изследователи в архива на комисията?


    - Целта на Комисията е гражданинът да стигне до законно интересуващия го документ. Сега тия предлагат между гражданина и документа да застане Ученият. Естествено, че като го наместят там, Ученият ще пречи – както и всеки шкаф. Искат да издигнат още едно препятствие между гражданина и документа. Това е предложение във вреда на гражданите, без да е в полза на учените: учените и сега имат пълен достъп до данните, с които разполага Комисията. Да не говорим, че по този начин свободната им воля на изследователи – и граждани – вече ще бъде подчинена на изследователския план на новия Институт и на административната воля на неговия Директор.

    Имали ли сте трудности при работа в архива на комисията?

    - Не. Комисията любезно и точно, стриктно в законовите срокове, ни уведоми, че нито аз, нито съпругата ми Лиляна Александриева (член на Русенския комитет, на Клуба за гласност и преустройство и Контролната комисия на "Екогласност", редовно и открито следена), нито покойните ми родители Чавдар Кюранов и Искра Панова (членове-основатели на Клуба за гласност и преустройство, следени и с постоянно подслушвано жилище) имаме досиета. Иронията ми не е към клетата Комисия – тя работи с каквото са й оставили. Иронията ми е към Законодателя (НС) и Изпълнителя (МС) на народната воля, които оставиха оставящите да оставят толкова малко.


    ГЕРБ стигна до извода, че трябва да има дебати не само за ново ръководство на комисията. Какво си струва да се дебатира?


    - Първо – да се дебатира въпросът "Какъв човек трябва да бъде директорът на Комисията по досиетата, за да може да удържа на държавния, партийния и частния натиск, и да не позволява данните от досиетата да се превръщат в компромати? Точно такъв дебат у нас никога не е имало.


    И второ - да се дебатира популярната риторика от типа "Кво ни занимавате с некви досиета, ние нямаме какво да ядем!" Сиреч, на гладните морал не им трябва. И такъв дебат у нас не е имало. Поради което други хора, предимно бивши ченгета, тръбят хорово "В демокрацията няма морал!" Тръбят го през едната си уста. А през другата излиза: "Кой си ти да ми четеш морал, бе! Кво кат съм бил ченге, служих на България!" Няма да уточняваме кое през коя уста излиза, защото нали идва от един и същи човек. Но дано сред този тръбен рев поне дочуем шепота на Книгата: "Не хлебом единим буде жив человек". Сиреч, според учението на Христа морал също трябва. Е, ченгетата днес обичат да се правят и на християни...

    Коментари (38)
    1. Подредба: Сортирай
    1. 1 Профил на Николай Колев
      Николай Колев
      Рейтинг: 2196 Неутрално

      С повечето неща съм съгласен. Но и Кюранов робува на клишета. Напр. "Кво ни занимавате с некви досиета, ние нямаме какво да ядем!" Сиреч, на гладните морал не им трябва."
      Това е едно клише, което продължава да се експлоатира. Като изключим 10% от населението, което е "гладно", за гладни не можем да говорим. Т.е., не гладът е причината.

      Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
    2. 2 Профил на Танас
      Танас
      Рейтинг: 2101 Неутрално

      . И тук в картината се появяват всички останали: мнозинството, което не е било ни жертва, ни палач. И това мнозинство мълком застава зад палачите. На времето това мнозинство не искаше да знае. Днес – също. Но то и днес стои мълчаливо - и подкрепя мълчанието за миналото.
      =====================

      ++++++++++++ Пълно отваряне на всички досиета даже и на мъртвите и Пълна лустрация.

      "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
    3. 3 Профил на plebs
      plebs
      Рейтинг: 2396 Неутрално

      "И тук в картината се появяват всички останали: мнозинството, което не е било ни жертва, ни палач. И това мнозинство мълком застава зад палачите."

      - Тц, мнозинството вече издаде моралната си присъда. Със или без съд, те са осъдени. Със или без лустрация, те се оказват лустрирани. Друг е въпроса, че търсят своите продължения и агента проф. Станилов до Сидеров беше заместен от Св.Лазаров, който сега някои медии лансират.

      "Решението за унищожаване на досиетата
      В края на декември 1989 г. е назначен за министър на вътрешните работи в правителството на Георги Атанасов (БКП). Като министър на 29 януари 1990 г. одобрява строго секретната от особена важност докладна записка за прочистване на досиетата, която му е предложена от зам.-министър ген. Стоян Савов.
      В резултат на секретната операция са прочистени около 42% от делата на агентурния апарат на ДС (виж графика с видовете и обама на унищожените дела – тук).
      Вицепрезидент
      Остава министър на вътрешните работи до август 1990 г., когато в резултат на политическия компромис между БСП и опозицията е избран за вицепрезидент при избора на лидера на СДС Желю Желев за президент. На този пост остава до януари 1992 г.
      Разследван за унищожаване на досиетата на ДС
      През 1992 г. срещу Атанас Семерджиев и началника на отдел 03 (архива) на ДС ген. Нанка Серкеджиева прокуратурата започва разследване за унищожаване на досиетата.
      На първа съдебна инстанция през 2002 г. и двамата са признати за виновни и получават ефективна присъда, като Семерджиев е осъден на 4 години и 6 месеца затвор. На втора съдебна инстанция през 2003 г. съдът отменя присъдата и връща делото на прокуратурата за доразследване. Делото така и не е вкарано повече в съда. Преди Семерджиев, през декември 2012 г. почина другият подсъдим по делото о.р. ген. Нанка Серкеджиева...."
      http://desebg.com/2011-01-06-11-34-32/2283-2015-05-08-14-17-33

    4. 4 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
      инж. Ганев - малцинство от 5.87%
      Рейтинг: 586 Любопитно

      Познанието за това как е действала комунистическата ДС е един бял кахър на фона на въпроса как продължава тя да действа и днес - като една паралелна държава - и в политиката, и в икономиката ....

      Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
    5. 5 Профил на Lemmy
      Lemmy
      Рейтинг: 3096 Весело

      За умрелите ченгета разбира се - трябва да се знаят кои днес са ченгеджийските синове и внуци. Но знаем също, че ДС нямаше право формално да вербува висшите представители на комунистическата номенклатура, те докладваха по съвест и убеждение. А техните синове и внуци как ще ги различаваме от нормалните? Ъ?

    6. 6 Профил на majorman
      majorman
      Рейтинг: 1007 Гневно

      "Кво ни занимавате с некви досиета, ние нямаме какво да ядем!"
      ---------------------------------

      По-модерната теза е "кво кат съм бил агент, служих на държавата, а това е дълг и гордост!" Гнус!

      We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
    7. 7 Профил на Xumpomo name
      Xumpomo name
      Рейтинг: 672 Неутрално

      До коментар [#1] от "bajhuj_2010":

      петата колона и техните заблудени симпатизанти - по последното преброяване близо 1/3 от електората

      Birds of a feather flock together.
    8. 8 Профил на plebs
      plebs
      Рейтинг: 2396 Неутрално

      Това, за което няма да прочетете тук - напъните на агентурната мрежа на ДС да се трансформира в масонска мрежа, а в някакъв смисъл и религиозна.
      Масонска мрежа, оглавявана от Румен Ралчев, бивш шеф на УБО и НСО. Която наскоро сключи договор за "спомоществователство" с БЧК! И която обяви за рицар на 2015г. Маргарита Попова.
      Архонтска мрежа, оглавявана от агентурния синод на ролексите. Начело с богослова - мента.
      Ето я и моралната им присъда:
      "Всъщност зад инициативи от типа на т.нар. ордени на рицарите тамплиери в България и прословутия Върховен архонтски събор стои стремежът на една определена класа да легитимира себе си като аристокрация. В повечето случаи става дума за хора със съмнителна репутация, успели да се замогнат в годините на прехода най-често благодарение на престъпни сделки и унаследени мрежи и влияния от тоталитарния период."
      кultura.bg/web/тамплиери-архонти-масони/

    9. 9 Профил на Читател
      Читател
      Рейтинг: 2581 Неутрално

      Действително още колко време ще се занимаваме с досиета, картончета и прочее? Годината е 2017-та, наближава 2018-та. До края на века дали въпросът ще бъде изчистен или ни трябват няколко века?

      Според мен след като още в началото на прехода нямаше лустрация и яснота кой какъв е бил и защо, 28 години по-късно все по-малко хора се интересуват от темата, особено младите. Това бе и целта на перестройчиците и новите демократи и социалисти. Възмездие ще има (дали на този или на онзи свят), но тази история все в някакъв момент трябва да приключи.

    10. 10 Профил на Hawaii
      Hawaii
      Рейтинг: 5306 Неутрално

      Пълно отваряне на всички досиета даже и на мъртвите и Пълна лустрация.
      —цитат от коментар 2 на Танас



      Отваряне досиетата и на
      ВСИЧКИ ДОНОСНИЦИ
      и ЩАТНИ СЛУЖИТЕЛИ,
      на ТОТАЛИТАРНАТА ВЛАСТ,
      ПРЕЛЯЛИ СЕ И СЛУЖЕЩИ на СЛЕДВАЩАТА ВЛАСТ !!!!
      Тази на ЛУКАНОВ
      П.МЛАДЕНОВ,
      БЕРОВ
      ВИДЕНОВ
      КОСТОВ
      СЕМЬОН БОРыСИЧ
      СТАНИШЕВ
      ОРЕШАРСКИ
      БОРИСОВ.....

      ЛУСТРАЦИЯ И ЗА ТЯХ.

    11. 11 Профил на Xumpomo name
      Xumpomo name
      Рейтинг: 672 Неутрално

      До коментар [#9] от "Читател":

      няма онзи свят, а и агентурното минало не е религиозен грях.
      а младите трябва да бъдат научени. няма как да стане ако си зарвяме главите в пясъка

      Birds of a feather flock together.
    12. 12 Профил на Hawaii
      Hawaii
      Рейтинг: 5306 Неутрално

      28 години по-късно все по-малко хора се интересуват от темата, особено младите.
      —цитат от коментар 9 на Читател


      Това пък за "ИНТЕРЕСУВАНЕТО" на този или онзи, на млади или стари от темата
      като аргумент за неглижирането й, пък е и най-бездарно съчинената мантра
      на ченгетата.
      Станишев пък го беше казал в смисъл "КОЙ НОРМАЛЕН СЕ ИНТЕРЕСУВА...." !!!!!
      Толкова ГНУСНО е, че няма накъде !
      Младите не се интересуват и от ограниченията на скоростта по пътищата,
      но това не значи, че такава не трябва да я има......

    13. 13 Профил на chicago514
      chicago514
      Рейтинг: 2238 Неутрално

      . И тук в картината се появяват всички останали: мнозинството, което не е било ни жертва, ни палач. И това мнозинство мълком застава зад палачите. На времето това мнозинство не искаше да знае. Днес – също. Но то и днес стои мълчаливо - и подкрепя мълчанието за миналото. =====================++++++++++++ Пълно отваряне на всички досиета даже и на мъртвите и Пълна лустрация.
      —цитат от коментар 2 на Танас

      Това е смисълът.Отварянето на досиетата ще има смисъл само ако има закон за лустрация,ама то даже вече спря да се говори за този закон.

    14. 14 Профил на penetrating
      penetrating
      Рейтинг: 11054 Неутрално

      Подкрепям всяка дума на г-н Кюранов!

      Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
    15. 15 Профил на abdelhaqq
      abdelhaqq
      Рейтинг: 838 Неутрално

      До коментар [#11] от "Xumpomo name":

      агентурното минало не е "грях" в религията на БКП.

      בני אתה אני היום ילדתיך
    16. 16 Профил на tsvetko_51
      tsvetko_51
      Рейтинг: 1958 Неутрално

      Както и други казват преди мен, не само не трябва да се затваря темата, но особено дебата за някаква форма на лустрация и наказание трябва да продължи. Каква е разликата на престъпленията на ДС с престъпленията на нацистите - краткия отговор е никаква.
      Така като те (нацистите), докато са живи, подлежат на наказателна оговорност и морално са осъдени от всички, така трябва да е и с нашите престъпници. И нацистите и нашите са действали в името на държавата, такава каквато е била и ако прощаваме на нашите, значи и нацистите са невинни, но нашите комунисти с гордост празнуват 9 май, например, като победа над фашизма, а някак пропускат че трябва да намери израз и победата над комунизма.

    17. 17 Профил на hodounski
      hodounski
      Рейтинг: 3357 Неутрално

      Трябва да знаем кои са ченгетата и доносниците ,особено тези ,които са във властта. Това са зависимости . Не се чудете откъде се пръкна модела КОЙ. Точно от ДС и работи като ДС / КГБ/

    18. 18 Профил на hodounski
      hodounski
      Рейтинг: 3357 Весело

      До коментар [#8] от "plebs":

      Скоро гледах някакви снимки на масони. Нашите цървули и масоните направиха за смях. Завили се с чаршафи ,носят мечове ...смях . Антон Тодоров не е ли от тези идиоти?

    19. 19 Профил на Tрилионер
      Tрилионер
      Рейтинг: 229 Гневно

      Извинете ме, но тоя мъдрец е син на Чавдар Кюранов! Как така? И Иван Кръстев, и Евгений Дайнов, и Огнян Минчев - все демократи мамата си жаса!!!!

    20. 20 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
      Натътрузен десебар, слуга на БСП
      Рейтинг: 1123 Неутрално

      Съдете и осъждайте камуняките до дупка и до девето коляно. Не трябва да има мира за тях, докато не се покаят. Докато поемат вината с мезетата, само тормоз за тях.

      Няма шики-мики.
    21. 21 Профил на дерибеев
      дерибеев
      Рейтинг: 3876 Неутрално

      Съдете и осъждайте камуняките до дупка и до девето коляно. Не трябва да има мира за тях, докато не се покаят. Докато поемат вината с мезетата, само тормоз за тях.
      —цитат от коментар 20 на Натътрузен десебар, слуга на БСП


      а синовете им ? или те са от нашите добри олигарси и спонсорирани НПО

      всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
    22. 22 Профил на Saint of Me
      Saint of Me
      Рейтинг: 2649 Весело

      До коментар [#18] от "hodounski":

      "Антон Тодоров не е ли от тези идиоти?"

      Антон Тодоров русоробите само като го видят и позеленяват от бяс. Забавно е как хора които по принцип не сте на такива позиции имате кокоша слепота в някои отношения

      Use your Illusion
    23. 23 Профил на авторът
      авторът
      Рейтинг: 1422 Неутрално

      До коментар [#19] от "Tрилионер":
      Другарю, Вие се възмущавате, че син на комунист иска пълно разобличаване на ДС?! Че предава партията?! Да не сте на закрито партийнио събрание?!

    24. 24 Профил на Николай Колев
      Николай Колев
      Рейтинг: 2196 Неутрално

      До коментар [#9] от "Читател":
      Комунистическият режим е като нацисткия. И днес се преследват нацисти.

      Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
    25. 25 Профил на doxen
      doxen
      Рейтинг: 738 Неутрално

      Каза синът на генерала : ДДДД

    26. 26 Профил на hodounski
      hodounski
      Рейтинг: 3357 Неутрално

      До коментар [#22] от "saint evlampi":

      Бай Х от русо ..... рубладжиите ли е? Той се бори за „свалянето“ на санкциите на путинските приятели.

    27. 27 Профил на Xumpomo name
      Xumpomo name
      Рейтинг: 672 Неутрално

      До коментар [#19] от "Tрилионер":

      нямаш никакво извинение.

      Birds of a feather flock together.
    28. 28 Профил на uq
      uq
      Рейтинг: 1792 Неутрално

      До коментар [#1] от "bajhuj_2010":

      Май май не си схванал иронията на Кюранов :) По-надолу ти е написал "Не хлебом единим буде жив человек".

    29. 29 Профил на uq
      uq
      Рейтинг: 1792 Неутрално

      Великолепен текст. Адмирации за Кюранов.

    30. 30 Профил на Saint of Me
      Saint of Me
      Рейтинг: 2649 Весело

      До коментар [#26] от "hodounski":

      Ставаше въпрос за Тодоров. Иначе аз също не харесвам прекалено дипломатичната реторика към кремълските разбойници и говоренето за санкциите без да се обвързва с окупация от русия на части от чужди държави и всички останали кремълски мръсотии

      Use your Illusion
    31. 31 Профил на Зора Чернева
      Зора Чернева
      Рейтинг: 620 Неутрално

      Най-после се заговори не за жертвите, а за палачите! Браво! Те и сега дърпат невидимите нишки на зависими хора.

    32. 32 Профил на асен георгиев
      асен георгиев
      Рейтинг: 954 Неутрално

      подкрепям всичко казано от Кюранов - лустрация и за мъртвите - не може да има скрито покрито и не трябва да има!

    33. 33 Профил на subaru
      subaru
      Рейтинг: 414 Неутрално

      До коментар [#5] от "Lemmy":
      "А техните синове и внуци как ще ги различаваме от нормалните? Ъ?"

      "Защото живееш при режим, който убива ближния ти по политически причини. И също така го изтезава, гаври се с него, затваря го, унижава го публично. А ти си живееш."

      Деян Кюранов (син на Чавдар Кюранов, един от най - верните и близки съратници на Андрей Карлович Луканов, член на БКП от 1948г., участник в Кръглата маса от БКП) е роден в София. Студент по философия и литература в университета "Уорик", (Великобритания 1970-1971.)
      Студент по философия 1971-1975; Аспирантура по философия 1976-1980; Докторат по философия в Софийски университет 1985.
      Работи в Софийски университет, изследовател (политология), 1987-1990.
      Член на Управителния съвет на ПК “Екогласност” 1989-1990 г. Участва в делегацията на Кръглата маса от страна на СДС.
      Програмен директор в Центъра за изследване на демокрацията, 1990-1992.
      Член на УС и Директор на “Отворено общество” – София, 1990–1992.
      Председател на Маркетинг консулт ООД (Социологически проучвания), 1992–1994. Съветник във Фондация “Фридрих Науман” - София, 1992–1994.
      1996 - Програмен директор на Центъра за либерални стратегии.
      Председател на Управителния съвет на Aсоциация България-Русия, 1996.
      Директор за изследвания и публикации в Европейски център за права на ромите, 1998-2000.
      Програмен директор на Центъра за либерални стратегии от 2000 г.
      Живял "при режим", който го е "изтезавал", "гаврил се е с него", "затварял го е", "унижавал го е публично". Та въпросът Ви беше за "синовете и внуците". Някои от тях го умеят. Примерите са много. "Живеят" си добре. И преди. И сега.
      Ако текста бе подписан от Петър Манолов/истински дисидент/, или д-р Петър Дертлиев, всичко щеше да е ОК. А сега смърди.



    34. 34 Профил на bobhunter
      bobhunter
      Рейтинг: 754 Неутрално

      Докато българският народ не се събуди и се осъзнае като собственик на всеки един камък на Витоша, на всяка една капка минерална вода в Банкя, на всяка канара и риба в Черно море, никакви отваряния на досиета няма да помогнат. нас, българите ни товарят с огромни заеми, които разбира се крадат до стотинка, но ние и нашите поколения плащат до умопомрачение; на нашите земи разкриват казина и заложни къщи; нашите деца примамват с наркотици и бързи кредити, а ние стоим безучастни и се радваме, че разкрили досиетата на бандитската шайка, която ни граби и души десетилетия наред. Ако прегледаме нашата история от 1878 до 1944 ще открием с изумление колко стачки, въстания и революции са се провели, колко народ е измрял в търсене на собственото си достойнство и собствените си права върху всичко българско. Стамболийски не случайно е приел закон за таван във владеенето на земя до 200 декара и т.н.

    35. 35 Профил на Роси
      Роси
      Рейтинг: 8788 Неутрално

      "Комисията не можа да изпълни своята свръхзадача: да убеди българските граждани, че след 45-годишна беззаконна власт над хората у нас, за ченгетата е ударил часът за морален съд "
      Нито морален, нито никакъв. Личи си по дереджето на държавата.

    36. 36 Профил на canuck99
      canuck99
      Рейтинг: 710 Гневно

      др.Кюранов не пропуска да похвали приноса на своите родители които бяха част от ком. пропаганда

    37. 37 Профил на wanderer
      wanderer
      Рейтинг: 2257 Весело

      До коментар [#23] от "авторът":

      "Другарю, Вие се възмущавате, че син на комунист иска пълно разобличаване на ДС?! "

      Сър, ами че Деян Кюранов е номенклатурчик. Вие идиот ли сте да му вярвате!? Нали идеята е да се преследват комунистите до девето коляно!. Сиреч и внуците на Деян Кюранов трябва да бъдат лустрирани и от властта, и от медиите.
      Аман от двуличници! Не сте по-различни и от комунистите, и от царските превратаджии (Кимон Георгиев и дружина алчна). Бай Ганьовци от сой!

    38. 38 Профил на wanderer
      wanderer
      Рейтинг: 2257 Весело

      Най-после се заговори не за жертвите, а за палачите! Браво! Те и сега дърпат невидимите нишки на зависими хора.
      —цитат от коментар 31 на ekip


      Какво са ти виновни палачите!? Те правят това, което измисли и нареди ... бащата на тоя хубостник. Сиреч пак ще ВЯРВАМЕ на старите идиолози, щото "ръцете са им чисти" въпреки че идеяте им да довели да нещастия на народа.





    За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
    С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK