Инфраструктурните проекти във Варна:1. Продължение на бул. "Сливница" между бул. "Януш Хунияди" и ул. "Атанас Москов";2. Качване на автомагистрала "Хемус" - 9 млн. лв.3. Доизграждане на бул. "Васил Левски" - 75 млн. лв. 4. Ремонт на IV Езикова гимназия и нова сграда на Математическата - 10 млн. лв. 5. Нова сграда на библиотеката - 32 млн. лв. (за сега финансиране не е осигурено)6. Отваряне на Пристанище "Варна - изток" - няма предвидена прогнозна стойност
Проектът за реконструкция на бул. "Васил левски" във Варна
На днешното си заседание кабинетът гласува решение за отпускането на 80.5 млн. лв. за предстоящата реконструкция на възловия бул. "Васил Левски" във Варна. Проектът е част от мащабна инвестиционна програма, която общината трябва да изпълни до 2020 г.
Част от финансирането, отпуснато днес, ще трябва да покрие разходите по реконструкцията и ремонтните работи на пътната инфраструктура във Варна, чиято цел е извеждането на трафика от центъра на града към автомагистрала "Хемус".
Общинската администрация вече качи на сайта си информация за предстоящото
отчуждаване на четири частни имота,
попадащи в трасето на предстоящата реконструкция на бул. "Васил Левски". Според публикуваната информация за тях Варна ще плати общо около 70 хил. лв., или по около 170 лв. на квадратен метър. Имотите, за които вече е в ход процедура по отчуждаване, са с площ от 140 до 200 кв.м. Общият брой на имотите, които предстои да бъдат отчуждени в хода на подготовката за изпълнението на инфраструктурни проекти в община Варна в следващите три години, е над 200.
Заради предстоящите строителни работи общината е започнала и разчистване на терени, попадащи в ромското гето "Максуда". Според оповестена по-рано информация една от дейностите по разчистването е извозване на около 2 хил. т. битови отпадъци, трупани в продължение на десетки години в гетото. До този момент местната администрация не забелязваше проблема, включително и по време на две предизборни акции за премахване на незаконни постройки в махалата.
Пак заради пътните строежи по проекта трябва да започне и
премахване на временни търговски обекти,
разположени край бул. "Васил Левски". Собствениците и наемателите им обаче имаха само 6 дни, за да изнесат оборудването и стоките си от тях, както и да премахнат павилионите, след като от администрацията на районното кметство "Приморски" публикуваха уведомлението за това едва на 4 октомври т.г. Така от днес община Варна вече има право да премахне павилионите за сметка на собствениците, без да носи отговорност за имуществото им.
След близо 20-годишен тежък застой, който превърна Морската столица в крайморска провинция, програмата звучи амбициозно. По време на едно от посещенията си във Варна през август т.г. премиерът Бойко Борисов и кметът на града Иван Портних обявиха, че сумата на предстоящите инвестиции за следващите две години е 128 млн. лв. Според двамата целта е Варна да модернизира инфраструктурата си, да подобри средата за правене на бизнес, да се превърне в дестинация за целогодишен туризъм и дори в "град на знанието". Или, както Борисов го обобщи - да настигне Бургас.
Обявената сума е
почти половината годишен бюджет на Варна
- огромна по мащаб инвестиция за българска община, където капиталовите разходи обикновено не надминават 10%. Колко точно са парите, с които Варна ще разполага за модернизацията си, обаче така и не стана съвсем ясно.
В отговор на въпроси, зададени от "Капитал" през август, общинската администрация съобщи, че въпросните 127.7 млн. лв. са инвестиционната програма по оперативна програма "Региони в растеж", към чието отпускане Борисов и правителството му нямат особен принос. От тях обаче сигурни са само 85 млн., които също трябва да бъдат инвестирани до 2022 г.
В друг разговор от общината уточниха, че кметът на Варна Иван Портних е поискал още 126 млн. лв. от Борисов, а
премиерът е "поел ангажимент" за 94 млн. лв.
за пътни проекти и строителството на Математическата гимназия.
В инвестиционната програма на общината идеята за превръщането на Варна в "град на знанието" е защитена с проекти на стойност 10 млн. лв. С тези пари са планирани строителството на нова сграда за Математическата гимназия и основен ремонт на френската. Районът в северната част на града, където ще съжителстват двете училища, е планиран като образователен кампус още през 70-те години на миналия век. На същото място тогава са построени Професионалната гимназия по химически технологии и Институтът за усъвършенстване на учители.
Други над 16 млн. лв. от програма "Региони в растеж" са предназначени за ремонта на 7 училища, три детски градини и две професионални гимназии.
Това не са всички пари,
които Варна очаква до 2020 г. По оперативна програма "Околна среда" с 33 млн. лв. трябва да бъдат покрити разходите по проекта за реконструкция, модернизация и разширение на пречиствателната станция в туристическия комплекс "Златни пясъци" и да бъде рехабилитирана канализационна мрежа в курортната зона "Ален мак".
karabastun
Рейтинг: 8250 ЛюбопитноАз се извинявам, ама не виждам никаква връзка на бул''Левски'' с ''Хемус''' - не е ли политкоректно да се напише, че ще изхарчим едни излишни милиони/ 6 ШЕСТ ленти - две локални и т. н. /, само за да поразчистим ''Максуда'' ???
[email protected]Daria
Рейтинг: 1100 НеутралноИ какво ще догонват като то във Варна се краде като за световно.
CINZANO
Рейтинг: 598 ВеселоВай, вай, вай, Боце разлюбил наш'та чичко Мома и залюбил Потника, плача...
Мома, връщай 12 и 12А!vzt34526152
Рейтинг: 340 НеутралноА кога ще заделят пари, за да може София да догони Бургас ???
traveler1
Рейтинг: 833 НеутралноЗа Пловдив няколкото милиона за ЕСК, който бяха обещали от СФ беше цяла сага, а сега от нищото 80 млн за Варна щото била изостанала.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПловдив се задъхва с тоя допотопен автобусен градски транспорт, но за нов бърз релсов градски транспорт пАри вечно нЕма.
А за Монтана, Плевен, Видин... те щото хич не са изостанали...
krasenoFski
Рейтинг: 513 НеутралноА това вече не го ли писахте? :)
Евроатлантик
Рейтинг: 450 НеутралноВарна е далеч напред във всяко отношение пред Бургас. Харесвам и двата града, но колкото и да се мъчат да заприличат на модерен град, Бургас се описва най-добре от двата си крайни квартала - Слънчев бряг и Меден рудник... Докато Варна е аристократична, красива и непровинциална, качества, които Бургас просто няма.
1_april
Рейтинг: 1027 ЛюбопитноСпасе , очаквах от теб по-голяма задълбоченост в темата, а не да бързаш да пишеш тутакси след поредната партенка от Буйквата Пиар служба.
Ами как ще разделят някакви 85 милиона: велико желев- приемника на Д.П., ТИМ-аджии, и оня Потник. Ами за обезщетение на Янко Станев, дето е присвоил всички парцели по трасето на "Левски" в Максуда?
А трябва да правим и ново яхтено пристанище на Дънката в Аспарухово.
И най-после виж 3Дето. Там няма нито едно кръгово крастовище, от тези любимите на Буйко.
Е таа работа ф Варна, нема да стане.....
vzt34526152
Рейтинг: 340 НеутралноВ СОФИЯ НЕ НИ ТРЯБВА МЕТРО!!
ОПРАВЕТЕ УЛИЦИТЕ И ТРОТОАРИТЕ С ТЕЗИ ПАРИ ВМЕСТО НИКОМУ НУЖНОТО МЕТРО!
ГРадът не е чак толкова натоварен, че да има нужда от три лъча на метрото. Белград няма и един например.
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноКато четеме статиите на Сп. Спасов и разбираме как не се управлява ОбВарна, и то за едни кошчета, спирки и т.н., как ще "усвоят" тази огромна сума , не ми е ясно...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.karabastun
Рейтинг: 8250 ВеселоДо коментар [#8] от "1_april":
[email protected]Кви кръгови върху канала те гонят?
Ти виж нивото, нивото .....глей теч назиме и пролет, глей пари за ремонти :) !
edmund0
Рейтинг: 444 Неутрално2017 година е срамота да се проектира нов булевард без да се обособят велоленти в двете посоки от край до край.
За вкарването на целия транзитен трафик от летището до комплексите в града не ми се говори.
Georgi Yordanov
Рейтинг: 678 НеутралноИ .. отде ги зе, че ги даде???
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!hamiltonf
Рейтинг: 4457 ВеселоДо коментар [#7] от "Евроатлантик":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Тя Варна, каквато и да е хората като, меко казано, са странни... И как да ги сравняваш- по туризъм ли Варна е по-напред, като икономика ли, като пристанище и летище ли? Е, по застрояване на Морската си градина никога няма да бъдат достигнати...
1_april
Рейтинг: 1027 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "karabastun":
Що бе?
Ти глей кръговото на Лъвов мост у Софето.
Или то е заслуга на Фъндъка?
okok
Рейтинг: 232 РазстроеноНад 8 млн. лева са изхарчени за системата за продажба на билети и СЛЕД 3 ГОДИНИ, още не работи. Да видим, как ще изхарчат тези 85 млн.
dobri_i
Рейтинг: 422 НеутралноТи стъпвал ли си във Варна или Бургас?
Варна е по-напред почти във всичко - по-високо БВП, повече университети, повече млади хора, по-добри барове и дискотеки и т.н.
Летището в Бургас има голям трафик лятото (от чартъри), но зимата е напълно замряло и няма почти никакви целогодишни линии.
stenli1
Рейтинг: 1052 ВеселоДо коментар [#16] от "okok":
Мигар се съмняваш, че ГЕРБерята няма да "изхарчат" и тези 85 мшлшона??
chicago514
Рейтинг: 2661 ВеселоТо да е само във Варна,с ръка да махнеш и да го забравиш.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 744 НеутралноБургас дръпна в последните години заради добрата работа по европейски проекти, иначе града си беше много занемарен по време на соца спрямо Варна.
Не знам само защо трябва да се стимулира Варна, че са си бъркали в носа и не са си свършили работата като в Бургас.
karabastun
Рейтинг: 8250 ВеселоДо коментар [#20] от "Котаракът на Шрьодингер":
[email protected]''Не знам само защо трябва да се стимулира Варна...
-----------------------------
Щот Варна има резиденция, където идват чужденците....че да се не излагаме :)
Макрон да не дойде у Бургас или у Меден рудник!? :)
dobri_i
Рейтинг: 422 НеутралноБургас "тръпна" (само инфраструктурно) защото беше първия град с кмет от ГЕРБ и бе богато финансиран. Обаче тези инвестиции с нищо не подобриха икономическото състояние на града, липсата на университети и "изтичането" на младежи.
Вместо да дрънкате глупости отворете статистиките на НСИ и ще видите разликите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Танас
Рейтинг: 1797 ВеселоБастун и тия нЕма да видите ако милиционер - кмета ви ги забоде във ББР както Бургаският всички общински сметки ги хакна в КТБ. :-)
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
johndoe1908
Рейтинг: 229 НеутралноА какво стана с интегрирания градски транспорт във Варна?
dobri_i
Рейтинг: 422 НеутралноБВП на калпак Варна - 12589 (2015)
БВП на калпак Бургас - 10310 (2015)
Средна заплата Варна - 976.67 (2017)
Средна заплата Бургас- 857.50 (2017)
Сега пак пишете, че Бургас е с по-добра икономика от Варна.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноИ по кое от тези неща Бургас е пред Варна? Пристанище Варна ослужва повече товари от Бургас, през зимата на летище Бургас няма жив полет, докато във Варна Уиз отвори целогодишна база. А туризмът по Северното Черноморие е разпределен в две области Варна и Добрич
solo_traveller
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#25] от "johndoe1908":
Машините за билети и информационните табла ръждясват по спирките. Затова пък се канят да увеличат цената на билетите: https://news.varna24.bg/752024.html
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#20] от "Котаракът на Шрьодингер":
И никому ненужната зала в Бурас за 50 милиона ли е по европейски проект?
https://www.burgas.bg/index.php/bg/news/details/1/17309
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 744 Неутрално[quote#22:"dobri_i"][/quote]
Ами нали говорим за инфраструктурата, а темата е за 85 милиона инвестиции в инфраструктурата на Варна? Кой ти говори за по-добра икономика и красотата на Варна? Става въпрос, че Бургас напредва във инфраструктурата, а това че по-силната икономика на Варна не успява да подобрява инфраструктурата като в Бургас говори много лошо за общинската управа във Варна.
dobri_i
Рейтинг: 422 Неутрално[quote#30:"Котаракът на Шрьодингер"][/quote]
Говори за държавна подкрепа за Бургас, който бе пилотният проект на ГЕРП.
Точно и затова подкрепата бе за инфраструктурата (да се вижда от избирателите), а не подкрепа за развитие на икономиката и образованието с цел задържане на младите в града.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#30] от "Котаракът на Шрьодингер":
И как Бургас е напреднал в инфраструктурно отношение? Магистрала "Тракия" не е тяхна заслуга.
Daria
Рейтинг: 1100 НеутралноПо принцип политиканите не могат да направят и 1 лев иначе щяха да са в бизнеса а не политикани. Те в най-добрия случай са преразпределители, а в нашия просто едни крадци. Матряла се радва че политиканът уж бил построил нещо, а не си дава сметка че политиканът нищо не строи само краде докато преразпределя. Напълно ненужна каста в сегашната система.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 744 НеутралноКоя точно държавна подкрепа за Бургас?
"Реконструкция на съществуващо кръстовище "Трапезица" - ОП "Регионално развитие" 2007 - 2013 г.
Морската градина в Бургас - с безвъзмездна финансова помощ "Подкрепа за интегрирано и устойчиво развитие чрез подобряване на градската среда"
Новите автобуси Соларис в Бургас - Оперативна програма "Регионално развитие"
Морска гара Бургас - Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013 г.
Южен обход на Бургас - Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013 г.
Реконструкция на ул "Александровска" - оперативна програма "Регионално развитие" по мярка "Благоустрояване..."
Да изброявам ли още? Просто казвам, че в Бургас се използват малсимално европейски пари и не виждам причина да се се стимулира некадърността или мързела във Варна с тия 85 милиона.
Пешката
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#34] от "Котаракът на Шрьодингер":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.именно - на Варна не и трябва толкова подкрепа, колкото експерти и надъхани за промяна управници. Бургаския кмет, какъвто такъв, но ако нямаше поне малко желание да направи града по-добър, нямаше да стане. Само с пари не става.
penetrating
Рейтинг: 5743 НеутралноИнвестиции или усвояване :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКотаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 744 НеутралноНенужната обаче за Варна зала в Бургас е започната с общински средства, но поради липса на европейско финансиране беше спряна, собствеността прехвърлена на държавно дружество и ще бъде достроена с 35 милиона лева от държавното дружество. Иначе в съседство се строи спортен комплекс за 16 милиона лева с финансиране с европейски пари от JESSICA.
*****
НеутралноХаресвам Варна,но как така от нищото й дават 85 милиона,а на Пловдив,който ще представя България в Европа и света отпускат някакви трохи,ако изобщо Баце се смили да подхвърли нещичко?
СДС
Рейтинг: 1391 НеутралноНай-добре да се преоведе реферемдум,
nemo malus felix, minime corruptor.Варненска област да стане независима.
mitko11
Рейтинг: 1964 ВеселоЯвно са започнали да превеждат пари от тези милиони, защото сутринта гледам пак се появиха работници на строежа на стадион "Варна"/бивш "Юрий Гагарин"/.
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!mitko11
Рейтинг: 1964 ВеселоДо коментар [#39] от "СДС":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!Недей, че ще трябва да се махаме от България и да емигрираме в София....
Само един референдум в руския квартал "Бриз" ни липсва...
hamiltonf
Рейтинг: 4457 ВеселоДо коментар [#26] от "dobri_i":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ало, "статистика", продължаваш да пишеш глупости. Не сравняваме области, а градове!?
Да не изкараме град Девня, че тогава ще застанете в долната половина на класацията...
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#38] от "gonzalez":
Залата в Пловдив да не би да я строила общината?
primerno
Рейтинг: 294 Неутрално[quote#37:"Котаракът на Шрьодингер"][/quote]
Цитат от статия на Капитал:"През 2014 г. общината започна проекта с 5 милиона лева, отпуснати от кабинета на Пламен Орешарски по програмата за развитие на общините. По предварителни разчети с тези пари трябваше да се стигне до кота 0, а след това да се чака нова помощ от правителството. На следващата пролет Орешарски падна и това не се случи. "
С други думи залата е изцяло финансирана от държавата. А знаеш ли, че тази зала ще е с площ по-голяма от Арена Армеец? За какво му е на Бургас такъв грандомански проект?
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#27] от "primerno"
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния."Пристанище Варна ослужва повече товари от Бургас..."
Обичаш да си пишеш празни приказки, да си разтягаш локуми....
Алооо, само нефтеното пристанище в Бургас е по-голямо от цялото пристанище на бившия гр. Сталин!
pl_dichev
Рейтинг: 450 НеутралноЕй, то много завист, бе... Гласувахме ли масово за Баце, гласувахме. Я ходете в драките.
има умисъл за да съществувамеBaizuo
Рейтинг: 1170 ВеселоЯвно говориш за някоя друга Варна, не за шуменското пристанище muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
billybadboy
Рейтинг: 450 НеутралноТази вечер в Хидрострой ще се вихри купон. Голямо лапане ще падне следващите години.
slan777
Рейтинг: 557 НеутралноСлед 32 години, като се пенсионирам с 1200€/месец(според сегашно смятане на пенсията ми ако получавам същото заплащане още 32 години), ми се иска да живея в Бургас, в собствено жилище.
Es muß Geld fließen!Варна не ме е кефила и няма да бъде.
du Tremblay
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "primerno": "И по кое от тези неща Бургас е пред Варна?"
Като гледам всичко което излиза в медиите и от устата на политиците Варна ще догонва Бургас по захранване на наши фирми и семейни кланове с държавни пари.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#45] от "hamiltonf1":
Алооо, разбирача, нефтенето пристанище Росенещ е частно и е собственост на Лукойл. От него държавата не взима и една стотинка, тъй че ако ще и колкото цяла варненска област да е никого не топли!
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#42] от "hamiltonf1":
По същата логика ако се извади Лукойл, Бургас ще е на едно дереже с Благоевград
dorn
Рейтинг: 905 НеутралноДогонването на Бургас ??? Това някаква тъпа шега ли е, или такова впечатление създава бургаския пиар.
Как може да се сравнява град с много университети и съответно с голям потенциал от млади хора, с град които до 2007 е едно индустриално гето което остана и без индустрията ( морално стара и нерентабилна ) като се изключи руската ( за тях политиката е пред икономическата ефективност.
Вярно, сега се прави много но не в стратегическите насоки за устойчиво развитие на града - висше образование, нови технологии с висока принадена стойност, високо качество на медицинските услуги и др.
hamiltonf
Рейтинг: 4457 ВеселоДо коментар [#51] от "primerno":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ама ти верно си някакъв мегалаик?! Нито пристанището е частно, нито е вярно ,че не влизат пари в ДБ.... Осемцирена сума влиза под формата на ДДС и други данъци в ДБ..
rincewind
Рейтинг: 967 НеутралноМога да се хвана на бас че поне 70% ще бъдат откраднати. Апетитна сумичка...
dorn
Рейтинг: 905 НеутралноИ каква ти е ползата от това пристанище. Заградена българска брегова ивица ( нарушение на конституцията ), една от най високите цени на гориво в България ( да не сравняваме с Варна ).
Редовни обгазявания.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#54] от "hamiltonf1":
Първата статия, която намирам с нета: "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД обяви обществена поръчка за сериозен ремонт на нефтеното си пристанище в Росенец: "Строително-монтажни работи за привеждане на пирсове 1, 2 и 3 на Пристанищен терминал "Росенец" към нормативните изисквания и добрите европейски практики".
Та според теб на пристанище Росенец, където се обработва целият нефт държавно ли е? И приходи влизат единствено от задължителните акцизи и ДДС. Иначе Лукойл е на перманента загуба
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#52] от "primerno":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Лукойл град ли е?!
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#57] от "primerno":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.И отделно за Лукойл - знаеш ли къде са регистрирани?!
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#58] от "hamiltonf1":
Нали искаше да вадиш промишления комплекс около Девня от сметката за БВП на варненска област и ти давам контра-пример ;)
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#60] от "primerno":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Излишно е да се коментира с радиоточка! Девня е община, а Лукойл е предприятие, съществуващо на територия, след която има два бургаски квартала?! Отделно, че всичките му данъци влизат в Републиканския бюзжет... Ако пак не ти е станало ясно, нямам излишно време....
slan777
Рейтинг: 557 НеутралноДосега имах един единствен полет от Германия във Варна. Пристигнал там, се видях с Велчо в центъра, който беше във Фрайбург.Обадих се на баща ми, не искаше да идва Варна. Трябваше да вземам автобуса, който го нямаше, след 18:00 през 2013 г. нямаше автобус в посока Южна България. Имаше влак за Стара Загора в 22:00 часа, който ползвах.
Es muß Geld fließen!Това което ме учуди при престоя ми във Варна 2013 г., че след 18:00 часа нямаше транспорт към Бургас или Стара Загора. Магистралата Варна-Бургас я строяха навремето. Оттогава избягвам кацане във Варна, София също не е наред, но там баща ми идва да ме прибира. Иначе няма смисъл
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#61] от "hamiltonf1":
"Всичките му данъци"
Цитат: "Справка на Клуб Z в търговския регистър установи следното: от началото на 2008 г. до края на 2015 г. „Лукойл Нефтохим“ е непрекъснато на загуба, а приходите за периода са общо 50,1 млрд. лв. Веригата бензиностанции „Лукойл България“ също работи на загуба от 2011 г., а приходите й оттогава са 16,4 млрд. лв"
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 0 НеутралноВие стъпвали ли сте във Варна? #НиКой не е по-голам от Бахура!
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#63] от "primerno":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Пак издънка, данък печалба всички данъци ли е според теб?!
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#7] от "Евроатлантик":
#НиКой не е по-голам от Бахура!Аз не познавам варненец, а такива познавам много, който да е напуснал Варна за десетина години, да не твърди, че Варна е голяма селяния.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#65] от "hamiltonf1":
Ами другите просто няма как да ги избегнеш. Според теб реално ли е единствената рафинерия в България и най-голямата на Балканите 7-8 години да не е на печалба?
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#66] от "cfm12535317":
Какво ти е определението за селения и къде положието е по-добро? Ако става въпрос за Виенска опера може иначе сравнението е смях в залата
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#67] от "primerno":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Алоо, аз не защитава Лукойл, само обяснявам неприноса им към града. Те са при Големи данъкоплатци, ако ти говори нещо...
Judjuk
Рейтинг: 3195 НеутралноМи те половината пари в България отиват за София. Но няма да догони нито Бургас нито Варна. Както е казал Хемингуей "Море и провинция". София си е едно бунище. И може да стане само още по-голямо бунище.
Judjuk
Рейтинг: 3195 НеутралноБургас и Варна нямат причина да си ги мерят. Бургас си има свое и Варна си има свое. В някои отношения Бургас превъзхожда - има по голяма област, повече бряг и море, магистрала, 3 бр. езера, лечебна кал и луга. Но пък варна има по-красиви околности и е по-голям град. Бургас и Варна имат общи интереси - повече туризъм и никакви чужди военни бази и кораби, премахване на тъпите санкции и отваряне на пристанищата и корабостроителниците, повече инвестиции и за двата града. Бургас и Варна няма защо да се конкурират - Бургас е връзка към южна България, Варна към северна. Бургас и Варна имат и един и същ проблем - и в двата града ГЕРБ управлява и то лошо.
steffana
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#71] от "Judjuk":
Санкции?
Да си дойдем на думата.
dorn
Рейтинг: 905 НеутралноВикаш, само Русия да си го мери. Тиква
vedal
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
Всяка една сума похарчена за да се разчисти дори малка част от вонящата яма Максуда е оправдана. А ти върви да се жалваш на БХК.
karabastun
Рейтинг: 8250 ЛюбопитноДо коментар [#74] от "vedal":
[email protected]Авер, не си ме разбрал - питам дали това е политкоректният начин да се разчисти ?
ЯВНО ДА !!!!
А ИНАЧЕ НЕ МОГАТ ГИ МРЪДНАТ, без измислени ненужни проекти и наляти и отктраднати мангизи нали ???
karabastun
Рейтинг: 8250 ЛюбопитноДо коментар [#62] от "slan777":
[email protected]Приятелю, комуникация м/у Б. и В , както и между В. и Б няма и никога не имало освен в последните години маршрутки !
НЯМА ж.п. -няма морска линия - няма ПЪТ !!!
А м/у 19,00 и 07,00 няма НИЩО - ОСВЕН Стара Планина !
basilicum
Рейтинг: 609 Неутралноглупости, от де Американски университет ?
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 0 Неутралноинвестиции в усвояване? #НиКой не е по-голам от Бахура!
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 0 НеутралноТова беше подло :( #НиКой не е по-голам от Бахура!
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 0 НеутралноНякой говореше за БВП. Верно че в България БВП се крепи основно на държавните служители, но все пак? #НиКой не е по-голам от Бахура!
basilicum
Рейтинг: 609 НеутралноОткак се помня Варна има сериозен проблем с НАВОДНЕНИЯТА след всеки малък дъжд. Целият град просто се парализира. За кви пътища говорят тия след като основен инфраструктурен проблем, тормозещ живущите от деситилетия, не е на масата за разрешаване?
basilicum
Рейтинг: 609 НеутралноСравненията с Бургас са смешни, но от доста време се набива на око, че бургаската инфраструктура е в пъти по-качествена. Цялата ВиК мрежа беше заменена още по ИСПА програмата. Ами Александровска? То почти всяка главна улица в български град изглежда по-добре от варненската след реконструкция. Реално реконструкциите във Варна са от крайно ниско качество. Бургас има разтропан кмет, но слаба икономика. Варна е най-малкото университетски град, град-курорт с икономически и културен потенциал за много повече. Е, има си и една голяма пречка ...
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#81] от "basilicum":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Най-големият проблем на Варна е голямата свлачищна зона. От Висшето военноморско училище и по цялата хоризонтална линия, надолу към морето, всичко е свлачище, всичко....
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 0 НеутралноПо ваше време нали е имало лодки на подводни криле? #НиКой не е по-голам от Бахура!
aussie
Рейтинг: 551 НеутралноТова звучи като да дадеш пълен несесер с пособия на 5 класник и да се надяваш че ще спечели Олимпиадата :)
basilicum
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#83] от "hamiltonf1":
според повечето варненци най-големият проблем е друг ...
hamiltonf
Рейтинг: 4457 НеутралноДо коментар [#86] от "basilicum":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Не го знаят този мега проблем. А за повечето варненци, горе долу и аз попадам там, завършил съм и имам бизнес, който ме принуждава да съм всяка седмица в града, са огромните дупки в централната, и не само, част на града, изтритите пешеходни пътеки, тип "зебра", на които, въпреки, че внимавам, само във Варна всеки път се задейства аварийното спиране на автомобила ми пред "препятствие" от случайно пребягващи пешеходци, на невидими пешеходни пътеки...
basilicum
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#87] от "hamiltonf1":
Започваш да звучиш като мотористите, които се изкараха жертва на пешеходци и автомобилисти, нищо, че профучават покрай тях с около 100 км/ч по-бърза скорст :))
Във Варна сигурно се кара най-агресивно от цяла България. Не е проблема дали изкача по някой пешеходец дето не му е мястото, ами, че редовно където минават хора по пешеходната пътека ги натискат, отнемат им предимството или направо ги отнасят. Сещаш се за псоледния случай нали? Виждал съм да правят обратен завой пред бабичка с бастун вече тръгнала по пешеходната на ВИНСа на зелено ...
basilicum
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#87] от "hamiltonf1":
Сменям географските координати и София направо ми се вижда цивилизация в сравнения с варненската джунгла
slan777
Рейтинг: 557 НеутралноВсе някакси си съм напуснал Варна. Ползвах влак до Стара Загора, откъде баща ми ме взе.
Мислех си да пренощувам във Варна, но не ми се наложи.Имам братовчед във Варна, а и Велчо щеше да ме приемев къщи си. Кофти, че само 21 дена ми дава работодателя. Всичко трябва да планирам, не мога да почивам повече, освен ако не искам да бъда уволнен от работодателя Es muß Geld fließen!
slan777
Рейтинг: 557 НеутралноСега има някакъв по-късен влак от БДЖ:
Es muß Geld fließen!ВАРНА » СТАРА ЗАГОРА БВ8636
[Седящ 1 клас купеен] [Спален 1/2 клас] [Седящ 2 клас салон] 23:15 03:27
След 15:35 има тепърва влак в 23:15 от Варна към Стара Загора.
С Велчо ще се видим 2018 г., като ходим на "Златните пясъци". Ще посетя и град Варна, но кратко.Ще бъде някъде към Юни 2018 г., парите са планирани
historama
Рейтинг: 3893 Неутралнои това е след като милиарди бяха усвоени в София.
Мисля си от тези 85 млн за Варна колко ли ще бъдат "усвоени"? Според мен не по-малко от 40 млн.!
Прочетох внимателно статията. Не видях нищо за "синята зона".. Не се споменава нищо и за асфалтиране на много от главните артерии на града. Това е ненормалното в България, Центърът (столицата) прибира парите, и след това общините чакат подаяния от Центъра.
historama
Рейтинг: 3893 Неутралномисля че агресивното е валидно за градовете с контингента на ДПС. Добричлии не им отстъпват.
Завиждам на бургазлии заради синята им зона. Но бургаските батки (с разкривени джапанки, гол до кръста но с татуировки) мога да сравнявам само с перничани.
historama
Рейтинг: 3893 НеутралноНе искам да сравнявам Варна с Бургас, локалният бг патриотизъм ми идва малко в повече. Предпочитам с Констанца в Румъния. Като изключим голямото летище във Варна, само като се премине границата със северната ни съседка се вижда оживлението - голямо корабостроене, огромни пристанища (Констанца и Мангалия), и отвсякъде се вижда море, вместо руските ваканционни имоти у нас. И американска база на НАТО край Констанца вместо десетки хиляди руснаци джиткащи по варненските улици.
България е една от малкото страни в света, която обръща гръб на морето.
Пешката
Рейтинг: 1263 Неутралнотова си е голям проблем - липсата на АМ Черно Море която да свързва Бургас и Варна е огромна пречка за бизнеса а и за обикновените хора, и туристите. Варна-Бургас са толкова близо, че в бъдеще могат да станат една амелиорация в някои отношения. Трябва да се отпуши тази част на източна България. А и бърза връзка Бургас - Малко Търново - турция, както и Варна - Русе/Добрич/Силистра са крайно необходими.
Връзките северна - южна България няма какво да ги коментираме...ще строим Калотина, преди тунел Шипка, и преди направата на сносна жп линия север-юг. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
slan777
Рейтинг: 557 НеутралноСъс сигурност не си минавал Калотина, аз пък 12 пъти с автобус.
Северна България ми е непозната, но е планирано да ходим на "златните пясъци". Бил съм в Русе през комунизма, и ходихме до Плоещ(Румъния) за обувки, които се разлепяха
Es muß Geld fließen!
Judjuk
Рейтинг: 3195 Неутрално" И американска база на НАТО край Констанца вместо десетки хиляди руснаци джиткащи по варненските улици."
До коментар [#94] от "historama":
Боже, този на какво се радва!!! Имам чувството, че се намирам в ада и около мене опашати!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Judjuk
Рейтинг: 3195 Неутрално"По ваше време нали е имало лодки на подводни криле?"
[quote#84:"Моа Преател Тайпи"][/quote]
Помня, помня. Но пътуването беше по-бавно и по-скъпо. После туристите намаляха и ги закриха. Сега има само лодка до островчето през лятото. Ма се изредихме всички и приключи. Аааа, имаше по едно време и лодчица за разходка в залива. Сега я няма. То вече нищо няма. Пардон, има морска гара, заключена е и чака. Кво чака ли, ми не знам и аз.