Няма причина влаковете от Перник да не стигат до Казичане, според Министерството на транспорта

Разписания на влакове от Централна гара в София

© Цветелина Белутова, Капитал

Разписания на влакове от Централна гара в София



Напълно е възможно пътническите и бързите влакове от Перник, Драгоман, Банкя и Мездра да продължават до гара Казичене, вместо да спират на Централна гара в София. Това се казва в отговор на Министерството на транспорта на въпрос от "Дневник".


Предложението влаковете по това направление да продължават до Казичане направиха от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" в края на август. Според тях по този начин броят на пътуванията с влак от и до Перник, Драгоман, Банкя и Мездра, Нови Искър, Своге, Костинброд, Лакатник и Волуяк ще се повиши с между 6 и 10% годишно, което са между 1 и 3 млн. повече.


Столичният общински съвет трябва да гласува предложението, с което да поиска от кмета на София да изпрати писмо до "Български държавни железници - Пътнически превози", което да предвиди промяната в плана си за следващата година, който трябва да бъде готов до декември на предходната.


Ефектите




От сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" посочват, че промяна би довела до съкращаване на времето за пътуване, основно за работещите в индустриалните зони, както и до по-високо потребление на метрото. Например времето за пътуване от "Дружа" 2 до "Захарна фабрика" ще отнема около 20 минути, а тези по линиите Нови Искър - Летище София, Волуяк - Подуяне, Казичене - Централна гара до 40 минути.


Най-голямо повишение - с до 45%, се очаква по линията "Искърско шосе" - "Захарна фабрика", пътуванията от Нови Искър – гара Искър ще бъдат с около 25% повече. Между 5 и 10% повече ще бъдат пътуванията линиите Казичене - Искърско шосе, Казичене - Централна гара и Волуяк - Подуяне.


Общината все още обмисля, БДЖ анализира


В началото на месеца общинските съветници от "Политическа група 5" Симеон Славчев (независим) и Светослав Витков (Глас народен) внесоха предложение за удължаване на линиите до комисията по транспорт. Вече близо месец обаче то обаче не попада в дневния ред на комисията.


От пресцентъра на Столичния общински съвет казаха за "Дневник", че в общината са получили отговор от Министерството на транспорта едва вчера и тепърва трябва да обсъди възможностите.


В отговора от министерството се казва, че "БДЖ-Пътнически превози" все още прави анализи, с които да определи кои влакове от направлението да бъдат продължени до Казичане, на какъв интервал да се движат и колко броя пътници ще ги използват.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    Влаковете от Перник могат да стигат и до Силистра. Въпросът е, изгодно ли е това?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    Ами те стигаха. И отдавна се говори да се възстановят тези връзки - те са бързи и удобни.
    Идиотите в МТ обаче, подобно ма тези в СО са подвластни на автиомобилите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5010 Неутрално

    Това е нормална практика в Европа. Регионалните влакчета пресичат големите градове по няколко диагонала и продължават към близките градчета и селца. В града те изпълняват функция на добавка към метрото, с множество спирки, а навън са удобен муждуградски транспорт. Така печели както градът, така и сателитните населени места около него.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Нека БДЖ добре да анализира и да отхвърли тези предложения като крайно неоснователни. Има сериозна опасност да прокрадне модерно мислене в закостенелите жп-ейски глави, а това те не бива да допускат. В крайна сметка за БДЖейците пътниците най-най-последна грижа. След като имат субсидии. А и разписание така ли се мени, а? Някой рекъл и хайде. Не може така. Трябва добре да се обмислят нещата в следващите 10 години, преди въобще да може да се мисли за промени.

  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" в края на август.
    ----------------------------------------
    БДЖ представи проекта си още през юли.
    Ако чакаме грантоедите да ни оправят........
    https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Grandiozen-proekt-Vruzvat-stolichnoto-metro-s-vlaka-ot-Plovdiv-737000

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Няма да стане, тя Фандъкова по тази линия не пътува. Тя само с трамвайче се вози....

  7. 7 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    "Няма причина влаковете от Перник да не стигат до Казичане"
    Аз се сещам за една - ВИНКЕУ

    Fail with honour then succeed by fraud
  8. 8 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    БДЖ- анализира! Друг път! Правят каквото им наредят от МТ, дори и когато решението ще доведе до нови загуби!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Има ли я София културата на ползване на градски железници? Сещате ли се как завърши единственият опит за нова ЖП спирка в чертите на града:

    http://sofia.dir.bg/news.php?id=4252239

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  10. 10 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Въпрос: Кой одобри тези табла от снимката ? Да не са правени в някой гараж?

  11. 11 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 225 Разстроено

    Столична община .... какво да кажа.
    Тоя град можеше да изглежда и съвсем иначе, ама на...

  12. 12 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9309 Неутрално

    Защо не, ако има изгода и без загуби за БДЖ и да е угодно на пътуващите по тази линия.

  13. 13 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6729 Неутрално

    Да видим колко време ще умуват и общината и БДЖ за нещо рационално, удобно и спестяващо много обществено и лично време на гражданите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK