Лондон иска над 1.7 млн. лв. от българското посолство за "такса задръстване"

Пътен знак показващ началото на действие на "такса задръстване" в Лондон.

© Mary Turner, REUTERS

Пътен знак показващ началото на действие на "такса задръстване" в Лондон.



Посолството на България дължи 806 265 британски паунда (1 769 568 лв.) на Transport For London за "такса задръстване" (congestion charge) към края на септември тази година, според самата компания и британското министерство на външните работи. "Такса задръстване" се плаща за всяко влизане в центъра на столицата на Великобритания в работно време. Тя е въведена от бившия кмет на Лондон Кен Ливингстън през февруари 2003 г. Сумата е натрупана от въвеждането на таксата, която в момента е 11.50 паунда за ден.


САЩ водят в "класацията" на длъжниците


България е на 29-о място в "класацията" на длъжниците от около 145 дипломатически мисии. За поредна година лидер е посолството на САЩ със £11 820 975, следвано от Япония - £ 7 911 210, Нигерия- £ 6 661 680, Русия - £ 5 639 200, Индия - £ 5 290 970, Германия - £ 4 268 400, Китай - £ 4 205 410, Полша - £ 4 013 640, Гана - £ 3 594 075 и Судан - £ 3 134 535.


Цялата дължима сума от посолствата е близо 109 млн. британски паунда.


Дипломатическата практика е да не се плаща




"Съгласно установената практика на дипломатическите представителства в Лондон, те не плащат такава такса", отговориха от Външно министерство на въпрос на "Дневник" защо не се плаща таксата.


От справката за длъжниците на Transport For London може да се заключи, че все пак дипломатите от някои държави си плащат, защото в дъното на "класацията" са посолствата на Македония, Туркменистан и Панама с дължими едва 130 паунда. От справка към края на 2011 г., пък се вижда, че от началото на кампанията до декември 2011 г. български дипломати са платили предварително 3633 разрешителни за влизане в центъра, както и 22 глоби.


"Такса задръстване" се плаща предварително - за еднократно влизане или на месечна база, а камери, разположени в периметъра на зоната с ограничения, разпознават нарушителите по номерата на автомобилите им. Според запознати с проблема до 2005 г. почти всички посолства са си плащали, но тогава посланикът на САЩ Робърт Тътъл, по решение на Белия дом, спира да се издължава. В следващите 2 години решението на Вашингтон е последвано от Франция, Германия и по-голяма част от страните от ЕС. Вероятно и нашето посолство тогава е спряло да плаща за влизане в центъра, както и глобите за това.


САЩ и останалите държави се позовават на текстове на Виенската конвенция, според която дипломатическите мисии са освободени от данъци. Кметството на Лондон, както и сегашното правителство обаче настояват, че "таксата задръстване" е такса за влизане в центъра на Лондон, а не е данък.


Йорданка Фандъкова и Сидик Кан

© Столична Община

Йорданка Фандъкова и Сидик Кан


Въпросът не бил повдиган по дипломатически път


В писмено изявление на външния министър Борис Джонсън, публикувано на сайта на британския парламент преди две седмици, се казва, че в разговори с дипломати е поставен въпросът за заплащане на дълговете на посолствата към Transport For London и общината, които освен "такса задръстване" включват и данъци за несвойствени за дипломатически мисии дейности, и глоби за паркиране.


"През април тази година Дирекция "Протокол" писа на дипломатическите мисии и международните организации, давайки им възможността да платят дълговете си или да обжалват определен вид глоби, ако смятат, че са им присъдени некоректно", се казва в изявлението на Джонсън. Изявлението му е придружено с детайлна справка за дължимите от всяка страна суми.


Според данните от декември 2016 г. българското посолство е имало 6853 неплатени глоби за "такса задръстване" за 797 035 паунда, но не дължи данъци или глоби за паркиране.


"Въпросът никога не е бил повдиган по дипломатически път", заявиха от МВнР. Само преди дни кметът на София Йорданка Фандъкова беше на посещение при кмета на Лондон Сидик Кан, а преди малко повече от седмица външният министър Екатерина Захариева беше в Лондон за среща с колегата си Борис Джонсън. Дипломати присъствали на срещите твърдят, че въпросът за дължимата сума, не е поставян и предполагат, че питанията в британския парламент и публикациите в британските медии са за вътрешна употреба.

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Така се правят пари - измисляш си такса и обявяваш целият свят за длъжници.

  2. 2 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Англичаните са хем най-тъпата, хем най-наглата нация.
    ДГДПВ!

  3. 3 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#1] от "le_bigmac":

    Така се решават проблемите с мръсен въздух и задръствания!
    Може да видиш колко милиарда са събрани за тези години и в какво са инвестирани - разширяване на Метрото, нови автобуси и т.н. ...

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    Скоро ще въведат и такса "акъл". Всеки, с КИ над 60 ще плаща. Над 100-двойно. Това ще компенсира англичаните за унижението което им налагат.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5072 Неутрално

    "....както и 22 глоби..."


    Защо трябва и глобите държавата да ги плаща?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    А защо и София не помисли какво става около британското посолство на ул. Московска!?

  7. 7 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Така се правят пари - измисляш си такса и обявяваш целият свят за длъжници.
    —цитат от коментар 1 на le_bigmac


    Учат се от банките, предполагам.

    Всъщност никой не задължава никоя държава да си държи посолството в центъра на Лондон, нито да има надут персонал със служебни коли, които да щъкат насам натам-в индустриалните зони около града места бол, ама...не е престижно. Особено за "велики държави" като Гана, Судан и Нигерия.

    Те и банките не те задължават да прекарваш парите си баш при тях, и да плозваш тяхните карти. ППравиш го доброволно, ама плащаш такси за щяло и нещяло, дори и за поддържане на сметка в която няма движение (за депозитите май не всички събират такси).

    Иначе таксата си е ОК по всички параметри: Събират се пари за поддръжка на инфраструктурата която се ползва от колите, и до някъде намалява броя на колите в центъра. Не напразно подобни такси има в доста градове по света (Милано и Стокхолм например, където има и глоба ако не платиш до седмица), и все повече градове планират да я прилагат в бъдеще.
    До коментар [#1] от "le_bigmac":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  8. 8 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Предлагам "такса повръщано" на слънчака...Тия са луди.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1456 Любопитно

    Интересно колко плаща английското посолство за да загражда "Московска".

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  11. 11 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Колкото пъти съм бил в Лондон не съм усетил кофти въздух! А ми е чудно на руски ли си говори нашето фандък с лондонския кмет?!

  12. 12 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    Как е решен проблемът със снабдяването на живеещите в тази зона? Едва ли всички плащат такива такси.

    Мърфи е оптимист!
  13. 13 Профил на cheburashka
    cheburashka
    Рейтинг: 237 Весело

    абе, Дневник, при положение, че имате идея какво означава "допломатически имунитет" как може да пуснете толкова тъпа статия

    I am a dinosaur - somebody's diggin' my bones !
  14. 14 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Тази такса беше много добра идея. Не е зле да се въведе и в София.

  15. 15 Профил на Noname
    Noname
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Това ли е главната ви новина?

  16. 16 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#7] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Хахахахах.
    Поне по БВП Судан и Нигерия си ни изпреварват. Нигерия с доста...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  17. 17 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 800 Неутрално

    В Париж, Виена, Рим, Любляна, Мюнхен, Букурещ, Атина няма такива такси, няма и задръствания. Просто организацията на движението е отлична, светофарите синхронизирани.... няма нерви, няма псувни, няма амортизация на автомобилите. България е държавата с най- лошата организация на движението в света. Няма друга такава държава, в която да се прави ремонт на тунел по магистрала "Хемус" за цели две години, а на останалия път перманентно ремонти за последните 15 години. Ремонтите се правят така , че да задръстват движението за десетки километри. Недай си Боже да стане катастрофа. Тогава се затваря изобщо магистралата за дни. Българинът е цар по садистичното си удоволствие да причинява неудобства на БЕЗРОПОТНОТО СИ НАСЕЛЕНИЕ. Чудя се какво проклето нахалство имат всички управници ангажирани с управлението на движението по българските пътища и какво робско търпение имаме всички ние да ги търпим. Когато си некадърен да отговориш на изискванията на времето и не можеш да осигуриш комфорт, налагаш санкции, глоби и тормоз. Англичаните са царе на "тънката" комедия и в създаването на интриги: разделяй и владей. Общо взето са кофти хора.

  18. 18 Профил на mqj41586140
    mqj41586140
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Лондон колко дължи на София?

  19. 19 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Барабар Петко с мъжете :D

  20. 20 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#16] от "Daniboy":

    Ако те кефи можеш да отидеш в Судан или Нигерия.
    Много хубаво ще си живееш там, предполагам.

    Panta rhei....
  21. 21 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Весело

    на въпрос на "Дневник", защо не се плаща таксата.
    -------------------------------
    Ако в Дневник работеха журналисти, нямаше да питат защо не се плаща таксата, а дали някога ще се плаща.
    Защото щяха да знаят, че този спор се води от миналия век още.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  22. 22 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#16] от "Daniboy":Ако те кефи можеш да отидеш в Судан или Нигерия.Много хубаво ще си живееш там, предполагам.
    —цитат от коментар 20 на Molossian


    Кефа на живеещите в дадена страна няма много общо с дипломатическите отношения с друга, капиш?

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  23. 23 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Дипломатите и политиците не са хора, които имат навика да си плащат сметките....

  24. 24 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 726 Весело

    Абе аз ли не смятам правилно или наистина излиза, че нашeто посолство има по 14 регистрирани влизания на ден ако се смята, че не са плащали от 2004?! :D

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  25. 25 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Весело

    Не ми се рови повече, но рошавия кмет Борис Джонсън :) още 2008 година се е възмущавал от УС посолството.
    https://www.theguardian.com/politics/2008/nov/07/boris-johnson-robert-tuttle-congestion-charge

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  26. 26 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#10] от "biss Mark":

    синя зона :Д

  27. 27 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#17] от "bobhunter":

    Любляна не е такъв финансов център като лондон. А пък за париж не съм сигурен дали е без задръствания

  28. 28 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 0 Неутрално

    А най-смешното е че за електическите и хибридните автомобили такса задръстжане не се дължи. Много по евтино би било да се купят 2-3 електриечески автомобила, за които такса не би била дължима, ама нашите ганьовци в посолството са "представителни'' с едни стари Рейндж Ровери и Мерцедеси.
    Лондон все пак е огромен град с над 8млн население, а централните улици са им доста тесни, просто няма как да разрешат на Сулю и Пульо да си джитка безплатно със стара грамадна щайга, докато се предвижва от посолството до близкия мол (на 600-700м), за кафенце.

    Пока я ходить умею, пока глядеть я умею, Пока я дышать умею я буду идти вперед.
  29. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    Интересно дали успяха от нашето посолство да разчистят сметта, която бяха грижливо складирали в чували на втория етаж, понеже не е имало кой да изкарва чувалите в определеното време на определеното място. Добре че в Лондон не е много горещо дори през лятото.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  30. 31 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#27] от "bvu38525482":

    В Любляна има Люблянско жителство все още, както тук имаше Софийско и всички селяндури дойдоха в София, и затова не може да се живее тук повече...

  31. 32 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Те и банките не те задължават да прекарваш парите си баш при тях, и да плозваш тяхните карти.
    —цитат от коментар 7 на Мойше! Толкоз!!!
    Абсолютно невярно твърдение. Опитай да платиш държавна такса без да ползваш карта. Опитай да си купиш билет за влака на някоя по-малка гара в Швеция без да имаш банкова карта. Не само те задължават да им ползваш услугите, но дори и прокарват закони, с които да забранят да не ги ползваш. Ето у нас опитаха да направят всички плащания над 1000 лв. задължително да минават през банка.

  32. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Лондонският кмет измислил такса "задръстване". И което е по-важно-измислили са как да си събират вересиите.
    И май вече ще е така - в централните части на големите градове придвижването с автомобил ще е лукс, а не необходимост. И ще се плаща.

  33. 34 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#8] от "ludiakolio":

    предложи го на местните хотелиери но се приготви за бой с колове :)

    Birds of a feather flock together.
  34. 35 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 904 Неутрално

    До коментар [#33] от "historama":

    има една подробност - Лондон предлага алтернатива с метро и автобус.

  35. 36 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 244 Неутрално

    В Париж, Виена, Рим, Любляна, Мюнхен, Букурещ, Атина няма такива такси, няма и задръствания.
    —цитат от коментар 17 на bobhunter


    айде бе...поне в някои от тия градове стъпвали ли сте? Че то Париж, Рим, та дори и Букурещ са пословични със задръстванията си.

  36. 37 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#2] от "yellow_hater":


    Англичаните са хем най-тъпата, хем най-наглата нация.ДГДПВ!
    —цитат от коментар 2 на yellow_hater


    За нагли, нагли са, но най-тъпата е доста силно казано - сетих се и сър Исак Нютон трябваше да е от тъпите:).
    Предлагам да не обобщаваме, че и ние си имаме нашите мунчовци и ако някой тръгне да обобщава какви сме ние българите, може да ни се строи малко обидно:).

  37. 38 Профил на Деян
    Деян
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Абе аз ли не смятам правилно или наистина излиза, че нашeто посолство има по 14 регистрирани влизания на ден ако се смята, че не са плащали от 2004?! :D
    —цитат от коментар 24 на FvH


    И то ако включваш уикендите.. Интересно ми е колко ли коли (нерегламентирано) са регистрирани на българското посолство.

  38. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#8] от "ludiakolio":предложи го на местните хотелиери но се приготви за бой с колове :)
    —цитат от коментар 34 на Xumpomo name


    и в София се опитаха да забранят пиенето на бира по пейките, но не стана. И не заради англичаните, а заради местните "млади аристократи", или заради местните производители на бира. Едно от двете.

  39. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#8] от "ludiakolio":предложи го на местните хотелиери но се приготви за бой с колове :)
    —цитат от коментар 34 на Xumpomo name


    и в София се опитаха да забранят пиенето на бира по пейките, но не стана. И не заради англичаните, а заради местните "млади аристократи", или заради местните производители на бира. Едно от двете.

  40. 41 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1692 Неутрално



    До коментар [#17] от "bobhunter": "В Париж, Виена, Рим, Любляна, Мюнхен, Букурещ, Атина няма такива такси, няма и задръствания."

    Ти сериозно ли смяташ, че ни в Париж, ни в Рим, да не говорим за Мюнхен и Атина, нямало задръствания?! Във всичките тези градове съм се отседяла, особено в часовете пик, а пък в Париж, даже и в посред нощ по Шанс-зе-лизе беше задръстено, та закъсняхме за вариетето.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  41. 42 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Ако вземем, че таксата е разпределена равномерно във времето, както и че всеки ден в годината е имало автомобил в тази зона, то:

    11.50 паунда на ден * 14 години * 365 дни в годината * 14 автомобила = 822 710

    И става интересен въпросът откъде накъде нашето посолство има 14 автомобила в Лондон?

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  42. 43 Профил на els11489567
    els11489567
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "Стоян":

    В Германия например 90% от банките откриват разплащателна сметка на физическите лица безплатно и не се дължат никакви такси за карта и трансфери на пари.

  43. 44 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Найс, а? Да се возят на рейса и да си пробват "практиката" с авантата.

  44. 45 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#12] от "султана глаушева":

    Таксуват от 07:00-18:00ч.
    Регистриран автомобил на Газ(LPG),Хибриди и Електрически не плащат и се движат свободно

  45. 46 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    До коментар [#45] от "swinging_pigs":
    Значи има решение. “Мисия Лондон” да ходи на пазар след 6. Сигурно има отворени магазини.

    Мърфи е оптимист!
  46. 47 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Неутрално

    По тази логика, най-добре е да се кара пиян, когато си дипломат...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 48 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#42] от "phuncky":

    До скоро беше £8, а преди това сигурно и по-малко.Може и над 20 да са МПС-тата :)

  48. 49 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 581 Неутрално

    По принцип поне 50% от щатвете във външните миссии на България са излишни само се нареждат партийни калинки от клиентелата без абсолютно никаква нужда и полза. На практика освен консулските отдели другите само пунтират дейност. Най-много да завъртят някоя далавера но малко стават дори за това.

  49. 50 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    И Ню Йорк от десетилетия си чака милионите от глоби за неправилно паркиране на дипломати в ООН. В много други алфа градове е същото. Но в крайна сметка за тях това не са значителни суми, пък и пред правителствата им има далеч по-важни и належащи дипломатически проблеми. Освен, рабира се, ако не си търсят предлог за инцидент.

    Отдело, това опира донякъде и до култура. Скандинавците например защо не са в топ листите по глоби? Вероятно защото спазват правилата. Или може би карат колелета до посолството. Докато наш'те дипломати много години преди да са станали дипломати са се научили да си карат и паркират където и когато пожелаят. Очевидно огромното мнозинство български шофьори и собственици на таратайки се мислят за дипломати. А полицията и общината им акредитират имунитета със своето бездействие.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  50. 51 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#32] от "Стоян":

    Опитай да си купиш билет за влака на някоя по-малка гара в Швеция без да имаш банкова карта. Не само те задължават да им ползваш услугите, но дори и прокарват закони, с които да забранят да не ги ползваш.
    ------------------------------------
    След двегодишни усилия благодарение на един обир успях да убедя няколко дребно-средни фирми с по 15-40 души персонал да се се откажат изцяло от плащания в кеш.
    Читави хора, не се занимават с простотии, но повече по навик полусиви.
    Данъците им скочиха с над 20 %, банковите такси с над 200 %.
    Обаче о, чудеса, без НИКАКВИ други промени само след 6 месеца започнаха да имат повече пари от преди. След една година като теглихме чертата - от 40 000 до 100 000 лева в повече за разпределение. Просто изключиха "съдружниците" , за които не знаеха, от веригата.
    Сега тоя , дето го обраха се ядосва що не са го обрали по-рано.... :) :) :) :) :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  51. 52 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#42] от "phuncky":

    синекура :)

    Birds of a feather flock together.
  52. 53 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Колкото пъти съм бил в Лондон не съм усетил кофти въздух! А ми е чудно на руски ли си говори нашето фандък с лондонския кмет?!
    —цитат от коментар 11 на rincewind


    Аз също не усещам, че въздуха е замърсен , но в действителност не е така. Колегата ми от Уелс е с респираторно заболяване и ги усеща тия работи.

  53. 54 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#16] от "Daniboy":

    До коментар [#7] от "Мойше! Толкоз!!!":Хахахахах.Поне по БВП Судан и Нигерия си ни изпреварват. Нигерия с доста...
    —цитат от коментар 16 на Daniboy


    Икономически неграмотен коментар, че и със самочувствие.

    Нигерия има близо 200 млн население, а Судан - 40 млн. Разбира се, че по общо държави с пъти над нашето население ни изпреварват, така поставено Нигерия изпреварва и Австрия, и Дания, и куп други държави с висок стандарт на живота.

  54. 55 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Има една пиеса на Дарио Фо .Казва се "Няма да платим" - та и ние така!

  55. 56 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1075 Весело

    Не сме длъжни да ги плащаме! Не могат да продадат сградата на посолството за неплатените дългове! В англия също има давностен срок и "абслютна давност". Не само че не трябва да ги плащаме, но проади давност огромна част от сумата трябва да отпадне!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  56. 57 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#54] от "nemeria":

    За неразбиращите, но въпреки това даващи оценки ще поясня:

    Моя коментар беше по отношение на колегата, описал Нигерия и Судан с определението "велики държави". Тоест говорим за дипломатически и търговски отношения, а не за "висок стандарт" на населението. Разбра ли грамотен?

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  57. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    Конгесчън чардж не се плаща от електромобили и хибриди.
    Нашите обаче в Лондон карат БееМВета, щото са отворковци, ма не щат да плащат.
    Мисия Лондон в действие.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  58. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#41] от "Cassi":

    Ами... в Париж и Атина съм шофирал по няколко дни, в задръствания не съм попадал.
    Задръстват се вероятно само в час пик, не съм карал тогава.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  59. 60 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    Има и друго - нашето посолство се намира вътре в С-зоната. т.е. колите на посолството щат-не-щат са вътре и би трябвало да се плаща за тях. От друга страна, ТоЛ могат да направят изключение за мисиите, примерно 2-3 автомобила на посолство да са освободени. Сигурен съм примерно, че кортежите на кралицата или на премиерката им не плащат.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 61 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1579 Весело

    Скучката е любопитна, но аз няма да коментирам правилно или неправилно е да се отменя установената практика дипломатическите мисии да не плащат такива такси. Досмеша ме как е пътръгнало в началото. Американският посланик е задал тон. Предполагам не само с фактическо прекратяване на плащането на тксата а и словесна оценка в безцеремонен стил. :) Иначе не е ясно другите откъде биха узнали, че американците престават да плащат. Чак тогава са добили кураж.

  61. 62 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 237 Весело

    Тази такса беше много добра идея. Не е зле да се въведе и в София.
    —цитат от коментар 14 на galapagas


    Ъмммм, синя зона?

  62. 63 Профил на okok
    okok
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Защо таксата не си я платят мързеливите дипломати, а трябва държавата да им я плаща? Или да ползват метрото? Аз, като отивам на работа, нафтата не ми я плаща фирмата.

  63. 64 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    "Нормална практика" е дипломатическите и консулските представителстава и тези на ООН да се "правят на разсеяни" при подобени нарушения. В България/София МВнР и Общината гледат през пръсти на това.

  64. 65 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#62] от "Denis Stoyanov":

    Тя синята зона в Лондон е башка от С-таксата.
    И хич не е евтина като софийската.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  65. 66 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    Лондон могат да измислят и такса спокпйствие...

  66. 67 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#33] от "historama":
    "в централните части на големите градове придвижването с автомобил ще е лукс, а не необходимост. И ще се плаща."
    ====================
    Ако направиш нещо прекалено скъпо, това не значи, че не е необходимо. Обясни го на онкоболните.
    Не мисли, че съм сред засегнатите. Два пъти годишно ходя до Витоша, но в София не влизам.

    Еретик
  67. 68 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3648 Весело



    До коментар [#36] от "drumbass":

    "В Париж, Виена, Рим, Любляна, Мюнхен, Букурещ, Атина няма такива такси, няма и задръствания.
    —цитат от коментар 17 на bobhunter

    айде бе...поне в някои от тия градове стъпвали ли сте? Че то Париж, Рим, та дори и Букурещ са пословични със задръстванията си."
    ====================
    А Любляна е съпоставима примерно с Пловдив.

    Еретик
  68. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9179 Неутрално

    Нашите дипломати като че цял ден се мотаят в центъра на Лондон. Ами да ходят с метрото.

  69. 70 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#28] от "Йосиф Давыдович":

    Ми не е така ве, колега. Българските дипломати се возят в хубаво сиво БМВ, което на фона на целия дипломатически корпусен цирк си е направо слромно. Поне за това не можем да го критикуваме. Шведите също са изчистени и прагматични, може и други да има.

    И нека да отчетем наглостта на най-близкия английски съюзник. На когото ЮК изплаща ‘братския’ лендлийз за 2Св до
    2006. Ама иначе са първи дружки.... Както и с нас

  70. 71 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Ако имаше да вземаме щяхме да се хвалим, ама сега се снишаваме

  71. 72 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9253 Неутрално

    По всяка вероятност имат право британците, колкото и да ни е неприятно.

  72. 73 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#7] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Нищо подобно. Трафика в централен Лондон не намалява. А и въздухът не е толкова замърсен ,колкото се опитват да го изкарат. Вятърът издъхва почти всичкото замърсяване. Но,ако наистина им пука за природата,както твърдят,нека да забранят автомобилите с ДВГ в центъра. Така какво става - вие си замърсявайте,но понеже плащата, въздухът ще се оправи сам. И не ми говори за разни пречиствателни технологии, защото такива няма. Като си купуваш кола ,плащаш за катализатор. Тоя мит ,че колите са основен замърсител упорито се раздува. А мръсотията, отделена от преработка на петрол за силикон,пластмаси ,бои,ацетони,изкуствени платове и т.н., и тя ли е щото си карам колата?

  73. 74 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6909 Неутрално

    Няма безплатен обяд

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  74. 75 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#62] от "Denis Stoyanov":Тя синята зона в Лондон е башка от С-таксата.И хич не е евтина като софийската.
    —цитат от коментар 65 на Athanatos


    Оуу вярно това беше такса за минаване само през центъра, паркирането беше отделно.

  75. 76 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Че ние винаги дължим нещо някъде, дължим. Въпросът е защо британските власти и медии не натиснат първо американците да плащат, пък българите чак 29-ти. Може би, защото България не е САЩ, Франция, Германия. Същите прийоми, както през отварянето на работния пазар на Великобритания за българи - толкова гнусна и черна кампания срещу определени държави не се е водила може би от времето на Наполеон. Но как да обвиниш Франция, например, че не плаща таксата, като точно от Париж зависи дали ще има договор за Брексит. Или пък Вашингтон - изкрючено! Виж, България е девета дупка на кавала, там може.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  76. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK