
© Красимир Юскеселиев
Правителството днес прие нова наредба, с която се определя държавния образователен стандарт за приобщаващото образование.
Според вносителите от Министерството на образованието акцент при приобщаващото образование е поставен върху директната работа с децата и учениците за сметка на намаляването на административните задължения. В документа е предвидено административната работа на учителите да се намали 10 пъти, като се очаква в училище с 15 деца, нуждаещи се от допълнителна подкрепа за личностно развитие, изготвяните писмени документи да бъдат сведени до около 45 годишно.
С новата наредба се увеличават възможностите за допълнително обучение по учебен предмет и за консултации на децата и учениците. За децата на възраст от 3 до 3 години и половина е предвидено при постъпване в детска градина да бъде извършвана оценка на риска от обучителни затруднения. С разрешение от родител ще се прилага скрининг тест, разработен от учени и експерти и съобразен с възрастта на децата.
Предвидено е децата с изявени дарби да получават допълнителна подкрепа. Документът въвежда процедура за насочване на ученици със специални образователни потребности след 7 и 10 клас за продължаване на образованието в профили и в специалности от професии.
Наредба дава възможности центровете за специална образователна подкрепа да бъдат подкрепяща образователна институция за тези деца и ученици със специални потребности, които не могат напълно да бъдат обхванати в образователния процес в детските градини и училищата.
daskal1
Рейтинг: 4635 ЛюбопитноМоже ли някакъв линк към съществуващите официални документи илюстриращи картината на процеса за групи/категории деца със специални потребности, (защото в тази обща формула има огромна гама от различия в нуждите)?